Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@boohmachermam już 2 suvy i trzeci to tak średnio potrzebny, chyba że było by to coś typu x7 z bardzo dużym bagażnikiem, ewentualnie coś sportowego. Generalnie auto musi mieć to coś w sobie.

 

@adamjttk Polska to duży kraj, prawie 40 milionów ludzi, Gdańsk jest dużym i bogatym miastem. Popatrz sobie chociażby na ogromną akademie medyczną, czy nowe biurowce w oliwie. Tam nie pracują ludzie zarabiający do 120 tysięcy rocznie a sporo więcej. Wiekszosc tych biurowców stoi teraz pusta bo ludziki raczej pracują zdalnie dla zachodnich korpo. Do tego dochodzi tysiące firm czy różnej maści usług/specjalistow. Przekłada się to na to co widzisz na ulicach a mianowicie drogie fury różnych maści. Odcinek którego fotkę strzeliłeś akurat jest chyba jedyńym odcinkiem który ma buspas, do tego jest on notorycznie zakorkowany i jak ktoś codziennie nim jeździ lub wraca z roboty to elektryk tutaj sprawdzi się najlepiej. Odnośnie komunikacji to wszystkie elektryczne/wodorowe wynalazki to jest sponsoring unii.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Przekłada się to na to co widzisz na ulicach a mianowicie drogie fury różnych maści. Odcinek którego fotkę strzeliłeś akurat jest chyba jedyńym odcinkiem który ma buspas, do tego jest on notorycznie zakorkowany i jak ktoś codziennie nim jeździ lub wraca z roboty to elektryk tutaj sprawdzi się najlepiej. 

Przylecialem na 2 dni do Polski, szedlem akurat Kartuska do sadu i strzelilem ta fotke bo przypomnialo mi sie, ze napisales ze Polacy nie lubia elektrykow.

A troche tych elektrykow juz jak widac jezdzi, zielone tablice widac czesciej i czesciej i mnie to bardzo cieszy.

I zamoznosc mysle az tak duzo do tego nie ma - egolf czy i3 kosztuja juz niewiele, TM3 to tez relatywnie tanie i dostepne auto cos jak jakis Passat.

Doplaty sa wg mnie bardzo wazne - ludzie musza sie po prostu oswoic z nowa technologia, jak zobacza ze sasiad jezdzi i chwali to sami tez beda ciekawscy nowej technologii.

 

.

Opublikowano

Zgadzam się z tym, że elektryków przybywa.

Ale nie zgodzę się, że zamożność nie ma do tego dużo. Wskazane przez Ciebie samochody nie kosztują niewiele i są jako nowe lub prawie nowe poza zasięgiem większości Polaków. Wystarczy spojrzeć na statystyki jakie samochody są użytkowane. No i jeszcze jedna kwestia, która jest dosyć oczywista, ale wyszła przy okazji mojej wczorajszej rozmowy ze znajomym/klientem. Prosił mnie o sprawdzenie umowy leasingu na Opla i przy okazji zeszło na elektryki. Chętnie by takiego kupił, ale mieszka w bloku i nie ma jak tam go ładować. Chyba że kilkunastometrowym przedłużaczem z gniazdka z domu, co jest dosyć bezsensowne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zamożność ma tyle do tego że można sobie pozwolić na zakup więcej samochodu niż jeden. Jeśli ktoś jeździ codziennie po zakorkowanym mieście do pracy, mieszka na przedmieściach i jeszcze na jego drodze jest sporo bus pasów całkiem rozsądne jest kupienie elektryka chociażby jedynie na dojazdy do pracy. 
 

z innej beczki. Dzisiaj ratowałem znajomą uwięzioną w lexusie. Coś tam padło, elektryka chyba siadła a znajoma siedziała uwięziona w aucie bo elektryczne klamki nie chciały otworzyć drzwi lol 😀 dzwoniła nawet do salonu i babka w salonie kazała jej naciskać kilka razy guzik otwierania drzwi który oczywiście nie działał. Dobrze @adamjttk że pisałeś kiedyś o klamkach awaryjnych bo dzięki temu szybko temat udało się opanować. Swoją drogą Lexus ma też otwieranie drzwi elektryczne i jak z auta się wysiadło i zamknęło to oczywiście w normalny sposób otworzyć się także nie dało 😀😀😂 najzabawniejsze jest to że nawet babka z salonu nie pomyślała onawaryjnym otworzeniu drzwi pomimo tego że klamka awaryjna w lexusie jest duża i doskonale widoczna 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ladny cytat z tego artykulu:
"Listę można rozumieć również jako ranking aut, o które ich właściciele dbają najbardziej i najmniej."

