Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Rufio napisał(a):

Komentarz znajomego odnośnie elektryków, po tygodniu jeżdżenia VW ID5. A idz w piz.....

Do miasta tak, na trasę nie ma opcji

Szybką ladowarka taaaa.

Skromne 69min

IMG-20240831-WA0000.jpg

Dramatycznie dlugo. Tak to jest jak się kupuje słaby samochód. 55 kWh naładowałem w 32 min na Ionity. Dluzej sie nie da, bo bateria ma 59 kWh. No, ale to Tesla.

Screenshot_20240903_110857_IONITY.jpg

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33wklejajac takie posty dołączasz do grupy wypranych mózgów teslarzy/bajkopisarzy. Fajnie że się naładowałeś w niecałe pół godziny ale id5 wcale nie ładuje się gorzej niż twoje auto. Ty byłeś na świetnej ładowarce IONITY, kolega na greenway który z dużym prawdopodobieństwem podzielił deklarowaną moc na pół (często dzięki starym teslom model s zalegającym na ładowarkach godzinami) a do tego być może jeżdżę dobijał niepotrzebnie do 100 procent. Ot i cała tajemnica jego niepowodzenia.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Sprzedac to jedno ale jeszcze trzeba kupic kolejne - zalatwianie kredytu, czas oczekiwania etc 

Naprawdę w NO opłaca się kupić nowe auto na kredyt, zapłacić ubezpieczenie itp i sprzedać je "za chwilę" ? 

Czy kupiłeś na mega tłustym rabacie niedostępnym dla większości społeczeństwa?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Dramatycznie dlugo. Tak to jest jak się kupuje słaby samochód. 55 kWh naładowałem w 32 min na Ionity. Dluzej sie nie da, bo bateria ma 59 kWh. No, ale to Tesla.

Screenshot_20240903_110857_IONITY.jpg

Coś słabe te nowoczesne Tesle. W lepszym czasie mi się ładuje przestarzały iX3.

Bjorn przetestował szybkość ładowania z którego widać jak "papierowe" 250kW jest w Tesli vs 150kW w iX3 i to przy większej pojemności baterii w BMW vs Tesla Y LR. Co z tego że 250kW, skoro przez krótki czas, a potem większość czasu moc ładowania starego już iX3 jest wyższa niż Tesli. Oznacza to tyle, że na Greenway 100-120kW, BMW iX3 naładuje się szybciej.

image.thumb.png.13f68a6d760070043237fb87a0107d6d.png

image.thumb.png.98e2cfb83061cccd1aacce3337e53f9f.png

 

Ot i cała "magia":

image.thumb.png.7377f8ed4d26f051798492f5f850ae10.png

 

Już nawet nie będę snuł teorii spiskowych jak Bjorn testuje, ale dziwny przebieg wyszedł w iX3 pomiędzy 40% a 48%, bo nigdy takiego u siebie nie zauważyłem, a ewidentnie daje szansę Tesli troszeczkę podgonić żeby na koniec zrównać w praktyce przy 80%.

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

@Kriss33wklejajac takie posty dołączasz do grupy wypranych mózgów teslarzy/bajkopisarzy. Fajnie że się naładowałeś w niecałe pół godziny ale id5 wcale nie ładuje się gorzej niż twoje auto. Ty byłeś na świetnej ładowarce IONITY, kolega na greenway który z dużym prawdopodobieństwem podzielił deklarowaną moc na pół (często dzięki starym teslom model s zalegającym na ładowarkach godzinami) a do tego być może jeżdżę dobijał niepotrzebnie do 100 procent. Ot i cała tajemnica jego niepowodzenia.

Słonik czy Ty uważasz, że ja o tym nie wiem? Ten przykład tylko pokazuje, że ludzie nie ogarniają ładowania. I potem idzie w świat taka teoria, że elektryk to się w trase nie nadaje i mówi to właściciel tego auta zaskoczony sytuacją. 

Dla mnie ładowanie w trasie, gdzie jest 1 ładowarka to dyskwalifikacja. Ionity z 4 ładowaelrkami to absolutne minimum. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Coś słabe te nowoczesne Tesle. W lepszym czasie mi się ładuje przestarzały iX3.

