Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja jeżdżąc g30 w miarę spokojnie bo z trumną i dojeżdżając 60km do autostrady a później kolejne 30-40 po górach na trasie około 1200km spokojnie miałem średnią 120-130 więc 5 km dojazdu aż tak bardzo na średnią nie wpłynie na tak długiej trasie. Ja już dziękuję za ev, auto manjechac 160-180 po autostradzie a nie 110-120

 

@Jac3kBMWz tymi torami tonakurat tobie wierze. Jeśli faktycznie leciałeś 140 to przez spory kawałek faktycznie musiałeś zamktoregos się schować aby tak długi odcinek dojechać 👍

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z innej beczki ciekawe rzeczy się dzieją w stanach. https://www.wnp.pl/gornictwo/donald-trump-wybral-drill-baby-drill-czyli-zwolennik-paliw-kopalnych-bedzie-ministrem-energii,889766.html

Cytat

Drill, bay drill

Trump chyba się określił. Olać klimat, czystą energię, ev. Dajmy ludzie tania energię, wydobywajmy ropy ile wlezie. Tymczasem Elon pcha się do rządu (ma odpowiadać za olbrzymie zwolnienia w administracji). Do tego pod koniec roku sąd będzie decydował czy tesla powinna mu zapłacić miliardy dolarów co będzie szkodliwe zarówno dla firmy jak i akcjonariuszy. Niech ci ubrani w drogie akcje lepiej zapną pasy 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 minut temu, słonik40 napisał(a):

Trump chyba się określił. Olać klimat, czystą energię, ev. Dajmy ludzie tania energię, wydobywajmy ropy ile wlezie. Tymczasem Elon pcha się do rządu (ma odpowiadać za olbrzymie zwolnienia w administracji). Do tego pod koniec roku sąd będzie decydował czy tesla powinna mu zapłacić miliardy dolarów co będzie szkodliwe zarówno dla firmy jak i akcjonariuszy. Niech ci ubrani w drogie akcje lepiej zapną pasy 😀

Pachnie pikowaniem. Tym razem w dół 😉 @Jac3kBMW tylko nie mów że nikt nie ostrzegał 😉 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 minut temu, słonik40 napisał(a):

Z innej beczki ciekawe rzeczy się dzieją w stanach. https://www.wnp.pl/gornictwo/donald-trump-wybral-drill-baby-drill-czyli-zwolennik-paliw-kopalnych-bedzie-ministrem-energii,889766.html

Trump chyba się określił. Olać klimat, czystą energię, ev. Dajmy ludzie tania energię, wydobywajmy ropy ile wlezie. Tymczasem Elon pcha się do rządu (ma odpowiadać za olbrzymie zwolnienia w administracji). Do tego pod koniec roku sąd będzie decydował czy tesla powinna mu zapłacić miliardy dolarów co będzie szkodliwe zarówno dla firmy jak i akcjonariuszy. Niech ci ubrani w drogie akcje lepiej zapną pasy 😀

Drogą do elektryfikacji transportu jest tania energia elektryczna. Nie można mieć wszystkiego. Taniej energii z odnawialnych źródeł energii dla wszystkich nie będzie. No chyba, że za 20 lat ale to tylko z kilkuletnim epizodem bardzo drogiej energii. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

@BMFun, @słonik40 Będziecie mogli jeszcze tanio kupić. Może pociąg Wam nie odjechał jeszcze. 

Dzięki. Ja nie spekuluje 😉

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Jac3kBMW napisał(a):

@BMFun Tak zgadza się. Jechałem do Berlina a dojazd do Autostrady to 5km. Licznik byl wyzerowany pod domem i ten czas też jest wliczony. Pokazałem bardzo dobre zużycie, które TMS często robi, dlatego pisałem że robiąc kilka tras po około 390 km ze Śląska do Poznania zostaje mi 10-15% baterii. 

Tak, średnia jest taka bo wiesz, że czasami za ciężarówkami zwalniasz do 80 itp.

Jest na YT idealne porównanie z nowym Taycan. Jazda z prędkością GPS 70mph, czyli dokładnie jak Twoje 112km/h 🙂 

Wyniki?

- 351.9mi+17mi=590km do odcięcia. Ile u Ciebie było? Trasa 390km i 100km zostało? To gorzej o ~100km

- zużycie 16.9kWh/100km (2.7kWh/mi)

Fajne jest że auto pokazuje jaka moc ładowania by miał podłączony w danym momencie do ładowarki.