Ja tam widze np tak:

Auta od 4 do 5 lat:

Tesla Model 3 - 19,7 proc.
VW Sharan - 17,7 proc.
BMW serii 5/6 - 17,7 proc.

Czyli 4-5 letnie TM3 jest tak podobnie zadbane/usterkowe jak 5-er 😉


@Rufio - bez przesady, co w 2-3 letniej TM3 moze Ci pukac badz slabo hamowac?
Oczywiscie mowie o Kowalskim co jezdzi 10-20k km rocznie bo jak ktos przez 2-3 lata nakula 100 czy 150k km to oczywiscie w 100% zgoda i dla wlasnego spokoju powinno sie oddac auto na przeglad diagnostyczny czy producent tego wymaga czy nie. 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@rkmi09 w Audi właśnie zadebiutowała nowa a5 (dawne a4). Auto jest zbudowane na całkowicie nowej platformie spalinowej więc trend na dziś dzień jest jasny, producenci wycofują się z całkowitej elektryfikacji . @adamjttk redaktor auto świata chyba czyta to forum bo używa twoich sformułowań ze klienci głosują portfelem 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
52 minuty temu, słonik40 napisał(a):

@rkmi09 w Audi właśnie zadebiutowała nowa a5 (dawne a4). Auto jest zbudowane na całkowicie nowej platformie spalinowej więc trend na dziś dzień jest jasny, producenci wycofują się z całkowitej elektryfikacji . @adamjttk redaktor auto świata chyba czyta to forum bo używa twoich sformułowań ze klienci głosują portfelem 😀

Jak to dobrze że BMW nie rzuciło się w otchłań elektryfikacji całkowicie jakby to chciał @adamjttk bo teraz by był w czarnej d... a tak jest tylko w d... 😉 Widać jak na dłoni to co Słonik piszesz, że klienci premium nie garną się do elektryków - Porsche zaczyna to odczuwać, a Tesla nie jest w stanie przełamać trendu od lat i proporcje sprzedaży kwartalne Modelu 3/Y do tzw. "other models" (czyli S/X/Cybertruck) mają się jak 440tys do 22tys, to jest 20x mniej! To tak jakby BMW 5/X5 i XM 😉 produkowało 20x mniej niż BMW 3/X3, a na ulicach każdy widzi że jest ich może max z 2x mniej.

Cybertruck miał być mocną odpowiedzią na XM 😜 a niestety jeden i drugi okazały się niewypałami. XM widziałem kiedyś w wypożyczalni w Stanach taniej niż X5 - jakaś promocja była chyba. Tesla w tym roku nie zobaczy wzrostu, a pewnie minimalny spadek. Elon prognozuje w przyszłym roku wzrost 20-30% gdy tymczasem większość analityków jest co do tego sceptyczna, a szczególnie jak się na dobre podgrzeje wojna handlowa USA-Chiny. Marża brutto ustabilizowała się na przyzwoitym poziomie, ale nie widać jakichś mocnych bodźców do wzrostu. Klepią w większości to samo od lat optymalizując produkcję, ale ileż można jeść tego samego odgrzewanego kotleta. Tymczasem akcje Tesli notują niemalże historyczne wartości - ja tego po prostu nie rozumiem. Albo ulica tak wywindowała ceny, albo dzieją się rzeczy o których my jeszcze nie wiemy i nie widzimy. Może @adamjttk coś wie? 🙂 

Moim zdaniem Tesla 2 to mógłby być przełomowy produkt dla firmy, bo widać że wśród elektryków największe ssanie rynkowe jest na mniejsze i tańsze auta niż segment premium. Póki co widać, że BMW obniża jakość produktów i tą drogą to chyba wskoczy w segment non-premium przybijając 5 z Teslą i Toyotą i wtedy wystarczy klepać w milionach te same nudne modele od 6 lat optymalizując produkcję i zwiększając marże...

