Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttk trolujesz nic więcej, kupiłeś i4 bo to auto jest o 2 długości lepsze od modelu 3. Wiesz o tym ty, wiem o tym ja. Nikt normalny nie wydał by kupę szmalu na jakieś badziewie i nie rżnij głupa ze za miesiąc sprzedasz bez straty bo nie sprzedasz. Już jesteś w plecy na oponach których ci nie dali gratis. Jak tylko wyjedziesz z salonu to będzie 10 procent lekko licząc. Do Polski też nie sprowadzisz bo regularnie wyświetlają mi się ofert dealerów na i4 m50 w cenie circa 311k (u nas jest 23 procent VAT więc cyferki się zgadzają). Pisałeś tu setki razy, że ludzie głosują portfelem więc nie ty ale twój portfel zagłosował.  Twoje serce bije w kierunku prawdziwego premium stąd i4 w garażu i ostrzenie pazurkow na taycana. Możesz tutaj dalej nawijać ludziom na uszy makaron ale twój portfel nie kłamie.

@Jac3kBMW hw 4 na pewno był sporym improvementem wzgledem hw3 ale on był starym trupem już w dniu premiery. NVidia zmiotła całą konkurencje w tym Teslę wprowadzając własne najlepsze na świecie chipy do autonomicznej jazdy oparte o AI. Elon się spalił z zazdrości i obiecał własny hw5 a raczej na wzór nvidii ai5 który ma zdeklasować hw 4, także w aucie masz aktualnie starego trupa. Sytuacja na dziś wygląda tak, że nvidia dostarcza producentom najlepsze na rynku rozwiązania, cała architekturę od serwerów po chipy instalowane w samochodach, tesla próbuje coś kopiować zasilając się infrastrukturą serwerową….. nvidii. Doskonale widać to w akcjach, które ty @adamjttk przeoczyłeś, stawiając na złego konia.

 

IMG_0808.png

IMG_0807.png

IMG_0806.png

Edytowane przez słonik40
Opublikowano (edytowane)
39 minut temu, słonik40 napisał(a):

@Jac3kBMW hw 4 na pewno był sporym improvementem wzgledem hw3 ale on był starym trupem już w dniu premiery. NVidia zmiotła całą konkurencje w tym Teslę wprowadzając własne najlepsze na świecie chipy do autonomicznej jazdy oparte o AI. Elon się spalił z zazdrości i obiecał własny hw5 a raczej na wzór nvidii ai5 który ma zdeklasować hw 4, także w aucie masz aktualnie starego trupa. Sytuacja na dziś wygląda tak, że nvidia dostarcza producentom najlepsze na rynku rozwiązania, cała architekturę od serwerów po chipy instalowane w samochodach, tesla próbuje coś kopiować zasilając się infrastrukturą serwerową….. nvidii. Doskonale widać to w akcjach, które ty @adamjttk przeoczyłeś, stawiając na złego konia.

@słonik40, czy Ty napewno wiesz co to jest AI i jak to działa. Czytałeś coś na temat uczenia maszynowego? Czy wiesz że HW4 to dopiero 10% sukcesu do przetwarzania ogromnej ilości informacji/danych video z kamer i nie tylko. To wszystko trzeba oprogramować i o to wszystko toczy się gra. Kto to zrobi najlepiej i wdroży. 

Bardzo mi miło i fajnie jest mi jeździć starym trupem, jest mi z tym fajnie i bardzo dobrze, że Ty czy inni nie myślą moimi kategoriami. Zostanę przy swoim dumnym użytkownikiem TMS i jest mi z tym bardzo dobrze. Pozdrawiam 🙂

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@słonik40 nie wiesz zupelnie jak wyglada rynek norweski, mowie bez zlosliwosci.

Jezeli jutro odbiore to auto to pojutrze moge je sprzedac w kilka dni za 10-15k PLN wiecej od tego co zaplacilem dealerowi. Norwedzy to zamozny narod, nikomu sie nie chce czekac miesiecy na auto i odkupuja _nowosci_ od reki przeplacajac kilka zlotych.

