Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk 

 

@Kriss33 duża sprzedaż tesli raczej nie dziwi skoro jest to najtańszy elektryk na rynku w klasie. 

A ja uważam, że jest najlepszy w swojej klasie 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja uważam zupełnie odwrotnie. Że to ty bierzesz udział w czymś o czym nie masz pojęcia. Dla mnie są to czyste piramidy finansowe. Nadzieja zysku jednych finansuje zysk innych a na koniec ktoś zostanie z ręką w nocniku. Jak moda na aktywo się skończy to zostaniesz z czymś co nie zarabia, nie da się tego w żaden sposób wykorzystać 👍

Edytowane przez słonik40
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk historia się powtarza, jak szorowały przez rok czy dwa lata to siedziałeś cicho jak im przez dziwny zbieg okoliczności jak no wygrana trumps udało się wystrzelić to będziesz grzał temat do upadłego. Przypomnę inwestujesz w firmę która przynosi ułamek procenta zysku rocznie w stosunku do ceny za akcje i liczysz na cud że zwielokrotnia swoje zyski kiedy od kilku lat jest procentowa stagnacja.

slonik, mi sie wydaje ze Ty najzwyczajniej w swiecie nie rozumiesz na czym polega wycena firmy czy jej akcji (!) i komicznie sie to po prostu czyta.

Jak akcje szorowaly to nie siedzialem cicho tylko dokupywalem  i usrednialem (piszac tu o tym) bo byla mega okazja zarobic jeszcze wiecej.

Jezeli chodzi o Twoje pytanie/przypomnienie - porownaj taka Tesle z np Amazonem i daj mi znac jakie wnioski wyciagasz ^^

PS. Nie pisz mi tez wiecej o wolumenie sprzedazy bo juz Ci mowilem, Ferrari jest 2x wiecej warte od BMW sprzedajac ulamek ich ilosci aut

BMW jest od 20 lat w stagnacji bo ta firma NIE MA JAK SIE ROZWIJAC bo miala (i wciaz ma) betonon w zarzadzie.

Marze doszly do sciany, wolumen sprzedazy doszedl do sciany wiele lat temu, technologicznie to jest dinozaur (!) nasladujacy inne, lepsze firmy, stylistycznie to jest pod Azjate robione, gdzie Azjaci wlasnie sie na firme zaczynaja wypinac. Na dzisiaj haslem przewodnim w firmie jest degradacja jakosci i scinanie kosztow zeby utrzymac udzial w rynku i jednoczesnie nie zatopic zupelnie firmy na gieldzie.

Duzo wody uplynie zanim los sie usmiechnie znowu do BMW, ja tam sie wcale nie zdziwie jak za kilka lat bedzie joint-venture z jakims Geely czy innym Xiaomi, ot waz pozeraswoj wlasny ogon.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jak się rozwiną tesla w tym roku? Właśnie wypuściła nowy model którego ponoć były milionowe kolejki a sprzedaż ani drgnie.

Opublikowano

Naprawdę czasami uwielbienie do danej marki jest przekleństwem. 

Jak można być takim ignorantem i tak pluć na BMW? Sam narzekałem i narzekam na pewne kwestie,ale no… 

jesteś na forum BMW to trzeba może Ci pewne kwestie przypomnieć. 
 

m240i katalogowo 285 tys. Dołożysz opcje, przekroczysz 300 tys, wleci rabat i w okolicach 300 masz jedyne 6 cylindrów w tym segmencie. 

m2 startuje od 359 tys. Dorzucisz coś przekroczysz w katalogu 400 tys, dostajesz rabat i za okolice 400 masz jedną z fajniejszych zabawek na rynku. 
 

Często wyszydzane u Ciebie BMW serii 3. 
Możesz się śmiać z 318i,ale chyba ciężko zignorować to,że jako jedyni w klasie dalej mają 6 cylindrów i to nie tylko w benzynie,ale i w dieslu. 
Klekot dla Ciebie przeżytek i dobry temat do wyimaginowanego wyszydzania a potem fakty są takie,że nie tylko 30d ale to 18i wyprzedza Cię na autostradzie bo tam zapinasz tempomat na 150 i masz oszczędne szybkie przemieszczanie z dużym zasięgiem. W tesli te 150 to widzisz jak Cię pogania służbowy yaris czy fabia i żeby minąć ciężarówkę no to pojawia się taka wartość. Jasne można tak jechać,ale pochwal się zasięgiem. 
 

Nad nową 5 już w kilku tematach się pastwiłeś i próbowałeś rozpętać gownoburze. Na Twoje nieszczęście dalej zostały 550e i 540d a więc porządne układy napędowe które są tak wycenione,że gdy porównasz z konkurencją to wychodzi,że BMW jest najtańsze i w niczym tandeta g60 nie jest gorsza od Audi czy merca. 
 

i tak można ciągle pisać, pisać i wymieniać to co w tej marce jeszcze jest fajnego i dlaczego ona ku Twojemu rozczarowaniu nie zniknie i nie zginie. 
 

aaaa i nowe tandetne x3 również ma porządne silniki i rozsądną wycenę… gdy dołożymy do tego,że niedługo będzie nowa seria 3 i tam zostaje b58 to BMW znowu będzie się sprzedawać. 
 

Czytam Twoje posty i uważam,że mądry jesteś gościu i w kwestiach giełdy czy bitcoina w pełni się z Tobą zgadzam,ale w motoryzacji i jej elektryfikacji poszedłeś za daleko w swoim przekonaniu i czasem warto zrobić krok w tył i się zastanowić i otworzyć na nowo głowę bo to co było lobbowane i lansowane do niedawna powoli przestaje mieć rację bytu. 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, eSzet94 napisał(a):

Naprawdę czasami uwielbienie do danej marki jest przekleństwem. 

