Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te parametry Porsche robią wrażenie. Dla mnie do robienia tras faktycznie mógłby to być jeden samochód już. Tylko…nie jest to do końca rodzinny samochód z bagażnikiem 430l. Wsiadanie do niego bardzo niewygodne - kiedyś próbowałem w salonie. Pewnie w budzie Suv nie miałby takich zasięgów. Chyba że Cayenne pokaże coś innego.

Druga sprawa to straszny spadek wartości tych aut. Za dobrze wyposażone 4S trzeba zapłacić 700k, a widziałem na OtoMoto jakiegoś 3-latka za 290k.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wg mnie auto typowe na trasy, dlatego fajnie, że technologia pozwala na realnie 400 km przelotu. BMW i5 też powinno mieć podobne osiągi, a póki co nie ma. Wkoło komina tylko suv.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Wg mnie auto typowe na trasy, dlatego fajnie, że technologia pozwala na realnie 400 km przelotu. BMW i5 też powinno mieć podobne osiągi, a póki co nie ma. Wkoło komina tylko suv.

Lubię to „szufladkowanie” - i5 na trasy i Taycan na trasy, bo tak Adam powiedział. Tylko że jakoś klienci używają po swojemu i większość Taycanow 3letnich ma po 20-40tys km. Tyle to robi mój iX3 wokół komina. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
37 minut temu, BMFun napisał(a):

Lubię to „szufladkowanie” - i5 na trasy i Taycan na trasy, bo tak Adam powiedział. Tylko że jakoś klienci używają po swojemu i większość Taycanow 3letnich ma po 20-40tys km. Tyle to robi mój iX3 wokół komina. 

BMFun, to nie jest szufladkowanie a zdrowy rozsadek.

Ponad 5m limuzyna segmentu E to nie jest typowo miejskie auto chocbys nie wiem jak mocno tupal nogami.

Mozna z niego oczywiscie korzystac glownie w miescie jak ktos sie uprze, rownie dobrze mozna jezdzic po miescie V-klasa jak sie uprzesz, co nie znaczy ze do tego jest auto przeznaczone i wykorzystywane przez wiekszosc osob.

Sa tam jakies definicje klas samochodow

https://pl.wikipedia.org/wiki/Klasa_samochodu

i przy segmencie E stoi:

"klasa wyższa-średnia (segment E, ang. executive cars) – duże, komfortowe i bogato wyposażone samochody, których celem jest nie tylko użytkowanie przez rodziny, ale także jako reprezentacyjne limuzyny dla firm. Technika i wyposażenie w nich zawarte pozwala na długie podróże - a dane techniczne czołowych wersji mogą nierzadko konkurować nawet z typowymi samochodami sportowymi"

Czy technika pozawala i5 na dlugie podroze? 😉

No coz, taka sama "technika" jest w VW ID.3 (80kWh) 2 segmenty nizej, po limuzynie premium spodziewalbym sie "odrobine" lepszej techniki ^^

 

PS. I zeby nie bylo ze wplatuje znowu Tesle w te przepychanki - BMW iX moim skromnym zdaniem jest 2 rzedy wielkosci lepszym wyborem od i5 na dzisiaj bo po miescie jest wygodniejszy do wsiadania/wysiadania, wygodniejszy do wozenia dzieciakow z tylu, wygodniejszy jezeli chodzi o bagaznik, a na trasy krotsze i dluzsze ma +100kWh baterie.

Juz nie wspominajac o tym, ze mozna go doposazyc w wiele opcji "premium" typowych dla segmentu E w przeciwienstwie do i5.

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 godzin temu, BMFun napisał(a):

Lubię to „szufladkowanie” - i5 na trasy i Taycan na trasy, bo tak Adam powiedział. Tylko że jakoś klienci używają po swojemu i większość Taycanow 3letnich ma po 20-40tys km. Tyle to robi mój iX3 wokół komina. 

Ta, rtak, bo Adam tak powiedział...

BMFun trochę więcej dystansu. 

Ja miałem 3 szt BMW 5 przez kilkanaście lat i na codzień jezdzilem w koło komina.  Ale też jezdzilem w trasy i zdecydowanie te auta najlepiej sie sprawdzaly w trasie do jeżdżenie z dużymi prędkościami, tj. 180-200 km/h.

