Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, adamjttk napisał(a):

 

 

 

Masz racje, dopowiadam sobie ^^

Jeszcze raz bo sie widze motasz:

1. Tesla nie sprzedaje sie dobrze jedynie dlatego ze jest relatywnie tania - jest mnostwo tanszych elektrykow

Nikt nie powiedział ze tylko. Dla mnie jest lepsza dużo od Toyoty, której bym nie kupił. Ale nadal to cena jest głównym faktorem (nie jedynym) popularności. I choćbyś zaklinał rzeczywistosc, to tego nie zmienisz. 

5 minut temu, adamjttk napisał(a):

2. Norwedzy nie kupuja tanich/najtanszych elektrykow - 5 lat temu uwielbiali e-trona i byl krolem sprzedazy.

etron 5 lat temu miał dramatycznie słabe zasiegi, wysoką cenę i dramatyczny spadek wartości. Myślę że wielu się na tym przejechało i dlatego celują w Teslę y/3 zamiast aut premium w przypadku elektryków. 

5 minut temu, adamjttk napisał(a):

 

Liczy sie VALUE, nie CENA chocbys nie wiem jak zaklinal swiat.

Tesla oferuje MNOSTWO VALUE - mix ceny, osiagow, technologii, wyposazenia, infrastruktury DC, serwisu, prostoty, fejmu i bog wie czego jeszcze.

Dlatego jest na dzis warta 20x tyle co BMW

Deal with it.

 

Pokaż mi kilka alternatyw niemieckich, które są tańsze od Tesli Y przy podobnym wyposażeniu. Wklej proszę przykłady i zamkniemy temat wniosków i cen Tesli 🙂 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mi tam trochę chodzi po głowie nowy land cruiser i to pomimo że jest 2 razy droższy od tmy 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
29 minut temu, słonik40 napisał(a):

Chyba ci się zapomniało że wartość tesli jest dziś taka a nie inna bo w USA wybory wygrał trump lol

A kto ma wybory w Niemczech wygrac zeby kurs BMW wystrzelil? Hitler?

https://www.bmwgroup.com/en/company/history/BMW-during-the-era-of-national-socialism.html

uf-335-1.jpeg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

bmw to dojrzała firma ze swietnymi produktami. Mało mnie interesuje kurs akcji bo ma on przełożenie równe zeru na produkty firmy.

 

poza tym, kiedy ty żyjesz przeszłością tymczasem 

https://www.pap.pl/aktualnosci/media-elon-musk-odbywa-regularne-potajemne-rozmowy-z-putinem

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
40 minut temu, BMFun napisał(a):

Pokaż mi kilka alternatyw niemieckich, które są tańsze od Tesli Y przy podobnym wyposażeniu. Wklej proszę przykłady i zamkniemy temat wniosków i cen Tesli 🙂 

Ale dlaczego akurat niemieckich a nie chinskich czy francuskich?

Ta dyskusja donikad nie prowadzi bo teraz piszesz nagle o wyposazeniu a jak wkleje to powiesz ze chcesz tez podobne osiagi 😄

Nieswiadomie po prostu chwalisz Tesle bo nie przyjmujesz najzwyczajniej do wiadomosci, ze cena nie wynika z gorszej jakosci a wlasnie z LEPSZEJ TECHNOLOGII i z faktu bycia pionierem.

Bo gdy Tesla budowala/inwestowala w nowoczesne fabryki, ladowala miliardy w R&D a niemieckie premium obrzydzalo ludziom elektryki i promowalo wciaz spaline/hybryde to teraz odcina od tego kupony a niemieckie premium piszczy ze sprzedaz leci na leb na szyje. No ale jak ma nie leciec jak kupujacy widza ze chinczycy technologicznie juz nawet odjezdzaja i nikt nie bedzie przeplacal za niemieckie "premium".

Bo to konczy sie tak:

468620168_10160631213178388_833526889136

 

PS. Przyznaje sie do jednej pomylki - myslalem ze Q4 to odpowiednik iX3/segment D a to jest segment C 👍

 

PS2 I nie zrozum mnie zle, ja uwielbiam niemieckie premium ale czasy gdy za i4 M50 mozna sobie bylo wolac 100k dolarow czy tam euro sie SKONCZYLY.

