Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Rufioja już w zeszłym roku kupowałem eqe z realnym rabatem 25 procent. Porównywałem do sq7, czy ix5 które rabatowane wtedy były słabo, musiałbym wydać ponad 100k więcej na każde z tych aut a dziś rabaty wróciły do normy. Według mnie po prostu po zawirowaniach związanych z COVID oraz wojna wraca do normy 

@adamjttk to się porobiło największy hater elektryków kupił elektryka a największy hater i troll BMW kupił BMW 😀 

Opublikowano
21 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Byłem dzisiaj w Ikea Gdańsk, parking jak Wyklemzawalony więc wjechałem na taniutka greenway 22kw za 1.08. Oprócz mnie stały 2 pluginy i jedna tesla. Zeszlo mi się trochę bo byłem i w Ikea i w Obi, jakieś 3 godziny. Jak przechodziłem koło restauracji to uwagę moja zwrócił gościu rozłożony. Laptopem siedzący przy pustym stole. Obstawiam że kolejny przyglup który się nabrał na te bajki o tych tysiącach ładowarek tesli (spotykałem ju w tym miejscu niejednokrotnie ludzi śpiących w teslach czekających na naładowanie się i kilka razy z niektórymi rozmawiałem). No nic wracam z zakupów pakuje się podjeżdża y na olsztyńskich blachach. Coś tam grzebią w telefonach, w końcu zrezygnowani zagadują, że niedawno odebrali auto i chcą się naładować. No nic pamiętając te wywody kolegi @adamjttk wypalam z szyderczym uśmiechem że gdyby kupili auto normalnej firmy to nie było by problemu tylko wyjęli by kartę i się normalnie naładowali. Baba na mnie wybałuszyła oczy i pyta się o co chodzi na co spokojnie odpowiadam że tesla jest zamkniętą firmą o wszystko raczej ma swoje. No ale nic próbowałem jej pomóc, miała jakieś konto w apce założone no ale apka pisała że konto zablokowane. Zapytałem się tylko czy dodała kartę kredytową na konto, odpowiedziała że nie, w tym czasie jej partner obskakiwał słupek próbując zeskanować kod iq, no nic pożyczyłem im powodzenia i nie mając czasu odjechałem. Z drugiej strony 55 tysięcy kilometrów pykniete. Ładowanie przy stoku, w jakiś dziwnych miejscach czy to w Wiedniu czy w drodze na Mazury. Nigdy żadnych problemów. Zawsze od strzała, na przyłożenie karty. Raz tylko miałem problem aby mnie nawigacja doprowadziła do jakiejś umieszczonej w dziwnym miejscu ladowarki, no nic pojechałem do następnej jakieś 300m dalej. Karta producenta + ładowarka 22ac to jest coś pięknego w centrach wielu miast.

Slonik, przypominam, że Tesle ładują się wszędzie i to tanio z abonamentem miesięcznym za parę złotych, który zawsze można odwołać w przypadku dłuższych tras po Polsce.

W moim przypadku TMS LR nie odczuwam, że jeżdżę elektrykiem. Trasa z południa Polski nad morze to jedno 30min ładowanie, na północ Chorwacji gdzie jeżdżę często z rodziną to dwa ładowania łącznie 35min. 

@Slonik, z tego co widzę to cały czas mamy nie więcej niż 10 TMS na Otomoto z tego 3 warte rozważenia. Na nowe trzeba czekać do Grudnia. Bardzo mało sztuk wysyłają do EU. Jak tak dalej pójdzie to w moim przypadku trata wartości będzie znikoma, nawet TMY i TM3 traciły dużo więcej. Obecnie po roku i 25tys przejechanych kilometrów jestem realnie 30tys w plecy na utracie wartości. Gdybym moją wystawił za 360tys czyli stratą 50 tys to w tydzien by sie sprzedała 😉 

W moim przypadku lepiej nie można było kupić. 

Co do Audi to wypuścili także ciekawie wyglądające A6 w dwóch wersjach nadwoziowych. 

 

image.thumb.png.96e45b1d7683bdb28e97beb7bd1388d6.png

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

TeslA nie wysyła Do Europy TNS bo zdaje sobie sprawę ze to auto to zabytek i żywy trup. Właśnie zostało pokazane q6 w wersji sedan jak i kombi. Nikt normalny nie kupi Tms na dziś dzień kiedy realnie za 450 tysięcy kupisz s6 stron qvant, liftback czy też suv q6. Jak chcesz bardziej premium to pójdziesz do Porsche także Twoje auto już na dziś dzień jest nie do sprzedania bez dużego upustu a za kilka lat kiedy dojdą większe rabaty w Audi jak to zwykle bywa będzie jeszcze gorzej.

 

a i do tego można w fajnych pieniądzach dostać eqe/eqs  sedan które też są świetnymi autami. Dojedziesz nad morze czy Chorwacji w bardzo podobnym czasie a są bardziej premium i dadzą ci więcej komfortu.

Edytowane przez słonik40
Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, słonik40 napisał(a):

TeslA nie wysyła Do Europy TNS bo zdaje sobie sprawę ze to auto to zabytek i żywy trup. Właśnie zostało pokazane q6 w wersji sedan jak i kombi. Nikt normalny nie kupi Tms na dziś dzień kiedy realnie za 450 tysięcy kupisz s6 stron qvant, liftback czy też suv q6. Jak chcesz bardziej premium to pójdziesz do Porsche także Twoje auto już na dziś dzień jest nie do sprzedania bez dużego upustu a za kilka lat kiedy dojdą większe rabaty w Audi jak to zwykle bywa będzie jeszcze gorzej.

 

a i do tego można w fajnych pieniądzach dostać eqe/eqs  sedan które też są świetnymi autami. Dojedziesz nad morze czy Chorwacji w bardzo podobnym czasie a są bardziej premium i dadzą ci więcej komfortu.

Hehe, Tesla jest już trochę lat na rynku ale jednak technologicznie to nowe Audi Q6 i A6  w porównaniu do TMS to są jako nowe modele zabytkami. 

Zobacz na wnętrze Tesli i Audi to się przekonasz. Następne generacje za 5 lat sie zrównają. Zobaczysz neue klasse od BMW dopiero dogoni technologicznie i softwarowo Tesle. 

Tesla nie wysyła ponieważ nie produkuje już na stock tylko pod zamówienie tak jak Mercedes naprodukował i nie ma co z tym zrobić bo nowe Mercedesy są zacofane pod katem software, zużycia energii w porównaniu do Tesli. Nawet nowy Macan/Taycan to technologicznie przestarzałe samochody w porównaniu do wiekowej TMS, dlatego TMS nawet za 10 lat będzie mega dobrym i nowoczesnym samochodem.

Mało tego, moja TMS jeśli chodzi o software to inny samochód niż rok temu jak ją odebrałem. Przez rok dodali i unowocześnili mnóstwo elementów. Mi nic więcej nie potrzeba niż samochód który jest bez obsługowy/serwisowy, jeździ prawie za darmo i ma 3.3s do 100.

@słonik40, To teraz fakty, pokaż mi te nowości które przyspieszają w 3.2s do 100 i mają deklarowanego zasięgu WLTP 723km w kwocie poniżej 450tys PLN. 

