Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
28 minut temu, słonik40 napisał(a):

@Kriss33m2 które posiadasz to jest typowa torowa żyleta której żaden elektryk na dziś dzień nie dorówna. Problem tych samochodów jest natomiast taki że ludzie kupują marzenia.  Marzenia o szybkiej jeździe, ściganiu się na torach ale ogromna większość z nich ani nie będzie się ścigać, nigdy nie pojedzie na tor a jak pojedzie to ze dwa razy z ciekawości ani nawet nie posiadają umiejętności żeby tak zbudowane auto wykorzystać. Później przychodzi szara rzeczywistość, codzienność gdzie stoisz w korkach, jeździsz bo musisz gdzieś pojechać. 
 

spójrz teraz na nowe m5 z drugiej strony.  Jeździsz codziennie do roboty stojąc w korkach i przepalasz te 20-40 litrów na 100km. Mocy i dźwięku i tak nie wykorzystasz bo ani nie ma jak ani nawet nie masz ochoty. W tym momencie hybryda w nowej m5 będzie wybawieniem. Będziesz mógł pojechać w ciszy oraz za ułamek ceny ….ale gdy wyjedziesz przykładowo na autostradę czy będziesz miał ochotę posłuchać v8 przyciśniesz odpowiedni przycisk i polecisz te 200km/h skuchajac v8. Myślę że auto takie jak m5 raczej nigdy nie było kupowane na tor a raczej do bardzo szybkiej jazdy autostradowej a tam masa aż tak przeszkadzać nie będzie i m5 sprawdzi się świetnie.

Dokładnie to chciałem powiedzieć. Dzisiejsze Mki typu M5, M8 to stety/niestety bardziej limuzyny z bardzo mocnym pazurem, które potrafią zachować się na torze. Takie trochę auto 2w1 które nie będzie w 100% ani sportowe ani nie będzie komfortową limuzyną dla każdego.

I stąd pewnie popularność aut typu x5m czy rsq8. Auta nieźle brzmią, mają na prostej świetną dynamikę, znakomita elastyczność od dołu, a zawieszenie daje bardzo dobre wrażenie jazdy w zakrętach jak na suv. Jednak to palenie benzyny (i trucie) w korkach jest chyba największym wyrzutem sumienia. Poza miastem tego problemu nie widzę. Dlatego hybryda nie jest takim głupim rozwiązaniem. 2 tony w przypadku m5 to i tak trochę dużo jak na auto sportowe, więc te 2,5tony mimo że brzmi tragicznie, to wiele nie zmienia. Z pewnością jeździ tak jak mój suv który waży 2,5t tylko lepiej bo jest niższy. Jako auto rodzinne ideał, gdyby nie pewnie skromniejszy bagażnik. Może to właśnie będzie następca mojej x5m..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Słonik pięknie to opisałeś, serio. Jezdzilem poprzednim M5, wspaniały samochód. Co do wysokiej masy nowej M5. Na pewno tak jest, że na codzień to bez znaczenia. Tylko, że na dzisiaj mam 2 problemy z takimi szybkimi autami typu M.

1. Im lepsze osiągi tym większa męka na codzień.  Po prostu cierpisz, że nie możesz,  bo to się na pewno źle skończy. Mka potrzebuje przestrzeni, jadąc powyżej 100 km/h to dopiero się zaczyna zabawa. Dla takiej M5 autostrada i jazda 200 km/h to jest to. 

2. Nie chcę pracować na samochody. Zakup Mki jest drogi, eksploatacja droga, a możliwości wykorzystania bardzo ograniczone. Na pewno wpływ na taki stan rzeczy miało kupowanie kilkuletnich aut premium, które były mocno wyeksploatowane, a ja za to wszystko płaciłem. Dalej bym mógł,  ale nie chce. Dlatego taki jestem zachwycony Teslą,  bo za 200 tys mam ponad 300 koni, z których codziennie korzystam, bo ja w korkach praktycznie nie jeżdżę, zachaczam o obwodnicę, więc możliwości są. Co innego zgodność z ograniczeniami prędkości, o tym w internecie nie piszę. Elektryk jest w swoim żywiole od startu i do 100 km/h jest szybszy w praktyce od spalinowych. 