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

@rkmi09 w Audi właśnie zadebiutowała nowa a5 (dawne a4). Auto jest zbudowane na całkowicie nowej platformie spalinowej więc trend na dziś dzień jest jasny, producenci wycofują się z całkowitej elektryfikacji . @adamjttk redaktor auto świata chyba czyta to forum bo używa twoich sformułowań ze klienci głosują portfelem 😀

Audi już to jakiś czas temu zaplanowało.  Modele z oznaczeniem parzystym będą elektryczne, a nieparzyste spalinowe, stąd A4 zmieniło się w A5. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, BMFun napisał(a):

Jak to dobrze że BMW nie rzuciło się w otchłań elektryfikacji całkowicie jakby to chciał @adamjttk bo teraz by był w czarnej d... a tak jest tylko w d... 😉 

dobre 😄

 

2 godziny temu, BMFun napisał(a):

Tesla nie jest w stanie przełamać trendu od lat i proporcje sprzedaży kwartalne Modelu 3/Y do tzw. "other models" (czyli S/X/Cybertruck) mają się jak 440tys do 22tys, to jest 20x mniej! To tak jakby BMW 5/X5 i XM 😉 produkowało 20x mniej niż BMW 3/X3, a na ulicach każdy widzi że jest ich może max z 2x mniej.

Dla mnie sytuacja jest KLAROWNA

TM3 LR (segment D) - 220k PLN

TMS LR (segment E) - 440k PLN czyli 100% wiecej --> tak sie nie da jezeli chodzi o sprzedaz aut dla Kowalskiego, 95% ludzi wybierze TM3 bo doplata 100% do segmentu wyzej jest ABSURDALNA, nie ma tu po prostu "value".

Pisalem o tym 100 razy -- to tak jakby najtansze 5-er bylo dwukrotnie drozsze od sredniego 3-er czyli w sprzedazy by bylo tylko 550i i M5

Chociaz z drugiej strony trzeba brac poprawke tez na osiagi, najtansza wersja TMS LR ma osiagi lepsze niz TM3 Perf. i tu jest ewidentny problem, do wiekszej sprzedazy modelu S potrzebna jest jakas nizsza/wolniejsza/tansza wersja.

Jezeli by patrzec na logike (nielogike) Tesli to tak jakbys mial w BMW w sprzedazy 320i, 330i i 340i a w segmencie wyzej mialbys tylko 550i i M5 --> sila rzeczy malo kto by kupowal 5-er wtedy za conajmniej 2x wiecej kasy w porownaniu do 3-er.

2 godziny temu, BMFun napisał(a):

Tymczasem akcje Tesli notują niemalże historyczne wartości - ja tego po prostu nie rozumiem. Albo ulica tak wywindowała ceny, albo dzieją się rzeczy o których my jeszcze nie wiemy i nie widzimy. Może @adamjttk coś wie? 🙂 

Kapitalizacja BMW na dzis to 40B euro.

Placa prawie 10% dywidendy, grupa miala w zeszlym roku 12B zysku netto, w 2022r 18B netto (!!!) - akcje teoretycznie powinny fruwac na historycznych wyzynach

P/E wynosi obecnie niecale 4 (!!!) i ciagle spada, akcje leca na leb na szyje, wyparowalo polowe wartosci firmy w ciagu kilku miesiecy.

 

Co Ci to @BMFun mowi?

Jezeli jest tak dobrze to dlaczego jest tak zle?

Volkswagen And BMW Stock May Seem Cheap, but Think Twice Before Jumping in | Investing.com

 

Moj skromny rozum mowi mi to, co mowi mi od 4 lat --> BMW jest w czarnej dupie

Moga sobie wogole nie produkowac elektrykow i sprzedawac przez kolejne 10 lat swoje 318i czy inne 318e po 200k PLN, nikt ich do elektromobilnosci nie zmusza do 2035r przeciez, na pewno rynek to wyceni jeszcze lepiej ^^

Ja pisze od 4 lat to samo --> w krajach gdzie elektromobilnosc pedzi BMW miota sie w ogonie sprzedazy, juz nie mowie o Tesli ale o chinskich markach nawet obecnie. Jezeli chca sprzedawac swoje produkty (a chca i to bardzo) to musza cena rownac do np Tesli bo inaczej pies z kulawa noga nie chce przeplacac BO NIE MA ZA CO (powtarzam to od kilka lat tutaj i mowie z pierwszej reki). I pozniej takie i4 M50 sprzedaja w cenie TM3P a koszt wyprodukowania obu aut jest SKRAJNIE ROZNY (ot ta slynna technologia) i rynek to po prostu na dzis odpowiednio wycenia.

