Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk dzięki za art. Poglądy autora praktycznie w 100 procentach zgadzają się z moimi i tym o czym pisze od kilku lat. Fajną firma, założona przez 2 pasjonatów, kupiona przez klauna/celebryte/nalogowego kłamcę ciągnąca ją na dno. Do tego mocny romans finansowy z mercedesem czy też toyota który raczej na pewno doprowadził do transferu technologii do inwestorów.  Co najlepsze nawet tutaj na forum są osoby które ślepo,w to wierzą. @Jac3kBMW kiedy premiera robotaxi? Z sierpnia przeniesiona na październik?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Ciekawy artykul o akcjach Tesli, wlasciciela portalu Electrec:

I sold all my Tesla shares (TSLA), here's why | Electrek

Świetny artykuł i zgadzam się z mnóstwem rzeczy w nim mimo że aż tak wnikliwie nie śledzę, a które czuję intuicyjnie.

Pozwolę sobie na subiektywne streszczenie/spoiler artykułu: niewiele się ostatnio dzieje, sprawy idą w coraz gorszym kierunku, sprzedaję na górce 🙂 Powodzenia życzę tym, którzy na tych akcjach opierają swój program emerytalny...

 

A jaki jest @adamjttk Twój komentarz do tego artykułu oraz do moich wcześniejszych informacjach o spadkach sprzedaży i traceniu rynków przez Teslę do których się jeszcze nie odniosłeś?

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Fajną firma, założona przez 2 pasjonatów, kupiona przez klauna/celebryte/nalogowego kłamcę ciągnąca ją na dno. 

Słonik jestem pewien, że nigdy w życiu nie napisałeś tylu negatywnych słów nt jakiejkolwiek firmy...

  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, BMFun napisał(a):

A jaki jest @adamjttk Twój komentarz do tego artykułu oraz do moich wcześniejszych informacjach o spadkach sprzedaży i traceniu rynków przez Teslę do których się jeszcze nie odniosłeś?

Bardzo lubie norweski rynek motoryzacyjny bo sprzedaja sie tutaj juz tylko elektryki:

https://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-kraina-pradem-plynaca-94-proc-aut-sprzedanych-w-sierpniu-to-,nId,7771557#crp_state=1

, Norwedzy nie maja zadnych preferencji motoryzacyjnych (no moze troche poza "skandynawskim" Volvo) wiec wybieraja po prostu NAJLEPSZE (dla kazdego znaczy to oczywiscie co innego) elektryki

Tak to wyglada na dzis:

Zrzut-ekranu-2024-09-06-172451.jpg

Tesla model Y, ktora notabene juz troche traci myszka a lifting bedzie lada chwila, sprzedaje sie 2x lepiej od ulubionego tutaj Volvo ktore jest na 2. miejscu.

Po liftingu przewaga pewnie jeszcze wzrosnie.

Dla przypomnienia - mowimy tutaj o samochodzie segmentu D, relatywnie drogim, gdzie konkurencja sprzedaje duzo aut tanszych w segmencie C.

Jestem dziwnie spokojny jezeli chodzi o filozofie firmy, Musk jest jaki jest ale geniuszu i wizjonerstwa ciezko mu odmowic, koles mozna powiedziec wlasnorecznie przemodelowal w 15 lat motoryzacje na swiecie, loving it, ja tam jestem jego fanem ^^

 

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Bardzo lubie norweski rynek motoryzacyjny bo sprzedaja sie tutaj juz tylko elektryki:

https://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-kraina-pradem-plynaca-94-proc-aut-sprzedanych-w-sierpniu-to-,nId,7771557#crp_state=1

, Norwedzy nie maja zadnych preferencji motoryzacyjnych (no moze troche poza "skandynawskim" Volvo) wiec wybieraja po prostu NAJLEPSZE (dla kazdego znaczy to oczywiscie co innego) elektryki

Tak to wyglada na dzis:

Zrzut-ekranu-2024-09-06-172451.jpg

Tesla model Y, ktora notabene juz troche traci myszka a lifting bedzie lada chwila, sprzedaje sie 2x lepiej od ulubionego tutaj Volvo ktore jest na 2. miejscu.