BMW to wie, ja to wiem, Ty to wiesz i rynek to wie (cena akcji)  --> ludzie beda kupowac dalej te Tesle model Y bo oferuja nieskonczenie wiecej value na dzisiaj, tyle i az tyle.

Jezeli jutro BMW wypusci auto nawet 2x drozsze od TMY ale oferujace 2,5x wiecej value to chetnie sie przesiade ale na dzis gdy cena jest 1:1 a value 0,5:1 to o czym tu w ogole dyskutowac?

 

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano
15 minut temu, słonik40 napisał(a):

Mi tam trochę chodzi po głowie nowy land cruiser i to pomimo że jest 2 razy droższy od tmy 😀

To się spiesz słonik40...

https://autokult.pl/toyota-land-cruiser-podrozal-o-cale-89-tys-zl-chodzi-nie-tylko-o-normy,7095415288244832a

 

Po za tym we wszystkich testach które ogladelem autorzy podkreślają ze to nie jest luksusowy SUV tylko dalej kultowa hardcorowa terenówka i po szosie jeździ jak dostawczak.

 

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Audi e-tron GT RS

nowy - 1.6-1.8 MNOK

uzywane 2 latki od dealera jeszcze na 3-letniej gwarancji z mikro przebiegami - ~700k NOK czyli za 40%

Jaki idiota to kupi nowe w salonie?

 

123.jpg

 

 

1234.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@rkmi09 ciekawa sprawa z tymi cenami bo mają sporo LC na placu i dają na ten rocznik z 10 procent rabatu.


@adamjttk chłopie daj już spokój z tymi cenami bo uprawiasz dziwne szpagaty. Kon jaki jest każdy widzi i jeszcze półtora roku temu niektórzy za tmy dawali 350 tysięcy. Uprawiasz dziwną filozofię a tymczasem tmy dzisiaj jest tańszy od spalinowego odpowiednika rav4 i jest alternatywą jak ktoś chce ev. Nikt nikomu nic nie obrzydza, ludzie głosują portfelem. Rok temu szwagier kupował auto za okolice bodajże 200k i na Teslę nawet nie spojrzał, wyjechał z salonu dobrze wyposażoną octavia w dieslu kombi. Wielu ludzi nie chce ev,  uznają tą technologię za gorsza. Przyjmij to na klatę w końcu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Rok temu szwagier kupował auto za okolice bodajże 200k i na Teslę nawet nie spojrzał, wyjechał z salonu dobrze wyposażoną octavia w dieslu kombi. Wielu ludzi nie chce ev,  uznają tą technologię za gorsza. Przyjmij to na klatę w końcu.

Dokładnie tak jest, bo to wszystko są opinie. Dobre/niedobre, lepsze/gorsze, tanie/drogie itp. Dla każdego oznacza to co innego. 

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słonik ja tego nawet nie czytałem. Widziałem tylko, że Nissan ma kłopoty. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cała branża jedzie na tym samym wózku. Windowanie cen w kosmos przez ostatnich kilka lat zbiera zwoje żniwo. Teraz producenci poczuli krew i będą kilka lat płakać o problemach aby mieć pretekst do zwolnień, obniżek pensji i braku podwyżek dla pracowników oraz do renegocjacji cen wśród poddostawców.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-volkswagen-na-krawedzi-tak-zle-nie-bylo-od-pandemii,nId,7846418

1.5 miliarda ojro zysku netto w vw ale płaczą. Bo spadło bo skończyły się czasy gdzie w salonach mówili że rabat to stolica w Maroko 😀

Czy Ty chlopie jestes powazny?

1,5 miliard euro zysku kwartalnego dla firmy co zatrudnia 650.000 ludzi?

Dobry film z Hollywood potrafi tyle zarobic.

To jest juz katastrofa, zdajesz sobie sprawe ze VW siedzi na 200 miliardach euro dlugow i to za chwile grozi bankructwem i ratowaniem przez niemiecki rzad?

https://companiesmarketcap.com/volkswagen/total-debt/

Przeciez jak to jeb*** to pociagnie za soba cala europejska gospodarke moto, nawet nie chce myslec o konsekwencjach i ilosci bankructw, w sumie byloby dobrym zaczatkiem kryzysu ekonomicznego w Europie.

