Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

Sprawdziłem wczoraj jak tam moja średnią zużycia i od września wynosi 17,1 kWh. Realnie rok jazdy wyjdzie 2000 zł!!! Bez tras oczywiście. Autem spalinowym płaciłem za to samo 12000 zł.

Przewaga technologi 😀

 

11 godzin temu, adamjttk napisał(a):

70 gr x ~18kWh i jezdzimy za 12 pln za 100km po miescie. Elektryk moze miec 200KM czy 1000KM, bez znaczenia dla zuzycia energii przy podobnym stylu jazdy. Przewaga technologii

To są klasyczne przykłady tzw. samooszukiwania się. I nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie to że pisane publicznie, wprowadzają dezinformację.

Mit nr 1 - Tesla zużywa 15kWh.

Fakty: Raport na znanym portalu od setek różnych kierowców średnia wychodzi:

* TMY RWD

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/198-Tesla_Motors/1927-Model_Y.html?power_s=250&power_e=350&powerunit=2

image.png.7d4cf97f4e81ecac254452c98b089298.png

A jak dodamy optymistycznie starty rządu 8,5% przy ładowaniu AC, to wychodzi nam średnia: 21.5kWh/100km

* TMY LR + Perf

image.png.5985cd541137e803e5989463e83610d5.png

A jak dodamy optymistycznie starty rządu 8,5% przy ładowaniu AC, to wychodzi nam średnia: 22.9kWh/100km

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/198-Tesla_Motors/1927-Model_Y.html?power_s=400&powerunit=2

Nie będę nawet dodawał już tego, że te średnie są zaniżone mocno o dogrzewanie auta zimą, której efektem ubocznym jest podgrzanie baterii i wnętrza i zaniżanie średniej pokazywanej przez komputer, bo to by była woda na młyn do wznowienia gównodyskusji z @adamjttk która po raz kolejny do niczego by nie doprowadziła.

 

Mit nr 2 - Ładowanie auta w taryfie nocnej kosztuje 70gr, co powoduje wielką oszczędność

Fakty: To jest tzw. pół-prawda i już to przerabialismy na liczbach, dlatego nie chce mi się wyszukiwać i liczyć z nowymi danymi. Jakieś pół roku temu mówiłem, że jak przechodzisz z taryfy dziennej na weekendową, to za normalne zużycie w gospodarstwie przestajesz płacić tą 1zł za 1kWh z przesyłem, a zaczynasz płacić 1.20 czy 1.30 czy ile tam wychodzi. Zakładając jak u większość średnio jeżdżących użytkowników można założyć że roczne zużycie prądu w gospodarstwie jest mniej więcej równe rocznemu ładowaniu auta (ok 2-3tys kWh rocznie). Zakładając że auto ładuje się tylko w niższej taryfie (co z pewnością nie zawsze jest prawdą, ale z drugiej strony np lodówka zużywa też prąd w nocy czy w weekend), to koszt zaoszczędzony na ładowaniu, w znacznym stopniu oddaje się na gospodarstwo domowe. No chyba że gospodarstwo przedstawia się na tryb nocny i w nocy gotuje, pierze, pracuje na komputerze itp.

Możesz @Kriss33 wkleić dzienny koszt taryfy brutto jaką płacisz ale z przesyłami, już nawet bez kosztów stałych?

 

Mit nr 3 - Auto elektryczne zużywa tyle energii ile pokazuje mi komputer

Fakty: To co pokazuje komputer jest wartością mocno zaniżoną. Czy możesz nam @Kriss33 wkleić łączne zużycie brutto z ładowarki (a nie z komputera auta) i podać dokładny przebieg, ewentualnie iloraz tych 2 liczb żeby pokazać ze wskazaniami komputera w samochodzie które podałeś?

 

I na koniec w ramach podsumowania, 2 istotne fakty:

1. Należy pamiętać, że Tesla jest najoszczędniejszym elektrykiem na rynku i realnie zużywa 10-15% energii mniej niż większość konkurentów i nikt tego nie kwestionuje. Ja kwestionuję jedynie wybiórcze pokazywanie niepełnego obrazu kosztów energii, z którego podobnie jak dawniej posiadacze TDIków przechwalających się mikro zużyciem paliwa, tworzone są miejskie legendy.

Na poparcie tej tezy, wklejam zużycie BMW iX3 zaraportowane przez ponad 30 użytkowników:

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/1968-iX3.html?fueltype=5&powerunit=2

image.png.9ffbd2e52e4d66ca0d7d0d539ddb2252.png

W tym przypadku, mówimy o 6% zużyciu średniej energii w stosunku to Tesla RWD. Jak na porównanie tzw przez Adama "dinozaura" do najnowocześniejszej technologii która jest lata świetlne przed BMW, to ta przewaga wygląda mizernie patrząc ile premium mam w iX3.