No i najważniejsze - wentylator na ładowarce nie warczy 🤣

image.thumb.jpeg.f12d8ad7694651f1039e3a218ae9342e.jpeg
 

Całość do obejrzenia tutaj: 

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wentylator to pikuś. Tesle strasznie  paruja podczas ładowania, wygląda to jakby zaczęły się jarać. W zeszłą zimę byłem świadkiem jak właściciel kiedy zobaczył że jego tesla dymi wyskoczył jak oparzony z auta, biegał wokół zaglądał w każdą możliwą dziurę i przykładał ręce chyba sprawdzając czy jest gorące 😀wyglądało to przekomicznie. Premium panie pełną gęba 

Opublikowano

Spotkałem na drodze najmocniejszego EQS’a limo z kierowcą nastawionym na konfrontację i zabawę i muszę przyznać, że na bardzo krętej drodze auto spisywało się bardzo dobrze i to przy 1000 kilogramowej nadwadze, byłem pozytywnie zaskoczony.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@klakierek przy mocach dzisiejszych aut żadne auto nie odjedzie bo ogranicza jedynie rozsądek kierowcy. Zarówno ix1 jak i mocniejszym ale dużo cięższym eqe zdarzyło mi się sprawdzić z różnymi autami typu panamera turbo, model s plaid, s7. Nawet jak ci jakies auto na moment odejdzie to każdego ogranicza v maks jaką na takiej drodze osiągniesz. Każde z tych aut osiągnie je dosyć szybko a nikt o zdrowym rozsądku 250 po lokalnej drodze nie pojedzie. Ten co z tyłu ma zawsze łatwiej bo w razie jakiejś kontroli ten co jedzie pierwszy wystawia się centralnie na strzała. Z ciekawości czym jechałeś?

Opublikowano
3 godziny temu, BMFun napisał(a):

Ile u Ciebie było? Trasa 390km i 100km zostało? To gorzej o ~100km

@BMFun Ja mam baterię netto 95 i zostało mi co widac na zdjeciu 30kwh przy zużyciu 176 czyli przejechałbym do odcięcia  jeszcze 170km . Z tym że ja jechałem z 4 osobową rodziną a nie robiłem testu. Akurat taka wyszła średnia. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@Jac3kBMW kilka drobnych detali wpływa na iluzję w której zyjesz

1. pojemność baterii według bjorna w tesli to 92 a nie 95. Masz wyżej wklejone wykresy, on modeli s przetestował kilka, w tym plaid i robi to bardzo dokładnie, specjalnym softem wpiętym w gniazdo diagnostyczne

2. tesla model s dosyć mocno zawyża zasięg. Spotkałem się z tym zarówno na filmach bjorna jak i grzyba który jak zaczął testować inne auta zauważył że w tesli 1000km wypadło jakoś dziwnie dużo szybciej.

 

min ze względu na powyższe (bjorn to nawet siłę i kierunek wiatru sprawdza) bjorn dokonuje korekt do tego co pokaże komputer auta także cudów nie ma. Oczywiście model s to nadal bardzo wydajne auto z jednym z najlepszych zasięgów no ale roznice nie są tak wielkie jak się tobie wydaje. Świetnie to było widać przy porównaniu trasy obliczonej przez twoje auto o moje na podobnej długości drodze do Chorwacji gdzie iczestotliwoac ładowań była taka sama, ale twoje były trochę krótsze. Ograniczeń technologii ev jednak nje przeskoczysz. Jedziesz szybko to daleko nie zajedziesz. Oczywiście to szybko dla każdego jest inne. Jeden jedzie 120 i myśli że jedzie szybko dla innego 160 to jest wciąż za wolno.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pisałem już tu kiedyś że przesunąłem produkcję na przyszły rok a że nie było jeszcze slotów na przyszły rok zamówienie nie jest usztywnione. Salon się nie odzywa to i ja siedzę cicho ale biorąc pod uwagę co się dzieje dziś na rynku ev i to że dopóki slot produkcyjny się nie usztywnia to mogę zrezygnować to myślę że musiałbym być szaleńcem aby sfinalizować zamówienie. Myślę nieśmiało o 911 (kłębi się także pomysł na jakiś hot typu rs3, m3 a może i diesel z hakiem) bo całkiem sensowne rabaty są ale po,pierwsze muszę się tym autem przejechać a po drugie jednak jest już drogo a nie jestem w stu procentach przekonany. Chociaż z drugiej strony 500k na elektryka czy 700k na przyzwoicie wyposażona carrere to w,kwestii 5 lat 911 może wyjść taniej. Sprawy nie ułatwia fakt że do salonu Porsche mam ponad 200km. Generalnie jestem w kropce i sam nie wiem co zrobić a jak się nie jest pewnym to może po prostu nie wydawać pieniędzy i poczekać na rozwój sytuacji 👍🏼

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli reasumujac rozwazasz elektrycznego kopaktowego SUVa, benzynowy samochod sportowy badz jakiegos diesla?