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Najwyraźniej jesteś mało wymagający a do tego z mierną wiedzą technologiczną.  Przepłaciłeś za pseudo premium, stary, 5 letni technologicznie samochód mocno przeceniony bo nikt nie chciał go kupić. W świecie rozwoju chipów, miktpoprocesorow rok to dużo. Co dopiero 5 lat. To jest technologiczna przepaść. Weź iphone 10 do ręki i porównaj go z 15 to może zrozumiesz. Nie wiem może znajdziesz jakiegoś jelenia któremu te bajki nawciskasz ale bardzo w to wątpię. W Audi masz 800 v, 20 min ładowanie 10-80 i prawdziwe premium, w tesli zawieszenie mercedesa sprzed 20 lat…

 

aa i jeszcze jedno. To niestarzenie się aut i ulepszanie zaprezentował nam w praktyce właśnie kolega adam. Zaniósł pieniądze w zębach do salonu BMW 😀

Edytowane przez słonik40
Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, słonik40 napisał(a):

Najwyraźniej jesteś mało wymagający a do tego z mierną wiedzą technologiczną.  Przepłaciłeś za pseudo premium, stary, 5 letni technologicznie samochód mocno przeceniony bo nikt nie chciał go kupić. W świecie rozwoju chipów, miktpoprocesorow rok to dużo. Co dopiero 5 lat. To jest technologiczna przepaść. Weź iphone 10 do ręki i porównaj go z 15 to może zrozumiesz. Nie wiem może znajdziesz jakiegoś jelenia któremu te bajki nawciskasz ale bardzo w to wątpię. W Audi masz 800 v, 20 min ładowanie 10-80 i prawdziwe premium, w tesli zawieszenie mercedesa sprzed 20 lat…

To teraz tak, obecnie TMS kosztuje trochę więcej. Ja za 400tys dostałem świetne osiągi najlepsze na rynku ze świetnym najlepszym na rynku zasięgiem, duży bardzo pojemny i wygodny samochód, pneumatyka, wentylowane siedzenia, najlepszy na rynku software i sieć supercharger, to tylko trochę zalet i plusów a jest ich mnóstwo więcej. Do tego dochodzi świadomość, że nikt mnie nie dyma na serwisie i goni na przeglądy. 

Jak myślisz, kiedy konkurencja dogoni TMS uwzględniając powyższe aspekty. 

@słonik40, trzeba być ślepym ignorantem żeby tego nie zauważać. Co do technologii to siedzę w IT i wydaje mi się, że mam wiedzę trochę powyżej krajowej, heheh 😉

Kupując Tesle nie kupowałem samochodu tzw premium tylko najlepszy technologicznie samochód na rynku. To całe 800v to pic na wodę i dobry marketing, tak samo jak te mega szybkie i pojemne baterie które nadejdą może w 2030. Już widzę, że w moim przypadku nic by mi to nie dało ponieważ czasy ładowania są już bardzo krótkie i samochód jest wcześniej naładowany niż pasażerowie gotowi do jazdy.  

To co nam potrzeba w PL to więcej hubow tak jak już jest na zachodzie a nie 800v. 

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powtarzasz stare wyświechtane slogany a tymczasem 

1. A6 avant zabij twój liftback funkcjonalnoscia

2. twój stary autopilot jest śmietnikiem historii. Nowy jest opary o AI i wymaga odpowiedni nowego sprzetu

3. a6 ma zasięg lepszy od tms

4. a6 ładuje się zauważalnie szybciej

5. suc już eksuzywne nie jest. W większości miejsc naładujesz się apka

6. Znaczek premium w gratisie

 

Opublikowano
11 minut temu, słonik40 napisał(a):

Powtarzasz stare wyświechtane slogany a tymczasem 

1. A6 avant zabij twój liftback funkcjonalnoscia

2. twój stary autopilot jest śmietnikiem historii. Nowy jest opary o AI i wymaga odpowiedni nowego sprzetu

3. a6 ma zasięg lepszy od tms

4. a6 ładuje się zauważalnie szybciej

5. suc już eksuzywne nie jest. W większości miejsc naładujesz się apka

6. Znaczek premium w gratisie

 

@słonik40 I teraz tak. Już wiem jak wyrobiłeś sobie opinie na temat Tesli. Kompletnie nie masz żadnej wiedzy i widać, że czerpiesz wiedzę z memów oraz jak nastolatki z tic-toca. Żenada.

Co do Autopilota Tesli to obecne FSD bazuje i jest trenowane na HW3 czyli hardware Tesli używany od 3 lat w każdym samochodzie. HW4 które mam w TMS to przyszłość która dopiero będzie wykorzystywana przez Tesle i najnowsze FSD w nadchodzących latach. HW4 to hardware o którym konkurencja premium może pomarzyć i będzie miała w następnych generacjach. Poczytaj o dokształć się o HW4 i obecnym FSD. 

 

  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To ja tobie radzę się dokształcić i poczytać kto jest królem ai jeśli chodzi o produkcję chipów. Na pewno znajdziesz ze jest to nvidia która współpracuje praktycznie ze wszystkimi. Taki mały hint, w moim eqe jest już ai i odpowiednie chipy w twoim trupie technologicznym natomiast nie. Popatrz sobie teraz jak pięknie eqe poradził sobie z twoim rabaciem, w porównaniu z twoim naleśnikiem. To jest maks godzina dłużej na lądowaniu a nie trzeba przez 360 dni w roku wozić dupy na ziemi. A6 zje twój zabytek na śniadanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Jac3kBMW napisał(a):

Tesla nie wysyła ponieważ nie produkuje już na stock tylko pod zamówienie tak jak Mercedes naprodukował i nie ma co z tym zrobić bo nowe Mercedesy są zacofane pod katem software, zużycia energii w porównaniu do Tesli. Nawet nowy Macan/Taycan to technologicznie przestarzałe samochody w porównaniu do wiekowej TMS, dlatego TMS nawet za 10 lat będzie mega dobrym i nowoczesnym samochodem.

@Jac3kBMW to jakieś opinie żywcem wzięte z jakiegoś Teslofilskiego portalu. Model S jest zacofany pod wieloma względami jako elektryk, a już jako samochód to tym bardziej. I nawet jeden z większych fanów Tesli Adam pisał że kwota za Model S jest nieadekwatna do tego co on wnosi względem Model 3/Y i tutaj się z nim zgadzam. Pisanie że 800V to pic na wodę, to ciężko komentować. Adam czytając to z pewnością nerwowo się kręci, bo jak tu skomentować taki nonsens, żeby nie urazić orędownika jedynej słusznej marki.

Założę się, że brak produkcji Model S na stock to efekt znikomej sprzedaży. ok 20-30tys szt na cały świat, to jest pokazanie ile dla ludzi to auto jest warte.

1 godzinę temu, Jac3kBMW napisał(a):

Nawet nowy Macan/Taycan to technologicznie przestarzałe samochody w porównaniu do wiekowej TMS,

Nawet Adam chwali Porsche za Macana, który wyprzedził technologicznie Teslę, a tutaj taka herezja. @adamjttk czy widzisz to samo?

 

1 godzinę temu, Jac3kBMW napisał(a):

dlatego TMS nawet za 10 lat będzie mega dobrym i nowoczesnym samochodem.

Przeczytaj dane techniczne TMS z 2014r i jeszcze raz przemyśl to zdanie.

Prosto z Wiki:

On October 9, 2014, Tesla introduced all-wheel drive (AWD) versions of the Model S 60, 85, and P85 models, designated by a D at the end of the model number (the P represents performance).[49][50][51] Deliveries of the P85D started in December 2014, with the 85D models following in February 2015, and the 70D models in April 2015.[50]

The base Model S 60 was released with 60 kWh battery capacity and used a 270 kW (362 hp), 441 N⋅m (325 ft⋅lb) motor.