 

Musk wysyla w miedzy czasie rakiety w kosmos, walczy z autonomia, buduje najwieksza siec SC na swiecie czy drazy tunele pod miastami a Zipse chce wracac o hybryd bo mu sprzedaz/zyski siadaja --> ot taka skromna roznica w mentalnosci/dalekowzrocznosci pomiedzy firmami.

 

Aha - i jeszcze jedno, spekulacyjnie dzisiaj kupilbym raczej akcje BMW niz Tesli liczac na jakies odbicie zdechlego kota w perspektywie roku czy dwoch (rynek jest pelen degeneratow i yolo) natomiast jezeli chodzi o emeryture czyli horyzont kilkunastu-kilkudziesieciu lat to ZDECYDOWANIE wolalbym kupowac dzis nadal akcje Tesli na historycznych wyzynach, czy tez akcje jakiegos BYDa niz akcje BMW, za 10 lat roznica pomiedzy tymi dwiem firmami bedzie imho duzo wieksza niz jest dzisiaj, co wydaje sie KURIOZALNE biorac pod uwage gdzie byly te dwie firmy jeszcze 5 lat temu.

O tym w sumie jest ten caly watek.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, BMFun napisał(a):

 Moim zdaniem Tesla 2 to mógłby być przełomowy produkt dla firmy, bo widać że wśród elektryków największe ssanie rynkowe jest na mniejsze i tańsze auta niż segment premium. Póki co widać, że BMW obniża jakość produktów i tą drogą to chyba wskoczy w segment non-premium przybijając 5 z Teslą i Toyotą i wtedy wystarczy klepać w milionach te same nudne modele od 6 lat optymalizując produkcję i zwiększając marże...

W punkt.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to jest sprzedaz elektryków za styczeń-wrzesień 2024

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widziałem ten wykres wcześniej i miałem go wstawić ale @Kriss33 mnie uprzedziłeś. Według mnie niemieckie marki sobie tutaj bardzo dobrze radzą. Ani Mercedes ani BMW nigdy nie planowało walczyć wolumenem ani z Toyota ani vw a mimo to są w pierwszej 10 marek sprzedaży aut dla Kowalskiego. Przykład Porsche doskonale pokazuje że ev w premium nie ma czego szukać na dziś dzień. Elegancko się to wpisuje w tą wspaniałą sieć superchargerow rozlokowanych w krzakach często z syfem dookoła i bez dostępu do niczego 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
42 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Ani Mercedes ani BMW nigdy nie planowało walczyć wolumenem ani z Toyota ani vw

Masz calkowita racje, dlatego pewnie BMW ma modele w chyba KAZDEJ mozliwej niszy samochodowej (124 typy aut na stronie bmw.pl ^^), lacznie z tuzami pokroju Active Tourer ^^

BMW zeby walczyc o ten obsmiewany przez Ciebie wolumen to podbieralo klientow Skodzie i Toyocie oferujac rodzynki pokroju GOLYCH 518d "business edition" w szmatach czy innych 3-cylindrowych FWD 114i czy 316i.

Swego czasu 1-er bazowa wersja byla tansza od najtanszego Golfa ^^

42 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Elegancko się to wpisuje w tą wspaniałą sieć superchargerow rozlokowanych w krzakach często z syfem dookoła i bez dostępu do niczego 

Ja tam niektore lokalizacje nawet w PL wspominam calkiem dobrze, lokalizacja to nie problem producenta a problem kraju, jak nie ma odpowiedniego przylacza do kilku-kilkunastu ladowarek 250kW to Tesla nie jest zbytnio zainteresowana niestety.

53055207428_4c90f9c915_o.jpg

A kolejna sprawa - ja tam wole ladowarki w szczerym polu, ale za to duzo i szybkie, niz swietnie ulokowane ale np 2 sztuki tylko ktore sa wiecznie zajete badz niedzialajace

Zrzut-ekranu-2024-11-27-175618.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale Adam co ty ojca uczysz dzieci robić?  Jedna lokalizacja ktora wkleiles to wygwizdowie a druga to zakorkowany wjazd do centrum handlowego w dzień a w nocy pozamykane wszystko na 4 spusty ze nawet nie ma gdzie z toalety skorzystać. W obu przypadkach przy akompaniamencie padającego na głowę deszczu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
57 minut temu, Rufio napisał(a):

To jest dla mnie zagadka. Wszystkie stacje benzynowe mają zadaszenia. Stacje ładowania, deszcz leje się na głowę. Czy może wynika to z przepisów?

image.thumb.png.c13d84a317768eda57d6bec0e6f5c774.png

Nowe Greenway na MOPach ma daszek. Bardziej premium niż Supercharger i IONITY? 🤔

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Idealne miejsce na przerwę akurat na kawę i siku.