Bjorn przetestował szybkość ładowania z którego widać jak "papierowe" 250kW jest w Tesli vs 150kW w iX3 i to przy większej pojemności baterii w BMW vs Tesla Y LR. Co z tego że 250kW, skoro przez krótki czas, a potem większość czasu moc ładowania starego już iX3 jest wyższa niż Tesli. Oznacza to tyle, że na Greenway 100-120kW, BMW iX3 naładuje się szybciej.

image.thumb.png.13f68a6d760070043237fb87a0107d6d.png

image.thumb.png.98e2cfb83061cccd1aacce3337e53f9f.png

 

Ot i cała "magia":

image.thumb.png.7377f8ed4d26f051798492f5f850ae10.png

 

Już nawet nie będę snuł teorii spiskowych jak Bjorn testuje, ale dziwny przebieg wyszedł w iX3 pomiędzy 40% a 48%, bo nigdy takiego u siebie nie zauważyłem, a ewidentnie daje szansę Tesli troszeczkę podgonić żeby na koniec zrównać w praktyce przy 80%.

 

Kilka fotek jak to u mnie było. U mnie jest max 180 kWh, ale co najmniej do 50%

 

20240822_104143.jpg

20240822_104848.jpg

20240822_104937.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
19 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Kilka fotek jak to u mnie było. U mnie jest max 180 kWh, ale co najmniej do 50%

 

20240822_104143.jpg

20240822_104848.jpg

20240822_104937.jpg

BMW iX3 w teście Bjorna ma 42kWh po 19minutach. U Ciebie po 20minutach. W Tesli Y LR 42kWh ładując od 10% osiąga się przy 70%, czyli po 25min.

@Kriss33, @adamjttk to gdzie jest ta przewaga Tesli w ładowaniu 250kW czy 180kW vs 150kW w iX3, który rzekomo jest przestarzałym elektrykiem, a Tesla nowoczesna?

Opublikowano

Oj Kriss, no mistrzem debat czy logiki to Ty nie zostaniesz. Najpierw mówisz, że argumenty o stawaniu gdzie i kiedy się chce w spalinówce są durne:

17 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

dokładnie takie durne teksty słyszałem wielokrotnie, że w spalinowym to ja staje tam gdzie chce, brak słów

A potem, że jak ktoś zatrzymuje się na 30-40 minutowe ładowanie w nocy, to znaczy że tak świadomie wybrał.

16 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

Jak stoją na ładowarce tzn, że tak wybrali..

Czyli ten, który wbrał inaczej i woli się tej samej nocy zatankować 5min i jechać dalej to już nie "tak wybrał" tylko ma "durne teksty". A może jednak one nie były wcale takie durne? 

Próbuj dalej 😉 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttk a Tobie gratuluję zakupu BMW i4. Zrobiłeś progress technologiczny co najmniej o 5.7% przynajmniej w kwestii szybkości ładowania DC. BMW i4 ładuje się wg Bjorn 10->80% w 29min, gdy tymczasem w tym samym czasie Tesla Model3 która jest rzekomo nowocześniejsza technologicznie osiąga 75.7%. W tym teście widać nie było dziwnego schodka w iX3, które jak się okazuje ładuje się również szybciej od Tesli (78% vs 75.7%), a przecież to jest dinozaur technologiczny!

Ładując 10->80% zyskujesz względem Tesli 4min w przypadku BMW i4 i 2min w przypadku BMW iX3. Gdzie ta przewaga?

image.thumb.png.1880395154786d02c8b6586f1a488fd4.png

 

Nawet najnowsze dziecko Model S nie wypada najlepiej na tle konkurencji, a pamiętam że powtarzałeś wielokrotnie o tym jak Tesla prześcigać będzie o lata świetlne konkurencję:

image.thumb.png.692e7c91de1949dc609cb0598c9f5f80.png

 

Przestrzegam przyszłych użytkowników Tesli żeby się nie nacieli na te wady Tesli w stosunku do konkurencji 🙂 bo będą płakać jak Adam po zakupie i4 że nie byli świadomi. A gdzie do 270kW w aktualnym Audi Q6 etron czy 320kW w Porsche.

 

 

Edytowane przez BMFun
Opublikowano

Dla wtajemniczonych wiadomo, że zależy od jakiego poziomu zacznie się ładowanie. Tak dla przykładu ładuje się moja TMS. Do Wiednia ze Śląska dojeżdżam na około 40% i w tych okolicach zacząłem ładowanie. 

