Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
8 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

A gdzie jest patriotyzm lokalny BMW. Praktycznie przez ten tzw, patriotyzm wyeksportowali całą technologię do Chin. BMW i inni mieli to w dupie to dlaczego klienci mają kierować się teraz jakimś patriotyzmem. Rynek ich zweryfikuje wszystkich. Mogli produkować w EU i chronić technologie/patenty. Zachłanność i kapitalizm odbija im się teraz czkawką. 

Zapominasz że częściowo jedziemy na jednym  gospodarczym wozku w UE i patrząc jak mocno nasze gospodarki są powiązane.

Ta sama “pazerność” kazała budować fabryki w Polsce i korzystać z polskich poddostawców 😉

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
58 minut temu, adamjttk napisał(a):

@BMFun najlepszy lajkujacy, wez Ty stary zajrzyj pod maske gdzie te Twoje iX3 wyprodukowane zostalo 🤣

Co to ma do rzeczy? Mysie ze nie zrozumiałeś o czym napisał Słonik. Jedno nie przeczy drugiemu.

EDIT: I żeby nie było, jeśli to miało być zaproszenie to taplania w błocie, to ja grzecznie dziękuję i nie przyjmuję zaproszenia 😉 Jeśli to zachęta do merytorycznej dyskusji, to wybrałeś mocno zawoluowaną formę 😉 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, BMFun napisał(a):

EDIT: I żeby nie było, jeśli to miało być zaproszenie to taplania w błocie, to ja grzecznie dziękuję i nie przyjmuję zaproszenia 😉 Jeśli to zachęta do merytorycznej dyskusji, to wybrałeś mocno zawoluowaną formę 😉 

Twoj post sprzed doslownie 2 dni:

W dniu 28.10.2024 o 22:07, BMFun napisał(a):

Adam by Ci nie wybaczył zmiany z Tesli na BMW. No chyba że na pol roku - kupisz, ponarzekasz na jakość, osiągi, liczbę znaczków ///M. A na końcu, bez żadnych skrupułów, opchniesz na rynek wracając do Tesli S Plaid w której znów będziesz mógł oddychać pełną piersią 🙂

I Ty mi chlopie piszesz o taplaniu sie w blocie?

Daj se na luz 👍

 

Aha, bo zapomnialem o meritum

Jak BMW sprzedaje panu chinczykowi 40% swoich aut czy VW 2 miliony rocznie to wszystko ok, nie ma problemu.

Jak pan chinczyk sprzedal kilkadziesiat tysiecy BEV w Europie to larum, skomlenie, politycy dajcie 100% cel bo oni ukradli nam R&D i smia sprzedawac tansze auta.

Ukradli R&D ha, gdzie kazda firma zagraniczna w Chinach ma polowe kapitalu chinskiego. Jakie R&D gdzie dzis to Europejczycy zzynaja od Chinczykow? WTF?

BMW olaboga, jeszcze nikt nie bedzie chcial od nas kupowac 316i po 200k PLN, dywanikow po 800 PLN, chinskich wycieraczek po 500 PLN czy oleju wymieniac po 1000 PLN, nie dajcie chinczykom zarznac naszej dojnej krowy ktora 70 lat temu sie pasla na wiezniach z Auchwitz.

Kur** dramat jak to czytam, powieka mi nawet nie drgnie kupujac chinskie auto zamiast BMW czy VW, Auchwitz, dieselgate, afery za afera, tak jakby europejska motoryzacja nie byla dotowana ROTFL, te 27k PLN to jak to sie nazywa?

 

Jako totalny laik powiem to co pisze od 4 lat tutaj - niech sie wezma do roboty te smierdzace europejskie tluste koty bo czas sprzedawania 316i po 200k PLN mija na naszych oczach, w Norwegii swietnie to widac juz teraz a w EU bedzie to widac rowniez za kilka lat. Stellantis to chyba juz rekawami oddycha.