Jak można być takim ignorantem i tak pluć na BMW? Sam narzekałem i narzekam na pewne kwestie,ale no… 

jesteś na forum BMW to trzeba może Ci pewne kwestie przypomnieć. 
 

m240i katalogowo 285 tys. Dołożysz opcje, przekroczysz 300 tys, wleci rabat i w okolicach 300 masz jedyne 6 cylindrów w tym segmencie. 

m2 startuje od 359 tys. Dorzucisz coś przekroczysz w katalogu 400 tys, dostajesz rabat i za okolice 400 masz jedną z fajniejszych zabawek na rynku. 
 

Często wyszydzane u Ciebie BMW serii 3. 
Możesz się śmiać z 318i,ale chyba ciężko zignorować to,że jako jedyni w klasie dalej mają 6 cylindrów i to nie tylko w benzynie,ale i w dieslu. 
Klekot dla Ciebie przeżytek i dobry temat do wyimaginowanego wyszydzania a potem fakty są takie,że nie tylko 30d ale to 18i wyprzedza Cię na autostradzie bo tam zapinasz tempomat na 150 i masz oszczędne szybkie przemieszczanie z dużym zasięgiem. W tesli te 150 to widzisz jak Cię pogania służbowy yaris czy fabia i żeby minąć ciężarówkę no to pojawia się taka wartość. Jasne można tak jechać,ale pochwal się zasięgiem. 
 

Nad nową 5 już w kilku tematach się pastwiłeś i próbowałeś rozpętać gownoburze. Na Twoje nieszczęście dalej zostały 550e i 540d a więc porządne układy napędowe które są tak wycenione,że gdy porównasz z konkurencją to wychodzi,że BMW jest najtańsze i w niczym tandeta g60 nie jest gorsza od Audi czy merca. 
 

i tak można ciągle pisać, pisać i wymieniać to co w tej marce jeszcze jest fajnego i dlaczego ona ku Twojemu rozczarowaniu nie zniknie i nie zginie. 
 

aaaa i nowe tandetne x3 również ma porządne silniki i rozsądną wycenę… gdy dołożymy do tego,że niedługo będzie nowa seria 3 i tam zostaje b58 to BMW znowu będzie się sprzedawać. 
 

Czytam Twoje posty i uważam,że mądry jesteś gościu i w kwestiach giełdy czy bitcoina w pełni się z Tobą zgadzam,ale w motoryzacji i jej elektryfikacji poszedłeś za daleko w swoim przekonaniu i czasem warto zrobić krok w tył i się zastanowić i otworzyć na nowo głowę bo to co było lobbowane i lansowane do niedawna powoli przestaje mieć rację bytu. 

Weź pod uwagę, że Adam mieszka w Norwegii. Tam możesz jeździć max 100 km/h i ludzie nie jezdzą w trasy po kilkaset km, tylko w koło komina. Dodatkowo auta spalinowe są znacznie droższe od elektrycznych. Można być fanem spalinowych, ale ten kraj realnie myślącego, szanującego swoje pieniądze szybko wyleczy. 

  • Lubię to 1
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak w skonczy się mrożenie cen w PL to 1kWh będzie kosztować 1,4zl, to nie widzę szans aut elektrycznych.

Co jak co, ale umiemy liczyć. I Toyota sprzedaje już 10 tys aut miesięcznie w Polsce.

https://autokult.pl/rekordowy-listopad-toyoty-na-polskim-rynku-cztery-modele-w-top-10-sprzedazy,7100007155444384a

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 minut temu, Rufio napisał(a):

Jak w skonczy się mrożenie cen w PL to 1kWh będzie kosztować 1,4zl, to nie widzę szans aut elektrycznych.

Skąd wiesz co będzie za rok?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Odpowiem tak apropo fundamentow.

Na moim podjezdzie stoja 2 auta - TMYP i i4 M50.

Niedawno stalo tez TM3P a iX3 testowalem bo bylem zainteresowany zakupem.

Nic to nie wnosi do "fundamentów". U mnie stało TMY, TM3. Tetowane było TMS, a jest iX3 i X5.

9 godzin temu, adamjttk napisał(a):

I MOJE FUNDAMENTY mowia mi, ze BMW ze swoimi elektrykami jest w porownaniu do Tesli w czarnej DUPIE i mowie to z pierwszej reki.

Sa przestarzale technologicznie oraz nie spinaja sie firmie ekonomicznie (sa sprzedawane po kosztach badz nie sprzedaja sie w ogole) --> krol jest na dzis nagi i mami akcjonariuszy "juz niedlugo pokazemy nasza nowa swietna platforme". No coz - akcjonariusze wykazuja swoj entuzjazm na gieldzie.

 

Aut spalinowych nie komentuje bo dla mnie ta czesc motoryzacji jest zamknieta, jak ktos tego nie rozumie i nie widzi dalej niz czubek swego nosa (nie rozumie realiow gospodarczo-politycznych na swiecie) to nie moj problem.

Esktremizm. Zamkniesz oczy, to nie widzisz spalinowych. Ale samolotem latasz na prąd? Satelity z których pośrednio korzystasz były wystrzelone rakietami na prąd? Twoja Tesla przypłynęła z Chin statkiem na prąd?

