Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak dla mnie wielkość TMS jest ok i nie zauważam żeby był za duży. Ogólnie większość miesięcy wygląda tak. Praktycznie nie zauważyłbym 800V, może jedynie gdzieś tam w trasie ładowałbym się 5 minut szybciej. Te wyliczenia kosztów są uśrednione, przy V8 w banzynie byłoby to x2. 

image.thumb.png.39f67d5bfb65059e4f24fde21b00d0f0.png

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
53 minuty temu, Jac3kBMW napisał(a):

Jak dla mnie wielkość TMS jest ok i nie zauważam żeby był za duży. Ogólnie większość miesięcy wygląda tak. Praktycznie nie zauważyłbym 800V, może jedynie gdzieś tam w trasie ładowałbym się 5 minut szybciej. Te wyliczenia kosztów są uśrednione, przy V8 w banzynie byłoby to x2. 

image.thumb.png.39f67d5bfb65059e4f24fde21b00d0f0.png

 

Wygląda to fajnie i ekonomicznie i ja Ciebie rozumiem. Na koniec dni, czy się kupuje Toyote, Tesle 3 czy Porsche za 1 milion, to w większość ludzi patrzy na utratę wartości i ekonomię i zestawia  to z value. Dziś przy mniej pewnych geopolitycznie czasach, taka TMS dodatkowo nie jest głupim rozwiązaniem. Daje funu trochę na codzień, jest bardzo ekonomiczna i zgodzę się ze mimo upływu lat ma fajną linię i wnętrze. A to wszystko za rozsądne $$ jak na klasę auta.

Może za długo jeżdżę suvem, ale wydaje mi się że szczególnie jak ktoś ma dzieciaki <8 lat, to suv będzie miał sporą przewagę praktyczną (montaż dzieci w fotelikach, mobilność w środku auta i większy bagażnik). Ale może w limuzynach niskich jakim jest TMS to może nie jest to takie straszne. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMFun normalnie nie wierzę jak widzę co piszesz. 😀 kup sobie Tesle Y dual motor po lifcie i będziesz zadowolony. 

A wiesz czemu? Bo ryzykujesz tylko 200 tys zł,  a to nie wiele za tak wiele  😀 . Oderwij się od kurczowego trzymania się definicji premium/ nie premium i od razu będzie łatwiej. Zostaw x5M i będziesz miał wszystko.

Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, BMFun napisał(a):

Hmm, coś mi to przypomina. Im więcej ludzi wciągniesz do klubu, to więcej zarobisz 🙂 Grunt to w odpowiednim momencie wyjść z klubu 😜

@BMFun To nie chodzi o celowe działanie i nagabywanie kogoś. Ludzie wiedzą że mam Tesle i tak jak wczoraj zadzwonią i poproszą o linka referencyjnego. Przy okazji dostaną zniżkę i ja też zarobię i to całkiem nie mało jak za wysłanie linka 😉 To już są takie dodatkowe korzyści użytkowania Tesli. 

@słonik40 Wybierz odpowiednią wersję i5 lub A6 etron, dołóż wyposażenia żeby mniej więcej zrównać się z TMS i zobacz różnice. 

Dalej jak zobaczysz moje statystyki to wyciągniesz takie same wnioski, po co mi 800v i co to zmienia przy moim wykorzystaniu samochodu?  

Dla mnie wniosek jest taki, że praktycznie patrząc na osiągi, zasięg i do tego dokładając najlepszy software na rynku, nie mam na co zamienić TMS. 

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

To wszystko prawda jak porównasz katalog ale na elektryki potrafią być rabaty dochodzące do 30 a dla lekko używanych jeszcze więcej procent. Wtedy okazuje się że za tą samą cenę znajdziesz więcej wyposażenia. Kolejna zgoda ze 800v vs 400v to kilka minut nie zrobi różnicy ale nie pisz kłamstw że tms bije technologicznie inne auta bo jest dokładnie odwrotnie. To technologicznie stary już dziadek w stosunku do takiego a6. Wracając do tych kilku minut to tak samo działa tms vw reszta elektryków dlatego lepiej wybrać lepiej wyposażonego i wykonanego niemieckiego premium jak się trafi porównywalna klasa w porównywalnej cenie.

 

Odnośnie najlepszego software na rynku to mam dokładnie odwrotne zdanie. Użytkuję jeden wallboks tesli zamontowany w wielostanowiskowej podziemnej hali garażowej i soft do jego obsługi to dno i 2 kilo mułu. Najpierw zarządzanie nim odbywało się przez strasznie lagujace www a teraz wymyślili jakąś dziwną apke tesla one której obsługa jest po prostu tragiczna. Tesla klepie te wallboksy tyle lat i jeszcze żaden geniusz nie wpadł na to że wiele miejsc parkingowych jest zlokalizowanych pod ziemią bez dostępu do internetu. Poza tym jeździłem kilkoma teslami i dla mnie infotaiment od mercedesa jest dużo bardziej intuicyjny, tak samo szybszy a poprzez mnogość przycisków duuuzo wygodniejszy. 

