Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słonik Tesla sprzedała w 2024 roku o 1,1% mniej aut niż w 2023, a Ty co drugi post piszesz, że Tesla traci na tym czy innym rynku, że sprzedaż spada. Czy to nie jest mówienie półprawdy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33 nope. Poczytaj dokładne dane. W USA czy Europie (w sumie to wszędzie poza Chinami) spadki są dużo większe niż 1 procent. Sytuację ratuje wzrost sprzedaży o niemal 9 procent w Chinach. Przyjrzyj się następnie rynkowi chińskiemu. Tesla mocno zwiększyła sprzedaż tracąc jednocześnie tam udział w rynku bodajże o jeden procent. Skąd zwyżki sprzedaży w Chinach? Olbrzymie pieniądze pchane przez rząd chiński w ev skutkujące ich duzym wzrostem sprzedaży oraz potężna wojna cenowa między markami je produkującymi. No i jeszcze dlaczego udział w rynku jest ważny? Bo im będzie większy tym sprzedaż będzie większa w stosunku do innych producentów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

@Kriss33 nope. Poczytaj dokładne dane. W USA czy Europie (w sumie to wszędzie poza Chinami) spadki są dużo większe niż 1 procent. Sytuację ratuje wzrost sprzedaży o niemal 9 procent w Chinach. Przyjrzyj się następnie rynkowi chińskiemu. Tesla mocno zwiększyła sprzedaż tracąc jednocześnie tam udział w rynku bodajże o jeden procent. Skąd zwyżki sprzedaży w Chinach? Olbrzymie pieniądze pchane przez rząd chiński w ev skutkujące ich duzym wzrostem sprzedaży oraz potężna wojna cenowa między markami je produkującymi. No i jeszcze dlaczego udział w rynku jest ważny? Bo im będzie większy tym sprzedaż będzie większa w stosunku do innych producentów.

I jeszcze warto dodać jaki jest cennik w Chinach na stronie Teali. Adam śmiał się z cen aut Europejskich. A tu najtańsza Tesla 3 RWD po obecnym kursie to 129tys zł, a wersja LR to 189tys zł. Do tego pewnie promocje na SUC, czy oferty finansowania. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

To co piszecie nie ma znaczenia dla użytkowników aut Tesli. Takie analizy to dla akcjonariuszy. Zgadza się?

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
52 minuty temu, adiki napisał(a):

Targi CES rozpoczęte 😉 BMW pokazało nowy iDrive X 😉

To ze liczniki przed kierownica usuneli to bylo dla mnie oczywiste - w i4 nie korzystam z nich zupelnie, nie ma na nich nic wartosciowego podczas jazdy jak sie ma head-up display.

Natomiast jezeli kierownica bedzie tak wygladac (haptyczne przyciski) to jest tragedia i spory ergonomiczny krok w tyl.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk chyba niedokładnie słuchałeś 😀nic nie usunęli. Zastąpili mały ekran przed kierownicą wyświetlaczem panoramicznym na całą szerokość szyby (w sumie to jest projektor). Będziesz miał 3 miejsca wyświetleń 

1. head up

2 panoramic vision/display

3. wyświetlacz centralny po prawej od kierownicy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk chyba niedokładnie słuchałeś 😀nic nie usunęli. Zastąpili mały ekran przed kierownicą wyświetlaczem panoramicznym na całą szerokość szyby (w sumie to jest projektor). Będziesz miał 3 miejsca wyświetleń

No ale co mialem sluchac? Ekranu przed kierownica nie ma.

To, ze cos sie bedzie wyswietlac metr po prawej stronie w podszybiu to jest zart ewentualnie.

A gdzie sie podzial wybierak biegow? Czyzby na ekranie jak u jakiegos innego producenta na T? 😉

1 godzinę temu, andrew55 napisał(a):

Grubo.

