Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk rzeczywiście sukces, po kilku latach prawie się co niektorym uda odzyskać pieniądze. Ciekawe czytaj chętnie będziesz tutaj pisał jak za kilka miesięcy będzie kolejne dno 👍

  • Moderatorzy
Opublikowano
9 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Kurcze, troche dziwna historia.

W sensie naprawial w Tesli czy u Zdzicha gdzies?

Bo jak w Tesli to bym reklamowal a jak u Zdzicha to chyba nie beda robic tylko update'u tylko przetrzepia mu konkretnie auto bo podejrzewam ze z sieci SC nie moze tez teraz korzystac bo go odcieli jak auto powypadkowe?

Moze warto sprobowac za granica np Berlin? Slyszalem ze w polskim oddziale potrafi byc drogo i problematycznie (elektrowoz)

No oczywiście że nie w Tesli tylko w niezależnym warsztacie 😄 

SC zadziałało raz, drugi raz już się nie udało.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, Randall napisał(a):

No oczywiście że nie w Tesli tylko w niezależnym warsztacie 😄 

SC zadziałało raz, drugi raz już się nie udało.

No to jak na moje to nie placisz za jakis tam "update software" tylko za kompleksowe, profesjonalne przetrzepanie auta w ASO po dzwonie - sprawdzenie baterii, wszystkich parametrow zwiazanych z bezpieczenstwem etc bo jak Zdzichu naprawial a bateria np wadliwa czy soft dlubany to jutro moze byc pozar na stacji SC, spali sie kilka aut i wizerunkowe koszty dla Tesli beda szly w grube miliony a w kazdym pudelku beda znowu pisac ze Tesle sie pala.

Jak ktos kupuje auto po dzwonie i nieautoryzowanej naprawie to powinien sie niestety liczyc z kosztami jak chce korzystac z dobrodziejstw OTA, sieci SC etc etc i wtedy imho te 9k brutto PLN biorac pod uwage ceny roboczogodziny w ASO nie sa jakims trgicznym kosztem. Alternatywa jest olac updaty i olac siec SC skoro apka dziala na tyle ze auto sie otwiera, jezdzi etc.

Jest tez niemoralna opcja z ubezpieczeniem AC - oddac do serwisu i powiedziec ze bylo wszystko ok, teraz nie jest i niech ubezpieczyciel naprawia.

3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk rzeczywiście sukces, po kilku latach prawie się co niektorym uda odzyskać pieniądze. Ciekawe czytaj chętnie będziesz tutaj pisał jak za kilka miesięcy będzie kolejne dno 👍

slonik, akcje Tesli na rynku sa do kupienia od 15 lat.

Powyzej 300$ byly w calej historii przez kilka miesiecy wiec wez pod uwage, ze mowisz o kilku % posiadaczy akcji ktorzy kupili na samej, samej gorce.

I od tych kilku % posiadaczy odejmij jeszcze tych co robili DCA, ludzi ktorzy maja cene zakupu +300$ jest pewnie <5% MAX

Ale co sobie popsioczycz to Twoje, takiego antyteslowego trolla jak Ty to ze swieca szukac, to juz wie kazdy tu od lat ^^

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja nie jestem antyteslowy ale jaka trzeba mieć sieczkę w głowie żeby płacić za akcje producenta jakiejś marki więcej niż wszystkie inne marki razem wzięte? Tesla ma na dziś dzień 4 procent udziału w rynku i go nie powiększa i choćby nawet zaczęła produkować żelazka, tostery czy ekspresy do kawy to i tak jest baaardzo mocno przewartościowana względem konkurencji. Bądźmy poważny ale na jakich fundamentach oparty jest tego roczny wzrost? Wygrana trunkami pol procenta lepsza sprzedaż od przewidywań analityków? Śmiech na sali i beka z osób kupujących pontegorocznyxh cenach, chyba że tylko na szybki flip.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Ja nie jestem antyteslowy ale jaka trzeba mieć sieczkę w głowie żeby płacić za akcje producenta jakiejś marki więcej niż wszystkie inne marki razem wzięte? Tesla ma na dziś dzień 4 procent udziału w rynku i go nie powiększa i choćby nawet zaczęła produkować żelazka, tostery czy ekspresy do kawy to i tak jest baaardzo mocno przewartościowana względem konkurencji. Bądźmy poważny ale na jakich fundamentach oparty jest tego roczny wzrost? Wygrana trunkami pol procenta lepsza sprzedaż od przewidywań analityków? Śmiech na sali i beka z osób kupujących pontegorocznyxh cenach, chyba że tylko na szybki flip.

