Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak się kończy kiedy ktoś próbuje za wszelką cenę czymś zabłysnąć. Człowiek w panice działa instynktownie, ma bardzo ograniczone myślenie dlatego wszelkie służby ćwiczą różne scenariusze i ewakuacje regularnie. Kiedy jesteś w samochodzie  z normalnymi klamkami to odruchowo poprzedź pamięć mięśniową wykonujesz tą samą czynność która wykonywałeś wcześniej kilkadziesiąt a nawet kilkaset razy. W tesli pomimo że masz gdzieś tam ukrytą mechaniczną dźwignię większość ludzi naciśnie odruchowo przycisk otwarcia który jeśli nie zadziała spowoduje tylko wpadnięcie w jeszcze większą panikę i brak trzeźwego myślenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Cos to forum slabo dzialo ostatnio 😕

slonik - przypadek o ktorym mowisz to wbicie sie auta w betonowy slup przy wysokiej predkoci, tam prawdopodobnie byly trupy przed jakmkolwiek pozarem.

Przypominam, ze jak masz mocniejszy wypadek, to drzwi nie otworzysz i tak bo sa odksztalcone, jakie klamki bys tam nie mial, tradycyjne czy elektromechaniczne.

 

Na codzien klamki elektromechaniczne to LUKSUS, BMW tez je zaczelo stosowac w swoich NAJDROZSZYCH modelach typu iX czy i7, Tesla jest po prostu technologicznie 3 dlugosci przed BMW wiec ma je nawet w swoim najtanszym modelu (tak jak dziesiatki innych rzeczy za ktore w BMW musisz doplacac badz nie mozesz ich miec w ogole bo masz sie czuc biedakiem jaki kupujesz np 1-er czy 3-er)

Klamki elektromechaniczne, to jest jedna z rzeczy za ktorymi bardzo mocno tesknie w mojej i4 M50, przy probie wysiadania reka automatycznie idzie mi do miejsca gdzie jest przycisk w Tesli, pozniej jest 0,1s zawahania i przypominam sobie ze w i4 jest bieda i siegam z rezygnacja palcami do plebejskiej klamki.

 

Co do instynktu, odruchow przy wypadku etc --> nie kupuj na pewno i7, tam w drzwiach sa 3 rozne sposoby otwierania, 2 przyciski i dzwignia --> dostaniesz mindfucka przy wypadku 😜

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano

i to mi sie u Adama podoba, on z kazdej sytuacji, nie wazne jak wydawalo by sie trudnej wychodzi zwyciesko 🙂

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, TheApocalypse napisał(a):

Plebejskie klamki, zacofany kluczyk do otwierania auta, niektórym to już konkretnie odje**** hahaha 😂

Dołożę do pieca. 😀

Auto, które ma kluczyk jest dla mnie zacofane. Uważasz, że mi odje..lo??

Wcale się nie dziwię, że tego nie rozumiesz. Jak ktoś całe życie jeździ autem spalinowym to uważa, że np jeżdżenie na stację benzynową to stan normalny i nie czuje co to znaczy jak auto może jeździć miesiącami bez wizyty na stacji. Uważam, że dopóki się tego nie ma to się nie rozumie.

Tak samo z kluczykiem. Czy to jakiś temat dla kogoś zabrać kluczyk i mieć go w kieszeni? No przecież żaden. 

Dopóki nie masz auta, który nie potrzebuje kluczyka to tego nie czujesz. 

Na koniec kultura osobista i szacunek do ludzi z innym myśleniem polecam.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Dołożę do pieca. 😀

Auto, które ma kluczyk jest dla mnie zacofane. Uważasz, że mi odje..lo??

Wcale się nie dziwię, że tego nie rozumiesz. Jak ktoś całe życie jeździ autem spalinowym to uważa, że np jeżdżenie na stację benzynową to stan normalny i nie czuje co to znaczy jak auto może jeździć miesiącami bez wizyty na stacji. Uważam, że dopóki się tego nie ma to się nie rozumie.

Tak samo z kluczykiem. Czy to jakiś temat dla kogoś zabrać kluczyk i mieć go w kieszeni? No przecież żaden. 

Dopóki nie masz auta, który nie potrzebuje kluczyka to tego nie czujesz. 

Na koniec kultura osobista i szacunek do ludzi z innym myśleniem polecam.

