Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Pytanie brzmi czemu Polacy kupują Tesle Y?

Bo jest najtańsza 😂

Natomiast poprawnie postawione pytanie brzmiałoby inaczej - dlaczego Polacy kupują tak zatrważająco mało aut elektrycznych.

Na liście masz 8000 sztuk elektryków, w tym samym okresie w Polsce zarejestrowano 447 tysięcy nowych aut. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
26 minut temu, TheApocalypse napisał(a):

Bo jest najtańsza 😂

Natomiast poprawnie postawione pytanie brzmiałoby inaczej - dlaczego Polacy kupują tak zatrważająco mało aut elektrycznych.

Na liście masz 8000 sztuk elektryków, w tym samym okresie w Polsce zarejestrowano 447 tysięcy nowych aut. 

Ile z tych aut kupiły osoby prywatne? Z 10 % ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ale jakie to ma znaczenie? Kupując na firmę elektryki mają dużą przewagę pod postacią limitu ceny do odliczeń. 150k vs 225k a to znaczy że kupując elektryka vs spalinowe w cenie powyżej 200k 20 tysięcy więcej pozostaje w kieszeni w postaci odliczeń w przypadku elektryka a i tak sprzedaż jest znikoma.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

parę cytatów z zycia:

1. Ja wydaje 600 zł miesięcznie na paliwo. To ile zaoszczędzę kupując elektryka?

2. Ja mam dobry samochód, nie planuje zmieniać.

3. A po co mi tyle koni, ja jezdze max 120 km/h.

4. Ja mam zasięg ponad 1000 km i sie tankuje raz w miesiącu.

5. A po co mi takie przyspieszenie, ja to nawet nie wiem jakie mam do setki.

6. To ja bym musiał 150 tys dołożyć, żeby Tesle kupić.

7. Utrata wartości na nowym aucie jest tak duża, że kupowanie nowego nie ma sensu.

8. Hybryda najlepsza, mi pali 4,5 litra.

 

WYSTARCZY???

Dla przeciętnego Polaka auto elektryczne nie ma zalet. Po prostu.

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Ale jakie to ma znaczenie? Kupując na firmę elektryki mają dużą przewagę pod postacią limitu ceny do odliczeń. 150k vs 225k a to znaczy że kupując elektryka vs spalinowe w cenie powyżej 200k 20 tysięcy więcej pozostaje w kieszeni w postaci odliczeń w przypadku elektryka a i tak sprzedaż jest znikoma.

Słonik to ma tylko takie znaczenie, że jak ktoś kupuje auto do firmy to ma inne priorytety niż prywatnie. Ja wierzę, że są tacy którzy prywatnie kupują auta fajne, a do firm się liczy raczej ekonomia. A jak ekonomia to elektryk póki co przegrywa (poza tym co napisałeś). 

Co do firm to na pewno jest takie zjawisko, jeśli rządzący są przeciwnikami tej technologii to po prostu ją odrzucają i tyle. 

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bez taniego prądu nie będzie elektryfikacji transportu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Osobiście nigdy nie słyszałem takiego argumentu czyli nie kupuje elektryka, bo prąd za drogi. Wg Ciebie tani prąd tzn ile miałaby kosztować jazda elektrykiem na 100 km? Teraz kosztuje w koło komina 15-20 zł, ładowanie z gniazdka.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@Kriss33 firma firmie nierówna. Wiadomo jak firma jest duża i kupujesz flotę dla pracowników to kupisz coś najtańszego, co generuje jak najmniejsze koszty i będzie najefektywniejsze a wszystko inne masz gdzieś. Sytuacja jednak się odwraca u małych i średnich przedsiębiorców którzy kupują auta dla siebie i dla rodziny. Z tego co obserwuję to tendencja jest że ma być na bogato i wcale tu nie chodzi o koszty bo jaka oszczędność masz kupując auto za 600k, gdzie możesz odliczyć jedynie 150k w dochodowym i połowę VAT-u, kiedy przy sprzedaży i tak będziesz musiał zapłacić cały? Żadna, ludzie się w Polsce przyzwyczaili do dobrego albo dopiero co się dorabiają i chcą z tego korzystać. Rozejrzyj się wokół siebie, jestem niemal pewny że wszystkie drogie fury które wokół siebie widzisz zostały kupione na firmę. Ten co nie ma to psioczy a ten co ma to idzie i kupuje.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Slonik podajesz przykłady niszowe 🙂 TheApocalypse dobre pytanie postawił dlaczego Polacy kupują tak zatrważająco mało aut elektrycznych?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Liczyłem u siebie. Elektryk się nie opłaca 