Brzmi logicznie 😄

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

A czy samochód powyżej 150k to jest zakup,logiczny? Wszystko powyżej tej kwoty to czysta fanaberia, niczym nieuzasadniony zakup zabawki. Kolega @Jac3kBMWzamqwial x5 a kupił Teslę model s. Mam kolegę, który jechał do salonu po zakup hondy crv a wrócił do domu z insygnia. Niestety śle pasją motoryzacyjną to choroba, kupisz nowe auto i po pół roku tłucze cię na inne.

macan pół roku temu wydawał się świetnym wyborem,  naturalna zmiana na inne auto. Przy dzisiejszych problemach ze sprzedażą używanych ev oraz ich cenach to zupełnie zmieniampostac rzeczy. Chociażby fakt że jeszcze pół roku temu salon chętnie by aktualne auto odkupił a dziś kręci nosem na ev całkowicie zmienia postać rzeczy.

Edytowane przez słonik40
Opublikowano

Polecam Ci słonik zwrócić uwagę na serię 8. Jest to już zapewne końcówka modelu i wybór jest dość sensowny. Jest 840 rwd,awd, jest diesel jak i v8. 
Nie ma już linii podstawowej tylko wszystko ma m pakiet. Z placu to już w ogóle można za fajną kasę upolować tak samo jak g70. 
 

seria 8 to chyba ostatnie fajne prawdziwe BMW z laserami i innymi bajerami. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, słonik40 napisał(a):

A czy samochód powyżej 150k to jest zakup,logiczny? Wszystko powyżej tej kwoty to czysta fanaberia, niczym nieuzasadniony zakup zabawki. Kolega @Jac3kBMWzamqwial x5 a kupił Teslę model s. Mam kolegę, który jechał do salonu po zakup hondy crv a wrócił do domu z insygnia. Niestety śle pasją motoryzacyjną to choroba, kupisz nowe auto i po pół roku tłucze cię na inne.

Nie trzeba szukać daleko. Adam chciał kupić kolejną Teslę, a kupił BMW i4 😄 A zamiast kolejnej Tesli, pewnie skusi się na Taycan 😉 

Żeby zachęcić do Taycan, wrzucam ciekawy test - prawie 100km ze średnią 160km/h po niemieckiej autostradzie (czyli w praktyce prędkość licznikowa 160-180, czyli preferowane przedziały Słonika). Taycan sprzed liftingu zużywa przy tym "tylko" 34kWh/100km - jak dla mnie świetny wynik biorąc pod uwagę styl jazdy i to że auto jest przed liftingiem. Po liftingu urosła bateria, poprawione i tak dobre czasy ładowania i chyba też efektywność napędu. @słonik40 może jednak ten kierunek. @adamjttk te 2-3 letnie Taycany to może być fajna opcja. Imho dadzą 5x fanu więcej niż kolejna Tesla. Ktoś w końcu na forum musi to kupić, przetestować i zdać relację z użytkowania 🙂 

image.thumb.jpeg.8ce918f289052a8e32290c04335c4538.jpeg

 

Link do filmu:

 

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@BMFun Taycan to,świetne auto i chętnie bym widział je w swojej garaży. Nie wiem jednak czy zniósłbym te tony szydery które wylewają się podmkazdym ogłoszeniem próby sprzedaży taycana. Hate na ten samochód jest w Polsce niesamowity, auto realnie kosztuje ze 100-150 tysięcy od 911 która można by było włożyć pod pierzynkę na lata a zjazd cenowy i problem sprzedaży za parę lat taycana może być ogromny.