Powinienes jeszcze dodać ze zamienili na podium Toyote RAV4 na Teslę Y, gdy rząd norweski “zmusił” żeby przesiąść się na EV. I to chyba najlepiej podsumowuje ten rynek.

Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Jestem dziwnie spokojny jezeli chodzi o filozofie firmy, Musk jest jaki jest ale geniuszu i wizjonerstwa ciezko mu odmowic, koles mozna powiedziec wlasnorecznie przemodelowal w 15 lat motoryzacje na swiecie, loving it

Nikt Muskowi nie ujmuje wkladu w rewolucję na rynku motoryzacyjnym i to że stał się za życia legenda. Za część dokonań sam go podziwiam. Nie znaczy to jednak, że jest nieomylny, a ludzkie słabości nie przesłonią/przeslaniaja juz u niego zdrowego rozsądku. Stworzył bardzo dobry produkt, ale ja jako nie-fan marki Tesli, patrzę bardziej krytycznie niż Ty i bez takiego hype’u.

Mam świadomość wad Tesli, widzę zalety i nie wykluczam że kiedyś kupię (może po liftingu Y), ale z pewności nie po to żeby tutaj pluć na produkt i wyolbrzymiać jego wady i marginalizować zalety. 

Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

ja tam jestem jego fanem ^^

Jeśli jak twierdzisz jestes też fanem marki BMW, to w przypadku Tesli bym Ciebie bardziej określił ze jesteś ultrasem 😉

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ultrasi to w SpongeBobie byli 🙂 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
57 minut temu, BMFun napisał(a):

Powinienes jeszcze dodać ze zamienili na podium Toyote RAV4 na Teslę Y, gdy rząd norweski “zmusił” żeby przesiąść się na EV. I to chyba najlepiej podsumowuje ten rynek.

No nie, nie zgodze sie.

Po drodze najczesciej kupowanym autem byl Nissan Leaf, Audi e-tron, byl model 3 a teraz jest model Y.

Toyota ma elektryczny odpowiednik Ravki i nazywa sie BZ4X i sprzedaz jest ok ale bez szalu, klient glosuje portfelem.

 

57 minut temu, BMFun napisał(a):

Nie znaczy to jednak, że jest nieomylny, a ludzkie słabości nie przesłonią/przeslaniaja juz u niego zdrowego rozsądku. Stworzył bardzo dobry produkt, ale ja jako nie-fan marki Tesli, patrzę bardziej krytycznie niż Ty i bez takiego hype’u.

Nikt takich tez nie wysuwa ze Musk jest nieomylny, mylil sie wiele razy ale jakos spada na 4 lapy przewaznie bo tak jak kiedys Jobs --> kreuje trendy sam jak prawdziwy wizjoner a nie dopasowuje sie do motlochu.

Mysle, ze gdyby opuscil Tesle to bylaby podobna historia jak z Applem podczas nieobecnoscji Jobsa.

Kiedy on palil miliardy $ i rozkrecal produkcje modelu 3 pod namiotami ku uciesze legacy, BMW robilo n-ta iteracje 320d restylizujac zderzaki i zwiekszajac moc napedowa o 10KM co kilka lat.

Skrajnie rozne patrzenie na swiat, jak to mowia do odwaznych swiat nalezy.

57 minut temu, BMFun napisał(a):

Mam świadomość wad Tesli, widzę zalety i nie wykluczam że kiedyś kupię (może po liftingu Y), ale z pewności nie po to żeby tutaj pluć na produkt i wyolbrzymiać jego wady i marginalizować zalety. 

Jeśli jak twierdzisz jestes też fanem marki BMW, to w przypadku Tesli bym Ciebie bardziej określił ze jesteś ultrasem 😉

Heh, bierz troche pod uwage ze watek ma +500 stron i trwa 4 lata, gdybysmy sie tu wszyscy zgadzali, byli bardzo grzeczni i poklepywali po glowach to umarl by po miesiacu - chce powiedziec ze czasami troche przejaskrawiania, kontrowersji czy zaczepek nie jest zle, przy piwie na pewno wszyscy bysmy sie bez problemu dogadali i milo spedzali czas ^^

Zaden ze mnie ultras, ultrasem bym nazwal takiego slonika ktory przez 4 lata nie wymienil jednej zalety Tesli, to jest dopiero zatwardziala konserwa 😄

Gdyby watek mial inna konwencje to mysle, ze nie napisalbys tu setek postow, nie wymienilibysmy wielu ciekawych pogladow, nie dowiedzieli mnostwa rzeczy na temat elektrykow.

