Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
30 minut temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk 

@Kriss33 szczerze mówiąc myślałem że twój y będzie wiele wydajniejszy, masz bardzo podobne zużycie do mojej żony ix1 z 30 tysięcy kilometrów a ona nie jeździ raczej wolno. Po tym sezonie opony letnie są już do wymiany. Upada tutaj kolejny myk dotyczący wydajności. Nawiążę jeszcze do ceny prądu, jak dla mnie to płacisz jakoś wyjątkowo mało. U mnie na 2 wall boksie  wspólnota liczy 1.24 za kWh i to jest cena jaką płaci dla operatora.

Tesla Y jest większym samochodem. Z tego co widziałem to ludzie w Y osiągają w koło komina ok 14 kWh na 100, ale ja mam styl jazdy z BMW.

Co do ceny z Twojej wspólnoty to pewnie taryfa całodobowa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@adamjttk kupił jedno z najcichszych aut teście Bjorn, ale nie widzi różnicy 1,5dB do TM3 highland i pewnie 2,2dB różnicy do Tesli Model S który przecież jest o klasę wyżej!

Przy 80km/h różnica na korzyść BMW do TM3 Highland to 2,5dB.

image.thumb.png.6b17bc98d4f1f2b836add41f1b2488d5.png

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Kriss33 zgadza się jest większym ale jednocześnie wolniejszym, z napędem tylko na tył  i lżejszym. Do tego ma lepsze cx 0,23 vs 0,26 więc BMW pomimo że jest mniejsze ma większe opory powietrza. Ix1 też tak nisko (14kwh) potrafi zejść delikatnie traktowana. U mnie jeszcze zaliczyła sporo autostrad.

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 7.09.2024 o 17:50, Kriss33 napisał(a):

Fakt jest taki, że ładowanie elektryka jest tańsze w 2 taryfie. Wątek nie dotyczy ile ja płacę za prąd tylko ile płacę za ładowanie elektryka. Oczywiście co do zasady masz rację, co z tego, że taniej samochód jak dopłacam w dzień. 

Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy ceny prądu były różne. Prąd w 1 taryfie był droższy przez ok 3 miesiące (kwiecień-czerwiec 24) jak skończyła się ochrona. Wtedy kosztował ok 1.5 zł

Od lipca ceny w 1 taryfie są takie same jak w całodobowej i to jest clue tematu. W 2 jest tylko taniej. Na tym ten cały myk polega. 

Po co mam pisać o trasach? Pisałem wielokrotnie, że Teslą jeżdżę 90% w koło komina, ale kto gdzie jezdzi i ile prądu zuzywa to styl, czy tam tryb zycia..

 

Coś kojarzę, że przez maksymalną cenę kWh osoby z weekendową taryfą wychodzą trochę lepiej, ale znów, mówimy o "dofinansowaniu" przez rząd i tylko o tym co będzie w II półroczu, a potem nie wiadomo, ale pewnie do rynkowych cen będzie to zmierzać. Dzienna taryfa i tak jest nadal droższa, bo przesył jest droższy, ale faktycznie przy elektryku od 1 lipca do 31 grudnia trochę bardziej opłacalna jest taryfa weekendowa. Tylko dyskutowanie tutaj o tym, że 300-500zł mniej przez pół roku zapłaciłeś nie ma sensu, bo to cena 1 obiadu w knajpie w Norwegii 🙂

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
46 minut temu, słonik40 napisał(a):

@Kriss33 zgadza się jest większym ale jednocześnie wolniejszym, z napędem tylko na tył  i lżejszym. Do tego ma lepsze cx 0,23 vs 0,26 więc BMW pomimo że jest mniejsze ma większe opory powietrza. Ix1 też tak nisko (14kwh) potrafi zejść delikatnie traktowana. U mnie jeszcze zaliczyła sporo autostrad.

