Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Norwegia to dziwny kraj pod względem motoryzacji i pełny motoryzacyjnych abberacji. Równie dobrze moglibyśmy rozmawiać o motoryzacji na Kubie albo w Monaco.

Edytowane przez BMFun
Opublikowano

Lubię ten wątek poczytać i wasze dyskusje. Jakbyście dobrze pomyśleli to może warto by było robić jakiegoś wspólnego live’a…. To by mogło być ciekawe a patrząc po popularności tego wątku to byłaby szansa na oglądalność i zaciekawienie wśród ludzi. 
 

pisze na telefonie więc średnio ogarniam cytaty,ale chciałbym wrzucić tu swoje pewnie nic nie znaczące trzy grosze. 
 

rivian nie został czasem wchłonięty przez vw nie z jakiegoś mitycznego powodu technologicznego a po prostu z powodu ogromnych strat na każdym wyprodukowanym elektryku? 

Wycena tesli na giełdzie to czysta spekulacja i nic więcej. Poza tym to firma,która jak szybko urosła tak szybko może upaść i to pisze tylko w kontekście produkcji samochodów. Ich produkt się starzeje nie jest niczym rewolucyjnym już w tym momencie bo konkurencja jest coraz lepsza a tesla po prostu utrzymuje pozycję w sektorze,który sama zainicjowała jednak gdy patrzymy na mnogość modeli oferowanych przez konkurencję i skromna ofertę tesli. I też warto sobie uświadomić czy auta są naprawdę dla Muska czymś najważniejszym czy jednak wolałby latać w kosmos i tam realnie stać się pionierem bo według mnie w kwestii aut tesla dochodzi do ściany ze swoim produktem i jeśli nie wrzuci na rynek czegoś nowego z efektem wow to sprzedaż będzie spadać. BMW,Mercedes czy Audi mogą pewne rzeczy z punktu technologicznego robić wolniej,ale stoi za nimi cała masa ludzi na których działa magia znaczka i doskonale widać,że po tyłku dostają popularne marki a te premium mają się coraz lepiej chociaż ich produkt w zastraszającym tempie jest degradowany aczkolwiek to i tak dalej jest lepiej niż w Tesli. Dziwi mnie też ten jad w kierunku BMW,które dalej robi dobre samochody… doszła cała masa dziwnych spraw,niektóre modele są karykaturami swoich poprzedników,ale dalej marka oferuje więcej niż tesla… w sumie każda z niemieckiego premium daje więcej niż tesla poza ceną i takie są fakty…. Moja mama drugi rok użytkuje Teslę 3. Jeździ mało,ma nowy dom fotowoltaike ze swoim magazynem energii. Ląduje raz na tydzień,dwa ceni spokój cisze w tym aucie,ale czy kupiłaby ją drugi raz? Raczej nie bo nic nowego marka nie ma wartego uwagi a poza tym zadziałała magia ceny i dostępność od ręki. Cała filozofia. 
 

ps muszę się w końcu pochwalić na forum bo znalazłem g20 330d. Czasem tu Adam wyśmiewał tą generacje trójki,ale… deska w naturalnej skórze jest,webasto też, tylny napęd… jakieś żenujące( w stosunku do tesli - przepaść 😂) 5/5,5 do setki … jest klekot diesla i spektakularny zasieg. Jestem w szoku bo to auto pali tyle co moje poprzednie w 2.0d. 

elektryk nie ma sensu gdy nie posiadasz własnego źródła energii. Elektryk nie ma sensu gdy chcesz ze spokojem podróżować i być przygotowanym na różne warunki drogowo,pogodowe. 
I najważniejsze (według mnie) jaki jest sens elektryka gdy dzisiaj każda marka wypuszcza silniki,które potrafią przy dozwolonych prędkościach spalać jakieś komiczne ilości paliwa a te,którymi mamy ochotę nagiąć prawo to również się odwdzięczają spalaniem takim,że elektryk musi jechać dość wolno by osiągnąć chociaż zbliżoną wydajność. 
 

mieszkam w centrum Polski (60/70km pod Łodzią) i często jeżdżę do Warszawy a1 plus s8. Biorąc tesle od mamy muszę się ładować nie ma innej opcji. G20 można zalać i zapomnieć o stacji jeśli jedziemy wolno a i w sumie gdy noga ciężka to również nie ma co się martwić bo niedawno wracając (nie jestem hipokrytą) 180-220  średnia mi wyszła 10,3 z komputera a idealnie bezwietrznie nie było :). 
 