Ujezdzam Tesle, ujezdzam BMW jak i inne elektryki - staram sie byc w miare rzetelny, a to ze forma jest czasem odrobine kontrowersyjna -> mysle ze to nie koniec swiata 😉

  • Lubię to 1

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Kiedy on palil miliardy $ i rozkrecal produkcje modelu 3 pod namiotami ku uciesze legacy, BMW robilo n-ta iteracje 320d restylizujac zderzaki i zwiekszajac moc napedowa o 10KM co kilka lat.

Skrajnie rozne patrzenie na swiat, jak to mowia do odwaznych swiat nalezy.

A czego oczekujesz? Żeby w BMW co generacje była rewolucja? Co dzisiaj “on” robi z nowa Tesla 3? Zmienia zderzaki, dodaje 10KM, zmniejsza vmax do 200km/h, dodaje ambienty i parę gadżetów 💪

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMFun specjalnie dla Ciebie  🙂 

Policzyłem dokładnie zużycie prądu przez Teslę po roku jazdy. Odjąłem km z trasy i wyszło mi dokładnie 2640 kWh na 14500 km z ładowarki z domu. Co daje srednią tylko 18,2. Samochód pokazuje 16,9 kWh na 100 km. Widać, że straty są bardzo małe, tylko 8%. Wcześniej wychodziło mi zużycie 21/100 bo liczyłem wszystkie kWh, a nie tylko te z domu. 

Roczny koszt jazdy w koło komina max 1800 zł, szok. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

Roczny koszt jazdy w koło komina max 1800 zł, szok.

Szok! Kriss przerywa milczenie w sprawie kosztów użytkowania Tesli 😃

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mam fakturę za pół roku, ładowanie w 2 taryfie ok 70 gr za 1 kWh

image.thumb.png.fe43e0ed815fc0649aa4169c7787872a.png

image.thumb.png.cbf16f383c1d762542fd1a1d4bc9e300.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

mam fakturę za pół roku, ładowanie w 2 taryfie ok 70 gr za 1 kWh

image.thumb.png.fe43e0ed815fc0649aa4169c7787872a.png

image.thumb.png.cbf16f383c1d762542fd1a1d4bc9e300.png

I około 1,50zl w 1 taryfie. Masz podaną średnią z całości 0,86gr/kWh. Przecież jakbyś nie ładował auta w nocy, to byś mial zwykla taryfę i płacił te 90gr.

Czyli wyszło to co wszyscy Ci pisali. Mniej więcej wyjdzie na jedno jak przy taryfie zwykłej czyli średnio ok 90gr/kWh a nie zastanawiasz się kiedy się ładuje. Uzyskałeś wynik kilka groszy lepszy, ponieważ masz relatywnie niskie zużycie w gospodarstwie domowym. Wiele osób ma wyższe i wtedy wyszłoby im drożej niż na zwykłej taryfie.

image.thumb.png.8203dd9f8969070373cf17c38d18e233.png

 

Nie rozumiem po co to naginanie rzeczywistości, bo przecież i 70gr i 86gr czy 90gr to just dużo taniej niż przy benzynie.

Dla pełnego obrazu powinieneś podać też średni koszt na ładowarkach i średni koszt kWh z trasami żeby ktoś mógł sobie porównać TCO oszczędnej TMY RWD vs swój ICE

 

Zeby nie było - gratuluję zakupu elektryka. Też bym na codzień wolał takim jeździć niż m2. Bardziej wszechstronny i o niebo tańszy. A jak założysz panele, to będzie jeszcze ekologicznie. Ja mam wyrzuty sumienia stojąc w korkach swoim spalinowym v8, a do tego najwięcej wykorzystuje. Ale szkoda sprzedawać skoro go tak lubię 🙂 Ale jakbym stał przed decyzją zakupową to bym poważnie rozważał elektryczną opcję. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, BMFun napisał(a):

I około 1,50zl w 1 taryfie. Masz podaną średnią z całości 0,86gr/kWh. Przecież jakbyś nie ładował auta w nocy, to byś mial zwykla taryfę i płacił te 90gr.

