Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

BMW charging też się mocno rozwinął, m.in. udostępnił Elocity, Lidl, Biedronki i wiele innych. W Polsce jest nieźle pod tym względem, a ceny to 1.07zl za AC i 1.80 za DC.

Fajny artykuł porównujący gdzie jesteśmy z BEV a gdzie z H2: https://wysokienapiecie.pl/99762-auta-wodorowe-vs-elektryczne-co-wygra/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@BMFun, przedwczoraj sprzedalem TM3P, mialem napisac wiec pisze 😉

Kupiona za 515k nok, sprzedana za 311k nok czyli utrata wartosci przez 3 lata i 7 miesiecy niecale 40% (imho calkiem sporo, odrobine wiecej niz zakladalem)

Miala ~50k km przebiegu, z wad - porysowane 20" felgi (Tesla uzywa imho zlego ET, opony nie chronia felg zupelnie), mocno porysowany zderzak no i zupelnie lyse opony letnie --> wszystko ladnie pokazane na zdjeciach i opisane.

Ogloszenie wisialo jakies 10 dni, odezwalo sie 18 osob (wiekszosc to ludzie szukajacy "okazji" oczywiscie z "gotoweczka w reku")

Finalnie kupil jakis dealer spod Oslo, najwieksza beka ze nie ogladal nawet auta tylko po zdjeciach z ogloszenia wyslal umowe do podpisania elektroniczna, wplacil pieniadze i poprosil zeby wyslac do niego auto oplacona laweta ^^

 

Jako ze odbieram za kilka tygodni i4 a jade na wakacje za chwile nie chcialem juz sie dluzej bawic ze sprzedaza bo widzialem ze ludzie probuja wycisnac 10-15% wiecej za swoje TM3 ale te ogloszenia wisza tygodniami/miesiacami, sprzedaja zamiast sprzedac, imho bez sensu.

 

Ogolnie rynek aut uzywanych w NO jest mega slaby obecnie i powiem szczerze sam od siebie bym tej mojej TM3 nie kupil - Tesla sprzedaje nowy model TM3P z wieloma usprawnieniami w tej samej cenie co 4 lata temu, na 5 letniej gwarancji i w kredycie 3% (!) co czyni rynek wtorny bardzo mizernym. Tyczy sie to nie tylko Tesli oczywiscie ale praktycznie wszystkich producentow.

Rynek wtorny i4 M50 to juz w ogole komedia - ludzie probuja sprzedac swoje 2-3 letnie i4 M50 za ~600k NOK jak nowki po liftingu do odbioru za 3 mies kosztuja 600-650k NOK, rowniez w preferencyjnym kredycie i z ekstra zestawem za free kol zimowych. Liczba aut zwieksza sie z tygodnia na tydzien w ogloszeniach i w koncu imploduje, zapewne w momencie jak beda sie pojawiac na ulicach wersje po lifcie.

 

I ciekawostka - duzy dealer elektrykow w NO ktory sie specjalizowal w sprzedazy uzywanych Tesli --> wlasnie bankrutuje, Tesla puscila ich z dnia na dzien z torbami robiac przeceny po 10-20% swoich nowych aut.

Dealer mial mnostwo uzywanych Tesli na stanie i z dnia na dzien musial wziac na klate obnizke i banki mu odmowily dalszego finansowania i wniosly do sadu o wypowiedzenie kredytow i bankructwo.

https://www.bilnytt.no/subscriber/showArticle.aspx?articleID=12289

 

Generalnie bardzo ciekawe czasy, ewidentnie mamy rynek kupujacego, mozna wyrwac mnostwo dobrych okazji, zarowno aut uzywanych jak i nowych.

Jestem na 90% pewny ze moim kolejnym autem po i4 M50 bedzie Taycan 4s/Turbo z Burmestrem, 3-latki sa tak poprzeceniane ze az nie wypada sobie obecnie kupic tego auta do jezdzenia dookola komina (bo na trasy to auto przedliftowe sie niestety zupelnie nie nadaje).