@słonik40 Ja od momentu zakupu Tesli robie sobie DCA za oszczędności na paliwie. Nie inwestuje nic więcej. Slonik, jak myślisz, sprzedawać czy dalej robić DCA. Taki mały eksperyment reinwestowania środków, które bym przepalił na paliwo. Żeby nie być gołosłownym. Nawet jak wrócą do 180USD to płakał nie będę 😉

Kompensuje znikomą utratę wartości samochodu 😉

image.thumb.png.c1ec50b4d5025721cc79287604686c45.png

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Lubię to 1
  • Moderatorzy
Opublikowano
2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

No to jak na moje to nie placisz za jakis tam "update software" tylko za kompleksowe, profesjonalne przetrzepanie auta w ASO po dzwonie - sprawdzenie baterii, wszystkich parametrow zwiazanych z bezpieczenstwem etc bo jak Zdzichu naprawial a bateria np wadliwa czy soft dlubany to jutro moze byc pozar na stacji SC, spali sie kilka aut i wizerunkowe koszty dla Tesli beda szly w grube miliony a w kazdym pudelku beda znowu pisac ze Tesle sie pala.

To by było zrozumiałe ale o żadnej wypadkowej historii doradca nie usłyszał, powiedzieliśmy o problemie z softem, prosił dołączyć zrzut ekranu z aplikacji oraz ekranu centralnego i tyle. W wycenie też nie ma ani słowa o jakiejś pełnej kompleksowej weryfikacji. No chyba że odczytali zdalnie coś z auta - ale jak skoro się nie łączy ? 😄 W każdym razie mimo że Tesla teoretycznie nie potrzebuje serwisu to infolinia i kontakt jest bardzo ciężki w Polsce. Widać że mają bardzo dużo zgłoszeń a ludzi zbyt mało. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@Jac3kBMW jeśli zarobiłeś swtysfakconujaca cię kwotę to ja bym spieniężył no ale akcje mają to do siebie że nie przewidzisz ani kiedy jest Górka ani kiedy przyjdzie dołek z tendencja że wspinają na górę się długo po czym potrafią nawet w ciągu kilku godzin dramatycznie spaść.

 

pamiętaj że to zbiór zamknięty. Aby ktoś zarobił inny musi włożyć pieniądze i stracić 

 

co do utraty wartości to sprzedaj to pogadamy. Za tyle co kupiłeś można nowy kupić już 2 lata młodszy a ev używanych pies z kulawą nogą dziś nie chce kupić 

Edytowane przez słonik40
Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, słonik40 napisał(a):

@Jac3kBMW jeśli zarobiłeś swtysfakconujaca cię kwotę to ja bym spieniężył no ale akcje mają to do siebie że nie przewidzisz ani kiedy jest Górka ani kiedy przyjdzie dołek z tendencja że wspinają na górę się długo po czym potrafią nawet w ciągu kilku godzin dramatycznie spaść.

 

pamiętaj że to zbiór zamknięty. Aby ktoś zarobił inny musi włożyć pieniądze i stracić 

@słonik40 To jest kwota, która i tak byłaby przepalona na paliwie. Jak narazie to nie ma co robić DCA, trzeba czekać na stabilizacje i spadek i znowu dokupić. Jak stracę to się nie będę przejmował. W pewnym momencie zatrzymam DCA i zapomnę o tych akcjach. Jak nie będzie jakiegoś mocnego krachu to przyszły rok spokojnie akcje będą rosły z dużymi spadkami okresowymi, oczywiście. 