Kiedys o tym strajku czytalem, nie wiedzialem ze do teraz tocza boje i ze to ma jakis wplyw na siec SC.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po jakiej prawej? Będzie wyświetlać na całej szerokości szyby.  Od lewej,Tuż za kierownicą do środka auta najważniejsze dane typu prędkość, dane z systemów parkingowych etc… od środka auta do prawej konfigurowalne przez usera.

wracajac do suc, to ze gdzieś stoją nieoddane nie znaczy ze w pobliżu gdzie utworzył się koreczek ale najwyraźniej marketing tesli dobę działa co by znaleźć kozła ofiarnego 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Po jakiej prawej? Będzie wyświetlać na całej szerokości szyby.  Od lewej,Tuż za kierownicą do środka auta najważniejsze dane typu prędkość, dane z systemów parkingowych etc… od środka auta do prawej konfigurowalne przez usera.

Tego nam trzeba podczas jazdy --> kolejnych cyganskich kolorkow LED i oczojebnych wyswietlaczy/ikonek na calej dlugosci szyby.

Jak czlowiek patrzy na takie obrazki to sie czuje jakby mial 100 lat:

540_70060b8e-1672-472f-a6ab-2ae14570c4ae

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym chętnie wrócił do analogowych zegarów i w pełni się z tobą zgadzam że ekrany w aucie to jest ostatnia rzecz jakiej nam potrzeba. Na koniec dnia i tak każdy używa jedynie do nawigacji, telefonu i muzyki, nawet w teslach. Widziałem już wiele ładujących się tesli z ludźmi w środku i praktycznie każdy ma wklejony nos w telefon,  czasami pracuje na laptopie czy drzema.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://motoryzacja.interia.pl/auta-elektryczne/news-w-polsce-nikt-nie-chce-aut-elektrycznych-nasz-kraj-na-dnie-z,nId,20356398?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR2xnpKqCx0irdxh4ulifUgt7BXEDiAdz7aHtAO-r4H4J_TU-yzv8CvSdqw_aem__XnFkcwBBFj2wRy-aKfl7g

 

Warunek jest jednak jeden - rząd musi wspierać rozwój elektromobilności. Bez potężnych środków finansowych przeznaczonych na dopłaty, rozwój infrastruktury ładowania oraz przebudowę całego systemu energetycznego Polski, wciąż w większości opartego na węglu, nie ma szans, by auta na baterie stanowiły konkurencję dla samochodów spalinowych.

 
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W wolnym tłumaczeniu jak rząd nie dopłaci do samochodu elektrycznego to pies z kulawą nogą go nie kupi 😀 a tak na serio to zadaniem rządu jest dbanie o bezpieczeństwo energetyczne, możliwie tania i czysta energię i na tym powinien się skupić. Ewentualnie inwestycje w infrastrukturę ładowania pod warunkiem opłacalności.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

Mamy piekne autostrady, jezdzimy po nich bardzo duzo i szybko (150-200 km/h), czesto tez do Chorwacji, weekendy wiadomo - morze albo Zakopane, wiec elektryki sie w PL nie sprawdzaja.

Tutaj to dobrze pokazane w tym artykule 🤣

https://tvnturbo.pl/aktualnosci/polscy-kierowcy-jezdza-niemal-najmniej-w-europie-st8004883

 

WEBP_LANDSCAPE_1620

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Mamy piekne autostrady, jezdzimy po nich bardzo duzo i szybko (150-200 km/h), czesto tez do Chorwacji, weekendy wiadomo - morze albo Zakopane, wiec elektryki sie w PL nie sprawdzaja.

Tutaj to dobrze pokazane w tym artykule 🤣

https://tvnturbo.pl/aktualnosci/polscy-kierowcy-jezdza-niemal-najmniej-w-europie-st8004883

 

WEBP_LANDSCAPE_1620

Patrząc na te statystyki i kierując się Twoją logiką, to przy porównaniu USA i Norwegii, w USA „lepsza” technologia powinna wyprzeć „gorszą” i mieć wyższą sprzedaż elektryków dochodząca już do 95%, tymczasem nie ma nawet 10%. Gdzie jest dziura w tym toku rozumowania?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, BMFun napisał(a):

Patrząc na te statystyki i kierując się Twoją logiką, to przy porównaniu USA i Norwegii, w USA „lepsza” technologia powinna wyprzeć „gorszą” i mieć wyższą sprzedaż elektryków dochodząca już do 95%, tymczasem nie ma nawet 10%. Gdzie jest dziura w tym toku rozumowania?