 

IMG_2908.thumb.PNG.40661637747d4df76c5045340b56b892.PNGIMG_2909.thumb.PNG.061de0ca2545a945c45971254e1ccb0d.PNG

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

A przepraszam, mamy już porównanie aktualnych modeli Tesla, Audi, Kia, Xpeng 🙂 

Tam gdzie użytkownik Q6 e-tron odjeżdża po 22minutach, użytkownik Model S idzie po 4-tego hot-doga przy 69.6% na którego zjedzenie ma kolejne 7minut 🙂  Mówimy tutaj o wzroście o 33% czasu Tesli względem Audi. No ale na papierze to "tylko" 270kW vs 250kW Tesli. @adamjttk co poszło nie tak w Tesli że tak została przegoniona przez niemieckich producentów którzy zaspali?

image.thumb.png.3cb07942a5008d5cd0d56912f27f0ded.pngimage.thumb.png.215b280bdc1485769e92ccbf105a211d.png

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Jac3kBMW napisał(a):

Dla wtajemniczonych wiadomo, że zależy od jakiego poziomu zacznie się ładowanie. Tak dla przykładu ładuje się moja TMS. Do Wiednia ze Śląska dojeżdżam na około 40% i w tych okolicach zacząłem ładowanie. 

 

IMG_2908.thumb.PNG.40661637747d4df76c5045340b56b892.PNGIMG_2909.thumb.PNG.061de0ca2545a945c45971254e1ccb0d.PNG

 

No to @Jac3kBMW w przypadku Q6 e-tron czy A6 e-tron przy ładowaniu tych 37kWh od 40%, stałbyś pod Wiedniem tylko 12min zamiast 16min, więc 30% szybciej. Mówimy o deklasacji jeśli chodzi o szybkość ładowania.

image.thumb.png.207a66b43fce28865880035ed633c3e7.png

image.thumb.png.9429eb019023f662e1a30abe40bbe743.png

 

image.thumb.png.004b3fe84e762cab5b0a3da8d3eb89c4.png

image.thumb.png.799ab3ff0401bf2f295c5e9a48b38801.png

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Randall napisał(a):

Naprawdę w NO opłaca się kupić nowe auto na kredyt, zapłacić ubezpieczenie itp i sprzedać je "za chwilę" ? 

Czy kupiłeś na mega tłustym rabacie niedostępnym dla większości społeczeństwa?

Inne realia rynku aut uzywanych i ubezpieczen pomiedzy NO i PL, nie powiedzialbym ze sie "oplaca" ale powiedzialbym, ze "nie ma wiekszego problemu".

1. Ubezpieczenie - placisz miesieczne raty i mozesz z dnia na dzien to ubezpieczenie wypowiedziec (np przy sprzadazy auta czy zmieniajac ubezpieczyciela)

Imho swietne rozwiazanie bo w praktyce naliczanie za OC/AC jest "dobowe" --> nadwyzke (za miesiac z gory) ubezpieczyciel oddaje na konto po kilku dniach od rozwiazania umowy. Wiec tu zadnego problemu nie ma przy odsprzedazy.

2. Kupilem auto bez zadnego rabatu ale wiem, ze wszyscy inni kupili je dokladnie w takiej samej cenie (to byl tez jeden z powodow dlaczego nie kupilem wersji pre-LCI --> bo na dzien dobry bylbym 8% w plecy od reki bo wszyscy dostawali te rabaty firmowe a mi wtedy nie chcieli go dac. Teraz te rabaty juz zniknely i wszyscy placa tyle samo.)

Praktycznie wszystkie opcje dodatkowe sa juz w modelu na rynek norweski, nikt nie kupuje i4 35 czy i4 40 bo doplata do i4 M50 to niecale ~10k PLN i nikt nie kupuje "golasa" i4 M50 bo wersja doposazona jest w promocyjnej cenie (ponizej ceny golasa). Doplacalem jedynie za szyberdach i HK ktore i tak wiekszosc ludzi wybiera. Wiec nie ma zadnej utraty wartosci na opcjach dodatkowych (ktora w BMW zawsze byla najwieksza) bo wersja "full" jest wersja podstawowa mozna powiedziec i nikt nie kupil auta taniej niz te 220k PLN (ew. ktos kto kupil bez szyberdachu i bez HK zaplacil 210k PLN)

3. Nie ma schizy jak w PL, ze "auto po wyjezdzie za brame traci 20%" - utrata wartosci jest w miare stabilna rzedu ~10% rocznie. No chyba ze mowimy o grubych furach za nierealistyczne pieniadze w cenniku typu jakies EQSy czy Taycany albo jak sie ma pecha i sie kupi auto tuz przed obnizka (ja np tak "wtopilem" z TMYP bo potaniala o 10% zaraz po zakupie)

Reasumujac nawet jak strace 5-10% kilka miesiecy po zakupie auta --> dramatu nie ma.