Edytowane przez słonik40
Opublikowano (edytowane)
52 minuty temu, słonik40 napisał(a):

bije technologicznie inne auta bo jest dokładnie odwrotnie. To technologicznie stary już dziadek w stosunku do takiego a6. Wracając do tych kilku minut to tak samo działa tms vw reszta elektryków dlatego lepiej wybrać lepiej wyposażonego i wykonanego niemieckiego premium jak się trafi porównywalna klasa w porównywalnej cenie.

 

@słonik40 To oczywiście Twoje zdanie i dobrze ;-). Tak na szybko. Najnowszy wypust Audi S6, masa własna 2400 bez ekstrasow,  (TMS Nie całe 2100), przyspieszenie sporo gorsze, software 100 lat za Tesla, bateria taka sama, zasięg niższy w S6. 

TMS to przynajmniej sprawdzona i przetestowana architektura która spokojnie przejedzie setki tys km zbudowana na ponad 10 letnim doświadczeniu. 

W moim przypadku TMS jest sporo lepszym i bardziej dopracowanym samochodem niż w momencie jak go kupowałem poprzez ciągłe udoskonalanie oprogramowania. 

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zasięg w s6 do 675km ALE obręcze rozpoczynają się od 20 cali więc absolutnie nie masz racji.  Softu na oczy nie widziałeś ale nie ma to jak powtarzanie reklamowych sloganów tak samo jak z siecią superchargerow. W rzeczywistości ty już się tułałeś po greenway i IONITY bawiąc się apkami a ja pomimo tego że mogę nigdy nie skorzystałem z żadnego superchargera, ba jakiejkolwiek apki do ładowania uzylem tylko w Chorwacji i to tylko dlatego że ładowanie z niej było 2 razy tańsze. Gdyby nie to, to 100 procent ładowań ac czy dc załatwiła karta rfid producenta. To się nazywa wygoda, komfort, postęp i nowocześniejsze rozwiązanie od przywiązania do jednej sieci.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Łap tu jeszcze porównanie efektywności według bjorna przy wyższych prędkościach z etronem rs i popatrz jak pięknie cię twój super dopracowany soft oszukuje w stosunku do realnego zużycia. 

IMG_2861.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
20 minut temu, słonik40 napisał(a):

Zasięg w s6 do 675km ALE obręcze rozpoczynają się od 20 cali więc absolutnie nie masz racji.  Softu na oczy nie widziałeś ale nie ma to jak powtarzanie reklamowych sloganów tak samo jak z siecią superchargerow. W rzeczywistości ty już się tułałeś po greenway i IONITY bawiąc się apkami a ja pomimo tego że mogę nigdy nie skorzystałem z żadnego superchargera, ba jakiejkolwiek apki do ładowania uzylem tylko w Chorwacji i to tylko dlatego że ładowanie z niej było 2 razy tańsze. Gdyby nie to, to 100 procent ładowań ac czy dc załatwiła karta rfid producenta. To się nazywa wygoda, komfort, postęp i nowocześniejsze rozwiązanie od przywiązania do jednej sieci.

Ja tam sie z Toba slonik zgadzam.

W grupie VW wszystko lepsze, Audi to prawdzie premium, sprzedaz z pewnoscia bedzie bila wszelkie rekordy i Tesle wysle do piekla.

Mam juz zaczac kupowac akcje VW czy jeszcze poczekac? 😜

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie musisz. Doskonale zdaje sobie sprawę że ktoś kto uwierzył w slogany, pisał tutaj przez kilka lat o wielu latach przewagi tesli nad konkurencja ciężko teraz przełknie pigułkę ze to właśnie tesla na dziś dzień ta konkurencje goni ale nie martw się kiedyś dogoni. Suoercharger w wersji v4 jest już 800v, cybertruck też. Jak pokonają choroby wieku dziecięcego to rzyklepia piątkę z grupą vag.

Opublikowano

Obecnie nowe i7 za ok 550 tyś to ciekawa opcja dla kogoś kto kocha elektryki szczególnie porównując do ceny zakupu Tesli S.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
59 minut temu, słonik40 napisał(a):

Nie musisz. Doskonale zdaje sobie sprawę że ktoś kto uwierzył w slogany, pisał tutaj przez kilka lat o wielu latach przewagi tesli nad konkurencja ciężko teraz przełknie pigułkę ze to właśnie tesla na dziś dzień ta konkurencje goni ale nie martw się kiedyś dogoni. Suoercharger w wersji v4 jest już 800v, cybertruck też. Jak pokonają choroby wieku dziecięcego to rzyklepia piątkę z grupą vag.