W Ameryce maja 110V w gniazdku, uzywaja czekow do placenia, maja system imperialny zamiast metrycznego a insulina jest 10x drozsza niz w kazdym innym kraju na swiecie. Nie mi oceniac ich grajdolek, jak dla mnie moga jezdzic V8 kolejne kilka dekad, elektromobilnosc ma to gleboko w du*** 😉

A jakie jest Twoje zdanie na ten temat?

Tez preferujesz stopy zamiast metrow? Czy gdzies jest dziura w rozumowaniu calego swiata ze sie u nich metry i kilogramy nie przyjely? 😉

 

Edytowane przez adamjttk
  • Haha 1

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttknie ma to jak Norwegia pozbawiona jakiejkolwiek własnej technologii 😀z jednej strony nabijasz się z czeków a z drugiej USA jest światowym liderem technologicznym w praktycznie każdej dziedzinie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, słonik40 napisał(a):

z jednej strony nabijasz się z czeków a z drugiej USA jest światowym liderem technologicznym w praktycznie każdej dziedzinie.

No jak widac nie w kazdej.

Ich bankowosc np to sredniowiecze, ich motoryzacja do czasu Tesli to tez bylo sredniowiecze.

To jak sie elektromobilnosc przyjmuje w USA ma maly wplyw na elektromobilnosc ogolnie. Diesle tez sie u nich nigdy nie przyjely.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bardzo odważna teza biorąc pod uwagę że Visa, MasterCard, PayPal, Apple Pay czy Google payment to wszystko amerykańskie firmy. odnośnie motoryzacji to nie wiem czy corvette albo dodge viper to jakieś zacofance. W ev Oprócz tesli masz też lucid czy rivian. Amerykanie po prostu żyją w innych warunkach, innych relacjach cenowych np paliwa do zarobków oraz innej kulturze. To że wielu ludzi to zacofance albo może inaczej tradycjonaliści to zupełnie inna sprawa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

"Patrzymy na możliwość adaptacji pojazdów elektrycznych na hybrydy lub całkowicie spalinowe auta. Jesteśmy w połowie prac koncepcyjnych. Co jest jasne, to fakt, że zostajemy z silnikiem spalinowym znacznie dłużej" – powiedział Meshke.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Doksztalcam sie z Taycanami i wcale tak rozowo nie wyglada to legacy jak go maluja.

"