Dzisiaj takie prędkości to zbyt duże ryzyko, dlatego nawet w trase ja bym wolał suva do jazdy z rodziną, bo one raczej nie jeżdżą 200 km/h.

A na codzień zdecydowanie są praktyczniejsze suvy niż sedany.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Ta, rtak, bo Adam tak powiedział...

BMFun trochę więcej dystansu. 

Ten co nie wyczuł ironii 😉 

2 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Ja miałem 3 szt BMW 5 przez kilkanaście lat i na codzień jezdzilem w koło komina.  Ale też jezdzilem w trasy i zdecydowanie te auta najlepiej sie sprawdzaly w trasie do jeżdżenie z dużymi prędkościami, tj. 180-200 km/h.

Użytkujesz tak jak ja użytkuję 5ki, X5ki (większość wokół komina i czasem trasy). Ja bym powiedział że każdy jeździ tak jak potrzebuje, czyli większość ludzi wokół komina. Jeszcze 4,5 roku temu Adam przytaczałł setki razy argument że i tak większość osób jeździ na codzień 30-40km a w trasy 1-2 razy w roku, ale wtedy próbował udowodnić inną tezę - że można się przesiąść na elektryki. Dzisiaj jak trzeba pojechać po i5, to już ta teza nie pasuje i trzeba wrzucić tą o 180 stopni odmienną, czyli limuzynę sgmentu E kupuje się do jazdy w trasę, a 5metrowe mastodonty nie "są stworzone" do jazd po mieście (no ale głównie tam jeżdżą). To już właściciel limuzyny klasy E nie jeździ 30-40km dziennie, tylko robi po 50-60tys km rocznie, a na trasie ściga się z kierowcami Skody którymi jeżdżą przedstawiciele handlowi. Tylko ja widzę coś innego pod szkołami, czy tutaj na forum - ja, Kriss, czy jak dobrze kojarzę @rkmi09 też wokół komina głównie. Tylko chyba @słonik40 jeździ najwięcej w trasy EQE 🙂

2 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Dzisiaj takie prędkości to zbyt duże ryzyko, dlatego nawet w trase ja bym wolał suva do jazdy z rodziną, bo one raczej nie jeżdżą 200 km/h.

Jak ja obserwuję, to czasem jeżdżą 😉 Poziom wyciszenia suv-ów dzisiaj nie odbiega specjalnie od limuzyn.

2 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

A na codzień zdecydowanie są praktyczniejsze suvy niż sedany.

+1

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@BMFun jak kupowałem Eqe Suva to miałem ofertę na stole na taryfa na sport tourismo 4s plus koła zimowe warte ze 30k plus leasing 1 procent w cenie 550k więc różnica w cenie w stosunku do mojego Eqe różnica w cenie kosmetyczną. Ja bym go brał, byliśmy w salonie ale jak żona wsiadła do auta to stwierdziła że będzie bała się nim jeździć bo siedzi prawie na ziemi a dach jest tuż nad głową. Jeśli chodzi o bagażnik to o dziwo w wersji kombi taycana jest on bardziej pakowny jak w cayenne coupé hybrid. Jednak klaustrofobia w kabinie to jest przepaść na korzyść innych aut. Taucan w środku to są bardo sportowe odczucia i na codzień nie każdy może to lubić.

 

co do tras, tak potwierdzam, eqe 95 procent przebiegu robi na trasie głównie Warszawa lub Gdańsk. W Gdańsku mam second home z drugą ładowarką, jadę na jednym lądowaniu w jedną stronę i na miejscu ląduje. 

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

I kto to kupi ze zdegradowanymi przyciskami. Raczej większość klientów przerzuci się na nowy TM3P, względnie TMS.

Masa 2,5t jest gigantyczna, ale auto już chyba dawno jest głównie szybką limuzyną. No ale nowe, ostrzejsze normy jakoś trzeba spełniać. 19kWh baterii, dodatkowy silnik. Wszystko swoje waży. Albo sensowna waga i 2.0 R4 z silnikiem elektrycznym, albo utrzymanie V8 i duża waga.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
3 godziny temu, BMFun napisał(a):

I kto to kupi ze zdegradowanymi przyciskami. Raczej większość klientów przerzuci się na nowy TM3P, względnie TMS.

