Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, rkmi09 napisał(a):

Wow, bardzo merytoryczny glos prezesa Toyoty NO, swietnie ujal chyba wszyskie lokalne uwarunkowania norweskie apropo BEV

Dzieki za link!

 

PS Apropo cel

https://www.bmwblog.com/2024/10/05/bmw-boss-high-tariffs-chinese-evs-fatal-signal/

In May, CEO Oliver Zipse described the tariffs as “shooting yourself in the foot”

But the problem is much bigger than that. China is the largest single market for BMW. The luxury brand sold 376,353 cars in the first half of last year in the People’s Republic. That’s roughly three times more than it did at home in Germany. Not only that, but BMW sold double the amount in China compared to the United States. If the EU imposes high tariffs, China is likely to retaliate, which could ultimately harm BMW’s operations in China.

 

Elektryczne M3 widze sie zapowiada grubo 😉

https://www.bmwblog.com/2024/10/04/bmw-za2-im4-electric-m4-2028-details/

bmw-m3-electric-photoshop-00.jpg

 

bmw-m3-electric-photoshop-04-1536x864.jp

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Żadna nowość apropo sprzedaży w Chinach. Chiny to już od wielu lat największy rynek dla europejskich marek premium. Te wszystkie duże grille, chromy, rosnące auta to wszystko pod gust pana chińczyka projektowane a nam zostaje się z tym pogodzić. Zresztą największy rynek dla tesli to także nie gdzie indziej jak Chiny które stają się największą potęgą gospodarczą świata.

@adamjttkrenderu nlwego x5, m3 to wszystko do mnie naprawdę przemawia. Połączenie pudelkowatosci sprzed wielu lat z nowoczesnością uważam ze naprawdę świetnie im wychodzi, oby w realu tego nie zepsuli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.10.2024 o 08:28, Kriss33 napisał(a):

Patrząc jaj wyglądają ceny aut w Chinach to nawet jakby cło miało być 2 x wyższe to nadal wychodzili by na swoje:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
15 godzin temu, Ratm napisał(a):

Auto jak auto, nie warte takiej kasy... 😉

Jak ktos nie ma z kasa co robic czemu nie 😉

W NO wersja Turbo kosztuje dokladnie 3x TMYP 😉

 

PS. Historia dzieje sie na naszych oczach, cos nieprawdopodobnego.

Mozna lubic/nie lubic Muska ale geniuszu i przede wszystkim wizjonerstwa ciezko mu odmowic, mysle ze w koncu i FSD ogarnie ^^

 

 

 

  • Lubię to 2

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A ja miałem kupić Teslę 3 a kupiłem Konę E. Zdecydowała cena oraz własności użytkowe odpowiednie dla moich potrzeb. Różnica w kosztach najmu pomiędzy w/w autami była kosmiczna. Przy wpłacie własnej na poziomie 27 tys netto rata wynosiła dla TM3 3627 zł brutto a dla KE 882 zł brutto. Co ciekawe wartość resztowa  po najmie to dla TM3 115 tys zł a dla KE 120 tys brutto. Oczywiście TM3 to lepsze auto od KE, ale nie 4 krotnie lepsza. 

Edytowane przez karbo
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, karbo napisał(a):

A ja miałem kupić Teslę 3 a kupiłem Konę E. Zdecydowała cena oraz własności użytkowe odpowiednie dla moich potrzeb. Różnica w kosztach najmu pomiędzy w/w autami była kosmiczna. Przy wpłacie własnej na poziomie 27 tys netto rata wynosiła dla TM3 3627 zł brutto a dla KE 882 zł brutto. Co ciekawe wartość resztowa  po najmie to dla TM3 115 tys zł a dla KE 120 tys brutto. Oczywiście TM3 to lepsze auto od KE, ale nie 4 krotnie lepsza. 

To na logikę. Załóż, że kupujesz za gotówkę i odliczasz dotacje 27tys. Używasz samochód 3 lata i sprzedajesz. Ciekawe jakie miałbyś koszty używania tego samochodu. Różnica polega na tym że w Tesli widzisz cenę ostateczną bez ukrytych rabatów. Inni producenci ukrywają rabaty w finansowaniu zwanym najmami itp.  A tak wogóle to porównanie z dupy. Czy X3 jest 3 razy lepsze od chińskiej Omody albo BYD albo Dustera ? 

Edytowane przez Jac3kBMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jac3 wybacz ale nie rozumiem o co Ci dokładnie chodzi. W przypadku obu propozycji wynajmu to był ten sam finansujący. Wartość resztowa to 115 tys zł brutto dla TM3 a dla KE 120 tys brutto. W obu przypadkach takie same wpłaty i okres finansowania. Wartość raty w KE jest powiększona o pełny serwis /płyn do spryskiwacza włącznie/. Zatem koszt użytkowania to w zasadzie różnica w ratach. W obu przypadkach mógłbym auto wykupić ale na tę chwilę nie biorę tego pod uwagę. KE miała bardzo niską cenę 154 tys brutto i nie otrzymałem dodatkowych rabatów. W Tesli to wiadomo jak jest cenami. To także i dla mnie oczywiste, że samochodów nie da się porównać wskazując przelicznik ile jeden samochód jest lepszy od innego. No ale z pewnością koszt użytkowania będzie w przypadku KE niższy od kosztu używania TM3 około 4 krotnie niższy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę powiedzieć uczciwie, że ten samochód mnie zaskoczył.

Byłem jednym z jego krytyków, chyba nawet w tym wątku zestawiłem go ze skodą.

