Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tak też na dziś dzień do tego  podchodzę jednak problemem jest zbyt duży wybór. Gdybym mógł kupic kilka na raz życie było by dużo łatwiejsze a tak przy możliwości zakupu jednego latwo Nie jest po głowie chodzi mi nawet pick-up tj Ford ranger 

Edytowane przez słonik40
Opublikowano (edytowane)

Wszystko jest też kwestia tego czy musisz przeciąć wstęgę na nówce czy jednak jakiś wypasiony2/3 latek też wchodzi w grę. 
 

fakt wybierać w takim budżecie tak naprawdę można wszystko. Panamera w dieslu, Bentayga w dieslu. Continental v8. To musisz sobie jakieś mimo wszystko preferencje ustalić bo wybór masz ogromny. 
 

Ford 💩 wart pamiętaj ;). 
To już lepiej nowy Land Cruiser z 3.3 dieslem. Silnik BMW zmodyfikowany przez Toyote. Drogo w cholerę jest,ale one zawsze dobrze trzymają cenę i tu raczej inaczej nie będzie. 
 

z elektryków w tak dużym budżecie to chyba nic nie ma zbyt wielkiego sensu jako nowe. Mimo wszystko wydasz kupe kasy a jak przyjdzie co do czego to będziesz musiał jeździć jak eqe.

Edytowane przez eSzet94
Opublikowano
36 minut temu, słonik40 napisał(a):

Tak też na dziś dzień do tego  podchodzę jednak problemem jest zbyt duży wybór. Gdybym mógł kupic kilka na raz życie było by dużo łatwiejsze a tak przy możliwości zakupu jednego latwo Nie jest po głowie chodzi mi nawet pick-up tj Ford ranger 

Słonik, masz fajne Cayenne GTS lub ewentualnie S lub ostatni dzwonek na X5 M60i . Gdzieś czytałem że nowy X5 ma być w hybrydzie plugin czego ja bym jednak nie chciał. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Jac3kBMW cayenne s oraz gts świetne auta. Niestety cena dla mnie jest za wysoka. Za oba trzeba zapłacić powyżej 700k podczas gdy za sq7 można zapłacić Sporo poniżej 500. Tyle pieniędzy to byłbym w stanie wyłożyć na 911 ale to już tylko i wyłącznie dlatego że świetnie trzyma wartość. 4-5 letnie 911 wystawiane są za 500-550 k więc jest to dla mnie utrata wartości akceptowalna. Problemem są niestety dzieciaki 😂Do tego dochodzi fakt że dwa suvy są pod domem więc żona radzi coś niskiego, sportowego. Eqe na dziś dzień raczej zostanie ze mną na dłużej.

 

@eSzet94 tu się nie rozchodzi o przecięcie wstęgi na nowym ale o święty spokój i pełną przewidywalność kosztów i bezpieczeństwo. Kupując używane zwiększa się prawdopodobieństwo że go Mieciu w garażu z trzech poskładał. Sam na własne oczy widziałem jak ratowane są auta bez połowy przodu lub tyłu gdzie ćwiartka albo połowa innego auta jest dospawana. Jak jest w tym samym kolorze to miernikiem lakieru tego nie wyłapiesz. Poza tym jak ci coś klęknie w aucie które nowe kosztuje ponad bańkę to koszty będą astronomiczne. 