Edytowane przez Kriss33
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

@Kriss33m2 które posiadasz to jest typowa torowa żyleta której żaden elektryk na dziś dzień nie dorówna. Problem tych samochodów jest natomiast taki że ludzie kupują marzenia.  Marzenia o szybkiej jeździe, ściganiu się na torach ale ogromna większość z nich ani nie będzie się ścigać, nigdy nie pojedzie na tor a jak pojedzie to ze dwa razy z ciekawości ani nawet nie posiadają umiejętności żeby tak zbudowane auto wykorzystać. Później przychodzi szara rzeczywistość, codzienność gdzie stoisz w korkach, jeździsz bo musisz gdzieś pojechać. 
 

spójrz teraz na nowe m5 z drugiej strony.  Jeździsz codziennie do roboty stojąc w korkach i przepalasz te 20-40 litrów na 100km. Mocy i dźwięku i tak nie wykorzystasz bo ani nie ma jak ani nawet nie masz ochoty. W tym momencie hybryda w nowej m5 będzie wybawieniem. Będziesz mógł pojechać w ciszy oraz za ułamek ceny ….ale gdy wyjedziesz przykładowo na autostradę czy będziesz miał ochotę posłuchać v8 przyciśniesz odpowiedni przycisk i polecisz te 200km/h skuchajac v8. Myślę że auto takie jak m5 raczej nigdy nie było kupowane na tor a raczej do bardzo szybkiej jazdy autostradowej a tam masa aż tak przeszkadzać nie będzie i m5 sprawdzi się świetnie.

M5 nigdy nie były robione jako samochody stricte na tor. Mam 24- letnie M5 ważące jedyne 1800 kg i w ciasnych zakrętach płuży przodem jak jakieś audi z poprzecznie zamontowanym silnikiem;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Predzej czy pozniej musialo to nastapic.

Jestem w miare pewny, ze niedlugo poczytamy podobne newsy o BMW

VW labour chief sounds alarm on mass layoffs, three German plant closures | Reuters

"Volkswagen (VOWG_p.DE), opens new tab plans to shut at least three factories in Germany, lay off tens of thousands of staff and shrink its remaining plants in Europe's biggest economy as it plots a deeper-than-expected overhaul, the company's works council head said on Monday."

"Volkswagen also plans to cut salaries at the brand by at least 10% and freeze pay in both 2025 and 2026"

 

Jeszcze apropo ostatniej dyskusji ciekawy post:

1 - Comfort access is gone on rear doors

2 - Tailpipes gone from 30 models - https://ibb.co/sJvTR0W

3 - Ambient lights gone from rear doors - https://ibb.co/RQLGPDD

4 - Ambient lights are gone from door pockets

5 - C pillar is plastic and used to be leatherette

6 - Door tops and dash plastic or fabric

7 - Door handles and buttons went from metal to plastic - https://ibb.co/rsqmZGs

8 - The door grabs plastic. The funny thing is that the front is gloss, and the back and rear are plastic. The actual window controls are plastic now https://ibb.co/RbJqprL

9 - MSport steering wheel airbag cover plastic - https://ibb.co/SyymSWv

10 - The lower dash used to be rubberized, material now plastic

11 - Footrest and trunk scuff plates went from metal to plastic - https://ibb.co/pQBVjpp

12 - The sunroof doesn’t open. it's now a panoramic roof - https://ibb.co/DzcxyrN

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, stuffman napisał(a):

M5 nigdy nie były robione jako samochody stricte na tor. Mam 24- letnie M5 ważące jedyne 1800 kg i w ciasnych zakrętach płuży przodem jak jakieś audi z poprzecznie zamontowanym silnikiem;)

Sprawdź zawias, geometrię i opony bo jakoś się nie spotkałem, żeby e39 m5 płużyło przodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, BMFun napisał(a):

Dokładnie to chciałem powiedzieć. Dzisiejsze Mki typu M5, M8 to stety/niestety bardziej limuzyny z bardzo mocnym pazurem, które potrafią zachować się na torze. Takie trochę auto 2w1 które nie będzie w 100% ani sportowe ani nie będzie komfortową limuzyną dla każdego.

I stąd pewnie popularność aut typu x5m czy rsq8. Auta nieźle brzmią, mają na prostej świetną dynamikę, znakomita elastyczność od dołu, a zawieszenie daje bardzo dobre wrażenie jazdy w zakrętach jak na suv. Jednak to palenie benzyny (i trucie) w korkach jest chyba największym wyrzutem sumienia. Poza miastem tego problemu nie widzę. Dlatego hybryda nie jest takim głupim rozwiązaniem. 2 tony w przypadku m5 to i tak trochę dużo jak na auto sportowe, więc te 2,5tony mimo że brzmi tragicznie, to wiele nie zmienia. Z pewnością jeździ tak jak mój suv który waży 2,5t tylko lepiej bo jest niższy. Jako auto rodzinne ideał, gdyby nie pewnie skromniejszy bagażnik. Może to właśnie będzie następca mojej x5m..