The model 85 was a RWD 85 kWh battery with 278 kW (373 hp) and 441 N⋅m (325 lbf⋅ft).[129]

The Performance variant (P85) offered a three-phase, four-pole AC induction 310 kW (416 hp) 601 N⋅m (443 ft⋅lb) rear-mounted electric motor with a copper rotor.[130]

 

Jak dla Ciebie bardzo stary hardware, 60kWh bateria w S60 i 416hp w najmocniejszym modelu to nowoczesny samochód, albo zasięg P85 (taki long rangę) na poziomie mojego iX3 który jest SUVem,  to mamy kompletnie inne postrzeganie nowoczesności. Widziałem raz wyświetlacz z 2014r, to oczy bolały.

1 godzinę temu, Jac3kBMW napisał(a):

Mało tego, moja TMS jeśli chodzi o software to inny samochód niż rok temu jak ją odebrałem. Przez rok dodali i unowocześnili mnóstwo elementów. Mi nic więcej nie potrzeba niż samochód który jest bez obsługowy/serwisowy, jeździ prawie za darmo i ma 3.3s do 100.

@słonik40, To teraz fakty, pokaż mi te nowości które przyspieszają w 3.2s do 100 i mają deklarowanego zasięgu WLTP 723km w kwocie poniżej 450tys PLN. 

Co za marketingowe teksty powtarzane przez fanów Tesli od lat... Zupełnie inny samochód, czyli co się w nim zmieniło - konkret, kawała na ławę.

A co do ceny, to zapominasz powiedzieć że kupiłeś auto bez FSD kosztującym ok 40tys zł, a chwalisz się już tym nowoczesnym FSD którego nawet wielcy fani nie kupują.

Jak dodasz do obecnej ceny FSD to robi się już 480tys i nadal jeździsz autem klasy E w kolorze białym z plastikowymi kołpakami na 19 calowych balonach. Jak dodasz kolor, felgi 21 cały za 25tys, to lądujesz już mocno powyżej 500tys zł i cała magia pryska. A gdzie tutaj Plaid...

 

Edytowane przez BMFun
Opublikowano
37 minut temu, BMFun napisał(a):

@Jac3kBMW to jakieś opinie żywcem wzięte z jakiegoś Teslofilskiego portalu. Model S jest zacofany pod wieloma względami jako elektryk, a już jako samochód to tym bardziej. I nawet jeden z większych fanów Tesli Adam pisał że kwota za Model S jest nieadekwatna do tego co on wnosi względem Model 3/Y i tutaj się z nim zgadzam. Pisanie że 800V to pic na wodę, to ciężko komentować. Adam czytając to z pewnością nerwowo się kręci, bo jak tu skomentować taki nonsens, żeby nie urazić orędownika jedynej słusznej marki.

Założę się, że brak produkcji Model S na stock to efekt znikomej sprzedaży. ok 20-30tys szt na cały świat, to jest pokazanie ile dla ludzi to auto jest warte.

Nawet Adam chwali Porsche za Macana, który wyprzedził technologicznie Teslę, a tutaj taka herezja. @adamjttk czy widzisz to samo?

 

Przeczytaj dane techniczne TMS z 2014r i jeszcze raz przemyśl to zdanie.

Prosto z Wiki:

On October 9, 2014, Tesla introduced all-wheel drive (AWD) versions of the Model S 60, 85, and P85 models, designated by a D at the end of the model number (the P represents performance).[49][50][51] Deliveries of the P85D started in December 2014, with the 85D models following in February 2015, and the 70D models in April 2015.[50]

The base Model S 60 was released with 60 kWh battery capacity and used a 270 kW (362 hp), 441 N⋅m (325 ft⋅lb) motor.

The model 85 was a RWD 85 kWh battery with 278 kW (373 hp) and 441 N⋅m (325 lbf⋅ft).[129]

The Performance variant (P85) offered a three-phase, four-pole AC induction 310 kW (416 hp) 601 N⋅m (443 ft⋅lb) rear-mounted electric motor with a copper rotor.[130]

 

Jak dla Ciebie bardzo stary hardware, 60kWh bateria w S60 i 416hp w najmocniejszym modelu to nowoczesny samochód, albo zasięg P85 (taki long rangę) na poziomie mojego iX3 który jest SUVem,  to mamy kompletnie inne postrzeganie nowoczesności. Widziałem raz wyświetlacz z 2014r, to oczy bolały.

Co za marketingowe teksty powtarzane przez fanów Tesli od lat... Zupełnie inny samochód, czyli co się w nim zmieniło - konkret, kawała na ławę.

A co do ceny, to zapominasz powiedzieć że kupiłeś auto bez FSD kosztującym ok 40tys zł, a chwalisz się już tym nowoczesnym FSD którego nawet wielcy fani nie kupują.

Jak dodasz do obecnej ceny FSD to robi się już 480tys i nadal jeździsz autem klasy E w kolorze białym z plastikowymi kołpakami na 19 calowych balonach. Jak dodasz kolor, felgi 21 cały za 25tys, to lądujesz już mocno powyżej 500tys zł i cała magia pryska. A gdzie tutaj Plaid...

 

@BMFun, Powiem Ci dlaczego tak napisałem. Porównaj teraz najnowszy wypust Audi czyli A6 do TMS LR pod względem parametrów, baterii, czasu ładowania, software. Poczytaj coś na temat HW4 w Tesli i uzasadnij Twoją wypowiedź. Zgodzę się, buda jest wiekowa i to wszystko. 

HW4 nawet nie jest jeszcze w pełni wykorzystywane przez Tesle. AI jest emulowane na HW4.

To, że buda jest tyle let na rynku nic nie znaczy. 

 

 

  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 minuty temu, Jac3kBMW napisał(a):

@BMFun, Powiem Ci dlaczego tak napisałem. Porównaj teraz najnowszy wypust Audi czyli A6 do TMS LR pod względem parametrów, baterii, czasu ładowania, software. Poczytaj coś na temat HW4 w Tesli i uzasadnij Twoją wypowiedź. Zgodzę się, buda jest wiekowa i to wszystko. 

HW4 nawet nie jest jeszcze w pełni wykorzystywane przez Tesle. AI jest emulowane na HW4.

To, że buda jest tyle let na rynku nic nie znaczy. 

Kuriozalność Twojego punktu widzenia, do którego oczywiście masz prawo, jest taka że mówimy o samochodzie, a Ty ciągle o jakimś softwarze czy hardwarze. Jeśli kupuję nowy komputer, to patrzę głównie na jego parametry, a jeśli kupuję samochód elektryczny, to patrzę w kolejności na to:

1. Jakim jest samochodem - buda, wyciszenie, komfort, zawieszenie i masa innych rzeczy

2. Jakim jest elektrykiem (w przypadku elektryka) i jakie ma parametry użytkowe i czy są ok dla moich potrzeb

A potem długo długo nic. Software czy hardware ma dla mnie dużo mniejsze znaczenie jeśli użytkowość samochodu jest satysfakcjonująca, a w przypadku BMW jest, a tym bardziej jeśli korzystam z Apple car play.

Jestem przekonany, że wkładając swojego laptopa do bagażnika ix3 mam w samochodzie dużo lepszy software i hardware od Tesli 😜 a auto jeździ cicho i komfortowo.

 

Jeśli dla Ciebie samochód to przede wszystkim hardware i software, to powinieneś to podkreślać, bo jesteś raczej w mniejszości ludzi i możesz być kompletnie nie zrozumiany.