tak wiec elektryki to fajny gadżet,ale właśnie bardziej gadżet niż pełnoprawny wielozadaniowy samochód. Jak masz swój prąd to głupotą jest nie mieć nawet byle jakiego leafa czy golfa z zasięgiem 100/150 km bo to wystarczy dla żony czy córki,ale jako pełnoprawne daily jest to ciężki kawałek chleba i chociaż są miłe akcenty jak spektakularne 0-100 w tanich teslach tak wszak to na dłuższą metę elektryk nie jest w stanie zdominować nawet lichej spalinowki. Adam często wyśmiewa się z BMW,ale z elektryków to dopiero można się pośmiać szczególnie na autostradzie gdy małe bąki pokroju aygo,upa czy innej skody citigo łoją tyłek elektrykom… 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W Norwegii to każde auto spalinowe jest premium, r6/v6 to luksus a v8 to już tylko naftowy bonzo kupuje. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

auto które dopiero co debiutuje a cały czas jest dostępne praktycznie od ręki? Co poszło nie tak? M3 z dopłatą a pies z kulawą nogą go. IE chce? 

IMG_1571.png

Słonik jesteś moim idolem. Masz takie argumenty, że mucha nie siada. To lepsze od tego co BMFun napisał, że to wina Tesli, że BMW obcina wyposażenie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Potwierdzam plotki. W piłce nożnej płace stały się tak zle, ze czołowi gracze muszą dorabiać na uberze. Do tego norweska moda bycia skromnym rozlała się na świat. Gwiazdy/piłkarze porzucają swoje lambo/ferrari/bentley aby przesiąść się do cyberteucka. W Dubaju sytuacja jest podobna. Można spotkać dziesiątki porzuconych aut kurzących się na poboczach. Problem dotknął nie tylko motoryzacji niestety. W Europie nie dostaniesz rolexa od ręki podczas gdy na każdym tureckim bazarze są one dostępne. Najwyraźniej przez brak popytu cala produkcja została przekierowana do Turcji. Tymczasem w USA 

IMG_1594.png

  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
19 godzin temu, eSzet94 napisał(a):

rivian nie został czasem wchłonięty przez vw nie z jakiegoś mitycznego powodu technologicznego a po prostu z powodu ogromnych strat na każdym wyprodukowanym elektryku?

Mowienie o "wchlonieciu" jest zupelnie niepoprawne. 

Dla Riviana to oczywiscie finansowanie, ktore pozwoli na wolumenowa produkcje nowego modelu w segmencie D, ale i doswiadczenie/koneksje VW jezeli chodzi o poddostawcow (tansze czesci etc). 

A dla VW to przede wszystkim GUI z OTA, ktore w grupie VW lezy i kwiczy - projekt/startup Cariad okazal sie spektakularna klapa, ale i same know-how apropo napedow/baterii Riviana ktore tez sa topowe. No i sama marka, ktora na rynku US kojarzy sie rewelacyjnie, wprost przeciwnie do VW ^^

19 godzin temu, eSzet94 napisał(a):

Wycena tesli na giełdzie to czysta spekulacja i nic więcej. Poza tym to firma,która jak szybko urosła tak szybko może upaść i to pisze tylko w kontekście produkcji samochodów.

Idac tym tokiem rozumowania to wycena wszystkich firm na swiecie to "czysta spekulacja" a Nvidia to banka stulecia obecnie.

BMW zatrudnia 150k pracownikow na swiecie, Tesla 140k, jak wyobrazasz sobie ten szybki upadek?

Tesla buduje potezne i nowoczesne fabryki, wprowadza wciaz nowe produkty na ktory jest kosmiczny hype, optymalizuje produkcje na skale ktora do niedawna byla niewyobrazalna dla tradycyjnych producentow, wprowadzila sprzedaz bezposrednia bez dealerow, pracuje samodzielnie nad autonomia, wprowadzila dzialajace OTA, mobilne serwisy etc etc --> to jak Tesla rozpycha sie na rynku sprawia, ze producenci jak BMW w panice sie reorganizuja bo grozi im po prostu zapasc i marginalizacja, ktora sie juz dzieje na rynkach gdzie sprzedaz elektrykow mocno rosnie. Wiem, ze fani nie widza co sie dzieje bo przeciez 3-er jest niesmiertelne ale to co widzimy w polityce BMW jest bezposrednia odpowiedzia na dzialania Tesli, BMW nie jest obecnie wyznacznikiem jakichkolwiek trendow w motoryzacji, jedyne co obecnie stara sie zrobic to nie wypasc z peletonu a robi to poprzez mniej lub bardziej nieudolne kopiowanie tego co robi Tesla i nie ma co sie obrazac z tego powodu. Ja to mowie od lat --> BMW to marka wolumenowa jak Renault czy Fiat, za kilka lat personalizacja i 30 stronicowe cenniki beda mglistym wspomnieniem, zniknie skorzana tapicerka, znikna ekrany/liczniki przed kierowca, pokretla idrive, znikna dealerzy, znikna USS, znikna radary --> to wszystko co robi Tesla predzej czy pozniej BMW bedzie musialo zaimplementowac jezeli bedzie dalej chcialo utrzymac sprzedaz. BMW to nie Porsche czy Ferrari a gloryfikowany VW obecnie. Tesla po prostu robi zmiany i rewolucje szybciej i efektywniej bo jest dynamiczniejsza firma dzialajaca jak duzy startup i wyznacza standardy w motoryzacji obecnie, ot taki Apple wsrod smartphonow na dzis. I jeszcze raz - ciezko sie obrazac na rzeczywistosc.