Edytowane przez adamjttk
  • Lubię to 1

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@BMFun stawiam dolary za orzeszki ze karty bmw charging i Mercedes me charge mają praktycznie tych samych partnerów w roamingu. Przy karcie Mercedes ceny ładowania te same 1.08 ac, 1.8 dc. Warto tez czasami spojrzeć na listę ładowarek na ABRP. Zdarzyło mi się ostatnio na Mazurach ze ładowarka greenway było oznaczona na mapie Mercedesa jako nie współpracująca z mercedes me charge a jednak z kartą normalnie ruszyła. Generalnie karta rfid dla mnie to jest mega wygoda bo juz wiele dziwnych no name udało mi się uruchomić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
7 godzin temu, słonik40 napisał(a):

@BMFun stawiam dolary za orzeszki ze karty bmw charging i Mercedes me charge mają praktycznie tych samych partnerów w roamingu. Przy karcie Mercedes ceny ładowania te same 1.08 ac, 1.8 dc. Warto tez czasami spojrzeć na listę ładowarek na ABRP. Zdarzyło mi się ostatnio na Mazurach ze ładowarka greenway było oznaczona na mapie Mercedesa jako nie współpracująca z mercedes me charge a jednak z kartą normalnie ruszyła. Generalnie karta rfid dla mnie to jest mega wygoda bo juz wiele dziwnych no name udało mi się uruchomić 

Tak, to bardzo wygodne. Dodatkowo można z aplikacji odpalać ładowania na każdej z ponad 6tys stacji ładowania. Samych ładowarek 100kW+ pokazuje mi ponad 700szt w Polsce. A wszystko na jedną kartę lub 3 kliknięcie w aplikacji myBMW. Brakuje już tylko plug&charge które z racji tak szybkiego wysypu ładowarek bez standaryzacji, będzie trudne do realizacji na większą skalę. Ciekawe czy Tesla się kiedyś ugnie i wprowadzi coś na wzór myBMW, bo póki co użytkownikom Tesli zostaje korzystanie z kilku SC w Polsce lub żonglowanie aplikacjami z dużym kosztem za kWh. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, adamjttk napisał(a):

@BMFun, przedwczoraj sprzedalem TM3P, mialem napisac wiec pisze 😉

Kupiona za 515k nok, sprzedana za 311k nok czyli utrata wartosci przez 3 lata i 7 miesiecy niecale 40% (imho calkiem sporo, odrobine wiecej niz zakladalem)

W Twoim przypadku wyszła przeciętna utrata wartości bo cena zakupu byla już niska ok 184tys PLN przy dzisiejszym kursie korony. Ogromną utratę wartości mieli ci którzy kupili przed obniżkami gdy pewne portale naganiały ze taniej nie będzie a ludzie uwierzyli że za TM3 z FSD warto zapłacić 300k+

Warto też dodać ze cena sprzedaży to ok 112tys zł. czyli w cenie brutto 4-letniego 320d w Polsce. Biorąc pod uwagę drastyczny spadek wartości pieniądza to wynik przeciętny i zbliżony do spadku wartości 320d który i tak miał zawsze sporą utratę wartości.

Dzis nominalnie większość aut ma „niskie” spadki wartości, ale przeliczając na USD powinieneś dodać spadek wartości NOK względem USD o 20% przez ten okres oraz wartości inflacji USD przez te prawie 4 lata i realną utrata wartości robi się już dość duża.

Przykładowo biorąc pod uwagę mniej więcej średnio stopy procentowe FED na poziomie 3% przez ostatnie 4 lata (dziś to ponad 5% rocznie) oraz kurs NOKUSD, gdy w momencie zakupu Tesli kupiłbyś dolary i trzymał na dobrej lokacie, to dziś zamieniając na NOK miałbyś 700tys NOK, a odzyskałeś 312tys NOK. To jest realna utrata wartości nominalna, bo jeszcze trzebaby uwzglednic inflację.

Nie mówię ze nie było warto, tylko że trzeba mieć świadomość że rzeczywista utrata wartości jest sporo większa i warto odpowiedzieć sobie na pytanie czy radość z jazdy była tego warta. Na podstawie Twoich postów z ostatnich 4 lat jestem przekonany że tak 🙂

Jako ciekawostkę mógłbyś zrobić wyliczenie za ile 4 lata temu kupując hybrydową Toyotę i hybrydowego BMW straciłbyś na wartości sprzedając ją dziś w Norwegii. Bo to byłby realny benchmark utraty wartości przez Teslę.