I jeszcze ciekawostka dla @adamjttk: średnie zużycie energii BMW i4 M50 jest wg raportów 17% wyższe od TM3P

BMW i4 M50: https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/1946-i4.html?fueltype=5&power_s=500&powerunit=2

image.png.127420985e7ac0536ef6ced283e1e03f.png

TM3P: https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/198-Tesla_Motors/1582-Model_3.html?fueltype=5&power_s=500&powerunit=2

image.png.d04c2e2d7ea364bfd7bb470c4c940d80.png

Na moje oko użytkownicy TM3P dzielą się na tych co jeżdżą oszczędnie (<19kWh/100km) oraz na tych korzystających z osiągów (>23kWh/100km). A może wszyscy korzystają z osiągów tylko ta druga grupa ma zepsute Tesle? 😛  A Ty @adamjttk w której jesteś grupie użytkowników? Ile Ci zużywa energii? 😜 Bo w przypadku i4 widzę że jest praktycznie tylko ta druga grupa użytkowników 🙂

 

2. Użytkownie auta elektrycznego w mieście jest tańsze od praktycznie wszystkich aut spalinowych (oprócz malutkich hybryd typu Prius, szczególnie tych przerobionych na LPG 🙂 ). A moim zdaniem, użytkownie elektryka w mieście jest wygodniejsze (buspasy, cisza, brak konieczności rozgrzewania silnika, darmowe parkowanie i brak zabawy z biletami, brak laga, "webasto" letnio-zimowe)

 

Tutaj znalazłem jeszcze ciekawego użytkownika, gdzie prawdopodobnie w podobnych warunkach można porównać średnie zużycie różnych aut. Ekonomia Tesli tutaj już tak nie bije po oczach w porównaniu do takiej Skody:

image.png.8dd655cfa59f4d2089ca9a2f396c1b7a.png

https://www.spritmonitor.de/de/user/bjarkeove.html

 

 

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

moja średnią zużycia i od września wynosi 17,1 kWh.

 

10 godzin temu, adamjttk napisał(a):

70 gr x ~18kWh i jezdzimy za 12 pln za 100km po miescie.

 

19 minut temu, BMFun napisał(a):

Mit nr 1 - Tesla zużywa 15kWh.

Czy to juz jakas lekka psychoza BMFun? Sam ze soba rozmawiasz teraz? 😉

 

A tymczasem zrobione 10 min temu:

Zrzut-ekranu-2024-06-30-121510.png

 

I ok, mozesz mowic ze Tesla klamie w GUI, trzeba dodac 20%, na to kolejne 20% strat na ladowarce, na to kolejne 20% na webasto zima a na to jeszcze 20% Energa przeklamuje na swoich licznikach, nie bede sie sprzeczal 😜

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

 Dzięki Adam za Twoją średnią, teraz już wiemy w której grupie użytkowników TM3P jesteś i jak mocno korzystasz z osiągów auta, które tutaj wynosisz na piedestały najważniejszych cech samochodu 🙂 

 

16 minut temu, adamjttk napisał(a):

Czy to juz jakas lekka psychoza BMFun? Sam ze soba rozmawiasz teraz? 😉

Tak, sam ze sobą 🙂  Ale już nawet nie chodzi o to czy to czy to 15kWh czy 18kWh. Nadal obie te wartości to jest średnia przy bardzo oszczędnej jeździe, na średnich dystansach, a nie krótkich.

 

W dniu 18.04.2021 o 20:59, adamjttk napisał(a):

Fotowoltaika jest fajna lecz nie jest niezbedna.

500 km po miescie w aucie spalinowym to 5 x 10l x 5PLN = 250 PLN

500 km po miescie w EV to 5 x 15kWh x 0,35PLN/1kWh = 25 PLN - to jest 10% ceny benzyny (taryfa nocna G12)

Dla mnie auto jezdzace za 10% ceny benzyny --->praktycznie jest to "darmo" i bez fotowoltaiki.

Co do tych hal garazowych - poczekaj jeszcze kilka lat - wszystkie beda modernizowane, co do jednej.

W dniu 11.02.2022 o 14:34, adamjttk napisał(a):

U mnie poki co:

500KM TM3P srednia to 18,5kWh

300KM TM3 SR+ (RWD) to 15,0kWh

 

Jak wezmiesz do porownania 200KM Leafy i inne ID3 to bedzie oscylowac w okolicach 14-15kWh.

 

W dniu 17.12.2023 o 20:14, adamjttk napisał(a):

Liczba polprawd i przejaskrawiania nie majacego zadnego poparcia w rzeczywistosci w Twoich ostatnich 2 postach jest ogromna, udowadniasz, ze jak odpowiednio dlugo bedziesz liczyl to 2+2=5, nic ponadto.

1. Artykul z wysokie napiecie jest o Antarktyce i -30C --> to jest argument w dyskusji? (strasznie dlugi artykul, jak sie myle to sprostuj albo daj jakis konkretny fragment)

2. Srednie straty na ladowaniu ~10% to jest to z czym sie zgadzam, jak auto pokazuje 16kWh/100km to naprawde "zuzywa" (czy tez raczej kosztuje Cie) niecale 18kWh/100km, tyle i az tyle. Nic ponadto.

3. Jezeli zima jest odrobine wieksze zuzycie energii na grzanie kabiny z pompy ciepla (nie ogrzewania baterii glownych, te sie nie zdaza rozgrzac w trasach zimowych przez kilka km (!!), cos czego nie rozumiesz chyba i nie akceptujesz tutaj) - to jest to wieksze zuzycie rekompensowane mniejszym zuzyciem rzedu 10-15kWh/10km latem - srednio wychodzi jeden pies, zrozum ta prosta rzecz

 

W dniu 11.02.2022 o 17:51, adamjttk napisał(a):

Tu masz norweski test zimowy sprzed miesiaca:

https://www.motor.no/elbil/motors-rekkeviddetest-av-elbiler-vinter-2021/193624

 

TM3 SR+ 14kWh

TM3 LR+ 14,7kWh

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMFun wiesz jaki jest Twój problem? Nie możesz przyjąć do wiadomości, że Tesla ma lepszą technologię niż się Tobie wydaje. Walczysz z tym, ale gdyby te skóry i inne bajery były lepsze to bys kupił Teslę. 