Napiszesz jak przez ostatni rok unowocześnił się Twój samochód? Mam telefon i komputer które się aktualizują co kilka tygodni i nie mogę mówić o jakimś unowocześnianiu go, więc średnio co 2-3 lata zmieniam jedno i drugie, ale może w przypadku Tesli jest inaczej 🙂 

Opublikowano
3 minuty temu, BMFun napisał(a):

Kuriozalność Twojego punktu widzenia, do którego oczywiście masz prawo, jest taka że mówimy o samochodzie, a Ty ciągle o jakimś softwarze czy hardwarze. Jeśli kupuję nowy komputer, to patrzę głównie na jego parametry, a jeśli kupuję samochód elektryczny, to patrzę w kolejności na to:

1. Jakim jest samochodem - buda, wyciszenie, komfort, zawieszenie i masa innych rzeczy

2. Jakim jest elektrykiem (w przypadku elektryka) i jakie ma parametry użytkowe i czy są ok dla moich potrzeb

A potem długo długo nic. Software czy hardware ma dla mnie dużo mniejsze znaczenie jeśli użytkowość samochodu jest satysfakcjonująca, a w przypadku BMW jest, a tym bardziej jeśli korzystam z Apple car play.

Jestem przekonany, że wkładając swojego laptopa do bagażnika ix3 mam w samochodzie dużo lepszy software i hardware od Tesli 😜 a auto jeździ cicho i komfortowo.

 

Jeśli dla Ciebie samochód to przede wszystkim hardware i software, to powinieneś to podkreślać, bo jesteś raczej w mniejszości ludzi i możesz być kompletnie nie zrozumiany.

Napiszesz jak przez ostatni rok unowocześnił się Twój samochód? Mam telefon i komputer które się aktualizują co kilka tygodni i nie mogę mówić o jakimś unowocześnianiu go, więc średnio co 2-3 lata zmieniam jedno i drugie, ale może w przypadku Tesli jest inaczej 🙂 

@BMFun, Właśnie tu jest diabeł pogrzebany. Software i hardware w elektrykach odgrywa wiodącą role, czego Niemcy nie potrafili zrozumieć. Może do nich to w końcu dotarło w co wątpię. Zobacz ostatni update softu w Tesli między innymi dodał poniższe i inne.

Weź pod uwagę, że Tesla robi to za free. Mój syn akurat zdaje prawo jazdy, dostanie Tesle z ograniczoną dla niego prędkością i przyspieszeniem i inną funkcjonalnością za którą nie zapłaciłem jak kupowałem. Kto inny oferuje coś takiego ? Kto włącza Ci nową funkcjonalność lata po zakupie samochodu. BMW Ci włączy ogrzewanie siedzeń w subskrypcji 😉

YouTube Music

Amazon Music

Parental Controls

Weather Forecast and Air Quality

Schedule Charge and Preconditioning

Pod jakim względem 10 letnia buda w Tesli jest zacofana w porównaniu do najnowszego A6? 

 

 

 

 

 

  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 3.08.2024 o 15:42, adamjttk napisał(a):

Nie bedzie, ~rok temu zaczely same chodzic do/z szkoly.

No i nie ma business case na Teslę, więc w końcu jest BMW i4 😜 a taka to przewaga była...

 

W dniu 3.08.2024 o 15:42, adamjttk napisał(a):

Na gieldzie widze na bogato, sprzedaz aut podobno rosnie a akcje jak kamien w wode, @BMFun co tu sie stalo, Ty jestes specem od akcji, opowiedz jak tam Twoja inwestycja.

Nie jestem specem, lecz amatorem, ale chętnie się wypowiem i skomentuję 😉 

W dniu 3.08.2024 o 15:42, adamjttk napisał(a):

Dla ciekawskich - akcje BMW sa dzisiaj warte dokladnie tyle co DEKADE temu, jak ktos kupil w 2014r to jest dzis "na zero". Dywidenda podejrzewam nawet nie pokryla realnej inflacji przez te 10 lat.

To nie podejrzewaj tylko popatrz w dane 🙂 Średnia inflacja strefy Euro za ostatnie 10 lat była tylko za rok 2022 wyższa od % z dywidendy (8.4% vs 7.84% dywidendy za 2022r), a tak dywidenda była zawsze wyższa od inflacji, często o kilka %.

Wyciąganie takich wniosków że wybierasz sobie okres do tezy jest z z zasady nielogiczne, bo nikt nie sprzedaje akcji bo upłynęło 10 lat. W akcje najlepiej inwestować długoterminowo i sprzedawać na górce biorąc pod uwagę nie tylko kondycję spółki, ale przede wszystkim koniunkturę i nastroje na giełdzie. Pokazujesz wykres za ostatnie 4 miesiące w ciągu których była wypłacona sowita dywidenda i której wykres jest spójny z nastrojami na giełdzie i nam tutaj piszesz o jakimś trendzie? No genialne 🙂 Nie wiem jak skomentować 😉 Ale wyciągnę pomocną dłoń - to jest wykres za ostatnie 10 lat - trend boczny.

image.png.be1590c40297594c1be37b3578e2bb2e.png

Kupując 10 lat temu i sprzedając nawet dziś za te 82EUR, inkasujesz w dywidendach 42EUR! To jest 51% zwrotu z inwestycji. Oczywiście ktoś mądry sprzeda na górce za 100EUR i będzie miał ponad 70% rentowności. Dla ostrożnego inwestora posiadając 10-20 takich spółek, możesz spać spokojniej i zbierać na emeryturę, a nie nerwowo śledzić newsy w jakim nastroju obudził się dziś Elon i jaki ma nowy pomysł.

BMW nie jest wzrostową spółką, ale raczej utrzymującą tempo zmian branży - raz szybciej, raz trochę zasypia, ale per saldo cały czas ma względnie nowoczesne produkty. Natomiast nie jest to firma która dokonuje jakichś wielkich przełomów.

Patrząc za to na kapitalizację rynkową Tesli, a ja od premiery Tesli Model 3 która rzeczywiście była na ówczesny okres przełomem, nic się tam nie dzieje spektakularnego od ponad 4 lat i wykres akcji jest tego świetnym odzwierciedleniem, a wręcz stabilny spadek od ponad 3 lat:

image.png.3f944a86d0203252f3de946aa665f5f0.png

Mówisz że chcesz z tych akcji mieć na emeryturę (włos się jeży od takiej strategii, ale ok, Twoje pieniądze, Twoja sprawa). Jakiej ceny docelowej spodziewasz się za te 20-25 lat? Kawa na ławę.

 

W dniu 3.08.2024 o 15:42, adamjttk napisał(a):

Jezeli jutro BMW tak jak Intel powie, ze wstrzymuje dywidende to akcje z dnia na dzien poleca jak u Intela o 30% i przywitamy 50$

A jeżeli jutro, pojutrze, wszystkie obietnice Tesli okażą się niespełnione to jaki kurs przywitasz? Jeszcze możesz sobie tak pogdybać, ale nic to nie wnosi.

 

W dniu 3.08.2024 o 15:42, adamjttk napisał(a):

PS. Jeszcze apropo tego

Mylisz bardzo pojecia.

Uzytkownicy Tesli (chociaz fakt ze bardziej mowie o ogolnie Europie a nie Polsce!) maja totalnie w du*&e plugshare i "oceny i opinie" bo korzystaja z tysiecy dedykowanych ladowarek SC, ktore nie wymagaja ani ocen, ani opinii, ani zdjec bo sa idealne i po prostu zaje&^&%^.

