Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

@BMFun Zobacz testy Bjorna i będziesz widział różnicę. Jak kupowałem TMS to zasięg był głównym kryterium. Po roku jazdy TMS mam już inne zdanie i inne doświadczenie w użytkowaniu elektryka. 

Ja z boxem i rowerem jechałem na jedno ładowanie 30 min do Gdańska (570km). Czy Slonik dojedzie bez boxa i roweru do Katowic na jednym lądowaniu ? 

image.png.a836ec99d7c4484c0b25f9758d865ca7.png

image.png.35aeec6a5ca4180b7218d513d490593d.png

Jeśli ktoś chciałby SUV, to 40min różnicy na trasie 1000km, czyli ok 7% dłużej, nie powinno stanowić problemu. Nie piszę o Tobie, bo chciałeś TMS i zrealizowałeś swoje marzenie, a wtedy liczby schodzą na dalszy plan.

Swoją drogą, znalazłem ostatnio w aplikacji myBMW statystykę z której wynika że spędziłem ponad 240h w aucie w trasie w 2023 roku. To jest 10dni na 365dni! To mnie uświadamia, że warto dopłacać do fajnego auta, które jest wyciszone, ma dobre audio, podoba się w środku, bo często spędza się w nim kawał czasu.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

Jeszcze 2 tygodnie temu było conajmniej 20 Plaidow i 20 LR i sprzedaly sie po cenach cennikowych. 
Dobrze, że nie ma. Będzie trzymała wartość. Słonik 370tys to bagatela 80tys mniej od cennika. Faktycznie prawie to samo. 

Wejdź na mobile.de. Masz ponad 20 Tesli Model S z 2023 roku, w tym unikatowy biały kolor. Najtańsza Tesla to 75tys EUR, a za 85tys EUR można mieć Plaid w szarym kolorze i z autopilotem (na dziś dzień nowy w Polsce taki będzie kosztował z 540tys zł). Utrata wartości w rok takiego Plaid druzgocąca.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wystaw, sprzedaj to pogadamy bo realia są na dziś dzień takie że sprzedaż każdego używanego elektryka w PL to bardzo duża strata. Dealerzy nawet w rozliczenie nie chcą brać, mówią wprost że auta elektryczne się nie sprzedają.

Opublikowano
9 minut temu, BMFun napisał(a):

Wejdź na mobile.de. Masz ponad 20 Tesli Model S z 2023 roku, w tym unikatowy biały kolor. Najtańsza Tesla to 75tys EUR, a za 85tys EUR można mieć Plaid w szarym kolorze i z autopilotem (na dziś dzień nowy w Polsce taki będzie kosztował z 540tys zł). Utrata wartości w rok takiego Plaid druzgocąca.

Ja mam Ultra Red

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Na niemieckiej stronie Tesli używany samochód z sieci Tesli za 80tys EUR, czyli po odjęciu 17% i dodaniu naszego VAT wychodzi 360tys zł. Biały lakier, ale rozszerzony pilot warty 20tys zł potrafiący zmieniać pasy ruchu samodzielnie. Przy dzisiejszych cenach 440+20tys=460tys zł, mamy co najmniej 100tys utraty wartości w rok.

Kupiłeś na sporym dołku i to była dobra okazja, ale dla większości kupujących Model S, utrata wartości będzie znacząca.

image.thumb.png.59da68530771520a0897f9437c710919.png

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ale szamba sie wylalo jak tylko czlowiek napisze cos co komus sie nie podoba, groteskowe to troche.

Jesten w Kopenhadze, w niedziele polmaraton 20k ludzi, z tel pisze wiec malo skladnie i odniose sie tylko fo kilku rzeczy.

Tak, M3 przy Ferrari to gloryfikowany VW, ludzie leasinguja przez 3 lata, dobija i idzie do zyda. Tak jak jakis Golf R. Na forum Skody ludzie podobnie wzdychaja do Skody RS, na forum MB do C63 (teraz juz moze mniej ^^) nie pisze tego zeby robic gownoburze ale ludzie ogarnijcie sie, na dzis ciezko odroznic 318i w m-pakiecie od M3 z 10m, porownywanie m3 do ferrari to juz wyzsza szkola trollingu.

Randall - testowalem co mnie interesowalo, pisalem nawet na forum nie raz, w skrocie, E90 nie jedzie, F80 zbyt narowiste i nieprzyjemne i nie nadaje sie na daily, M2 (stare, nowym nie jezdzilem) chyba z tego najlepsze ald tylko jako trzecie auto a nie mam miejsca. Do tego w srodku to 1:1 co 114i co nie zacheca. G80 jak zobaczylem cene to nawet mi sie nie chcialo wyjechac nim od dealera na jazde, 2,5x i4 M50 badz tyle co nowy GTS czy roczne Turbo S (Taucany), smiech na sali, z czym do ludzi.
Peace, jak dla kogos m3 to namiastka Ferrari to zycze szerokosci i zadowolenia z jazdy, nic mi w dumie do tego.