Masa 2,5t jest gigantyczna, ale auto już chyba dawno jest głównie szybką limuzyną. No ale nowe, ostrzejsze normy jakoś trzeba spełniać. 19kWh baterii, dodatkowy silnik. Wszystko swoje waży. Albo sensowna waga i 2.0 R4 z silnikiem elektrycznym, albo utrzymanie V8 i duża waga.

Niemcy z MB już mieli pomysł na 2.0 R4 z silnikiem elektrycznym w C63- za dobrze na tym nie wyszli.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

100 kM więcej, a kg? Stosunek mocy do masy chyba podobny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 godzin temu, BMFun napisał(a):

Albo sensowna waga i 2.0 R4 z silnikiem elektrycznym, albo utrzymanie V8 i duża waga.

Powiedz to Ferrari i ich SF90 badz nowemu GTS

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

https://dane-techniczne.pl/osobowe/bmw/m5/f90/f90/competition-4.4-v8-625-hp-xdrive-steptronic

1865 kg waży poprzednie M5. Te 2,5 tony to jakaś pomyłka. To się nie powinno wydarzyć. 

F10 M ważyło już 2000kg i narzekano że ciężkie, a tutaj poszli na rekord.

juz widzę te reklamy - nowe M5 to odmiana SUV z obniżonym środkiem ciężkości dla lepszego prowadzenia 😉

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja nie mówię,  że to wina BMW, pewnie chorych norm unijnych. Tak czy siak słabo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, BMFun napisał(a):

F10 M ważyło już 2000kg i narzekano że ciężkie, a tutaj poszli na rekord.

Bedac dokladnym, waga (EU, z kierowca) BMW M5 F10 RWD wynosila 1945kg.

Waga nowej M5 AWD plugin (EU, z kierowca) to 2510kg czyli o 565kg wiecej.

 

Dla zobrazowania --> to jest dodatkowe 7 doroslych osob w samochodzie, kazda 80kg, (pomijajac kierowce)

Nie trzeba byc geniuszem, zeby wiedziec ze to nie ma zadnego sensu, mowienie o M5 jako aucie "sportowym", przy 5,1m dlugosci i 2,5 tony wagi to trzeba miec teraz tupet 😄

Ciekawe czy bedzie pakiet "carbon" ktory obnizy mase auta o 10 kg? ^^

 

BMW zupelnie sie pogubilo, stworzylo technologicznego potworka bo nie przyjmuje do wiadomosci ze era samochodow spalinowych sie po prostu skonczyla, na dzis ta przestarzala technologia nie jest w stanie osiagami konkurowac z autami elektrycznymi i trzeba to wziac na klate po prostu. Jak wyglada porownanie do takiego elektrycznego Plaida?

Vmax - oba auta 300km/h

masa - elektryk 2,3 tony, M5 2,5 tony

0-100 elektryk <2,5s, M5 ~3,5s

0-200 elektryk 6,2s (!), M5 10,9s

Po co jeszcze trzymac sie tej technologii jak golym okiem widac ze do nikad juz ona nie prowadzi? Gdzie sa zalety?

Dla brum-brum gdy EU nakazala stosowanie rev. limiterow na postoju? Dla spalania 20l w miescie jak sie bateria po 30km rozladuje? Dla wymiany silnika za 30k euro jak V8 kleknie, a kleka doslownie w kazdej M5? 

 

13 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

100 kM więcej, a kg? Stosunek mocy do masy chyba podobny.