Ja już nie potrzebuje SUV-a, a na dłuższe wyjazdy zawsze mogę wrzucić boxa. To może być moje ostatnie V8. Jest to obecnie jeden z niewielu samochodów, który mi mocno pasuje :-). Za pół roku bedę konfigurował i negocjował 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
6 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

Ja już nie potrzebuje SUV-a, a na dłuższe wyjazdy zawsze mogę wrzucić boxa. To może być moje ostatnie V8. Jest to obecnie jeden z niewielu samochodów, który mi mocno pasuje :-). Za pół roku bedę konfigurował i negocjował 😉

Adam by Ci nie wybaczył zmiany z Tesli na BMW. No chyba że na pol roku - kupisz, ponarzekasz na jakość, osiągi, liczbę znaczków ///M. A na końcu, bez żadnych skrupułów, opchniesz na rynek wracając do Tesli S Plaid w której znów będziesz mógł oddychać pełną piersią 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, BMFun napisał(a):

Adam by Ci nie wybaczył zmiany z Tesli na BMW. No chyba że na pol roku - kupisz, ponarzekasz na jakość, osiągi, liczbę znaczków ///M. A na końcu, bez żadnych skrupułów, opchniesz na rynek wracając do Tesli S Plaid w której znów będziesz mógł oddychać pełną piersią 🙂

Już gdzieś pisali na necie tylko nie pamiętam gdzie, że konfig za 720tys po rabatach wychodzi około 600tyś czyli nie jest najgorzej. To by sie zgadzało przy 18% rabatu. Zrobiłem swój konfig i nie przekroczyłem 720tys ;-). Taki samochód w Norwegii by nie przeszedł. Kosztuje pewnie dobry Taycan x2 😉 

Jak narazie M5 jest numer 1 po mojej TMS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Wygląda na to, że cała niemiecka branża automotive jest na garnuszku Chin. To od nich zależy tak naprawdę czy przetrwają czy nie. Sami w imieniu kapitalizmu wyhodowali sobie takiego pasożyta który ich teraz zjada powoli. Zaczęło się od przenoszenia produkcji do Chin poprzez zakładanie spółek joint venture, które służyły tylko i wyłącznie do wykradania technologii i know how. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To nie tylko Europa ale cały świat karmiła smoka a teraz ma z nim problem. W stanach też wymyślają jakieś dziwne dopłaty dla elektryków ale tylko tych których 80 procent części jest produkowane w USA, Elon liże tyłek nienormalnemu trumpowi (zapewne w trosce o własny biznes) a same Stany zaczynają mieć problem z Tajwanem. Chińczycy cwano zaprosili wszystkich do siebie oferując tanią siłę roboczą a przy okazji wynosząc całą technologię z firm wiadrami. 
 

w Europie dochodzi próba sztucznej regulacji rynku poprzez coraz to większe normy paliw, kary a z drugiej strony dopłaty. Klienci pokazali środkowy palec elektrykom, każdy nawet Volvo wycofują się z całkowitej elektryfikacji, przywracają duże silniki bo jednak ludzie nie chcą tak bardzo elektryków jak wszystkim sie to na początku wydawało. Drogi prąd jest do tego wisienką na torcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, słonik40 napisał(a):

To nie tylko Europa ale cały świat karmiła smoka a teraz ma z nim problem. W stanach też wymyślają jakieś dziwne dopłaty dla elektryków ale tylko tych których 80 procent części jest produkowane w USA, Elon liże tyłek nienormalnemu trumpowi (zapewne w trosce o własny biznes) a same Stany zaczynają mieć problem z Tajwanem. Chińczycy cwano zaprosili wszystkich do siebie oferując tanią siłę roboczą a przy okazji wynosząc całą technologię z firm wiadrami. 
 

w Europie dochodzi próba sztucznej regulacji rynku poprzez coraz to większe normy paliw, kary a z drugiej strony dopłaty. Klienci pokazali środkowy palec elektrykom, każdy nawet Volvo wycofują się z całkowitej elektryfikacji, przywracają duże silniki bo jednak ludzie nie chcą tak bardzo elektryków jak wszystkim sie to na początku wydawało. Drogi prąd jest do tego wisienką na torcie.

