Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Jak kupujesz BMW i4 to nie masz najnowszego systemu i mieć nie będziesz,  tak? Masz wersję 8.5 i tego co w wersji 9 nie da się uzyskać?

Tak, dokladnie tak.

BMW klepie mnostwo modeli i opcje/funkcje/soft w aucie sa zalezne od montowanego hardware a w przypadku i4 M50 LCI ten hardware jest po prostu stary, wziety z auta przed liftem wiec tak jak pisalem post wczesniej --> to auto jest przestarzale technologicznie juz w dniu "premiery" czy tez raczej liftu. Lift jest jedynie po to by podbic sprzedaz - przemodeluja zderzaki/grille, dadza inne reflektory z przodu/tylu, dodadza jakas tapicerke czy lakier (czyli rzeczy TANIE i latwe w zaimplementowaniu w fabryce na tasmie montazowej) i tyle, ani osiagi, ani efektywnosc napedu, ani hardware nie sa w zaden sposob modyfikowane. 

Gorzej - przy liftach obecnie jest kastrowane mnostwo opcji dodatkowych zeby uproscic i przyspieszyc produkcje, ot "teslowatosc" --> w i4 LCI nie ma juz deski rozdzielczej (gory) w naturalnej skorze do wyboru, dol deski rozdzielczej nie ma zadnej skory juz (ani naturalnej ani sztucznej), wykastrowano skore z airbaga, maly schowek kolo kierowcy, siatki z siedzen, ambienty sa mocno zredukowane, wykastrowano oswietlenie schowkow, oswietlenie auta pod spodem, nie ma otwierania bagaznika noga juz i MNOSTWO drobnych detali o ktorych recenzenci nie maja pojecia bo sie trzeba przypatrywac i wiedziec czego szukac.

W i4 jest soft 8.5 i o 9.0 mozesz zapomniec. Czip UWB (tzw "Digital Key Plus") jest niedostepny, zamiast niego masz NFC w klamce kierowcy i mozesz sobie kazdorazowo wyciagac telefon i przykladac do klamki co jest oczywiscie czystym idiotyzmem czy tez raczej funkcja awaryjna. Na codzien pozostaje noszenie kluczyka w kieszeni i korzystanie z CA ktore pewnie dlatego jest we wszystkich 4 klamkach nadal.

Zeby bylo smieszniej, nowe BMW 1-er za 150k PLN a nie jak i4 M50 za 350k PLN ma nowsza platforme i OS 9.0 i chip UWB juz jest dostepny przy opcji CA --> to jest dopiero heca. I na takim przykladzie jasno widac, ze to nie ma nic wspolnego z pozycjonowaniem danego modelu/cennikiem a zwyklymi ograniczeniami technologicznymi na tasmie montazowej --> ot po prostu marka/fabryki sa skostniale i odporne na szybkie zmiany technologiczne/produkcyjne--> w grubym przeciwienstwie do Tesli.

Wspominam o tym dlatego ze byla niekonczaca sie gadka n/t soft close czy masazy czy B&W w i5 --> to ze ich tam nie ma nie wynika z tego ze segment nie zasluguje, wynika z tego, ze TANIEJ dla BMW na chwile obecna jest tych opcji nie oferowac i nie zaburzac linii produkcyjnych, z ktorych ma zjezdzac jak najwiecej i jak najszybciej jak najbardziej podobnych do siebie egzemplarzy. Jak unowoczesnia fabryki i sie troche ogarna to jestem pewny ze te opcje wroca bo tak jak BMFun pisal - na pewno firma chce na nich zarabiac bo to opcje wysokomarzowe na ktorych zarabia sie najwiecej. Ale dzisiaj trzeba skalowac produkcje bo Tesla cisnie i na tym skupia sie przede wszystkim marka (i dobrze).

Apropo softu i service packow (SP), za zagranicznymi forami - wspolczesne BMW maja 3 wersje -> 15, 18 i 21

"I think the main reason i4 doesn't have Digital Key+ is that i4 is based on SP18 where iX, i7 and i5 are all based on SP21. When G2x was developed SP18 was the latest and greatest available and actually it was revolutionary at the time that you could use your phone as a key at all."

"SP18 vehicles have the full functionality required to access all available features in the new iDrive unit.

SP15 vehicles are missing the following features;

• Remote Software Upgrade
• Intelligent Functions – automate my habits, predictive preconditioning (learns your habits such as temperature settings and sets accordingly)
• In-Car Experiences – caring car (‘Hey BMW I am tired), experience modes (‘Hey BMW, relax me’)
• Voice Activated Climate Control (‘Hey BMW I am cold’)
• Digital Key
• Drive Recorder"

"I think what you have on the 23 is Service Pack 18 though, not even 21. The most recent one is 23, which only 2024MY X7 is getting. Service pack generally is the sum of a given release for the main hardware and modules in a vehicle managed my the ECU/PCM and headunits. Usually the service pack gets upgraded from generation to another or LCI. There has been new features released in the past 1-2 years (new steering wheel, interior camera, App features, Highway assist, upgraded modules, AR headunits, faster processing time, exterior camera recording features, etc) that the 2019-22 and 23 LCI X7s are not getting because they all run on the same older service pack released came on 2019 X7 (this service pack tech was designed in 2017). The newer 2024 X7s are getting the new and most recent service pack, and hence some of the new features are compatible (if BMW decides later to add them via software change or hardware retrofit), and some new features in the futures can be made available, and for now some of the current available features were already made available to it (such as highway-assist, AR in the main driver headunit, etc). ID8.5 and ID9 is still a matter of debate, but it's one of those other gray areas around service packs too. Keep in mind that there is a difference between BMW deciding to push something to everyone, versus the applicability of the vehicle SP with the features themselves"

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Strasznie dziwne dla mnie jest że i4 po lifcie nie miałoby mieć UWB. To nie jest technologia kosmiczna. Ja wiem że Tesla tego nie ma, choć mieli wprowadzić chyba od 2024 roku.