W nowych BMW nie liczy sie stosunek KM/kg, liczy sie kg/PLN, ja sie skusilem z i4, klient za ciezko zarobione pieniadze dostaje 2,5 tony samochodu sportowego zamiast nedznych 2 ton 😄 

2 godziny temu, BMFun napisał(a):

juz widzę te reklamy - nowe M5 to odmiana SUV z obniżonym środkiem ciężkości dla lepszego prowadzenia 😉

genialne 😄 najwazniejsze to przekonac klienta do sukcesu 😄

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Właśnie że jest zupełnie odwrotnie. Era samochodów spalinowych trwa w najlepsze a ludzie mają w głębokim poważaniu “ochronę” planety, mokry sen urzędasów unijnych o elektryfikacji Europy czy też papierowe osiągi elekrrykow. Jak tylko dopłaty w Niemczech się skończyły sprzedaż modelu y szoruje po dnie. 500KM, 700 litrów bagażnika i cena tania jak barszcz. Do tego podobno najlepszy soft w branży i sieć suc. Co poszło nie tak? Zrozumiał to Mercedes wybijając sobie zęby na nowej c klasie Amg i świetnie zdaje sobie z tego sprawę Porsche gdzie najbardziej sportowe odmiany są czysto spalinowe. Jeszcze moment i BMW podwinie także ogon i obok elektryka będzie czyste v8, r6 bo tego chcą klienci.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
44 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Właśnie że jest zupełnie odwrotnie. Era samochodów spalinowych trwa w najlepsze a ludzie mają w głębokim poważaniu “ochronę” planety, mokry sen urzędasów unijnych o elektryfikacji Europy czy też papierowe osiągi elekrrykow. Jak tylko dopłaty w Niemczech się skończyły sprzedaż modelu y szoruje po dnie. 500KM, 700 litrów bagażnika i cena tania jak barszcz. Do tego podobno najlepszy soft w branży i sieć suc. Co poszło nie tak? Zrozumiał to Mercedes wybijając sobie zęby na nowej c klasie Amg i świetnie zdaje sobie z tego sprawę Porsche gdzie najbardziej sportowe odmiany są czysto spalinowe. Jeszcze moment i BMW podwinie także ogon i obok elektryka będzie czyste v8, r6 bo tego chcą klienci.

Jakoś Adam zapomniał tego skomentować w swoim obszernym poście 🙂  Jak TMY było na 1 miejscu to w co 2 poście przypominał. A teraz spadek z 1. na 18. i zero refleksji, a za to zaangażowanie w dyskusje o wadze BMW 🙂 Przypadek? 😉

A ja po prostu ciekawy jestem co mają prawdziwi fani Tesli na ten temat do powiedzenia 🙂

 

A co do BMW, to ja myślę że oni "testują" klientów - czy waga ma znaczenie 🙂 i jak portfelami zagłosują. Nie zdziwiłbym się jakby wraz z liftem pojawiła się wersja G60 M mild hybrid dla tych najbardziej konserwatywnych klientów i wagą 2000kg. Tak samo jak "testują" jak na wyniki sprzedaży będą miały wpływ "degradacje" przycisków i uproszczenie cenników.

Akurat co do uproszczenia cenników to zgadzam się w 100% z Adamem, że w przypadku BMW to ma mały sens, bo BMW obniża od wielu lat pozycje w segmencie premium znajdując się aktualnie bliżej dolnej granicy a od dołu puka już VW który idzie od lat w górę. Także ja rozumiem upraszczanie cenników, chociaż w G60 poszło to imho za daleko.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, BMFun napisał(a):

Jakoś Adam zapomniał tego skomentować w swoim obszernym poście 🙂  Jak TMY było na 1 miejscu to w co 2 poście przypominał. A teraz spadek z 1. na 18. i zero refleksji, a za to zaangażowanie w dyskusje o wadze BMW 🙂 Przypadek? 😉

A ja po prostu ciekawy jestem co mają prawdziwi fani Tesli na ten temat do powiedzenia 🙂

Ale co tu skomentowac?

Poczekajmy do konca roku i zobaczymy jaka bedzie sprzedaz.

W Norwegii TMY jest na 1. miejscu wsrod kupowanych aut (8,5k), na drugim miejscu Volvo EX30 ma 3,2k --> ja powtarzam od lat --> jestem bardzo spokojny o popyt na Tesle, to FANTASTYCZNE auta i jeszcze lepsze elektryki. 2 dlugosci przed konkurencja.