Czyli wyszło to co wszyscy Ci pisali. Mniej więcej wyjdzie na jedno jak przy taryfie zwykłej czyli średnio ok 90gr/kWh a nie zastanawiasz się kiedy się ładuje. Uzyskałeś wynik kilka groszy lepszy, ponieważ masz relatywnie niskie zużycie w gospodarstwie domowym. Wiele osób ma wyższe i wtedy wyszłoby im drożej niż na zwykłej taryfie.

image.thumb.png.8203dd9f8969070373cf17c38d18e233.png

 

Nie rozumiem po co to naginanie rzeczywistości, bo przecież i 70gr i 86gr czy 90gr to just dużo taniej niż przy benzynie.

Dla pełnego obrazu powinieneś podać też średni koszt na ładowarkach i średni koszt kWh z trasami żeby ktoś mógł sobie porównać TCO oszczędnej TMY RWD vs swój ICE

 

Zeby nie było - gratuluję zakupu elektryka. Też bym na codzień wolał takim jeździć niż m2. Bardziej wszechstronny i o niebo tańszy. A jak założysz panele, to będzie jeszcze ekologicznie. Ja mam wyrzuty sumienia stojąc w korkach swoim spalinowym v8, a do tego najwięcej wykorzystuje. Ale szkoda sprzedawać skoro go tak lubię 🙂 Ale jakbym stał przed decyzją zakupową to bym poważnie rozważał elektryczną opcję. 

BMFun

Zanim wkleję, żebyś uwierzył w to ci piszę to kilka wyjaśnień i 3 pytania. 

1. Czy masz jakieś źródło tej kwoty 1,50 za prąd w 1 taryfie, czy tak Ci się tylko wydaje?

2. Czy jak podłączysz swoje BMW do ładowarki to się po chwili ładuje?

3. Jaką masz taryfę prądu? Jaki koszt ładowania elektryka w domu? O trasy nie pytam.

Tesla jest u nas samochodem rodzinnym i zastąpiła Jeepa Grand Cheeroke. Nie jeździmy nią zamiast BMW M2. BMW M2 to spełnienie marzeń fana marki. Myślę, że nie muszę tego rozwijać. 

Pisanie o tym, ze ładuje po 70 gr i jeżdżę w koło komina za 15 zł nie jest naginaniem rzeczywistości tylko faktem. Jeśli chcesz być wiarygodny to udowodnij mi, że się mylę. Na pewno przyjmę to z pokorą. 

Co do cen prądu i kosztów w ogóle. Ja jestem taki, że za ten sam towar jak tylko to możliwe płacę jak najmniej. Jak kupiłem Teslę to od razu przeszedłem na taryfę G12W tylko dlatego, żeby ładowanie elektryka było jak najtańsze.                                                                                                              Co do relacji kosztów prądu i  paliwa w moich autach to Jeep jeździł za 80 zł/ 100 km, a BMW prawie za 100 na 100 🙂

Ja to już wiele razy pisałem na forum: nie mierze swoją miarą . Ja nie pisze kto ma jakie zużycie, ile w dzień ile w nocy. Wiadomo, że każdy ma inne życie, ja mam takie, a to nie znaczy, że inni muszą mieć tak jak ja. 

Cała ta dyskusja jest dlatego, że nie wierzysz w to, że można 300+ konnym elektrykiem jeździć za 15 zł na 100 km. 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
52 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

BMFun

Zanim wkleję, żebyś uwierzył w to ci piszę to kilka wyjaśnień i 3 pytania. 

1. Czy masz jakieś źródło tej kwoty 1,50 za prąd w 1 taryfie, czy tak Ci się tylko wydaje?

1,50zł brutto to średnia stawka w 1 taryfie na podstawie tego co napisałeś - to banalne obliczenie 🙂

Napisałeś że:

- 70gr butto poza strefą płacisz

- na podsumowaniu które wkleiłeś wcześniej jest napisane że średnio płacisz za wszystko 86gr/kWh

- wkleiłeś wcześniej że zużyłeś 2520kWh poza strefą i 584kWh w strefie

Na podstawie tego wychodzi prosty rachunek że średnia w strefie to 1.50zł i to mniej więcej wynika ze szczegółowych rachunków które podesłałeś.

