Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Określiłbym że jesteśmy w ogromnej mniejszości.

Nie rozumiem.

Tzn jestes wyjatkiem wsrod klientow premium w Polsce ktory przez 3 lata w tym watku psioczyl na elektryki zeby ostatecznie kupic 2 BEV firm uwazanych za "premium" i puentujesz to, ze "klienci premium" (cokolwiek to znaczy ^^) nie chca BEV?

Cos tu Twoja logika sloniku sie ROZJEZDZA.

 

Ja bym powiedzial, ze w Polsce dzieje sie to samo co w Norwegii - ludzie chca po prostu kupowac dobre elektryki ktore maja dobre value. I nie wazne czy to jest 100k PLN czy 500k PLN - dla kazdego ta cena co innego oznacza.

Oczywistoscia jest, ze tansze elektryki sie troche lepiej sprzedaja natomiast statystyki sprzedazy aut w PL mowia wyraznie, ze to nie cena jest problemem a zwykle "value".

Elektryki firm "premium" nie przedstawiaja dobrego value, klienci glosuja portfelem a 2-3 letnie Taycany czy inne iX maja spadek wartosci po +50%, ot wolny rynek.

BMFun krecil kilka postow temu beke z tego porownania, ze ktos napisal, ze TM3P daje 90% tego co Taycan ale to jest smutna prawda w swiecie elektykow - TM3P ma lepsze przyspieszenie niz Taycan Turbo (sprzed liftu), ma wiekszy zasieg, wieksza pakownosc, lepsze GUI wiec chetnych na zaplacenie x3 za prestiz, za pneumatyke czy Burmestra jest po prostu bardzo niewielu.

W swiecie aut benzynowych takie 911 czy Panamera nie maja odpowiednikow w postaci Tesli czy innych Toyot, Porsche dopracowalo do perfekcji napedy, feeling, handling etc a w swiecie BEV legacy prezentuje sie jako "krol jest nagi", nawet Kitajce juz dochodza do tych wnioskow. Ot nowe rozdanie w historii motoryzacji.

 

PS Jeszcze raz Ci wkleje zeby do Twojej ciezkiej glowy dotarlo:

"BMW sprzedalo w Polsce w zeszlym roku 27k samochodow

To duzo wiecej niz Renault (21k), Dacia (20k), Ford (14k), Mazda (11k), Opel (10k), Peugeot (10k) czy jakas Honda (4k)"

 

Mowienie o marce "premium", ktora w tak biednym kraju jak Polska sprzedaje wiecej aut Dacia i Opel razem wzieci zakrawa na kupe smiechu tylko. To tak jakbysmy mieli wiecej restauracji Michelin niz MacDonaldsow 😜

Jezeli myslisz, ze sprzedaz jest napedzana topowymi X5 to pomysl jeszcze raz, kroluja bieda 320d czy inne 320i ktore dostaja jako muly do trzaskania kilometrow jakies pomniejsze korpo szczurki na poziomie jakiegos junior managera.

Sam zreszta jestes swietnym przykladem - kupiles auto "premium" w stanie "absolutny golas" byleby sie lapalo pod doplaty. 530i tez miales gole i wesole w opcji "m-pakiet".

Po co chlopie te latki "klienci premium", na smiesznosc sie tylko narazasz.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

Najczęściej rejestrowane w minionym roku modele w gamie BMW to: seria 3 (3 778 szt.), drugi był model X5 (3 505 szt.) oraz seria 5 (3 263 egzemplarzy). 

@adamjttk cytat pochodzi z artykułu wyżej wklejonego przez kolegę @Kriss33. W tym biednym kraju sprzedało się ponad 3500  BMW x5 w zeszłym roku którego cena w wersji golas to 400k 👍 w tym samym czasie tesla sprzedała 4600 sztuk gdzie większość to tm3/tmy rwd z dopłata za 170k. Swego czasu podróżowałem służbowo po całym świecie i to co mogę ci powiedzieć to bogatosc/biednosc kraju nie jest liczona liczbą bogaczy a tym jak żyje klasa średnia. W wielkim uproszczeniu im biedniejszy kraj tym bogaci są jeszcze bogatsi a biedni biedniejsi a klasy średniej brak. Jesteśmy krajem rozwijającym się, klasę średnią dopiero co zaczyna być stać na jakiekolwiek nowe auto i to nie wszystkich a na tym korzystają bogatsi bo przy dużych dysproporcjach w zarobkach można sobie pozwolić na więcej bo najzwyczajniej w świecie wiele rzeczy/usług jest tańszych.  A to że jestem w mniejszości widać w liczbach. Sprzedaż Tms,tmx, taycan, ix, eqs, eqe, q6,q8 stron jest niszowa do ich spalinowych odpowiedników i nie ma co z tym dyskutować.

Opublikowano

Adam to nie rozumie jednej kwestii i na pewno przy jego stosunku do marki boli go,ze koniec końców ta gowniana korporacja sprzedaje się. 
 