Twoje fundamenty, to: sprzedane 2 Tesle, kupione BMW i4 i rozglądanie się za używanymi Porsche Taycan. A jeździsz Teslą dopiero 4 lata i nie masz żadnej na podjeździe. TMS krytykujesz za niewarte dopłaty do TM3, Cybertruck to klapa totalna i już 10-ty raz ignorujesz odpowiedź na pytanie co poszło nie tak, że z zapowiadanych miliona preorderów, jest może z 30tys sprzedanych egzemplarzy.

"Twoje fundamenty" - to proszę kawa na ławę - jakie są prognozy wg "Twoich fundamentów" w  kolejnych 3 latach (2025, 2026, 2027) dla marek Tesli, BMW, Toyoty?

- łączna sprzedaż,

- przychody,

- zysk

Wypowiadasz się jakbyś był pewny, wyśmiewasz analityków, to sprawdzimy tutaj realizację "Twoich fundamentów" 🙂

 

9 godzin temu, adamjttk napisał(a):

To, ze BMW sprzedaje jeszcze auta spalinowe NIE JEST ZALETA, jest kula u nogi bo przez kolejne 20-30 lat beda musieli grac na 2 fronty i gdy nikt juz nie bedzie chcial kupowac aut spalinowych firma bedzie musiala lozyc duzo pieniedzy i zasobow firmy na dalszy support, recalle etc

Rozumiem że masz taką opinię i możesz mieć rację. Ja mam akurat zupełnie inną. Toyota jest świetnym przykładem. Przypominam, że w Japonii nie dotknęły tak bardzo problemy, które ma niemiecka gospodarka. To trochę przeczy Twoim teoriom że to przez "zaspanie".

https://www.focus2move.com/world-car-market/

Looking at cumulative data up to October 2024, the Toyota Corolla became the market leader in 2024, with 901,991 sales (-1.9%).

The Tesla Model Y fell one spot and ranked in 2nd, with 865,868  new sales (-6.5%).

In third place ranked the Toyota RAV4 -up 1 spot- with 836,258 sales (+13.7%), followed by the Ford F-Series -down 1 spot- with 733,754 sales (-1.3%).

In 5th spot ranked the Honda CR-V with 601,374 sales (+5.9%), the Chevrolet Silverado with 525,193 (-0.5%) and the Hyundai Tucson -up 1 spot- with 497,606 units sold (-2.4%).

 

 

9 godzin temu, adamjttk napisał(a):

To tak jakby dzisiaj 1/3 Samsunga musiala wciaz poswiecac uwage telewizorom kineskopowym --> swietny, biznes prosperujacy biznes /s

Kompletnie nietrafiony argument. Ekrany TFT, szczególnie po późniejszy udoskonaleniach, miały praktycznie same zalety względem kineskopu. W przypadku aut - elektryki wnoszą bardzo dużo wad. Inaczej nie trzeba byłoby dopłat tylko ludzie by się rzucili. Widziałeś dopłaty na smartfony, ekrany LCD?

 

9 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Wiec kolego @BMFun nie tlumacz mi prosze fundamentow i nie powoluj sie na 90-letnich inwestorow ktorzy pamietaja II wojne swiatowa bo ja moge takiego mema wrzucic:

(...)

Do tego sie jeszcze odniose.

Szybki research apropo analityka Brinkmana z JPMorgan:

Owy analityk jest w 1% NAJGORSZYCH analitykow (probka 5000), jego sredni roczny zwrot to -17%

Gdybys dal swoje pieniadze do inwestowania MALPIE, ktora rzucalaby moneta w ramach analizy technicznej, mialbys statystycznie lepsze zwroty (win rate 50%) niz sugerujac sie tym analitykiem -  pisze doslownie, zarobilbys wiecej (w sensie nie stracil tyle)

Brawo Ty za autorytety cytowane przez Interie

 

Więc kolego @adamjttk wiem że wyszydzać ludzi potrafisz. Ten 90-letni inwestor udowodnił trochę więcej niż Ty w kwestii inwestowania. Tego wyszydzisz, bo za stary, tego bo jakiś ranking Ci się nie podoba. Nie doczytałeś - wg Warena Buffeta Tesla jest w fundamentach przeszacowana. Od lat inwestuje w BYD i na tym świetnie zarabia. On nie mówi że elektromobilność jest do bani, tylko fundamenty i być może też styl zarządzania Teslą ocenia negatywnie. Człowiek rozumie więcej niż Ci się wydaje i chyba jesteś naiwny że on siedzi na serwisie transakcyjnym, czyta gazety i kupuje akcje 😄 On ma sztab ludzi, którzy pracują, czytają każde sprawozdanie finansowe, analizy sektorowe i troszeczkę lepiej znają się na inwestowaniu niż Ty, czy ja, a miliony osób im ufa inwestując w jego fundusz i zarabia na tym średnio 20% rocznie od ponad 30 lat. Bardzo małostkowe takie wyszydzanie czy też wykluczanie człowieka ze względu na wiek.

Zapominasz, że to BYD produkuje baterie, które zasilają ich auta oraz Tesla od nich kupuje.

Ja nie uważam elektromobilności za zły trend. Uważam, że jest trochę przeceniana i nie mam pewności czy zastąpi auta spalinowe, czy raczej ustabilizuje się na jakimś poziomie jak diesel który miał zmieść benzynę, a potem był gwałtowny odwrót. Jest zbyt wiele czynników, łącznie z tymi geopolitycznymi, zmianami społecznymi i ekonomicznymi. Wojna handlowa z Chinami i ograniczenie ekonomicznie racjonalnych baterii z Chin, może spowodować odwrót Europy w kierunku ropy. Wzrost elektromobilności może powodować spadek ceny ropy i korzyści ekonomiczne mocno przechylą się na korzyść aut spalinowych. Jakbym miał strzelać, to w perspektywie 20-30 lat, udział aut elektrycznych ustabilizuje się na poziomie 40-60%. Ale to tak odległy okres, że równie dobrze, w technologia pozyskiwania wodoru może nastąpić przełom i zmiecie wszystkie elektryki.