To auto jest skonfigurowane jak TM3 --> wszystkie opcje sa juz w zestawie od dealera (ROTFL, mowilem ze BMW bedzie robic dokladnie to samo co Tesla juz kilka lat temu), dolozylem HK i szyberdach jedynie ktore doklada i tak 90% kupujacych i4 M50, te auto na norweskim allegro roznia sie kolorem nadwozia i tapicerki obecnie, niczym wiecej. A przepraszam, jeszcze dekorem na desce rozdzielczej - 90% to domyslne aluminium, czasem ktos wybiera carbon badz drewno.

Kola zimowe --> powiedzialem dealerowi ze jestem wkur&&* tym faktem ze niecaly tydzien po zamowieniu BMW doklada za free zimowki to dealer dorzucil zestaw od siebie za doplate szalonych 4k PLN i to jest rzeczywiscie moja strata.

Tu tez sie ujawnia jakze duza roznica pomiedzy Tesla/BMW - jak Tesla ceny obniza to kupujacego obowiazuje nizsza cena przy odbiorze auta, jak Tesla podwyzsza ceny - to odwrotnie, kupujacego obowiazuje cena z dnia zamowienia. Klient zawsze wychodzi zadowolony i "gora".

Jak dzien przed odbiorem auta Tesla dodaje np gratisowe kilometry na SC czy inne duperele --> kupujacy je dostaje pomimo tego ze przy zamawianiu nie bylo o tym mowy.

W BMW o takim wychodzeniu naprzeciwko klienta mozna sobie tylko pomarzyc, jak sie dowiedzialem o kolach zimowych dodawanych za free przez BMW Norwegia (nie przez dealera!) to powiedzialem dealerowi zeby po prostu zrobil cancel zamowienia i zamowil drugi raz, minelo od zamowienia raptem niecaly tydzien. Dealer sie tylko usmiechnal i powiedzial ze moge zrobic cancel jak zaplace 20k PLN kary za zerwanie umowy. Swietny fundament na dlugoletnia wspolprace ^^

Rotfl, obsluga klienta w BMW a Tesli to duzy plus dla Tesli a nie dla BMW wbrew temu co tu pisza forumowi eksperci, w Tesli zadnych kar nie ma za zerwanie umowy, nie kupisz Ty to jutro kupi to auto ktos inny.

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko się zgadza, ale przykładowo taki Mercedes ma niedaz ze większą flotę aut, to jeszcze lepszy sprzęt (całe rozwiazanie) od topowego producenta AI. Wejdź na stronę NVidia, masz tam wszystko rozpisane. Tesla przespała AI, jest w powijakach w stosunku do NVidia i według mnie to walka giganta z mikrobem.

Opublikowano
W dniu 4.08.2024 o 00:00, słonik40 napisał(a):

1. Główna i największa zaleta to taniej. 55 tysięcy kilometrów gdybym robił v6 albo v8 w dużym suv to byłbym pewnie z 50 tysięcy biedniejszy. Biorąc pod uwagę że zrobiłem je w 1.5 roku to już 450 tysięcy wydane za eqe nie wydaje się dużo bo się okaże że strata nie jest wcale taka duża.

Jak sprzedasz to się okaże czy dobry interes zrobiłeś.

Dealerzy nie chcą odkupywać używanych elektryków "premium", także pożyjemy zobaczymy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@klakierekpelna zgoda. Wydaje ni się jednak że ci co kupili benzynowe w przeciągu ostatniego roku-dwóch też będą ostro w plecy. Jak kupowałem eqe to patrzyłem też m50i czy sq7/sq8 i rabat był w okolicach 10 procent, dziś jest około 20. Pamiętam fajna oferta była na q7 3.0 tfsi, byłem nawet na jeździe ale przejechałem się i było takie se, do tego spalanie po jeździe pokazało 17l/100 a wcale go jakoś szczególnie nie deptalem. Na x7 czy Gls to nawet nie patrzyłem bo ceny były kosmiczne a dziś już można kupić w sensownych pieniądzach.