Ostatnio sprawdziłem jazda w koło komina średnia 13,3. Da się mniej. To, że BMW ma podobna wydajność to tylko się cieszyć.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
47 minut temu, BMFun napisał(a):

Coś kojarzę, że przez maksymalną cenę kWh osoby z weekendową taryfą wychodzą trochę lepiej, ale znów, mówimy o "dofinansowaniu" przez rząd i tylko o tym co będzie w II półroczu, a potem nie wiadomo, ale pewnie do rynkowych cen będzie to zmierzać. Dzienna taryfa i tak jest nadal droższa, bo przesył jest droższy, ale faktycznie przy elektryku od 1 lipca do 31 grudnia trochę bardziej opłacalna jest taryfa weekendowa. Tylko dyskutowanie tutaj o tym, że 300-500zł mniej przez pół roku zapłaciłeś nie ma sensu, bo to cena 1 obiadu w knajpie w Norwegii 🙂

 

Za rok ładowania w domu zapłaciłem ok 1800 zł. W taryfie całodobowej bym zapłacił 2900 zł. 

Tak jak pisałem,  za ten sam towar place mnie jeśli to możliwe. 

Jak w 2025 roku 2 taryfa nie będzie połowę tańsza to zmienię na całodobową.

BMFun jeszcze 1 istotna kwestią u mnie.

Tylko 20% energii zużyłem w 1 taryfie. I też się nie zastanawiam kiedy ładować.  Zawsze auto się ładuje od północy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
15 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Za rok ładowania w domu zapłaciłem ok 1800 zł. W taryfie całodobowej bym zapłacił 2900 zł. 

Tak jak pisałem,  za ten sam towar place mnie jeśli to możliwe. 

Jak w 2025 roku 2 taryfa nie będzie połowę tańsza to zmienię na całodobową.

BMFun jeszcze 1 istotna kwestią u mnie.

Tylko 20% energii zużyłem w 1 taryfie. I też się nie zastanawiam kiedy ładować.  Zawsze auto się ładuje od północy.

A ile zapłaciłeś za całą energię, a ile byś zapłacił jakbyś całą energię brał w jednej taryfie? Bo to jest sedno tematu i jest to proste porównanie, a myślę że będzie pomocne dla innych, którzy zastanawiają się czy zmienić taryfę. Np na podstawie ostatniego rozliczenia które wkleiłeś.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
23 minuty temu, BMFun napisał(a):

A ile zapłaciłeś za całą energię, a ile byś zapłacił jakbyś całą energię brał w jednej taryfie? Bo to jest sedno tematu i jest to proste porównanie, a myślę że będzie pomocne dla innych, którzy zastanawiają się czy zmienić taryfę. Np na podstawie ostatniego rozliczenia które wkleiłeś.

Ile jeszcze będziesz to ciągnął? Wkleiłem całą fakture gdzie są ceny tego co było i tego co jest teraz.

Każdy może sobie obliczyć. Tylko, że nikt na tym forum o to nie pyta poza Tobą. 

Nie ma natomiast tego co będzie,  bo w tym kraju nikt tego nie wie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
17 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Ile jeszcze będziesz to ciągnął? Wkleiłem całą fakture gdzie są ceny tego co było i tego co jest teraz.

Każdy może sobie obliczyć. Tylko, że nikt na tym forum o to nie pyta poza Tobą. 

Nie ma natomiast tego co będzie,  bo w tym kraju nikt tego nie wie. 

Wrzucasz temat na forum, podajesz swoje wnioski (jedną stronę medalu) i jak się pojawiają pytania, to nie pozwalasz tego tematu dalej ciągnąć. Ok, trzeba było tylko napisać że to oświadczenie i proszę nie komentować, to bym nie zadawał pytań 🙂 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, BMFun napisał(a):

@adamjttk kupił jedno z najcichszych aut teście Bjorn, ale nie widzi różnicy 1,5dB do TM3 highland i pewnie 2,2dB różnicy do Tesli Model S który przecież jest o klasę wyżej!

Przy 80km/h różnica na korzyść BMW do TM3 Highland to 2,5dB.

image.thumb.png.6b17bc98d4f1f2b836add41f1b2488d5.png

 

TM3P ma 20" kola, i4 M50 19", ma to wplyw na glosnosc

 

Jezeli chcialbys odwrocic pileczke - wersja LR Highland na zimowych kolach 18" w porownaniu do i4 M50 na 19" jest CICHSZA, nie potrzebuje do tego +500kg "wyciszenia" jak to kiedys sugerowales ^^

 

image.thumb.png.1f047770fc69943e890b5ab9042cfa0a.png

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

 

TM3P ma 20" kola, i4 M50 19", ma to wplyw na glosnosc

 

Jezeli chcialbys odwrocic pileczke - wersja LR Highland na zimowych kolach 18" w porownaniu do i4 M50 na 19" jest CICHSZA, nie potrzebuje do tego +500kg "wyciszenia" jak to kiedys sugerowales ^^

 

image.thumb.png.1f047770fc69943e890b5ab9042cfa0a.png

To nie kwestia zimówek, ale warunków "Wet". W obu przypadkach Wet może znaczyć kompletnie coś innego, więc porównywanie tych danych nie ma sensu.