A rozjemczo, żeby każdy nabrał trochę dystansu (szczególnie do siebie), wrzucam link portalu o wzroście sprzedaży elektryków. Czy dobrze kojarzę, że @adamjttk nazywałeś go "motoryzacyjnym pudelkiem" i cytowałeś artykuły, które krytykowały elektryki?  🙂 

https://autoblog.spidersweb.pl/sprzedaz-samochodow-elektrycznych-na-swiecie-rosnie-2024

Także jeśli portale chwalą elektromobilność, to chyba etap straszenia elektrykami w mediach, mamy już za nami. A ludzie nie kierują się przy decyzjach zakupowych fobiami, lecz porównują twarde wady vs zalety z ich punktu widzenia.

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
35 minut temu, BMFun napisał(a):

wg Warena Buffeta Tesla jest w fundamentach przeszacowana.

@BMFun Nie tylko przeszacowana. Ona jest oderwana od fundamentów i nawet jej szortować nie można. Tesla nie trzyma się już żadnych reguł i giełdowej logiki dlatego wszyscy się poddają bo już utopili niezłą kasę na szortowaniu. Ja to wiem, na Tesli żadne wskaźniki już się nie sprawdzają. Ta spółka żyje swoim życiem. 

Nie chwaląc się w kilka miesięcy rozwaliłem tych wszystkich analityków. JP Morgan i innych na łopatki. Dzisiaj już mam ponad 100% zwrotu z inwestycji 😜

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

1. Warren buffet postawił na nieznaną małą firmę o nazwie byd, która pomimo nieobecności na wielu rynkach na dziś dzień sprzedaje 2 razy wiecej aut niż tesla i najprawdopodobniej przegoni tesle w sprzedaży bev w tym roku. Dodatkowo byd  przegonił technologicznie tesle wnnajwazniejszym konponencie tj baterii i to na dziś dzień bateria blade od byd trafia do wielu tesli. Gdyby nie cła na amerykańskim rynku (ponad 100 procent) plus dopłaty jedynie do aut produkowanych z minimum 80 procent części pochodzących z USA nie tylko z europejskiej ale i amerykańskiej motoryzacji nie było by co zbierać.

3. Udział w rynku bev tesli sukcesywnie się bardzo mocno kurczy. Jeszcze kilka lat temu było to ponad 50 procent dziś jest to 17 procent i cały czas maleje. Nawet jak założymy apokalipsę i całkowity brak sprzedaży ice to przełoży się to na maksymalnie 10-12 milionów egzemplarzy na dziś dzień a wycena jaka jest w porównaniu z vag czy też Toyota która sprzedaje jeszcze więcej każdy widzi.

 

@Jac3kBMW ty nikogo nie pokonałeś, miałeś szczęście jak w kasynie. Jest to spółka mocno spekulacyjna a dopóki nie zrealizujesz zysku nie zarobiłeś nic. Wbrew pozorom to wcale nie jest takie proste bo ty jak i miliony innych stoi przed dylematem czy czekać jeszcze czy już sprzedawać ale na koniec dnia ci co nie zdążą wyjść ze spekuly w odpowiednim momencie zostaną z niczym. Na pos Żarki piramidy finansowej też wszyscy zarabiają a na koniec jest płacz o zgrzytanie zębami.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

@BMFun Nie tylko przeszacowana. Ona jest oderwana od fundamentów i nawet jej szortować nie można. Tesla nie trzyma się już żadnych reguł i giełdowej logiki dlatego wszyscy się poddają bo już utopili niezłą kasę na szortowaniu. Ja to wiem, na Tesli żadne wskaźniki już się nie sprawdzają. Ta spółka żyje swoim życiem. 

To "Twoje fundamenty" są oderwane 🙂 "Fundamenty @adamjttk" mówią że wszystko jest ok. Na szortowaniu wielu się boleśnie przejechało, to fakt.

21 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

Nie chwaląc się w kilka miesięcy rozwaliłem tych wszystkich analityków. JP Morgan i innych na łopatki. Dzisiaj już mam ponad 100% zwrotu z inwestycji 😜

Cóż mam powiedzieć...gratuluję. Chyba musisz zakładać fundusz inwestycyjny. Z pewnością większość inwestorów w fundusz Buffeta się przeniesie, bo wg Adama on jest dziadkiem co pamięta II wojnę światową, więc się nie zna. Aha, nie zna się też bo nie chce od lat kupić akcji Tesli mimo że Elon Musk wiele razy próbował go do tego przekonać. Ale co on tam wie o inwestowaniu. Inwestuje m.in. w jakieś BYDy, Apple, półprzewodniki, operatorów kart płatniczych, producentów infrastruktury internetowej, a do tego jeszcze w Coca-colę i producentów paliw. Nie wie, że za chwilę nikt nie będzie ropy kupował, jak tylko Tesla zacznie sprzedawać 10 milionów aut rocznie...

 

image.png.2a2208f9e56845890c1db14eff4f57bc.png

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Duzo watkow poruszacie (mowie glownie o Was - slonik i BMFun), w wiekszosci wciaz te same nietrafione argumenty - BYD sprzedaje wiecej, Buffet sie nie myli i jest najlepszym inwestorem, Tesla to przeszacowana banka, ICE forevever, doplaty sa potrzebne, wodor etc etc

Moglbym zbijac je po kolei jak to robie od 4 lat ale po co tak w sumie?