(Cross-post z dużo mniejszą grupą Taycana - może ktoś myśli o ev vag-a, może zastanawia sie czy warto dopłacić żeby mieć wyższą jakość niż w tesli)
---
Trochę mi się 'ulało' i opiszę swoje doświadczenia z Taycanem (sport turismo 4s model '23).
Jeśli idzie o wrażenia z jazdy, komfort, ogólny design - jestem nadal bardzo na tak.
Jeśli idzie o jakoś(ć) - no cóż, oceńcie sami. Mam obawy ze z trójki na zdjęciu Taycan wypada najgorzej.
1. To co widać. Z 10 razy już tak zastałem samochód po powrocie (z 3 razy miałem w środku pozostawione jakieś rzeczy, których na szczęscie nikt nie zabrał).
Serwis nie znajduje problemu, podejrzania są takie że to czujnik kluczyka, że wydaje mu się że chce sobie zamknać kluczyk... może i fajny ficzer tylko móglby zatrąbić, zapikać, cokolwiek. A tak klikam, zamyka się odchodzę, okazuje się że zamknął się 'nie do końca'.
Inne rzeczy 'nie do końca'.
2. Akcje serwisowe - były bodajże 3 albo 4 (na pewno z 2 razy jakieś elementy związane z ładowaniem, ostatnio natomiast wymiana przewodów hamulcowych?!)
3. Świstanie przy 130-150km (nie zawsze, głównie jak jest wiatr 'od backstagu). Serwis posprawdzał uszczelki - nic nie widzi. Ja przeczytałem gdzieś w necie że to problem z wlotami powietrza. Nie jest to upierdliwe bardzo, ale śmieszki z wyciszenia Tesli już nie są takie śmieszne.
4. Nieszczelność uszcelki w klapie tylnej. Powodowała że podczas mycia, a nawet mocniejszych opadów do klapy tylniej dostawała się woda. Przy otwieraniu/zamykaniu słychać było jak woda się przelewa.
Raz wyschło, drugi raz zaczęło sie lać z lamy - pojechałem, poprawili.
5. Folia fabryczna (wziąłem przód, tył, nadkola, costam jeszce) - 2 razy do poprawki bo odchodziła w zgięciach. Straciłem parę h, ale przynajmniej samochód porządnie umyli.
6. Awaria ładowarki AC 22kw. Podobno awarie są częste, typowe wręcz. Jak padła okazało się jednak że trzeba czekać 4-5tyg! (AFAIR dell do 8 letnich serwerów trzyma takie najczęściej psujące się podzespoły żeby dostarczyć je < 24h).
Nie wiem czy tego zgłoszenia nie zgubił serwis w Krakowie, bo po 2 tyg od zgłoszenia nie do końca wiedzieli kiedy przyjdzie. Ale i tak czekałem kolejne 3 tyg. Kogo fail nie wiem, ale fail.
Ostatecznie 1.5 m-ca ładowałem się tylko na DC.
7. Przy okazji 6 zrobiłem wszystkie pierdulety
- akcje serwisową z przewodami
- uszczelki w klepie
- serwis 2 letni (o tym niżej), czyszczenie klimy
Serwis pomimo że się umówiłem 1.5 m-ca wcześniej zapomniał/nie miał samochodu zastępczego (3 raz z rzędu). 30 min szukał, potem zaproponował taksi do pracy i z pracy do domu (20km) i kolejnego dnia 20km z domu do pracy... Po mocnym niezadowoleniu z mojej strony zorganizowali zastępczy wieczorem na 1 dzień...
Koszt przeglądu (pomimo że jestem co 2-3 m-ce) 3500 netto. Pomarudziłem o koszt ładowania + mój czas, dali 10% rabatu. W końcu za jakość się płaci (szczególnie za przegląd dodatkowych odpływów wody - 250zł)
😃
8. Usługa Porsche charge
- karta fizyczna chyba nigdy nie działa, nawet na ładowarkach Porsche pod salonami
- w aplikacji fajnie działa GreenWay
- Shell próbuje wystartować ale jest błąd
- Powerdot (który ratował mi życie przez 1.5 m-ca) działał 2 razy po 2pln/kwh, przestał i już apka go nie widzi - potem musiałem już sobie radzić
- Plug to charge jeszcze nigdy mi nie wystartował (zgaduje że może zadziała ale tylko na Ionity)
9. Za tydzień czeka mnie kolejna wizyta w serwisie
- po wymianie AC samochód się ładuje 😃
- ale jak oczekuja na ładowanie zgodnie z harmo to co 2 minuty startuje, robi pyk (jak przy starcie ładowania), wzbudza tablet i pokazuje 'oczekiwanie na ładowanie'
- i tak np. przez cały weekend, jak zgodnie z harmo ma sie ładować nad ranem w pon...
- już się cieszę, może przy okazji NIE poprawią problemu z klapą
- samochodu zastępczego nie mają
Kiedyś żartowali z klientów Alfy... teraz mogą i z Taycanów. Jakość nowej Tesli 3 kolegi z firmy to jest coś co przy Porsche wygląda jak LaLiga vs Ekstraklasa...
Ale jak to powiedział Pan z serwisu - no może się psuje ale przynajmniej naprawiają. No i ponoć nowy model to Panie wszystko wymienili, zupełnie lepsza konstrukcja.
EDIT
a. Samochód kupiony nowy, 21 m-cy, 28 tys km przebiegu.
b. Jeszcze na gwarancji + dokupiona approved 3 lata
c. Taycan to naprawdę fajny samochód. Daje super dużo frajdy. Przy zakupie testowałem m.in. Mustanga, Kia ev6, BMW iX, Mercedesa eqs i eqe. Zdecydowanie Taycan dawał największy fun.
d. Co w przyszłości - przez 2 lata
- jestem o kilka serwisów za dużo
- konkurencja nie śpi
Leasing jeszcze 3 lata więc myślę że dużo sie zmieni. Ale widać że chińczycy napierają na potegę, a Tesla zrobiłą ultra dobrą robotę w TM3.
Kolega ma TM3 performance i uważam że w 40% ceny otrzymuje 90% tego co ja w Taycanie. Trudno uzasadnić dopłatę 400tys...
To czego brakuje mi w TM3 to
- masaż (mam problemy z plecami i często korzystam)
- liftback
- pneumatyka
Dlatego bardzo żałuje że TMS nie jest tak szybko rozwijany jak TM3 (i jakość chyba także dużo wyższa w nowych TM3)."
 