Te utraty wartości i4, Tesli sprzed obniżek czy bankructwa o których wspominasz, pokazuje że ten rynek jeszcze nie jest taki stabilny i zakup elektryka to trochę większe ryzyko z którym trzeba się liczyć. Współczuje tym co kupili i4 za 400k+ czy iX3 za 300k+, czy Teslę 3/Y za 300k+.
 

12 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Jestem na 90% pewny ze moim kolejnym autem po i4 M50 bedzie Taycan 4s/Turbo z Burmestrem, 3-latki sa tak poprzeceniane ze az nie wypada sobie obecnie kupic tego auta do jezdzenia dookola komina (bo na trasy to auto przedliftowe sie niestety zupelnie nie nadaje).

Kibicuję. Chętnie posłucham relacji. Jak wytrzymasz odpowiednio długo z i4 to kupisz już poliftowego Taycan z lepszą wydajnością, większa bateria. Osobiście bardziej mi się podoba Taycan od Model S, bo do jednego i drugiego podobnie kiepsko się wsiada, ale jestem przekonany że Taycan dużo więcej frajdy z jazdy daje i komfortu. Chyba jesteś dobrym przykładem pokazującym dlaczego Model S/X tak słabo się sprzedaje.

btw. Ten Burmster wyraźnie zaakcentowany to upodobanie do metek czy jednak wycofanie się z tezy że Tesla za bezcen stworzyła audio z najlepszych marek na świecie? 😉 Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać 🙂 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
8 godzin temu, BMFun napisał(a):

czyli w cenie brutto 4-letniego 320d w Polsce.

G20 z 2020 roku w cenie 112 brutto to albo auto po szkodzie całkowitej albo taki golas że ma tylko koła i kierownicę w dodatku 318d a nie 320d.

Ładne F30 w M pakiecie z ostatnich lat produkcji tyle kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, BMFun napisał(a):

Dzis nominalnie większość aut ma „niskie” spadki wartości, ale przeliczając na USD powinieneś dodać spadek wartości NOK względem USD o 20% przez ten okres oraz wartości inflacji USD przez te prawie 4 lata i realną utrata wartości robi się już dość duża.

Przykładowo biorąc pod uwagę mniej więcej średnio stopy procentowe FED na poziomie 3% przez ostatnie 4 lata (dziś to ponad 5% rocznie) oraz kurs NOKUSD, gdy w momencie zakupu Tesli kupiłbyś dolary i trzymał na dobrej lokacie, to dziś zamieniając na NOK miałbyś 700tys NOK, a odzyskałeś 312tys NOK. To jest realna utrata wartości nominalna, bo jeszcze trzebaby uwzglednic inflację.

Nie mówię ze nie było warto, tylko że trzeba mieć świadomość że rzeczywista utrata wartości jest sporo większa i warto odpowiedzieć sobie na pytanie czy radość z jazdy była tego warta. Na podstawie Twoich postów z ostatnich 4 lat jestem przekonany że tak 🙂

Jako ciekawostkę mógłbyś zrobić wyliczenie za ile 4 lata temu kupując hybrydową Toyotę i hybrydowego BMW straciłbyś na wartości sprzedając ją dziś w Norwegii. Bo to byłby realny benchmark utraty wartości przez Teslę.

To tak nie dziala bo moglbys przeliczac na akcje nvidii, bitcoiny czy kakao albo z drugiej strony na akcje Credit Suisse 😉

Ja mieszkam w NO, tam zarabiam i wydaje pieniadze wiec mi przeliczanie NOK/USD ewentualnie jest potrzebne jedynie wtedy jak zmiana tych walut ma wplyw na cene konkretnego produktu dzis i kilka lat temu.

A w przypadku TM3 czy i4 nie ma.

Tzn --> ja w 2020r kupowalem TM3P za 515k NOK, dzisiaj nowa wersja z wieloma usprawnieniami (adaptacyjne zawieszenie, lepsze fotele z wentylacja, lepsze osiagi etc etc) kosztuje 535k NOK czyli praktycznie tyle samo.