52 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

2. Czy jak podłączysz swoje BMW do ładowarki to się po chwili ładuje?

Tak ładuję. Można zaplanować ładowanie w określonych godzinach, ale nie korzystam z tego.

52 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

3. Jaką masz taryfę prądu? Jaki koszt ładowania elektryka w domu? O trasy nie pytam.

Ładuję raz po 1zł, raz po 2zł, średnio pewnie 1.50zł+

52 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

Pisanie o tym, ze ładuje po 70 gr i jeżdżę w koło komina za 15 zł nie jest naginaniem rzeczywistości tylko faktem. Jeśli chcesz być wiarygodny to udowodnij mi, że się mylę. Na pewno przyjmę to z pokorą. 

 

No dobrze. Czy gdybyś nie miał elektryka albo nie ładował go w domu, to zmieniłbyś taryfę na nocną czy tam weekendową, czy korzystałbyś ze standardowej?

 

52 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

Co do cen prądu i kosztów w ogóle. Ja jestem taki, że za ten sam towar jak tylko to możliwe płacę jak najmniej. Jak kupiłem Teslę to od razu przeszedłem na taryfę G12W tylko dlatego, żeby ładowanie elektryka było jak najtańsze.

I to właśnie chcę Ci wytłumaczyć - ładujesz elektryka za 70gr w nocy, ale przez to płacisz w dzień więcej (średnio 1.50zł, a po zniesieniu limitu będzie to nawet więcej na podstawie rachunku który wysłałeś).

52 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

Co do relacji kosztów prądu i  paliwa w moich autach to Jeep jeździł za 80 zł/ 100 km, a BMW prawie za 100 na 100 🙂

Tego nie kwestionuję, napisałem przecież że elektryk jest sporo tańszy.

52 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

 

Ja to już wiele razy pisałem na forum: nie mierze swoją miarą . Ja nie pisze kto ma jakie zużycie, ile w dzień ile w nocy. Wiadomo, że każdy ma inne życie, ja mam takie, a to nie znaczy, że inni muszą mieć tak jak ja. 

Cała ta dyskusja jest dlatego, że nie wierzysz w to, że można 300+ konnym elektrykiem jeździć za 15 zł na 100 km. 

Cała ta dyskusja jest dlatego, że pokazujesz jedną stronę medalu, a nie cały obraz. Tzn pokazujesz tańszą taryfę mimo że dokładasz do droższej taryfy w gospodarstwie domowym oraz że pokazujesz tylko jazdę wokół komina a nie całkowite TCO używania elektryka, czyli nie wliczasz tras i 2-2.5zł za kWh + straty.

Gdybyś policzył to jak należy to wyszłoby że średnia 20-24zł/100km z trasami. Gdyby rozbić na jazdę tylko po mieście, to pewnie wyszłoby z 18-20zł/100km, a same trasy ze 40-50zł/100km.

Sam koszt energii/paliwa jest oczywiście bardzo mocno na korzyść elektryka i przy założeniu tych samych kosztów utraty wartości, powoduje że elektryk bardziej się opłaca.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, BMFun napisał(a):

Zeby nie było - gratuluję zakupu elektryka. Też bym na codzień wolał takim jeździć niż m2. Bardziej wszechstronny i o niebo tańszy. A jak założysz panele, to będzie jeszcze ekologicznie. Ja mam wyrzuty sumienia stojąc w korkach swoim spalinowym v8, a do tego najwięcej wykorzystuje. Ale szkoda sprzedawać skoro go tak lubię 🙂 Ale jakbym stał przed decyzją zakupową to bym poważnie rozważał elektryczną opcję. 