 
Pierwsza odpowiedz:
"Mój komentarz po 2 latach i 50kkm w Taycanie Cross Turismo 4S:
1. Klapę tylną potwierdzam. To jest błąd - przy kliknięciu ryglowania zdarza się nie zamknąć klapy bez żadnej sygnalizacji dźwiękowej. Workaround: zamykać klapę, ryglować osobno klamką lub kluczykiem.
2. Potwierdzam: wymiana heatera (na szczęście nie padł, wymiana w czasie przeglądu), przewody hamulcowe, przegląd uszczelnienie baterii. To naprawy na zaproszenie.
3. Moje hałasy: stukanie z tyłu (tylna klapa? Auto zastępcze serwisu też tak miało) - serwis to usuwa ale nieskutecznie. I skrzypienie dekorów skórzanych przed kierowcą - przy prędkości niemieckiej autostrady (170+ wpadają w rezonans).
6. Potwierdzam, ładowarka padła ale tak, że auto było uziemione. Na szczęście dało się wypchnąć z parkingu podziemnego. Czekałem 5 dni na diagnozę, dopiero auto zastępcze skłoniło serwis do skutecznej diagnozy i w 3 dni było naprawione. Ale chwilę później zabrakło części i inne auta uziemiano na tygodnie (zarówno ze względu na ładowarkę, jak i na przewody hamulcowe).
8. Porsche charging działa, działa Plug&Charge, zwiększa się baza roamingu (doszła m.in. Polenergia). Bywają problemy z ruszeniem ładowania na niektórych Greenwayach.
Moje punkty:
- PCM. Nadal auto wypina się z sieci i finalnie jest brak komunikacji z autem
- czasami przy wsiadaniu otwiera się frunk. Prawdopodobnie naciskam kluczyk?
Mam problem z dodzwonieniem się do serwisu. Czasami duży problem. Ale jak już auto się tam znajdzie, jest ok, zwykle jest i zastępcze, i sensowna komunikacja, co dzieje się z samochodem. Warszawa, Połczyńska.
Całościowo? Jeździ super. Szerokie auto a zwrotne i poręczne. Dało radę zabrać 5 ludzi na tygodniowe wakacje, albo wozić w trasie 4 dorosłych, średniego psa, drewno do kominka we frunku, worek ziemniaków w bagażniku, i bagaże 😉 Chętnie dodałbym więcej komfortu - pluszowatosxi zawieszenia. W awaryjności pobiło BMW (pierwsza laweta przed 50kkm), liczba drobnych usterek była większa w Tesli - częściowo spowodowanych przez niekompetencję serwisu (do 40kkm: z głowy: padnięty reflektor, ogrzewanie foteli, klima, cieknąca tylna klapa, jęczące zawieszenie)."
 
"A zapomniałem jeszcze o PCM. Ostatnia aktualziacja z 1.5 roku temu. Następnej sie nie spodziewam bo Porsche zmieniło system na Google-owy. Pewnie jak nie będzie żadnego krytycznego błędu i akcji to już nic nowego w kwestii OS nas nie czeka.
Aktualizują (na szczęście) apke... ale już klapy z apki zamknąć się nie da. Trzeba zapierdzielać na parking."
 