Zmiana NOK/USD widac nie miala duzo do rzeczy.

W 2021r doposazone i4 M50 mozna bylo kupic za 650k NOK, dzisiaj po 3 latach kosztuje dokladnie tyle samo, dodaja jeszcze kola zimowe w gratisie. Zmiana NOK/EUR czyli tez nie miala nic do rzeczy.

Wiec w tym konkretnym przypadku utrata wartosci jest mozna powiedziec dokladnie to co podalem.

Natomiast gdybym dzis wracal do PL i zamienial kase z TM3P na zlotowki i chcial kupic za nia kilka m2 mieszkania w PL to mialbys oczywiscie racje ale to chyba nie maja sensu takie dywagacje.

11 godzin temu, BMFun napisał(a):

btw. Ten Burmster wyraźnie zaakcentowany to upodobanie do metek czy jednak wycofanie się z tezy że Tesla za bezcen stworzyła audio z najlepszych marek na świecie? 😉 Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać 🙂 

"Burmester" to tylko nazwa, mam metke w nosie, chodzi mi konkretnie o audio w Taycanie --> to juz chyba ostatni bastion prawdziwego topowego audio "premium" w cenie katalogowej ~30k PLN.

Odpowiednikiem Taycana w Audi jest e-tron GT, tam jest "Bang&Olufsen" i niby metka podobna a audio jest za 1/6 ceny i jakosciowo to zupelnie 2 rozne produkty, w Porsche odpowiednikiem tego jest "Bose" za podobna cene.

Audio w TMS (to z ANC) nie probowalem powiem szczerze, jak masz jakies ciekawe artykuly na ten temat to sie podziel 🙂

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
17 minut temu, słonik40 napisał(a):

Zadaniem anc nie jest poprawa jakości audio a pudrowanie trupa w postaci próby zamaskowania kiepskiego wyciszenia.

Wyciszanie szumow poprawia jakosc odsluchu muzyki bo inne rzeczy/halasy Ci nie przeszkadzaja, bez sensu negowac takie rzeczy.

Co do kiepskiego wyciszenia - masz nieaktualne dane, nowe TMS czy Highlandy maja rewelacyjne wyciszenie i co najwazniejsze - osiagnieto to bez makabrycznego zwiekszania masy (co np sugerowal BMFun piszac na co poszlo 500kg w i4 ;P)

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit?pli=1&gid=0#gid=0

Dla przykladu:

 

SEZON LETNI:

TMS z ANC i TM3P Highland --> wyciszenie lepsze od np. Audi e-tron GT, Porsche Taycan CT, BMW iX3, Jaguar I-Pace, Taycan 4S (!), Audi Q4 e-tron

Oba auta sa porownywalnie wyciszone ze starym Audi e-tronem ktory byl wszedzie chwalony za swietne wyciszenie

Przypominam --> nowa TM3P Highland wazy praktycznie identycznie tyle co stara TM3P wiec obalamy tu mit ze trzeba miec kilkaset kg wiecej balastu zeby auto bylo ciche.

I obalamy mity ze nowe Tesle maja zle wyciszenie, maja fantastyczne wyciszenia w porownaniu do duzo drozszej niemieckiej konkurencji premium.

 

SEZON ZIMOWY:

TM3 LR Highland --> wyciszenie lepsze od i4 M50, I-Paca, MB EQA czy Volvo XC40

 

Wiadomo ze duzo zalezy od opon, wiatru i wielu innych czynnikow i nie sposob porownywac wszystko idealnie 1:1 ale testy Bjorna pokazuja jasno, ze nowe Tesle absolutnie nie maja sie czego wstydzic jezeli chodzi o wyciszenie w srodku kabiny i przede wszystkim to, ze Tesla sie wciaz uczy na wlasnych bledach.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeździłem kilka dni temu TM3 oraz TMY z zamiarem kupienia tej drugiej. Po testach zmieniłem zamiary i jestem bliski podjęcia decyzji o zakupie TM3DM. Główne wady TM3 to brzydka buda i te przeklęte kierunkowskazy. Wszystko inne mi odpowiada jako auto na codzienne jeżdżenie po mieście i wokół. Główna zalety to niska cena za osiągi, koszty utrzymania oraz ogólną przydatność. Jako 2 - 3 auto w rodzinie mieszkającej w domu na przedmieściach miasta jest to bardzo dobry wybór.