Zycie was weryfikuje w zastraszajacym tempie, jeszcze 4 lata temu smieliscie sie z elektrykow, broniliscie BMW i ICE, dzisiaj obaj jezdzicie juz elektrykami, w katalogu BMW jest 20 elektrykow, za rok sie tylko usmiechne bo pewnie kupicie jakas Tesle jak juz BMFun przebakuje.

O Cybertrucku odpisze BMFun, nie mam sily po bieganiu weekendowym.

4 godziny temu, eSzet94 napisał(a):

m240i katalogowo 285 tys. Dołożysz opcje, przekroczysz 300 tys, wleci rabat i w okolicach 300 masz jedyne 6 cylindrów w tym segmencie. 
m2 startuje od 359 tys. Dorzucisz coś przekroczysz w katalogu 400 tys, dostajesz rabat i za okolice 400 masz jedną z fajniejszych zabawek na rynku.

Masz sporo racji oczywiscie kolego, tylko ze nie do konca trafiasz w setno istoty problemu.

Ja rozumiem, ze silniki spalinowe sa jeszcze w wielu krajach potrzebne i BEV jutro nie zastapi ICE na calym swiecie, BMW zaspalo elektromobilnosc okrutnie i probuje odbijac to sobie jeszcze swietnymi 6-cylindrowymi silnikami.

Ok.

Tylko z mojego punktu widzenia chwalenie B58 dzis to tak jakbys chwalil plazmy Kuro 10 lat temu od Pioneera gdy sklep obok sprzedaje juz pierwsze OLEDy.

Te pierwsze OLEDy sa lipne i drogie, ciemny obraz w jasnym pokoju, wypalaja sie piksele, kiepski serwis, tylko niektore firmy je robia etc

Ale kazdy trzezwo myslacy czlowiek ktory rozumie otaczajacy swiat wie, ze Kuro pomimo wielu zalet i przewag nad innymi plazmami czy LCD ma swoj czas i dobiego on juz konca.

I mija 10 czy 15 lat i po swietnym Kuro pamietaja juz tylko najwieksi pasjonaci.

B58 to taki Kuro, jest (byl) swietny na swoje czasy, niektorzy go jeszcze sprzedaja probujac zawrocic kijem Wisla, ale tak naprawde z dzisiejszej perspektywy to jest "dead man walking"

BMW ma wiele zalet, lubie ta firme za wiele rzeczy ale od 10 lat to rowni pochyla z malymi wyjatkami.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, BMFun napisał(a):

image.png.2a2208f9e56845890c1db14eff4f57bc.png

 

Powyzej geniusz Buffet wg kolegi BMFun.

 

A ponizej SP500:

IEgman8.jpeg

 

Ponizej Nasdaq:

ZX3fQEp.jpeg

 

Inwestujac w SP500 czy Nasdaq mialbys dzis identyczne czy wrecz wieksze zwroty niz w BRK.

Ale spoko - Buffet to GENIUSZ 😄

64icd0.jpg

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk to pięknie wszystko wygląda na wykresach, jak zwykle. W 2004 -2005 roku kupowałem swoje pierwsze mieszkanie w Gdańsku i zapłaciłem za nie około 3 tysiące za metr. Mieszkania wtedy nowe chodziły od 2 do 5 (topowe inwestycje trójmiejskie). Dzis mamy 2025 rok i w tej samej lokalizacji co kupiłem pierwsze mieszkanie aktualnie ceny są po około 15 tysięcy za metr. 5 krotny zwrot z inwestycji plus 1 metr kwadratowy za miesięczną cenę dzisiejszego najmu. Podłóg tak wysokiej inflacji te wykresy wyglądają po prostu blado.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
46 minut temu, adamjttk napisał(a):

Powyzej geniusz Buffet wg kolegi BMFun.

 

A ponizej SP500:

IEgman8.jpeg

 

Ponizej Nasdaq:

ZX3fQEp.jpeg

 

Inwestujac w SP500 czy Nasdaq mialbys dzis identyczne czy wrecz wieksze zwroty niz w BRK.

Ale spoko - Buffet to GENIUSZ 😄

64icd0.jpg

 

 

Trochę za dużo instagrama i oglądania storisów. Poczytaj coś mądrzejszego niż oglądanie memów wyszydzających ludzi, które przekładasz na dyskusję z innymi.

https://www.nasdaq.com/articles/3-reasons-buying-warren-buffetts-favorite-stock-smarter-investing-sp-500-etf

Długoterminowo fundusz pokonuje S&P500 mimo zauważalnie mniejszej dywersyfikacji. Ale o czym my mówimy? Pokazuję Ci inną stronę medalu niż to w co wierzysz. Pokazuję Ci ocenę (nie wyrocznię) osoby, która zna się dobrze na inwestowaniu.

A Ty zamiast merytorycznie pokazać mi analizy fundamentalne i prognozy innych autorytetów, to zajmujesz się wyszydzaniem ludzi i umniejszaniem.

Czekam na prognozy "Twoich fundamentów" na najbliższe 3 lata, to sobie do tego wrócimy, bo wszystkim tutaj udowadniasz że wiesz najlepiej, a inni się nie znają. Nie podważam tego 🙂 chcę tylko się upewnić że tak jest 🙂 Pokaż też jakieś wartościowe analizy fundamentów Tesli, które do Ciebie przemawiają, żebym się z nimi zapoznał. Nie upieram się, że mam rację, chcę poznać inne argumenty, a Ty zamiast argumentów merytorycznych, wrzucasz jakieś płytkie memy.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pokazalem Ci, ze Buffet nie jest lepszy od SP500 czy Nasdaqa bo jest giga hossa (czy tez drukowanie $) od 15 lat. Nie dociera.