Ostatnio jeździłem trochę Mercedesem spalinowym z kluczykiem i cały czas go otwartego zostawiałem. Ostatnio miałem myśli, żeby sobie może jakieś V8 sprawić ale po kilkudniowym obcowaniu ze spalinowym samochodem stwierdziłem, że nie ma opcji. Spalinowy to tylko fun car i motocykl i nic więcej. Dobrze sobie tak odświeżyć po kilku latach jak to jest z normalnym spalinowym samochodem 🙂 i potwierdzić w przekonaniu, że decyzje o posiadaniu elektryków i w moim przypadku Tesli to strzał w dziesiątkę. 

Myślę, że ktoś kto użytkuje Teslę docenia w tych jesienno zimowych warunkach komfort korzystania z tego samochodu, zawsze nagrzanego i gotowego do jazdy.

Tesla mocno aktualizuje mape Superchargerow. Gliwice już są na oddaniu i pojawiają się nowe punkty. Do końca 2026 mają wykorzystać dotację unijne. Każdy nowy punkt który teraz jest na szaro to hub składający się z plus 10 Superchargerow. Myślę, że do wakacji całą Polskę objedzie się tylko ładując na Superchargerach Tesli. Obecnie wstrzymują ich przyłącza. 

https://www.tesla.com/pl_pl/findus?v=2&bounds=57.24652779738506%2C33.726329652639784%2C46.10772498337091%2C0.5036734026397882&zoom=6&filters=store%2Cservice%2Csupercharger%2Cbodyshop%2Cparty%2Cself serve demo drive%2Cnacs%2Cdelivery centers

 

Edytowane przez Jac3kBMW
Opublikowano

Zobaczcie co dzieje się z tzw. Youtuberami jak producent zaprosi ich na organizowany przez siebie event i jeszcze im coś tam obieca. Poprostu zachwytu nie ma końca. Nawet przy ładowaniu podstawił mikrofon pod zderzak starej 10 letniej ładującej się Tesli z komentarzem, że przy ładowaniu wentylator głośniej pracuje niż w Taycanie 😉  Ogólnie takie są wszystkie testy na Youtube. Nie można zganić producenta, który sponsoruje wyjazdy i inne różne eventy. 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
54 minuty temu, Jac3kBMW napisał(a):

Zobaczcie co dzieje się z tzw. Youtuberami jak producent zaprosi ich na organizowany przez siebie event i jeszcze im coś tam obieca. Poprostu zachwytu nie ma końca. Nawet przy ładowaniu podstawił mikrofon pod zderzak starej 10 letniej ładującej się Tesli z komentarzem, że przy ładowaniu wentylator głośniej pracuje niż w Taycanie 😉  Ogólnie takie są wszystkie testy na Youtube. Nie można zganić producenta, który sponsoruje wyjazdy i inne różne eventy. 

 

A może jest najzwyczajniej w świecie dużo lepszy od Tesli?
 

A to co się dzieje z obiektywnością Youtuberow pokroju Bjorna który dostał kilka darmowych Tesli i kilka milionów mil na SUC za program poleceń. Jemu jazda v8 czy innym elektrykiem nigdy się nie zepnie finansowo, bo zawsze z kalkulatorem w ręku wyjdzie dużo droższa niż Tesla, a promowanie Tesli mu się jak widać finansowo bardzo opłaca.  

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

A ja tam prawie napewno wracam do spaliny. Tęsknię za normalnymi prędkościami na autostradzie i bierze mnie wkurw że jadę autem za pół bani i mnie Fabia wyprzedza. Grzania kabiny nie umiem docenić bo wyjeżdżam z domu o różnych godzinach i zawsze zapominam ustawić grzanie auta. Poza tym w garażu i tak jest ok. Podłączanie kabla w deszczu też już mi się coraz mniej podoba, szczególnie jak trzeba czekać na ładowanie gdzieś wkurzający albo robić kilka dodatkowych kilometrów żeby nakarmić auto.

i doskonale rozumiem dlaczego wnsekmengie samochodów drogich/luksusowych sprzedaż elektryków szoruje po dnie.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
34 minuty temu, BMFun napisał(a):

A to co się dzieje z obiektywnością Youtuberow pokroju Bjorna który dostał kilka darmowych Tesli i kilka milionów mil na SUC za program poleceń.

Ale Bjorna to Ty szanuj 😉

Dzieki niemu dowiedzialem sie o MNOSTWIE niedorobek Tesli ktore firma sukcesywnie adresowala rok po roku - wytykal doslownie wszystkie najmniejsze problemy tych aut, robil to tak szczegolowo jak nikt w internecie.