A rynek to odpowiednio wycenia, nie wiem gdzie Ty tu widzisz "spekulacje".

W jaki sposob wg Ciebie firma ktora klepie obecnie blisko 2M aut mialaby nagle szybko upasc? Predzej legacy sie niektorzy zawina badz beda wykupywani przez Chinczykow 😉

19 godzin temu, eSzet94 napisał(a):

Ich produkt się starzeje nie jest niczym rewolucyjnym już w tym momencie bo konkurencja jest coraz lepsza a tesla po prostu utrzymuje pozycję w sektorze,który sama zainicjowała

Przepraszam ale po prostu piszesz od rzeczy.

Dla przypomnienia - model Y w zeszlym roku byl najczesciej kupowanym modelem samochodu na calym swiecie, kilka miesiecy temu miala premiera trucka, ktory ma potencjal sprzedazy na kilkaset tys sztuk rocznie, model 3 zostal wlasnie zaktualizowany i oferuje osiagi/wydajnosc o jakiej konkurencja moze tylko pomarzyc, produkcja ciezarowek sie dopiero w sumie zaczyna.

Jaki widzisz potencjal wzrostu dla Tesli ktora nawet nie ma jeszcze auta w segmencie C a jaki dla BMW ktore ma chyba ze 100 roznych modeli/wersji?

Auta spalinowe juz sa na wymarciu, to sa ostatnie lata ich egzystencji, za 5-10 lat w PL bedziesz mial to samo co w NO --> w salonie bedzie 15 elektrykow czy niedobitki hybryd z zasiegiem elektrycznym 200km, o dieslach bedziesz czytal w encyklopedii badz szukal ich u rolnikow gdzies na Podlasiu w stodolach.

19 godzin temu, eSzet94 napisał(a):

czy auta są naprawdę dla Muska czymś najważniejszym czy jednak wolałby latać w kosmos i tam realnie stać się pionierem bo według mnie w kwestii aut tesla dochodzi do ściany ze swoim produktem i jeśli nie wrzuci na rynek czegoś nowego z efektem wow to sprzedaż będzie spadać.

Musk to nie Tesla, w sumie dla firmy powoli byloby dobrze gdyby sie juz usunal w cien bo zrobil swoja robote, teraz moga przejac inni stery.

Jezeli dla Ciebie model 3 ktory ma wltp prawie 700km za 225k PLN czy Cybertruck czy Semi czy baterie 4680  czy osiagi Plaida czy 10,8s na cwiartke w modelu 3P sa dochodzeniem do sciany to ok, mamy BARDZO rozbiezne opinie. Motoryzacja to nie jest wieczne odswiezanie 320d i restylizacja zderzakow i reflektorow ^^

19 godzin temu, eSzet94 napisał(a):

BMW,Mercedes czy Audi mogą pewne rzeczy z punktu technologicznego robić wolniej,ale stoi za nimi cała masa ludzi na których działa magia znaczka i doskonale widać,że po tyłku dostają popularne marki a te premium mają się coraz lepiej chociaż ich produkt w zastraszającym tempie jest degradowany aczkolwiek to i tak dalej jest lepiej niż w Tesli.

Magia znaczka jest olbrzymia, tu sie z Toba mocno zgadzam, mnie tez ciagnie do BMW bo lubie marke. VW czy Toyota czy Peugeot maja miliony lojalnych klientow i to nic zlego.

Ale na koniec dnia jest tez praktycznosc i magia znaczka nie pomoze jezeli produkt odstaje mocno od tego co oferuje konkurencja. Moglbym Ci podac milion przykladow, taki BMFun wybierze iX3 ale 100 kolejnych osob wybierze model Y --> bo produkt BMW, mimo ze szumnie nazywany premium, nie stoi w jednej linii z produktem konkurencji. A BMW wola sobie za niego podobne czy tez wieksze pieniadze (sic). I klienci glosuja portfelem. I tez nie ma co sie na to obrazac.

Wiec jak mi mowisz "dalej lepiej niz w Tesli" to ja sie pytam -- z czym lepiej? Z osiagami? efektywnoscia? technologia? 