Żona do jazdy w kolo komina hybryda, nowa cena zakupu 110tys zł. Porównywalny elektryk z 140 tys zl

Przebieg 800km miesięcznie. Spalanie 5 litrów x 6,1zl=31 zł minus odliczenie podatkow. 100km kosztuje mnie ok 22zl. Elektryk ładowany w domu 16kWh x 1.0 = 16. Zysk miesięczny ok 50 zł.

Auto rodzinne firmowe 2 tys km miesięczne. Spalanie 10 litrow x 6,1 po odliczenie podatkow, przejechanie 100km kosztuje ok 43 zl. 

Porównywalny elektryk kombi/suv klasa D. To średnie wyjdzie z 23kWh. Z tego 1/2 ładowanie na szybkich ladowarkach po 2zl. Kosztuje przejechania wyjdzie 34 zl /100km.

Teoretyczny zysk elektrykiem 200zl/miesiąc.

Pomijam utratę wartości.

W elektryku mega strata

W spalinowych. Japońska hybryda bardzo pożądana na rynku wtórnym. BMW z 6cyl B58 też bardzo dobrze trzyma wartosc.

 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

BMFun piszesz o zmuszaniu ludzi do zakupu elektryków w Norwegii. W Polsce nikt nikogo nie zmusza do zakupu elektryków.  Z pewnością Tesla Y nie jest też tania. Tania to jest Dacia Duster w podstawowej wersji za 80 tys. Przynajmniej tak uważa większość ludzi, a nie elita z forum BMW. 

To jak myślisz czemu ludzie w Polsce kupują Teslę? Ja kupiłem,  bo chciałem, ale nie wiem jak inni. 

Tesla jest tania, a szczególnie w porównaniu do elektryków. Przy zakupie Tesli każdy odlicza te 18k czy tam 27k i dzięki temu tyle się jej sprzedało, inaczej porównanie ze spalinowymi wypadałoby gorzej patrząc na wyrzeczenia jazdy elektrykiem.

Dacia to jest już raczej bardzo tania. Choć znajdą się tacy co powiedzą że bardzo tani jest 10 letni passat tdi za 20tys.

Wiele elektryków kupują z pewnością pasjonaci albo ideologicznie zafixowani na ekologię, bo ekonomicznie to się nie spina jakoś super inaczej ci przedsiębiorcy o których piszesz braliby elektryki (oprócz przedstawicieli handlowych). Przypominam cytowane tu statystyki ze w Polsce średnia na samochód to 30km dziennie i to łącznie z przedstawicielami handlowymi. Rozmawiałem kiedyś z jednym i mówi że tylko diesel bo jak firma kupiła trochę hybryd to ich użytkownicy narzekali bo co chwile trzeba tankować ze względu na zbiornik paliwa.

Elektryki wg mojej oceny dużo bardziej tracą na wartości. Jak spojrzałem na wyceny używanych aut typu Model S, to nie wiem jak @Jac3kBMW uważa że mało straci na aucie. Szczerze mówiąc to przerażony byłem, bo tyle to Mki tracą na wartości porównując utratę wartości aut 2, 3, czy 4 letnich. Dlatego nie dziwię się że popularne są głównie Tesle Y/3 w większości na dopłatach. A już branie dodatków w Tesli wywindowuje utratę wartości bo przy odsprzedaży będzie nie do odzyskania  - kolor +10k, tapicerka +10k, większe koła +20k, autopilot fsd +40k praktycznie nie mają wpływu na cenę odsprzedaży. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Osobiście nigdy nie słyszałem takiego argumentu czyli nie kupuje elektryka, bo prąd za drogi. Wg Ciebie tani prąd tzn ile miałaby kosztować jazda elektrykiem na 100 km? Teraz kosztuje w koło komina 15-20 zł, ładowanie z gniazdka.