Co do tego, ze Taycan jest lepszy w wielu aspektach od TMS (czy Macan od TMY) nie ulega watpliwosci, te auta sa czesto 2-3x drozsze od Tesli wiec sila rzeczy sa naszpikowane najnowoczesniejsza technologia, prawdziwe premium, lacznie z olbrzymia personalizacja.

Ja to uwielbiam, ze Porsche podjelo rekawice, wyscig zbrojen jest zawsze z pozytkiem dla klienta. Kiedys sie ludzilem, ze BMW bedzie mocniej rywalizowac z Tesla ale poki co robia na alibi niestety.

Ale co do filmikow zgadzam sie w 100% z Jackiem - jak firma posmaruje (a wszystkie smaruja praktycznie) to tak jakos ciezej przez jezyk przechodzi wszelka krytyka, dlatego mnostwo recenzji trzeba dzielic przez 3.

Natomiast sam Taycan ma sporo zalet w porownaniu do Tesli za ktorymi ja tez sie ogladam --> lepiej spasowany ogolnie, audio Burmester, headup, skorzana kierownica, porty ladowania AC po obu stronach, 800V, DUZO lepszy wyglad (mega agresywne i futurystycznie narysowane auto), elektryczny hak, tylna os skretna etc etc.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oglądałem dzisiaj Pertyna o jakim BYD konkurent Tesli Y. Nawet tego nie wklejam tutaj. To co ten gość odwalił w tym filmie przebija wszystko i wszystkich. Mówił o tym jakie to jest wspaniałe wętrze, na poziomie luksusowych aut z lat 90 jak BMW 7, Mercedes S W140 itd. Zachwytom nie było końca. Szok.

Po czym pod koniec filmu powiedział, że jade po niemieckim odcinku autostrady bez ograniczeń, a na liczniku cały czas 110 km/h. Brak słów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Ale Bjorna to Ty szanuj 😉

Dzieki niemu dowiedzialem sie o MNOSTWIE niedorobek Tesli ktore firma sukcesywnie adresowala rok po roku - wytykal doslownie wszystkie najmniejsze problemy tych aut, robil to tak szczegolowo jak nikt w internecie.

Bjorna oczywiście szanuję, bo nawet pomimo tesloodchylenia jego poglądów, to jednak najbliżej mu do obiektywności testów. Wiadomo, że Tesla będzie u niego miała handicap, ale mimo wszystko chłop zrobił kawał dobrej roboty dla elektromobilności. No i najważniejsze, uczciwie mówi o giftach jakie od Tesli dostaje. Mam tylko nadzieję ze o wszystkich 🙂 

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Co do tego, ze Taycan jest lepszy w wielu aspektach od TMS (czy Macan od TMY) nie ulega watpliwosci, te auta sa czesto 2-3x drozsze od Tesli wiec sila rzeczy sa naszpikowane najnowoczesniejsza technologia, prawdziwe premium, lacznie z olbrzymia personalizacja.

Ja to uwielbiam, ze Porsche podjelo rekawice, wyscig zbrojen jest zawsze z pozytkiem dla klienta. Kiedys sie ludzilem, ze BMW bedzie mocniej rywalizowac z Tesla ale poki co robia na alibi niestety.

Cieszę się że to piszesz i myślę że Ty sam obiektywizmu trochę nabrałeś po 4 latach jeżdżenia Teslami. I o ile to są z pewnością dobre samochody, to nie dziwie Ci się że to się może po prostu nuuuudzić. @Jac3kBMW jest chyba na etapie wyparcia wszystkiego co nie Tesla na jakim byłeś jeszcze ze 2 lata temu 🙂 To jest chyba ta rzecz, której Elon Musk nie przewidział w swoich prognozwach (ile tam miało być, 10 milionów aut?).