Zrzut-ekranu-2024-10-30-202228.jpg

 

Aaaa, bylbym zapomnial, lubie komplementowac GUI BMW bo czesto jest za co 👍

W sobote byla zmiana czasu, minely 4 dni a na zegarku BMW wciaz niewlasciwa godzina, szukam w opcjach daty/zegara (nielatwe zadanie..), sprawdzam funkcje "automatyczna zmiana czasu" - no wlaczona, wiec kur.. czemu to *** nie dziala.

Wylaczylem, wlaczylem spowrotem ta opcje - MAGIA, mam w koncu prawidlowa godzine.

Czy mam pecha po prostu i zabugowane auto czy jednak soft gowniany?

Ano dlugo szukac nie trzeba 🤣

https://g60.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2088842

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Kriss33 ja raczej nie znam nikogo kto by chciał chińskie auto ale na forach sporo ludzi przykładowo chwali MG więc chętni są.

@adamjttk staram się nie kupować rzeczy z chin, wiadomo nie wszytko jest możliwe i nie wszystko da się sprawdzić ale akurat moje zainteresowania/pasje na to pozwala. Ciuchy dla bombelkow kupuję od polskich lokalnych małych szwalni, swoje staram się wybierać made in Vietnam albo India, apple też stara się odciąć od Chin, elektronikę można też kupować koreańską czy japońską wied jeszcze póki co wybór jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Ukradli R&D ha, gdzie kazda firma zagraniczna w Chinach ma polowe kapitalu chinskiego. Jakie R&D gdzie dzis to Europejczycy zzynaja od Chinczykow? WTF?

Adam, albo nie masz pojęcia o czym piszesz albo udajesz głupa. To że chiny kradły to fakt.  Poczytaj jak kopiowali europejskie auta w tym np X5 w okolicach 2000 roku. Firma w której pracuję pozwała chińską firmę o naruszenie IPR i kradzież KODU ŹRÓDŁOWEGO i wygralismy. Mamy na to dowody. Straty oszacowano na prawie miliard dolarów. Caly sprzęt elektroniczny z chin to w większości ukradziona technologia firm ktore u nich mialy produkcję. Koszty R&D są ogromne, moja firma wydaje na to okolo miliard dolarow rocznie. I teraz przychodzi ktoś kto ci to kradnie i moze sprzedawac taniej, bo nie musial tego miliarda wpompowac, wiec i tak wyjdzie na swoje. Dodatkowo oni nie chcą na tym zarabiać, oni chca przez dumping zniszczyc konkurencję, żeby potem robić co im się podoba. Jeśli tego nie widzisz to jesteś ślepy. 

To ze bmw czy inne auto-corpo maja za uszami to nie powod zeby wybielac chińczyków, to argument typu a u was bija murzynow....

A wzmianka o Auschwitz to poniżej jakiegokolwiek poziomu...

Edytowane przez Ratm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Ratm Nie neguje tego co mowisz, mowie jedynie ze zyjesz przeszloscia i piszesz o wydarzeniach sprzed 20-30 lat.

Na dzisiaj taki BYD zatrudnia ponad pol miliona ludzi a w tym prawie 100k inzynierow i to oni (Chinczycy) pomalu juz wyznaczaja standardy, z kazdym rokiem roznica sie bedzie tylko poglebiac. Porownaj sobie wydatki chinskich jak i europejskich firm na R&D w moto, Chinczycy juz nie tylko nie ustepuja, oni PRZEGANIAJA Europejczykow, postaili na BEV, dobrego konia i tyle.

Proponuje przejrzec na oczy bo to, ze Europa sie robi skansenem technologicznym jest zwyklym faktem, zarowno Chiny jak i USA odjezdzaja nam w tempie EKSPRESOWYM jezeli chodzi o technologie i tupanie nogami (chociaz szlachetne jak to slonik wyjasnia) NICZEGO juz nie zmieni, trzeba sie wziac ostro do pracy bo beda nas czekac chude lata inaczej.

