Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja to widzie zupełnie inaczej.  Osobiście znam 3 kobiety które sprzedały serię jeden (ta stara z napędem na tył) po niecałym roku użytkowania wlasnie  przez napęd na tył. Wszystkie gadały ze niebezpieczny inieprzyjemny w prowadzeniu bo na mokrym i w zimę [BAD] się ślizga . Obejrzyjcie  cały test baka (ja obejrzałem). Przecież on te auto mocno chwali. Świetne wyciszenie, świetnej jakości wykończenie jak na segment auta, dużo fajnych smaczków, duży bagażnik, dużo miejsca z tyłu, bardzo fajnie się prowadzi. Do tego napęd na 4 łapy, torsen z przodu, łatwiejszy w opownowaniiu główny napęd na przód i 300KM. Przecież to  nie jest prawilne m, tylko m performance. Golf swój 300 KM też określa jako r, ten hiper sportowy. Po drodze masz jeszcze słabsze gti no i r też tania nie jest. Dla mnie jest to auto idealnie trafiające w gusta kobiet.

a dla faceta? Chcesz małe auto, pierdyliiard koni, napęd na tył idziesz do salonu zostawiasz 340tys (za tyle można dostać dziś  m2 do tego korzystny leasing, sam się troszkę zastanawiam czy nie kupić), do tego jakiś wydech after market żeby cała wioska słyszała i jest ideał 👍 baku w garażu jako fun car ma podróbę BMW (toyote supre) więc siłą rzeczy jego ideałem auta do zabawy jest duża moc i napęd na tył.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie rozumiem za bardzo tego co piszesz.

Przeciez w poprzednich generacjach mogle sobie kupic M135ix, 118dx, 120dx jezeli chciales miec AWD

Czyli co, nagle uzytkownicy 1-er (tylko 1-er bo cala reszta oferty BMW to RWD/AWD!) to kobiety i durnie ktorzy nie umieja jezdzic autem z RWD?

Przeciez to co piszesz sie nie trzyma kupy, np wszystkie elektryki VW ID.3 maja naped RWD a nie FWD i co, setki tysiecy kobiet ktore nimi jezdza beda je sprzedawac bo sa nie do opanowania zima?

Spytaj przecietnego kierowcy ID3 czy ma naped na przod czy tyl i powie ze nie ma pojecia, pisanie o bezpieczenstwie, zimie, slizaganiu sie to bajki w dzisiejszych czasach gdzie auta maja pierdylion opiekunow elektronicznych.

Jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo o co chodzi - o kase.

To ze tam nagle dwusprzeglowka siedzi, ze skory juz niepotrzebne w konfiguratorze --> to wszystko mowi tylko jedno --> seria 1 w BMW to nie auto premium a auto do konkurowania z KIA, Fordem i VW.

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Maks 2 litry i napęd na przód skutkują większą ilością w kabinie. Były już tutaj rozmowy ze BMW ma w ofercie cały warzywniak i jak chcesz małe auto z napędem na tył wybierz m2 a jak małe auto  większą ilością w środku ale za to z napędem na przód serie 1. Jaki ty widzisz w tym problem, przecież nikt cię do zakupu nie zmusza?

  • Moderatorzy
Opublikowano
W dniu 19.10.2024 o 18:18, adamjttk napisał(a):

premium ktorym jest obecnie niewatpliwie RS3, ktore ma 5 cylindrow, 400KM i 3,8s do setki?

Ma się tak że BMW ma M2 do porównywania z RS3 🙂 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Randall napisał(a):

Ma się tak że BMW ma M2 do porównywania z RS3 🙂 

Tak, masz racje, zapomnialem, ze seria 1 i 2 to ten sam segment 👍

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

M135 to konkurent dla S3/A35, moce i ceny porównywalne, wygląd wg gustu. 

Aczkolwiek jak ktoś uważa że jedynka jest brzydka to polecam zobaczyć nową serię 2 gc, to jest Fiat Siena.

Zrzut ekranu 2024-10-21 o 19.35.52.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Seria 2-er to ogolnie przyjemne stylistycznie auta, BMW nie gardzi zadnym klientem 🤪