Ty myslisz, że ja tak piszę o tych groszach, zeby się lepiej poczuć, że zmyślam? Myślisz, że jak powklejacsz coś z  Internetu to tak jest? I jeszcze dzielisz ludzi na tych oszczędnych i nie na podstawie średniego zużycia?

Wkleiłem Ci artykuł, który potwierdza moje wyliczenia, ale widzę, że Ty tego nie rozumiesz. Nie wiesz po ile jest prąd w jakiej taryfie, nie wiesz po ile będzie. 

Twoim największym celem stało się prostowanie Adama. Nie pamiętam, żebyć ostatnio cos dodawał ciekawego do forum. ja ciagle jakieś ciekawostki wrzucam. 

Zdjęć nie będę wklejał, ale Ci napiszę. Z rachunku za prąd mam średnio 80 gr za wszystko za 1 kWh. 

Z ładowarki 2500 kWh na 12000 km. Srednio przyjmuje z ładowarki 21 kWh co juz zresztą podawałem. To daje 67 gr x 21 = 14 zł na 100 km. Adam napisał 12. I powiedz czy to nie jest wyłącznie udowadnianie ? Jakie to ma znaczenie? Przecież tu chodzi o to, że autem spalinowym o mocy ponad 300 km 100 km robisz za ok 80 zł. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@BMFun no tak jak mowie - rozmawiasz sam ze soba 🙂

TM3P --> srednia niecale 18kWh (auto >500KM i AWD)

Zrzut-ekranu-2024-06-30-121510.png

TM3 SR+ --> srednia niecale 15kWh (300KM, RWD) --> nie to co zaznaczone w koleczku a to na samym dole 14,9kWh

Capture2323

 

To jakimi elektrykami ludzie jezdza najczesciej bym powiedzial bedzie blizej ~200-300KM (FWD/RWD) wiec zuzycie bedzie blizsze 15kWh i to nie ma za duzo wspolnego z Tesla nawet.

To co Ty wklejasz to statystyki z Niemiec czyli jedynego kraju w Europie bez ograniczen predkosci i najwieksza iloscia autostrad --> mnie wcale nie dziwi ze tam srednia jest duzo wyzsza.

Nie bedzie miala ona zbytnio przelozenia na reszte krajow w EU

 

A najwazniejsze jest to co mowi Kriss --> czy spalanie bedzie 2kWh w lewo czy prawo na 100km (czyli 1 PLN) to tak jakbys sie klocil ze auto nie spala 6,7l/100 km a spala 6,9l/100km 😄 😄

A ja to widze tak --> 500KM, AWD a po miescie "spala" 2l/100km wg dzisiejszych cen benzynyrotfl 😄 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
47 minut temu, Kriss33 napisał(a):

BMFun wiesz jaki jest Twój problem? Nie możesz przyjąć do wiadomości, że Tesla ma lepszą technologię niż się Tobie wydaje. Walczysz z tym, ale gdyby te skóry i inne bajery były lepsze to bys kupił Teslę. 

Kriss, a ja myślę że Twoim problemem jest wskazywanie problemów innych osób na forum 🙂 Wyjmij ten kij i nabierz trochę dystansu. Ja nie mam nic do Tesli, tylko denerwuje mnie jednostronne pokazywanie tych aut i pokazywanie zaniżonych danych. Jakbym sobie kupił TDI, to też bym pewnie pisał tutaj że mi pali 3l/100km.

Zajrzałem właśnie na średnią jaką uzyskałem TMY jeżdżąc na 900km odcinku przepisowo - pogoda ok 20-25st C bez upałów, połowa jazdy wieczornej. Średnia 19.8kWh/100km. Miejsce to Kalifornia i Nevada, więc nie są to Niemcy z autostradami no limit tylko autostrady gdzie w najlepszym wypadku jest ograniczenie 65mph i bardzo dużo ruchu miejskiego.

 

47 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Ty myslisz, że ja tak piszę o tych groszach, zeby się lepiej poczuć, że zmyślam? Myślisz, że jak powklejacsz coś z  Internetu to tak jest? I jeszcze dzielisz ludzi na tych oszczędnych i nie na podstawie średniego zużycia?

Sam sobie dopowiadasz - ja podział zrobiłem na tych co korzystają z osiągów i tych co nie korzystają z osiągów i to było na przykładzie TM3P które niby jest "odpowiednikiem" BMW M3 jak to Adam często pisał.

 

47 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Wkleiłem Ci artykuł, który potwierdza moje wyliczenia, ale widzę, że Ty tego nie rozumiesz. Nie wiesz po ile jest prąd w jakiej taryfie, nie wiesz po ile będzie. 

Zadałem pytanie po ile prąd z przesyłem w godzinach szczytowych kiedy gospodarstwa domowe głównie pracują, a Ty podajesz średnią u Ciebie. Rozmawiamy o taryfie, a nie Twojej średniej. Nie odpowiedziałeś na pytanie, które ma potwierdzić moją tezę. Taka dyskusja z Tobą...

47 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Twoim największym celem stało się prostowanie Adama. Nie pamiętam, żebyć ostatnio cos dodawał ciekawego do forum. ja ciagle jakieś ciekawostki wrzucam. 

To że nie pamiętasz, nie znaczy że nie wrzucałem. Argumenty Ci się skończyły, że personalnie tak piszesz czy jak? To że czasem dyskutuje z Adamem i się wdawałem z nim w jakieś gównodyskusje, nie znaczy że nie dziele się swoim doświadczeniem, wieloma swoimi testami, wyliczeniami itp, o czym wiele pisałem. Poczytaj sobie Kriss historie i nie pisz takich bzdur bo sobie świadectwo wystawiasz. Serio , rozczarowało mnie to stwierdzenie.