47 minut temu, BMFun napisał(a):

@adamjttk co poszło nie tak w Tesli że tak została przegoniona przez niemieckich producentów którzy zaspali?

Niemieccy (i Koreanscy) producenci przescigneli Tesle nie tylko w szybkosci ladowania DC ale tez i w kilku innych aspektach, nowy Macan jest tego swietnym przykladem (pisalem o tym kilka razy tu!)

Bardzo mnie to cieszy, ja jestem zwolennikiem elektrykow a dopiero pozniej Tesli.

"Wyscig zbrojen" wygrywaja tylko klienci, mowilem to sto razy, mamy coraz lepsza technologie BEV i ja tylko temu przyklaskuje.

Gdyby nie ultra niskie ceny TM3 nie moglbym np kupic suto wyposazonej i4 M50 za 220k PLN.

Jezeli dla kogos ladowanie DC na trasie jest priorytetem , hej --> brac Macana, brac Ioniqa, brac q6 etrona (czy jak sie ten model nazywa), dla mnie np jest to maly priorytet bo w rzeczywistosci bardzo rzadko odwiedzam DC a jezeli nawet juz je odwiedzam to w gre wchodzi lokalizacja DC oraz przede wszystkim wydajnosc napedu, co z tego, ze i4 sie naladuje 2 minuty szybciej od TM3 jezeli zuzywa 15% wiecej energii? 

Ale zeby nie bylo, jeszcze raz --> przyklaskuje kazdemu producentowi BEV ktory pcha technologie do przodu, na koncu klient zawsze glosuje portfelem.

 

 

 

 

Edytowane przez adamjttk
  • Dziękuję 1

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

BMW iX3 w teście Bjorna ma 42kWh po 19minutach. U Ciebie po 20minutach. W Tesli Y LR 42kWh ładując od 10% osiąga się przy 70%, czyli po 25min.

@Kriss33, @adamjttk to gdzie jest ta przewaga Tesli w ładowaniu 250kW czy 180kW vs 150kW w iX3, który rzekomo jest przestarzałym elektrykiem, a Tesla nowoczesna?

Ty mnie nie wciągaj a takie dyskusje. Nie wiem co ty chcesz udowodnić? Ja jestem bardzo zadowolony z prędkości ładowania mojej Tesli i nie interesuje mnie jak szybko się ładuje BMW czy inne Audi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

Ty mnie nie wciągaj a takie dyskusje. Nie wiem co ty chcesz udowodnić? Ja jestem bardzo zadowolony z prędkości ładowania mojej Tesli i nie interesuje mnie jak szybko się ładuje BMW czy inne Audi.

No ale to Ty wziąłeś udział w dyskusji o szybkości ładowania Twojej Tesli w porównaniu do ID.5 🙂 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, TheApocalypse napisał(a):

Oj Kriss, no mistrzem debat czy logiki to Ty nie zostaniesz. Najpierw mówisz, że argumenty o stawaniu gdzie i kiedy się chce w spalinówce są durne:

A potem, że jak ktoś zatrzymuje się na 30-40 minutowe ładowanie w nocy, to znaczy że tak świadomie wybrał.

Czyli ten, który wbrał inaczej i woli się tej samej nocy zatankować 5min i jechać dalej to już nie "tak wybrał" tylko ma "durne teksty". A może jednak one nie były wcale takie durne? 

Próbuj dalej 😉 

Skąd Ty wziąłeś takie wnioski?  Ja nie mówię co jest lepsze co gorsze. Każdy wybiera co mu pasuje. Nie chcesz elektryka nie kupuj, ale nie śmiej się z tych co stoją w nocy na ładowarce. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 minutę temu, BMFun napisał(a):

No ale to Ty wziąłeś udział w dyskusji o szybkości ładowania Twojej Tesli w porównaniu do ID.5 🙂 

nie no proszę Cię. Przecież to nie maznaczenia czy stoisz 20, czy 25 czy 30 min, ale tu chodziło o 69 min. Wiem, że widzisz różnicę. 

A pisane, że Audi czy Porsche ma szybciej co ma do tesli jak one kosztuję od 2 do 5 razy więcej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
33 minuty temu, adamjttk napisał(a):
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

@adamjttk co poszło nie tak w Tesli że tak została przegoniona przez niemieckich producentów którzy zaspali?