 

Zrzut-ekranu-2024-12-01-213039.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
54 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Czy Ty chlopie jestes powazny?

1,5 miliard euro zysku kwartalnego dla firmy co zatrudnia 650.000 ludzi?

Dobry film z Hollywood potrafi tyle zarobic.

To jest juz katastrofa, zdajesz sobie sprawe ze VW siedzi na 200 miliardach euro dlugow i to za chwile grozi bankructwem i ratowaniem przez niemiecki rzad?

https://companiesmarketcap.com/volkswagen/total-debt/

Przeciez jak to jeb*** to pociagnie za soba cala europejska gospodarke moto, nawet nie chce myslec o konsekwencjach i ilosci bankructw, w sumie byloby dobrym zaczatkiem kryzysu ekonomicznego w Europie.

 

Zrzut-ekranu-2024-12-01-213039.jpg

Czy Ty jesteś poważny? Jakieś kasandryczne wizje przepowiadasz w totalnym oderwaniu od sytuacji politycznej i geopolitycznej. To właśnie elektryfikacja, zielone łady, sytuacja geopolityczna i wojna handlowa ciągną tą firmę razem z całym przemysłem w dół. Prąd w Europie drogi, surowce drogie, w innych częściach świata dofinansowywany i na tanich surowcach jest 3x tańszy, a do tego wysokie cła. Poczytaj sobie chociaż niektóre artykuły które są tutaj cytowane, a nie same nagłówki. To właśnie "porady" takich jak Ty - w stylu wszystko przestawiać na BEV bo to przyszłość a reszta to śmietnik historii, jest główną przyczyną tego stanu rzeczy. Bardzo dynamiczne zmiany szczególnie w ostatnim roku - dwóch przełożyły się na to co widzimy. A taka firma, to jest wielki tankowiec, który musi do tych zmian dostosowywać strategię i to chwilę potrwa i stąd zwolnienia. Jak Tesla czy Twitter zwalnia, to optymalizuje, jak VW zwalnia to bankrutuje.

Zobaczymy jak sobie Tesla poradzi przy zalewaniu rynków tanimi chińskimi produktami oraz jeśli się Europa zacznie wycofywać z zielonych transformacji (które reszta świata ma w d.) i sprzedaż elektryków będzie dalej siadać.. Gdyby realizować Twoje wizje głoszone od 4 lat, to część niemieckich marek już by była na grubym minusie i szukałaby właśnie wsparcia państwa...

A jeszcze te manipulacje wykresem szukając potwierdzania swoich tez. Z takimi umiejętnościami znalazłbyś zatrudnienie w niejednej TV i gazecie 😉 VW już od 30 lat, średnio co kilka lat "bankrutuje" wg Twoich standardów 🙂 

image.png.932152cdaf19f4c6f784cb449f3615c4.png

 

Wiesz, takie "kibicowanie" problemom niemieckiego przemysłu, to trochę dziwnie zaczyna wyglądać i ja nie do końca rozumiem co Cię do tego motywuje? Jaką wg Ciebie inną drogą powinien był pójść VW żeby rentowność była wysoka, a sprzedaż w Chinach nie spadała? Co konkretnie zrobili nie tak? Może ja nie rozumiem Twojej wizji optymalnej strategii. Tak konkretnie, na liczbach proszę się podziel.

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@BMFun ja Ciebie naprawde nie rozumiem.

Ty poczytaj dobry czlowieku co ja tu pisalem w watku raptem 4 lata temu o Tesli i europejskiej motoryzacji.

VW ma na dzisiaj kapitalizacje rowna tej w dolku 2010r czyli po najwiekszej zapasci gospodarczej na swiecie za naszego zycia.

Inflacja skumulowana od 2007 roku to pewnie okolice ~100%, ta firma realnie na dzis sie skurczyla juz dwukrotnie rynkowo przez ostatnie 20 lat.

BMW na dzisiaj ma kapitalizacje rowna 4% Tesli produkujac tyle samo aut.

Czy Ty jestes slepy i nie widzisz dalej niz dzisiaj czy po prostu trollujesz?

