Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Starość jest straszna...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

Starość jest straszna...

Inna perspektywa. To reprezentant ogromnej liczby nabywców w starzejących się społeczeństwach. 
 

Zgodzę się z nim w 100% że autopilot BMW jest dużo lepszy niż ten w Tesli. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
28 minut temu, BMFun napisał(a):

Inna perspektywa. To reprezentant ogromnej liczby nabywców w starzejących się społeczeństwach. 
 

Fajnie powiedziane, inna perspektywa 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wyważona opinia pertyna choć nie bez błędów. Primo to w Berlinie jest produkowany jedynie model y a on coś mówił chyba ze większość modeli łącznie z 3 oraz x. Po drugie z zasięgiem to jednak odleciał. Nie ma dziś elektryka na rynku i długo nie będzie który niewiadomo jak męczony przejedzie minimum 500km. Żeby samochód mógł tyle przejechać w każdych warunkach to musi mieć ze 1200-1400km zasięgu liczone według wltp i to bez znaczenia czy napęd elektryczny czy spalinowy.

@Jac3kBMW czyżby pertyn nie pierwszy raz dostał auto do testów z parku prasowego tesli?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla tych co lubią kupować marzenia, ale patrzą też na cyferki 🙂 Pomysł @adamjttk nt 2-3 letniego Taycana ma całkiem sensowne ekonomiczne fundamenty 🙂 Może coś dla funu wziąć po iX3 za jakiś czas...

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Nie ma dziś elektryka na rynku i długo nie będzie który niewiadomo jak męczony przejedzie minimum 500km. 

Nie przesadzaj, latem w ladna pogode to zaden wyczyn, jak sie jechalo spokojnie drogami krajowymi np Gdansk-Szczecin przez Koszalin to 500km w TM3P robilem bez problemu przy baterii naladowanej do pelna. W takiej TMS czy iX to podejrzewam 600-650km przejedziesz jak sie nie spieszysz (~100km/h)

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Dla tych co lubią kupować marzenia, ale patrzą też na cyferki 🙂 Pomysł @adamjttk nt 2-3 letniego Taycana ma całkiem sensowne ekonomiczne fundamenty 🙂 Może coś dla funu wziąć po iX3 za jakiś czas...

Na 90% jestem przekonany ze moim kolejnym elektrykiem bedzie uzywany Taycan Turbo

Dealerzy Porsche w NO wyprzedaja bogato wyposazone egzemplarze (Burmester, tylna os skretna, OLEA) za niecale 300k PLN.

Auta na gwarancji producenta jeszcze 1-2 lat, na naped i akumulatory jeszcze 4-5 lat gwarancji, mozna przedluzac PAW wiec w sumie ryzyko grubych napraw prawie zadne.

Biorac pod uwage ze nowe katalogowo zaczynaja sie od 800k PLN wydaje sie swietnym value jak na 2-gie auto (z malym zacieciem sportowym)

Bruktbil til salgs: Porsche Taycan - 2020 - Grå - 680 hk - Coupe | FINN.no

Bruktbil til salgs: Porsche Taycan - 2020 - Svart - 680 hk - Coupe | FINN.no

.

Opublikowano
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Nie ma dziś elektryka na rynku i długo nie będzie który niewiadomo jak męczony przejedzie minimum 500km.

Spokojnie z dozwolonymi prędkościami bez żadnego oszczędzania jechałem taką trasę.

 

image.thumb.png.93185213a00cdec671df8ad27aa497fb.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk, @Jac3kBMW to ze przy sprzyjających warunkach da się zbliżyć do wltp wszyscy tutaj wiedzą ale nie musicie tutaj uprawiać kwadratowej matematyki typowego uzytkownika tesli wciskać ludziom kity bo jak będziesz jeździł w zimę trasy po 2-5 km, czy jechał autostradą 130-150km/h (cały czas a nie widział ta prędkość tylko przez chwilę) to zasięg 500km to mrzonka bo to fizycznie niemożliwe. 

 

@adamjttk po co ci taycan? Czemu nie rozglądasz się za modelem s? Za mało premium w „premium”?

Opublikowano
36 minut temu, słonik40 napisał(a):

zasięg 500km to mrzonka bo to fizycznie niemożliwe. 

