Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Kosmos to jest spaceX. Zupełnie inna firma a jedyne co je łączy z tesla to wspólny właściciel.

 

@rkmi09 myślę że z cenami nie jest tak złe. W 2008 roku Honda crv w wersji executive kosztowała 150 tys. 15 lat później nowa tesla y zaczyna się od 190. Toyota rac 4 dzisiaj nie wiek czy poniżej 200k kupisz. Poza tym na ulicach naszych miast jest pełno bardzo drogich aut i praktycznie wszystko to spalinowe. X5, gle czy q7 to już w miarę powszednie auta dziś. Nie robią takiego wow jak 15-20 lat temu.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, karbo napisał(a):

Moim zdaniem to możemy najwyżej napisać tak: Klienci nie chcą elektryków premium takich jak w tej chwili są w sprzedaży.

Tu trzeba rozroznic kilka rzeczy bo ewidentnie cos jest na rzeczy.

1. Przypadek Porsche jest osobliwy bo ich auta, szczegolnie 911, trzymaja b. dobrze wartosc a czasem wrecz jej nabieraja z wiekiem.

Nie mamy poki co BEV sportowych, technologia jest mloda i najlepszy 10 letni BEV bedzie mocno tracil myszka technologicznie gdzie jednoczesnie jakis zacofany technologicznie benzyniak moze wrecz nabierac wartosci.

Elektryki nie starzeja sie godnie poki co bo z roku na rok dokonuje sie rewolucja w osiagach, gestosci baterii, pomyslach z GUI etc

2. Auta elektryczne jakosciowo wygladaja w srodku odrobine "biedniej" w porownaniu do spalinowej konkurencji tzn golym okiem widac oszczednosci szczegolnie u "niemcow" --> porownanie Taycana i Panamery (Taycan wyglada biednie w srodku w porownaniu po prostu), porownanie EQS do S-klasy --> ewidentnie niemieccy producenci probowali przy elektrykach zjechac z jakoscia zeby zwiekszyc marze (liczac na hype na elektrykach) ale widac nie wyszlo to do konca i ludzie narzekaja.

3. Kupujacy auta drogie (400, 500k PLN czy wiecej) sa ewidentnie mniej sklonni do kompromisow jezeli chodzi o zasieg ogolnie czy zasieg przy szybkiej jezdzie.

Mi korona z glowy nie spadnie jak jade elektrykiem za 100 czy 200k PLN autostrada i mnie wyprzedza jakas crazy sluzbowa Fabia jadaca 170 km/h ale rozumiem, ze jak ktos kupi Taycana za banke czy innego EQSa i po 200-300km jazdy 140-150km/h musi zjechac do pitstopu na hotdoga i szuka po krzakach Greenwaya 50kW to mozna sie wkur*** i kwestionowac poki co technologie. I ma w nosie czy to wina producenta auta, ladowarek, Muska, Obajtka czy Rydzyka. Place, wymagam i heja.

 

8 godzin temu, karbo napisał(a):

Nawet słaby napęd BEV jest lepszy od najlepszego napędu spalinowego, jeśli uwzględnimy kryteria obiektywne.

amen

Trzeba dograc szczegoly natomiast technologicznie to sa 2 rozne swiaty juz dzis.

Jeden naped zmierza juz ku zachodzacemu sloncu a przed drugim sa lata rozwoju i udoskonalania ale juz dzis widac wyraznego zwyciezce.

 

PS. Ciekawy artykul o nowosciach i mariazu biznesu z uniwersytetami (cos czego bardzo zazdroszcze US)

https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/naukowcy-wspolpracujacy-z-tesla-baterie-na-monokrysztalach-prawie-sie-nie-starzeja-po-6-latach-jak-nowe-przezyja-samochod/

 

PS. Mowiac o "biedzie" w srodku - takie wnetrze np troche slabo licuje z cena 500k czy 1M

36bf5ace-7cee-4ebe-b441-5ead30d2eb39

 

Edytowane przez adamjttk
  • Lubię to 1

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttk newsy o przełomowej technologii baterii wychodzą co tydzień a póki co zostawmy to chińskim fachowcom z Catl czy byd od których tesla po latach niepowodzeń w tej dziedzinie grzecznie kupuje baterie do swoich aut. Właśnie coś tego tematu nie komentujesz. Grzałeś temat wiele miesięcy że wszystko jest rozwijane i produkowane in-house, że ich technologie bateryjne są 10 lat przed konkurencja, że BMW będzie musiało prosić chińczyka o sprzedaż baterii, więc jak to wszystko wyszło? 
 