Można wyśmiewać kaszaloty jakim jest nowe x1 czy x2 bądź jedynka odkąd montują tam silniki poprzecznie i napęd fwd. Bo to jest badziew,który nic nie dodaje BMW a powoduje,że klient ucieka do takiej tesli bo po co ma wydać na słabe x1 200k jak można mieć trochę wybajerzoną tesle,która w tych pieniądzach nie ma po prostu konkurencji. Cała magia tesli i mit o zaspaniu BMW. 

Jak dla mnie BMW może w tym zaspaniu tkwić i ku rozpaczy niektórych dalej będzie się sprzedawać i to wcale nie w bieda wersjach. Zresztą co kto lubi i ta marka całe szczęście jeszcze to rozumie. Co prawda tęgie głowy w zarządzie nie słuchają pewnego forumowego mędrca,ale no cóż. Jest marka która spełnia kryteria a jednak kaszalot stoi w garażu więc jak to jest? 
 

Dla jednego stara technologia dla drugiego komfortowy wybór tego co się chce. BMW daje jeszcze naprawdę dużo na rynku i tylko ignorant tego nie dostrzega….

zresztą też trzeba sobie odpowiedzieć co się lubi w aucie. Czy jeździć i mieć z tego fun czy ułożyć tyłek i bez emocji z punktu a do punktu b. 

 

Dla Adama w BMW nie ma już nic dobrego. Nawet niedawno opisywał m340i jako rozczarowanie.
Więc tu żadne m czy cokolwiek innego nie spełni jego oczekiwań. Zmieniaj jak najszybciej i4 i forum też. Nie ma sensu byś w tym tkwił bo i tak nie wyjdziesz ze swojej bańki.  


 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Info od firmy EKOEN
 
Tym razem w roli planu zdjęciowego występuje nasz HUB ładowania Ekoen Poznań przy Bułgarskiej 17.
Zaś w roli aktora pierwszoplanowego, zamaskowane auto na niemieckich numerach. Numery i kształt wskazują na #BMW z nowej gamy modelowej #NeueClasse.
Pozwoliliśmy sobie sprawdzić moce ładownia i jest dobrze. Auto ma instalację 800V i na naszej stacji ładowało się z maksymalną mocą 306kW!
image.png.16789a0f55149f71ba02b621fdea792a.png
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest rok 2025. „Technologiczny leader” o kapitalizacji bazyliona dolarow wprowadza refresh najważniejszego w gamie marki modelu. Oczom klientów ukazują się cygańskie światełka zarówno w środku jak i na zewnątrz. Klienci pieją z zachwytu ze producent nie usunął dźwigni kierunkowskazów.

w tym samym czasie stosunkowo mały producent w którego akcje nie warto złotówki włożyć  ze starymi dziadami, betonem w zarządzie przygotowuje się do odświeżenia x3. Klienci mogą podejrzeć nowoczesną architekturę pozwalającą się ładować z mocą 300+kw, 800v i zapewne większa pojemnościa baterii. Klienci „leadera technologicznego”  tłumaczą sobie że to bez sensu i niepotrzebne 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszakże filozofia Muska polega na tym, żeby pozbawiać auto wszystkiego co zbędne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, słonik40 napisał(a):

przygotowuje się do odświeżenia x3.

Ja tam bym nic nie odswiezal, piekno i doskonalosc w kazdym calu 🤣

image;s=7680x0;q=100

image;s=7680x0;q=100

image;s=7680x0;q=100

 

21:55 - tylko dla ludzi o mocnych nerwach

Powiem kontrowersyjnie - to auto z 2l silnikiem ma tyle wspolnego z premium co Toyota RAV, BMW sie okreslilo czy chce byc marka premium czy chce sprzedawac wiecej od Opla i Renault i nie ma sie co obrazac.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Myślę że aktualny spalinowy x3 jest pokłosiem zbytniego optymizmu w stosunku do elektryfikacji kilka lat temu. Cały r&d poszło na neue classe ale ze producenci rakiem się z całkowitej elektryfikacji wycofują musimy chwilę poczekać na naprawę błędu który popełnili.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://www.nvidia.com/en-us/self-driving-cars/partners/
 

https://opentools.ai/news/tesla-and-nvidia-rev-up-autonomous-driving-partnership-full-speed-ahead
 

nie czytałem całego artykułu bo zbyt długi ale wygląda na to że tesla wraca z podkulonym ogonem do hardware nvidia jeśli chodzi o fsd. Wygląda na to że własne chipy ai to kolejny klops tesli a nvidia wyrasta na technologicznego leadera autonomicznej jazdy dostarczającego kompletne rozwiazanie. Nvidia na dziś dzień współpracuje z ogromną ilością producentów samochodów na rynku min Mercedes, volvo, byd i wiele wiele innych

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jaka elektro mobilność w USA... halo tu ziemia 🙂
 

Gdy Europa walczy o ekologię, RAM wypuszcza model 2500 i 3500 z dieslem 6,7 oferującym 1456 Nm

 
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, Kriss33 napisał(a):
jaka elektro mobilność w USA... halo tu ziemia 🙂
 