BMW odstaje w parametrach elektryków, bo próbują trzymać kilka srok za jeden ogon mając platformę podwójnego zastosowania jak z i4, i5, i7, iX3 itp. (w przypadku iX uważam że to jest całkiem udany elektryk i nawet mi się wizualnie zaczął podobać). Strategia, którą przyjęło BMW będzie można bardziej realnie ocenić za jakiś czas. Ale póki co, pomimo kryzysu energetycznego i geopolitycznego które zmuszają BMW do obniżania nieco lotu z jakością, to ta strategia wg mnie się sprawdza. Możesz mieć inne zdanie i możesz mieć rację. Możemy spróbować przeprowadzić teoretyczną analizę, jaką BMW miało alternatywę? Pójście bardziej mocniej drogą jak VAG nie wiem czy się sprawdziło patrząc po kryzysie jaki teraz mają. A już gdyby agresywnie poszli te 6-7 lat w kierunku EV i przestawili się na pojazdy EV, to efekty byłby taki że wydali miliardy Euro więcej na R&D, a sprzedaż by im skurryczła się 2-3 krotnie, bo jak widać elektryki, szczególnie w wysokiej klasie, niezbyt się sprzedają. A i tak z powodów geopolitycznych nie mieliby szansy na konkurencję z produktami chińskimi.

Jakie inne alternatywy widzisz?

 

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Natomiast sam Taycan ma sporo zalet w porownaniu do Tesli za ktorymi ja tez sie ogladam --> lepiej spasowany ogolnie, audio Burmester, headup, skorzana kierownica, porty ladowania AC po obu stronach, 800V, DUZO lepszy wyglad (mega agresywne i futurystycznie narysowane auto), elektryczny hak, tylna os skretna etc etc.

Może się przekonam do Taycan i się wybiorę na jazdę próbną, żeby bezpośrednio porównać z Model S, który mnie nie urzekł. Tych "etc, etc" jest jeszcze rzeczywiście sporo i cieszę się, że potrafisz o tym mówić otwarcie. Przeczytałem trochę komentarzy ludzi pod filmem Grzyba i jestem przerażony jak właściciele Tesli odlatują. Wg niektórych Model S zużywa 27kWh ale przy 180km/h, a przy 140km/h to jest 18kWh. No ewidentnie widać że dla niektórych Tesla to bezpośredni następca aut z silnikiem 1.9TDI palących 1 litr benzyny na 100km. Nie chcę tutaj być zbyt dosadny, ale jeśli o niektórych użytkownikach BMW mówi się że BMW to jest stan umysłu, to nie wiem co powiedzieć o użytkownikach Tesli broniącej jej jak niepodległości zakrzywiając przy tym rzeczywistość do granic możliwości 🙂 

1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

A ja tam prawie napewno wracam do spaliny. Tęsknię za normalnymi prędkościami na autostradzie i bierze mnie wkurw że jadę autem za pół bani i mnie Fabia wyprzedza. Grzania kabiny nie umiem docenić bo wyjeżdżam z domu o różnych godzinach i zawsze zapominam ustawić grzanie auta. Poza tym w garażu i tak jest ok. Podłączanie kabla w deszczu też już mi się coraz mniej podoba, szczególnie jak trzeba czekać na ładowanie gdzieś wkurzający albo robić kilka dodatkowych kilometrów żeby nakarmić auto.

i doskonale rozumiem dlaczego wnsekmengie samochodów drogich/luksusowych sprzedaż elektryków szoruje po dnie.

Myślę Słonik że to trafna diagnoza. Zrobiłem ostatnio długą trasę nad morze iX3. W jedną stronę A2/A1, a w powrotną S7 i jedno co mogę powiedzieć to, że nadal wygląda to mało premium. O ile poprawiła się liczba i dostępność ładowarek, o tyle nadal wygląda to słabo (liczba gniazdek i częste dzielenie na pół), a sama lokalizacja większości ładowarek to jest dramat. Może poza pojedynczymi lokalizacjami, to większość jest albo na MOP gdzie oprócz ładowarki jest tylko kibel i dziesiątki TIRów, albo są w totalnych krzakach i jeszcze wymagają zjazdu z trasy (czasem 500 metrów, a zdarza się pare km w przypadku S7!). Trasa S7 pod tym względem, to dla mnie kompletna porażka, bo chyba z 1 sensowną lokalizację tam widziałem. Postawiłem sobie za cel jechać 140km/h i ładować przy 5-10% żeby minimalizować czas ładowania. Skutek był taki, że ładowałem za każdym razem w krzakach, a zgranie ładowania z np Macdonaldsem to wirtuozeria wymagająca planowania jak w latach 90tych z mapą, a i tak drobna zmiana rozsypuje cały plan. To nie ma nic wspólnego z premium. Już nawet nie wspominam o jakichś wyższych prędkościach.