W Porsche masz konfigurator długi jak papier toaletowy a jak będziesz miał taka fanaberie to nawet rączki nad głowa możesz obszyć skóra więc wklejasz biedę wersję która w każdym modelu podobnie wygląda. Argument nietrafiony jak dla mnie 

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 minutę temu, słonik40 napisał(a):

Grzałeś temat wiele miesięcy że wszystko jest rozwijane i produkowane in-house, że ich technologie bateryjne są 10 lat przed konkurencja, że BMW będzie musiało prosić chińczyka o sprzedaż baterii, więc jak to wszystko wyszło? 

Jezeli stara TM3 czy TMY wydajnoscia napedu nadal bije Porsche w cenie x2 czy x3 to o czym my tu mowimy?

Ja BARDZO kibicuje innym markom (lacznie z chinskimi) zeby Tesla nie spoczela na laurach bo to nie bedzie z pozytkiem dla klienta (ewentualnie tylko tego co ma ich akcje)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk newsy o przełomowej technologii baterii wychodzą co tydzień a póki co zostawmy to chińskim fachowcom z Catl czy byd od których tesla po latach niepowodzeń w tej dziedzinie grzecznie kupuje baterie do swoich aut. Właśnie coś tego tematu nie komentujesz. Grzałeś temat wiele miesięcy że wszystko jest rozwijane i produkowane in-house, że ich technologie bateryjne są 10 lat przed konkurencja, że BMW będzie musiało prosić chińczyka o sprzedaż baterii, więc jak to wszystko wyszło? 

I czekamy na komentarz o milionie pre-orderow na Cybertruck. I że rynek USA stoi pockupami, więc jak Tesla wypuści auto w tym segmencie to pozamiata na rynku. Fakty? Nawet w Kalifornii spotkanie Cybertrucka na drogach to jest wydarzenie, a sprzedaż jaka jest każdy widzi. No ale akcje +100% bo są kolejne obietnice i prognozy 🙂 

5 minut temu, adamjttk napisał(a):

Jezeli stara TM3 czy TMY wydajnoscia napedu nadal bije Porsche w cenie x2 czy x3 to o czym my tu mowimy?

Ja BARDZO kibicuje innym markom (lacznie z chinskimi) zeby Tesla nie spoczela na laurach bo to nie bedzie z pozytkiem dla klienta (ewentualnie tylko tego co ma ich akcje)

Dla mnie Tesla w kwestii samochodów już spoczęła na laurach w momencie wypuszczenia modelu Y kilka lat temu. Nie widzę nic wartego uwagi poza gonieniem konkurencji w kwestii wyciszenia wnętrza, komfortu zawieszenia, ambientów w środku itp. No i jeszcze optymalizowanie kosztów produkcji przez wywalanie USS i wierzę na słowo że działa to teraz porównywalnie, ale jest tańsze w produkcji. Aha, zapomniałbym o yoke'ach i kierunkowskazach na przyciski 🙂

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, BMFun napisał(a):

I czekamy na komentarz o milionie pre-orderow na Cybertruck. I że rynek USA stoi pockupami, więc jak Tesla wypuści auto w tym segmencie to pozamiata na rynku. Fakty? Nawet w Kalifornii spotkanie Cybertrucka na drogach to jest wydarzenie, a sprzedaż jaka jest każdy widzi. No ale akcje +100% bo są kolejne obietnice i prognozy 🙂

Ok, na szybko bo zapomnialem.

Prezentacja Cybrtrucka kilka lat temu to bylo z tego co pamietam wersja od 40k$

Po ile dzisiaj sa najtansze wersje 80,90k$?