937_268ab31b-10ff-46f8-9ee0-c89ce17463b6

937_fa272945-ac9b-4182-a9b0-8832505230ed

937_1c922bc8-45ca-4b2e-9b71-f949bb77f596

937_350bd54b-f783-4465-92d1-67169467b049

937_28781daa-930c-4d07-b531-cb4fed608f4f

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Gardzi nie gardzi ale jak się zacznie na serio czegoś na rynku szukać to swoje argumenty ma. @adamjttk przejrzyj chociażby rynek w PL a jestem więcej jak pewien że przestaniesz się nabijać Co byście wzięli? toyote z silnikiem 30i za 300k https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/toyota-supra-toyota-gr-supra-2-0-8a-t-dynamic-sport-ostatnia-nowa-fv-23-ceramika-ID6FshS1.html czy z silnikiem 40i za niemal 400k https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/toyota-supra-toyota-supra-3-0-fabrycznie-nowa-ID6GKYJy.html

czy może BMW m2 za 330k? https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-m2-bmw-m2-coupe-nowe-ID6GvIAZ.html

konkurencja? 5 cylindrowe rs3, 4 cylindrowe a/cla 45amg? Cena bardzo podobna, w BMW napęd pure tylko na tył i 6 garów.

wróćmy do serii 1. I znowu mamy za niecałe 250k https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-seria-1-m135-xdrive-300-km-adaptacyjne-ledy-dach-panoramiczny-od-reki-ID6GNM6v.html

albo o podobnej mocy i CENIE golf,r https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/volkswagen-golf-gti-clubsport-2-0tsi-300km-automat-dsg-ID6GOOZf.html

 

jak porówna się jabłka do jabłek i zacznie rozglądać na rynku to i tak wiele plujcow wróci do BMW i posłusznie zapłaci pieniążki bo mimo wszystko marka ma cały czas dobre value for money do zaoferowania.

 

edit w linku nawet nie jest golf r a przednionapędowe,gti, za r trzeba dać więcej.

 

Edytowane przez słonik40
  • Moderatorzy
Opublikowano

Siedział ktoś w nowej X3? To warto usiąść, bo reality check wjeżdża mocno. Designem z zewnątrz to auto się obroni, ale jakość wnętrza 😔

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Ponta napisał(a):

Siedział ktoś w nowej X3? To warto usiąść, bo reality check wjeżdża mocno. Designem z zewnątrz to auto się obroni, ale jakość wnętrza 😔

Wiekszosc sprzedazy BMW na dzis to Chiny, to jest fakt z ktorym nie mozna dyskutowac.
Sila nabywcza 750 milionow mieszkancow Europy jest juz od 5 lat praktycznie na stalym poziomie, nie zwieksza sie juz i BMW doszlo do sciany jezeli chodzi o sprzedaz aut na starym kontynencie.
W Chinach za to, gdzie mieszkancow jest dwa razy wiecej niz w Europie, PKB na mieszkanca, mimo ze 2,5x mniejsze niz w Europie, zwieksza sie z roku na rok i to na tamtym rynku BMW szuka szansy na dalszy rozwoj.

 

Capture.jpg

 

Tyle, ze jeszcze dekade temu w takich Chinach bylo BMW i dlugo dlugo nic, lokalne marki byly powodem do zartu co najwyzej.
Dzisiaj lokalne chinskie marki, ktorych jest DZIESIATKI, produkuja auta na bardzo zblizonym poziomie do BMW (osiagi, wyposazenie, bezpieczenstwo, design, GUI), gorzej - czesto ten poziom zaczyna byc wyzszy niz w BMW.
Do tego lokalne marki sa po prostu tansze, duzo, duzo tansze.

I chyba tutaj trzeba szukac powodu co sie dzieje z BMW - design jest coraz bardziej generyczny i chinski, jest duzo ledow, swiatelek i ///M znaczkow a jakosc (ta prawdziwa JAKOSC) leci na leb na szyje zeby cena jak najmniej odstawala od chinskiej konkurencji z prostego powodu - bo pan chinczyk inaczej nawet na BMW nie spojrzy, nie bedzie po prostu przeplacal jak ma 10 lokalnych marek ktore oferuja ~to samo za duzo mniej juanow.

Nam jako Europejczykom chyba juz tylko zostalo sie z tym pogodzic.

@slonik --> jezeli chodzi o nabijanie sie, ja tam zawsze mowilem ze wezme najgorsze BMW od najlepszej Toyoty *ktora jest dla mnie antymotoryzacja) chociaz jezeli chodzi o design to jak boga kocham niektore modele Toyoty sa na dzis dla mnie ladniejsze od BMW 😕

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano
6 godzin temu, Ponta napisał(a):

Siedział ktoś w nowej X3? To warto usiąść, bo reality check wjeżdża mocno. Designem z zewnątrz to auto się obroni, ale jakość wnętrza 😔

Ewidentnie kwestia bardzo subiektywna, siedziałem w nowym X3 dosłownie wczoraj i wrażenie było super. Jasne, trzeba wyzbyć się przywyczajeń do tego, co było kiedyś, bo aktualnie ergonomia jest zupełnie inna. Inna, ale nie znaczy gorsza. Takie czasy, że ekrany muszą być wszędzie, natomiast pokrętło iDrive pozostało. Czuć premium, czuć jakość i czuć ogromną różnicę na plus w porównaniu z segmentem niżej.