10 - 15 zł za 100 km, to jest bardzo dobra cena ale dostępna dla kogoś kto mieszka w domu. Jeżeli celem jest upowszechnienie bev to taka cena musi być dostępna dla ładowania z ładowarek publicznych dla każdego. Każdy liczy i porównuje. I tak jak wyżej ktoś napisał do jazdy wokół komina nadal hybrydy wygrywają u większości. A jeżeli ktoś porówna jak to wypada w trasie to już w ogóle to jest bezsensu. W szczególności, że większość nie zdaje sobie sprawy jak jazda elektrykiem jest przyjemna. 

Edytowane przez karbo
Opublikowano (edytowane)
58 minut temu, BMFun napisał(a):

uważa że mało straci na aucie. Szczerze mówiąc to przerażony byłem, bo tyle to Mki tracą na wartości porównując utratę wartości aut 2, 3, czy 4 letnich.

@BMFun, Ja pisze o sobie. Zobacz po ile chodzą 2 letnie Ski. Jest ich znikoma ilość na rynku. Ile według Ciebie powinien stracić na wartości po 2 i 3 latach żebyś powiedział mało w porównaniu do konkurencji. Gdybym stracił 20% po 2 latach to powinienem sprzedać za 335tys . znajdziesz za tyle w PL i nawet w EU

Samochody spalinowe które rozważałem jako alternatywę straciły więcej niż TMS. Tutaj fakt, liczy się jak zawsze dobra cena zakupu. 😜

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Pora wyjść z bańki. Pierwsze ogłoszenie z braegu

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/tesla-model-s-plaid-solidblack-ID6GMS1L.html

Dwuletni plaid za 370k a tych jest jeszcze mniej. Dwuletnie long range chodzą okolice 300k

 

dwulatek ze znikomym przebiegiem https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/tesla-model-s-2022r-long-range-21-ID6GzoR4.html

dwulatek ze znikomym przebiegiem, 315k. Za 300 może i pójdzie a może i mniej.

 

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
23 godziny temu, BMFun napisał(a):

Wnioski?

2. Produkty premium, sprzedają się w niższych wolumenach (cena zakupu to nie wszystko - liczą się też koszty eksploatacyjne,serwisu, koszty ubezpieczenia, napraw, utraty wartosci itp)

3. Jak już kraj “zmusza” do zakupu elektryków, to ludzie biorą te najtańsze - po co przepłacać za premium i stać w krzakach.

Twoje wnioski latwo zbic bo sie nie trzymaja kupy 😉

2. Produkty premium (Audi/MB/BMW) maja w BEV czesto ceny porownywalne do Tesli - dla przykladu i4 M50/TM3P czy TMY vs iX1/EQA/EQB/q4 (iX3 to zupelny trup ale iX1/EQA/EQB/Q4 sa ok i sa tanie a mimo wszystko Tesla to miazdzy sprzedaza), BMW ma poza tym w sprzedazy taniutkie elektryczne mini, tansze niz najtansza Tesle TM3 RWD a sprzedaz mimo to MIZERNA (kilkaset sztuk) --> wiec nie zwalaj wszystkiego na cene bo to BZDURA, premium ma taniutkie elektryki w segmencie C/D a sie nie sprzedaja w porownaniu do Tesli

3. Patrz wyzej --> w NO jest mnostwo elektrykow w cenie 1/2-2/3 najtanszej Tesli TMY --> Leafy, MG, ID3, MX30 etc etc a ich sprzedaz jest slaba, ludzie biora nadal TM3/TMY.

Malo tego, 5 lat temu jak premiere mial pierwszy SUV Audi - etron, to byl najlepiej sprzedajacym sie autem w NO, mimo ze jego cena byla olbrzymia. Chodzi nie o cene a o value, ktore w TMY jest pod sufit, cos czego nie jestes sam przed soba przyznac i usilnie starasz sie deprecjonowac ta Tesle na wszelkie mozliwe sposoby 😄 

 

Jak w lifcie TMY Tesla da 90-95kWh akumulatory to wg mnie ostatni gasi swiatlo tzn ucieknie pozostalym producentom jeszcze dalej, auto znowu bedzie najczesciej sprzedawanym autem w Europie a konkurencja europejska bedzie zamykac kolejne fabryki.