Niezaprzeczalnym faktem jest, ze popyt na elektryki siadl globalnie niedawno z roznych przyczyn. Nie tyczy sie to tylko Tesli, przeceny po 20-30-40% nie sa niczym zaskakujacych dzis wsrod wszystkich producentow. Moze ma na to wplyw zalew chinskich BEV, moze ludzie czekaja na dalsze przeceny, moze stopy procentowe daja w kosc po tak dlugim czasie.

Mamy czas kupujacego i kto ma glowe na karku to wykorzysta ten moment. Kto fantazjuje o elektryku z WLTP 500km w cenie 100k PLN przy obecnej inflacji - no coz, niektorzy wciaz np czekaja az ceny mieszkan wroca do 5k PLN za m2 😉

Rownie dobrze moglbym zaczac gadac o akcjach Tesli --> jak wrocily na 200$ to stado szczekaczy tu sie schowalo, a tyle bylo szydery jak to sie banka posypala i kto kupil to przegral zycie ^^

Za rok moze beda znowu po 100$ a moze po 400$, w dluzszej perspektywie jest to malo istotne bo patrzac na horyzont czasowy 10-15 lat jestem duzo spokojniejszy z akcjami Tesli niz akcjami BMW czy VW. I nie wynika to z zadnej ideologii a ze zwyklej obserwacji jakie decyzje dlugofalowe podejmuja rozne firmy. 

Dla mnie na dzis jak widze AD 2024r produkt pokroju 2,5 tonowe, hybrydowe M5 to ja wiem, ze za sterem firmy siedzi banda krotkowzrocznych betonowych dziadkow ktorzy nie wiedza jak szybko zmienia sie swiat i jak szybko przemija blask swietnych niegdys firm. VW podpisal porozumienie z Rivianem --> widze ze chociaz zaczynaja dostrzegac swoje braki, to pierwszy krok do wyjscia z kryzysu (przyznanie sie do swoich wad/slabosci). Licze ze i BMW sie ogarnie predzej czy pozniej.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla mnie wyniki sprzedaży nigdy nie miały znaczenia. Z mojej Tesli jestem cały czas tak samo zadowolony podczas codziennej jazdy w koło komina. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te stare betonowe dziadki właśnie opchnęły przestarzałe auto z nadwagą największemu plujcowi na BMW na tym forum więc najwyraźniej wiedzą co robią 👍 odnośnie cen akcji banda naiwniaków zapomniała najwyraźniej już o roadmapie “wizjonera” wzrostu sprzedaży 50 procent rocznie aż do 20 baniek rocznie. Uwierzyli za to w kolejną bajkę 8 sierpnia kiedy to ma zostać ogłoszony teksański cud. Akcje kręcą kolejne kółeczka 100-200 dolców goląc z kasy kolejnych naiwniaków a tymczasem lada moment firma będzie spłacać pożyczkę latami aby zaspokokoic rossczenia swojego wizronera.

 

apropo kupna riviana przez vw, po prostu rekin wchłonął plotkę.

 

@adamjttk jak to jest, że pomimo tego że bjorn ktory notabene testuje elektryki za darmo a jednocześnie właśnie skończył budowę wypasionej willi z basenem w Norwegii wrzuca wielki baner na własnym kanale z napisem Game over nad bmw m3 za mniej jak pół ceny, w sumie to w cenie octavii w dieslu w automacie. auto które dopiero co debiutuje a cały czas jest dostępne praktycznie od ręki? Co poszło nie tak? M3 z dopłatą a pies z kulawą nogą go. IE chce? 

IMG_1571.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
43 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Te stare betonowe dziadki właśnie opchnęły przestarzałe auto z nadwagą największemu plujcowi na BMW na tym forum więc najwyraźniej wiedzą co robią 👍

...w sumie to w cenie octavii w dieslu w automacie. auto które dopiero co debiutuje a cały czas jest dostępne praktycznie od ręki?

slonik, Ty sie nie smiej z Octavii bo w Norwegii to Octavia jest premium w porownaniu do i4 M50 😉

 

AP1GczOPDYYeZJ6iix6CtRuGIJF5zLJoAc59Zcnl

 

AP1GczOw4IS_LQD9ee3X2UBnFOUImY-a0OD3ACEN

 

 

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.