Edytowane przez słonik40
Opublikowano

@słonik40, tu widać jak wyglądają czasy przejazdu jak na dłoni.

Najnowszy wypust EQE SUV jest o 50 minut wolniejszy na 1000km od prehistorycznego najszybszego SUV-a dostępnego na rynku czyli Tesli model X Plaid. Przypominam, że Plaid przyspiesza w niecałe 3s. 

I teraz uwaga TMS LR ma zasięg WLTP większy od wspomnianego TMX Plaid o bagatela 180km.

Ale oczywiście Tesla to stara technologia, której to tzw. premium dorówna może za lat kilka. TMS LR spokojnie będzie za lat 10 dalej na topie jeśli chodzi o samochody elektryczne, pomijam budę. Praktycznie dalej TMS LR w kategoriach samochodów elektrycznych nie ma konkurencji. Jakim trzeba być ignorantem żeby tego nie zauważać.

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ignorantem to jesteś ty wklejając swoją trasę z auta które podobno ma wltp na poziomie 720km a na 700km trasie twoje auto wymaga aż 2 ładowań, podczas gdy moje eqe mając wltp podobno jedynie 470km na 2 razy dłuższej trasie wymaga ich 5. Powtórzę jeszcze raz. Zakładając że do takiej Chorwacji wybrał bym się 2 razy w roku nie jestem zainteresowany posiadaniem niskiego jak naleśnik sedana w którym tyłkiem szorujesz po ziemi a jazda nim w mieście to koszmar. Ja mam codziennie większą wygodę, ty w roku zaoszczędzisz jedną godzinę jadąc do Chorwacji od siebie.
 

Filmik grzyba pozostawię bez komentarza bo to taki sam a może jeszcze gorszy fanboy jak ty. Nawet fani tesli na forach się z niego śmieją.

 

@Jac3kBMW dzięki za filmik, pofatygowałem się i obejrzałem. Grzyb chwali małe zużycie a eqe kloc przejechał trasę szybciej niż tesla model 3 highland. Dodatkowo model y chciał się ładować na IONITY (gdzie te suc) ale musiał obejść się smakiem lol. Ciekawa tabela grzyba, proszę zwrócić uwagę na koszty przejazdu 

 

IMG_1845.png

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, BMFun napisał(a):

Ale on mówi że jadąc 900km TMS ładuje się 2 razy, a Słonik jadąc 1500km SUVem który @Jac3kBMW wyśmiewa że jest prehistorią, ładuje się 4 razy.

No wlasnie slonik wkleil zdjecia jak to sie laduje swoim SUV premium AMG na Ionity ^^

19 godzin temu, słonik40 napisał(a):

IMG_1831.jpeg

 

20.10 --> 15 min na stacji DC

21.40 (poltorej godziny jazdy, 140km przejechane) --> 20 minut na stacji DC

0.00 (2h i 20 min jazdy, 200km przejechane) --> 25 min na stacji DC

 Reasumujac - 3 ladowania i rowno godzina przy hotdogach zeby przejechac 350 km ze srednia predkoscia 85-90km/h rotfl 😄

 

Smiem twierdzic, ze w rzeczywistosci przejechalby te 1500km ladujac sie 7-10 razy w zaleznosci od umiejscowienia ladowarek po drodze i ich szybkosci.

W TMS bylyby 3-4 stopy.