Z tego wszystkiego pominąłem ten fragment. Dziękuję za gratulacje 🙂 Szacunek, że napisałeś o wyrzutach sumienia 🙂 V8 jest super, szczególnie takie jak BMW X5M. Jak jeżdziłem Jeepem i stałem w korku to już mnie to drażniło, że 25l (lpg) bez sensu znika, to tak jakbym wywalał swoje pieniądze. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 godzin temu, BMFun napisał(a):

Co dzisiaj “on” robi z nowa Tesla 3? Zmienia zderzaki, dodaje 10KM, zmniejsza vmax do 200km/h, dodaje ambienty i parę gadżetów 💪

Polecam sie przejechac liftem w takim razie bo jest jednak sporo zmian.

1. Fotele sa teraz wentylowane, rozwiazuje to problem pocenia sie na ktory narzekalo mnostwo osob.

2. Auto ma duzo lepsze, jedrniejsze zawieszenie (niestety kosztem prowadzenia, przynajmniej w modelu LR)

3. Auto jest DUZO lepiej wyciszone zarowno przy miejskich jak i autostradowych predkosciach (m.in podwojne szyby juz wszystkie), nie ma juz roznicy znaczacej pomiedzy i4 M50 np w wyciszeniu

4. Odglos zamykania drzwi jest na chwile obecna LEPSZY niz w BMW i4 M50, sprawdzone organoleptycznie ^^

5. Bezpieczenstwo pasazerow --> nie wiem jak to opisac ale konstrukcja nadwozia/drzwi jest zmieniona, pomiedzy drzwiami z dolu masz taki "skobel" ktory wchodzi w nadwozie i trzyma bryle auta/drzwi przy uderzeniu z boku

6. Bezpieczenstwo dla pieszych przy potraceniu --> maska sie podnosi o 10cm zeby amortyzowac uderzenie

7. Ekrany z tylu dla pasazerow --> glupota ale podnosi troche "premium" w aucie

8. Ogolnie w srodku jest duzo bardziej "premium" niz w przedlifcie

9. Poprawili fakup z klapa bagaznika - dali dodatkowy silownik (wczesniej byl z jednej strony (ciecie kosztow) i sie nie sprawdzil, bagazniki sie "koslawily" przy otwieraniu i byly robione na gwarancji)

10. Cyganskie LEDY dla tych co MUSZA miec disco w srodku

i pewnie mnostwo innych o ktorych nie mam pojecia

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Z tego wszystkiego pominąłem ten fragment. Dziękuję za gratulacje 🙂 Szacunek, że napisałeś o wyrzutach sumienia 🙂 V8 jest super, szczególnie takie jak BMW X5M. Jak jeżdziłem Jeepem i stałem w korku to już mnie to drażniło, że 25l (lpg) bez sensu znika, to tak jakbym wywalał swoje pieniądze. 

Od strony ekonomicznej x5 to 100zl/100km na trasie i 150zl/100km w trasie 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, adamjttk napisał(a):

Polecam sie przejechac liftem w takim razie bo jest jednak sporo zmian.

1. Fotele sa teraz wentylowane, rozwiazuje to problem pocenia sie na ktory narzekalo mnostwo osob.

2. Auto ma duzo lepsze, jedrniejsze zawieszenie (niestety kosztem prowadzenia, przynajmniej w modelu LR)

3. Auto jest DUZO lepiej wyciszone zarowno przy miejskich jak i autostradowych predkosciach (m.in podwojne szyby juz wszystkie), nie ma juz roznicy znaczacej pomiedzy i4 M50 np w wyciszeniu

4. Odglos zamykania drzwi jest na chwile obecna LEPSZY niz w BMW i4 M50, sprawdzone organoleptycznie ^^

5. Bezpieczenstwo pasazerow --> nie wiem jak to opisac ale konstrukcja nadwozia/drzwi jest zmieniona, pomiedzy drzwiami z dolu masz taki "skobel" ktory wchodzi w nadwozie i trzyma bryle auta/drzwi przy uderzeniu z boku

6. Bezpieczenstwo dla pieszych przy potraceniu --> maska sie podnosi o 10cm zeby amortyzowac uderzenie

7. Ekrany z tylu dla pasazerow --> glupota ale podnosi troche "premium" w aucie

8. Ogolnie w srodku jest duzo bardziej "premium" niz w przedlifcie

9. Poprawili fakup z klapa bagaznika - dali dodatkowy silownik (wczesniej byl z jednej strony (ciecie kosztow) i sie nie sprawdzil, bagazniki sie "koslawily" przy otwieraniu i byly robione na gwarancji)