Czekam jeszcze na nowy program dopłat, oraz muszę spróbować Huindaia Kona.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, adamjttk napisał(a):

 

Co do kiepskiego wyciszenia - masz nieaktualne dane, nowe TMS czy Highlandy maja rewelacyjne wyciszenie i co najwazniejsze - osiagnieto to bez makabrycznego zwiekszania masy (co np sugerowal BMFun piszac na co poszlo 500kg w i4 ;P)

Testowalem TMS i dla mnie była trochę głośniejsza od i5 czy iX3, co mnie zdziwiło szczerze mówiąc.

Jedno to szum jadąc po płaskim a drugie to hałas z zawieszenia. Oczywiście nie trzeba 500kg na to, bo są zakłady które taką Teslę za kasę wyciszą zalepiając ewentualne dziury w drzwiach jak znajdą 🙂 wysyłałem zdjęcia z takiego wyciszania Tesli kiedyś.
 

4 godziny temu, adamjttk napisał(a):

SEZON LETNI:

TMS z ANC i TM3P Highland --> wyciszenie lepsze od np. Audi e-tron GT, Porsche Taycan CT, BMW iX3, Jaguar I-Pace, Taycan 4S (!), Audi Q4 e-tron

Oba auta sa porownywalnie wyciszone ze starym Audi e-tronem ktory byl wszedzie chwalony za swietne wyciszenie

Muszę sie przejechać highland na trasie z ciekawości czy sobie z tym skutecznie poradzili. Czekam na facelift TMY w przyszłym roku i ciekawy jestem czy tutaj poprawią kwestie co mi przeszkadzają, to może kupię dla odmiany od BMW a potem szybko sprzedam jak mi się znudzi 😜 

4 godziny temu, adamjttk napisał(a):

 

I obalamy mity ze nowe Tesle maja zle wyciszenie, maja fantastyczne wyciszenia w porownaniu do duzo drozszej niemieckiej konkurencji premium.

Dla mnie TMS nie jest cicha jak na swoją klasę. Highland to nie wiem, więc tego mitu nie tworzę. 

4 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Wiadomo ze duzo zalezy od opon, wiatru i wielu innych czynnikow i nie sposob porownywac wszystko idealnie 1:1 ale testy Bjorna pokazuja jasno, ze nowe Tesle absolutnie nie maja sie czego wstydzic jezeli chodzi o wyciszenie w srodku kabiny i przede wszystkim to, ze Tesla sie wciaz uczy na wlasnych bledach.

Nie wiem na ile obiektywny jest test Bjorna który czerpie korzyści z darmowych Tesli. Jak powiedziałeś liczbowy wynik to efekt wiatru, opon, nawierzchni. Wyciszenie iX3 vs TMY to przepaść. W BMW nawet pisku silnika nie słychać, nie mówiąc o wyciszeniu szumu powietrza i hałasu z kół/zawieszenia. 
 

Ale to tak jak w tej ankiecie, fani przy 113km/h mają <40dB, a realiści 65-70dB albo i 70dB+ 🙂  Gdzie grają emocje, to rozkład Gaussa nie ma zastosowania 😉 

image.thumb.png.f260bb1942e28517a8765ce7455b708f.png

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, BMFun napisał(a):

Wyciszenie iX3 vs TMY to przepaść. W BMW nawet pisku silnika nie słychać, nie mówiąc o wyciszeniu szumu powietrza i hałasu z kół/zawieszenia. 

 

15 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

ot ciekawostka  🙂 

image.thumb.png.ee748c7d4d36f03a7bb10d4184c6420f.png

Ot i dlatego wlasnie lubie cyferki, roznica w wyciszeniu to "przepasc" wg kolegi ^^

Roznica w materialach to "przepasc", roznica w zawieszeniu to "przepasc" a jak przychodzi pozniej do wydawania swoich pieniedzy w salonie to jakos tej "przepasci" nie widac 😜

 

Apropo aut elektrycznych - jak tu ich nie kochac? ^^

Kradne z tematu kolegi apropo jego spalinowego 1-er 😄

Ja mialem podobne "przygody" z moja F10 530d - winnym u mnie okazal sie u mnie piecyk od webasto.