800V instalacja dla mnie ma takie samo praktyczne znaczenie jak "Dog mode" w Tesli, czytaj zadne ^^

Imho duzo przydatniejsze w realu jest 22kW AC, to akurat bym przytulil w TM3/Y bo 2-3h zakupy w centrum handlowym sa czeste i mozna w tym czasie naladowac elektryka do pelna przy okazji.

Ale na koniec wszystko oczywiscie sprowadza sie do tego co komu potrzebne, kto jak jezdzi etc etc

 

PS. Rosną kwoty za polecenia (referrale) Tesli. W UK bonus 750 funtów, w Stanach – 1 000 dolarów, w POLSCE – 3 000 zł | SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

@BMFun jak bedziesz kupowal TMY to podziel sie referalem ze slonikiem, bedzie mogl trzepac za darmo km na SC w krzakach to zda nam relacje dokladna apropo infrastruktury DC w Polsce 😄

PS. Tak wlasnie zerknalem na ceny norweskie TM3 RWD (300KM, 6s do setki, swietnie wyposazona) --> 124.800 PLN (po odliczeniu referali), w kredycie 1,99% a realnie 1,59% bo sie odlicza odsetki w PIT. Chinska konkurencja to swietna rzecz.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W czasach gdy podobne ice było 100k droższe od bev byłem w stanie te krzaki odwiedzić gdy ceny soenzrownqly to pora wyjść do ludzi 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Swoją drogą tyle było tu pisane o rzekomo sponsorowanych opiniach o autach legacy a tymczasem

Cytat

Propozycja jest tak kusząca, że zaczynamy się zastanawiać, czy Elektrowóz nie powinien zacząć podawać swojego referrala

 

Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, słonik40 napisał(a):

Swoją drogą tyle było tu pisane o rzekomo sponsorowanych opiniach o autach legacy a tymczasem

 

@słonik40 Z tą różnicą, że tutaj to jest oficjalne i każdy wie jak wygląda kanał sprzedaży Tesli. U innych producentów co wyrwiesz to Twoje, wszystko jest rozdzielane pod stołem. Ja wole mimo wszystko kanał sprzedaży Tesli a nie jeździć i wydzwaniać przez pół Polski bo może coś mi się uda urwać więcej. 

Nie chcesz linka hahahah 😉

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nope. Zakup tesli na dziś dzień to bez sensu imho i dużo lepiej zaczekać na lift tmy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

468841893_1124064363055124_7270422278682

 

I ciekawostka z Norwegii - sprzedaz samochodow w 2024:

1. Na pierwszych 10 miejsc 7 aut to crossovery/SUV segmentu C/D (!), 1 auto to sedan, 1 to hatchback i 1 to van

2. To samo auto pod 3 roznymi markami (Q4, ID.4, Enyaq) z grupy VW sprzedaje sie nadal gorzej niz "przestarzala" TMY ktora za chwile bedzie miala lifting

3. i4 mimo dumpingowych cen sprzedaje sie 4x gorzej od TM3 po lifcie, iX3 sprzedaje sie 46x gorzej od TMY

4. Tesla sprzedala lacznie w NO 4x wiecej aut od BMW (22k/5,5k)

5. Audi sprzedalo prawie tyle aut co BMW (niecale 5k) wyprzedzajac znaczaco MB (2,7k)

Zrzut-ekranu-2024-11-30-123451.jpg

https://elbilstatistikk.no/

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

468841893_1124064363055124_7270422278682

 

I ciekawostka z Norwegii - sprzedaz samochodow w 2024:

1. Na pierwszych 10 miejsc 7 aut to crossovery/SUV segmentu C/D (!), 1 auto to sedan, 1 to hatchback i 1 to van

2. To samo auto pod 3 roznymi markami (Q4, ID.4, Enyaq) z grupy VW sprzedaje sie nadal gorzej niz "przestarzala" TMY ktora za chwile bedzie miala lifting

3. i4 mimo dumpingowych cen sprzedaje sie 4x gorzej od TM3 po lifcie, iX3 sprzedaje sie 46x gorzej od TMY

4. Tesla sprzedala lacznie w NO 4x wiecej aut od BMW (22k/5,5k)

5. Audi sprzedalo prawie tyle aut co BMW (niecale 5k) wyprzedzajac znaczaco MB (2,7k)

Zrzut-ekranu-2024-11-30-123451.jpg

https://elbilstatistikk.no/

 

Wnioski? Dla mnie:

1. Tanie i dobre z reguły dobrze się sprzedaje. Od zawsze w krajach europejskich na czele były takie auta jak be golf, ford fiesta, renault clio, toyota RAV4. Dziś w Norwegii z racji “zmuszenia” do elektryków, to miejsce zajmuje TMY.