I dlatego tak dużo Teślarzy spotykam na ładowarkach i tak dużo ich komentuje na Plugshare 😄 ROTFL

W dniu 3.08.2024 o 15:42, adamjttk napisał(a):

Zawsze dzialaja, zawsze jest ich duzo, nigdy nie sa zajete, offline etc poza jakimis tam ultra rzadkimi momentami typu jakies oblegane swieta etc.

Korzystalem kilkadziesiat razy i za kazdym razem ocena i opinia bylaby - 5/5, wszystko tak jak powinno byc.

Cos co wg mnie juz dawno powienienes zrozumiec skoro przejechales kilka tysiecy km TMY w USA.

SC działa oczywiście bardzo dobrze, ale korzystanie tylko z tego, ogranicza. Korzystając z karty bmw charging, mam duuużo większy wybór i znakomitą integrację w aplikacji myBMW + do tego kartę którą na większości ładowarek różnych brandów tylko przykładam. Mając Teslę musisz korzystać z SC, a jak nie wystarcza (a nie wystarcza) to zostaje żonglowanie aplikacjami - współczuję. Weź pierwszy lepszy punkt w Plugshare i zobacz ile jest komentarzy Teślarzy.

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Model S jest zacofany pod wieloma względami jako elektryk, a już jako samochód to tym bardziej.

Model S to topowy elektryk jakby nie patrzec, ma zasieg wltp >700km, osiagi rzedu ~3s do setki, topowy soft, topowy hardware wiec z tym ze jest zacofany w zyciu sie nie zgodze, to sa herezje imho.

To ze buda jest stara to jest fakt ale wyglada nadal rewelacyjnie bo byla wielokrotnie odswiezana, jakos nikt na 911 nie narzeka ze wyglada od wielu generacji bardzo podobnie 😉

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Adam pisał że kwota za Model S jest nieadekwatna do tego co on wnosi względem Model 3/Y i tutaj się z nim zgadzam.

Tylko pytanie czy to kwota za S jest za wysoka czy za 3 za niska.

Imho to drugie --> dla "95%" ludzi model 3 spelnia zalozenia auta rodzinnego, bardzo szybki, zmieszcza sie jako tako 4 osoby, pojemny bagaznik, zasieg niewiele mniejszy od S, ma rowniez niewiele mniej featuresow od modelu S (licznik, pneumatyka etc). A kosztuje prawie 2x mniej wiec jest zdecydowanie lepszym value. I kanibalizuje zupelnie model S.

Ale porownujac model S z odpowiednikami innych marek cena sie broni i jest zupelnie adekwatna np jakims 550e czy i5 M60.

 

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Pisanie że 800V to pic na wodę, to ciężko komentować. Adam czytając to z pewnością nerwowo się kręci, bo jak tu skomentować taki nonsens, żeby nie urazić orędownika jedynej słusznej marki.

Ja jestem wielkim fanem wszystkiego ciekawego co wymyslaja inne firmy a czego nie ma Tesla - czy to 800V, czy to skrzynie 2 biegowe w Taycanie, czy to bajeranckie headupy czy reflektory - im wiecej tym lepiej, wojna technologiczna zawsze rodzi postep z pozytkiem dla klientow ktorzy beda glosowac portfelem.

Tylko czesc z tych rzeczy ma taka sama wartosc jak ten obsmiewany "dog mode" czy Netflix - za 800V nie doplacilbym w mojej TMY czy i4 nawet 1k PLN bo realna korzysc z tego bylaby dla mnie ZADNA.

Wez powiedz koledze Jackowi, ze 800V to gamechanger jak on do Chorwacji jadac swoja TMS sie laduje 2 razy lacznie przez 40 minut. Ile zaoszczedzilby z ta technologia, 5 minut zycia raz w roku czy raz na dwa lata? c'mon..

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Nawet Adam chwali Porsche za Macana, który wyprzedził technologicznie Teslę, a tutaj taka herezja. @adamjttk czy widzisz to samo

Tutaj bezwzglednie sie zgadzam, ze Macan w porownaniu do TMY jest polke wyzej i jest prawdziwym "premium" a nie takim podrabiancem premium jak jakies padakowate iX3 czy inny GLC.

Wieksza bateria i zasieg od modelu Y, lepsze osiagi (!), lepsze featuresy (tylna skretna os chociazby, headup, 800V, lepsze audio, lepsze wyciszenie), prawdziwa personalizacja - lista jest dluuuga.

Za tym oczywiscie idzie odpowiednia cena ale tym wlasnie sie charakteryzuje premium wiec absolutnie uzasadniona.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
22 minuty temu, Jac3kBMW napisał(a):

@BMFun, Właśnie tu jest diabeł pogrzebany. Software i hardware w elektrykach odgrywa wiodącą role, czego Niemcy nie potrafili zrozumieć. Może do nich to w końcu dotarło w co wątpię. Zobacz ostatni update softu w Tesli między innymi dodał poniższe i inne.

Weź pod uwagę, że Tesla robi to za free. Mój syn akurat zdaje prawo jazdy, dostanie Tesle z ograniczoną dla niego prędkością i przyspieszeniem i inną funkcjonalnością za którą nie zapłaciłem jak kupowałem. Kto inny oferuje coś takiego ? Kto włącza Ci nową funkcjonalność lata po zakupie samochodu. BMW Ci włączy ogrzewanie siedzeń w subskrypcji 😉

YouTube Music

Amazon Music

Parental Controls

Weather Forecast and Air Quality

Schedule Charge and Preconditioning

Pod jakim względem 10 letnia buda w Tesli jest zacofana w porównaniu do najnowszego A6? 

I co to ma być? Mam YouTube Music w BMW przez Car Play od kilku lat. Serio dopiero teraz dodane w Tesli? Pogodę i resztę z tych rzeczy też. No to przekonałeś mnie że te update'y to pic na wodę. Jesteś ze świata IT, to powinieneś rozumieć że Tesla ma swój hermetyczny ekosystem dla tylko 1 modelu samochodu i ten ekosystem nie ma szans z ekosystemem jaki daje Apple, Google z miliardami instalacji vs kilka milionów Tesli. Ten ekosystem odejdzie jak Symbian i setki innych.

Może i soft w Tesli jest nowocześniejszy soft i trochę bardziej intuicyjny, ale dla mnie i większości ludzi to drobiazg, inaczej nikt by nie kupował Toyoty, Renault i innych Chevroletów, Kia czy Fordów. A biorąc pod uwagę że korzystam z Car Play, to jestem od dawna lata świetlne przed Teslą, a za chwilę wychodzi nowa wersja Apple Car Play, która przykryje czapką Teslę na wiele lat.

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, adamjttk napisał(a):

Ja jestem wielkim fanem wszystkiego ciekawego co wymyslaja inne firmy a czego nie ma Tesla - czy to 800V, czy to skrzynie 2 biegowe w Taycanie, czy to bajeranckie headupy czy reflektory - im wiecej tym lepiej, wojna technologiczna zawsze rodzi postep z pozytkiem dla klientow ktorzy beda glosowac portfelem.

Tylko czesc z tych rzeczy ma taka sama wartosc jak ten obsmiewany "dog mode" czy Netflix - za 800V nie doplacilbym w mojej TMY czy i4 nawet 1k PLN bo realna korzysc z tego bylaby dla mnie ZADNA.

Wez powiedz koledze Jackowi, ze 800V to gamechanger jak on do Chorwacji jadac swoja TMS sie laduje 2 razy lacznie przez 40 minut. Ile zaoszczedzilby z ta technologia, 5 minut zycia raz w roku czy raz na dwa lata? c'mon..