Opublikowano
W dniu 17.11.2024 o 17:14, BMFun napisał(a):

Pachnie pikowaniem. Tym razem w dół 😉 tylko nie mów że nikt nie ostrzegał 😉

@BMFun Pewnie widziałeś jak głębokie było to pikowanie. Najgorsze jest to że nie ma kiedy dokupić 😂😂😂

https://elektrowoz.pl/transport/saic-motor-i-geely-chca-licencjonowac-fsd-tesli-ploteczki-to-dzieki-fsd-i-administracji-trumpa-tesla-stanie-sie-gigantem-motoryzacji/

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Jac3kBMWdobrse ze mówisz że dokupujesz. Będę za kilka miesięcy cisnął z ciebie bekę że kupiłeś za grubo ponad 300 😀 swoją drogą to jest niesamowite jak po tylu fake newsach ludzie jeszcze wierzą w każde pierdniecie muska 

Opublikowano
3 minuty temu, słonik40 napisał(a):

dobrse ze mówisz że dokupujesz

Gdzie tak napisałem. Przeczytaj ze zrozumieniem hehehe. Ja mam prawie 80% na plusie 😉

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
21 godzin temu, BMFun napisał(a):

Nie trzeba szukać daleko. Adam chciał kupić kolejną Teslę, a kupił BMW i4 😄

i4 i TM3 to identyczne napedy (elektryczne), ten sam segment D, ta sama bryla (no ok, sedan/liftback, prawie to samo) - to jest bezposrednia konkurencja.

U slonika widze rozrzut gigantyczny - elektryk/benzyn/diesel, segmenty rozne, nadwozia rozne - slowem wie ze nic nie wie ^^ Skonczy pewnie z hybryda 😜

Ja bym mu BARDZO odradzal Macana (ale tylko ze wzgledu na utrate wartosci), poki co w NO elektryczne Porsche traca gigantycznie na wartosci w porownaniu do innych marek, klienci na rynku wtornym glosuja portfelem i slabo wyceniaja elektryczne premium w wykonaniu Porsche (moze po lifcie bedzie lepiej ze wzgledu na zasieg, nie wiem)

Generalnie Panamery hybrydowe czy 911 benzynowe trzymaja wartosc DUZO lepiej musze powiedziec. Panamera z 2018 jest podobnie wyceniona co Taycan z 2020-21 mimo podobnej ceny wyjsciowej.

21 godzin temu, BMFun napisał(a):

@adamjttk te 2-3 letnie Taycany to może być fajna opcja. Imho dadzą 5x fanu więcej niż kolejna Tesla. Ktoś w końcu na forum musi to kupić, przetestować i zdać relację z użytkowania 🙂 

No nie ukrywam, ze zerkam czesto na uzywane Taycany - 3-latki z mikroprzebiegami z PA 4S sa po ~220k PLN a Turbo po ~300k PLN, jak na segment, producenta, pneumatyke, headup, burmestra prawdziwego i ogolnie swietne wykonanie auta wydaje sie atrakcyjna cena. Zasieg jest slaby ale jak na auto nr 2 mi zupelnie nie przeszkadza, 99% to i tak dom-praca.

Nowe Taycany kosztuja jakies abstrakcyjne pieniadze (Turbo zaczyna sie w cenniku od 800k PLN, czyli doposazony pewnie pod banke 🤣) - bardzo jestem ciekawy efektow takiej polityki cenowej producenta, widac dystansuja sie od plebsowych marek konkretnie ^^

19 godzin temu, słonik40 napisał(a):

@BMFun swoją drogą ciekawe jak działa approved w przypadku baterii i taycana w benzyniaku możesz przedłużać gwarancje do 15 lut a tu ciekawe. 8 lat 160 tysięcy i jak pójdzie coś nie tak to 100k na nową baterie? Sytuacji nie poprawia fakt że na dziś dzień nie ma w Polsce warsztatów które baterie naprawiają a i dostać moduł do taycana też może nie być takie proste. Ja robię aktualnie ponad 30 tysięcy rocznie. Jak kupię auto z przebiegiem już ze 60-100 tysięcy to po 3 latach będzie po gwarancji.

Na Taycana w NO jest 5 lat gwarancji producenta a naped i baterie maja 8 lat gwarancji.

Jakby za 100k PLN mozna bylo po 8 latach wlozyc tam nowe baterie z tej wersji poliftowej co maja +600 km WLTP to ja uwazam ze bylaby to BARDZO rozsadna cena jak za drugie zycie auta.