10. Cyganskie LEDY dla tych co MUSZA miec disco w srodku

i pewnie mnostwo innych o ktorych nie mam pojecia

Czyli wszystko co dzieje sie w prawie kazdym lifcie legacy. A to ze w Tesla bardzo odstawała od konkurencji, to musiała najgrubsze wady usprawnić. Jechałem kawałek i potwierdzam część z tych usprawnień, więc progress mały jest ale nazywanie tego rewolucja to kompletne nieporozumienie. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, BMFun napisał(a):

1,50zł brutto to średnia stawka w 1 taryfie na podstawie tego co napisałeś - to banalne obliczenie 🙂

Napisałeś że:

- 70gr butto poza strefą płacisz

- na podsumowaniu które wkleiłeś wcześniej jest napisane że średnio płacisz za wszystko 86gr/kWh

- wkleiłeś wcześniej że zużyłeś 2520kWh poza strefą i 584kWh w strefie

Na podstawie tego wychodzi prosty rachunek że średnia w strefie to 1.50zł i to mniej więcej wynika ze szczegółowych rachunków które podesłałeś.

Tak ładuję. Można zaplanować ładowanie w określonych godzinach, ale nie korzystam z tego.

Ładuję raz po 1zł, raz po 2zł, średnio pewnie 1.50zł+

No dobrze. Czy gdybyś nie miał elektryka albo nie ładował go w domu, to zmieniłbyś taryfę na nocną czy tam weekendową, czy korzystałbyś ze standardowej?

 

I to właśnie chcę Ci wytłumaczyć - ładujesz elektryka za 70gr w nocy, ale przez to płacisz w dzień więcej (średnio 1.50zł, a po zniesieniu limitu będzie to nawet więcej na podstawie rachunku który wysłałeś).

Tego nie kwestionuję, napisałem przecież że elektryk jest sporo tańszy.

Cała ta dyskusja jest dlatego, że pokazujesz jedną stronę medalu, a nie cały obraz. Tzn pokazujesz tańszą taryfę mimo że dokładasz do droższej taryfy w gospodarstwie domowym oraz że pokazujesz tylko jazdę wokół komina a nie całkowite TCO używania elektryka, czyli nie wliczasz tras i 2-2.5zł za kWh + straty.

Gdybyś policzył to jak należy to wyszłoby że średnia 20-24zł/100km z trasami. Gdyby rozbić na jazdę tylko po mieście, to pewnie wyszłoby z 18-20zł/100km, a same trasy ze 40-50zł/100km.

Sam koszt energii/paliwa jest oczywiście bardzo mocno na korzyść elektryka i przy założeniu tych samych kosztów utraty wartości, powoduje że elektryk bardziej się opłaca.

Fakt jest taki, że ładowanie elektryka jest tańsze w 2 taryfie. Wątek nie dotyczy ile ja płacę za prąd tylko ile płacę za ładowanie elektryka. Oczywiście co do zasady masz rację, co z tego, że taniej samochód jak dopłacam w dzień. 

Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy ceny prądu były różne. Prąd w 1 taryfie był droższy przez ok 3 miesiące (kwiecień-czerwiec 24) jak skończyła się ochrona. Wtedy kosztował ok 1.5 zł

Od lipca ceny w 1 taryfie są takie same jak w całodobowej i to jest clue tematu. W 2 jest tylko taniej. Na tym ten cały myk polega. 

Po co mam pisać o trasach? Pisałem wielokrotnie, że Teslą jeżdżę 90% w koło komina, ale kto gdzie jezdzi i ile prądu zuzywa to styl, czy tam tryb zycia..

 

 

Edytowane przez Kriss33
Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, BMFun napisał(a):

Od strony ekonomicznej x5 to 100zl/100km na trasie i 150zl/100km w trasie 🙂

@BMFun, Też myślałem o V8 od Audi lub BMW i takie założenie przyjmowałem że przejechanie 100km to 150PLN.