O ile jedziemy w lecie, to problem jest mniejszy. Natomiast w zimie ubieranie się i siłowanie się z ciężkimi kablami i łażenie przez połowę MOPa żeby dojść do stacji benzynowej po przysłowiowego hot doga czy kawę czy wc, to z premium ma niewiele wspólnego. Jak dodamy do tego śnieg czy deszcz, to się odechciewa. Spalinowym jak się zatrzymuję, to zawsze tam gdzie chcę i gdzie jest moja ulubiona kawa albo ulubiony fastfood i staję 20 metrów od wejścia na stację benzynową a nie 300 metrów od niej.

Z jaką radością po powrocie wsiadłem do swojej X5 i cieszyłem się jak dziecko z dźwięku silnika, wciąż świetnej reakcji na gaz i ogromną przyjemnością z jazdy. A przynajmniej do czasu stania w długich miejskich korkach oczywiście 🙂 A do tego to przepalanie bezsensowne benzyny i trucia ludzi dookoła.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oglądałem ostatnio kilka filmów Bjorna i akurat natknąłem sie kilka razy na to że dosyć mocno psioczył na Teslę i ich wyposażenie. Narzekał na kiepskiej jakości Audio w modelu x, niewiadomo z jakiego powodu zepsuty tam tweeter, brak kamer 360,, head up, ręcznie montowany hak itd..: mało tego wprost przyznawał że chińczyki sa od tesli lepiej wyposażone i zdarza się że lepiej wykonane i nie dziwi się że ludzie wybierają chińskie auta. Tesla fan zapewne zaraz napiszę że Chińczyk mu posmarował 😀 wracając do Daniela grzyba to je ser to wieloletni miłośnik tesli, wiele nocy spał w aucie pod ładowarkami prowadzi wypożyczalnie i handluje teslami więc daleki byłbym od wniosków że mu ktoś coś posmarował.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, BMFun napisał(a):

Myślę Słonik że to trafna diagnoza. Zrobiłem ostatnio długą trasę nad morze iX3. W jedną stronę A2/A1, a w powrotną S7 i jedno co mogę powiedzieć to, że nadal wygląda to mało premium. O ile poprawiła się liczba i dostępność ładowarek, o tyle nadal wygląda to słabo (liczba gniazdek i częste dzielenie na pół), a sama lokalizacja większości ładowarek to jest dramat. Może poza pojedynczymi lokalizacjami, to większość jest albo na MOP gdzie oprócz ładowarki jest tylko kibel i dziesiątki TIRów, albo są w totalnych krzakach i jeszcze wymagają zjazdu z trasy (czasem 500 metrów, a zdarza się pare km w przypadku S7!). Trasa S7 pod tym względem, to dla mnie kompletna porażka, bo chyba z 1 sensowną lokalizację tam widziałem. Postawiłem sobie za cel jechać 140km/h i ładować przy 5-10% żeby minimalizować czas ładowania. Skutek był taki, że ładowałem za każdym razem w krzakach, a zgranie ładowania z np Macdonaldsem to wirtuozeria wymagająca planowania jak w latach 90tych z mapą, a i tak drobna zmiana rozsypuje cały plan. To nie ma nic wspólnego z premium. Już nawet nie wspominam o jakichś wyższych prędkościach.

O ile jedziemy w lecie, to problem jest mniejszy. Natomiast w zimie ubieranie się i siłowanie się z ciężkimi kablami i łażenie przez połowę MOPa żeby dojść do stacji benzynowej po przysłowiowego hot doga czy kawę czy wc, to z premium ma niewiele wspólnego. Jak dodamy do tego śnieg czy deszcz, to się odechciewa. Spalinowym jak się zatrzymuję, to zawsze tam gdzie chcę i gdzie jest moja ulubiona kawa albo ulubiony fastfood i staję 20 metrów od wejścia na stację benzynową a nie 300 metrów od niej.

Z jaką radością po powrocie wsiadłem do swojej X5 i cieszyłem się jak dziecko z dźwięku silnika, wciąż świetnej reakcji na gaz i ogromną przyjemnością z jazdy. Do czasu stania w długich korkach oczywiście i przepalaniu bezsensownym benzyny i truciu ludzi dookoła.

To nie ma nic wspolnego z elektrykami i technologia.

To jest problem Polski jako szarej mapy jezeli chodzi o infrastrukture ladowania, w wielu krajach Europy jest zupelna odwrotnosc - infrastruktura jest rewelacyjna juz dzis.