18 godzin temu, Jac3kBMW napisał(a):

Warto posłuchać jak BMW wypuściło najnowszą hybrydę M5 z przestarzałym systemem ładowania. Fajna recenzja tego samochodu i widać że nie sponsorowana. 

800k PLN za 2,5 tonowe ///M bez zlacza CCS, ktore jest juz dzis standardem u tuzow motoryzacyjnych pokroju Skoda w autach za 200k PLN

Co moze pojsc nie tak? 

Ja juz od lat tu gledze ze poziom zacofania technologicznego BMW jest przerazajacy, jada po najmniejszej lini oporu.

Za rok jak minie efekt nowosci beda wyprzedaze tego M5 po 500k PLN znajac zycie.

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano
30 minut temu, słonik40 napisał(a):

@Jac3kBMWdobrse ze mówisz że dokupujesz. Będę za kilka miesięcy cisnął z ciebie bekę że kupiłeś za grubo ponad 300 😀 swoją drogą to jest niesamowite jak po tylu fake newsach ludzie jeszcze wierzą w każde pierdniecie muska 

@słonik40 Moje inwestycje w Tesle do taki Hedge na utratę wartości i to tylko kwota, która byłaby przepalona na paliwo. Szczęśliwie uzbierało się ponad 25k USD z zyskiem w okolicach 80% Jak dla mnie spadek z powrotem do 180 USD kompletnie mnie nie rusza. Obecnie perspektywy są bycze na najbliższe 4 lata ;-). 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Jac3kBMW napisał(a):

@słonik40 Moje inwestycje w Tesle do taki Hedge na utratę wartości i to tylko kwota, która byłaby przepalona na paliwo. Szczęśliwie uzbierało się ponad 25k USD z zyskiem w okolicach 80% Jak dla mnie spadek z powrotem do 180 USD kompletnie mnie nie rusza. Obecnie perspektywy są bycze na najbliższe 4 lata ;-). 

Hahaha, co za logika.

Ja w akcje BMW inwestuje tylko to co zaoszczędziłem nie kupując Bentleya albo Porsche. Także nigdy nie stracę na akcjach nawet jakby firma zbankrutowała 😂 

 

Nasuwa mi się kilka pytań żeby lepiej zrozumieć to do czego próbujesz nas przekonać:

1. Czy jak kurs spadnie znowu do poziomu 150USD, to powiesz że nie straciłeś tylko zarobiłeś bo przecież mniej na paliwo wydałeś? 😄

2. Zastanawia mnie brak konsekwencji w strategii. Po 180USD dokupujesz, a po 330USD już nie? Nie wierzysz w to co tutaj piszesz o dalszym rozwoju Tesli i dalszym zwiększaniu jej wyceny?

3. Czy jak w tym samym czasie to co oszczędzasz na paliwie i inwestujesz w Tesle, na ETF na S&500 miałbyś wzrost poziomie ponad 100% przy mocno zdywersyfikowanych aktywach, to decyzję inwestycyjną swoją uważasz za lepszą?

Edytowane przez BMFun
Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, BMFun napisał(a):

2. Zastanawia mnie brak konsekwencji w strategii. Po 180USD dokupujesz, a po 330USD już nie? Nie wierzysz w to co tutaj piszesz o dalszym rozwoju Tesli i dalszym zwiększaniu jej wyceny?

@BMFun Właśnie nie. Gdyby każdy myślał tak samo i tak samo podejmował decyzję to ten świat byłby nudny i dziwny. Nikogo nie przekonuje ale nie zamierzam sprzedawać. Pewnie znasz strategię DCA, obecnie lecimy w górę z akcjami. Żeby dokupić to według mnie kurs musi się ustabilizować albo wyżej albo niżej. To jest moje rozumowanie. Z tym, że ja piszę i obstawiam a Wy tylko piszecie o spadkach ale boicie się obstawić 😉 ponieważ nie wierzycie do końca w to co mówicie. 