Ale jak bardzo chcesz się pośmiać z BMW i jego wyciszenia, to polecam porównanie i5 M60 w warunkach Wet z odpowiednikami Tesli w warunkach Dry 🙂 

image.thumb.png.3ad23c74a3c7b0f12eae1fc55772da3b.png

 

Poczytaj sobie trochę o wyciszaniu aut i się dowiesz że żeby przeciętne auto wyciszyć, to trzeba dodać co najmniej 50kg+ żeby miało to sens.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
19 minut temu, BMFun napisał(a):

To nie kwestia zimówek, ale warunków "Wet". W obu przypadkach Wet może znaczyć kompletnie coś innego, więc porównywanie tych danych nie ma sensu.

Ale jak bardzo chcesz się pośmiać z BMW i jego wyciszenia, to polecam porównanie i5 M60 w warunkach Wet z odpowiednikami Tesli w warunkach Dry 🙂 

image.thumb.png.3ad23c74a3c7b0f12eae1fc55772da3b.png

 

Poczytaj sobie trochę o wyciszaniu aut i się dowiesz że żeby przeciętne auto wyciszyć, to trzeba dodać co najmniej 50kg+ żeby miało to sens.

Prawie 4 dB ciszej w BMW, super 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Poczytaj sobie trochę o wyciszaniu aut i się dowiesz że żeby przeciętne auto wyciszyć, to trzeba dodać co najmniej 50kg+ żeby miało to sens.

Nie musze nic "czytac", zeby wiedziec, ze Highland jest DUZO lepiej wyciszony od pre-lci a waga praktycznie taka sama.

Wiec Twoja teoria o 50kg sie kupy nie trzyma. O 500kg tym bardziej ^^

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
10 minut temu, adamjttk napisał(a):

Nie musze nic "czytac", zeby wiedziec, ze Highland jest DUZO lepiej wyciszony od pre-lci a waga praktycznie taka sama.

Tylko skąd masz pewność że ta waga nie została zaoszczędzona gdzieś indziej na czymś innym? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@adamjttkmiedzy tym co piszesz a co robisz jest ogromna różnica i to się July nie trzyma. Miałeś do wyboru nowiutki i tańszy perfomance świeżutki po lliftingu z milionem usprawnień w cenie (czarny z białym wnętrzem)

 A wybrałeś jednak droższe BMW . Zagłosowałeś portfelem i tesla przegrała i trzeba zadać pytanie dlaczego? Przecież nie jesteś jedyny, takich klientów są tysiące.

 

IMG_2207.png

IMG_2208.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
35 minut temu, adamjttk napisał(a):

Nie musze nic "czytac", zeby wiedziec, ze Highland jest DUZO lepiej wyciszony od pre-lci a waga praktycznie taka sama.

Wiec Twoja teoria o 50kg sie kupy nie trzyma. O 500kg tym bardziej ^^

Nikt nie mówi, że samo wyciszenie to 500kg, ale wyciszenie waży sporo.

Pierwszy z brzegu film o wyciszaniu Tesli i co tam trzeba zmienić.

Po całej operacji Tesla będzie "couple hundreds lbs heavier". Przypominam że 100lbs to 45kg.

https://www.youtube.com/watch?v=VerBEfg9mzg

 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, Randall napisał(a):

Tylko skąd masz pewność że ta waga nie została zaoszczędzona gdzieś indziej na czymś innym? 

Nie ma zadnej pewnosci, licze ze jak producent bedzie szedl na skroty gdzies to forum sie bedzie palilo do czerwonosci, wiesz dobrze ze Tesla jest na swieczniku i kazda blahostka jest rozdmuchiwana do granic mozliwosci. 

53 minuty temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttkmiedzy tym co piszesz a co robisz jest ogromna różnica i to się July nie trzyma. Miałeś do wyboru nowiutki i tańszy perfomance świeżutki po lliftingu z milionem usprawnień w cenie (czarny z białym wnętrzem)

 A wybrałeś jednak droższe BMW . Zagłosowałeś portfelem i tesla przegrała i trzeba zadać pytanie dlaczego? Przecież nie jesteś jedyny, takich klientów są tysiące.