Ale on mówi że jadąc 900km TMS ładuje się 2 razy, a Słonik jadąc 1500km SUVem który @Jac3kBMW wyśmiewa że jest prehistorią, ładuje się 4 razy. To zasięg Tesli jest game changerem? Weź powiedz mi że TMS będzie dla mnie game changerem w porównaniu do iX3 skoro jeżdżę wokół komina, a gdybym chciał tą trasę co Jacek zrobić to bym miął może 1 ładowanie więcej i z 30-40min więcej.

Strzał kulą w płot.

 

Dla kogoś kto chciałby elektrykiem trochę bardziej dynamicznie na trasie pojeździć, takie 800V to może być game changer i ładowanie 21min vs 30min.

Nie będę szukał Adam w historii, ale sam wiesz ile razy wychwalałeś 800V i jak to ważny jest postęp, a tutaj kwestionujesz...oj słabo słabo.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Jac3kBMW dzięki że uświadomiłeś mi jak zacofanym zabytkiem jeździsz. O pogodę czy też warunki narciarskie na stocku to ja Mercedesa pytam od dnia odbioru lol.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://www.caranddriver.com/news/a46188510/apple-carplay-next-gen-interface/

 

@Jac3kBMW bazując na swojej wiedzy IT. Na ile % oceniasz szansę że to rozwiązanie przykryje to co oferuje Tesla, pozostawiając Teslę jako niszowe z którego korzysta jedna marka vs setki marek działających na systemach gigantów technologicznych? Strategia legacy jest że są integratorem a nie firmą technologinczną, więc to jest tylko kwestia czasu.

A doskonale pewnie zdajesz sobie sprawę, że Tesla nawet gdyby chciała sprzedawać swój system innym producentom, to raczej nie ma szans, bo założenia softwareowe i hardware'owe są kompletnie inne w Tesli a inne u pozostałych producentów. Pomijając oczywiście to, że to jest konkurencja i nikt by od konkurencji nie chciał uzależniać swoich produktów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 minut temu, BMFun napisał(a):

No i nie ma business case na Teslę, więc w końcu jest BMW i4 😜 a taka to przewaga była...

Moge pisac do znudzenia, i4 to odpowiednik TM3 SR+ dla mnie, emocje jak na grzybach, kupione (z pelna swiadomoscia WIELU wad i niedorobek o ktorych tu pisalem wielokrotnie) z zamyslem sprzedania w ciagu kilku-kilkunastu miesiecy jak tylko znajde ciekawsze auto. Kosztuje grosze, doslownie (tansze od 330e czy 320i w NO), utrata wartosci powinna byc mala, jest praktycznie w pelni wyposazone w podstawie tutaj, trzeba tylko bylo dorzucic HK i szyberdach i kliknac "buy". Nawet te rabaty firmowe niesprawiedliwe 8% zniesli w BMW wiec nie mialem kaca moralnego ze bez sensu przeplacam w porownaniu do innych.

Po prostu na dzis, po 3 Teslach, nie widze za bardzo elektryka ktoregobardzo chcialbym kupic, podoba mi sie nowy Taycan Turbo ale cena jest absurdalna (2x Plaid), utrata wartosci bedzie monstrualna (nie stac mnie stracic tyle $ na aucie w ciagu kilku lat) i mocno sie zastanawialem czy nie kupic 3 latka z topowym audio w cenie niewiele wiekszej od i4 m50. Poki co wygralo nowe i4, jak bedzie bardzo zle to jeszcze w tym roku wymienie na starego Taycana ktorych ceny po prostu daly takiego nura na rynku aut uzywanych ze nie wiadomo czy sie smiac czy plakac.

21 minut temu, BMFun napisał(a):

W akcje najlepiej inwestować długoterminowo i sprzedawać na górce biorąc pod uwagę nie tylko kondycję spółki, ale przede wszystkim koniunkturę i nastroje na giełdzie

I dlatego smiejesz sie z akcji Tesli regularnie co kilka miesiecy tutaj za kazdym razem jak daja nura po 10-20% gdy ja pisalem wyraznie o horyzoncie minimum 10 lat? ^^

23 minuty temu, BMFun napisał(a):

Kupując 10 lat temu i sprzedając nawet dziś za te 82EUR, inkasujesz w dywidendach 42EUR! To jest 51% zwrotu z inwestycji.

Te 42EUR to juz po oplaceniu 19% podatku czy mowimy jednak o zwrocie realnym z dywidendy rzedu nie 51% a 41% po DEKADZIE? Niezly deal, 4% rocznie odjac inflacja. Czyli tak jak mowilem ---> realne ZERO. Rownie dobrze mogles kupic troche uncjowek i olac temat.

23 minuty temu, BMFun napisał(a):

Oczywiście ktoś mądry sprzeda na górce za 100EUR i będzie miał ponad 70% rentowności.

Albo za 50$ jak bedzie musial sprzedac jak kurs byl na tych poziomach jeszcze 4 lata temu i bedzie po wielu latach inwestycji realnie po doliczeniu inflacji z 50% pod woda. Nieprawdaz? 😉

A to podobno Tesla jest spolka "niestabilna" bo wzrostowa ale jak kursem spolki "stabilnej" miota jak szatan po 50-100% to juz niedobra o tym mowic 😉

28 minut temu, BMFun napisał(a):

a nie nerwowo śledzić newsy w jakim nastroju obudził się dziś Elon i jaki ma nowy pomysł.

Poki co wole muskowe dziwne zachowania niz ryzyko betonowego zarzadu ktory po 10 latach rewolucji BEV bredzi cos ciagle o wodorze 😉

23 minuty temu, BMFun napisał(a):

Mówisz że chcesz z tych akcji mieć na emeryturę (włos się jeży od takiej strategii, ale ok, Twoje pieniądze, Twoja sprawa). Jakiej ceny docelowej spodziewasz się za te 20-25 lat? Kawa na ławę

Spodziewam sie, ze za 10 lat to Tesla a nie VW czy Toyota bedzie sprzedawac 10 milionow aut rocznie. W roznych segmentach.

A wtedy ich wycene widze x3-4 od tego co jest dzisiaj EASY.

23 minuty temu, BMFun napisał(a):

A jeżeli jutro, pojutrze, wszystkie obietnice Tesli okażą się niespełnione to jaki kurs przywitasz? Jeszcze możesz sobie tak pogdybać, ale nic to nie wnosi.

To nie chodzi o obietnice a to co Tesla robi juz dzis i jaka ma wizje na jutro.

Obiecywala rewolucje w motoryzacji i dowiozla.

Wszystko im sie slimaczy ale predzej czy pozniej dowoza - czy to gigaberlin, czy to najpopularniejsze auto swiata TMY, czy to cybertrucka, czy to autonomie, czy ciezarowki. I roadstera kiedys dowioza czy robotaxi.

Po tym co dowoza, po zakupie ich 3 aut - tak, o wiele bezpieczniej czuje sie z akcjami tej firmy a nie z akcjami betonowego BMW ktory w 2024r pokazuje 2,5 tonowe hybrydowe M5, przeciez to jest auto mem na dzis.