BmFun Twoje wady M3 sa imho z palcacwyssane ze nie pasuja 99% ludziom, obecne M3 mozesz sobie jezdzic jak pani Daisy. Tego chcial klient a bmw dalo, moze byc i ekonomicznie, i w miare wygodnie, i bezpiecznie z awd i bagaznik duzy. Przeswit za maly? Ke?

Edytowane przez adamjttk
  • Haha 1

.

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, BMFun napisał(a):

Kupiłeś na sporym dołku i to była dobra okazja, ale dla większości kupujących Model S, utrata wartości będzie znacząca.

Zgadzam się. Dlatego znaczna obniżka w zeszłym roku była zdecydowanie czynnikiem decydującym. Nie lubię kupować drogo. Praktycznie przy sprzedaży stracę tyle co inni na TMY/3. 

@słonik40 Tesla jeśli chodzi o TMS i X sprzedaje praktycznie to co wyprodukuje. Mocno rozpędza się produkcja Cybertrucka. Co widać zresztą po inventory.

https://insideevs.com/news/725736/tesla-production-deliveries-graphed-2024q2/amp/

Production of "other models," which includes the Model S, Model X, Cybertruck, and potentially even the Semi, amounted to 24,255 (up 24% year-over-year).

Co do dostaw:

while the "other models" noted 21,551 deliveries (up 12% year over year).

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@Jac3kBMW znowu uprawiasz strasznie dziwną logikę. Co ma cybtertruck do modelu s/x? O jakim wielkim dołku piszesz? Kupiłeś za 420, nowe są po 440.to jest całe 5 procent A praktycznie za 3 miesiące 2 lata młodsze auto. Dopłata za kolor tyle co chce tesla jest całkowicie bez sensu bo lepiej ju dołożyć i położyć na auto ppf w tej cenie. Widzę że ciężko dochodzą do ciebie fakty że nawet tesla wstydzi się sprzedaży modeli a/x i wrzuca je do jednego worka z cybetruckiem na którego zamówienia zbierała kilka lat.

https://electrek.co/2024/07/05/tesla-model-s-x-sales-crashing-hiding-it/

@adam czy to ninety pisałeś o świetnym trzymaniu wartości m3 e90 w no? Za chwilę podobnie będzie z nowszymi modelami. Ferrari też kilkunastoletnie kupisz za ułamek jego aktualnej ceny. Jeśli auto kosztuje ponad 2 miliony, to 400 tys to jest 20 procent ceny auta.

Edytowane przez słonik40
Opublikowano

@słonik40 Dobry artykuł o raportowaniu przez Teslę sprzedaży/produkcji. TMS zawsze pozostanie flagowym modelem Tesli. Cały rynek w tym przedziale cenowym leży. Zresztą sam widzisz. Z mojego punktu widzenia rewelacyjnie ponieważ praktycznie podaż w rocznikach 2022-24 praktycznie nie istnieje. Mam niszowy model 😜 Taycanow i innych modeli jest wysyp na Otomoto, można wybierać. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Ale szamba sie wylalo jak tylko czlowiek napisze cos co komus sie nie podoba, groteskowe to troche.

Jesten w Kopenhadze, w niedziele polmaraton 20k ludzi, z tel pisze wiec malo skladnie i odniose sie tylko fo kilku rzeczy.

Tak, M3 przy Ferrari to gloryfikowany VW, ludzie leasinguja przez 3 lata, dobija i idzie do zyda. Tak jak jakis Golf R. Na forum Skody ludzie podobnie wzdychaja do Skody RS, na forum MB do C63 (teraz juz moze mniej ^^) nie pisze tego zeby robic gownoburze ale ludzie ogarnijcie sie, na dzis ciezko odroznic 318i w m-pakiecie od M3 z 10m, porownywanie m3 do ferrari to juz wyzsza szkola trollingu.

Randall - testowalem co mnie interesowalo, pisalem nawet na forum nie raz, w skrocie, E90 nie jedzie, F80 zbyt narowiste i nieprzyjemne i nie nadaje sie na daily, M2 (stare, nowym nie jezdzilem) chyba z tego najlepsze ald tylko jako trzecie auto a nie mam miejsca. Do tego w srodku to 1:1 co 114i co nie zacheca. G80 jak zobaczylem cene to nawet mi sie nie chcialo wyjechac nim od dealera na jazde, 2,5x i4 M50 badz tyle co nowy GTS czy roczne Turbo S (Taucany), smiech na sali, z czym do ludzi.
Peace, jak dla kogos m3 to namiastka Ferrari to zycze szerokosci i zadowolenia z jazdy, nic mi w dumie do tego.