To wg Ciebie w takim razie nie można tutaj prostować jak się widzi jakieś nieścisłości? Dzielisz ludzi na forum na tych co zasypują linkami oraz tych co nie zasypują, a ci drudzy mają tylko czytać te linki, czy jak? Chyba Ci się ulało bez powodu.

47 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Zdjęć nie będę wklejał, ale Ci napiszę. Z rachunku za prąd mam średnio 80 gr za wszystko za 1 kWh. 

Z ładowarki 2500 kWh na 12000 km. Srednio przyjmuje z ładowarki 21 kWh co juz zresztą podawałem. To daje 67 gr x 21 = 14 zł na 100 km. Adam napisał 12. I powiedz czy to nie jest wyłącznie udowadnianie ? Jakie to ma znaczenie? Przecież tu chodzi o to, że autem spalinowym o mocy ponad 300 km 100 km robisz za ok 80 zł. 

Czyli prądu pobrało 21kWh, a auto pokazuje 17kWh, czyli do wskazania auta należy dodać dodatkowo min. 23.5% żeby mieć rzeczywiste zużycie prądu! To jest coś co np Adam podważa i uznaje tylko 8% oraz co jest pomijane praktycznie zawsze mówiąc o kosztach eksploatacji. A porównując do spalinowego auta, zawsze porównuje się do zużycia z dystrybutora.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tyle kosztował prąd do limitu

 

 

 

image.thumb.png.566371a1f290a966ad068fa4f50789ad.png

 

tyle dystrybucja

image.thumb.png.66a1bde1f60be6f00d8dd1b0ee5ce8dc.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 minutę temu, Kriss33 napisał(a):

tyle kosztował prąd do limitu

 

 

 

image.thumb.png.566371a1f290a966ad068fa4f50789ad.png

 

tyle dystrybucja

image.thumb.png.66a1bde1f60be6f00d8dd1b0ee5ce8dc.png

Co mnie obchodzi prąd do limitu. Dyskusja jest o cenach prądu w II pół 2024, więc podawaj wszystkie fakty i ceny a nie wybiórcze.

Jak podajesz dane to bądź rzetelny. Bez względu na to czy różnica jest 10% czy 50%. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@BMFun Jeszcze raz bo widze ze nie dociera.

Jedyna osoba robiaca "gownoburze" jestes Ty ostatnimi czasy --> piszesz elaboraty na kilka stron czy elektryk/Tesla (mieszasz to czesto zalezy co chcesz udowodnic/zdeprecjonowac) zuzywa realnie 15kWh czy 18kWh czy 20kWh.

Wklejasz statystyki z Niemiec itp a jak ja Ci wklejam moje zuzycie, Kriss mowi o swoim to zaczynasz pisac glupoty ala "denerwuje mnie jednostronne pokazywanie tych aut i pokazywanie zaniżonych danych"

No bo ja nie mam co robic tylko od 4 lat jezdze moim autem o kropelce zeby Ci pokazac jaka Tesla jest oszczedna ^^

No panie, teoria po prostu wysmienita.

 

A ja Ci do znudzenia mowie, ze wyklocasz sie o 2-3kWh/100km czyli o 1-2 PLN/100km.

A w miedzyczasie jezdzisz autem spalinowym ktore pali srednio 15-20l/100km czyli po dzisiejszych cenach ~120PLN/100km

I Ty chlopie sie wyklocasz o 1-2 PLN/100km w elektryku? O 20 PLN miesiecznie? Piwo sobie za to kupisz pod parasolka w Gdansku albo Bigmaca (kanapke, nie caly zestaw) 😄

 

Napisz lepiej, ze odpowiednikiem mocowym czy klasowym dla X5M jest iX M60 --> zaloz dla elektryka zuzycie energii niech i 30kWh/100km bedzie (przejaskrawione dla przykladu) i porownaj miesieczne koszty ze swoim autem spalinowym.

Nie pisz mi tylko o przyjemnosci jazdy z auta spalinowego, o brum brum etc bo najwiekszy plujec na elektryki w tym watku i piewca 200km/h zamowil juz 3-go elektryka i dam sobie glowe obciac ze Twoim kolejnym autem po X5M bedzie rowniez elektryk.

I beda fikolki ze w tych trasach w Alpy jednak z elektrykiem da sie zyc i hotdogi na stacjach nie straszne 😜

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Co mnie obchodzi prąd do limitu. Dyskusja jest o cenach prądu w II pół 2024, więc podawaj wszystkie fakty i ceny a nie wybiórcze.

Jak podajesz dane to bądź rzetelny. Bez względu na to czy różnica jest 10% czy 50%. 

Faktury na 2 polowe roku to jeszcze nikt w Polsce nie ma, ja płace prognozy a faktury dostaje po pół roku. Ceny od lipca juz podałem razem z dystrybucją. Jeszcze raz wklejam dystrybucja dla G12W

 

image.thumb.png.4aae9c8a749f79959df02ee8017f4187.png

image.thumb.png.0708c343e0b805dcf0ec71d88fe3cbb9.png

Edytowane przez Kriss33
Opublikowano
W dniu 22.04.2024 o 22:11, Jac3kBMW napisał(a):

Oczywiście, cały czas dokupuje, dzisiaj też dokupiłem. Kupuje cały czas od 180 😉 po kilka akcji. 

Slonik, a Ty masz już shorta 😉

Ja ciagle uważam, że model 2 to Robotaxi i zostanie pokazany w Sierpniu.