To jest wina EU która nakazała chińczykom kupować EV w chinach i też zapomniała powiedzieć niemieckim firmą że mają produkować i rozwijać EV. Zobacz, że popyt na napędy ICE w Chinach kurczy się drastycznie. To jest przyczyna upadku i dramatycznej sprzedaży tzw. marek premium w Chinach. Nikt nie chce kupować dwa razy droższego Taycana od niczemu nie ustającego Zeekra.

Niemcy mają problemy z nowoczesnymi elektrycznymi napędami w porównaniu do firm Chińskich, które już lata temu budowały przewagę. Niemcy się śmiali i ignorowali napędy elektryczne, przykład zresztą znany z Nokia --> Apple. 

Temat był poruszany w tym wątku. gościu, który cisnął w stronę EV w BMW a później VW został wyrzucony. Teraz w EU toczy się zacięta propaganda, żeby obrzydzić ludziom elektryki i ratować niemieckich i nie tylko producentów ICE którzy się nie dostosowali do rynku.

Edytowane przez Jac3kBMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Aż tak bardzo z tą propagandą bym nie szalał. Na podstawie własnego podwórka ludzie nie lubią jak się ich do czegoś zmusza, nie są głupi, widzą bardzo mocno drożejące samochody w dużej mierze przez restrykcje a po drugie świat nie jest w stanie konkurować z Chinami w ev które w dużej mierze dotowane są przez chińskie państwo. Popatrz chociażby na specjalizującą się w ev tesle. Najwięcej ich aut produkuje fabryka w Chinach, są tam grzecznie wkładane chińskie baterie a przez to że Chiny dzięki wsparciu państwa są w stanie dać więcej ich auta są i tańsze i lepsze. Nawet bjorn nyland, wielki fan tesli przy okazji testu modelu x mówi że lepiej wziąć nip bo jest lepiej wyposażony i tańszy. 
https://youtu.be/mrwTDDrwLtA?si=h927P_1jredw3-0W

w ostatnich kilku minutach jest podsumowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wydajność tego Audi wyszła bardzo źle. Średnie zużycie 31 kWh przy jeździe do 140 km/h. Zasięg ledwo ponad 300 km. Może niska temperatura byla przyczyną. Szybko się ładuje.

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

BEV Xiaomi na torze Nurburgring gorsze od GT3 tylko o 2 sekundy

Nurburgring padł łupem Chińczyków. Mają rekord i wykręcili go autem od producenta RTV i AGD

Edytowane przez karbo
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, karbo napisał(a):

BEV Xiaomi na torze Nurburgring gorsze od GT3 tylko o 2 sekundy

Nurburgring padł łupem Chińczyków. Mają rekord i wykręcili go autem od producenta RTV i AGD

BEV Xiaomi jest prototypem i tak też został zakwalifikowany na stronie Nurburgringu. Porównywanie go z autem produkcyjnym to jakiś absurd.

 

 

Screenshot 2024-10-29 at 23.53.12.png

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Każdy zachwyca się chińskimi wynalazkami ale jednocześnie zapomina że:

1. Chińczycy kradną technologie i bez skrupułów ją kopiują przez co znacznie o  obniża koszty r&d

2. Chińczycy korzystają z bardzo tanich surowców naturalnych kupując je od wielu dyktatorów mając w głębokim poważaniu kwestie moralne i polityczne.

3. Chińczycy mają w głębokim poważaniu prawa człowieka przez Co są w stanie produkować dużo i tanio przy wykorzystywaniu taniej siły roboczej kiedyś nazywanej niewolnikami

4. Chińska dyktatura staje się coraz bardziej zachłanna tak jak Putin, chcą Tajwanu oraz rządzić gospodarczo światem więc rząd chiński sypie dolary z premedytacją wykańczając europejską  konkurencję.

5.  Jeśli Europejczyk kupuje chińskie auto lub cokolwiek innego finansuje pośrednio Putina i tak naprawdę płaci za ta rzecz 2 razy. Najpierw w sklepie a później w formie podatków które trafiają na pomoc gospodarczą/militarną dla Ukrainy czy też uchodźców.