Niemieccy (i Koreanscy) producenci przescigneli Tesle nie tylko w szybkosci ladowania DC ale tez i w kilku innych aspektach, nowy Macan jest tego swietnym przykladem (pisalem o tym kilka razy tu!)

Bardzo mnie to cieszy, ja jestem zwolennikiem elektrykow a dopiero pozniej Tesli.

"Wyscig zbrojen" wygrywaja tylko klienci, mowilem to sto razy, mamy coraz lepsza technologie BEV i ja tylko temu przyklaskuje.

Gdyby nie ultra niskie ceny TM3 nie moglbym np kupic suto wyposazonej i4 M50 za 220k PLN.

Jezeli dla kogos ladowanie DC na trasie jest priorytetem , hej --> brac Macana, brac Ioniqa, brac q6 etrona (czy jak sie ten model nazywa), dla mnie np jest to maly priorytet bo w rzeczywistosci bardzo rzadko odwiedzam DC a jezeli nawet juz je odwiedzam to w gre wchodzi lokalizacja DC oraz przede wszystkim wydajnosc napedu, co z tego, ze i4 sie naladuje 2 minuty szybciej od TM3 jezeli zuzywa 15% wiecej energii? 

Ale zeby nie bylo, jeszcze raz --> przyklaskuje kazdemu producentowi BEV ktory pcha technologie do przodu, na koncu klient zawsze glosuje portfelem.

100% zgoda. Ale przyznasz że nie przewidziałeś tak szybkiego "obudzenia" się niemieckich producentów i Tesla jednak tych lat świetlnych nie wyprzedza już świata? Nawet podstarzały BMW i4 M50 do Tesli 3 LR/Model S ma w challange na 1000km tylko 20min straty przy ok 9h podróży, więc 500km, to pewnie będzie 10min różnicy, czyli pomijalna wartość. A w przypadku BMW i4 40 różnicy w czasie do Tesli nie ma praktycznie żadnej.

A patrząc na polskie lokalizacje SC vs GW i inne ionity, na dziś w Polsce lepszym elektrykiem jest dla mnie Audi, BMW, Kia itp. bo na 100-150kW będą znacznie szybsze od Tesli (lepsze krzywe ładowania w zakresie max na poziomie <=150kW) + mają firmowe karty typu BMW Charging itp.

image.thumb.png.1926dd71be0079b7fd89ef0546ea928d.png

Edytowane przez BMFun
Opublikowano
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

No to @Jac3kBMW w przypadku Q6 e-tron czy A6 e-tron przy ładowaniu tych 37kWh od 40%, stałbyś pod Wiedniem tylko 12min zamiast 16min, więc 30% szybciej. Mówimy o deklasacji jeśli chodzi o szybkość ładowania.

 

@BMFun, Tak, biorąc pod uwagę liczby i procenty zgadza się. Tylko, że realnie w trasie jest to nie odczuwalne.

Weź po uwagę, że Tesla od ponad 10 lat optymalizuje moce ładowania. Czasami jest tak, że jak planuje ładowanie 15min to nawet nie podgrzewa baterii żeby ja oszczędzać. Tak miałem już dwa razy w Brnie z którego mam 250km do domu. Teoretycznie powinna podgrzać baterię i z całą mocą ładować czego nie robi ponieważ czas ładowania jest tak krótki że się nie opłaca. 

Zobaczymy jaka będzie degradacja baterii w markach premium. Zobacz, w Katowicach jest znana już firma wożąca krew i inne organy, która ma flotę TMS z darmowym ładowaniem czyli samochody mające około 10lat. Te Tesle mają nie rzadko ponad 500tys km a czasami więcej i fajnie śmigają. To jest fajna referencja TMS versus przebieg. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
46 minut temu, BMFun napisał(a):

 

A patrząc na polskie lokalizacje SC vs GW i inne ionity, na dziś w Polsce lepszym elektrykiem jest dla mnie Audi, BMW, Kia itp. bo na 100-150kW będą znacznie szybsze od Tesli (lepsze krzywe ładowania w zakresie max na poziomie <=150kW) + mają firmowe karty typu BMW Charging itp.

 

Moim zdaniem SUC na dzisiaj w Polsce to trzeci świat. Z Wrocławia dojadę na wschód, do Warszawy. Do Trójmiasta, do Świnoujścia nie dojadę. Ponoć Tesla wzięła dofinansowanie i do 2025 ma sporo stacji postawić. Zobaczymy.