 

@słonik40 Wtedy to będzie 350-370km dlatego przy trudnych warunkach zasięg WLTP z TMS 720 trzeba podzielić na 2 i się zgodzi. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i jeszcze odejmij z tego 25-30 procent bo ładujesz do 80 i nie zjeżdżasz do zera i lądujesz z zasięgiem 250-270km i to wcale nie przy aż tak bardzo szybkiej jeździe. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 29.11.2024 o 10:52, kubul napisał(a):

Ja dostałem 18% na 540d w sedanie. 

Na touring proponowano mi 21-22%

Chyba wrocily stare dobre czasy?

Czyzby to jednak nie tylko elektryki maja problemy ze sprzedaza?

.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Chyba wrocily stare dobre czasy?

Czyzby to jednak nie tylko elektryki maja problemy ze sprzedaza?

A co aktualnie nie ma problemu ze sprzedażą? Tanio nie jest, gospodarka siada więc się mniej tego zaczyna sprzedawać. Dodatkowo 5 nie jest tanio wyceniona, więc jest z czego schodzić. W Polsce się nawet ostatnio zaczęły rabaty u deweloperów np. Murapol chwalił się zniżkami 20% 🙂 Takie czasy

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://insideevs.com/news/743151/tesla-cybertruck-lease-price-decrease/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR07tbWhYpS0Ozd9Dq6aL-65vJxPuJSTZGCYrjP6JJFnouDkqhjS-NUpxcY_aem_3IbZun1lruJII2M31lDxZA#

30 tysięcy sprzedanych egzemplarzy a już backlog zamówień cyberruck pisty i zaczynają się obniżki i przymusowe wolne wśród pracowników. Szybko poszło. Gdzie te miliony rezerwacji elona?

 

@adamjttk na spalinowki wracają rabaty dlatego min znowu rozważam ice bo ceny zaczynają być porównywalne. Nawet na 911 7 procent na dziendobry przy ich leasingu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oto pełny ranking światowej sprzedaży pojazdów lekkich (samochody osobowe, pickupów i lekkich pojazdów użytkowych) w okresie od stycznia do września 2024 roku.

image.thumb.png.56602efd21e62159aa6c1c3719ad304c.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

We will make America great again.

@adamjttk wydaje mi się że chyba nie muszę ci tłumaczyć jak kończą się wzrosty pozbawione jakichkolwiek podstaw ekonomicznych, napędzane euforią, entuzjazmem i wiara w cuda. 
 

@Kriss33 porównaj jak eksplodował byd w porównaniu z tesla przez ostatnie kilka lat, porównaj też ich wartość giełdową i później niech kolega @adamjttk wytłumaczy z wyceną której firmy jest coś nie tak i dlaczego 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słonik Ty lepiej mi wytłumacz jak to oceniasz, że BMW sprzedało 450 tys szt więcej niż Tesla mając tyle modeli, a Tesla praktycznie 2 ? Dość zaskakujące  😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
54 minuty temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk wydaje mi się że chyba nie muszę ci tłumaczyć jak kończą się wzrosty pozbawione jakichkolwiek podstaw ekonomicznych, napędzane euforią, entuzjazmem i wiara w cuda.

Zycie w zaprzeczeniu otaczajacej rzeczywistosci jest dosyc wygodne, cos ala czlonkowie sekty ^^

To dziala mniej wiecej tak:

- spada --> "haha, mialem racje, idioci"

- rosnie --> "haha, pozbawione jakichkolwiek podstaw ekonomicznych, napędzane euforią, entuzjazmem i wiara w cuda, idioci"

I tak sie zyje w swoim malym, bezpiecznym i poukladanym swiecie 😉

 

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Zycie w zaprzeczeniu otaczajacej rzeczywistosci jest dosyc wygodne, cos ala czlonkowie sekty ^^

To dziala mniej wiecej tak:

- spada --> "haha, mialem racje, idioci"

- rosnie --> "haha, pozbawione jakichkolwiek podstaw ekonomicznych, napędzane euforią, entuzjazmem i wiara w cuda, idioci"

I tak sie zyje w swoim malym, bezpiecznym i poukladanym swiecie 😉

 

 

 

Kto żyje w bańce, ten żyje. Jeśli nie rozumiesz co to są fundamenty i dalej żyjesz obietnicami to ja bym to raczej nazwał życiem w bańce i zaprzeczaniem rzeczywistości. Waren Buffet i wielu innych którzy znają się na liczeniu fundamentów, widzi przeszacowanie spółki. Dyskutować możemy co najwyżej o szansie wzrostu w który ślepo wierzysz, a w co mnóstwo innych osób nie wierzy.