BmFun Twoje wady M3 sa imho z palcacwyssane ze nie pasuja 99% ludziom, obecne M3 mozesz sobie jezdzic jak pani Daisy. Tego chcial klient a bmw dalo, moze byc i ekonomicznie, i w miare wygodnie, i bezpiecznie z awd i bagaznik duzy. Przeswit za maly? Ke?

Adam jest tak jak napisałem. Zakup M3 w Norwegii się nie opłaca. Poza tym jak napisałeś na daily się nie nadaje. W takim podejściu nie ma żadnych emocji, a bez emocji takich aut się nie kupuje. Tylko tyle i aż tyle.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33 najwyraźniej u nas w kraju ludzie mają dużo większą fantazje bo tych aut jest naprawdę sporo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
30 minut temu, słonik40 napisał(a):

@Kriss33 najwyraźniej u nas w kraju ludzie mają dużo większą fantazje bo tych aut jest naprawdę sporo.

żeby było uczciwie, jak bym żył w Norwegii to bym na dzisiaj żadnego spalinowego auta nie kupił i nie posiadał

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Ale szamba sie wylalo jak tylko czlowiek napisze cos co komus sie nie podoba, groteskowe to troche.

Niesamowite. Głosisz herezje i dziwisz się że ktoś ma odmienne zdanie 🙂 

10 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Jesten w Kopenhadze, w niedziele polmaraton 20k ludzi, z tel pisze wiec malo skladnie i odniose sie tylko fo kilku rzeczy.

Tak, M3 przy Ferrari to gloryfikowany VW, ludzie leasinguja przez 3 lata, dobija i idzie do zyda. Tak jak jakis Golf R. Na forum Skody ludzie podobnie wzdychaja do Skody RS, na forum MB do C63 (teraz juz moze mniej ^^) nie pisze tego zeby robic gownoburze ale ludzie ogarnijcie sie,

Nie, wcale. BMW to VW. Szkoda że nie napiszesz od razu że Skoda. A czym jest Audi w takim razie na Twojej drabinie jakości aut?

10 godzin temu, adamjttk napisał(a):

na dzis ciezko odroznic 318i w m-pakiecie od M3 z 10m

Serio cieżko Ci odróżnić? I mówisz że jesteś fanem motoryzacji i marki BMW? 😉 

image.thumb.png.12f7b44a8aec9e189c8878ca222855b4.png

image.thumb.png.f663f3199f22b1018bbabfdf1fe7168e.png

 

Tutaj ciekawostka - podstawowa Carrera za 600k w podstawie vs Turbo za 1.2m w podstawie:

image.thumb.png.51f9451d873e95de4554aab854c53bc0.png

 

A najlepsze że tutaj Adam nie widzisz różnicy 😄

image.thumb.png.037501ee0c201e1a1ac812ab52ec387f.png

10 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Randall - testowalem co mnie interesowalo, pisalem nawet na forum nie raz, w skrocie, E90 nie jedzie, F80 zbyt narowiste i nieprzyjemne i nie nadaje sie na daily, M2 (stare, nowym nie jezdzilem) chyba z tego najlepsze ald tylko jako trzecie auto a nie mam miejsca. Do tego w srodku to 1:1 co 114i co nie zacheca. G80 jak zobaczylem cene to nawet mi sie nie chcialo wyjechac nim od dealera na jazde, 2,5x i4 M50 badz tyle co nowy GTS czy roczne Turbo S (Taucany), smiech na sali, z czym do ludzi.
Peace, jak dla kogos m3 to namiastka Ferrari to zycze szerokosci i zadowolenia z jazdy, nic mi w dumie do tego.

BmFun Twoje wady M3 sa imho z palcacwyssane ze nie pasuja 99% ludziom, obecne M3 mozesz sobie jezdzic jak pani Daisy. Tego chcial klient a bmw dalo, moze byc i ekonomicznie, i w miare wygodnie, i bezpiecznie z awd i bagaznik duzy. Przeswit za maly? Ke?

No to w sumie potwierdza to co napisałem, jesteś w tych 99.5%. To auto nie jest super wygodne dla większości. X3M nie wziąłem by był piekielnie twardy, X5M jest dość twardy i dla większości ludzi nieakceptowalny. Ludzie na forum X5 biorą 30d bo nie widzą sensu dopłacania do 40d 20-30tys zł, co oznacza że 40d nie jest dla nich. Nie że ich nie stać, tylko nie widzą wzrostu value, bo nie potrzebują większych osiągów, bo te w 30d są enough. To gdzie tu o M rozmawiać i jego spalaniu +50% albo i +100%. Są ludzie którzy tylko pneumatykę biorą na felgach 20 bo wszystko wyżej jest za twarde. No i przekonaj ich żeby jeździli na naleśnikach 22" bez skrętnej tylnej osi która w M niedostępna.