Jedyny element na minus dla mnie, w porównaniu z poprzednią wersją, to plastik wokół panelu otwierania okien na drzwiach kierowcy - nie przystoi.

Reszta naprawdę super, zarówno w dotyku jak i ogólnym przebywaniu w tym wnętrzu:P90554824_highRes_the-new-bmw-x3-20xdr.thumb.jpg.96cbcd8c6dc36e6c6e2123c71d778f9f.jpg:

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, TheApocalypse napisał(a):

Czuć premium, czuć jakość 

Czy klamki z przodu sa teraz plastikowe?? (pytam powaznie, czy to moze jest czarne aluminium?)

Fotele z tylu trzeba popchnac zeby zlozyc?

Kierownica mam rozumiec manualna?

Aluminium z podstopnicy zabrane, 5 eurocentow do przodu?

Ambienty z tylu ogolocone?

Vernasca juz jest historia

 

Kazdy, doslownie kazdy recenzent mowi ze w srodku jest jeden wielki PLASTIK i BIEDA, nawet redaktor naczelny BMW Blog (!) mowi ze dziaduja i ze jest CHEAP (filmik ponizej 17:00 --> polecam szczegolnie dzwiek 17:17 dla odwaznych 😄) ale spoko, mowisz ze czuc premium i jakosc to musi tak byc 😉 

 

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Plastiki przy sterowaniu szybami, na dole drzwi i osłony słupków to jest kuriozum jakiej marne jakości one są.

Ekrany są już z nami kilka lat.

Design tunelu środkowego jest VANowy i nie pasuje kompletnie. Dziwi mnie krok BMW w tę stronę. Auto cie kompletnie nie otula, to jest kokpit akwarium jak w Fordzie Galaxy.

Nie ma już nawet dekoru.

Opublikowano
11 godzin temu, Ponta napisał(a):

Plastiki przy sterowaniu szybami, na dole drzwi i osłony słupków to jest kuriozum jakiej marne jakości one są.

Tak jak pisałem, tutaj pełna zgoda.

11 godzin temu, Ponta napisał(a):

Design tunelu środkowego jest VANowy i nie pasuje kompletnie. Dziwi mnie krok BMW w tę stronę. Auto cie kompletnie nie otula, to jest kokpit akwarium jak w Fordzie Galaxy.

Tu też zgoda, natomiast dla wielu to zmiana na plus. Auto mniej otula, ale za to jest... potężniejsze? bardziej monumentalne? Tak się czułem obcując z nim. Drzwi solidne, fotele duże i wygodne, przestrzeni zapas, wszystko dobrze spasowane. Gdyby to było 911, powiedziałbym akwarium. Ale w SUVie? Myślę, że dokładnie tego oczekuje wielu konsumentów w tej klasie auta.

 

Gama BMW jest bardzo obszerna, jak ktoś szuka otulenia i zarazem pakowności, to ma w podobnej cenie BMW serii 3 w kombi.

Tak samo jak nie ma co narzekać na serię 1. Tak, jest napęd na przód, ale przecież jest też wybór. Ktoś chce miejskiego śmigacza bierze 120, chce hot hatcha to ma m135 i jest zachwycony swoim BMW, które w 100% spełnia jego oczekiwania. Chce klasyczne BMW, kupuje m240 albo m2 i ma prawie 500 koni na tylnej osi.

Nie każdy model jest dla każdego - I TO JEST OK!

  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te salony PSA (Wroclaw czy Gdynia) jakis dziwny rebranding maja ^^

Salon-BYD-w-salonie-Opla-1536x974.jpg

f6937bbea026b2358899b3f3257ff8bd51601047

 

 

.

Opublikowano
4 godziny temu, TheApocalypse napisał(a):

Tak samo jak nie ma co narzekać na serię 1. Tak, jest napęd na przód, ale przecież jest też wybór. Ktoś chce miejskiego śmigacza bierze 120,

 

Ja już głowę posypałem popiołem kilka postów wcześniej. Przestałem być tak krytyczny wobec nowej 1er jak ją zobaczyłem na żywo i się przejechałem.

Zmieniamy auto żony i na short liście zostały mercedes A i właśnie nowa jedynka. To nie jest tak, że jak wzorowy neofita zakochałem się i od teraz będę zachwycony 1er.  Ale myślę, że jako auto do miasta jest OK. Jeżeli zamówimy to nie ja tym będę jeździł. Prawdą jest, że mojej połowicy bardziej podoba się BMW. Zobaczymy.