Tylko że wtedy to było na podstawie zdjęć i tego paskudnego zielonkawego kolorku. To jest jedno chyba z najbardziej niefotogenicznych BMW, bo na żywo wygląda naprawdę dobrze, i naprawdę bliżej mu do mercedesa A niż do Kia czy Skody. Oczywiście to wrażenie subiektywne ale szczekał p[od stołem nie będę😉

Miałem okazję pojeździć wersją 120 mhev i nie mogę się przyczepić. Nic nie trzęsie, ładnie jeździ, jest dość żwawy.

Jestem przyzwyczajony do Id8 z mojej czwórki więc faktycznie to id9 jest trochę inne w mojej ocenie mniej intuicyjne, ale co można powiedzieć po godzinnej jeździe.

Zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, Hesky napisał(a):

 To jest jedno chyba z najbardziej niefotogenicznych BMW, bo na żywo wygląda naprawdę dobrze, i naprawdę bliżej mu do mercedesa A niż do Kia czy Skody.

Ja jakbym widzial to auto we wstecznym lusterku to bym myslal ze jedzie za mna azjatycka Kia.

1-er zawsze byly brzydkie z przodu, ale to auto jest na wyzynach tragicznego designu, a to ze Baku mowi ze chociaz mniej brzydkie od szkaradnych nowych 7-er czy X3 tylko pokazuje zupelny upadek stylistyczny marki.

Reszty filmu nawet mi sie nie chce komentowac bo bedzie znowu narzekanie ze hejtuje wszystko od gory do dolu ale BMW sie zupelnie pogubilo imho, naped na przod, dwusprzeglowka, tragiczny wyglad, tragiczny interfesj uzytkownika, 2 litry.

Na szczescie jest 150 znaczkow ///M wiec klient bedzie zadowolony ze jezdzi prawilnym M

Zrzut-ekranu-2024-10-18-195124.jpg

 

Bak to jednak troll 😄

Zrzut-ekranu-2024-10-18-201254.jpg

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wiem co wy chcecie od tej stylistyki. Jak seria 1 zawsze była brzydka jak noc to już od poprzedniej wersji zaczęła wyglądać naprawdę bardzo dobrze. Nie rozumiem także nabijania się z kii czy też focusa. Przecież obie te marki biją na dziś dzień designem taka Teslę na głowę i to nie jest tak że BMW jest brzydkie jak Kia ale Kia bardzo mocno poprawiła swój design na przestrzeni ostatnich kilku lat. Co do silnika 2 litry, nie zapominajmy że to jest najmniejsze auto w gamie, typowy mieszczuch więc większy silnik palący hektolitry paliwa byłby overkillem. Dla miłośników większych motorów jest seria 2 także każdy znajdzie w gamie coś dla siebie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A czym to auto sie wg Ciebie rozni od VW Golfa ktory jest w tej samej cenie (~230k PLN), ma tak samo naped na przod z dolaczanym tylem, ta sama 2-sprzeglowa skrzynie, taki sam silnik R4, tyle ze Golf chociaz ma 30KM wiecej i jest szybszy do setki bo ma 4,6s zamiast 4,9s? (i niczego nie udaje)

I jak to auto sie ma do prawdziwego premium ktorym jest obecnie niewatpliwie RS3, ktore ma 5 cylindrow, 400KM i 3,8s do setki?

Umieszczanie na tym aucie jakichs literek M (juz nie mowiac o wciskaniu ich WSZEDZIE gdzie sie da) to profanacja, ksiegowi robia z tego M posmiewisko juz.

 

Gdybym byl zlosliwy to bym powiedzial, ze obecnie BMW z seria 1-er idzie droga Toyoty jak to @BMFun kiedys ladnie okreslal, wszystko w imie jak najwiekszej sprzedazy i wyeksploatowaniu do cna "M"  ^^

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://elektrowoz.pl/auta/najchetniej-kupowane-samochody-elektryczne-w-usa-w-iii-kw-2024-1-tesla-2-tesla-3-tesla-cybertruck-4-ford/

Amerykańska firma analityczna Cox Automotive podała wyniki sprzedaży samochodów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych. Dwa pierwsze miejsca są oczywiste, to 1/ Tesla Model Y i 2/ Tesla Model 3. Zaskakuje trzecia pozycja, to Tesla Cybertruck

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam zrobiłem powiększenie z tego Twojego zdjęcia, żeby każdy dobrze się przyjrzał. Słonik Ty jak zwykle musisz wszystko do Tesli sprowadzić.

Po co to porównanie do Tesli? Temat dotyczymy BMW M 135i, nie jakiegoś tam podstawowego modelu. Z Kii niekt się nie naśmiewa, ale Kia to Kia, w BMW to???

Dzisiaj mijałem BMW 2 VAN i BMW X2. No jest fatalnie. Takie jest moje zdanie.  

 

image.png.073a3910cc92d6cc749cfc4a9445a4f9.png

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To auto wyglada jak azjatycka KIA z przodu, dla mnie design jest po prostu nie do przyjecia, jest obrzydliwy czy wrecz obrazliwy.

Gdyby to byla KIA to mialbym wbite, ot kolejne n-te auto z identycznym, nijakim designem pod pana chinczyka.

Imho polowa sukcesu BMW to agresywny, meski design ktory kojarzy sie z testosteronem, meskoscia, z "biznesowym atleta"

To auto kojarzy mi sie z LGBT w rurkach.

Spojrz jak wyglada np design z frontu 3-er, przeciez to wyglada jak sabotaz marki ta 1-er

655_34f35504-dd17-4603-96d0-e2629255aa01

 

PS. Porsche ma twardy orzech do zgryzienia

https://www.motor1.com/news/737086/porsche-taycan-global-sales/

"Porsche Taycan sales are down 50 percent globally through the first nine months of 2024."

"things are particularly bad in China, where Porsche is down 29 percent. Sales are also down in North America, though it isn't nearly as dire at 5 percent."

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.