Mnie nie dziwi to ze ludzie sie na to nie rzucili, obietnice (i realia wtedy) byly inne.

Ale spokojnie, nie skreslabym tego auta - jezeli Tesla nauczyla mnie jednej rzeczy to to, ze pierwsze modele sa niedopracowane, pelne niedorobek, linie montazowe sa szybko udoskonalane, koszty produkcji wolumenowej szybko sie zmniejszaja --> dajmy Tesli rok-dwa na rozkrecenie masowej produkcji tego auta, na sprzedaz w Europie i Chinach i wtedy bedziemy oceniac.

Pamietasz premiere TM3 w ~2019r? - to auto wygladalo jakby je skladal pan Hindus na bazarze, smialem sie z tego auta do rozpuku bo kable bylo widac na wierzchu a uszczelki odpadaly po dotknieciu. Po kilku latach mucha nie siada imho.

2 godziny temu, BMFun napisał(a):

wierzę na słowo że działa to teraz porównywalnie, ale jest tańsze w produkcji.

Tansze w produkcji nie znaczy gorsze (!), to jest wlasnie ta mityczna przewaga technologiczna.

Czujniki na dzis dzialaja identycznie imho.

2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

W Porsche masz konfigurator długi jak papier toaletowy a jak będziesz miał taka fanaberie to nawet rączki nad głowa możesz obszyć skóra więc wklejasz biedę wersję która w każdym modelu podobnie wygląda. Argument nietrafiony jak dla mnie 

Tu masz srodek Turbo S za milion PLN, wyglada identycznie biednie, o czym Ty do mnie piszesz?

452_5135d37e-c171-48d2-86d2-a2eda403484c

PS. W nocym Macanie wzieli do serca krytyke bo juz sa smaczki typowe dla premium i tej ceny aut

485_2e415242-1d18-4cac-bef2-12ba909ccc96

596_27c89072-39bd-48e2-889b-cb976403fbc5

 

PS. Nowa X3, ja pier**** 😮 (pozyczone z dzialu obok)

Te plastiki to wygladaja jak z Dustera za 40k PLN, co sie stalo z ta firma 😞

2 godziny temu, nebster napisał(a):

ta x3 to jest dla mnie totalny dramat jak na zewnątrz tak i wewnątrz. Ten najtańszy plastik na drzwiach...nie chciało mi się wierzyc ze to naprawdę tak zrobili.. 

IMG_8995.jpeg

 

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttk grasz kolorami tacham vs macam. W taycanie w rozszerzonym pakiecie skórzanym masz wszystko obszyte skóra. Dałeś zdjęcie czernego wnętrza więc tego tak na zdjęciu nie widać. Wystarczy powiększyć i widać dosłownie wszędzie nici od przeszycia skóry plus karbonik. Może przez brak przycisków wygląda biednie ale na pewno pod względem użytych materiałów jest na bogato. Co do fizycznych przycisków pełna zgoda. Porsche poszło po rozum do głowy i posłuchało swoich klientów którzy nie chcą  taniej tabletozy. Nie zapominaj też że taycan jest wyżej pozycjonowany od macana, jest też drożdży od niego 

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Petla sie zaciska dalej.

Najpierw Chiny,teraz USA, zostanie niemieckiej motoryzacji biedniejaca Europa.

Do czasu az pan Chinczyk nie zacznie otwierac tu swoich fabryk tak jak zrobila to Tesla, a jest to pewnie tylko kwestia czasu.

Trump ma chrapkę na niemieckich gigantów: „Chcę, by niemieckie perły motoryzacji stały się amerykańskimi” - Forsal.pl

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Proponowałbym się trochę douczyć a także przeczytać dokładnie zalinkowany artykuł bo jednak wiele fabryk niemieckiej motoryzacji jest zlokalizowanych w USA, chociażby BMW x produkowane tam są. Pod tym względem trump to mądry człowiek i Europa powinna postępować tak samo. Ogromne cła na towary z zewnątrz a jak chcesz coś sprzedawca w Europie to większość komponentowi produkuj tutaj i podatki też plac tutaj. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.