 

IMG_2207.png

 

Do tej ceny 562k NOK trzeba dodac 12,5k NOK za hak i 38k NOK za 20" kola zimowe, razem wyjdzie 612k NOK

Tu masz konfiguracje i4 M50 (moja oferta od innego dealera, juz z 18" kolami zimowymi w cenie, szyberdachem, HK etc) - 617k NOK

W Norwegii oba samochody kosztuja na dzis dokladnie tyle samo (~220k PLN), ot BMW poszlo po rozum do glowy i "nie bierze udzialu w wojnach cenowych" ktora zaczela Tesla 😜

Jezeli pytasz dlaczego to odpowiadalem sto razy --> po 3 Teslach pod rzad nie mam problemu wyprobowac i4 M50, kosztuje tyle samo co TM3P, utrata wartosci powinna byc podobna, mam o czym pisac na forum z pierwszej reki. Gdyby byla drozsza o 10 czy 20% od TM3P to krzyz na droge, jezdzilbym wlasnie 4-ta Tesla. I podejrzewam podobnie mysli duzo ludzi w NO.

BMW i4, poza garstka fanow ktorzy sie uparli na BMW, NIE MA CZYM konkurowac z TM3, musi po prostu rownac z cena do konkurenta.

Kilka osob sie skusi na headup,naturalna skore, elektryczny hak czy znaczki ///M (rzeczy ktorych Tesla nie ma) a cala reszta machnie reka i wybierze tansze auto, w tym caly szkopul, w tym aucie NIE MA zbytnio wartosci dodanej, czyt. magicznego "premium", jest za to dziesiatki wad i kompromisow.

Capture435.jpg

Capture656.jpg

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
5 godzin temu, BMFun napisał(a):

A ile zapłaciłeś za całą energię, a ile byś zapłacił jakbyś całą energię brał w jednej taryfie? Bo to jest sedno tematu i jest to proste porównanie, a myślę że będzie pomocne dla innych, którzy zastanawiają się czy zmienić taryfę. Np na podstawie ostatniego rozliczenia które wkleiłeś.

To co było juz nie ma znaczenia. Aktualnie takie są stawki w Tauronie, w innych firmach podobnie.

Prąd w szczycie i w 2 taryfie jest po 55 groszy netto + dystrybucja. W 1 taryfie 33 grosze netto, w 2 taryfie 5 groszy netto. Reszta opłat jest mało istotna.

Razem 1 taryfa - 1,08 zł brutto.

2 taryfa - 73 grosze brutto

Taryfa G11 - 1,07 brutto.

 

image.thumb.png.96b6db2309da208c568bd82d578ea361.png

image.thumb.png.6587be8bb6f9add130f8f879dddd079f.png

 

image.thumb.png.2f28bf94f43c805404af4c045a8549b5.png

image.thumb.png.69526f3a80b40821dda1fc80ecc2ba45.png

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

BMFun specjalnie dla Ciebie jakie były ceny w stosunku do G11 w pierwszej połowie 2024. Po wykorzystaniu limitów wszędzie było tyle samo.

image.thumb.png.512cfb7f340ebce771dfb2332191113e.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Piekny freefal od pol roku

 

BMW trims 2024 profit margin on technical issues, weak China demand By Reuters (investing.com)

Dobrze, ze BMW sprzedaje wciaz auta spalinowe to go mniejsze zapotrzebowanie na elektryki nie tyczy, nie? 😉

Marze (optymistycznie zakladajac) wg CEO beda na poziomie 6-7% w tym roku, prawdziwe marze na produkcie premium, np taki plebejski VW ma 7%  ^^

 

Capture554.jpg

 

@BMFun co tam sie stalo, "this is fine"?

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rzeczywiście free fall, w porównaniu z 50 procentowym spadkiem tesli to jest drobna korekta.

ktoś tu parę dni temu pisał o najlepszej wydajności napędów tesli

 

https://www.thehindu.com/sci-tech/technology/gadgets/mercedes-benz-eqs-580-4matic-sets-new-guinness-world-record-for-longest-driving-bev-on-a-single-charge/article68621866.ece

 

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.