 

@eszet94, dzięki spojrzę na 8 aczkolwiek nie lubię kupować nowego/starego auta.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
25 minut temu, słonik40 napisał(a):

@BMFun Taycan to,świetne auto i chętnie bym widział je w swojej garaży. Nie wiem jednak czy zniósłbym te tony szydery które wylewają się podmkazdym ogłoszeniem próby sprzedaży taycana. Hate na ten samochód jest w Polsce niesamowity, auto realnie kosztuje ze 100-150 tysięcy od 911 która można by było włożyć pod pierzynkę na lata a zjazd cenowy i problem sprzedaży za parę lat taycana może być ogromny.

Może Porsche approved 2-3 letni? Już za 300-400k sensowną sztukę można znaleźć.

Gdzie się te tony szydery wylewają w ogłoszeniach? Ceny nierealne są w ogłoszeniach, czy auto się ludziom nie podoba? 🙂 Ja myślę że będzie przybywać z czasem klientów znudzonych Modelem S, którym godność osobista nie pozwoli na powrót do aut spalinowych na które przez lata narzekali 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Generalnie Facebook i grupy Porsche oraz sprzedam. Hate jest nakierowany glowmie na to ze to auto jest ev a nie napęd spalinowy.  
 

300-400k w dzisiejszych czasach to dla mńie wciąż za dużo jak na używane ev. Nigdy nie ukrywałem tutaj że stosunek ceny do tego co się dostaje jest dla mnie ważny. Jak kupowałem Eqe to za niego płaciłem 450k podczas gdy sq7, sq8 to był wydatek rzędu grubo ponad 500k, na x5 m60i to wogole nie patrzyłem bo tam się pojawiała szóstka z przodu. Przy cenie 1.4, 1,8 za kWh na ionity i możliwym spalaniu z 15 litrów na 100 wybór był oczywisty, dzisiaj za 1 kWh od grudnia Mercedes Sabie będzie liczył 2.4 za kWh na abonamencie, samochody spalinowe potaniały (a raczej wróciły rabaty) i nie wiem czy jest sens pchać się w 3 letniego taycana którego bateria się będzie tylko starzeć a używany sprzedać będzie coraz gorzej kiedy za podobne pieniądze można nabyć sq7, rs3 czy jakieś inne ciekawe auto. Myślę że nie ma sensu na dziś dzień pchać się w taycana, a jak ktoś chce używkę to poczekać rok/dwa mispronounced wyznaczyć model po lifcie, ewentualnie pójść do audi i kupić sq6. (A raczej zaczekać na modele z placu po odpowiednim rabacie)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@BMFun swoją drogą ciekawe jak działa approved w przypadku baterii i taycana w benzyniaku możesz przedłużać gwarancje do 15 lut a tu ciekawe. 8 lat 160 tysięcy i jak pójdzie coś nie tak to 100k na nową baterie? Sytuacji nie poprawia fakt że na dziś dzień nie ma w Polsce warsztatów które baterie naprawiają a i dostać moduł do taycana też może nie być takie proste. Ja robię aktualnie ponad 30 tysięcy rocznie. Jak kupię auto z przebiegiem już ze 60-100 tysięcy to po 3 latach będzie po gwarancji.

Opublikowano (edytowane)

Warto posłuchać jak BMW wypuściło najnowszą hybrydę M5 z przestarzałym systemem ładowania. Fajna recenzja tego samochodu i widać że nie sponsorowana. 

 

 

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Jac3kBMWty masz jakąś fobię na punkcie sponsorowania przez producentów. Mnie kiedyś pracownicy tesli zaczepili dosłownie na ulicy pod muzeum w Gdańsku próbując namówić na zakup auta. Jak dobrze zagadasz tak samo dostaniesz auto na weekend a twoja teoria legnie w gruzach po tym jak na nowym c63 amg większość recenzentów nie zostawiło suchej nitki a jednak mimo wszystko nadal dostają auta do testów.

Opublikowano (edytowane)

Słonik, elektryka jeszcze zdążysz kupić.Na razie sami widzicie co się dzieje z elektrykami premium i ich gigantycznym spadkiem wartości a jeszcze bardziej z problemem odsprzedaży. 
 

Tak więc według mnie nie kombinuj tylko szalej i korzystaj jak masz budżet na naprawdę porządne auto. Nie żałuj sobie emocji i radości bo niedługo większość z nas będzie zobligowana do wybierania tylko wśród plastikowych,tandetnych pudełek,które po gwarancji będą się nadawały do utylizacji. Taki to nam zaserwowała trend Teslunia.

Edytowane przez eSzet94

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.