Bo dla mnie lepiej to jeszcze jest poki co jedynie z "kultura" produkcji samochodow --> marki legacy maja duzo wiecej doswiadczenia i nie ida "na zywiol" jezeli chodzi o produkcje, kazdy egzemplarz jest sumiennie sprawdzony, szczeliny, materialy, lakier, jakies pierdoly typu zawiasy, amortyzatory etc etc --> Tesli zdarza sie jeszcze czesto wylozyc na jakichs prostych rzeczach, naprawiaja procesy szybko w produkcji z miesiaca na miesiac ale pewien "niesmak" prowizorki pozostaje. Cena jaka placa za tak dynamiczne zwiekszanie wolumenu produkcji niestety i postrzeganie firmy jako "rozwijajacej sie".

19 godzin temu, eSzet94 napisał(a):

w sumie każda z niemieckiego premium daje więcej niż tesla poza ceną i takie są fakty….

Jezeli przez "wiecej" mowisz "wiecej kg" to zgadzam sie w 100% 😄

19 godzin temu, eSzet94 napisał(a):

Moja mama drugi rok użytkuje Teslę 3. Jeździ mało,ma nowy dom fotowoltaike ze swoim magazynem energii. Ląduje raz na tydzień,dwa ceni spokój cisze w tym aucie,ale czy kupiłaby ją drugi raz? Raczej nie bo nic nowego marka nie ma wartego uwagi a poza tym zadziałała magia ceny i dostępność od ręki. Cała filozofia. 

Zarowno cena jak i dostepnosc od reki sa super wazne.

Ale nie przesadzajmy - nie bylo Hyundaia albo Kii jakiejs za 150k PLN dostepnej na stocku? Czemu akurat Tesle wybrala? 😉

19 godzin temu, eSzet94 napisał(a):

elektryk nie ma sensu gdy nie posiadasz własnego źródła energii. Elektryk nie ma sensu gdy chcesz ze spokojem podróżować i być przygotowanym na różne warunki drogowo,pogodowe. 
I najważniejsze (według mnie) jaki jest sens elektryka gdy dzisiaj każda marka wypuszcza silniki,które potrafią przy dozwolonych prędkościach spalać jakieś komiczne ilości paliwa a te,którymi mamy ochotę nagiąć prawo to również się odwdzięczają spalaniem takim,że elektryk musi jechać dość wolno by osiągnąć chociaż zbliżoną wydajność. 
mieszkam w centrum Polski (60/70km pod Łodzią) i często jeżdżę do Warszawy a1 plus s8. Biorąc tesle od mamy muszę się ładować nie ma innej opcji. G20 można zalać i zapomnieć o stacji jeśli jedziemy wolno a i w sumie gdy noga ciężka to również nie ma co się martwić bo niedawno wracając (nie jestem hipokrytą) 180-220  średnia mi wyszła 10,3 z komputera a idealnie bezwietrznie nie było :). 
tak wiec elektryki to fajny gadżet,ale właśnie bardziej gadżet niż pełnoprawny wielozadaniowy samochód. Jak masz swój prąd to głupotą jest nie mieć nawet byle jakiego leafa czy golfa z zasięgiem 100/150 km bo to wystarczy dla żony czy córki,ale jako pełnoprawne daily jest to ciężki kawałek chleba i chociaż są miłe akcenty jak spektakularne 0-100 w tanich teslach tak wszak to na dłuższą metę elektryk nie jest w stanie zdominować nawet lichej spalinowki. Adam często wyśmiewa się z BMW,ale z elektryków to dopiero można się pośmiać szczególnie na autostradzie gdy małe bąki pokroju aygo,upa czy innej skody citigo łoją tyłek elektrykom… 

Duzo zgody - kazdy musi sobie wybrac naped jaki pasuje konkretnie jemu, jak sie mnie zapytal kiedys ktos z rodziny czy polece mu Tesle gdy on jezdzi 40-50k km rocznie po polskich autostradach z mocno nieprzepisowymi predkosciami --> nie, nie polecilem, powiedzialem zeby zostal poki co przy dieslu. Ani styl jazdy, ani pokonywane odleglosci ani infrastruktura nie przemawialy za dieslem w jego specyficznych warunkach.

To powiedziawszy --> dla 99% ludzi na swiecie jazda z predkoscia 160, 180 czy 200km/h to jest SCI-FI i warto tez byc tego swiadomym.

Dla 90% ludzi na swiecie autostradowe trasy po 600, 800 czy 1000km od strzalu to tez  SCI-FI i tez warto byc tego swiadomym.