Goraco im kibicuje bo po udanym lifcie wg mnie akcje poszybuja spokojnie na 400+ $

15 godzin temu, Rufio napisał(a):

Liczyłem u siebie. Elektryk się nie opłaca 

Żona do jazdy w kolo komina hybryda, nowa cena zakupu 110tys zł. Porównywalny elektryk z 140 tys zl

Przebieg 800km miesięcznie. Spalanie 5 litrów x 6,1zl=31 zł minus odliczenie podatkow. 100km kosztuje mnie ok 22zl. Elektryk ładowany w domu 16kWh x 1.0 = 16. Zysk miesięczny ok 50 zł.

Pomijam utratę wartości.

W elektryku mega strata

W spalinowych. Japońska hybryda bardzo pożądana na rynku wtórnym. BMW z 6cyl B58 też bardzo dobrze trzyma wartosc.

Podobaja mi sie te wyliczenia, sa konkretne i jasno stawiaja sprawe co komu sie oplaca.

Mam tylko 3 punkty pod dyskusje.

1. Serwis --> elektryki sa tu sporo tansze, olewasz klocki/tarcze, olewasz wymiany olejow, filtrow (poza kabinowym), rozrzadu etc etc --> trzeba to tez ujac w wyliczeniach miesiecznych

2. Elektryki maja dodatkowe darmowe bajery jak np webasto i sa z reguly lepiej wyposazone od aut spalinowych/hybryd

3. Komfort jazdy elektrykiem jest lepszy niz hybryda, nie ma przelaczania sie napedow, nic nie wibruje przy przyspieszaniu, nie wyje, nie smierdzi et

Na koniec dnia te 30k PLN sa jednak olbrzymim argumentem "za" hybrydami, szczegolnie Toyota i mnie w ogole nie dziwi ze ludzie nadal je kupuja hurtowo, tym bardziej ze kto jak kto ale Toyota sobie zapracowala bardzo mocno na renome swoich napedow hybrydowych przez ostatnie 20 lat.

15 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

TheApocalypse dobre pytanie postawił dlaczego Polacy kupują tak zatrważająco mało aut elektrycznych?

1. Bo elektryki sie pala (to oczywiste!!), trzeba je ladowac przez 2 dni a jak to robic jak sie mieszka w bloku (wiekszosc ludzi z jakas kasa/budzetem mieszka w miescie w blokach, klasa srednia) i trzeba miec przedluzacz 30m

2. Bo nowe elektryki kosztuja 100-150k PLN a za tyle to w PL kupuje sie "ledwo dotarte" (~200k km) i "prawie bezwypadkowe" (proste podluznice) niemieckie limuzyny premium segmentu D/E

3. Klasyk - bo sie nie da dojechac do Chorwacji od strzalu ^^

Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Pora wyjść z bańki. Pierwsze ogłoszenie z braegu

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/tesla-model-s-plaid-solidblack-ID6GMS1L.html

Dwuletni plaid za 370k a tych jest jeszcze mniej. Dwuletnie long range chodzą okolice 300k

dwulatek ze znikomym przebiegiem https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/tesla-model-s-2022r-long-range-21-ID6GzoR4.html

dwulatek ze znikomym przebiegiem, 315k. Za 300 może i pójdzie a może i mniej.

slonik, kazdy wie, ze jestes trollem anty-Teslowym ale wklejanie aut z otomoto ktore nie maja zaznaczonej opcji "bezwypadkowy" jest juz szczytem hipokryzji.

Stosujac ta logike to ja moge zaczac wklejac M3 poprzedniej generacji po 100k PLN czy obecnej po 200k PLN

Tylko co ma patologiczny rynek uzywanych szrotow w PL do faktycznej utraty wartosci?

Edytowane przez adamjttk

.

  • Moderatorzy
Opublikowano
28 minut temu, adamjttk napisał(a):

Mam tylko 3 punkty pod dyskusje.