I jak tam sceptycy. Dzisiaj mamy już ponad 220 za akcje. Do Sierpnia będzie po 300 USD. Tak jak pisałem jak leżało na ulicy po 160 to trzeba było zbierać 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, Jac3kBMW napisał(a):

I jak tam sceptycy. Dzisiaj mamy już ponad 220 za akcje. Do Sierpnia będzie po 300 USD. Tak jak pisałem jak leżało na ulicy po 160 to trzeba było zbierać 🙂

Poprawka - 230$

A w miedzy czasie BMW znowu po 88$ czyli dokladnie tyle co dekade temu, dywidendy pewnie nawet nie zbilansowaly inflacji, nie mowiac o jakimkolwiek zarobku 🙃

Ale o takich rzeczach niedobra mowic, fani marki nie widza zadnego zwiazku pomiedzy wycena firmy i wzrostem wartosci a rozwojem i technologia, te rzeczy przeciez nie maja ze soba nic wspolnego 😉

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)


@Jac3kBMW jak pisałem w spekulacje się nie bawię i podobnie jak Warren buffet omijać Teslę czy też bitcoiny szerokim łukiem. Jak dla mnie nabywcy akcji tesli w tym roku to durnie, tesla zalicza spadek sprzedaży kwartał do kwartału mimo że auta cały czas tanieją a te głupki nadal wierzą w swojego guru że w sierpniu pokaże jakieś cuda.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

..omijać Teslę czy też bitcoiny szerokim łukiem..

..nabywcy akcji tesli w tym roku to durnie..

..te głupki nadal wierzą w swojego guru..

sloniku, mimo braku jakiejkolwiek samorefleksji z Twojej strony ale i elementarnych brakow w kulturze wypowiedzi - odpowiem merytorycznie.

Nabywcami akcji Tesli sa bardzo czesto ludzie ktorzy kupili Tesle, pojezdzili, przesiedli sie do niej z BMW, Toyoty czy innego samochodu i widza z pierwszej reki jak w porownaniu z Tesla wypada wspolczesna motoryzacja legacy. Nie wynika to z zadnego kultu, spekulacji etc a z chlodnej analizy. A ta analiza wypada dla producentow legacy bardzo zle - o tym jest mniej wiecej ten watek od 4 lat, o przyszlosci w motoryzacji.

Ktos, kto rozumuje odrobine dalej niz "to auto nie ma skorzanej tapicerki, to auto nie jest premium bo nie ma personalizacji, temu autu odpadaja kola czy kierownice a w salonie BMW jest na recepcji dzaga i podaja dobra kawe" --> taka osoba rozumie, ze niektore firmy maja bardziej swietlana przyszlosc niz inne. Duzo bardziej.

Takie procesy myslowe czesto trwaja troche dluzej u ludzi zapatrzonych zbytnio w siebie, ale pomysl w ten sposob - 4 lata temu plules tu na fotowoltaike i na elektryki wychwalajac pod niebiosa swoje 530i, dzisiaj zamawiasz swojego 3 elektryka a te "wady" BEV, z ktorych sie tak smiales a ktore Ci wielokrotnie rzetelnie tlumaczylem ze nie sa takie straszne, nagle przestaly miec duze znaczenie. Dzisiaj plujesz nadal na Tesle a wcale sie nie zdziwie jak za rok czy dwa bedziesz tam inwestowal swoja kase jak bedziesz widzial ze inni producenci zostaja w tyle. 

Tyle ze tak jak mowie, niektore osoby lapia takie rzeczy troche szybciej, niektore troche pozniej.

Pamietam jak zaczynalem ten watek 4 lata temu to trzeba bylo tlumaczyc ze Tesla to nie wydmuszka, ze nie zniknie jak tylko producenci legacy jak BMW "wezma sie do roboty" etc a dzisiaj malo kto o tym pamieta jak model Y jest najczesciej kupowanym autem na swiecie ^^

 

Co do BTC to zupelny offtop, pomieszkalbys troche w NO, zobaczylbys co sie dzieje z bankowoscia dla Kowalskiego tutaj i co sie bedzie dzialo tez bardzo szybko w reszcie Europy --> mysle ze szybko by Ci sie naprostowalo po co jest BTC i jaka on ma przyszlosc. Ma tez swietlana, tak jak Tesla ^^ Ale takie rzeczy tak jak mowie docieraja do ludzi z opoznieniem, i chwala im za to, ktos w koncu musi zapewniac tez plynnosc na gorkach ^^

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
28 minut temu, adamjttk napisał(a):

sloniku, mimo braku jakiejkolwiek samorefleksji z Twojej strony ale i elementarnych brakow w kulturze wypowiedzi - odpowiem merytorycznie.

Nabywcami akcji Tesli sa bardzo czesto ludzie ktorzy kupili Tesle, pojezdzili, przesiedli sie do niej z BMW, Toyoty czy innego samochodu i widza z pierwszej reki jak w porownaniu z Tesla wypada wspolczesna motoryzacja legacy. Nie wynika to z zadnego kultu, spekulacji etc a z chlodnej analizy. A ta analiza wypada dla producentow legacy bardzo zle - o tym jest mniej wiecej ten watek od 4 lat, o przyszlosci w motoryzacji.

Ktos, kto rozumuje odrobine dalej niz "to auto nie ma skorzanej tapicerki, to auto nie jest premium bo nie ma personalizacji, temu autu odpadaja kola czy kierownice a w salonie BMW jest na recepcji dzaga i podaja dobra kawe" --> taka osoba rozumie, ze niektore firmy maja bardziej swietlana przyszlosc niz inne. Duzo bardziej.