Jezeli uwazasz za paplam glupoty to laduj sie po same jaja w akcje BMW i VW, wygrasz zycie przeciez --> wg Ciebie to tylko zwykla cyklicznosc no nie?

Kupuj chlopie akcje i za 5 lat idz na emeryture pod palmami 🤣

 

Co Ci jeszcze trzeba zeby zrozumiec jak bardzo te firmy sa w czarnej dupie?

 

Ja nie kibicuje zapasci europejskiego moto, jestem szarakiem ktory mieszkajac w Norwegii widzi, ze europejskie moto sie po prostu pogubilo, w VW powinni miec 100 ludzi na etacie, ktorzy dostaja gruby hajs, zeby wiedziec jak motoryzacja bedzie wygladala za rok, za 5 lat, za 10 lat etc, a wyglada na to, ze mieli 100 ludzi ale od oszukiwania na emisjach spalin.

Na chwile obecna jak dla mnie to ta firma kieruje jakis bezmogi beton (a moze to zwiazki zawodowe i ogon macha psem?) ktory idzie na kurs kolizyjny z RZYCZYWISTOSCIA.

Zwolnili Diessa, ktory chyba jako jedyny rozumial jak bardzo sa w czarnej dupie i probuja gasic pozar na Titanicu nie widzac, ze statek juz w polowie zanurzony pod woda.

 

Moja rada?

Motoryzacja spalinowa jest martwa.

To co widzisz na ulicach w Polsce czy Europie, te TDI, te TSI to sa kasety magnetofonowe, to sa plyty DVD, to sa telewizory kineskopowe.

Albo taki VW czy BMW to zrozumie, zetnie do kosci wszystko co sie da i JUZ DZIS, NATYCHMIAST przestawi zwrotnice 100% na BEV (to co robil Diess) albo ta firme wykupia Chinczycy za kilka lat za garsc orzeszkow badz rzad niemiecki je znacjonalizuje i zmarginalizuje a udzialowcy zostana z *** w kieszeni. Zrozum, ze te 200B dlugu nie wyparuje magicznie, krol jest nagi na dzis.

Ja wiem, ze ciezko sie laczy kropki bo na Titanicu tez orkiestra grala do konca ale chlopie, w momencie gdy w Chinach juz dzis sprzedaje sie 30% BEV i to tylko rosnie wykladniczo to trzeba naprawde byc ulomnym zeby myslec, ze przed silnikiem spalinowym jest jeszcze jakakolwiek przyszlosc. Czy bedzie ciezko? Oczywiscie, bedzie makabrycznie ciezko. Ale lepiej ciezko niz zeby pacjent zmarl.

 

Aha - i jeszcze jedno.

Jezeli myslisz, ze gra na 2 fronty w 2024r (vide platforma spalinowa nadajaca sie do BEV, hybrydy etc) jest dobra strategia - mam tylko tyle do powiedzenia - kazdy jeden % udzialow na rynku europejskim, ktory BMW, VW czy jakakolwiek inna europejska firma odda dzis dla BYD, Tesli czy innego Geely jest procentem straconym BEZPOWROTNIE. Te firmy beda spychane do naroznika i pod kroplowka cel czy protekcjonizmu europejskiego, ktory predzej czy pozniej sie po prostu skonczy. Te firmy obudza sie za kilka lat w zupelnie innej rzeczywistosci i kurs gieldowy wbrew malkontentom forumowym jest bardzo dobrym wyznacznikiem gdzie to wszystko zmierza.

 

Ahaha, 60 letnie dziadki ze zwiazkow zawodowych jak widze w formie. "Po nas chocby i potop" 😄

https://www.investing.com/news/stock-market-news/volkswagen-faces-potential-strikes-as-labor-tensions-escalates-3747016

"Volkswagen has demanded a 10% wage cut, arguing it needs to slash costs and boost profit to defend market share in the face of cheap competition from China and a drop in European car demand. It is also threatening to close plants in Germany for the first time in its 87-year history."

"Działania te mają dotyczyć głównie samej marki Volkswagen, która w tym roku notuje marżę operacyjną (czyli zysk po odliczeniu kosztów bieżących, ale przed opodatkowaniem) na poziomie 2 proc."