Zamiast wyśmiewać, to przyznaj uczciwie że Ty nie patrzysz na fundamenty które obiektywnie są oderwane od wyceny, lecz wierzysz w obietnice wielkiego wzrostu przychodów i zysków. Ale nie do końca wiadomo z czego, bo póki co większość prognoz wzrostu się nie sprawdza - pierwszy z brzegu - cybertruck i milion preorderow. Padało to wiele razy ale ani razu nie kojarzę żebyś to skomentował. Co tam poszło nie tak? Gdzie refleksja? Zimny prysznic?

Mamy podstawy żeby kwestionować tą szansę wzrostu, bo póki co, cała masa obietnic została nie dotrzymana a z niektórych wogole zrezygnowano. Ale Tobie wierzyć nikt nie zabroni oczywiście ani ładowania w te akcje swoich oszczędności.

https://biznes.interia.pl/gieldy/aktualnosci/news-multimiliarder-inwestuje-nie-tylko-w-usa-warren-buffett-staw,nId,7833766

Sama zaś Tesla jest ostatnio surowo oceniana przez renomowane instytucje finansowe. JPMorgan przewiduje znaczny spadek notowań spółki Elona Muska w nadchodzącym roku. W tej chwili jedna akcja Tesli kosztuje około 240 dolarów. JPMorgan cenę docelową w 2025 roku widzi na poziomie 130 dolarów. Analityk banku Ryan Brinkman jest zdania, że 130 dolarów to i tak hojna wycena dla producenta samochodów. Podkreśla, że giełdowy kurs Tesli staje się coraz trudniejszy do uzasadnienia, jeśli bierze się pod uwagę stagnację wzrostu działalności motoryzacyjnej firmy i niższe zyski oraz przepływy pieniężne w porównaniu z konkurencją.

"Wysoko wyceniamy Teslę jako najcenniejszego producenta samochodów na świecie. Nawet przy cenie 130 dolarów za akcję mielibyśmy kapitalizację rynkową na poziomie około 400 miliardów dolarów, podczas gdy dla Toyoty wynosi ona 290 miliardów" - napisał Brinkman.”

ARK Innovation, czyli flagowy fundusz ETF Cathie Wood zmaga się z trudnościami. Notuje w 2024 roku spadek o 10 proc., podczas gdy indeks Nasdaq wzrósł w tym czasie o 20 proc. Najbardziej znaną inwestycją Wood jest Tesla. Inwestorka wywołała w zeszłym roku poruszenie prognozą ceny docelowej za papier spółki Elona Muska, twierdząc, że do 2027 roku wzrośnie do 2 tysięcy dolarów, czyli poziomu 8 razy większego niż dziś. W tym roku jednak Cathie Wood pozbywa się udziałów w Tesli i bardziej stawia na chińskiego producenta samochodów, firmę BYD.„

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Jest tu moderator? Może pora zrobić porządek z tym wybiegiem dla trolli?

Poniżej stosowny wycinek z regulaminu.

Zrzutekranu2024-12-6o07_34_57.png.edd3a0a7fdcc7460e22780cbbdfc6e37.png

Edytowane przez klakierek
Opublikowano

Klakier, nie podoba się to nie czytaj. Jest tu sporo trolowania i personalnych niepotrzebnych wycieczek, ale czasem ktoś coś ciekawego wrzuci. To jeden z nielicznych aktywnych i czasem interesujących wątków na tym forum.

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, BMFun napisał(a):

Kto żyje w bańce, ten żyje. Jeśli nie rozumiesz co to są fundamenty i dalej żyjesz obietnicami

Odpowiem tak apropo fundamentow.

Na moim podjezdzie stoja 2 auta - TMYP i i4 M50.

Niedawno stalo tez TM3P a iX3 testowalem bo bylem zainteresowany zakupem.

 

I MOJE FUNDAMENTY mowia mi, ze BMW ze swoimi elektrykami jest w porownaniu do Tesli w czarnej DUPIE i mowie to z pierwszej reki.

Sa przestarzale technologicznie oraz nie spinaja sie firmie ekonomicznie (sa sprzedawane po kosztach badz nie sprzedaja sie w ogole) --> krol jest na dzis nagi i mami akcjonariuszy "juz niedlugo pokazemy nasza nowa swietna platforme". No coz - akcjonariusze wykazuja swoj entuzjazm na gieldzie.

 

Aut spalinowych nie komentuje bo dla mnie ta czesc motoryzacji jest zamknieta, jak ktos tego nie rozumie i nie widzi dalej niz czubek swego nosa (nie rozumie realiow gospodarczo-politycznych na swiecie) to nie moj problem.