Zreszta wystarczy wyjechac poza granice kraju i porownac.

Polacy sobie sami zapracowali na ta infrastrukture - jestesmy chyba drudzy czy trzeci od konca jezeli chodzi o zakup elektrykow, tuzy jak Rumunia nas bija. 1.9TDI i 20-letnie, ledwo co dotarte A6 z pol miliona km przebiegu rulez niestety.

Ja dlatego tak walcze z pudelkami i sprzedajnymi dziennikarzami ktorzy tak psioczyli i nadal psiocza na elektryki jak im lobby spalinowe smarowalo jeszcze kilka lat temu za zochydzanie elektromobilnosci.

 

2 godziny temu, BMFun napisał(a):

BMW odstaje w parametrach elektryków, bo próbują trzymać kilka srok za jeden ogon mając platformę podwójnego zastosowania jak z i4, i5, i7, iX3 itp. (w przypadku iX uważam że to jest całkiem udany elektryk i nawet mi się wizualnie zaczął podobać). Strategia, którą przyjęło BMW będzie można bardziej realnie ocenić za jakiś czas. Ale póki co, pomimo kryzysu energetycznego i geopolitycznego które zmuszają BMW do obniżania nieco lotu z jakością, to ta strategia wg mnie się sprawdza. Możesz mieć inne zdanie i możesz mieć rację. Możemy spróbować przeprowadzić teoretyczną analizę, jaką BMW miało alternatywę? Pójście bardziej mocniej drogą jak VAG nie wiem czy się sprawdziło patrząc po kryzysie jaki teraz mają. A już gdyby agresywnie poszli te 6-7 lat w kierunku EV i przestawili się na pojazdy EV, to efekty byłby taki że wydali miliardy Euro więcej na R&D, a sprzedaż by im skurryczła się 2-3 krotnie, bo jak widać elektryki, szczególnie w wysokiej klasie, niezbyt się sprzedają. A i tak z powodów geopolitycznych nie mieliby szansy na konkurencję z produktami chińskimi.

Jakie inne alternatywy widzisz?

Ja wiem co robi BMW bo pisze o tym od wielu lat.

Oni nie trzymaja wielu srok za ogon, oni trzymaja sie zyskow kwartalnych za ogon co bedzie mialo swoje przelozenie w przyszlosci, pisalem o tym sto razy.

Konkurencja (chinska, amerykanska) postawila wszystko na jedna karte i WYGRALI, mozna to juz teraz powiedziec w sumie.

BMW mialo i3, mieli i8 ktore moglo i powinno byc calkiem elektryczne, eksperymentowali z Rex i R3 i nie wypalilo, postawili na zlego konia mimo ze mogli miec duza przewage i teraz beda chude lata. Moga tylko podziekowac swojemu dawnemu szefowi R&D ktoremu zabraklo szerokich horyzontow i wizji, po prostu zawalil robote za ktora mial placone.

A to, ze firme bedzie bolalo jak VW - i tak bedzie bolalo i tak, jak nie 10 lat temu to teraz, jedyne co zyskali to to, ze konkurencja sie rozepchala lokciami juz nawet w Europie i ciezko bedzie teraz rywalizowac. Ale spoko, pozyjemy, pokomentujemy najblizsze lata.

2 godziny temu, BMFun napisał(a):

Cieszę się że to piszesz i myślę że Ty sam obiektywizmu trochę nabrałeś po 4 latach jeżdżenia Teslami. I o ile to są z pewnością dobre samochody, to nie dziwie Ci się że to się może po prostu nuuuudzić. @Jac3kBMW jest chyba na etapie wyparcia wszystkiego co nie Tesla na jakim byłeś jeszcze ze 2 lata temu 🙂 To jest chyba ta rzecz, której Elon Musk nie przewidział w swoich prognozwach (ile tam miało być, 10 milionów aut?).

To nie chodzi o obiektywizm bo imho nigdy mi go nie brakowalo a to, ze Porsche konsekwentnie ulepsza swoje elektryki, ktore cenowo odlecialy ale technologicznie robia robote.

Maja swoje Taycany z 800V, z 2s do setki, z 650-700km WLTP i to musi budzic szacunek. BMW o tym moze tylko pomarzyc.