Ludzie mowia ze norweskie podworko jest specyficzne - zgoda, ale polskie podworko tez jest specyficzne --> spytaj sie jakiegos Holendra, Belga czy innego Szweda czy jezdzi po autostradach 180-200km/h mrugajacy dlugimi jak ktos mu z pasa nie chce zjechac, spytaj sie ich czy do Chorwacji 2000km robia od strzalu co roku etc etc. Spojrza jak na wariata bo oni autem robia 10-15k km rocznie jezdzac do pracy czy na zakupy. I w tych warunkach 5m limuzyna czy SUV z jakims V8 srednio sie sprawdza bym powiedzial, naped elektryczny rozwiazuje tu duzo problemow.

 

Ogolnie podoba mi sie Twoj post i z wieloma tezami sie zgadzam, z wieloma nie zgadzam --> kazdy ma swoj punkt widzenia i potrzeby. Gratuluje 330d 😉

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Na początku dzięki @eSzet94 za fajny i merytoryczny post 👍 Witamy w wątku 👋. Z bardzo wieloma kwestiami się z Tobą zgadzam, lecz Ty je ująłeś subtelnie i bez ironii która mi się nieraz zdarza.

Do paru kwestii muszę się odnieść, które Adam napisał, bo nie do końca się z nimi zgadzam 🙂 

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Tesla po prostu robi zmiany i rewolucje szybciej i efektywniej bo jest dynamiczniejsza firma dzialajaca jak duzy startup i wyznacza standardy w motoryzacji obecnie, ot taki Apple wsrod smartphonow na dzis. I jeszcze raz - ciezko sie obrazac na rzeczywistosc.

(...)

BMW zatrudnia 150k pracownikow na swiecie, Tesla 140k, jak wyobrazasz sobie ten szybki upadek?

Hahaha, działa jak "duży startup", "zatrudnia 140k pracowników". To się nazywa oksymoron. To tak jakby powiedzieć ciepły śnieg 🙂 Tesla była startupem może do max 2020r, dziś jest wielką korpo i coraz mniej się różni od producentów legacy. Z pewnością dużo tam polityki,  "klimat startupu" to może czuć po spowolnieniu rozwoju firmy, która zamiast rozwijać TM3/Y czy wypuszczać TM2, to coraz bardziej skupia się na spełnianiu zachcianek Elona typu Cybertruck, który póki co wygląda jak kapiszon dla celebrytów. Odejście Elona, jak sugerujesz, bardzo przyspieszyłoby tylko proces stawania się wielkim korpo z wielką polityką wewnętrzną. Jeśli tak sobie wyobrażasz klimat startupu, to znaczy że nigdy w startupie chyba nie pracowałeś 🙂

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

A rynek to odpowiednio wycenia, nie wiem gdzie Ty tu widzisz "spekulacje".

W jaki sposob wg Ciebie firma ktora klepie obecnie blisko 2M aut mialaby nagle szybko upasc? Predzej legacy sie niektorzy zawina badz beda wykupywani przez Chinczykow 😉

Przepraszam ale po prostu piszesz od rzeczy.

Dla przypomnienia - model Y w zeszlym roku byl najczesciej kupowanym modelem samochodu na calym swiecie, kilka miesiecy temu miala premiera trucka, ktory ma potencjal sprzedazy na kilkaset tys sztuk rocznie, model 3 zostal wlasnie zaktualizowany i oferuje osiagi/wydajnosc o jakiej konkurencja moze tylko pomarzyc, produkcja ciezarowek sie dopiero w sumie zaczyna.

Doprecyzuj. Pierwsze miejsce to już historia i świetny przykład pokazujący że Tesla się niewiele rozwija, czego sam jesteś najlepszym przykładem kupując stare BMW i4. Przepraszam, ale Cybertruck to auto dla celebrytów i sprzedaż kilkaset tys rocznie, to mrzonki fanów Tesli. Dzisiaj sprzedaż Cybertruck w raportach Tesli mieści się w pozycji "inne samochody". Nie zastanawiało Cię dlaczego? 🙂

Kiedyś pisałeś że na Cybertrucka jest 1 milion zamówień. Nie zastanawiało się dlaczego teraz Tesla tego nie publikuje. Jak myślisz ile jest zamówień aktualnie? 2mln? 3mln? czy może 200tys? 

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Jaki widzisz potencjal wzrostu dla Tesli ktora nawet nie ma jeszcze auta w segmencie C a jaki dla BMW ktore ma chyba ze 100 roznych modeli/wersji?

Proste - liczby mówią dokładnie odwrotnie. Tesla notuje spadki w tym roku, w zeszłym były delikatne wzrosty. Za to elektryki BMW sprzedają się świetnie i w tym roku planują sprzedać 500tys elektryków, mimo że nadal sprzedaje im się dobrze auta spalinowe, więc są bardziej odporni na widzimisię klientów oraz rządów w kwestii dofinansowania BEV. W poprzednim roku BMW sprzedało trochę ponad 300tys elektryków, corocznie notując od paru lat dwucyfrową  dynamikę wzrostu, dużo wyższą niż Tesla.