23 minuty temu, BMFun napisał(a):

I dlatego tak dużo Teślarzy spotykam na ładowarkach i tak dużo ich komentuje na Plugshare 😄 ROTFL

SC działa oczywiście bardzo dobrze, ale korzystanie tylko z tego, ogranicza. Korzystając z karty bmw charging, mam duuużo większy wybór i znakomitą integrację w aplikacji myBMW + do tego kartę którą na większości ładowarek różnych brandów tylko przykładam. Mając Teslę musisz korzystać z SC, a jak nie wystarcza (a nie wystarcza) to zostaje żonglowanie aplikacjami - współczuję. Weź pierwszy lepszy punkt w Plugshare i zobacz ile jest komentarzy Teślarzy.

Widzisz lokalne polskie piekielko gdzie elektrykow na dzis jest tyle co kot naplakal. Pojezdzij po Europie i niczego ponad SC nie bedziesz potrzebowal. W US potrzebowales plugshare jezdzac TMY?

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Oj Adam kłamczuszku, przecież wymieniłeś podobno świetnego performance którym regularnie latałeś po rondach. A może performance już dawno nie masz a LPP rondach latałeś w mokrych snach?

europa to nie Stany. Kolega zarzucił trasę, rąbać w Chorwacji a że akurat wyjechałem z Gdańska dodałem ją też w Mercedesie. Rezultat widoczny na poprzednich zdjęciach. Zero lanowania, same IONITY plug&charge, said kompletnie niepotrzebny

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

slonik, jakis ChatGPT Ci te posty pisze czy piszesz je na telefonie jadac 180km/h po autostradzie do Ionity?

Wez chlopie edytuj to ze wzgledu na jakis minimalny szacunek do czytajacych 😉 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
33 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Moge pisac do znudzenia, i4 to odpowiednik TM3 SR+ dla mnie, emocje jak na grzybach, kupione (z pelna swiadomoscia WIELU wad i niedorobek o ktorych tu pisalem wielokrotnie) z zamyslem sprzedania w ciagu kilku-kilkunastu miesiecy jak tylko znajde ciekawsze auto. Kosztuje grosze, doslownie (tansze od 330e czy 320i w NO), utrata wartosci powinna byc mala, jest praktycznie w pelni wyposazone w podstawie tutaj, trzeba tylko bylo dorzucic HK i szyberdach i kliknac "buy". Nawet te rabaty firmowe niesprawiedliwe 8% zniesli w BMW wiec nie mialem kaca moralnego ze bez sensu przeplacam w porownaniu do innych.

Po prostu na dzis, po 3 Teslach, nie widze za bardzo elektryka ktoregobardzo chcialbym kupic, podoba mi sie nowy Taycan Turbo ale cena jest absurdalna (2x Plaid), utrata wartosci bedzie monstrualna (nie stac mnie stracic tyle $ na aucie w ciagu kilku lat) i mocno sie zastanawialem czy nie kupic 3 latka z topowym audio w cenie niewiele wiekszej od i4 m50. Poki co wygralo nowe i4, jak bedzie bardzo zle to jeszcze w tym roku wymienie na starego Taycana ktorych ceny po prostu daly takiego nura na rynku aut uzywanych ze nie wiadomo czy sie smiac czy plakac.

Czyli wygrało z najnowocześniejszą Teslą 3 Performance 😄 Proszę Cię Adam, te fikołki powyżej chyba nikogo nie przekonują oprócz Ciebie..

33 minuty temu, adamjttk napisał(a):

I dlatego smiejesz sie z akcji Tesli regularnie co kilka miesiecy tutaj za kazdym razem jak daja nura po 10-20% gdy ja pisalem wyraznie o horyzoncie minimum 10 lat? ^^

Ja się śmieję z zakresu ich wahania oraz z tego jak wg mnie mocno są przewartościowane. Taka spekulacja to zupełnie nie moja bajka i jak widać również nie bajka inwestorów pokroju Buffeta, którego sam Elon nie przekonał do inwestycji w jego akcje. Ale zagorzali fani jak dla mnie mogą tam zbierać na emeryturę. Ostrzegłem, nic więcej zrobić nie mogę.

 

33 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Te 42EUR to juz po oplaceniu 19% podatku czy mowimy jednak o zwrocie realnym z dywidendy rzedu nie 51% a 41% po DEKADZIE? Niezly deal, 4% rocznie odjac inflacja. Czyli tak jak mowilem ---> realne ZERO. Rownie dobrze mogles kupic troche uncjowek i olac temat.

Albo za 50$ jak bedzie musial sprzedac jak kurs byl na tych poziomach jeszcze 4 lata temu i bedzie po wielu latach inwestycji realnie po doliczeniu inflacji z 50% pod woda. Nieprawdaz? 😉

Sorry, ale jeśli nie umiesz w Excela i kalkulator, to ja tutaj Cie podstaw uczył nie będę. Jeszcze raz, BMW to trochę taka firma jak Coca-cola. Nie masz wielkich wzrostów, ale stabilny/wolno rosnący biznes.

Nie pasuje Ci, to nie inwestujesz, nie kupujesz. Ale póki co siedzisz na forum już kilkanaście lat, kupujesz właśnie nowe BMW i4, także wiesz...mi to wygląda na jakieś wyparcie, ale ekspertem nie jestem.

 

33 minuty temu, adamjttk napisał(a):

A to podobno Tesla jest spolka "niestabilna" bo wzrostowa ale jak kursem spolki "stabilnej" miota jak szatan po 50-100% to juz niedobra o tym mowic 😉

Poki co wole muskowe dziwne zachowania niz ryzyko betonowego zarzadu ktory po 10 latach rewolucji BEV bredzi cos ciagle o wodorze 😉

I dlatego dofinansowujesz BMW kupując ich produkt i zostawiając potem kasę w serwisie. No cóż.

 

33 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Spodziewam sie, ze za 10 lat to Tesla a nie VW czy Toyota bedzie sprzedawac 10 milionow aut rocznie. W roznych segmentach.

Rozczaruję Cie - to jest już w wycenach akcji 🙂 Takich co w to uwierzyło i kupiło jest miliony. Dlatego zapytałem Ciebie wprost i nie odpowiedziałeś. Jakiej ceny docelowej się spodziewasz za 25 lat? Podpowiem że moje kolejne pytanie będzie o fundamenty - jakie powinny być zyski/przychody za te 25 lat żeby wycena którą podasz miała uzasadnienie. Bo giełda działa tak, że prędzej czy później, w dłuższej perspektywie każda wycena giełdowa będzie dążyła do tego żeby się zjechać z fundamentami.

 

33 minuty temu, adamjttk napisał(a):

A wtedy ich wycene widze x3-4 od tego co jest dzisiaj EASY.

odważnie. jakiego się spodziewasz wskaźnika C/z wtedy?

33 minuty temu, adamjttk napisał(a):

To nie chodzi o obietnice a to co Tesla robi juz dzis i jaka ma wizje na jutro.

Obiecywala rewolucje w motoryzacji i dowiozla.

Wszystko im sie slimaczy ale predzej czy pozniej dowoza - czy to gigaberlin, czy to najpopularniejsze auto swiata TMY, czy to cybertrucka, czy to autonomie, czy ciezarowki. I roadstera kiedys dowioza czy robotaxi.

czym się różni obietnica od wizji na jutro? 😉 To co dowiozła, to jest w wycenie akcji już od kilku lat  🙂 

33 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Widzisz lokalne polskie piekielko gdzie elektrykow na dzis jest tyle co kot naplakal. Pojezdzij po Europie i niczego ponad SC nie bedziesz potrzebowal. W US potrzebowales plugshare jezdzac TMY?