Takie procesy myslowe czesto trwaja troche dluzej u ludzi zapatrzonych zbytnio w siebie, ale pomysl w ten sposob - 4 lata temu plules tu na fotowoltaike i na elektryki wychwalajac pod niebiosa swoje 530i, dzisiaj zamawiasz swojego 3 elektryka a te "wady" BEV, z ktorych sie tak smiales a ktore Ci wielokrotnie rzetelnie tlumaczylem ze nie sa takie straszne, nagle przestaly miec duze znaczenie. Dzisiaj plujesz nadal na Tesle a wcale sie nie zdziwie jak za rok czy dwa bedziesz tam inwestowal swoja kase jak bedziesz widzial ze inni producenci zostaja w tyle. 

Tyle ze tak jak mowie, niektore osoby lapia takie rzeczy troche szybciej, niektore troche pozniej.

Pamietam jak zaczynalem ten watek 4 lata temu to trzeba bylo tlumaczyc ze Tesla to nie wydmuszka, ze nie zniknie jak tylko producenci legacy jak BMW "wezma sie do roboty" etc a dzisiaj malo kto o tym pamieta jak model Y jest najczesciej kupowanym autem na swiecie ^^

 

Co do BTC to zupelny offtop, pomieszkalbys troche w NO, zobaczylbys co sie dzieje z bankowoscia dla Kowalskiego tutaj i co sie bedzie dzialo tez bardzo szybko w reszcie Europy --> mysle ze szybko by Ci sie naprostowalo po co jest BTC i jaka on ma przyszlosc. Ma tez swietlana, tak jak Tesla ^^ Ale takie rzeczy tak jak mowie docieraja do ludzi z opoznieniem, i chwala im za to, ktos w koncu musi zapewniac tez plynnosc na gorkach ^^

 

Parafrazując słowa Krissa, Twoim największym celem stało się prostowanie Słonika. Nie pamiętam, żebyś ostatnio cos dodawał ciekawego do forum. Kriss to przynajmniej ciagle jakieś ciekawostki wrzuca i linki.

Chyba czas odpocząć od pisania w wątku, bo jak się ma odmienne zdanie albo prostuje się mity, to jest wielkie oburzenie fanboy'ów Tesli na forum BMW 🙂 Idąc tą drogą, to tutaj zostanie już głównie czytanie ciekawostek, które Kriss wrzuca.

  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 30.06.2024 o 14:37, Kriss33 napisał(a):

Faktury na 2 polowe roku to jeszcze nikt w Polsce nie ma, ja płace prognozy a faktury dostaje po pół roku. Ceny od lipca juz podałem razem z dystrybucją. Jeszcze raz wklejam dystrybucja dla G12W

 

image.thumb.png.4aae9c8a749f79959df02ee8017f4187.png

image.thumb.png.0708c343e0b805dcf0ec71d88fe3cbb9.png

Odniosę się jak zwykle merytorycznie, ale nie podejmuję się dyskusji, bo i tak niewiele się do faktów odnosisz Ty czy Adam. Zazwyczaj zbywacie jakimiś fikołkami, na które szkoda mi czasu. A szkoda, bo poziom zjechał mocno w dół w ostatnich wypowiedziach. Dzięki Kriss, Ty uświadomiłeś mnie, że trzeba od wątku odpocząć trochę 🙂

A co do meritum, to zapomniałeś dodać że to są ceny netto i że większość ludzi oszczędności na ładowaniu nocnym, odda w dzień w gospodarstwie domowym. Podsumowując fakty:

1. Cena G11 (nie bez powodu nazywana Wygodną, bo nie myślisz kiedy i co używać oraz kiedy ładować auto): od 91gr brutto (do limitu 1tys kWh) do 1,22zł brutto po limicie

2. Cena G12w:

- w nocy: 63gr (do limitu 1tys kWh) do 68gr po przekroczeniu limitu

- w dzień: 91gr (do limitu 1tys kWh) do 1.49zł (!!!!) po przekroczeniu limitu 

Jak widać w dzień oddaje się większość oszczędności nocnego ładowania, które momentalnie zjada limit, co powoduje że to jest jedynie opłacalne dla tych co mają jakieś minimalne energii. Ja ten limit bez ładowania samochodu przekroczyłbym po mniej niż 2 miesiącach, a jakbym ładował samochód, to po mniej niż miesiącu i płaciłbym 1.50zł za kWh! Już widzę te kłótnie w domu - dlaczego podłączyłaś samochód o 19:00 do ładowarki, miałaś zejść do garażu o 22:00! 🙂 Albo dlaczego zmieniłaś godziny ładowania na aplikacji? Nie pamiętałaś że po ładowaniu na mieście powinnaś przestawić spowrotem na godziny 22-6? 😄

 

I super merytoryczne Kriss jest podawanie informacji że ładujesz za 68gr - ok, w pewnych unikalnych warunkach tak, ale co z tego. Równie dobrze mógłbym powiedzieć że mój SUV na wakacjach spalił mi 2l/100km bo zjeżdżałem z dużej góry i taką mi średnią pokazał. To jest własnie to pisanie półprawd wybiórczych.