Dla mnie środki, które mam w Tesli są przeznaczone na spekulację ze 100% zrozumieniem ryzyka, które się z tym wiąże. Gdybym chciał zachować tylko oszczędzony kapitał to kupiłbym 2 uncje złota.

Jak kurs spadnie do 180 to będę miał oszczędzone środki z paliwa bez odsetek czyli tak jakbym w skarpecie trzymał. 

30 minut temu, BMFun napisał(a):

3. Czy jak w tym samym czasie to co oszczędzasz na paliwie i inwestujesz w Tesle, na ETF na S&500 miałbyś wzrost poziomie ponad 100% przy mocno zdywersyfikowanych aktywach, to decyzję inwestycyjną swoją uważasz za lepszą?

Nie uważam. Byłaby to znacznie bezpieczniejsza ale tym samym mniej zyskowna inwestycja. Nie mówię że takich nie mam 😉 

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Jac3kBMW napisał(a):

@BMFun Właśnie nie. Gdyby każdy myślał tak samo i tak samo podejmował decyzję to ten świat byłby nudny i dziwny. Nikogo nie przekonuje ale nie zamierzam sprzedawać. Pewnie znasz strategię DCA, obecnie lecimy w górę z akcjami. Żeby dokupić to według mnie kurs musi się ustabilizować albo wyżej albo niżej. To jest moje rozumowanie.

O ile wiem, a nie jestem ekspertem, DCA to kupowanie instrumentów w regularnych odstępach czasowych za tą samą kwotę bez względu na cenę. Dlatego Ciebie dopytuję dlaczego nie kupujesz akcji za 330-350zł skoro piszesz że stosujesz strategię DCA? Na logikę dla mnie jest, że jeśli się stosuje DCA to kupuje się dalej za tą samą kwotę, a jeśli osiągnęło się wartość docelową, to się sprzedaje. Inaczej to jest albo niekonsekwencja w strategii albo to nie jest strategia DCA, tylko jej jakaś Twoja modyfikacja.

 

Godzinę temu, Jac3kBMW napisał(a):

Z tym, że ja piszę i obstawiam a Wy tylko piszecie o spadkach ale boicie się obstawić 😉 ponieważ nie wierzycie do końca w to co mówicie. 

Pisałem wielokrotnie, że akcje Tesli dla mnie mają zbytnie oderwanie od fundamentów, a ich kupowanie czy sprzedawanie (kierunek nieistotny) to jest bliżej spekulacji niż inwestycji. Adam przekonuje, że Tesla to technologia i auta Tesli są kilka długości przed konkurencją i dzięki temu wycena spółki będzie rosła, a tutaj okazuje się że od kilku lat technologicznie niewiele się zmienia, kolejne obietnice są niedowożone (FSD, wzrost sprzedaży, robotaxi i wiele innych). Natomiast jeden z większych rajdów cenowych 180->330 (350 w peaku) jest spowodowane postawieniem rynków na zwycięstwo Trump'a oraz ogłoszenie wyników wyborów...i to tyle jeśli chodzi o technologię. Ja się nie bawię w inwestowanie (nie zależnie czy krótka czy długa sprzedaż) w spółki, które są tak mocno odjechane od fundamentów, bo nie mam dostępu do inside newsów i zawsze przegram tutaj z profesjonalistami.

 

Godzinę temu, Jac3kBMW napisał(a):

Dla mnie środki, które mam w Tesli są przeznaczone na spekulację ze 100% zrozumieniem ryzyka, które się z tym wiąże. Gdybym chciał zachować tylko oszczędzony kapitał to kupiłbym 2 uncje złota.

Jak kurs spadnie do 180 to będę miał oszczędzone środki z paliwa bez odsetek czyli tak jakbym w skarpecie trzymał. 