Teraz pociąg już trochę odjechał 🙂 Dzisiaj mamy znowu rajd ale ja nie sprzedaje i pewnie inni akcjonariusze myślą tak samo, dlatego akcje rosną. Popyt przewyższa podaż 😉

Sprzedając dzisiaj mój Teslowy wehikuł akcyjny mogę powiedzieć, że praktycznie odrobiłem utratę wartości na samochodzie. 

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Ja nie jestem antyteslowy ale jaka trzeba mieć sieczkę w głowie żeby płacić za akcje producenta jakiejś marki więcej niż wszystkie inne marki razem wzięte? Tesla ma na dziś dzień 4 procent udziału w rynku i go nie powiększa i choćby nawet zaczęła produkować żelazka, tostery czy ekspresy do kawy to i tak jest baaardzo mocno przewartościowana względem konkurencji.

Ferrari market cap - 80 miliardow euro, produkcja roczna - 13363

BMW market cap - 40 miliardow euro, produkcja roczna 2023 - 2,35 miliona aut

Podsumowujac, Ferrari w zeszlym roku sprzedalo 175x mniej aut od BMW a jest warte 2x wiecej, cuda na kiju, slonik w pelnej konsternacji ^^

 

A na powaznie - hype Tesli robi swoje oczywiscie ale jedna firma jest zdziadziala montownia 100 roznych poddostawcow o praktycznie zerowej innowacyjnosci i bardzo watpliwej przyszlosci a druga firma zmienia motoryzacyjny swiat. Stad sloniku Twoje rozterki gieldowe i niezrozumienie od 4 lat, ze dywan swietlny czy naturalna skora nie ma nic wspolnego z premium czy technologia wspolczesnie 😉 

46 minut temu, słonik40 napisał(a):

pamiętaj że to zbiór zamknięty. Aby ktoś zarobił inny musi włożyć pieniądze i stracić 

Ta bzdure tez juz 3x dementowalem.

Ile na dzis osob stracilo na BTC ktory jest po 76k$?

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na razie to ja nie widzę tu żadnego historycznego rekordu a jedynie chwilowy powrót do wcześniejszych już wartości i tak samo jak się wspięła tak samo i poleci bo to spółka mocno spekulacyjna. Znowu wielu zostanie ubranych w akcje po 300 licząc na zysk który nigdy nie nadejdzie. Odnostatniej górki minęło już kilka lat gdzie sama inflacja to kilkadziesiąt procent więc cały czas strata. Innowacyjna to może i była 10 lat temu a dziś baterie mają od chińczyków, przestarzała 400v architekturę, z autonomią a raczej asystentem utrzymania pasa oraz aktywnym tempomatem takim samym jak wszędzie indziej.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Na razie to ja nie widzę tu żadnego historycznego rekordu

Jak zaczynalem ten temat, styczen 2020r:

kapitalizacja BMW wynosila 40B$, kapitalizacja Tesli wynosila 80B$, byla raptem 2x wieksza.

Dzisiaj, po 4 latach kapitalizacja BMW wynosi nadal te same 40B$ (tu cos wspomnij o tej inflacji przez 4 lata ^^), natomiast kapitalizacja Tesli wynosi ponad 1T$ czyli jest 12x wieksza niz byla 4 lata temu i jest ~ 25x wieksza od kapitalizacji BMW.

 

Ja tez tu nie widze zadnego historycznego rekordu 😄

Mowilem Ci juz, wiekszego zaslepionego hejtera Tesli od Ciebie to nie widzialem ^^

Najsmieszniejsze jest to, ze Ty nie rozumiesz, nie dociera do Ciebie, czemu ta firma jest warta 20x wiecej od BMW, przeciez w BMW jest Vernasca, sa lasery i jest Bowers ^^