 

A na koniec zagadka - co różni wizualnie oba auta i jaka jest różnica w "gloryfikowanym" czasie 0-100 i 1/4 na prostej pomiędzy tymi autami? 😜 

Podpowiem tylko, że przed liftingiem gdy różnice wizualne były jeszcze mniejsze, to mimo tak niewielkich różnic wizualnych i minimalnie twardszego zawieszenia, ten szybszy nie był autem dla 90% ludzi, którzy woleli LR i RWD. Ot i mamy wyjaśnienie dlaczego dużo droższe M3 z duuużo twardszym zawieszeniem i dużo bardziej agresywnym wyglądem, głośnym wydechem, nie jest autem dla 99.5% ludzi.

image.thumb.png.be4c80235c03a47132d2335833ca5035.png

 

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 2
  • Moderatorzy
Opublikowano
39 minut temu, BMFun napisał(a):

Głosisz herezje i dziwisz się że ktoś ma odmienne zdanie

Jest tylko jedna racja, wszyscy wiemy kogo 😂

  • Haha 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

 

Ten hud robi super wrażenie. A mówią że tylko 10KM tylko dochodzi co generację a wszystko kopiuje się od Tesli. Neue klasse może pójść jeszcze dalej z tym headup. Tymczasem w Tesli na headup nawet prędkości się nie odczyta 🤣

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak dla mnie tech w Audi czy Mercedesie jest dużo lepszy od tesli. Head up, ai, spatial audio, digital lights czy augmented reality to jest coś co robi mega robotę na codzień.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11 minut temu, Kriss33 napisał(a):

 

hmm, spora różnica

image.thumb.png.cc6005104861e993fbe19a27fc5f988a.png

image.thumb.png.643852991b10ce6aa4b63dcfee93aafd.png

 

Bardzo duża różnica i dla bardzo wielu osób nie będzie warta dopłaty. W przypadku zwykłego q6 będzie trochę lepiej. Natomiast jest to co Słonik powiedział: za Audi ludzie więcej zapłacą, więc jest budżet na lepsze materiały, wyciszenie, technologie itp. HUD nie ma w Tesli z prostego powodu - jest to droga sprawa. Na forum można znaleźć o historiach wymiany szyb i ile kosztuje szyba bez hud od tej z hudem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym nie powiedział że jest drogo, wręcz jest bardzo dobrze wyceniona. Porównajmy jabłka do jabłek no i żeby mieć 95kwh baterie oraz pneumatykę w tesli trzeba wyłożyć prawie 500k na model x. Oczywiście można argumentowac że x jest większa ale q6 i tak jest duże a nie każdy potrzebuje ogromnej landary. Zresztą przykładowo w BMW jak doposażyć x5 do x7 to różnica w cenie będzie stosunkowo niewielka. Natomiast między q6 a modelem x wybór jest dosyć prosty. 800v, 18 minut ładowanie no q6 to po prostu nowocześniejsze auto. Troche lipa ze Audi nie ma tylnej osi skrętnej (zarezerwowane dla macana) ale to poza pneumatyka kolejny element wyposażenia trafiający jedynie do najdroższych modeli w gamie każdej marki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słonik jesteś niemożliwy. Jeszcze nie widziałem, żeby ktoś porównywał auta wg wyposażenia. Wiem, że to odrzucasz, ale Audi Q6 I Tesla Y są tych samych wymiarów. To jabłko i to jabłko. 😀

To, że dla Ciebie dane wyposażenie jest lepsze nie znaczy, że dla innych jest tak samo. Dla jednych auto z zawieszeniem pneumatycznym to plus, a dla innych nie itp.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nom już tu wielokrotnie pisałem że ja nie szufladkuje aut po rozmiarach i wcale tu nie chodzi o Teslę. Jesli rozpatrywać rozmiary to i tak zawsze wygra …. Skoda 😀 tak samo można przykładowo porównać m3 z 520i i dojść do wniosku że m3 jest za drogie bo 520i to wyższa klasa dlatego dla mnie liczy się całokształt. Chyba zgodzisz się ze mną że wyposażone pod korek auto klasy niższej tej samej marki będzie jednocześnie droższe i lepsze od golasa teoretycznie klasy wyższej? Oczywiście przykład jest przejaskrawiony ale taki ma być żeby pokazać o co mi chodzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do 2 rzeczy w tym Audi się Zachar przyczepił - głośno od 120 i waga 2400 kg!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.