Ok, jeśli nazywasz to spekulację, to tutaj się zgadzamy. Wcześniej to nie wybrzmiało tak, szczególnie że Adam (w żartach albo serio?) pisze że na emeryturę zbiera na tych akcjach.

 

Godzinę temu, Jac3kBMW napisał(a):

Nie uważam. Byłaby to znacznie bezpieczniejsza ale tym samym mniej zyskowna inwestycja. Nie mówię że takich nie mam 😉 

Przykładowo na zdywersyfikowanym ETF zawierającym spółki z sektora technologicznego indeksu S&P 500, w tym samym czasie co Tesla urosła 180->338 (88%), czyli ok 2 lata np od 1 listopada 2022, w tym samym czasie ETF $15.97 -> $32.79, czyli o 105%. Czyli wyższy zysk, przy mniejszym ryzyku.

Porównaj sobie też 5-letni kurs Tesli i ETF i odpowiedz sobie na pytanie które jest rollercoasterem 🙂

image.thumb.jpeg.1147e5ad8895eadfe22e13be6a7d7733.jpeg

Dlatego właśnie nie chcę akcji Tesli niezależnie od kierunku.

A co do gry na spadek. Nie jestem ekonomistą, ale nawet ekonomista potrafi przewidzieć, że coś się wydarzy, ale nie potrafi powiedzieć kiedy, więc jeśli nie jest się zainteresowanym spekulacją, to dla udowadnianiu komuś czegoś na forum, nie mam zamiaru wkładać w to swoich środków.

Inna sprawa, że jest też powiedzenie że Ekonomiści przewidzieli 9 z ostatnich 5 kryzysów 😄

image.thumb.png.716ddb521c379e13efdfbc3fa1d7854e.png

image.thumb.png.12f8042fe790baa57cc6c9a7ede84bb1.png

image.thumb.png.471654c243d42d051a25416688e5a978.png

Edytowane przez BMFun
Opublikowano
18 minut temu, BMFun napisał(a):

Dlatego właśnie nie chcę akcji Tesli niezależnie od kierunku.

@BMFun Ja ogólnie mam wątpliwości ze względu na obecną sytuację geopolityczną na trzymanie środków w jakichkolwiek akcjach. Jak coś się wydarzy to walnie wszystko mocno i to bez względu na rodzaj akcji. 

Czasami mam myśli, żeby wyjść z wszystkiego i zamienić akcje na cash. Przeważnie takie uderzenia przychodziły z zaskoczenia a nie jak się o nich mówiło. Dużo osób coś tam mówi i liczą na to, że być może trafią.

Wspomniany przez Ciebie ETF zachował się bardzo fajnie plus jeszcze do tego trzeba dodać malutki procent dywidendy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja właśnie dlatego nie kupuje akcji. Ceny ich często pompowane są miesiącami a nawet latami. Później byle powód i w ciągu minut wszystko tracisz. Ci co są blisko, mają przecieki zarobią a cała reszta to ruletka z obowiązkowym podatkiem w postaci ząrobku byków którzy są bisko. Sam musk miał sprawy ze pompował ceny akcji twitami z fałszywymi danymi podczas gdy jednoczenie znał prawdziwe dane i swoich się wyzbył. Myślę że Twitter i nie tylko zwróci mu się właśnie przez takie zagrywki a zwykły zjadacz chleba za to zapłaci.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Ja właśnie dlatego nie kupuje akcji. Ceny ich często pompowane są miesiącami a nawet latami. Później byle powód i w ciągu minut wszystko tracisz.