Mi sie Taycan podoba jako drugie auto, zasieg, efektywnosc, pakownosc mi sa do niczego niepotrzebne wiec bym go na dzisiaj preferowal (uzywane pre-LCI, bo LCI sa kosmicznie drogie) w porownaniu do modelu S.

Ale gdybym mial wybrac jedno auto w segmencie E to na 100% bylby to model S a nie Taycan, i5 czy inne EQE - tutaj i osiagi, i cena, i efektywnosc, i przestronnosc i siec SC robia mega robote i nawet jak inne marki maja swoje przewagi to calosciowo nadal model S jest genialnym autem (ale nie dla mnie akurat).

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

PS. Patrze na akcje BMW i zaczyna mi sie to podobac 😄

Firma wyglada powoli na WYPRZEDANA, kurs zlecial o polowe.

PE 4 i dywidenda prawie 10% 😄

8 miliardow euro rocznego zysku przy 40 miliardach kapitalizacji (!)

 

Rynek chyba widzi przyszlosc BMW w duzo czarniejszych barwach niz ja tu ja rysuje od kilku lat.

Jak akcje spadna do 50$ to powiem szczerze bede ladowal torby z nadzieja, ze firma po prostu nie zdechnie, ale sie ogarnie w ciagu kilku chudych lat.

Chociaz znajac mojego pecha to tydzien po zakupie oglosza koniec dywidendy i akcje poleca na 30 euro.

 

 

 

Zrzut-ekranu-2024-11-16-204736.jpg

 

Zrzut-ekranu-2024-11-16-204808.jpg

 

 

 

 

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spojrzcie na to, to wyglada na jakis totalny pogrom niemieckiej motoryzacji - akcje VW 😮

Przez ostatnie 3 lata wyparowalo 75% wartosci firmy

40 miliardow euro kapitalizacji, 13 miliardow zysku rocznie, 10% dywidendy a akcje leca wciaz do piekla

Albo to jest okazja roku albo przyszlosc niemieckiego moto jest naprawde smutna i duzo gorsza niz nam sie dzis wydaje 😕

Bardzo mnie ciekawi jak to wszystko bedzie wygladac za kilka lat!!

Zrzut-ekranu-2024-11-15-2028242.jpg

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zjeździłem ev sporo krajów Europy i w Polsce infrastruktura nie jest taka zła. Wcale nie lepiej a często i gorzej jest w Czechach, Słowenii czy też Chorwacji. W Niemczech i Austrii też kolorowo nie jest, jak jechałem na narty w zimie to dało się wyczuć nerwową atmosferę na skutek spiętrzających się kolejek przy głównych autostradach.  Ja tam wracam do spaliny.

 

@adamjttk jak zwykle w formie. Odwdzięczę się tutaj ci za kilka miesięcy i będę tłukł temat o tych ubranych w przewartościowane akcje tesli którzy postawili na poprawnego konia czyli Trumpka 👍

Opublikowano (edytowane)

Kanał Hagerty przeprowadził bardzo ciekawe porównanie BMW M3 Competition i najnowszej Tesli 3 Performance. Wreszcie jakiś test który nie mierzy tylko czasów na ćwierć mili. Poruszone zostały kwestie przegrzewania napędu i hamulców oraz zużycia opon podczas 15 min ciągłej jazdy na torze ( +kwestia osiągów).

Przetestowane zostało ustawienie Powertrain Endurance Mode, gdzie w Tesli obniżane są trochę osiągi na rzecz powtarzalnych wyników w dłuższym okresie pod dużym obciążeniem napędu, baterii i hamulców.

Jak oglądam ten kanał to jest to jednak jeden poziom wyżej niż inne kanały motoryzacyjne na YouTube, zdjęcia i dane są świetne. 

https://youtu.be/vCPlZl6xJq4?si=QOZ353sAyfwNeutl

Screenshot_20241117_064832_YouTube.jpg

Screenshot_20241117_070242_YouTube.jpg

Screenshot_20241117_070536_YouTube.jpg

Screenshot_20241117_070718_YouTube.jpg

Screenshot_20241117_072424_YouTube.jpg

Edytowane przez Bl1nk
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, BMFun napisał(a):

Cieszę się że to piszesz i myślę że Ty sam obiektywizmu trochę nabrałeś po 4 latach jeżdżenia Teslami. I o ile to są z pewnością dobre samochody, to nie dziwie Ci się że to się może po prostu nuuuudzić.