Pokazalem Ci, ze analityk JP ktorego cytujesz to miernota ktora jest w bottom 1% analitykow a jego trafnosc jest gorsza od statystycznego rzucania moneta. Nie dociera.

Nie musimy sie zgadzac (nie mam z tym zadnego problemu), milego weekendu 👍

Ps. slonik - gratuluje kupionego mieszkania w Gdansku za orzeszki przed wejsciem do EU, ja kupowalem 3 lata pozniej juz za 2x tyle.

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk jak kupiłeś za 2 razy tyle to i tak ze 2-3 razy jesteś zarobiony więc tobie także gratuluję.  Generalnie to co się dzieje przez ostatnich kilka ostatnich lat na wszystkich rynkach to jest armagedon i dlatego ja bym miał do tego dystans. Dorzucę tutaj do pieca i spójrzcie co się dzieje z zadłużeniem USA https://www.bankier.pl/wiadomosc/Dlug-Stanow-Zjednoczonych-przebil-36-000-000-000-000-dolarow-8856663.html

przy tak rosnącym długu jak Amerykanie czegoś nie zrobią to zostaną pariasem świata. W sumie to mają dwa wyjścia. Rozumowanie elona czyli cięcie wydatkow do kości dokręcenie śruby do granic możliwości a drugie to drukowanie pieniędzy i wyrzucanie ich z helikoptera do ludzi aż dolar będzie niewiele warty co także zmniejszy dług. W każdym razie jesteśmy po kilku latach bardzo dużej inflacji i jak dla mnie to ciezko powiedzieć co będzie dalej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
43 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Pokazalem Ci, ze Buffet nie jest lepszy od SP500 czy Nasdaqa bo jest giga hossa (czy tez drukowanie $) od 15 lat. Nie dociera.

Pokazalem Ci, ze analityk JP ktorego cytujesz to miernota ktora jest w bottom 1% analitykow a jego trafnosc jest gorsza od statystycznego rzucania moneta. Nie dociera.

Nie musimy sie zgadzac (nie mam z tym zadnego problemu), milego weekendu 👍

Ps. slonik - gratuluje kupionego mieszkania w Gdansku za orzeszki przed wejsciem do EU, ja kupowalem 3 lata pozniej juz za 2x tyle.

 

Nieprawda. Pokonuje od lat indeks s&p500. Nie w kazdym roku, ale długofalowo tak i to znacząco. Masz to np w artykule pierwszym z brzegu który Ci wysłałem.

Ale ani nie oznacza to ze ma rację co do oceny fundamentów Tesli, ani nie oznaczaloby ze nie ma racji, gdyby nie pokonywał indeksu s&p500. Zaufała mu gigantyczna liczba osób od dziesiątków lat i jest to po prostu wartościowy głos w dyskusji.

Ja pokazuje jakieś konkretne argumenty, Ty uprawiasz szydere rodem instagramowych memiarzy. Czekam na merytoryczną i ciekawą rozmowę z której coś się dowiemy. Nie jest moim celem przekonać Cię tylko poznać Twoje argumenty i prognozy. Póki co cisza i żadnych konkretów. Cybertruck też wciąż bez komentarzy. 

Edytowane przez BMFun
Opublikowano

Co do akcji Tesli to wycena była kosmiczna 3 lata temu a można zobaczyć gdzie jest Tesla teraz a gdzie była w 2021. Akcje zrównały się teraz z 2021. Przed nami pewnie będzie licencjonowanie Tesla OS plus FSD innym producentom, pewnie nowy Y będzie sprzedawał się rewelacyjnie, raczej dorzuca kierownicę i pedaly do Robotaxi plus siedzenia, do tego dochodzi jeszcze produkcyjna wersja Optimusa. Pewnie są inne rzeczy o których nie wiemy. 

image.thumb.png.12a551d51c4989bb4866fe3d298cea8b.png

Opublikowano
11 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Duzo watkow poruszacie (mowie glownie o Was - slonik i BMFun), w wiekszosci wciaz te same nietrafione argumenty - BYD sprzedaje wiecej, Buffet sie nie myli i jest najlepszym inwestorem, Tesla to przeszacowana banka, ICE forevever, doplaty sa potrzebne, wodor etc etc

Moglbym zbijac je po kolei jak to robie od 4 lat ale po co tak w sumie?

Zycie was weryfikuje w zastraszajacym tempie, jeszcze 4 lata temu smieliscie sie z elektrykow, broniliscie BMW i ICE, dzisiaj obaj jezdzicie juz elektrykami, w katalogu BMW jest 20 elektrykow, za rok sie tylko usmiechne bo pewnie kupicie jakas Tesle jak juz BMFun przebakuje.

O Cybertrucku odpisze BMFun, nie mam sily po bieganiu weekendowym.

Masz sporo racji oczywiscie kolego, tylko ze nie do konca trafiasz w setno istoty problemu.

Ja rozumiem, ze silniki spalinowe sa jeszcze w wielu krajach potrzebne i BEV jutro nie zastapi ICE na calym swiecie, BMW zaspalo elektromobilnosc okrutnie i probuje odbijac to sobie jeszcze swietnymi 6-cylindrowymi silnikami.

Ok.

Tylko z mojego punktu widzenia chwalenie B58 dzis to tak jakbys chwalil plazmy Kuro 10 lat temu od Pioneera gdy sklep obok sprzedaje juz pierwsze OLEDy.