U mnie na 25 tys km wykorzystałem darmowego ładowania Tesli 7500km i do tego chyba 3 lub 4 razy ładowałem sie na Ionity. U mnie przejechanie i to już grubo licząc 100km to nie całe 10pln. Koszt kWh przy fotowoltaice wychodzi mi 0,46. Reszta to praktycznie ładowanie w domu. W elektryku jest to fajne że jak wracasz z dłuższej trasy i masz się ładować na drogiej ładowarce to robisz tak żeby na 5% dojechać.

Łatwo można policzyć oszczędności na samym paliwie. Do tego dochodzi przyjemność z jazdy, 3,2s do 100 oraz brak serwisów. 

Praktycznie szybka jazda elektrykiem się opłaca, jest bezkarna w stosunku do dobrego silnika V8

Można sobie mówić co się chce o elektrykach ale ja wolę tą przepaloną na paliwo kasę wydać inaczej.

image.thumb.png.3cf81de696efc1374d79f5d2e06e3b59.png

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Moderatorzy
Opublikowano
2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Bezpieczenstwo dla pieszych przy potraceniu --> maska sie podnosi o 10cm zeby amortyzowac uderzenie

To jest od jakichś 10 lat w BMW 😄 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
18 godzin temu, Randall napisał(a):

To jest od jakichś 10 lat w BMW 😄 

Nikt nie twierdzi, ze nie ma 😆

21 godzin temu, BMFun napisał(a):

Czyli wszystko co dzieje sie w prawie kazdym lifcie legacy. A to ze w Tesla bardzo odstawała od konkurencji, to musiała najgrubsze wady usprawnić. Jechałem kawałek i potwierdzam część z tych usprawnień, więc progress mały jest ale nazywanie tego rewolucja to kompletne nieporozumienie. 

Ale kto to oprocz Ciebie nazywa to "rewolucja"?

Dla mnie zakres zmian w lifcie TM3 jest powiedzmy "znaczacy" tzn usprawniono po 3 latach wiekszosc rzeczy na ktore narzekali uzytkownicy (twarde zawieszenie, slabe wyciszenie, brak wentylacji siedzen, slaby odglos zamykania drzwi, za malo premium w srodku), dodatkowo w Perf. podkrecili cwiartke o pol sekundy czy dodali zawieszenie adaptacyjne.

I jezeli teraz przez 15 lat bedzie to samo co w BMW czyli co 3 lata restylizacja zderzakow, dodawanie 10km zasiegu czy 10KM mocy do napedu to bede plul na Tesle (jej zastoj technologiczny) tak jak pluje na BMW.

Poki co imho nie mam powodow bo firma adresuje wszystkie/wiekszosc bolaczek. Jak w lifcie modelu Y dadza baterie netto ~90kWh, dodadza zawieszenie adaptacyjne etc etc to cholera sam bede rozwazal wymiane mojego 2-letniego Ygreka na nowsza wersje.

 

Elektryki na swiecie (BEV + pluginy), przepasc pomiedzy kontynentami zaczyna robic wrazenie.

Gdzie te czasy kiedy motoryzacja chinska sie kojarzyla z jakimis furmankami, historia sie pisze na naszych oczach

458445473_10159896512601850_627819095943

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk nie jestem żadnym ultrasem, nie pluje w przeciwieństwie do ciebie na każdą pierodla która urasta do rangi światowej, wręcz przeciwnie już od wielu miesięcy piszę po obniżkach że jakość jest adekwatna do ceny i na pewno warta rozważenia ale po prostu są auta lepsze, fakt kosztujące więcej ale po prostu lepsze. Co do rynku norweskiego to bz4x to gniot a na nice volvo też wiele osób (szczególnie na soft) i wydajność narzeka. Według mnie bardzo dziwne (konserwatywne) wybory Norwegów.

 

@Kriss33 szczerze mówiąc myślałem że twój y będzie wiele wydajniejszy, masz bardzo podobne zużycie do mojej żony ix1 z 30 tysięcy kilometrów a ona nie jeździ raczej wolno. Po tym sezonie opony letnie są już do wymiany. Upada tutaj kolejny myk dotyczący wydajności. Nawiążę jeszcze do ceny prądu, jak dla mnie to płacisz jakoś wyjątkowo mało. U mnie na 2 wall boksie  wspólnota liczy 1.24 za kWh i to jest cena jaką płaci dla operatora.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.