Od 4 lat Ci tu tlumacze w tym watku ale jestes bardzo oporny na wiedze 🙂

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Z wiedzą to jest wręcz odwrotnie. Rynek moto jest rynkiem nasyconym, od wielu lat sprzedaje się mniej więcej podobno ilość pojazdów rocznie. Tu nie ma potencjału do rozwoju i jak jedna firma sprzeda więcej to inna sprzeda mniej. Tesla ani nie sprzedaje wiele drożej od konkurencji a wręcz taniej ani nie rośnie sprzedaż jak początkowo zakładana. Przypomnij mi jeszcze fundamenty tesli. Jak nie pamiętasz to miał być wzrost o 50 procent rocznie do 20-30 milionów rocznie tymczasem jest całkowita stagnacja na dziś dzień i abstrahując od leków czy wernaski tesla ani nie ma kolosolnie większego zysku per auto vide Ferrari kontra BMW ani nie sprzedaje kilkusetkrotnie więcej aut więc wycena jest z dupy, abstrakcyjna ale nikt ci nie broni wkładać w nią własnych pieniędzy. Z tego co pamiętam kupiłeś akcje na poprzedniej górce a później latami uśredniałeś stratę siedząc cicho tutaj jak mysz pod miotłą. Jak zwykle budzisz się do życia na górce, szkoda że jak jest dół to wtedy nic nie piszez 👍🏼


p.s. cena tego macana jest nieco abstrakcyjna, już praktycznie nie moje turbo kosztowało po rabacie mniej ale w Porsche można sobie i kolor za 100 tysięcy wybrać, to się nazywa premium, luksus a nie wszyscy muszą rozumieć wartość towarów luksusowych. świat jest tak ułożony że są ludzie którzy mogą i chcą za to zapłacić. Ja bym tak auta nie dopakowal ale zawsze znajdzie się chętny który to zrobi.

 

 

 

Edytowane przez słonik40
  • Moderatorzy
Opublikowano

Obawiam się że jazda takim Macanem wliczając utratę wartości będzie niewiele tańsza niż latanie prywatnym helikopterem 😂

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

 
 nie wszyscy muszą rozumieć wartość towarów luksusowych. świat jest tak ułożony że są ludzie którzy mogą i chcą za to zapłacić. 

To mi się podoba.  Ja jestem na tym etapie,  że nie chce płacić za auto premium do jazdy w koło komina.

P.S. pojeździłem sobie ostatnio moim M2 i stwierdziłem, że to jest dzieło sztuki...

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rynek tak się zmienił w ciągu roku że Kupno macana 4 za 600k to jest absurdalna glupota. Za 700 z niewielkim haczykiem można wyjechać z salonu 911 carrera już całkiem fajnie wyposażona. M2 można kupić za 350k. sq7, sq8 za okolice 450k, m3 też okolice 450k i każde z tych aut da i więcej banana na twarzy i w perspektywie kilku lat będzie tańsze jak każdy elektryk powyżej 200k.

 

@Kriss33 szanuj swoje m2, dbaj jak tylko możesz bo te auta za kilkanaście lat będą warte sporo pieniędzy.

  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11 minut temu, słonik40 napisał(a):

Rynek tak się zmienił w ciągu roku że Kupno macana 4 za 600k to jest absurdalna glupota. Za 700 z niewielkim haczykiem można wyjechać z salonu 911 carrera już 

@Kriss33 szanuj swoje m2, dbaj jak tylko możesz bo te auta za kilkanaście lat będą warte sporo pieniędzy.

Dbam najlepiej jak potrafię 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 31.10.2024 o 10:31, adamjttk napisał(a):

PS. Akcje BMW uprawiaja obecnie freefall, 1/3 wartosci firmy wyparowala w pol roku. Jak to slonik zwykl mawiac? - spekulacyjna wydmuszka, ubieranie ulicy?

@BMFun Jakies predykcje? Usredniasz pozycje i dokupujesz? Kiedy wg Ciebie przestana wyplacac dywidende i akcje poleca o kolejne 20-30% w ciagu kilku dni jak u Intela? 

Pytasz mnie o predykcje, a jednocześnie w „pytaniu” zawierasz tezę. Także rozumiem, że sam sobie właściwie odpowiedziałeś 🙂 

Mam trochę akcji BMW kupionych w okolicach 68 i będę je z pewnością trzymał, bo w spółkę wierzę. Ma swoje słabości, ale ma legendę i historia pokazuje że wie jak trafić do różnorodnych klientów. Ja co jakiś czas kupuje w okolicy lokalnych dołków i sprzedaje na lokalnych górkach. Tamte akcje za 90eur sprzedałem przy ok 110 i parę razy już tak na BMW zarobiłem, także na paliwo do v8 jest, bo ja nie mogę tak odkładać jak @Jac3kBMW 😜 Także @Jac3kBMW trzeba wybierać - albo kolejne akcje Tesli, albo spełnianie marzeń - m5 w hybrydzie.