2. Produkty premium, sprzedają się w niższych wolumenach (cena zakupu to nie wszystko - liczą się też koszty eksploatacyjne,serwisu, koszty ubezpieczenia, napraw, utraty wartosci itp)

3. Jak już kraj “zmusza” do zakupu elektryków, to ludzie biorą te najtańsze - po co przepłacać za premium i stać w krzakach. Tym bardziej że utrata wartości wszystkich droższych elektryków to free fall. Dodatkowo wspierane tą filozofią niewyróżniania się o której mówiłeś.

Pokaż jak ta tabela wyglądała 10 lat temu, to możemy wyciągać dopiero wnioski jak decyzja “zmuszania” do elektryfikacji wpływa na decyzje zakupowe. Oglądanie samej tabeli na 2024 ma dla mnie zerową wartość informacyjną dla wszystkich innych krajów świata. 
 

Przykładowo w USA, w kraju gdzie nie zmusza się do zakupu elektryków i gdzie Tesla sprzedaje z oczywistych względów najwięcej, statystyka top 20 w 3 kwartale 2024 jest całkowicie odmienna. Ludzie, którzy są wolni w tym jak głosują portfelem, dokonują wyborów innych niż w Norwegii. Dziwne że w statystyce nie ma ani jednej Tesli, za to króluje Toyota, Ford. Zapowiadałeś @adamjttk że Tesla wypuści pick-up w USA i pozamiata rynek  no i “pozamiatał” - 528tys kwartalnie Ford F-series vs kilka tys szt Cybertruck kwartalnie… I nie powiesz chyba że infrastruktura ładowarek Supercharger jest za słaba 🤣

 

image.thumb.png.1d7f1cff5f65384d4e232e0164956cbd.png
 

https://www.carpro.com/blog/top-20-best-selling-vehicles-through-the-3rd-quarter-of-2024

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://bestsellingcarsblog.com/2024/11/europe-october-2024-skoda-28-2-volvo-22-volkswagen-18-1-impress/Co tam daleko szukać. Gdzie jest w tym roku najlepiej sprzedajecie się auto w europie w zeszłym roku? Jak tylko na największych rynkach Europy cofnięto dopłaty to ludzie szybko pokazali portfelami co myślą o postojach w krzakach 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMFun piszesz o zmuszaniu ludzi do zakupu elektryków w Norwegii. W Polsce nikt nikogo nie zmusza do zakupu elektryków.  Z pewnością Tesla Y nie jest też tania. Tania to jest Dacia Duster w podstawowej wersji za 80 tys. Przynajmniej tak uważa większość ludzi, a nie elita z forum BMW. 

To jak myślisz czemu ludzie w Polsce kupują Teslę? Ja kupiłem,  bo chciałem, ale nie wiem jak inni. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33 wszystko się zgadza no i jak wygląda pozycja modelu y w rankingu sprzedaży w naszym kraju? Jest w top czy to raczej nisza?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najpopularniejsze auta elektryczne w Polsce (dane styczeń-wrzesień 2024)

Tesla Model Y: 1811 rejestracji

Tesla Model 3: 1803

Volvo EX30: 980

Audi Q4 e-tron: 574

Nissan Leaf: 389

MG4: 343

Kia Niro EV: 337

Mercedes EQA: 307

Kia EV6: 293

BMW i4: 281

BMW iX1: 240

Fiat 500: 216

Hyundai Kona Electric: 213

Mercedes EQB: 213

Volkswagen ID Buzz: 200

Skoda Enyaq: 196

Pytanie brzmi czemu Polacy kupują Tesle Y?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ale teraz to szukasz niszy w niszy. ZestaW to teraz ze sprzedażą ice a wtedy pogadamy a stawiam dolary za orzeszki że w Polsce więcej sprzedaje się dużo droższych m, x5,q7 czy gle jak tmy. Ludzie kupują tesle bo są najtańsze, ot i cała filozofia ale to tylko co co chcą ev co jest spora nisza na dziś dzień 

 

edit: wszystko było droższe, nawet niro

 

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na oko to połowa aut w tym zestawieniu jest tańsza,  więc to nie ten powód.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Na oko to tylko niro oraz mg są tańsze  reszta jest a przynajmniej do tej pory była droższych.

edit: nawet niro było droższe.

Edytowane przez słonik40

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.