Ja bym powiedział, że paliwo do wzrostu Tesli się kończy, a jako że jest duży hype na Teslę, to kupują akcje taksówkarze, panie w amerykańskich Biedronkach i inni niekoniecznie przywiązujących wagę do danych finansowych, czyli fundamentów.

 

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Jezeli dla Ciebie model 3 ktory ma wltp prawie 700km za 225k PLN czy Cybertruck czy Semi czy baterie 4680  czy osiagi Plaida czy 10,8s na cwiartke w modelu 3P sa dochodzeniem do sciany to ok, mamy BARDZO rozbiezne opinie. Motoryzacja to nie jest wieczne odswiezanie 320d i restylizacja zderzakow i reflektorow ^^

Mamy 2024 rok, 4 lata po premierze, a sprzedaż Plaida rocznie to pewnie max 15-20tys szt.

10.8s na ćwiartkę to faktycznie będzie koń pociągowy sprzedaży, czego sam jesteś przykładem - od pół roku czekałeś na nowy model TM3 jak to nazywałeś "Plaid", a wyszedł kapiszon, który nawet Ciebie zagorzałego fana rozczarował i poszedłeś do BMW dorabiając tutaj teorie.

 

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Magia znaczka jest olbrzymia, tu sie z Toba mocno zgadzam, mnie tez ciagnie do BMW bo lubie marke. VW czy Toyota czy Peugeot maja miliony lojalnych klientow i to nic zlego.

Ale na koniec dnia jest tez praktycznosc i magia znaczka nie pomoze jezeli produkt odstaje mocno od tego co oferuje konkurencja. Moglbym Ci podac milion przykladow, taki BMFun wybierze iX3 ale 100 kolejnych osob wybierze model Y --> bo produkt BMW, mimo ze szumnie nazywany premium, nie stoi w jednej linii z produktem konkurencji. A BMW wola sobie za niego podobne czy tez wieksze pieniadze (sic). I klienci glosuja portfelem. I tez nie ma co sie na to obrazac.

Co Ty z tą magią znaczka? To dlaczego Tesla z taką ilością hype'u nie ma "magii"? Ja bym powiedział że wokół Tesli jest tyle hype, że tam jest magia, a pomimo tego sprzedaż siada i ludzie wracają do legacy.

 

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Wiec jak mi mowisz "dalej lepiej niz w Tesli" to ja sie pytam -- z czym lepiej? Z osiagami? efektywnoscia? technologia? 

Tesla wieje nuuuuuufuudą. Niewiele tam się dzieje. Ciebie też znudziła.

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

BMW zatrudnia 150k pracownikow na swiecie, Tesla 140k, jak wyobrazasz sobie ten szybki upadek?

 

No to niezła teoria - BMW od 4 lat że upadnie (czyt wykupi go chiński gigant) mimo 150k zatrudnienia, a Tesla nie upadnie bo ma 140k. Ja nie wróżę Tesli upadku, lecz dołączenia do producentów legacy i mająca swój stały udział w rynku. Już dawno wyprzedziło ją technologicznie mnóstwo firm i niemieckich i chińskich i koreańskich. A te "wielkie zalety Tesli" to stare odgrzewane kotlety które nie smakują już tak bardzo i się znudziły nawet Tobie. Dlaczego nie ulegasz magii znaczka Tesla i dalej nie stołujesz się daniami typu TM3P? Odpowiedź wszyscy znamy.

Ciekawe jak mógł upaść duży bank w 2008 zatrudniający 26tys osób...

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@BMFun Nie wiem ile mozna pisac o tej i4 (pewnie do znudzenia), wiec odpowiem Ci po raz n-ty 🙂

To, ze zamowilem i4 M50 nie zmienia w zadnym stopniu tego, ze jest to samochod elektryczny praktycznie pod kazdym wzgledem GORSZY od nowej TM3P. W wielu aspektach jest duzo gorszy wrecz biorac pod uwage latke "premium" firmy. 