Technologicznie (mowie o BEV) to te EQE to jest Tesla sprzed 10 lat, ladne ambienty i duzo znaczkow "AMG" tego nie zmienia bo osiagow tam tez zadnych nie ma, lepsze sa w autach po 220k PLN 😆

@Jac3kBMW widze po ostatnich postach ze dotarlo na jakim poziomie rozmawia sie z kolega @słonik40, wybacz mu, on ma duze uczulenie na marke Tesla, napisal tu w tym watku wiecej postow ode mnie juz, w co drugim jest plucie na Tesle/Muska etc, chlop ma powazne problemy ze soba ^^

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttk 55 tysięcy kilometrów zrobione i zawsze w 100 procentach zgodnie ze wskazaniem komputera a wręcz komputer jest lekko pesymistyczny i w realu jest większy zapas👍fikołki funboya tesli sięgają zenitu którzy już zaczynają twierdzić że nawigacje producentów legacy kłamią. Czy aż tak ciężko ci się pogodzić z realną rzeczywistością? Dlaczego grzyb jadąc plaidem po Polsce ani razu nie lądował się na suc tylko greenway i IONITY?

 

sherlocku jeszcze nawiąże do czasu przejazdu do którego się czepiasz. Trasa była wyznaczana wczoraj po południu. Dodaj 2+2 a wyjdzie ci niedziela, powroty z wakacji czy weekendu oraz roboty na a1 co na pewno też zostało ujęte przez nawigację 

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

sherlocku jeszcze nawiąże do czasu przejazdu do którego się czepiasz. Trasa była wyznaczana wczoraj po południu. Dodaj 2+2 a wyjdzie ci niedziela, powroty z wakacji czy weekendu oraz roboty na a1 co na pewno też zostało ujęte przez nawigację 

Ja wszystko rozumiem, niemieckie elektryczne premium za katalogowo pol miliona zlotych.

I w praktyce 20-25 min pitstop na hotdoga co 150-200km, czyli co 2h jazdy z predkoscia 80-90km/h (albo co 1,5h jazdy z predkoscia 120-130 km/h)

To jest ta magiczna przewaga Ionity nad SC i "AMG" nad Tesla? 😄

 

Powiem Ci szczerze, ze lepsze czasy mialem TM3 SR+ z 55kWh bateria ktore w PL kosztuje po doplatach 175k PLN

TO EQE to jest bulwarowka a nie pelnoprawne auto, Ty kolegi Jacek nie zrozumiesz za Chiny bo zyjesz w innym swiecie, robiac 55k km w poltora roku juz sie nie dziwie ze znasz wszystkich wlascicieli Tesli z ladowarek DC czy masz obczajone restauracje w ktorych sie przysypia podczas ladowania , pochwal sie ile hotdogow pozarles przez te poltora roku 😄 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ani jednego. Dbam o formę 

a tak poza tym zanim napiszesz kolejną bzdurę to się 2 razy zastanów, wróć do tabeli sporządzonej przez grzyba i sprawdź gdzie są najnowsze dzieci elona w postaci dwóch highlandow testowanych na tej samej trasie. Trochę się dziwię że nie wstyd ci dalej rżnąć głupa kiedy w tym samym czasie zaraz odbierasz BMW a za chwilę chciałbyś nabyć taycana. Z tesli pozostał marketing i wyświechtane już kilka lat nieaktualne teksty… no i taniość. Taniość to coś co głównie przyciąga ludzi do salonow

 

nie będę się też już nad tobą znęcał ale modelem z też jakoś dziwnienjechal żeby ładować się idealnie w najlepszym fragmencie krzywej ładowania. Jeszcze bym porównał felgi i opony. Przypadek? Don’t think so. No I jeszcze 3 rzeczy.

1. Grzyb narzekał że w tesli nie ma autopilota natomiast wspomniał że z mercedesa dzięki asystentom wysiadł dużo bardziej wypoczęty? Cze Elon karzę wywalić kolejne €€ aby dorównać niemieckiemu premium?

3. Tysiąc kilometrów przebiegu w tesli jakimś dziwnym trafem pokazał wiele szybciej niż u innych producentów rotfl

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

https://www.facebook.com/share/p/VTfVHz7QNrKjdjVW/

Elektryczne BMW i4 eDrive40 o mocy 340 KM jest teraz dostępne w super ofercie!