1. Serwis --> elektryki sa tu sporo tansze, olewasz klocki/tarcze, olewasz wymiany olejow, filtrow (poza kabinowym), rozrzadu etc etc --> trzeba to tez ujac w wyliczeniach miesiecznych

2. Elektryki maja dodatkowe darmowe bajery jak np webasto i sa z reguly lepiej wyposazone od aut spalinowych/hybryd

3. Komfort jazdy elektrykiem jest lepszy niz hybryda, nie ma przelaczania sie napedow, nic nie wibruje przy przyspieszaniu, nie wyje, nie smierdzi et

1. Akurat hybryda to Honda. Raz do roku serwis 700-800zł.

Serwis BMW też dość tani (po prawie 60 tys km oryginalne klocki i tarcze)

2. Tu duskusyjnie, zależy co kupimy. 

3. Hybryda Hondy działa inaczej silnik spalinowy generalnie działa jak generator. Silnik elektryczny napędza auto (moment od zera, moc od zera)

W zwykłej benzynie jakoś nie widzę wibracji w 6cyl benzynowym B58

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):
W dniu 30.11.2024 o 13:44, BMFun napisał(a):

Wnioski?

2. Produkty premium, sprzedają się w niższych wolumenach (cena zakupu to nie wszystko - liczą się też koszty eksploatacyjne,serwisu, koszty ubezpieczenia, napraw, utraty wartosci itp)

3. Jak już kraj “zmusza” do zakupu elektryków, to ludzie biorą te najtańsze - po co przepłacać za premium i stać w krzakach.

Twoje wnioski latwo zbic bo sie nie trzymaja kupy 😉

2. Produkty premium (Audi/MB/BMW) maja w BEV czesto ceny porownywalne do Tesli - dla przykladu i4 M50/TM3P czy TMY vs iX1/EQA/EQB/q4 (iX3 to zupelny trup ale iX1/EQA/EQB/Q4 sa ok i sa tanie a mimo wszystko Tesla to miazdzy sprzedaza), BMW ma poza tym w sprzedazy taniutkie elektryczne mini, tansze niz najtansza Tesle TM3 RWD a sprzedaz mimo to MIZERNA (kilkaset sztuk) --> wiec nie zwalaj wszystkiego na cene bo to BZDURA, premium ma taniutkie elektryki w segmencie C/D a sie nie sprzedaja w porownaniu do Tesli

Wprost napisałem że nie chodzi tylko o cenę zakupu, ale też całą resztę innych kosztów np serwis, zużycie energii, ubezpieczenie, utrata wartości, więc nawet taki i4 który jest pewnie ciaśniejszy, więc mniej rodzinny, niż TM3, będzie w eksploatacji droższy i TCO 3 czy 5 letnie wyjdzie zauważalnie drożej.

A co do "porównywalnych" cen premium do Tesli, to ja nie wiem komu Ty chcesz wmówić że tak jest. Przecież 100 razy było w wątku i sam to wielokrotnie mówiłeś i mówili to inni użytkownicy Tesli, że jak się zrówna wyposażenie, to Tesla wychodzi najtaniej. A co do tych "często" są porównywalne, to mówisz o jakichś specyficznych przypadkach i to najczęściej dotyczących tylko rynku norweskiego gdzie toczy się ostra wojna cenowa np jak z i4 m50 gdy od pół roku jest promocja na stary model i4 m50, który jak tutaj też wiele razy padało jest dość leciwy technologicznie i nie do końca optymalny jako elektryk. Porównywanie segmentu TMY do iX1/EQA/EQB to już wogóle pomyłka i znowu sam sobie przeczysz, bo zawsze pierwszy pilnujesz żeby porównywać auta segmentami, ale jak widać tylko wtedy gdy coś pasuje do Twojej tezy 🙂

Także wniosek podtrzymuję w 100%, a ja tutaj nie odkrywam żadnej nowej myśli, tylko podsumowuje to co tutaj padało na ostatnich 200 stronach wątku, także z Twojej strony 🙂 

Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

3. Patrz wyzej --> w NO jest mnostwo elektrykow w cenie 1/2-2/3 najtanszej Tesli TMY --> Leafy, MG, ID3, MX30 etc etc a ich sprzedaz jest slaba, ludzie biora nadal TM3/TMY.