Dobrze, że Ty @adamjttk już w 2020 przewidziałeś wojnę na Ukrainie w 2022 i wybór Trumpa w 2024, a także strategia Chińczyków wykańczania motoryzacji europejskiej, bo to są główne czynniki które powodują zjazdy wyceny BMW. Tesla rośnie od paru miesięcy bo Elon otwarcie popiera Trumpa, a rynki od paru miesięcy wyceniają jego zwycięstwo. 
 

Jesli już w 2020 wiedziałeś że tak się na świecie potoczy, to jesteś wyrocznią z Omaha i czołowy geostrateg w jednym. Ale przyznasz się w jakiej cenie kupiłeś akcje i czy tak jak Słonik mówił - kupowałeś na górce po 300?

W dniu 31.10.2024 o 10:31, adamjttk napisał(a):

Dzisiejsza wartosc firmy jest rowna tej sprzed rowno 10 lat, inflacja oficjalna w EU w tym czasie 50%, rzeczywista pewnie ~2x wieksza patrzac na ceny nieruchomosci/zlota/spozywki etc - dramat dla inwestora, a niektorzy dalej wmawiaja ze firma sie ROZWIJA i jest dobra inwestycja na emeryture 🤣

A jak się rozwija Tesla przez ostatnie 4 lata? Tylko nie pisz o nowych fabrykach które nie mają dla kogo produkować. Technologicznie od 2020 czy nawet 2019 nic się istotniejszego nie wydarzyło oprócz plaid którego nikt nie chce oraz ambientów w facelift model 3. Od 4 latach akcje stoją na podobnym poziomie uprawiając lokalny rollercoaster. A największym motorem wzrostu jest (geo)polityka.

image.thumb.jpeg.ce7be4c059d3acca331c4bb9778d787b.jpeg

 

W dniu 31.10.2024 o 10:31, adamjttk napisał(a):

Jak spadnie do 40 euro, wsparcie z 2020 to sam dokupie, trzeba liczyc chociazby na odbicie zdechlego kota, w koncu baza klientow jest pokazna i miejmy nadzieje Niemiaszki nie pozwola ot tak skarlowaciec firmie. Osobiscie zaczalbym od zwolnienienia szefa designu w ramach planu naprawczego ^^

No to się zgubiłem już - to wierzysz w BMW czy zakładasz jego bankructwo w ciągu 5 lat jak pamiętam?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, BMFun napisał(a):

Jesli już w 2020 wiedziałeś że tak się na świecie potoczy, to jesteś wyrocznią z Omaha i czołowy geostrateg w jednym. Ale przyznasz się w jakiej cenie kupiłeś akcje i czy tak jak Słonik mówił - kupowałeś na górce po 300?

Zaczalem kupywac akcje jeszcze przed splitem, po dzisiejszych ~300$

Zrobilem to duzo za pozno, powinienem to zrobic jak zaczynalem pisac w tym watku, byly wtedy po 30$, juz wtedy bylo widac w Norwegii jak wyglada trajektoria zarowno Tesli jak i BMW, pisalem o tym szczegolowo lata temu.

Nie przewidzialem oczywiscie wojny, czkawki europejskiej na BEV, covidu, kryzysu polprzewodnikow i wielu innych rzeczy - tego raczej nikt nie przewidzial.

Pozniej usrednianie az do zupelnego dolka na 100$ co pozwolilo obnizyc cene do niecalych ~190$

Natomiast jezeli uwazasz, ze obecnie wygrana Trumpa czy wojna ma wplyw na akcje BMW to bardzo sie w tym temacie roznimy.