 
 
I ciekawostka - o ile TM3P mialem z USA i bylo kilka razy w serwisie z jakimis glupotami (klapa bagaznika, czujnik temp., zdechla szyba (mechanizm podnoszenia) z przodu pasazera) tak TMYP z Niemiec ma juz 2 lata, jakies 50k km i zero, po prostu zero problemow - wszystko smiga jak nalezy.
O Tesli rozne rzeczy mozna powiedziec ale ucza sie na swoich bledach, dopracowuja mocno swoje produkty z biegiem czasu.
Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jak chcesz bezawaryjne auto, to wiesz gdzie jest salon Toyoty 🙂

Trochę tam pomieszane problemy wieku dziecięcego auta, problemów serwisu i narzekania dla narzekania. Na 1 takiego bardziej pechowego+narzekajacego użytkownika, trafi się 5 czy 10 którzy jezdza bez poważniejszych problemów i nie piszą takich elaboratów. A już rozwalił mnie tekst że za 40% ceny ma ktoś 90% tego co ma Taycan. To jak dla mnie głupotę zrobił kupując Porsche. To jak z Dosią - jeśli nie widać dużej różnicy, to po co przepłacać.

Wszystkie relacje na YT użytkowników Taycana jakie oglądałem to zachwyceni użytkownicy widzący pare wad mniej istotnych. Na forum Taycan faktycznie część ludzi narzeka na to że sporo drobiazgów wychodzi takich wynikających z wieku dzieiciecego, ale auta uwielbiają. Tak jak fani BMW wiedzą że Toyota jest mnie awaryjna ale preferują BMW  

Tak samo jak znajdziesz narzekania na usterki x5, gdy ja tymczasem ponad 3 lata jeżdżę i nic mi się nie zepsuło  podobnie jak w Ix3. I pomimo tego na forum x5 nie zakładałem wątku pt „Jeżdżę autem i nic się nie psuje”, bo nikt by tego nie czytał 🙂 A może w ramach eksperymentu warto założyć taki wątek i zobaczyć ilu użytkowników potwierdzi bezawaryjną jazdę.

Kupiłeś parę miesięcy temu nowe BMW i nie narzekasz tutaj że coś nie działa że lawety itp. Jeździłeś używanym f10 i problemów więcej było. Musisz się pewnie liczyć ze teraz przesiadając się na używany Taycan będziesz porównywał do Tesli która masz od nowości i wersji która wyrosła z wielu problemow wieku dziecięcego. Szczegolnie że na rynku wtórnym ktoś kto sprzedaje 1-2 letnie auto to masz większe ryzyko że to ten pechowy egzemplarz który już zalazł użytkownikowi za skórę.

Takze podsumowując - kup sobie już ten Model 3 Plaid i nie eksperymentuj z i4, Taycanami bo zaraz zrobisz kolejną listę „wielkich” wad Porsche. Plusem Tesli jest jej prostotą, racjonalna cena i przyzwoite prowadzenie oraz osiągi, ale nie widzę tam nic więcej, a szczególnie jakichś specjalnych emocji. Ale i tak 100x bardziej wolałbym Teslę niż Toyote i nie potrzebuję do tego robić listy 40 wad.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 9.01.2025 o 03:40, BMFun napisał(a):

to przy porównaniu USA i Norwegii, w USA „lepsza” technologia powinna wyprzeć „gorszą”

Na to składa się kilka aspektów. "Lepsza" to pojęcie względne - zależne od wymagań i oczekiwań.

USA jest krajem kilkukrotnie/kilkunastokrotnie? większym niż Norwegia. Zapewne - choć nie jestem pewien, bo nie byłem... są dłuższe odcinki drogi bez cywilizacji - gdzie po prostu elektromobilność się nie sprawdzi.

Być może dla mieszkańców USA koszt benzyny jest na tyle niski, lub koszt prądu jest na tyle wysoki że zmiana następuje powoli, lub nie każdy jest na nią gotów.

Druga rzecz - moim zdaniem - w europie, tak mocne ciśnienie jest na auta elektryczne że wręcz aż wciska się je ludziom na siłe, być może w USA tak nie jest?

Mi USA kojarzy się z większymi autami - Tesla chyba za bardzo takowych nie ma, choc po NYC jeżdzi troche Tesli - czy się myle ?

5 godzin temu, BMFun napisał(a):

kup sobie już ten Model 3 Plaid

A zrobili takie coś ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.