Malo tego, 5 lat temu jak premiere mial pierwszy SUV Audi - etron, to byl najlepiej sprzedajacym sie autem w NO, mimo ze jego cena byla olbrzymia. Chodzi nie o cene a o value, ktore w TMY jest pod sufit, cos czego nie jestes sam przed soba przyznac i usilnie starasz sie deprecjonowac ta Tesle na wszelkie mozliwe sposoby 😄 

No i znowu - porównywanie TMY do Leaf'a to jakiś nieśmieszny żart nawet dla największych przeciwników Tesli 🙂 Nawet porównywanie VW ID.3 do TMY to jak porównywanie X3 do serii 1. Chcesz tutaj wmówić, że rodzina norweska nie widzi różnicy czy ma 426cm w VW czy 475cm w Tesli? Przecież ID.3 wygląda jak odpowiednik VW Polo! Właśnie sam udowadniasz tą tezę pokazując że Tesla jest w cenie aut 1-2 segmenty niższych, czyli jest z nich najtańsza.

image.thumb.png.948d689e8b0076ed98324469824e29c3.png

 

Rozmawiałem ostatnio ze znajomym, który mało interesuje się motoryzacją, ale zmienia swoje auto bo mu się wynajem kończy i mówi że chce spalinowy, ale rozważy elektryka, ale tylko teslę 3/Y, bo wg niego są tajtańszymi elektrykami rodzinnymi na rynku.

 

Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

 

Jak w lifcie TMY Tesla da 90-95kWh akumulatory to wg mnie ostatni gasi swiatlo tzn ucieknie pozostalym producentom jeszcze dalej, auto znowu bedzie najczesciej sprzedawanym autem w Europie a konkurencja europejska bedzie zamykac kolejne fabryki.

Goraco im kibicuje bo po udanym lifcie wg mnie akcje poszybuja spokojnie na 400+ $

Co do jednego się z Tobą zgadzam - Tesla daje najwięcej value do ceny ze wszystkich elektryków (może poza Model S/X), tak samo jak Toyota mająca nieśmiertelne Corolle i RAV4. Wstawienie 90-95kWh i poprawę tego co poprawiono w TM3 w przyszłym roku, skłoni nawet mnie do rozważenia zmiany ix3 na nowe TMY 🙂 

 

W dniu 30.11.2024 o 13:44, BMFun napisał(a):

1. Tanie i dobre z reguły dobrze się sprzedaje. Od zawsze w krajach europejskich na czele były takie auta jak be golf, ford fiesta, renault clio, toyota RAV4. Dziś w Norwegii z racji “zmuszenia” do elektryków, to miejsce zajmuje TMY.

Z wnioskiem nr 1 jak rozumiem się zgodziłeś?

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttkto właśnie u ciebie trolowanie osiągnęło poziom mistrz. Podajesz jako przykład samochody o segment niższe, i do tego z wyższą ceną wyjściową.

poza tym co drugi post piszesz o kiepski, value modelu s więc jak niby miałby trzymać dobrze on cenę? Zdecyduj się chłopie 

Edytowane przez słonik40
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Dwuletnie long range chodzą okolice 300k

@słonik40 Heheh, pokaż bezwpadkowe 2023 a nie sprowadzane ulepy. Tak na marginesie rocznik 2022 TMS pierwsze dostawy do EU i oficjalne rejestracje były w Grudniu 2022. TMS jest samochodem niszowym i nie będzie tracił tak jak EQE ;-). Można wybierać i przebierać. Niestety rozumiem Twoja frustrację związaną z olbrzymią utratą wartości. Też bym się wkurzył gdybym tak popłynął na utracie wartości. Zresztą gdybym sprzedał teraz TMS i zlikwidował hedge na utratę wartości który sobie zrobiłem to jestem na czysto 😉 Mogę biec po nowe X5

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttkto właśnie u ciebie trolowanie osiągnęło poziom mistrz. Podajesz jako przykład samochody o segment niższe, i do tego z wyższą ceną wyjściową.