Wg mnie akcje BMW sa wycenianie jak sa wyceniane bo firma nie ma planu na przyszlosc (jak wiekszosc europejskich producentow), zbagatelizowali Chinczykow, zbagatelizowali Tesle, zbagatelizowali BEV, zapatrzyli sie na 10-ta iteracje 320d, przetloczenia na masce i kolory ambientow czy podswietlanie grili. I mysleli ze sie bedzie samo krecilo a ludzie beda przynosic w zebach po 200k PLN za 318i do dealerow. Nie podumali ze dzisiaj dealerzy juz nawet nie sa potrzebni ^^

BMW zrobilo sie dziadkowa montownia nie-europejskich czesci w starych, nieefektywnych fabrykach a wycena firmy to odzwierciedla.

Jezeli Neue Klasse bedzie porazka (jak np ID3 u VW) to akcje poleca na leb na szyje, bedziemy widzieli 30-40$ easy, tym bardziej, ze predzej czy pozniej dywidenda zostanie wstrzymana bo beda potrzebne dodatkowe miliardy $ na R&D, inaczej firma bedzie jedynie miernym nasladowca chinskich/amerykanskich technologii. Nawet nie tyle nasladowca, zostanie integratorem chinskich czesci (co juz powoli sie dzieje). Wojny celne tym bardziej nie pomoga a Trump sie odgraza.

26 minut temu, BMFun napisał(a):

No to się zgubiłem już - to wierzysz w BMW czy zakładasz jego bankructwo w ciągu 5 lat jak pamiętam?

BMW nie zbankrutuje, najwyzej pan Chinczyk wykupi za garsc drobniakow jak Geely wykupilo Volvo, sama marka jest nadal duzo warta, ciagnie sie za nia duzo historii.

Jak poleci na 30-40$ to na pewno kupie (spekulacyjnie) liczac na odbicie zdechlego kota chociazby, w koncu marka ma wielu fanbojow 😉

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Nie przewidzialem oczywiscie wojny, czkawki europejskiej na BEV, covidu, kryzysu polprzewodnikow i wielu innych rzeczy - tego raczej nikt nie przewidzial.

Pozniej usrednianie az do zupelnego dolka na 100$ co pozwolilo obnizyc cene do niecalych ~190$

Natomiast jezeli uwazasz, ze obecnie wygrana Trumpa czy wojna ma wplyw na akcje BMW to bardzo sie w tym temacie roznimy.

Zdecydowanie sie różnimy w tym temacie. Zbiegiem okoliczności jest jednoczesne nurkowanie akcji BMW, VW, Porsche, Mercedes itp.

https://www.bankier.pl/amp/wiadomosc/Swiatowi-producenci-szykuja-sie-na-wojny-celne-po-zwyciestwie-Trumpa-8842340

https://amp.dw.com/pl/trump-uderzy-w-niemiecką-gospodarkę-ekspert-ostrzega/a-70743390
 

Elon Musk wstrzymuje nawet budowę fabryki w Meksyku.

BMW i inne marki niemieckie nie cierpią z braku elektryków, lecz bardzie z powodów które tu w większości padały, a krótko je podsumuje:

- drogiej energii w wyniku wojny - to Europa dostała w kość najbardziej, a najbardziej zyskują Chiny

- pogłębiającej się wojny handlowej z Chinami cierpiąc podwójnie - raz zamykanie się ogromnego rynku zbytu, a dwa gorszy dostęp do chińskich komponentow

- spadek popytu na elektryki w które zaczęli ładować $$$ w r&d

- dociskanie normami spalin i eko-podatkami przez UE gdy tymczasem reszta globu na na to wywalone

- podejrzenia dotyczące mocnego dotowania chińskich marek żeby wykańczać przemysł niemiecki + podejrzenia o kradzież technologii

- a teraz wybór Trumpa który zapowiada m.in.  dociśnięcie rynkow chińskich i europejskich wysokimi cłami

To „zaspanie” niemieckiej motoryzacji jest oczywiście faktem, ale to kropla w morzu problemów niemieckiej motoryzacji i w większości nadgoniona. Dzisiejsze niemieckie elektryki w wielu kwestiach prześcignęły Teslę.