Co do cen, masz racje z kartami BMW itd na pewno finansowo jest super. Z drugiej strony na Ionity za 50 zł miesięcznie każdy ma 2,05 zł. 

Pytanie co dla Ciebie realnie oznacza lepszym elektrykiem?

Dla mnie postój typu 20-25 min jest bardzo dobry, krócej  nie oczekuje, bo widzę po mojej rodzinie, że mniej niz 20 min żaden postój nie trwa. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, Jac3kBMW napisał(a):

@BMFun, Tak, biorąc pod uwagę liczby i procenty zgadza się. Tylko, że realnie w trasie jest to nie odczuwalne.

Weź po uwagę, że Tesla od ponad 10 lat optymalizuje moce ładowania. Czasami jest tak, że jak planuje ładowanie 15min to nawet nie podgrzewa baterii żeby ja oszczędzać. Tak miałem już dwa razy w Brnie z którego mam 250km do domu. Teoretycznie powinna podgrzać baterię i z całą mocą ładować czego nie robi ponieważ czas ładowania jest tak krótki że się nie opłaca. 

Zobaczymy jaka będzie degradacja baterii w markach premium. Zobacz, w Katowicach jest znana już firma wożąca krew i inne organy, która ma flotę TMS z darmowym ładowaniem czyli samochody mające około 10lat. Te Tesle mają nie rzadko ponad 500tys km a czasami więcej i fajnie śmigają. To jest fajna referencja TMS versus przebieg. 

Zgadzam się że to jest nie odczuwalne w typowych trasach. Jedynie w sporadycznych przypadkach że komuś się po prostu spieszy i chce jak najkrócej przejechać, ale to raczej rzadki przypadek.

Nawiązuję do dyskusji jakiś czas temu jak się ze Słonika nabijał ktoś że EQE to jest dramat w trasie i TMS to dopiero przewaga bo na 2 ładowaniach dojedzie ze Śląska. Pokazałem na liczbach, że TMS nie ma przewagi na ładowaniu, a na czasach przejazdu SUV już jest pobita przez Audi, a kolejne modele typu Porsche Macan, Taycan, Audi A6 itp będą Teslę wyprzedzać.

Topnieją po prostu kolejne mity o wyższości Tesli jako elektryku i ja na dzień dzisiejszy wolałbym Audi A6 e-tron nad TMS, a jeszcze bardziej Audi Q6 e-tron. Dla mnie dużo fajniejsze auto.

 

Edytowane przez BMFun
Opublikowano
12 minut temu, BMFun napisał(a):

Topnieją po prostu kolejne mity o wyższości Tesli jako elektryku i ja na dzień dzisiejszy wolałbym Audi A6 e-tron nad TMS, a jeszcze bardziej Audi Q6 e-tron. Dla mnie dużo fajniejsze auto.

 

@BMFun Tak, Tylko musisz celować w S6 które ma 3.9/100 i to w trybie launch control. TMS LR ma 3.2 przy normalnym użytkowaniu. 

Uwierz mi, że różnica jest diametralna. Ja czasami włączę tryb Chill gdzie mam koło 5s/100 i w elektryku czuć to bardzo. Mi się nie chce tak jeździć, lubię mieć pełną moc pod nogą i to mi daje dużo frajdy w ogólnym użytkowaniu TMS. Praktycznie nie spotyka się na drodze nic szybszego. 

Poczekamy na cennik i jestem przekonany że lepiej wyposażone S6 to będzie ponad 600tys gdzie gołe SQ6 zaczyna się od 419 plus 100 w wyposażeniu. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie byłbym sobą gdybym przed finalnym zdecydowanie, się na slot macana co by się wiązało z całkowitym brakiem możliwości wycofania zaliczki nie zrobił testowego configa sq6. Bardzo dobrze wyposażona wersja to 500 z hakiem mini 10 procent rabatu na dziendobry. Ponad 50 tysięcy mniej od macana turbo. realnie auto do wzięcia w okolicach 450 tysięcy. Model s w tym momencie to jest już chodzący trup, nie ma nic do zaoferowania względem sa6 i w cenie 400-450 za nowy to tylko jakiś pasjonat kupi. Jesli cennik q6 etron a ant i sedan będzie ułożony podobnie to auto to zostanie wykopane z rynku i elon chyba o tym wie dlatego już 5 lat nie robi żadnych zmian i nie słychać żeby cokolwiek w tym temacie robił. Sq6 jest to świetna alternatywa dla macana imho a pół sekundy do setki jest całkowicie mieodxzuwalne przy tych liczbach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.