Ma gorszy zasieg, jest wolniejszy, ciezszy, ma mniej miejsca w srodku, ma wiekszy promien skretu, nie ma dostepu do sieci SC, w wielu miejscach jego technologia jest ARCHAICZNA w porownaniu nie tylko do Tesli ale i do Kii czy Hyundaia. Ma tez oczywiscie swoje zalety ktore odziedziczyl po kilkudziesieciu latach doswiadczenia BMW w produkowaniu aut, temu tez oczywiscie ciezko zaprzeczyc. Na czesc niedostatkow i4 mozna przymknac oko jak ma to byc wozidlo do pracy i uzytek 2x20min dziennie (np SC mi wisza zupelnie w przypadku tego auta, nie interesuje mnie mniejszy zasieg czy miejsce z tylu)

Glownym powodem zamowienia tego auta jest smieszna cena (kupuje go w praktyce za 50% jego europejskiej wartosci) oraz chwilowe znudzenie Teslami, bo dla przypomnienia, w przeciagu ostatnich ~4 lat kupilem 3 Tesle. W Norwegii na dzis to auto jest tansze od TM3P w praktyce (za friko lakier metaliczny, hak elektryczny, zestaw kol zimowych, lepsze finansowanie) co pokazuje tylko jak bardzo BMW walczy o swoj udzial w rynku i jak bardzo boli ich tesloizacja norweskich drog. 

Jezeli po pol roku to auto bedzie mnie za bardzo irytowac (ciezko wychwycic wszystkie wady z krotkich jazd testowych oraz zmienic niektore przyzwyczajenia z Tesli) - sprzedam je chocby po pol roku i bez mrugniecia okiem wroce do nowej TM3P.

Jak jestes zwolennikiem teorii spiskowych to mozesz powiedziec, ze kupuje je tylko po to zeby je sprzedac za pol roku, wrocic do TM3P i pisac tu jakie to auto jest beznadziejne 😜 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, adamjttk napisał(a):

Jak jestes zwolennikiem teorii spiskowych to mozesz powiedziec, ze kupuje je tylko po to zeby je sprzedac za pol roku, wrocic do TM3P i pisac tu jakie to auto jest beznadziejne 😜 

No przecież to było wiadomo od początku , kto by zmienił Tesle na BMW 🙂 

Adam ja bym juz dzisiaj z własnej woli nie kupił auta do którego trzeba nosić kluczyk.

Obraz z tych Waszych przepychane jest taki: Adam pisze, że Tesla jest 2 długości przed innymi, a pozostali dokładnie odwrotnie. 

Przeciętny człowiek nic z tego nie zrozumie. Ja już to pisałem. Jak bym przeczytał forum to bym na pewno Tesli nie kupił. 

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bank of America oszacował poziom optymalizacji kosztowej w  Tesli na tle [amerykańskich] konkurentów. Instytucja oceniła, że cały zestaw komponentów, wliczając w to baterie, koła, opony, szyby czy metal, producent płaci mniej niż 30 000 dolarów, równowartość poniżej 121 000 złotych. Reszta branży płaci więcej średnio o 17 000 dolarów, równowartość 68 500 złotych. Dlatego to  Tesla dyktuje ceny na rynku i może nim sterować, przy okazji doprowadzając do rozpaczy inne marki.

https://elektrowoz.pl/auta/tesla-produkuje-samochody-elektryczne-najtaniej-na-rynku-komplet-komponentow-za-rownowartosc-ponizej-121-000-zl/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
42 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

Kriss, ile można taką samą dezinformacje powielać. Już mi się nie chce tego prostować. Zapominasz po raz kolejny o opłatach stałych i opłatach za przesył. W wiaderku ten prąd będziesz sobie nosił z elektrowni? Czy będziesz jeździł do elektrowni ładować kupując „bezpośrednio od producenta”.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Adam ja bym juz dzisiaj z własnej woli nie kupił auta do którego trzeba nosić kluczyk.

To jest akurat jedna z rzeczy o ktorych sie dowiedzialem po zamowieniu auta i nie powiem, wkur&^& mnie niemilosiernie.

Jakbys mi powiedzial, ze BMW nie potrafi zaimplementowac w lifcie i4 M50 AD 2024 (w NO czy US to juz AD 2025) technologii NASA - otwierania auta bez noszenia kluczyka czy bez przykladania telefonu do klamki kierowcy (rotfl!) to bym Cie wysmial.

Ale kto jezdzi "premium" w cyrku sie nie smieje.

Jestem przekonany ze takich kwiatkow w UI bedzie dziesiatki, dlatego tez po czesci chetnie pojezdze dluzej tym wynalazkiem i porownam do TM3

Chociaz na forum juz slysze, ze jest narracja ze i4 to juz dinozaur, przestarzala technologia etc, strasznie szybko sie starzeja produkty BMW mozna powiedziec ^^

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
45 minut temu, BMFun napisał(a):

Kriss, ile można taką samą dezinformacje powielać. Już mi się nie chce tego prostować. Zapominasz po raz kolejny o opłatach stałych i opłatach za przesył. W wiaderku ten prąd będziesz sobie nosił z elektrowni? Czy będziesz jeździł do elektrowni ładować kupując „bezpośrednio od producenta”.

masz i sobie dodaj i wróc z informacją po ile będzie 1 kWh w nocy

po co mi piszesz o opłatach stałych, przecież czy będę ładował auto czy nie to je płacę