Taycan to wspaniały samochód jest bez wątpienia, mi w tym filmie Grzyba nie pasowało to, że dostał samochód na tydzień, zasponsorowali mu event na torze i zachwytów nie było końca. Tak to się niestety dzieje. Jak powie coś nie po linii producenta to go przez najbliższy rok nie wpuszczą do parku prasowego. Tym się rządzi niestety ten świat.

Co do zasięgu to ja ostatnio jeździłem kilka razy z domu do Przeźmierowa gdzie mam prawie 390km tylko na A4 i S5 i z prędkościami 140-120 dojeżdżałem z poziomem 10-15%. 

 

 

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@Jac3kBMW dlaczego posiadacz tesli to przeważnie stan umysłu? Masz tu zasięg obliczony przez bjorna. Nieco ponad 400km przy wleczeniu się 120km/h! 277km przy 75 zużyciu baterii (jazda 80-5 procent) i to jest realny zasięg tego auta na trasie. Zasięg między prędkością 90-120 km/h spada o 150 km a opory rosną potegowo więc jakim cudem twój wynalazek zrobi 400km przyn140-160km/h? Ja ci odpowiem. Widziales te prędkości przez bardzo krótkie chwile i wydaje ci się że tyle jechałeś.

IMG_0838.png

Edytowane przez słonik40
Opublikowano (edytowane)
32 minuty temu, słonik40 napisał(a):

@Jac3kBMW dlaczego posiadacz tesli to przeważnie stan umysłu? Masz tu zasięg obliczony przez bjorna. Nieco ponad 400km przy wleczeniu się 120km/h! 277km przy 75 zużyciu baterii (jazda 80-5 procent) i to jest realny zasięg tego auta na trasie. Zasięg między prędkością 90-120 km/h spada o 150 km a opory rosną potegowo więc jakim cudem twój wynalazek zrobi 400km przyn140-160km/h? Ja ci odpowiem. Widziales te prędkości przez bardzo krótkie chwile i wydaje ci się że tyle jechałeś.

IMG_0838.png

@słonik40 Nie będę się z Tobą kopał. Kiedyś akurat zrobiłem zdjęcie gdzie masz kilometry czas przejazdu i zużycie. Tu akurat jechałem cały czas autostradą do Berlina. Zobacz sobie jakie LR robi zasięgi. Jeszcze miałem spokojnie na ponad 100km zasięgu przy prędkości autostradowej. 

Ja pisałem 120-140. Pokaz mi bardziej efektywny samochód elektryczny na rynku ? 

image.thumb.png.afda96457af7fd8619b8dd0cc9f63b3e.png

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@Jac3kBMW jechałeś 120-140 a średnia wyszła 112km/h, co wszystko tłumaczy. Wynik dobry ale bez szału. Poza tym nie wiem skąd jechałeś, ale do Berlina było raczej z górki, bo Berlin na nizinach położony. No i nic nie wiemy o kierunku wiatru. Ale najważniejsze że dało Ci to dobre samopoczucie z dobrego zakupu 🙂 Mam to samo z Ix3 😜 

Przejedz się a1 w jedna stronę i spowrotem i zaskoczą Cię różnice w średniej zużycia energii ze względu na ukształtowanie terenu. 

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nikt nie twierdzi że model s nie jest efektywny ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach. Przykładowo model s dosyć mocno przeszacowuje przejechany dystans (spotkane u kilku tiutuberow, w tym bjorna) Także dane z komputera to śmietnik. Dlatego warto oglądać min bjorna który testuje auta na dokładnie tych samych trasach i oblicza wszystko z dokładnością aptekarza. Bardzo dużych ograniczeń technologii ev nie przeskoczyć chociażby bardzo chciał i niewiadomo jak zaklinał rzeczywistość.

Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, BMFun napisał(a):

Przejedz się a1 w jedna stronę i spowrotem i zaskoczą Cię różnice w średniej zużycia energii ze względu na ukształtowanie terenu. 

@BMFun Tak zgadza się. Jechałem do Berlina a dojazd do Autostrady to 5km. Licznik byl wyzerowany pod domem i ten czas też jest wliczony. Pokazałem bardzo dobre zużycie, które TMS często robi, dlatego pisałem że robiąc kilka tras po około 390 km ze Śląska do Poznania zostaje mi 10-15% baterii. 

Tak, średnia jest taka bo wiesz, że czasami za ciężarówkami zwalniasz do 80 itp.

Edytowane przez Jac3kBMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.