"Informacje o wynikach finansowych przyszły zaledwie dwa dni po tym, jak przywódcy związków zawodowych działających w Volkswagenie ujawnili, że koncern zamierza zamknąć trzy niemieckie zakłady produkcyjne i zwolnić "kilkadziesiąt" spośród 120 tys. zatrudnionych w Niemczech osób. Ponadto płace pozostałych pracowników mają zostać zredukowane o 10 proc., a nagrody jubileuszowe dla długoletnich pracowników zostaną zlikwidowane. ""

 

Co tam oni mydla barana, przeciez EU nalozyla cla i mozna dalej prowadzic "business as usual" 😄

 

PS Co ja dzisiaj czytam, kiszki ze smiechu sie skrecaja 😄

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/stellantis-ceo-carlos-tavares-resigns-source-2024-12-01/

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Jezeli uwazasz za paplam glupoty to laduj sie po same jaja w akcje BMW i VW, wygrasz zycie przeciez --> wg Ciebie to tylko zwykla cyklicznosc no nie?

 

Ciekawa myśl 🙂 Dzięki, rozważę. Mocno mnie zainspirowałeś 😉 Myślę że prędzej na emeryturę się nazbiera niż ładując się w akcje Tesli na górce 🙂 Ciekawe jak akcje zareagują, jak się skończy wojna na Ukrainie, czy jak wróci perspektywa tańszej energii np przez ponowne uruchamianie elektrowni atomowych czy też luzowanie w kwestii ekologii.

Nie cykliczność, tylko że różne kryzysy się pojawiają. Przemysł motoryzacyjny ma ograniczony rynek zbytu, więc to jest ciągłe wyrywanie sobie przez producentów części światowego tortu. Dramatyzujesz jakby to była katastrofa, a nie możesz obiektywnie pokazać dłuższej perspektywy historycznej.

 

9 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Co Ci jeszcze trzeba zeby zrozumiec jak bardzo te firmy sa w czarnej dupie?

Ja nie kibicuje zapasci europejskiego moto, jestem szarakiem ktory mieszkajac w Norwegii widzi, ze europejskie moto sie po prostu pogubilo, w VW powinni miec 100 ludzi na etacie, ktorzy dostaja gruby hajs, zeby wiedziec jak motoryzacja bedzie wygladala za rok, za 5 lat, za 10 lat etc, a wyglada na to, ze mieli 100 ludzi ale od oszukiwania na emisjach spalin.

Na chwile obecna jak dla mnie to ta firma kieruje jakis bezmogi beton (a moze to zwiazki zawodowe i ogon macha psem?) ktory idzie na kurs kolizyjny z RZYCZYWISTOSCIA.

Zwolnili Diessa, ktory chyba jako jedyny rozumial jak bardzo sa w czarnej dupie i probuja gasic pozar na Titanicu nie widzac, ze statek juz w polowie zanurzony pod woda.

Delikatnie mówiąc, dość naiwne jest myślenie, że etatowy zarząd będzie kierował się wizją co będzie za 5 czy za 10 lat. To tak w korporacjach nie działa. Od tego jest regulacja państwowa, politycy, żeby patrzeć 10, 20 lat do przodu. I akurat w tej kwestii najbardziej przemawiają do mnie głosy tych, co twierdzą że to krótkowzroczność polityki niemieckiej powoduje część problemów, a pozostałą część poważne napięcia i zmiany w układach sił na świecie, głównie na linii USA - Chiny. Etatowi prezesi czy to w VW, czy to w BMW czy w tysiącach innych globalnych korporacjach patrzy niestety na kilka lat do przodu, a szczególnie patrzy interesem i oczekiwaniami akcjonariuszy. Tak jest ten świat obecny skonstruowany. Tam gdzie jest większa swoboda gospodarcza, tam korporacje i kapitał bardziej rządzą, ale tam gdzie władza może narzucić więcej korporacjom, to trzeba robić tak a nie inaczej jak w Chinach. Jaki będzie efekt za 5-10 lat, to zobaczymy. Póki co w oparciu o Twoje prognozy sprzed paru lat, Tesla powinna iść na 8-10 milionów aut. Tymczasem poza Chinami, reszta świata to mocno wyhamowuje w kwestii elektryków.