 

https://www.tauron.pl/dla-domu/prad/taryfa-sprzedawcy/g12w

  • Moderatorzy
Opublikowano

Pojeździłem ostatnio Modelem X i to chyba jakimś świeżym bo miał te debilne kierunkowskazy na kierownicy (na rondzie zupełnie bezużyteczne, jeździsz jak tłumok bez kierunków). Zupełnie się nie dziwię że sprzedaż Tesli to Model 3 i Y. Te samochody bronią się stosunkiem ceny do osiągów i wyposażenia. Natomiast ten wynalazek jest naprawdę słaby. Wszystko ale to wszystko w środku skrzypi i strzela. Tapicerka w tym budżecie wciąż bardzo mocno rozczarowuje (tu akurat biała). Te drzwi wyglądają i brzmią jakby miały się zepsuć za chwilę. Ogólnie bardzo się zdziwiłem bo jeździłem Modelem X tuż po jego premierze (pisałem kiedyś tam w wątku) i byłem przekonany że wszystko zostało już mocno poprawione. Natomiast nie, nie zostało. Design jest już bardzo przestarzały, zwłaszcza tył. Wnętrze nie ma absolutnie żadnego podejścia do samochodów typu Q7/X5/GLE. Serio się rozczarowałem.

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
13 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

masz i sobie dodaj i wróc z informacją po ile będzie 1 kWh w nocy

po co mi piszesz o opłatach stałych, przecież czy będę ładował auto czy nie to je płacę

 

https://www.tauron.pl/dla-domu/prad/taryfa-sprzedawcy/g12w

BMFun jak tam obliczenia?

Okazało się, że są 2 Taurony: Gliwice i Kraków. Ja płacę do Krakowa więc będę miał 67 groszy za 1 kWh z wiaderkiem 🙂 

image.thumb.png.9ae01a788751ddc61526e6712c497d2f.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

BMFun jak tam obliczenia?

Okazało się, że są 2 Taurony: Gliwice i Kraków. Ja płacę do Krakowa więc będę miał 67 groszy za 1 kWh z wiaderkiem 🙂 

image.thumb.png.9ae01a788751ddc61526e6712c497d2f.png

Licz sobie sam. A jak już coś piszesz, to nie wprowadzaj innych w błąd ze liczy się sama cena kWh a samochód zużywa mikroskopijne ilości kWh, bo to dyskusja na poziomie tych, co twierdzą ze ich tdi czy inne 520d pali 4l/100km

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja policzyłem i podałem cenę, a Ty to podważyłeś...

46 groszy za 1 kWh w nocy, do tego VAT i koszt dystrybucji 11 groszy brutto. Razem 67 gr kosztuje ładowanie auta z gniazdka w taryfie G12W w Tauronie. 

Do cen prądu doliczysz się oczywiście koszty stałe, ale one nie zależą od ilości kWh i są pomijalne. Bez względu na to czy będę lądował czy nie to muszę je zaplacic. 

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

70 gr x ~18kWh i jezdzimy za 12 pln za 100km po miescie. Elektryk moze miec 200KM czy 1000KM, bez znaczenia dla zuzycia energii przy podobnym stylu jazdy. Przewaga technologii

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, adamjttk napisał(a):

70 gr x ~18kWh i jezdzimy za 12 pln za 100km po miescie. Elektryk moze miec 200KM czy 1000KM, bez znaczenia dla zuzycia energii przy podobnym stylu jazdy. Przewaga technologii

Sprawdziłem wczoraj jak tam moja średnią zużycia i od września wynosi 17,1 kWh. Realnie rok jazdy wyjdzie 2000 zł!!! Bez tras oczywiście. Autem spalinowym płaciłem za to samo 12000 zł.

Przewaga technologi 😀

 

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nowe M5 to plugin???? Kompletna porażka,  nie rozumiem po co. Dla mnie M powinno być wyłącznie spalinowe. 

Stosunek mocy do masy jest gorszy niż w F90.

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Szczerze powiem przerazajace to jest.

W 5 lat, pomiedzy 2020 a 2025 wzrost ceny energii w G11 to 100% (0,69 PLN-->1,36 PLN), w taryfie G12 jeszcze gorzej bo w 3 lata cena sie podwoila (0,35PLN-->0,7PLN) 😕

Tu nie chodzi juz o elektryki bo kupujac auto za 200k PLN czy miesiecznie za energie zaplacisz 100 PLN czy 300 PLN to w praktyce nie ma znaczenia ale to spowoduje wzrost cen wszystkiego i jak zwykle po dupie dostana Ci co ledwo wiaza koniec z koncem.

Az z ciekawosci sprawdzilem cene energii w NO --> all in all 0,57PLN/kWh 😕

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.