Te pierwsze OLEDy sa lipne i drogie, ciemny obraz w jasnym pokoju, wypalaja sie piksele, kiepski serwis, tylko niektore firmy je robia etc

Ale kazdy trzezwo myslacy czlowiek ktory rozumie otaczajacy swiat wie, ze Kuro pomimo wielu zalet i przewag nad innymi plazmami czy LCD ma swoj czas i dobiego on juz konca.

I mija 10 czy 15 lat i po swietnym Kuro pamietaja juz tylko najwieksi pasjonaci.

B58 to taki Kuro, jest (byl) swietny na swoje czasy, niektorzy go jeszcze sprzedaja probujac zawrocic kijem Wisla, ale tak naprawde z dzisiejszej perspektywy to jest "dead man walking"

BMW ma wiele zalet, lubie ta firme za wiele rzeczy ale od 10 lat to rowni pochyla z malymi wyjatkami.


jednej rzeczy odkąd czytam Twoje posty nie jesteś w stanie przyjąć na klatę i z tego te wszystkie burze i spory. Elektryki nie zastąpią pojazdów spalinowych. Chyba,że w przeciągu 20/30 lat będzie technologia,która pozwoli pozyskać tanio i dużo prądu bez większego uszczerbku dla życia ludzi na planecie to spoko. Wtedy uwierzę,że w skali globalnej będziemy tylko korzystać z elektromobilnosci. Na ten moment to dla mnie tak realne jak to,że wszystkie samoloty cywilne miał zastąpić Concorde i byśmy latali tylko naddźwiękowo. 
 

pełna zgoda,że BMW zaspało i gdyby odpowiednio zadbali o i3/8 to dzisiaj mieliby większy kawałek tortu na rynku,ale te porządne silniki spalinowe to wcale nie jest żadne ratowanie się tylko odpowiedz na zapotrzebowanie rynku. 
 

Domyślam się,że jesteś rozczarowany i4 bo faktycznie to auto nie ma żadnego sensu gdy porównamy to do m440i/d. I tu problemem nie jest to że BMW zaspało a ułomność technologii elektryków. Jakkolwiek byś nie zaklinał i nie przedstawiał cyferek elektryków to fakty są porażające. Silniki spalinowe dalej zapewniają największą niezależność i spokój użytkowania. 
Kwestia serwisu przy nowym aucie się mocno zaciera bo przez pierwsze 5 lat to elektryk czy spalinowka za wiele nie wymagają (pomijając jakieś wady produkcyjne) a później… 

zobacz ile kosztują elektryki które mają już 8-10 lat. Ta technologia ma swoje ułomności. Kawiorowa lewica będzie jeździła elektrykami, będzie ich coraz więcej,ale to nie znaczy,że to jedyna słuszna i dobra droga. 
 

niestety rozumiem,że w Norwegii nie ma sensu auto spalinowe i niestety dużo tracisz a opieranie się na czasach 0-100 i kwestiach interfejsu, softu w aucie…. Cholera też lubię technologię,ale auto ma być dla mnie autem. Tyle i aż tyle. 
 

elektryki mnie wkurzają w tym,że koniec końców to kolejny kamyczek do ogródka i ograniczania naszej pełnej swobody i wolności. Już widzę tych wszystkich Kowalskich jadących nad morze elektrykami którzy chcą się naładować a nie mogą bo się okaże,że nastąpią czasowe braki w przesyle prądu. 
Sam wiesz pewnie ile krypto teraz już potrzebują energii w skali globalnej a gdzie w tym wszystkim elektromobilność i wytrzymałość naszej planety. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, eSzet94 napisał(a):

Elektryki nie zastąpią pojazdów spalinowych.

Tu sie fundamentalnie nie zgadzamy. Wg mnie auta spalinowe czeka przyszlosc plyt winylowych czy gotowania na ogniu - beda to robic pasjonaci, promil promila - Ferrari czy inne Lambo bedzie wypuszczac spalinowe kolekcje dla zblazowanych miliarderow w wolumenie setek sztuk max. Cala reszta swiata przejdzie na BEV. Nie nastapi to jutro czy za rok ale w ciagu naszego zycia spokojnie. W Chinach czy Europie szybciej, w USA pozniej, w jakiejs Afryce najpozniej.

Wynika to z prozaicznej przyczyny - auta elektryczne sa prostsze i tansze w budowie, serwisowaniu, w obsludze, maja o wiele wieksza sprawnosc i przede wszystkim KOMFORT uzytkowania. Wszystko za nimi przemawia w porownaniu do ICE. Zasieg to PRYSZCZ, za 10-20 lat bedziesz nimi robil te same 600-800km bez problemu jak bedziesz potrzebowal (niewiele osob potrzebuje tak naprawde). Wyzsza cena wynika z poki co mniejszego wolumenu i kosztu R&D ktory firmy chca sobie zrekompensowac. Domyslnie sa DUZO tansze w budowie od ICE.

3 godziny temu, eSzet94 napisał(a):

Domyślam się,że jesteś rozczarowany i4 bo faktycznie to auto nie ma żadnego sensu gdy porównamy to do m440i/d.

To nie do konca tak.

Miesiac temu moj kolega odebral nowke 340i. I pomimo tego ze to creme de la creme popularnych silnikow BMW na dzis --> powiem szczerze jakiegos wiekszego wow nie bylo po jezdzie testowej - szybkie? tak, ale w porownaniu do i4 czy TM3P to woz z weglem. Ladnie brzmi? Niby tak, ale wiekszosc tego to z glosnikow (!), jest mnostwo aut lepiej brzmiacych naturalnie. Handling? Lepszy oczywiscie o 2 dlugosci od i4 ale umowmy sie, baletnica to to nie jest rowniez. Przy TM3P nie bylo zupelnie wow. Slowem - auto ok ale o zadnym szale mowic nie mozna. Generalnie jakos mnie nie zachwycilo. W srodku 3-er bieda jak na premium, GUI zalosne.