 

9 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Moja rada?

Motoryzacja spalinowa jest martwa.

To co widzisz na ulicach w Polsce czy Europie, te TDI, te TSI to sa kasety magnetofonowe, to sa plyty DVD, to sa telewizory kineskopowe.

Tylko te kasety magnetofonowe latają na orbitę, księżyc 😄 Dzięki tym "telewizorom kineskopowym" spędzasz wakacje w Hiszpanii, bo swoim elektrykiem jechałbyś i wracał tyle czasu co trwa Twój urlop.

 

9 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Albo taki VW czy BMW to zrozumie, zetnie do kosci wszystko co sie da i JUZ DZIS, NATYCHMIAST przestawi zwrotnice 100% na BEV (to co robil Diess) albo ta firme wykupia Chinczycy za kilka lat za garsc orzeszkow badz rzad niemiecki je znacjonalizuje i zmarginalizuje a udzialowcy zostana z *** w kieszeni. Zrozum, ze te 200B dlugu nie wyparuje magicznie, krol jest nagi na dzis.

Ja wiem, ze ciezko sie laczy kropki bo na Titanicu tez orkiestra grala do konca ale chlopie, w momencie gdy w Chinach juz dzis sprzedaje sie 30% BEV i to tylko rosnie wykladniczo to trzeba naprawde byc ulomnym zeby myslec, ze przed silnikiem spalinowym jest jeszcze jakakolwiek przyszlosc. Czy bedzie ciezko? Oczywiscie, bedzie makabrycznie ciezko. Ale lepiej ciezko niz zeby pacjent zmarl.

To trąci ekstremizmem w myśleniu, a ekstremizm nigdy nikomu na dobre nie wychodzi.

Rozwazales przyklejanie się do głównych ulic w ramach protestu? 😉

 

9 godzin temu, adamjttk napisał(a):

 

Aha - i jeszcze jedno.

Jezeli myslisz, ze gra na 2 fronty w 2024r (vide platforma spalinowa nadajaca sie do BEV, hybrydy etc) jest dobra strategia - mam tylko tyle do powiedzenia - kazdy jeden % udzialow na rynku europejskim, ktory BMW, VW czy jakakolwiek inna europejska firma odda dzis dla BYD, Tesli czy innego Geely jest procentem straconym BEZPOWROTNIE. Te firmy beda spychane do naroznika i pod kroplowka cel czy protekcjonizmu europejskiego, ktory predzej czy pozniej sie po prostu skonczy. Te firmy obudza sie za kilka lat w zupelnie innej rzeczywistosci i kurs gieldowy wbrew malkontentom forumowym jest bardzo dobrym wyznacznikiem gdzie to wszystko zmierza.

To która strategia w dłuższej perspektywie będzie słuszna, to czas pokaże, ale bardziej w perspektywie 10 lat. Szalona elektryfikacja wymuszona nierynkowo może wyjść niektórym bokiem. Ludzie tego nie chcą na dziś w takiej ilości, bo ekonomicznie się spina tylko w niektórych zastosowaniach. Etap edukacji że elektryki nie są takie straszne jest już za nami, a i tak dynamika praktycznie wszędzie poza Chinami i Norwegią wyhamowała. W USA bev to są bardzo pojedyczne stany typu Kalifornia, Floryda, Waszyngton, Nowy Jork. Sprzedaż ICE idzie tam w najlepsze. "hity sprzedażowe" typu Cybertruck czy elektryczny model F Forda to nie wypały. Obecny prezydent jest przeciwnikiem elektryfikacji, więc raczej będzie tylko gorzej.

Pojazdy BEV osiągną swój poziom nasycenia o którego poziom co najwyżej możemy się spierać. Sceptycy powiedzą że się do niego zbliżamy 🙂 Tak samo jak diesel nie zastąpił benzyny. Jeśli kiedykolwiek transport publiczny przestawi się w 100% na prąd, to chyba mówimy o perspektywach 50 albo i więcej lat, a i tak przemysł lotniczy i kosmiczny musi opierać się na paliwach kopalnych, chyba że powstaną inne alternatywy oparte na atomie czy fuzji jądrowej.