Ciezko sie nie zgodzic, istna ruletka ^^

Capture23.jpg

 

hohoho, Mikolaj przychodzi niedlugo z pieniedzmi do entuzjastow EV ^^

Beda sie ludzie przepraszac z MG i Maximusami niedlugo 😉

Nowe dopłaty Mój Elektryk 2.0 to 40 000 złotych per sztuka dzielone na zakup, złomowanie i ew. niski dochód. TYLKO auta nowe | SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, adamjttk napisał(a):

Ciezko sie nie zgodzic, istna ruletka ^^

Capture23.jpg

 

hohoho, Mikolaj przychodzi niedlugo z pieniedzmi do entuzjastow EV ^^

Beda sie ludzie przepraszac z MG i Maximusami niedlugo 😉

Nowe dopłaty Mój Elektryk 2.0 to 40 000 złotych per sztuka dzielone na zakup, złomowanie i ew. niski dochód. TYLKO auta nowe | SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

I tego właśnie nie rozumie, dlaczego UE chce dopłacać do zakupu samochodów produkowanych w Chinach. Jak już dopłacają to do produkcji stricte UE. Jakiś chory pomysł. Dalej nie chcą się obudzić i pakują kasę w chińskiego smoka który ich zjada. 

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
32 minuty temu, Jac3kBMW napisał(a):

I tego właśnie nie rozumie, dlaczego UE chce dopłacać do zakupu samochodów produkowanych w Chinach. Jak już dopłacają to do produkcji stricte UE. Jakiś chory pomysł. Dalej nie chcą się obudzić i pakują kasę w chińskiego smoka który ich zjada. 

Bo gdyby nie chinska konkurencja to mialbys do wyboru VW ID3 za 250k PLN albo inny Megane-e w salonie co najwyzej i sponsorowalbys niemieckich/francuskich starych nierobow w nierentownych fabrykach.

Trzeba tez pamietac ze kazdy kij ma 2 konce - elektryki z Chin to blee, ale juz 90% innych rzeczy to dobre.

Liczy sie technologia po pierwsze, jak europejscy producenci zobacza ze kasa od klienta plynie szerokim strumieniem do Chin to gwarantuje Ci, ze europejskie elektryki w dostepnych cenach pojawiac sie w try miga. Dopoki nie bedzie plaskacza na twarz to rodzimi producenci beda nam wciskac gowno-hybrydy i inne R3 za miliony monet, jak dla mnie, niech zdychaja jak sie nie umieja ogarnac do zmieniajacego sie swiata.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wszystko spoko poza jednym drobnym faktem. Większość Europejczyków postrzega samochód hybrydowy lub spalinowy jako lepszy samochód niż ev. Elektryki są dziś tanie w porównaniu ze spalinową konkurencją używane też a jednak ludzie nie są przekonani by je kupować. Ostatnio wyświetliła mi się dyskusja sprzedaży 2 letniego modelu 3 na elektrowozie w cenie bodajże 150 tysięcy. Większość ludzi nabijało się z ceny, sporo pisało że podobne schodzą po 120 natomiast autor ogłoszenia coś tam majaczył że jego samochód jest lepszy od nowego bo ma dźwignię kierunkowskazów.

Edytowane przez słonik40
  • Haha 1
Opublikowano
W dniu 18.11.2024 o 17:01, słonik40 napisał(a):

Tak też na dziś dzień do tego  podchodzę jednak problemem jest zbyt duży wybór. Gdybym mógł kupic kilka na raz życie było by dużo łatwiejsze a tak przy możliwości zakupu jednego latwo Nie jest po głowie chodzi mi nawet pick-up tj Ford ranger 

Słonik znalazłem auto dla Ciebie. Cena taka, że przy Twoim budżecie mozesz nawet dwa kupic 😉 Renault Rafale 4x4 300km plug-in. W srodku prawdziwe premium, tylna os skretna, specjalnie opracowane zawieszenie dla tej wersji, dobre naglosnienie, spora bateria no i nowy model. Silnik spalinowy tylko trzy cylindry 1.2 ale w moim odczuciu ma wyzsza kulturę pracy niz 2l Bmw. Jak masz gdzieś w okolicy salon Renault to serio polecam jazdę próbną 😉

  • Lubię to 1

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 19.11.2024 o 18:32, słonik40 napisał(a):

Większość Europejczyków postrzega samochód hybrydowy lub spalinowy jako lepszy samochód niż ev. Elektryki są dziś tanie w porównaniu ze spalinową konkurencją używane też a jednak ludzie nie są przekonani by je kupować.