Technologia aut spalinowych to istne sredniowiecze, jak sobie pomysle jak czyste, przyjemne i efektywne jest webasto (uruchamiane z apki w telefonie) w elektryku.

 

50 minut temu, pedros102 napisał(a):

Witam serdecznie, mam od pewnego czasu problem z BMW 218d 150 km z 2015 roku

IMG_8337.jpg

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
31 minut temu, adamjttk napisał(a):

 

Ot i dlatego wlasnie lubie cyferki, roznica w wyciszeniu to "przepasc" wg kolegi ^^

Roznica w materialach to "przepasc", roznica w zawieszeniu to "przepasc" a jak przychodzi pozniej do wydawania swoich pieniedzy w salonie to jakos tej "przepasci" nie widac 😜

Dlatego ja nie rozumiem o co chodzi, że w Teslach jest głośno. W mojej nie jest i mi to pasuje.

Na pewno są lepiej wyciszone samochody, ale nie kosztują 200 tys zł. 

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
41 minut temu, adamjttk napisał(a):

 

Ot i dlatego wlasnie lubie cyferki, roznica w wyciszeniu to "przepasc" wg kolegi ^^

Roznica w materialach to "przepasc", roznica w zawieszeniu to "przepasc" a jak przychodzi pozniej do wydawania swoich pieniedzy w salonie to jakos tej "przepasci" nie widac 😜

Ja tez lubię cyferki, choć tutaj oprócz cyferek liczą się odczucia jaki jest rodzaj dźwięku. W przypadku cyferek ewidentnie wpływ ma dobór opon, nawierzchni, pogody itp do testów, którymi łatwo manipulować. Dlatego ja subiektywnie wolę oceniać hałas na tej samej drodze i w tych samych warunkach .

Widzac to co cytuje Kriss, Bjorn bardzo traci w moich oczach, bo jakość jego testu uważam za niską i promującą Teslę. Cały internet mówi o słabszym wyciszeniu Tesli, potwierdza to relacją niezliczonych przykładów z internetu i własnych testów, a u Bjorna takie wyniki. Dla mnie to blamaż. Sama Tesla przyznaje że w facelift poprawiono mocno wyciszenie, czyli wcześniej było znacznie gorzej.

A tu proszę, cyferki z innego portalu pokazujące jak niewiarygodny jest test Bjorna.

image.thumb.png.3d34b2a089558bb48deb19b5907d072e.png
 

image.thumb.png.36a675c6c00b31f8bb7f5f6bf2696033.png

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

BMFun tyle razy Ci mówiłem,  że Tesla Tesli nie równa. Tesla poprawiła wyciszenie Tesli 3 nowa vs stara wersja.  Stąd się bierze, że Tesla jest teraz cichsza. Koleją rzecz Tesla Y 2022 vs Tesla Y RWD z Niemiec to nie te same samochody. Jeden silnik vs 2 silniki, słychać przedni. Przy tylnym napędzie go nie ma. Opony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, Kriss33 napisał(a):

BMFun tyle razy Ci mówiłem,  że Tesla Tesli nie równa. Tesla poprawiła wyciszenie Tesli 3 nowa vs stara wersja.  Stąd się bierze, że Tesla jest teraz cichsza. Koleją rzecz Tesla Y 2022 vs Tesla Y RWD z Niemiec to nie te same samochody. Jeden silnik vs 2 silniki, słychać przedni. Przy tylnym napędzie go nie ma. Opony.