Ciekawe...wziąłem pierwszą z brzegu stacje szybkiego ładowania pod Monachium, a tu takie kwiatki:

image.thumb.png.e635bf205c5dffa1d322dbd920bbb308.pngimage.thumb.png.b37039bd831359a9b427a14338170b98.png

Dlaczego oni na super premium stacji nie siedzą, tylko jakieś plebejskie legacy stacje.

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
33 minuty temu, BMFun napisał(a):

Czyli wygrało z najnowocześniejszą Teslą 3 Performance 😄 Proszę Cię Adam, te fikołki powyżej chyba nikogo nie przekonują oprócz Ciebie..

Ja nie musze nikogo przekonywac do swoich zakupow, opowiadam o nich z kurtuazji i czesto z detalami, cyferkami argumentuje, troche na za duzo sobie pozwalasz kolego z tymi komentarzami imho.

Mozesz na to spojrzec tak - Arnie mial w zyciu dziesiatki modelek a gdzies tam jednak seksil i zaciazyl pokojowke w ktoryms momencie zycia ^^

TM3 to auto elektryczne nieporownywalnie lepsze praktycznie pod KAZDYM wzgledem od i4 co absolutnie nie przeszkadza mi kupic i4 po 3 Teslach, nie mam z tym zadnego problemu, dla przypomnienia ja jestem wielkim fanem BMW (wbrew pozorom ^^), siedze tu na forum i pisze regularnie od 10 lat, to ze marka sie okrutnie stoczyla ostatnio nic nie zmienia, jestem optymista, mam nadzieje ze sie ogarna i wroca w koncu na wlasciwe tory. Nie zainwestuje dolara w ich akcje widzac co firma wyrabia obecnie ale nie przeszkadza mi to w lubieniu marki tak czy inaczej.

41 minut temu, BMFun napisał(a):

jak widać również nie bajka inwestorów pokroju Buffeta, którego sam Elon nie przekonał do inwestycji w jego akcje. Ale zagorzali fani jak dla mnie mogą tam zbierać na emeryturę. Ostrzegłem, nic więcej zrobić nie mogę.

Czy Ty myslisz ze mnie interesuje opinia jakiegos 95 letniego dziadka na lozu smierci? Powazny jestes?

Jego firma zarzadza tysiacami miliardow $, przelozenie jego inwestycji na moje inwestycje jest zupelnie bez sensu, nie ten poziom ryzyka, nie ten horyzon czasowy, nie ten rynek, absolutnie niepowazne porownanie/argument.

43 minuty temu, BMFun napisał(a):

Sorry, ale jeśli nie umiesz w Excela i kalkulator, to ja tutaj Cie podstaw uczył nie będę. Jeszcze raz, BMW to trochę taka firma jak Coca-cola. Nie masz wielkich wzrostów, ale stabilny/wolno rosnący biznes.

Nie pasuje Ci, to nie inwestujesz, nie kupujesz. Ale póki co siedzisz na forum już kilkanaście lat, kupujesz właśnie nowe BMW i4, także wiesz...mi to wygląda na jakieś wyparcie, ale ekspertem nie jestem.

Docinki pomine, nie mam sil na zapasy w blocie.

Porownywanie BMW do Coca-Coli jest znowu niepowazne, Cola nie ma i nie bedzie miec powaznej konkurencji bo jej sprzedaz nie zalezy od technologii, jedzie na historii i reklamie i sentymencie, jest znana w kazdym zakatku swiata. Jezeli sie jutro hop-cola pojawi o identycznym smaku ale 20% tansza to nie wplynie to w zaden sposob na jej sprzedaz.

BMW to firma ktora dzisiaj jest a za 10 lat moze podzielic los jakiejs Alfy Romeo bo jezeli technologicznie nie dowozi i konkurencja za mniej daje wiecej to klienci glosuja portfelem i ich tort na wielu rynkach maleje i maleje.

Masz mi za zle ze siedze na forum? Lubie marke, mialem wiele jej aut, wtf?

50 minut temu, BMFun napisał(a):

I dlatego dofinansowujesz BMW kupując ich produkt i zostawiając potem kasę w serwisie. No cóż.

Zdradze CI tajemnice - wielu ludziom doradzam zakup elektrykow BMW.

Im wiecej osob je kupi tym czytelniejszy znak dla firmy zeby zajeli sie nimi na powaznie a nie wodorem, hybrydami czy innymi dieslami.

A im wiecej firma bedzie inwestowac w elektryki tym wieksza szansa ze predzej czy pozniej znajde cos ciekawego w ofercie firmy dla siebie. I nie, nie pisze o i4 ktore kupuje po dampingowej cenie, na mnie firma nie zarobi pewnie zlamanego grosza, podejrzewam ze doplacaja mi do tego i4 byleby tylko nie wypasc zupelnie z rynku norweskiego. 220k PLN za w pelni wyposazone 500 konne BMW to dobra oferta, nawet sporo wad i niedociagniec tego auta tego nie zmieni, klasyczne ccc i ciesze sie ze BMW zrozumialo gdzie cennikowo jest miejsce i4 w porownaniu do TM3.

 

55 minut temu, BMFun napisał(a):

Rozczaruję Cie - to jest już w wycenach akcji 🙂 Takich co w to uwierzyło i kupiło jest miliony. Dlatego zapytałem Ciebie wprost i nie odpowiedziałeś. Jakiej ceny docelowej się spodziewasz za 25 lat? Podpowiem że moje kolejne pytanie będzie o fundamenty - jakie powinny być zyski/przychody za te 25 lat żeby wycena którą podasz miała uzasadnienie. Bo giełda działa tak, że prędzej czy później, w dłuższej perspektywie każda wycena giełdowa będzie dążyła do tego żeby się zjechać z fundamentami.

Nie obraz sie ale Twoja opinia o moich inwestycjach mnie zupelnie nie interesuje. To co uwazasz ze jest w cenie, kto ile kupil i inne rzeczy ktore Ci sie wydaja ze sa prawdziwe - c'mon..

55 minut temu, BMFun napisał(a):

odważnie. jakiego się spodziewasz wskaźnika C/z wtedy?

Wlasnie dlatego nie interesuje mnie Twoja opinia 🙂

Czy wg Ciebie pe nvidii na poziomie 60-80 jest czynnikiem dla ktorego ludzie kupuja ich akcje?

I Ty mnie pouczasz o excelach. Nie obraz sie, inwestuj w to na co masz ochote, nie mam z tym zadnego problemu, jak dla mnie nie musimy rozmawiac o akcjach zupelnie, temat sie zaczal chyba od tego ze kapitalizacja Tesli rosla jak na drozdzach kilka lat temu, miala dawno peknac wydmuszka a firma nie wiedziec czemu nadal warta 10 czy 15x wiecej od BMW pomimo poteznych modeli i5 M60, nowej M5, smialej wizji hydrogenowych aut etc etc 😉

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

 

Ciekawe...wziąłem pierwszą z brzegu stacje szybkiego ładowania pod Monachium, a tu takie kwiatki:

image.thumb.png.e635bf205c5dffa1d322dbd920bbb308.png

Dlaczego oni na super premium stacji nie siedzą, tylko jakieś plebejskie legacy stacje.

 

Jakie kwiatki?

Czy Ty sie w ogole zastanawiasz co wklejasz?

Wkleiles mi screen, ze pol roku temu jakis uzytkownik Tesli zalogowal sie (4x? jakis bug/error) na plugshare na jakiejs stacji.

W kraju ktory ma 80 milionow mieszkancow i milion elektrykow.

Czy Ty jestes powazny? To sa te Twoje zelazne argumenty?

 

 

 

 

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.