Patrząc na taką perspektywę, niemieccy producenci mogą jeszcze dziesiątki lat produkować równolegle ice i bev. Wyścig o BEV, to głównie wyścig o rynek chiński oraz o zdobywanie nowego-starego tortu pojazdów BEV. Wycięcie produkcji ICE przez niemieckich producentów, to byłoby ubijanie kury znoszącej złote jaja

 

9 godzin temu, adamjttk napisał(a):

 

Ahaha, 60 letnie dziadki ze zwiazkow zawodowych jak widze w formie. "Po nas chocby i potop" 😄

https://www.investing.com/news/stock-market-news/volkswagen-faces-potential-strikes-as-labor-tensions-escalates-3747016

"Volkswagen has demanded a 10% wage cut, arguing it needs to slash costs and boost profit to defend market share in the face of cheap competition from China and a drop in European car demand. It is also threatening to close plants in Germany for the first time in its 87-year history."

"Działania te mają dotyczyć głównie samej marki Volkswagen, która w tym roku notuje marżę operacyjną (czyli zysk po odliczeniu kosztów bieżących, ale przed opodatkowaniem) na poziomie 2 proc."

"Informacje o wynikach finansowych przyszły zaledwie dwa dni po tym, jak przywódcy związków zawodowych działających w Volkswagenie ujawnili, że koncern zamierza zamknąć trzy niemieckie zakłady produkcyjne i zwolnić "kilkadziesiąt" spośród 120 tys. zatrudnionych w Niemczech osób. Ponadto płace pozostałych pracowników mają zostać zredukowane o 10 proc., a nagrody jubileuszowe dla długoletnich pracowników zostaną zlikwidowane. ""

Witam w Europie. Taki "sobie" system stworzyliśmy, to tak musimy funkcjonować.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk chyba znowu się upiłeś 😀

1. na szybkiej elektryfikacji przejechały się już min Volvo, Porsche, Audi. Na dziś dzień z podkulonym ogonem wracają do ice bo ich klienci pomimo świetnej oferty elektryków NIE CHCĄ 

 

2. zarobek vw jest adekwatny do rynku. W sektorze moto konkurencja jest olbrzymia. Tesla jest tu w lepszej sytuacji bo nie musi płacić żadnych kar za emisję a do tego ich samochody sponsorują całe społeczeństwa przez różnego rodzaje dotacje. W samym USA ostatnio wydziałem w jakiejś artykule jest to 7500 dolarów dotacji na auto co daje tesli 100 mln dolarów miesięcznie. Pokaż ich dochód i przeskaluj per akcje.zaloznnawey kataklizm o przeskaluj przez np 20 milionów samochodów rocznie i dalej porównaj z cenami akcji. Jeśli ty nie widzisz kuriozum i oderwana wyceny firmy vs możliwości rynku to ja nienmam pytań, no chyba że tesla zacznie sprzedawać suszarki do włosów, wibratory czy jeszcze jakieś inne gadżety.

 

3. no i nie neinmssz racji. Bev to gorsza technologia, wielu ludzi jej nie chce a niezadowolenie wielu wzrasta z powodu że są do niej zmuszani.

4. Europejskie marki nie mają szans z chińska konkurencja. Inna etyka, inna kultura. W Europie pracownik jest wiele bardziej szanowany, kraje surowce starają się brać z etycznego źródła. W Chinach mają gdzieś czy kupują od terrorystow, zbrodniarzy czy kogokolwiek. Byle było dużo i tanio. Ja wolałbym kupić coś nawet używanego ale z rynku cywilizowanego i tak patrzę na metki, gdzie co jest wyprodukowane. Poza Chinami są też Indie, Tajwany i nawet jak przepłacę to przynajmniej robię to w słusznym celu. Chińskiego auta nigdy nie kupię bo ile byś tu zdjęć pasiaków nie wkleił to i tak wiele podzespołów w takim Audi, BMW czy BMW pochodzi chociażby od polskich podwykonawców.

Opublikowano
16 godzin temu, słonik40 napisał(a):

ciekawa sprawa z tymi cenami bo mają sporo LC na placu i dają na ten rocznik z 10 procent rabatu.