 

Nie chodzi o Teslę, bo  wyniki TMY akurat Bjorn podał podobne do źródła cytowanego przeze mnie. Chodzi o dane wyciszeni iX3, które u Bjorna są mocno zawyżone. W cytowanym przeze mnie źródle jest średnio o 3dB ciszej. W Teście AutoŚwiat iX3 podobnie:

https://www.auto-swiat.pl/ev/testy/wolniej-jedziesz-szybciej-dojedziesz-tak-sie-jezdzi-takim-elektrykiem-jak-bmw-ix3/vnvm16l

62dB przy 100km/h wg AŚ vs 66.8dB w “teście” Bjorna

66dB przy 130km/h wg AŚ vs 68.9dB przy tylko 120km/h

Zwracam dużo wagę do wyciszenia, bo to dla mnie bardzo ważny element komfortu i byłem pod wrażeniem wyciszenia x3 i to był istotny powód decyzji, więc Bjorn nie wmówi mi że białe jest czarne 🙂 

Dlatego uważam ten test Bjorna za blamaż. Trzeba być albo głuchym (nie pisze o Tobie) albo zaślepionym fanem żeby nie słyszeć różnicy głośności Tesli. Ona oczywiście nie jest jakaś zła i do wszystkiego da się przyzwyczaić, ale jak się przesiadasz z cichszego auta do Tesli to słychać dużą różnicę na minus. 
 

Inny aspekt którego dodatkowo te testy liczbowe nie wykazują - czy w swojej Tesli słyszysz Kriss silnik przy przyspieszaniu? W TMY LR którymi jeździłem bardzo mocno słychać to piszczenie. W iX3 wogole nie słychać.

Adam pojeździ chwilę i4 a potem przesiądzie się na chwilę do Tesli, to ciekawy jestem czy dostrzeże różnice i tutaj szczerze się nią podzieli. Nie mówię o tm3 po facelift bo może tam jest lepiej. 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ok, teraz rozumiem.  Ja zawsze miałem głośne auta, tzn takie gdzie słychać silnik, wydech. Czy ja słyszę silnik w Tesli? Coś tam delikatnie słychać, ale na pewno nie piszczenie.

Ja nie mówię, że Tesla jest super wyciszona. Tylko tak naprawdę jeżdżąc w koło komina w 99% przypadków mam włączoną muze i to nie ma znaczenia. W trasie hałas jest wyższy, ale w trasy typu 500 km+  rzadko jeżdżę. 

Jak by mi coś w tym aucie nie pasowało to bym go nie kupił. 

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technologia aut spalinowych iście ze średniowiecza…. Dooobre. 
 

Trochę bez sensu są takie uszczypliwości w kierunku 10cio letniego używanego auta,ale no co… można się czepiać nikt tego nie broni. 

To może na warsztat weźmiemy modele elektryczne różnych marek,które mają po 10 lat i wtedy się pośmiejemy bądź pokomentujemy spektakularną jakość. 
 

mój gnojownik ze średniowieczną technologią dzisiaj zaprowadził mnie na trasie Radomsko - Gdańsk w 2h 53 min spalając średnio 8,1l na 100. Zobaczymy jak będzie w nocy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niesłychane wieści, nikt się tego nie spodziewał - Muskowe Robotaxi łapie kolejne opóźnienie!

Oprócz tego fantastyczne wyniki finansowe za 2 kwartał 2024: przychody 7% w dół, sprzedaż 5% w dół, oczekiwania anlityków niespełnione, akcje 12% w dół w ciągu dnia.

To utwierdza mnie w przekonaniu, że wycena rynkowa Tesli na poziomie 2.5x Toyoty nie wynika z wymierającego hype'u i warto ładować tam oszczędności. Emerytura marzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Taka ciekawostka o G20, ktoś coś o średniowieczu pisał, czy to pasuje do tej definicji? Ja w 2009 roku kupiłem 530d i miała 30 sekund do 200, ale od zera

image.png.d788eaf04c54ca2a71b8ba19f337fe1a.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kriss, kupiłeś w 2009 roku 3-litrowego diesla. Bardzo prawdopodobne, że 100-200 robił szybciej niż 2-litrowy diesel, to zwykle tak działa 😉

Chociaż sprawdzając te informacje, okazuje się, że wcale nie. Ah ta nostalgia.

530D E60 100-200: 28s (https://www.youtube.com/watch?v=OBq0m7VsL88 od 4:54)

320D G20 100-200: 28s (https://www.youtube.com/watch?v=qQwWzpdzr2M)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.