3 godziny temu, eSzet94 napisał(a):

Kwestia serwisu przy nowym aucie się mocno zaciera bo przez pierwsze 5 lat to elektryk czy spalinowka za wiele nie wymagają (pomijając jakieś wady produkcyjne) a później…

Tu bym BARDZO polemizowal 😉

Wyzylowane silniki BMW czy Porsche to studnia bez dna, nie bez powodu PAW czy BRI kosztuja krocie po 2-3 latach, nie upiekszaj rzeczywistosci.

  • Lubię to 1

.

Opublikowano (edytowane)

A tu jeszcze coś odnosnie FSD jak uratowało ludziom życie.

Rynek już to wycenia w akcjach Tesli. Podobno jest przepaść między V12 a v13.

https://www.facebook.com/reel/2223575584734487

A to już pewnie widzieliście, że to całe Waymo jest już zacofane w porównaniu do FSD. Koszt Waymo to pewnie kilka razy więcej niż FSD Tesli. Jak widać żadne Lidary nie są potrzebne do jazdy autonomicznej.

https://elektrowoz.pl/tech/dwa-systemy-jazdy-autonomicznej-na-tej-samej-trasie-fsd-supervised-kontra-waymo-niecale-16-minut-kontra-43-wideo/

 

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Moderatorzy
Opublikowano
2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

 

Wyzylowane silniki BMW czy Porsche to studnia bez dna, nie bez powodu PAW czy BRI kosztuja krocie po 2-3 latach, nie upiekszaj rzeczywistosci.

No nie wiem.

Miałem 3 litrowego Mercedesa AMG o mocy 367KM.

Przez 7 lat i 150 tys km.

Płatne awarie:

Akumulator 2 tys zl

Amortyzator tyl 2,5 tys zl.

Reszta tylko serwis olej i hamulce.

Po 7 latach sprzedany za 40% ceny katalogowej  Dlatego nie interesuje mnie ile auto pali pradu czy benzyny.

Liczy się TCO auta.

Patrzmy na 3 letnie Porsche:

Taycan zjazd ceny z 101tys euro na 55 tys euro

911 Carrera zjazd ceny z 128 tys euro na 101 tys euro.

Czym jeździmy taniej???

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Jac3kBMW napisał(a):

A tu jeszcze coś odnosnie FSD jak uratowało ludziom życie.

Rynek już to wycenia w akcjach Tesli. Podobno jest przepaść między V12 a v13.

https://www.facebook.com/reel/2223575584734487

A to już pewnie widzieliście, że to całe Waymo jest już zacofane w porównaniu do FSD. Koszt Waymo to pewnie kilka razy więcej niż FSD Tesli. Jak widać żadne Lidary nie są potrzebne do jazdy autonomicznej.

https://elektrowoz.pl/tech/dwa-systemy-jazdy-autonomicznej-na-tej-samej-trasie-fsd-supervised-kontra-waymo-niecale-16-minut-kontra-43-wideo/

 

Taka to obiektywność elektrowozu, że wybiera tylko to co pasuje im do narracji że Tesla jest super. No i wybrali taki test, w którym autor chciał coś konkretnego pokazać wiedząc że Waymo nie może wyjeżdżać na trasy szybkiego ruchu. Pokazy pokazami, a życie życiem. W BMW autopilot, trzymanie pasa ruchu, czytanie znaków, działają o niebo lepiej niż w Tesli. Przejechałem Teslą ponad 1tys km po autostradach i dla mnie użyteczność gorsza. Co jakiś czas widzi samochody widmo i nagle hamuje, trzymanie pasa dużo gorsze, tryb nadzoru jakiś mało intuicyjny i się zdarzało przypadkowo wyłączyć FSD. Jak kiedyś wspominałem o tym, to @adamjttk najpierw zaprzeczał, a potem w końcu przyznał że się zdarza, ale rzadko. Znajomy jeżdżący Teslą mówi że często tak jest i to irytujące, w komentarzach ludzie też potwierdzają...

Także pokazy pokazami, a życie życiem. Wystarczy poczytać komentarze pod artykułem, które potwierdzają te niedoskonałości FSD:

"Wszystko super, tylko czemu ciągle na zwykłym tempomacie auto na s-ce bądź autostradzie samo z siebie hamuje widząc 👽👻. Czy to coś z moją Tesla nie tak ? Dzieje się to dość często, przeważnie jak dojeżdżam do większych tablic informacyjnych lub wiaduktów, czasem sam już nie wiem dlaczego.Strasznie to irytujące...."

A wisienką na torcie są dla mnie komentarze:

"Piękny słoneczny dzień, FSD już 13.2, a wycieraczki wciąż trą na sucho 🤦‍♂️"

i odpowiedzi:

"i tak mocno poprawili pare updateow wstecz... teraz u mnie zdarza sie ale raczej sporadycznie -wczesniej bywalo wesolo (pelne slonce 30 stopnii zero deszczu od paru dni i w czasie jazdy ni z tego ni z owego pelna predkosc - moje dzieci mialy ubaw)"

"na szczescie nie mialem drobinek piasku - jak latem wialo pylem znad Sahary to ustawilem na 0 prewencyjnie :)"

 

 

Edytowane przez BMFun

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.