Ferrari też zaspało elektryfikację i Chińczycy przerzuca się na BYD? 😉

https://finance.yahoo.com/news/ferrari-stock-slides-as-china-deliveries-hit-roadblock-171649688.html

Edytowane przez BMFun
Opublikowano
2 godziny temu, BMFun napisał(a):

Także @Jac3kBMW trzeba wybierać - albo kolejne akcje Tesli, albo spełnianie marzeń - m5 w hybrydzie.

@BMFun To jest tylko taki projekt Tesla, jak kupowałem to stwierdziłem, że drobniaki które i tak bym wydał na paliwo zainwestuje w Tesle. Fakt, wygląda to po roku bardzo ciekawie z czego się cieszę i jeszcze fajnie rokuje. 

Nie ma to żadnego wpływu na przyszłe decyzje zakupowe 😉 Ta skarbonka pewnie zostanie zapomniana tj. akcji nie sprzedam niech sobie leżą. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, BMFun napisał(a):

Dzisiejsze niemieckie elektryki w wielu kwestiach prześcignęły Teslę.

W czym przescignely wg Ciebie? Bo jak mi napiszesz ze maja 800V czy cos w tym stylu to parskne smiechem.

Tesla (jako firma) jest obecnie technologicznie lata swietlne przed niemiecka motoryzacja i wycena firmy to po prostu odzwierciedla.

Wg Ciebie ludzie kupuja w Europie model 3 czy model Y zamiast i4 czy iX3 bo sa zapatrzeni w Muska? 😉 

 

W Tesle inwestuja nie dzieciaki za drobne (wbrew obiegowej opinii np slonika) a najwieksze tuzy tego swiata.

BMW ledwo zipie i nie ogarnia co sie dzieje z motoryzacja na swiecie, dzisiaj szwedzkie Spotify ma 2x wieksza kapitalizacje od BMW, firma od streamingu muzyki.

 

Czesc z powodow o ktorych piszesz ma oczywiscie uzasadnienie i sie zgadzam, a czesc jest po prostu strasznie naiwna.

Normy spalin i ekopodatki w EU? Chlopie, przeciez w Chinach kupuja juz dzis znacznie wiecej elektrykow niz w EU, o jakiej ekologii i jakich podatkach Ty piszesz, BMW myslalo ze przez kolejne 50 lat swoje 2 litrowe diesle z oszukanym oprogramowaniem bedzie sprzedawalo na swiecie?

Jezeli taki noname jak ja pisal tu na forum juz 4 lata temu, ze BMW robi glupote, bo chce kupic elektryka, mam pieniadze w rece, mieszkam w Europie, a dealer BMW mi pokazuje potwora i3 i musze isc do Tesli po auto (a jestem fanem BMW) to o czym my tu rozmawiamy??

Powtorze Ci jeszcze raz - jezeli Neue Klasse bedzie niewypalem to BMW bedzie w czarnej dupie, i cena ropy czy gazu od ruskich bedzie tu najmniejszym problemem.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, rkmi09 napisał(a):

https://www.wsj.com/business/earnings/bmw-posts-sharp-fall-in-automotive-profitability-83ce96b9

Tymczasem wyniki finansowe za Q3 ogłoszone parę dni temu są określane jako „sharp drop”. Poleciały ostro zyski, przychody i łączna sprzedaż też. Ceny za które @adamjttkkupiles i4 nie są cenami dla BMW. Mimo ostrej walki cenowej jaką podjął BMW nie udało się zasypać głębokiego spadku sprzedaży w Chinach. 
 

Edytowane przez BMFun
  • Moderatorzy
Opublikowano

Patrzyłem teraz na Audi A6 elektryczne w kombi.

To BMW i5 wydaję się być lata świetlne za Audi.

Może się okazać, że 2 lata zmienię 540i G31 na elektryczne Audi.

M4 zostanie do weekendowego warczenia.

Ciągle nie wiem dlaczego dopiero teraz wchodzą elektryczne kombi/liftbacki/sedany

Po co Mercedes BMW Audi zaczęł od SUVów?

Przecież to od razu zrażało do elektryków niskim zasięgiem (wysoka waga, plus aerodynamika cegły).

Po teście MB EQC to był jakiś dramat.

Rynek zwykłych auto przejęla Tesla.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.