 

Żeby nie być gołosłownym @adamjttk to 3 zrzuty konfiguratorów i ceny "od" Q6 etron, który jest odpowiednikiem TMY jest wyjściowo 50% droższy, a jeszcze wyposażenia do tego trzeba dorzucić trochę żeby zrównać TMY minus jakieś tam rabaty.

Nawet segment mniejsze Q4 jest wyjściowo 25% droższe! A Ty chłopie piszesz tu o jakichś 1/2 wartości. Ja rozumiem jakbyś pisał komentarze na jakimś portalu typu pudelek motoryzacyjny, ale rozmawiasz tutaj z fanami motoryzacji, którzy od 4 lat o tym dyskutują 🙂 

image.png.09da4ef107bba75db0962307699af315.pngimage.thumb.png.07af0fa0a79cb394fab9db7061af9a56.pngimage.thumb.png.ff8ef3f898af9a3f135db261a9ace14d.png

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

Zresztą gdybym sprzedał teraz TMS i zlikwidował hedge na utratę wartości który sobie zrobiłem to jestem na czysto 😉 Mogę biec po nowe X5

Logika godna typowego właściciela tesli. Jak zrealizuje zysk na innych inwestycjach to auto wyjdzie za darmo. Brawo Ty! Co do niszowosci modelu to nie myl calkowity brak zainteresowania modelem przez bardzo kiepskie value (o którym nawet @adamjttk tu pisze) z pożądaniami i niezowoscia modelu lol. Jak sprzedaż to pokaz za ile i pogadamy bo jak na razie w obłokach chodzisz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, słonik40 napisał(a):

Logika godna typowego właściciela tesli. Jak zrealizuje zysk na innych inwestycjach to auto wyjdzie za darmo. Brawo Ty! Co do niszowosci modelu to nie myl calkowity brak zainteresowania modelem przez bardzo kiepskie value (o którym nawet @adamjttk tu pisze) z pożądaniami i niezowoscia modelu lol. Jak sprzedaż to pokaz za ile i pogadamy bo jak na razie w obłokach chodzisz

Wejście na mobile.de pokazuje twarde lądowanie - najtańszy Model S zaczyna się w okolicy 310tys brutto i takich ofert w tej okolicy jest kilka. To jest przynajmniej 130tys utraty wartości w rok. Nawet ten hedge niewiele zmieni. To są wartości których nawet w RS6 się nie zobaczy.

Ja wiem @Jac3kBMW że kupiłeś promocyjnie za 419tys, ale to było przez moment i nawet w Twoim przypadku to jest 110tys czyli prawie 30% w rok.

Elektryki niestety tanieją i jeszcze parę lat i wszyscy po nie będziemy biec jak się dynamika spadku utrzyma. Jednak każdy kupujący droższy elektryk mocno to odczuje finansowo. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
45 minut temu, BMFun napisał(a):

Wprost napisałem że nie chodzi tylko o cenę zakupu

 

W dniu 30.11.2024 o 13:44, BMFun napisał(a):

Wnioski?

1. Tanie i dobre z reguły dobrze się sprzedaje

3. Jak już kraj “zmusza” do zakupu elektryków, to ludzie biorą te najtańsze

 

16 godzin temu, BMFun napisał(a):

Tesla jest tania

 

Masz racje, dopowiadam sobie ^^

Jeszcze raz bo sie widze motasz:

1. Tesla nie sprzedaje sie dobrze jedynie dlatego ze jest relatywnie tania - jest mnostwo tanszych elektrykow

2. Norwedzy nie kupuja tanich/najtanszych elektrykow - 5 lat temu uwielbiali e-trona i byl krolem sprzedazy.

Liczy sie VALUE, nie CENA chocbys nie wiem jak zaklinal swiat.

Tesla oferuje MNOSTWO VALUE - mix ceny, osiagow, technologii, wyposazenia, infrastruktury DC, serwisu, prostoty, fejmu i bog wie czego jeszcze.

Dlatego jest na dzis warta 20x tyle co BMW

Deal with it.

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba ci się zapomniało że wartość tesli jest dziś taka a nie inna bo w USA wybory wygrał trump lol

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.