 

A teraz konkretne wyliczenia na przykładzie Spritmonitor Tesla 3 RWD vs Passat TDI, czyli żeby nie było - te same realia jazdy w Niemczech, ta sama klasa samochodu:

image.png.b9206bc24c5bfeba7e34e99004fa30ae.png

image.png.aa89e918b99be4cc0b66eb29aa8695f6.png

Koszt 100km VW przy dzisiejszych cenach w PL, to ok 38PLN

Koszt Tesli przy dzisiejszych cenach prądu zgodnie z Twoim realnym zużyciem brutto na ładowarce to 22kWh/100km:

- przy taryfie dziennej bez dofinansowania (czyli po limicie): 22*1,22=27PLN

- przy taryfie nocnej bez dofinansowania (czyli po limicie): 22*1,50=33PLN

Różnice już nie są tak spektakularne, a jak porówna się to z autem które chodzi na LPG, to okaże się że prąd przegrywa z LPG. Skody sprzedawane fabrycznie z instalacją LPG palące średnio po 7l/100km, będą kosztować 14-15PLN/100km! Czy to jest przewaga technologiczna? 🙂 Do tego masz lepszy zasięg, krótkie tankowanie LPG, a na stacjach benzynowych masz jednorazowe rękawiczki do tankowania gazu, czego nigdy nie znajdziesz na ładowarkach. Premium pełną gębą 🙂

A jak uwzględni się, że w paliwie jest cała masa podatków typu podatki drogowe i inne, do których w elektryku chwilowo się nie dorzuca, to się mogłoby okazać, że koszt 100km jest dla najpopularniejszych aut spalinowych vs najpopularniejszego elektryka, są zbliżone. Ot, cała ideologia o przewadze technologicznej w aspekcie kosztów znika wtedy. Oczywiści zostają inne zalety elektryków jak czyste powietrze, niezależność energetyczna itp, ale nie mydlmy tutaj półprawdami typu:

- koszt jazdy elektrykiem jest zerowy bo mam FW (za darmo FW?)

- koszt jazdy elektrykiem to 12-15PLN/100km (ok, może tyle kosztuje, ale oddajemy to w większym koszcie zużycia prądu w dzień lub koszcie montażu FW która produkuje prąd w dzień)

Planowanie zakupu samochodu na kilka lat do przodu przy założeniu że będzie dofinansowanie wiecznie, jest jakąś iluzją, więc porównywanie że coś jest dofinansowane i mówienie o przewadze technologicznej, to jest "plucie w twarz" forumowiczom.

Miłych wakacji życzę wszystkim fanom Tesli, BMW, innych marek bez względu na to czy jeżdżą najnowocześniejszą technologią o lata świetlne przed innymi, czy starą technologią na nieoptymalnej platformie, czy też tym jeżdżących autami spalinowymi 🙂

Edytowane przez BMFun
  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Niestety ale miałem rację,  że nie rozumiesz cen energii.  Od lipca nie żadnych limitów. Nikt nie zplaci 1,50, bo jest cena maksymlna do konca roku. W G11 i w G12 będzie w dzień tyle samo około 1 zł.

Mój samochód nie naładuje się w dzień, bo mam ustawione ładowanie od północy i nigdy tego nie zmieniałem. 

Najgorsze są Twoje założenia . Jakieś ocenianie ludzi, że mają minimalna wymagania. A już szczytem jest zakładanie, że ktoś kupuje nowe auto za +200 tys, żeby tanio jeździć.

Nie mierz swoją miarą.

Udanych wakacji.

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 minutę temu, Kriss33 napisał(a):

Niestety ale miałem rację,  że nie rozumiesz cen energii.  Od lipca nie żadnych limitów. Mój samochód nie naładuje się w dzień, bo mam ustawione ładowanie od północy i nigdy tego nie zmieniałem. 

Jak to nie ma limitów?  Nawet sam wklejałeś stawki z podziałem na limity. Ale masz rację, nie doczytałem. Limit dotyczy chyba tylko dystrybucji, a cena energii zamrożona jest na poziomie 62gr brutto (+ dystrybucja). Nie mam problemu z przyznaniem się do błędu w przeciwieństwie do Ciebie.

image.thumb.png.9bdbaa869967e1a2d35789ab17e37ee9.png

 

1 minutę temu, Kriss33 napisał(a):

Najgorsze są Twoje założenia . Jakieś ocenianie ludzi, że mają minimalna wymagania.

To właśnie Ty Kriss mierzysz swoją miarą w co którymś poście i cały czas oceniasz ludzi czy mierzą swoją miarą czy nie, czy piszą ciekawe rzeczy i wklejają linki czy nie itp.

 

1 minutę temu, Kriss33 napisał(a):

A już szczytem jest zakładanie, że ktoś kupuje nowe auto za +200 tys, żeby tanio jeździć.

Nie mierz swoją miarą.

Szczyt hipokryzji - co drugi post Twój czy Adama to jest o tym jak tanie są elektryki i to jest przewaga technologiczna. Raz na parę tygodni wrzucasz tutaj wybiórcze ceny ładowania i koszt 100km, które niektórzy próbują prostować. Jakbym mierzył swoją miarą, to bym mówił że ładuję po 2zł/kWh, więc elektryk sie nie opłaca, ale nigdy nie używałem takiego argumentu.

 

1 minutę temu, Kriss33 napisał(a):

Udanych wakacji.

Wzajemnie.

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie mierz swoją miarą nie oznacza, że ja mowie co Ty masz robić. Oznacza to tyle, że każdy żyje inaczej, może w domu nie gotować w tygodniu, prać w nocy, albo o 5 rano itd. Nie śmiałbym nikomu mówić co ma robić, co ma pisać, co ma mysleć. Nie ludzie wycieczek osobistych. Tyle. 

BMFun jak Cie czymś uraziłem to przepraszam, jak popełniłem błąd i mi go wskażesz to się do tego przyznam. Jak czegos nie wiem i sie na czymś nie znam to piszę wprost. 