 

@słonik40 Idź się tym przejedź. Porażka na maksa jeśli chodzi o silnik. W tej samej cenie kupisz X5 z dieslem V6 podobnie wyposażonego. LC wypala DPF co 200km nawet jak staniesz w korku co powoduje smród w samochodzie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Cytat

W Porsche znów zaczęli liczyć 🤪

Aktualna sytuacja w Porsche pięknie opisała nam się  podstawowymi prawami rynku i krzywymi popytu i podaży. Siłowa elektryfikacja wszystkiego co się rusza najwyraźniej nie jest opłacalna dla przemysłu moto i Porsche robi krok wstecz. Bestseller jakim był Macan został wcześniej utopiony na rzecz elektrycznego modelu i rynek to boleśnie zweryfikował. Znalazło to również potwierdzenie w cenach akcji Porsche AG w ostatnich kwartałach. Zachęcam do sprawdzenia 😈

Osobiście nie rozumiem tak ryzykownych decyzji biznesowych. Wywracanie do góry nogami gamy produktowej zaczynając od bestsellera to działanie na szkodę firmy. Rozumiem dorzucić wersję elektryczną i spozycjonować cenowo tak, by była kusząca i w ten sposób implementować nową modę. Ok. Ale wycofywać hybrydy i ICE żeby zmusić ludzi do kupowania elektryków… bo przecież kupią co nie? 

Ups. Możliwe, że nie kupią. 

No i dziś mamy - spadek sprzedaży Taycana o 50%, klapę na Macanie w wersji powerbank i w efekcie zmianę priorytetów - marka ogłosiła że będzie nadal rozwijać ukochane przez klientów ochydne spalinówki i hybrydy. Lodowce się topią. 🔥

Owszem będą premiery kolejnych samochodów elektrycznych (718, Cayenne EV) ale celem będzie utrzymać w portfolio marki silniki spalinowe.  

Obstawiam, że niedługo lobby motoryzacyjne naciśnie UE, żeby jednak trochę poluzować restrykcje bo dostaniemy w tył i będziemy coraz bardziej nierynkowi. Póki co spalinowego Macana w EU nie będzie. Ogromna strata, bo nie był to mały rynek. 

Jak dla mnie świat można wyrażać bez problemu za pomocą liczb. I tak samo wiem, że wszystko co dzieje się na świecie w pierwszej kolejności musi spełniać założenie dodatniego bilansu ekonomicznego. Ekolodzy se poburczą, różne grupy mogą wymyślać sobie dowolne cuda i koncepcje na zmianę świata ale ostateczny głos ma zawsze marża EBIT. Jeżeli coś się nie będzie opłacać dla biznesu to po prostu tego nie będzie. Nie ma co dorabiać więcej ideologii. 

Co sądzicie na ten temat? 

Trzymam kciuki za kolejne dobre decyzje. 

Porsche Porsche Polska

#porsche #ev #porscheag #fast #FastLife #FastBalls #StayFast #PorscheAG

Stay Fast!

@Jac3kBMW całkiem możliwe ale wygląda kozacko 😀ma też przeogromny bagażnik ale najbardziej zniechęca mnie to że podobno LC strasznie rdzewieją 


właśnie znalezione

 

Edytowane przez słonik40
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, słonik40 napisał(a):

@Jac3kBMW całkiem możliwe ale wygląda kozacko 😀ma też przeogromny bagażnik ale najbardziej zniechęca mnie to że podobno LC strasznie rdzewieją 


właśnie znalezione

 

@słonik40 Ten silnik w LC to przecież reanimowana prehistoria. Jak juz chcesz LC to chyba lepiej poczekac na benzynowa hybryde. Mialem LC i porazka ogolnie. Wracalem z nart i zaczal mi wypalac DPF-a w korku. Smrod w samochodzie nie do wytrzymania. W tym samym dniu wyladowal na Otomoto. Poczytaj o wypalaniu DPFa w LC. Toyota nawet sobie z tym nie radzi. 

Jak juz rozwazasz cos z tego koncernu to lepiej RX500h, ten samochod ma wszystko lepsze, chyba ze chcesz LC w terenie upalac.

Edytowane przez Jac3kBMW
Opublikowano

Pertyn testuje Tesle Y LR RWD

 

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.