Gdy Europa walczy o ekologię, RAM wypuszcza model 2500 i 3500 z dieslem 6,7 oferującym 1456 Nm

 

To oferta dla tych 1-2 milionów co są zapisani na Cybertruck i nie mogą doczekać się swojej kolejki produkcyjnej 🤣

No to jak z tą wypierającą lepsza texhnologia? Prąd w USA jest względnie tanie, średnie przebiegi najniższe, bajeczna sieć ładowarek. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Faktycznie dziwna sprawa że chińskie marki dotowane przez chiński rząd produkują taniej.  Tendencyjny film pod publikę mającego mało z rzeczywistością. W q6/taycan/a6 etron wyszedł całkowicie nowy soft oparty bodajże na android, wspomniane modele mają topowe rozwiązania bev wyprzedzające na dziś dzień wspomniana tesle (800v, lepszą prędkość ładowania, większe baterie w segmencie). Id 7 to podobno świetne auto, id buzz tez zbiera bardzo dobre opinie a w trudnym 2024 roku vw wylądował z minimalnym spadkiem sprzedaży https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/volkswagen-delivers-around-48-million-vehicles-worldwide-in-2024-18950

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Powiem szczerze ciezko sie czyta takie artykuly.

Z czlowieka z wizja i checia zmiany swiata na lepsze do babrania sie w polityce i robienia sie z siebie takiego buca

Niedlugo wstyd bedzie Tesla jezdzic i moze firma powoli powinna zaczac rozmyslac nad zmiana na fotelu CEO 😞

Elon Musk to Canada's outgoing PM Justin Trudeau: Girl, you’re not the .... - Times of India (indiatimes.com)

 

I z watku obok:

auto premium to i opony montowane premium 😄

@słonik40 strasznie jestem ciekawy Twojego komentarza, to wynika z tych oszczednosci ze wzgledu na R&D na Neue Klasse? ^^

Producent pluje, klienci wciaz mowia ze to deszcz..

W dniu 11.01.2025 o 16:36, bogdanan napisał(a):

 

20250109_162052.jpg

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Opony Nexen fabrycznie w nowym BMW X3 ????

Jak to @BMFun zwykl mowic - "jak nie widac roznicy to po co przeplacac", cos jak Dosia ^^

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Normalnie nie wierzę, że te opony to z fabryki. To pewne na 100 %

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttkmoze ceo przeczytał twoje złote rady tutaj że premium i szczyt techniki dziś to cięcie wszystkiego do kości? W tesli może zaczną przychodzić auta bez opon? 😀
 

hmm chyba to już się dzieje. Koła z drewna, kierownice trzeba  przynieść swoją a zamiast tylnych siedzeń trzeba będzie przynieść chyba karimatę.IMG_3136.thumb.jpeg.3e365de8e33ba5b506dcb938121b6813.jpegIMG_3135.thumb.png.4627067ded3db731607c36e784dafe72.pngIMG_3134.webp.29e10adc2dc5c63ac8abf3d03f87a99c.webp

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Normalnie nie wierzę, że te opony to z fabryki. To pewne na 100 %

Wejdz na podforum x3 i sprawdz.

slonikowi styki poprzepalalo no bo jak bmw daje jakies nexeny ^^ marka premium? to w plebejskiej tesli daja pirelli czy inne micheliny  i sie nie znizaja do takich praktyk ponizej pasa.

a w odoowiedzi zdjecie konceptu taksowki ktora z zalozenia ma byc myta szlauchem i byccpapierosoodporna 😉 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttk tyle tu pisałeś że na metki nie patrzysz a jak przyjdziesz co do czego to się ich czepiasz.  Myślę że zamiast patrzeć na firmę uczciwie było by porównać model danej opony z odpowiednimi modelami innych firm także pod względem cenowym i dopiero wtedy wysnuwać jakieś wnioski. Nie znam się na oponach więc nie będę tego komentował bo poza metka nic innego nie potrafię powiedzieć. Dlaczego są tam te ooony? Trzeba by było zacząć od tego gdzie x3 było wyprodukowane i co w tamtym rejonie najlepiej jest kupić. Może przykładowo jest tam niedaleko jakaś nowoczesna fabryka tej firmy z której się nabijasz produkująca świetne opony? Myślę że temat na pewno wymaga głębszego researchu.

Edytowane przez słonik40
Opublikowano

Inne low cost firmy które wypuszczają auta na tych oponach to np porsche, audi czy mercedes  https://www.nexentire.com/pl/product/original_equipment/

Był tu kiedyś wrzucony film o pirelli z homologacja i bez, że to inne opony. Tu pewnie jest podobnie, bmw daje specyfikacje, firma X jest w stanie ją spełnić niższym kosztem niż Y to zamówienie leci do X. Nie tak dawno się podniecaliscie autem Xiaomi. Xiaomi nie wstyd jeździć bo marka mega "premium",  ale na nexenach juz wstyd? Przypierdalacie się byle się przypierdalać, nawet wam się nie chciało sprawdzić co to za opona i jak wypada w testach.

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.