 

 Nie ma limitów na dystrybucje, to co wkleiłeś już nie obowiązuje, jest tak w Tauronie, u innych podobnie. Zamiast tego 1,04 będzie do końca roku 62 gr, w nocy 57 gr. Do tego koszty dystrybucji, które w dzień są wysokie, a w nocy 11 groszy, stąd przewaga nocnej taryfy. 

https://www.tauron.pl/dla-domu/prad/taryfa-sprzedawcy/g12w

image.thumb.png.24b3d7c2cacb143bc12ea99b330eff89.png

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

To właśnie Ty Kriss mierzysz swoją miarą w co którymś poście i cały czas oceniasz ludzi czy mierzą swoją miarą czy nie, czy piszą ciekawe rzeczy i wklejają linki czy nie itp.

Przepraszam, nie moglem sie powstrzymac 😄

spiderman-meme-16401651614x3.png

 

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Już widzę te kłótnie w domu - dlaczego podłączyłaś samochód o 19:00 do ładowarki, miałaś zejść do garażu o 22:00! 🙂 Albo dlaczego zmieniłaś godziny ładowania na aplikacji? Nie pamiętałaś że po ładowaniu na mieście powinnaś przestawić spowrotem na godziny 22-6? 😄

Od takich rzeczy jest apka i rozbudowane softwarowo wallboxy ktore mozna nastawic wg kazdego widzimisie co do minuty. Takie rzeczy to 20 lat temu juz w termostatach podlogowych byly, c'mon..

Czytaj - nie piszesz merytorycznie tylko konfabulujesz 😄

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Równie dobrze mógłbym powiedzieć że mój SUV na wakacjach spalił mi 2l/100km bo zjeżdżałem z dużej góry i taką mi średnią pokazał. To jest własnie to pisanie półprawd wybiórczych.

Merytorycznym odpowiednikiem jechania w ICE z duzej gory i zuzycia paliwa 2l/100km bedzie w BEV jazda z takiej samej gory i rekuperacja, czyli ladowanie akumulatorow. Ot taka tam przewaga technologiczna, cos ala jakby Ci sie benzyna wlewala spowrotem do baku ^^

Czyli znowu - glupotki. Moze lepiej napisz ze w elektryku w wielu miejscach mozna sie ladowac nadal za friko, w roznych hotelach, zakladach pracy, parkingach etc

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

A teraz konkretne wyliczenia na przykładzie Spritmonitor Tesla 3 RWD vs Passat TDI, czyli żeby nie było - te same realia jazdy w Niemczech, ta sama klasa samochodu:

Koszt 100km VW przy dzisiejszych cenach w PL, to ok 38PLN

Koszt Tesli przy dzisiejszych cenach prądu zgodnie z Twoim realnym zużyciem brutto na ładowarce to 22kWh/100km:

Nie wiem czy sprawdzales ale 190KM Passat (nieadekwatne do 300KM Tesli ale co tam) - kosztuje od ~240k PLN, to jest cena 500KM TM3P na dzisiaj. Takie TM3 RWD jest o ~70k PLN tansze od 190KM Passata w dieslu.

Ile to bedzie 70k PLN na litry benzyny?

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Różnice już nie są tak spektakularne, a jak porówna się to z autem które chodzi na LPG, to okaże się że prąd przegrywa z LPG. Skody sprzedawane fabrycznie z instalacją LPG palące średnio po 7l/100km, będą kosztować 14-15PLN/100km! Czy to jest przewaga technologiczna?  Do tego masz lepszy zasięg, krótkie tankowanie LPG, a na stacjach benzynowych masz jednorazowe rękawiczki do tankowania gazu, czego nigdy nie znajdziesz na ładowarkach. Premium pełną gębą 🙂

TU akurat sie zgadzam, jak ktos chce najtaniej z najtaniej to calkiem ciekawa opcja, cos ala hybrydy Priusa przerobione na gaz rowniez ^^

Jak komus nie przeszkadzaja osiagi (czy tez ich brak), nie przeszkadza sporo wyzszy koszt eksploatacji i po prostu zawracania dupy gazem, problem z tankowaniem w innych krajach gdzie nie ma LPG, brak przywilejow typowych dla BEV etc etc to patrzac stricte na same koszta jest to alternatywa dla BEV. No i oczywiscie trzeba lubic Skode bo BMW na gaz fabrycznego chyba nie ma z tego co kojarze.

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

- koszt jazdy elektrykiem to 12-15PLN/100km (ok, może tyle kosztuje, ale oddajemy to w większym koszcie zużycia prądu w dzień lub koszcie montażu FW która produkuje prąd w dzień)

Ile razy mozna o fotowoltaice, tego mamy juz na dzis ponad milion instalacji przy kilkudziesieciu tysiacach elektrykow.

Czy te milion instalacji bylo robione juz pod katem elektrykow wg Ciebie?

2 godziny temu, BMFun napisał(a):

Nie pamiętam, żebyś ostatnio cos dodawał ciekawego do forum. Kriss to przynajmniej ciagle jakieś ciekawostki wrzuca i linki.

Obrazasz mnie, dzieki mnie w ciagu ostatniego tygodnia dowiedziales sie ile realnie spalaja Tesle i ile sa wydajniejsze od i4, ile na cwiartke robi nowa TM3P (szybsza niz M3C!), jak bardzo BMW dziaduje na swoich elektrykach np nie dajac UWB czy obnizajac jakosc swoich kluczykow, jak bardzo niektore elektryki sa przewartosciowane w PL w porownaniu do innych krajow etc etc 😆

 

A na koniec krotka pilka - czy BMW iX3 to Twoj ostatni elektryk?

Po sprzedazy wrocisz do spalinowki?

Czy rozwazasz elektryka jako zastepstwo X5M?

Proste pytania, proste odpowiedzi, nie trzeba lac na 2 strony jakie te elektryki zle i ile to "polprawd" pisze 🙂

Edytowane przez adamjttk

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.