BYD says it will bolster R&D investment as engineers exceed 90,000 - CnEVPost

 

Apropo jakosci BMW, byly kiedys artykuly tylko czlowiek nie widzial albo nie chcial widziec, efekty widzimy dzis tych artykulow.

https://bimmerlife.com/2021/06/26/bmw-to-cut-manufacturing-costs-by-25-per-vehicle-by-2025/

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/board-member-says-bmw-cut-production-cost-per-vehicle-by-25-2021-06-21/

 

PS. Zeby nie bylo ze psiocze tylko na BMW - w Tesli np wycieraczki irytuja na maxa czasami, czujnik deszczu powinien wrocic (!)

 

PS. Akcje BMW uprawiaja obecnie freefall, 1/3 wartosci firmy wyparowala w pol roku. Jak to slonik zwykl mawiac? - spekulacyjna wydmuszka, ubieranie ulicy?

@BMFun Jakies predykcje? Usredniasz pozycje i dokupujesz? Kiedy wg Ciebie przestana wyplacac dywidende i akcje poleca o kolejne 20-30% w ciagu kilku dni jak u Intela? 

Dzisiejsza wartosc firmy jest rowna tej sprzed rowno 10 lat, inflacja oficjalna w EU w tym czasie 50%, rzeczywista pewnie ~2x wieksza patrzac na ceny nieruchomosci/zlota/spozywki etc - dramat dla inwestora, a niektorzy dalej wmawiaja ze firma sie ROZWIJA i jest dobra inwestycja na emeryture 🤣

Jak spadnie do 40 euro, wsparcie z 2020 to sam dokupie, trzeba liczyc chociazby na odbicie zdechlego kota, w koncu baza klientow jest pokazna i miejmy nadzieje Niemiaszki nie pozwola ot tak skarlowaciec firmie. Osobiscie zaczalbym od zwolnienienia szefa designu w ramach planu naprawczego ^^

 

Capture234.jpg

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Proponuje przejrzec na oczy bo to, ze Europa sie robi skansenem technologicznym jest zwyklym faktem, zarowno Chiny jak i USA odjezdzaja nam w tempie EKSPRESOWYM jezeli chodzi o technologie i tupanie nogami (chociaz szlachetne jak to slonik wyjasnia) NICZEGO juz nie zmieni, trzeba sie wziac ostro do pracy bo beda nas czekac chude lata inaczej.

a masz jakies konkretne przyklady zeby ta teze potwierdzic?

 

kopiowanie bmw bylo moze i 20 lat temu, przyklad mojej firmy to ostatnie 10 lat (wtedy kradli), proces byl 2 lata temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, Ratm napisał(a):

a masz jakies konkretne przyklady zeby ta teze potwierdzic?

Jak zwykle, najwazniejsza jest DYNAMIKA zmian, nie patrz gdzie jestesmy dzis, tylko patrz gdzie bedziemy za kilka lat (jak zmieniaja sie procenty z roku na rok na korzysc Chin)

Przejrzyj na spokojnie te 4 linki i chetnie podyskutuje wtedy n/t technologii

https://technode.com/2024/09/13/chinas-byd-builds-2-8-billion-global-rd-center-filing-says/

https://www.statista.com/statistics/1306674/byd-in-china-expenses-for-research-development/

https://www.technologyreview.com/2023/02/21/1068880/how-did-china-dominate-electric-cars-policy/

https://itif.org/publications/2024/07/29/how-innovative-is-china-in-the-electric-vehicle-and-battery-industries/

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@adamjttk nieco przesadzasz. Póki co zachód ma jeszcze jakąś technologiczną przewagę, chociażby w chipach gdzie Chińczycy mają problem z osiągnięciem najnowocześniejszych technologii w ich produkcji. Stąd pojawiają się tarcia o Tajwan.  Z softem też u nich nie najlepiej. Niemniej jednak wszystko idzie w kierunku ze przewagi będą jedynie chwilowe i pozorne ponieważ wszystko da się rozłożyć na części pierwsze i skopiować. Nawet soft możesz zdekompilowac i napisać taki sam.