 

kawa z termosu a przy siku to radziłbym najpierw sprawdzić kierunek wiatru co by prysznica gratis nie było 😀

  • Haha 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Idealne miejsce na przerwę akurat na kawę i siku.

 

kawa z termosu a przy siku to radziłbym najpierw sprawdzić kierunek wiatru co by prysznica gratis nie było 😀

Jechałem ostatnio elektrykiem nad morze z Warszawy (ok 500km) trasą A2/A1 w jedną stronę i S7 z entuzjazmem że sieć ładowarek się poprawiła - jest sporo greenway'ów, więc dam radę bez planowania podróży. Tempomat na 140km/h i ładuję się jak się będzie kończyć energia. Przyznam bez bicia, że bazowałem tylko na ładowarkach z karty myBMW żeby nie bawić się w aplikacje. Nie sprawdzałem też stacji ionity, bo tutaj jest chyba trochę lepiej, ale mój iX3 i tak w porywach pociągnie max 150kW, więc zakładałem że Greenway wystarczy. Niestety czekało mnie małe rozczarowanie. I o ile w porównaniu do spalinowego podróż zwiększyła się może max 30min w każdą stronę, ale wymagało to sporej gimnastyki i kombinowania logistycznego w trakcie, bo miałem protest w samochodzie przed zatrzymywaniem się na stacji gdzie jest ładowarka i WC, parking dla TIR i nic więcej.

Z sieci ładowarek Greenway na mocno uczęszczanym odcinku A1 od węzła z A2 do Gdańska, mamy 5 ładowarek Greenway, z czego tylko jedną można uznać za lokalizację wygodną do ładowania imho (to ta z daszkiem przedostatnia przed Gdańskiem). Cała reszta jest w przysłowiowych krzakach. Da się jechać nawet elektrykiem premium typu Porsche Taycan Turbo S, ale albo zaplanujesz jako tako i wyląduje się na jedynej stacji gdzie jakaś infrastruktura jest, albo bierzesz termos i kanapki 🙂 Jest jeszcze oczywiście Orlen co jakiś czas, ale to jest "tylko" 100kW i jak się ma pecha, to ładujesz na AC 22kW swoje premium wciągające w porywach 320kW. A jeszcze wyobraźmy sobie ulewę i wiatr i właściciel Porsche Taycan Turbo S biegnie z płaczącym dzieckiem do Mac'a 200metrów, gdy tymczasem właściciel Porsche Panamera w najtańszej wersji za połowę ceny staje centralnie przed wejściem i ma 10 metrów do drzwi. Ten drugi dojeżdża 30min szybciej mając połowę mocy 🙂

Wniosek dla mnie: trzeba taką trasę zaplanować z góry, zaznaczyć miejsce ładowania z góry, a na trasie dostosować prędkość do tej stacji ładowania. To tyle jeśli chodzi o elektryki premium w Polsce 🙂 I stąd się biorę Słonika historie o "majtkach Grażyny" jadącej 100km/h elektrykiem nad morze 🙂 

O jakości infrastruktury na S7 na odcinku 3city - Warszawa nie wspomnę. Tam znalazłem tylko 1 ładowarkę do której trzeba zjechać z trasy ok 1km przy stacji Shell. Reszta to dla mnie krzaki.

 

image.thumb.png.0c57358e511bafe50f845b6292d16491.pngGW1.thumb.png.4d706c86b941bc170f7b7bc21435f528.pngGW2.png.5aa5ae7e8f294caa498ee92203dc3308.pngGW3.thumb.png.46df0b3730b288f2d7fdb23bab953641.pngGW4.thumb.png.8c134074e9cc54bb00b5a5999950eda9.pngGW5.thumb.png.c1a045fc55deda5fdcc25884b6377978.pngGW5-MOP.thumb.png.96c0f9a2f4b671cb522b04df3873a49a.png

 

Edytowane przez BMFun

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.