Wczoraj stalem w centrum Gdanska o 9 rano i co widze - na jednym zdjeciu masz Porsche Taycana na glownej drodze i na przeciwko czeka Tesla model 3, VW e-Golf a za nim stoi BMW i3 - 4 elektryki na jednej krzyzowce.

Nie wyglada to tak zle jak malujesz 😉

IMG-1253.jpg

.

Opublikowano

Jak czytam "specjalnie opracowane zawieszenie dla tej wersji" to od razu widzę te koszty przy jego naprawach.

Jak miałem Clio 3 wiele lat temu, to się okazało, że z tyłu tarcze wymienia się razem z piastami...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 minut temu, adamjttk napisał(a):

Wczoraj stalem w centrum Gdanska o 9 rano i co widze - na jednym zdjeciu masz Porsche Taycana na glownej drodze i na przeciwko czeka Tesla model 3, VW e-Golf a za nim stoi BMW i3 - 4 elektryki na jednej krzyzowce.

Nie wyglada to tak zle jak malujesz 😉

IMG-1253.jpg

Jeszcze o tramwaju zapomniałeś wspomnieć 😄

Niby elektryków trochę już jeździ w Polsce, a na trasach ładowarki raz że w krzakach, a dwa że najczęściej pojedyncze, a w najlepszym wypadku z 2 ccs dzielącymi moc na pół. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
13 minut temu, BMFun napisał(a):

Jeszcze o tramwaju zapomniałeś wspomnieć 😄

Niby elektryków trochę już jeździ w Polsce, a na trasach ładowarki raz że w krzakach, a dwa że najczęściej pojedyncze, a w najlepszym wypadku z 2 ccs dzielącymi moc na pół. 

Wystarczy Ionity, minimum 4 stanowiska i zawsze szybko. 

Opublikowano
3 godziny temu, maciej_cie napisał(a):

Jak czytam "specjalnie opracowane zawieszenie dla tej wersji" to od razu widzę te koszty przy jego naprawach.

Jak miałem Clio 3 wiele lat temu, to się okazało, że z tyłu tarcze wymienia się razem z piastami...

Zgadza sie. Gdyby Słonik szukal auta na lata to raczej bym mu tego nie rekomendowal ale z tego co widzimy lubi czesto zmieniac, takze co sie bedzie dzialo po gwarancji pewnie specjalnie go nie interesuje.

https://francuskie.pl/renault-rafale-300-km-otrzyma-aktywne-zawieszenie-ze-skanowaniem-drogi/

 

1.jpg

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, BMFun napisał(a):

Jeszcze o tramwaju zapomniałeś wspomnieć 😄

Zapomnialem to raczej napisac o autobusie ktory mijalem minute pozniej - byl o napedzie wodorowym (caly tez oblepiony naklejkami eko wodor bla bla bla 😛

 

3 godziny temu, BMFun napisał(a):

Niby elektryków trochę już jeździ w Polsce, a na trasach ładowarki raz że w krzakach, a dwa że najczęściej pojedyncze, a w najlepszym wypadku z 2 ccs dzielącymi moc na pół. 

Mysle ze e-golf i i3 maja w glebokim powazaniu ladowarki DC bo ich w zyciu na oczy nie widzialy 😉

A TM3 i Taycan musza sobie Ionity/SC szukac po drodze, ja regularnie po PL trasach nie jezdze wiec ciezko mi sie wypowiadac z praktyki ale te moje 1-2x w roku po PL elektrykiem naprawde daje rady, gdybym mial na codzien tak jezdzic to pewnie bym wiecej marudzil na infrastrukture bo wieksza szansa ze zajeta, ze korek etc etc

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.