Cena katalogowa: 347 700 zł
Cena po rabacie: 274 000 zł

Egzemplarz dostępny jest "od ręki", zapraszamy!

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

https://www.facebook.com/share/p/VTfVHz7QNrKjdjVW/

Elektryczne BMW i4 eDrive40 o mocy 340 KM jest teraz dostępne w super ofercie!

Cena katalogowa: 347 700 zł
Cena po rabacie: 274 000 zł

Egzemplarz dostępny jest "od ręki", zapraszamy!

Jak im Tesla troche dupe popodgryza to beda oddawali po 220-230k PLN i beda calowac po rekach ze ktos bierze.

Do premiery Neue Klasse jeszcze daleko a sprzedaz elektrykow musi rosnac z kwartalu na kwartal, mamy ewidentnie rynek klienta obecnie

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Bjorn nyland testowal q6 etron. Wnioski.  Najlepszy suv na rynku, najszybszy suv na 1000km challenge, bardzo szybkie ładowanie. Realny zasięg 400km przy 120km/h (tylko 40km mniej od modelu s latem). Bardzo dużo ekstra wyposażenia premium względem tesli. Najbardziej pojemny w banana box test w klasie. Najlepszy elektryk na rynku, król suvow. Można by dodac “przewaga, dzięki technice”. Według mnie w cenie realnej około 400k z wyposażeniem para q6/a6 to jest gwóźdź do trumny dla modelu s/x, przynajmniej w Europie 

https://www.youtube.com/watch?v=8TqgJNZZ9EY

https://www.youtube.com/watch?v=youOS4hOyYU

https://www.youtube.com/watch?v=W26l8Z1qkdM

https://www.youtube.com/watch?v=7-ns0uXoKF4

https://www.youtube.com/watch?v=tSXaPWZktYQ

 

 

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Słonik jak Ty porównujesz auta między sobą,  wg jakiego klucza?

To tak informacyjnie:

Tesla Y ma długość 475 cm. Nowe BMW X3 ma tyle samo. Audi Q6 i Porsche Macan również.

Wszystkie te auta są w tej samej klasie D-SUV.

I teraz pomysł trochę innymi kategoriami niż swoje. Ktoś jeździ w koło komina, nie prowadzi zadnego biznesu autem, nie jezdzi do swojego drugiego mieszkania co weekend  400 km. Na wakacje lata samolotem.

I ma do wyboru Tesle Y za 200 tys, bądź cała resztę premium za 300-400 tys.

Jak myślisz co zrobi większość?

Bo ja myślę, że nie będzie chciała tyle dopłacać. 

Oczywiście rozumiem Twoj punkt widzenia i częste jazdy w trasy, ale jesteś w ułamku procenta Polaków. 

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33 według mnie kluczem jest zawsze budżet oraz potrzeby. Jeden kupuje dacie, drugi octavie a trzeci idzie do salonu po g klasę czy jakieś lambo a kto inny potrzebuje autobusu i kupuje dużego vana. Oczywiste jest że auta za 200k znajdą dużo więcej nabywców niż te za 400k dlatego porównuje auta w podobnej cenie. Na dziś dzień za 400-500 tysięcy możesz mieć albo a6/q6 albo model s/x i nie zawsze samochód większy jest lepszy,  bo to zależy od Twoich potrzeb i oczekiwań. Rozmowa tutaj często wraca na tory ze: tesla jest 10 lat przed konkurencją, z czym ja się nie zgadzam a wręcz uważam że na dziś dzień musi ją pod wieloma względami gonić. Obejrzyj filmy Bjorna, który mówi wprost że wybrał by q6 etron ponad model y, czy też model x. Dodatkowo polecam obejrzeć i posłuchać test szybkości ładowania a dowiesz się ciekawych rzeczy, a mianowicie tego że Bjorn twierdzi że tesla poprzez cylindryczny kształt baterii poszła w taniość dlatego tak szybko puchnie przy wyższych prędkościach względem konkurencji (nawet model plaid) 