sprawa będzie się rozbijac o cenę surowców naturalnych i kosztów pracy. Będzie wygrywał ten kto kupi je taniej i znajdzie tańszego niewolnika i tutaj odpowiedz sobie sam czy chciałbyś być za jakiś czas niewolnikiem chińczyka pracującym za miskę ryżu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z tego co pisze artykuł zamykają fabrykę elektrycznych aut no i jak dla mnie wychodzi na to że Zipse miał rację mówiąc kilka lat temu że jingling by zalać  rynek elektrycznymi autami ale ludzie ich w takiej skali nie chcą. Pełny obraz sytuacji wygląda tak. Tesla Berlin miała produkować 2 miliony samochodów rocznie, produkuje ułamek tego. Mercedes wycofuje się ze strategii pure electric na auta z wyborem napędu, vag zamyka fabryki elektrycznych aut.

tymczasem ja coraz mniej mam chęć na sfinalizowanie zamówienia na macana ev. Jeszcze niby mam czas bo brak slotów na przyszły rok ale patrząc co się dzieje na rynku to kupno elektryka dziś to chyba nie do końca mądry pomysł. Lepiej chyba kupić jakiegoś hot hatch typu rs3, cla45s ewentualnie m3 albo coś na długie trasy w dieslu typu audi s7 póki diesle jeszcze są. Z tego co mi powiedział sprzedawca z audi w przyszłym roku wchodzą nowe normy, diesle będą na dużych restrykcjach a to oznacza problemy z dostępnością na rynku.

@Jac3kBMW m5 to też fajna opcja, szczególnie w kombi ale z drugiej strony 6 stówek to już są progi 911 carrera które można włożyć pod kocyk, polecieć we dwójkę do Chorwacji i jeszcze w miarę dobrze prYtyrzyma wartość. Problemem jest zbyt duży wybór przeć co trudno się zdecydować 😂😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

tymczasem ja coraz mniej mam chęć na sfinalizowanie zamówienia na macana ev. Jeszcze niby mam czas bo brak slotów na przyszły rok ale patrząc co się dzieje na rynku to kupno elektryka dziś to chyba nie do końca mądry pomysł.

Nie wiem jaki masz prog bolu na utrate wartosci ale w Norwegii ceny uzywanych elektrycznych Porsche to obecnie freefall.

Za nowe Taycany Turbo Porsche zyczy sobie 1,9 M NOK, czyli z opcjami to 2,3-2,5M NOK

Zrzut-ekranu-2024-11-03-124925.jpg

 

Uzywki 3-4 letnie z mikro przebiegami, wyposazone pod korek (Burmester, wszystko w skorze indyvidual) sa do kupienia po 0,8M NOK od dealera, na przedluzonej gwarancji etc - to jest 30-35% ceny nowego

https://www.finn.no/mobility/item/375830963?ci=1

Dla porownania - 911S kosztuje katalogowo praktycznie tyle samo co Taycan Turbo, a uzywana 3-4 letnie chodza po 1,6M NOK czyli 2x wiecej niz Taycan Turbo ^^

https://www.finn.no/mobility/item/373376317?ci=1

 

Macany moze i fajne auta ale 3x wyzsza cena od TMY bedzie miala fatalne przelozenie na wartosc rezydualna tych aut po kilku latach, tym bardziej ze technologia BEV dynamicznie sie rozwija i osiagi/technologia rozwija sie z roku na rok.

Zerknalem jeszcze na ceny 911 - w NO, zeby 911 kosztowala ~30% nowej to musi minac z ~15 lat. Mimo calego entuzjazmu do BEV w przypadku Porsche trzymalbym sie jednak ICE, przynajmniej jezeli chodzi o szanowanie swoich pieniedzy.

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
36 minut temu, adamjttk napisał(a):

 

Zerknalem jeszcze na ceny 911 - w NO, zeby 911 kosztowala ~30% nowej to musi minac z ~15 lat. Mimo calego entuzjazmu do BEV w przypadku Porsche trzymalbym sie jednak ICE, przynajmniej jezeli chodzi o szanowanie swoich pieniedzy.