 

takze radzę każdemu zastanowić się dwa razy zanim kupi kolejną chińska rzecz czy w dłuższej perspektywie nie wyjdzie jak Zabłocki na mydle. Upadek jednej branży ciągnie za sobą jak domino upadek innych branż oraz podwykonawców a nie należy zapominać że Polska gospodarka jest dosyć dużym podwykonawcą niemieckich firm z branży auto moto

 

Edytowane przez słonik40
  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Z relacji sprzedawców.

Np Omoda za 129 tys idzie jak swieże bułki.

Siedziałem w srodku. Gdyby nie znaczek, pomyśłałbym, że to jakaś KIA.

Za 129 tys w SUVie wielkości KIA Sportage

Mamy:

tempomat adaptacyjny, szyberdach, fotele elektryczne z wentylację,

kamery 360 stopnik, klapa elektryczna, keyless, lakier metalik, góra deski w ekoskórze.

 

KIA z takim wyposażeniem wychodzi 190 tys

SEAT Ateca podobnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Każdy zachwyca się chińskimi wynalazkami ale jednocześnie zapomina że:

1. Chińczycy kradną technologie i bez skrupułów ją kopiują przez co znacznie o  obniża koszty r&d

2. Chińczycy korzystają z bardzo tanich surowców naturalnych kupując je od wielu dyktatorów mając w głębokim poważaniu kwestie moralne i polityczne.

3. Chińczycy mają w głębokim poważaniu prawa człowieka przez Co są w stanie produkować dużo i tanio przy wykorzystywaniu taniej siły roboczej kiedyś nazywanej niewolnikami

4. Chińska dyktatura staje się coraz bardziej zachłanna tak jak Putin, chcą Tajwanu oraz rządzić gospodarczo światem więc rząd chiński sypie dolary z premedytacją wykańczając europejską  konkurencję.

5.  Jeśli Europejczyk kupuje chińskie auto lub cokolwiek innego finansuje pośrednio Putina i tak naprawdę płaci za ta rzecz 2 razy. Najpierw w sklepie a później w formie podatków które trafiają na pomoc gospodarczą/militarną dla Ukrainy czy też uchodźców.

 

takze radzę każdemu zastanowić się dwa razy zanim kupi kolejną chińska rzecz czy w dłuższej perspektywie nie wyjdzie jak Zabłocki na mydle. Upadek jednej branży ciągnie za sobą jak domino upadek innych branż oraz podwykonawców a nie należy zapominać że Polska gospodarka jest dosyć dużym podwykonawcą niemieckich firm z branży auto moto

 

Amen, to właśnie się nazywa patriotyzm gospodarczy. Jak już nie mamy własnej marki to przynajmniej kupujmy od sąsiada bo kupa naszych firm z tego żyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rok temu kolega chciał sprzedać 8 letniego Jeepa Gand Cheeroke za 100 tys zł. Powiedziałem,  że za rok to za 120 tys będą nowe chińskie auta i  ludzie będą woleli takie nowe niż starego Jeepa. No i miałem rację

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bambaryla napisał(a):

Amen, to właśnie się nazywa patriotyzm gospodarczy. Jak już nie mamy własnej marki to przynajmniej kupujmy od sąsiada bo kupa naszych firm z tego żyje.

A gdzie jest patriotyzm lokalny BMW. Praktycznie przez ten tzw, patriotyzm wyeksportowali całą technologię do Chin. BMW i inni mieli to w dupie to dlaczego klienci mają kierować się teraz jakimś patriotyzmem. Rynek ich zweryfikuje wszystkich. Mogli produkować w EU i chronić technologie/patenty. Zachłanność i kapitalizm odbija im się teraz czkawką. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
5 godzin temu, słonik40 napisał(a):

takze radzę każdemu zastanowić się dwa razy zanim kupi kolejną chińska rzecz czy w dłuższej perspektywie nie wyjdzie jak Zabłocki na mydle.

Jezu, hipokryzja sie wylewa z ekranu.

Wez policz sloniku ile rzeczy kupiles z Chin w promieniu 2m od Ciebie, nagle moto zaczelo przedzkadzac jak sie pali pod [BAD] a europejscy producenci skomla o litosc i zniesienie zakazu ICE, gdzie przez ostatnie 15 lat wiedzac o nieuchronnym BEV woleli klepac diesle, TRUC ludzi w EU i oszukiwac na pomiarach placac pozniej miliardy $ jak ich zlapano sic!

@BMFun najlepszy lajkujacy, wez Ty stary zajrzyj pod maske gdzie te Twoje iX3 wyprodukowane zostalo 🤣

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.