 

@adamjttk nie wierzysz w zasięgi obliczane przez moją bulwarówkę to masz tutaj screen ze wszystkich sesji ładowania z wycieczki do wiednia jakieś 750km w jedną stronę. Od momentu wyjazdu do powrotu ładowanie było tylko na słupkach publicznych, żadnych prywatnych gniazdek. Trasa do Wiednia 2 ładowania po pół godziny+ trasa powrotna 2 ładowania, jedno nieco ponad pół godziny, drugie 8 minut. Ładowania były robione przezemnie z zapasem, na wszelki wypadek, długie ladowanie ionity przed samym Wiedniem to obiecany mc Donald i ładowanie już na powrót, chociaż troche bez sensu bo jak dojechałem na miejsce to się okazało że naprzeciwko jest 22ac słupek na której oczywiście działa karta BMW czy też Mercedes charge. Podsumowując , trasa około 1500km zrobiona na 5 ładowań (tak jak pokazywała nawigacja do Chorwacji)

, nIMG_0812.thumb.png.016b95defe244e93341e742fb46842ee.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

 Podsumowując , trasa około 1500km zrobiona na 5 ładowań (tak jak pokazywała nawigacja do Chorwacji)

To nie jest trasa 1500km, to sa 2 trasy po 750km a po dniach patrzac to 3 trasy w sumie ^^

Daj srednie zuzycie energii z tych 55k km i bedzie wszystko wiadomo

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

@Kriss33 według mnie kluczem jest zawsze budżet oraz potrzeby. 

No to teraz rozumiem dlaczego z taką łatwością mieszasz auta różnych klas.

Ja robię odwrotnie.  Najpierw wybieram samochód, a potem szukam budżetu. 

Pewnie dlatego zawsze jestem zadowolony ze swoich aut.

Większość ludzi ma określony budżet i tego nie przeskoczy. Potem ich zadowolenie z aut jest zwykle umiarkowane. 

I

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttk 2 trasy ale wszystkie ładowania udokumentowane więc w praktyce jest jedna. Jedno ładowanie zrobione dzien przed powrotem aby na następny ranek mieć full. Oczywiście żeby urealnic jako jedna trasa te 20kwh doładowanych na ac musiało by zostać zastąpione dłuższym doładowaniem na którymś dc )a zgodzisz się ze mną że to niewiele) Średnie zużycie oscyluje około 26kwh/100 (wkleję w wolnej chwili) więc w praktyce około 350 realnego zasięgu.  Gro moich tras to jest około 300km w jedną stronę, zasięg w 100 procentach wystarczający.

 

a i jeszcze jedno, do niedawna Czechy były nieco problematyczne (brak IONITY) na dziś dzień został nowo otwarty punkt pod Ostrava a to zmienia wiele i na dziś dzień trasa i lądowania będą jeszcze szybsze i wygodniejsze.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33 ja często kupuje auto bo mi się to ekonomicznie opłaca. Przykład ix1, cennikowo 270k, po rabacie nieco ponad 220, minus dopłata około 200, minus korzyści podatkowe i realnie kosztuje mnie to auto około 150k. Oszczędności na benzynie już nie liczę.  Nawet jak po kilku latach sprzedam za 100k to i tak stosunkowo niewiele stratny będę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja to całkowicie rozumiem.  Pamiętaj tylko,  że jest mnóstwo ludzi, którzy z innego powodu kupują auta i kierują się zupełnie innymi kategoriami. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mega slabo wyglada ta nowa europejska TM3P jezeli chodzi o osiagi na 2024/25r

Tu powinien byc porzadny kill przy tej wadze a jest klops 😞

A Hyundaiowi naleza sie slowa uznania, duzo dobrego o tym aucie slyszalem (wersji N)

 

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.