 

Nie wierzę, że Adam to napisałeś  🙂 myślałem, że dla Ciebie spalinowa motoryzacja nie istnieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@słonik40 Czas leci, mi się dwuletni leasing kończy we Wrześniu na TMS czyli żeby coś zamówić nowego to koło Marca muszę decydować. Coraz bardziej kusi mnie, żeby ostatnie V8 postawić w garażu ponieważ za 2 lata ciężko będzie kupić taki samochód bez plugina. 

Widzimy jak wygląda obecne M5, z użytecznego punktu widzenia super mix EV z V8 tylko, że jest to samochód tylko na gwarancje. Po gwarancji to będzie skarbonka z masakryczną utratą wartości. Nie będzie opcji naprawić tego poza ASO tak jak obecnie z większością modeli po gwarancji. Ale kusi mocno.

Podobno w następnej generacji X5 z V8 będzie także w pluginie. Tak myślę, że na kolejnego elektryka przyjdzie jeszcze czas a na ostatnie V8 to już ostatni dzwonek. Wygląda na to, że obecne X6 M60i to najtańsze V8 na rynku, włącznie z wiekowymi już Q7/8. Wydaje mi się, że obecne X5 V8 przytrzyma fajnie wartość, gdyby kolejna generacja była faktycznie pluginem. Mi fajne X5 wychodzi koło 640tyś ale jak na koniec Q1 wynegocjuje 20% rabatu to pewnie się skuszę. 

 

Edytowane przez Jac3kBMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@adamjttk myślę że każdy tutaj z nas mocno szanuje swoje pieniądze i jak się widzi że elektryki uprawiają free fall, na każde ogłoszenie sprzedaży wylewa się tona hejtu to rozsądek woła stop. Nie pomaga także fakt kolejnych podwyżek ceny ładowania w trasie. Mercedes me charge od grudnia ze 1.8 na 2,45 z abo 60 złotych miesięcznie (przez pierwszy rok za darmo).  No w każdym razie nie wygląda to różowo.
 

@Jac3kBMW mi leasing na eqe kończy się w sierpniu przyszłego roku ale ze potrzebuje trochę kosztów w tym roku pomysł był by coś ciekawego dokupić na szybko. Polatałem trochę po salonach i zapał zgasł bo nie wiadomo co wybrać. Generalnie żona sugeruje coś sportowego i nie suv, nawet niech stoi jako 3 auto, ewentualnie kabriolet. Oglądaliśmy m2 ale design nie przekonuje w 100 procentach, mi się podoba m3 kombi ale żona twierdzi że niczym specjalnym się nie wyróżnia. Poza tym podobno ma malutki bak więc zasięg raczej mizerny. 440 kabriolet też fajny. Z tanich v8 masz tez nowego chwalonego mustanga, można też czasami znaleźć tanie sq7 np https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/audi-sq7-os-skretna-hak-bang-olufsen-adaptacyjny-temp-ID6GBY4D.html chociaż już sam nie wiem czy takie s7 w dieslu, x5 40dczy 340d nie było by fajnym pomysłem w trasę. Ja v8 też bym nie pogardził ale kupic to jedno ale wracając do ice chciałbym wrócić do podróżowania te 160-180 po autostradzie i obawiałbym się tu zasięgu i kosztów spalania. Poza tym jak oglądam recenzje to nowe auta już nie brzmią i tak masz dźwięk z głośników często. Dodatkowe filtry i rev limitery skutecznie tłumią dźwięk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

BYD sprzedał w październiku ponad 500 tysięcy aut, tylko BEV-y i PHEV-y. Może wyprzedzić Toyotę w sprzedaży hybryd | SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

To by bylo na tyle jezeli chodzi o europejskie czy japonskie marki na chinskim rynku

Niesamowite po prostu jak zmienil sie rynek motoryzacyjny w ciagu ostatniej dekady

 

ABkPyVQRhhcx6xWc.jpg

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.