To, ze BMW sprzedaje jeszcze auta spalinowe NIE JEST ZALETA, jest kula u nogi bo przez kolejne 20-30 lat beda musieli grac na 2 fronty i gdy nikt juz nie bedzie chcial kupowac aut spalinowych firma bedzie musiala lozyc duzo pieniedzy i zasobow firmy na dalszy support, recalle etc

To tak jakby dzisiaj 1/3 Samsunga musiala wciaz poswiecac uwage telewizorom kineskopowym --> swietny, biznes prosperujacy biznes /s

 

Wiec kolego @BMFun nie tlumacz mi prosze fundamentow i nie powoluj sie na 90-letnich inwestorow ktorzy pamietaja II wojne swiatowa bo ja moge takiego mema wrzucic:

 

paul_krugman_internet_quote_meme.jpg

 

11 godzin temu, BMFun napisał(a):

Sama zaś Tesla jest ostatnio surowo oceniana przez renomowane instytucje finansowe. JPMorgan przewiduje znaczny spadek notowań spółki Elona Muska w nadchodzącym roku. W tej chwili jedna akcja Tesli kosztuje około 240 dolarów. JPMorgan cenę docelową w 2025 roku widzi na poziomie 130 dolarów. Analityk banku Ryan Brinkman jest zdania, że 130 dolarów to i tak hojna wycena dla producenta samochodów. Podkreśla, że giełdowy kurs Tesli staje się coraz trudniejszy do uzasadnienia, jeśli bierze się pod uwagę stagnację wzrostu działalności motoryzacyjnej firmy i niższe zyski oraz przepływy pieniężne w porównaniu z konkurencją.

"Wysoko wyceniamy Teslę jako najcenniejszego producenta samochodów na świecie. Nawet przy cenie 130 dolarów za akcję mielibyśmy kapitalizację rynkową na poziomie około 400 miliardów dolarów, podczas gdy dla Toyoty wynosi ona 290 miliardów" - napisał Brinkman.”

Do tego sie jeszcze odniose.

Szybki research apropo analityka Brinkmana z JPMorgan:

Owy analityk jest w 1% NAJGORSZYCH analitykow (probka 5000), jego sredni roczny zwrot to -17%

Gdybys dal swoje pieniadze do inwestowania MALPIE, ktora rzucalaby moneta w ramach analizy technicznej, mialbys statystycznie lepsze zwroty (win rate 50%) niz sugerujac sie tym analitykiem -  pisze doslownie, zarobilbys wiecej (w sensie nie stracil tyle)

Brawo Ty za autorytety cytowane przez Interie 😄

 

ALKlXYi.jpeg

 

Tu tez sa "popisy" tego analityka, nic tylko nasladowac jego rekomendacje, emerytura pod palmami juz czeka 😄

Ryan Brinkman | J.P. Morgan Stock Analyst - TipRanks.com

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttk abstrahując od tych wszystkich bzdur które napisałeś mam pytanie czy podzielisz się tutaj z nami podstawami matematyki? Odpowiedź na pytanie jaki jest procent zysku per akcje i o ile musiałby wzrosnąć dochód tesli żeby ten procent osiągnął przyzwoity wynik (powiedzmy te 3-5 procent rocznie)? 
 

poza tym wypierasz rzeczywistość bo realnie procentowy udział w rynku ev w przypadku tesli cały czas się kurczy. Ile byś tu nie napluł to na dziś dzień be, BMW i Mercedes są w top ten sprzedaży ev. O akcjach treli można by powiedzieć że titanic tonie a orkiestra gra dalej.

 

@Kriss33 duża sprzedaż tesli raczej nie dziwi skoro jest to najtańszy elektryk na rynku w klasie. 

Edytowane przez słonik40
Opublikowano
51 minut temu, słonik40 napisał(a):

O akcjach treli można by powiedzieć że titanic tonie a orkiestra gra dalej.

@słonik40 Kilka miesiecy temu pisalem ze akcje Tesli leza na ulicy i trzeba zbierac. Pisales mi tak samo. Pewnego dnia oczywiscie nadejdzie moment ze sie trafi 😉

 

image.thumb.png.f1d705a7b6e3109d22d410c4940e64ed.png

Byli tacy co mówili tak samo i sie poddali tylko ze oni obstawiali i to nie malo. Czyzby rynek wiedzial lepiej 😉

 

image.thumb.png.a516604edba3db27da820d878ae5c68d.png

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.