Swoją drogą wnętrze klasy A z tym wszystkim świecącym to zdecydowanie nie mój gust.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Hesky napisał(a):

Ja już głowę posypałem popiołem kilka postów wcześniej. Przestałem być tak krytyczny wobec nowej 1er jak ją zobaczyłem na żywo i się przejechałem.

Zmieniamy auto żony i na short liście zostały mercedes A i właśnie nowa jedynka. To nie jest tak, że jak wzorowy neofita zakochałem się i od teraz będę zachwycony 1er.  Ale myślę, że jako auto do miasta jest OK. Jeżeli zamówimy to nie ja tym będę jeździł. Prawdą jest, że mojej połowicy bardziej podoba się BMW. Zobaczymy.

Swoją drogą wnętrze klasy A z tym wszystkim świecącym to zdecydowanie nie mój gust.

Do miasta wokół komina to elektryka polecam. Moja żona po 3 latach nie chce spalinowego. Nawet w niewielkie trasy jeździ i sobie ładuje nie narzekając.

Tesli 3 nie rozważałeś?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://elektrowoz.pl/auta/opel-obniza-ceny-opel-corsa-electric-w-niemczech-ponizej-30-000-euro-w-polsce-od-138-900-zl-czekamy-na-dalsze-urealnianie/

  • Opel Corsa Electric 50 (~46) kWh, segment B – katalogowo od 161 900 zł (Edition)
  • Opel Mokka 50 (~46) kWh, segment B-SUV – katalogowo od 170 000 zł (Edition),
  • Opel Astra Electric 54 (51) kWh, segment C – katalogowo od 197 500 zł (GS),
  • Opel Frontera Electric ~44 (41) kWh, segment C-SUV – od 125 900 zł (Edition),
  • Opel Grandland Electric ~77 (73) kWh – od 198 900 zł (Edition).

a potem piszą wszędzie, ze nikt nie kupuje elektryków. no chyba niemieckich

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Te salony PSA (Wroclaw czy Gdynia) jakis dziwny rebranding maja ^^

Salon-BYD-w-salonie-Opla-1536x974.jpg

f6937bbea026b2358899b3f3257ff8bd51601047

 

 

A tu Tychy i były Mario Car

 

 

image.png

Edytowane przez Jac3kBMW
Opublikowano
3 godziny temu, BMFun napisał(a):

Do miasta wokół komina to elektryka polecam. Moja żona po 3 latach nie chce spalinowego. Nawet w niewielkie trasy jeździ i sobie ładuje nie narzekając.

Tesli 3 nie rozważałeś?

W tym wątku o Tesli? Prowokujesz😀

Ale na poważnie - tak myślałem o elektryku, a konkretnie o i4. Wspominałem chyba o tym na forum i o tym, że jestem zakręcony na liftbacki.

Ale ze względu na to, że funkcjonuję pół na pół w PL i za granicą, dużo jeżdżę autostradami to wziąłem 430ix. Korzystamy z samochodów nie zawsze w PL gdzie mamy dostęp do własnego prądu, a nie ukrywam, że o takich a nie innych decyzjach zakupowych decydują też możliwości wynikające z takiej sytuacji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba jeszcze nie istnieje 430 ix  😀. Raczej 430 Xi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Jac3kBMW napisał(a):

Dzisiaj po ogłoszeniu wyników za Q3 Tesla up o 15% na rynku przedsesyjnym

image.thumb.png.a4395a7e11186d58f431892da6f77671.png

Wycenę podbija głównie software, a nie sam samochód jako taki. Wystarczy spojrzeć na kurs spółek technologicznych z indeksu S&P500 i porównać te kursy z fundamentami tych spółek. Ja zaczynam wierzyć w Robo Taxi. Niedawno byłem w LA i widziałem zatrzęsienie samochodów Waymo jeżdżących bez kierowców i wożących pasażerów. Świetnie sobie radziła w różnych dziwnych sytuacjach. Pasażerowie wysiadali, wsiadali, wrzucali rzeczy do bagażnika. Wszystko działo się jak w normalnym taxi. Sprawdziłem że jest komercyjnie uruchomione już w LA, SF, a niedługo będzie także w Austin.

Na razie jest ograniczony obszar na którym działa, ale to tylko kwestia czasu jak się będzie rozszerzać: https://waymo.com/waymo-one-los-angeles/

image.thumb.png.bafa8fc71e36719c5e03c9263d3185cb.pngimage.thumb.png.a0c7d41d29babf26fd071bb938468ff0.pngimage.thumb.png.344d01c90e06376a3b7f127bdade23c8.png image.thumb.png.418d5b04630b9a5e515f6ffb9c9d7dc0.png

 

Edytowane przez BMFun

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.