Albo jakieś błędne informacje są w przestrzeni publicznej, albo nowe i4 będzie wspierać Digital Key Plus. Googlując na szybko, wg amerykańskiego dealera BMW z Kalifornii, i4 od 2022 powinno mieć:

https://www.bmwofmountainview.com/research/digital-key.htm

 

A co do tego wolniejszego wprowadzania nowych feature'ów w różnych modelach, to niestety jest konsekwencja tego że Tesla ma Model 3 i praktycznie bliźniaczy Y, które są głównymi modelami sprzedawanymi + Model S i bliźniaczy X.

W przypadku BMW, mamy tych wersji/podewersji kilkanaście/kiladziesiąt i nie da się uzyskać takiej elastyczności jak ma Tesla z 1 modelem. To też marketingowo wyniki sprzedaży na modelu Tesli poprawia, bo jest TM3 i TMY, a BMW np zamiast takiego TM3, ma: BMW 3 sedan, kombi, bmw 4 coupé, grandcoupe, cabrio, a do tego elektryczny i4, M3 sedna, M3 touring, M4. Każdy z nich różni się różnymi elementami.

Jak do tego doda się to że BMW jest w większym stopniu integratorem podzespołów od poddostawców typu Bosch i inne marki, dzięki czemu ma najnowocześniejsze i lepsze od Tesli podzespoły, a Tesla więcej samodzielnie produkuje lub stosuje podzespoły typu white label do których sama robi soft, to łatwiej zrozumieć dlaczego Tesla ma większą elastyczność w upgrade pewnych rzeczach i może je szybciej opracować i mieć krótsze linie produkcyjne.

Oczywiście że widoczna na naszych oczach "teslowacenie" marek premium i nie tylko, a przez niektórych zwane "plucie klientom w twarz", jest efektem produktu Tesli - tani, szybki w produkcji i dość dobry produkt. To są po prostu 2 drogi produkcji samochodów. Zobaczymy co będzie na koniec. Czy będą 2 równoległe drogi, czy np zdominuje droga Tesli, a samochody staną się nudnym sprzętem AGD otoczone niszowymi dostawcami premium/luksusowych marek które mają mały wolumen. Jeśli w tą stronę pójdzie, to BMW pójdzie za Teslą - to oczywiste. Ale mam nadzieję że do tego nie dojdzie i klient będzie nadal głosował portfelem za droższe ale lepsze i bardziej customizowalne auto 🙂 bo inaczerj czekają nas smutne czasy...

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A mi nie jest smutno jak jeżdżę Teslą,  jest wręcz odwrotnie. 

"Nie mierz swoją miarą"

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
13 minut temu, Kriss33 napisał(a):

A mi nie jest smutno jak jeżdżę Teslą,  jest wręcz odwrotnie. 

"Nie mierz swoją miarą"

bez kitu, strasznie smutne czasy nastaly - za 245k PLN brutto mozna sobie kupic ultra nowoczesne auto, wyposazone pod korek w multum opcji ktorych nie znajdziesz nawet w odpowiednikach premium, ktore robi cwiartke szybciej niz M3C AD 2024 za 2x wiecej $,a na codzien jezdzi bezemisyjnie i cichutko za 10-20 PLN/100km.

No tragiczne czasy dla motoryzacji nastaly 🤣

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
16 minut temu, adamjttk napisał(a):

bez kitu, strasznie smutne czasy nastaly - za 245k PLN brutto mozna sobie kupic ultra nowoczesne auto, wyposazone pod korek w multum opcji ktorych nie znajdziesz nawet w odpowiednikach premium, ktore robi cwiartke szybciej niz M3C AD 2024 za 2x wiecej $,a na codzien jezdzi bezemisyjnie i cichutko za 10-20 PLN/100km.

No tragiczne czasy dla motoryzacji nastaly 🤣

No w sumie...macie racje. Wróciłaby wtedy historia do korzeni. Tesla to taka aktualna realizacja koncepcji Forda T czy też VW Garbusa. Na każdej ulicy będzie kilka modeli na krzyż w kilku kolorach, a samochody będą wyglądać jak przysłowiowe karaluchy. Tylko jakoś historia po momencie fascynacji skręciła w zupełnie inną stronę.

Coś mi to przypomina... Historia lubi zataczać koła 🙂 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Ford_Model_T

 

image.png.4f176d8b2f7a51e7d533538e42611ed1.png

image.thumb.png.207ae733c02777ea2464b875f457540c.png

image.png.1a86258bc7361675724177adbb99c64a.png

image.thumb.png.d0b19383eb3df9aac784b24f2913dc5f.png

 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiedziałem,  że Ty się tak o ludzkość martwisz BMFun. W sumie to się okazało, że tak samo nie lubisz Tesli jak Słonik,  tylko Słonik od zawsze to wyrażał jednoznacznie...

Każdy ma prawo wyboru.  Szanujmy to.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, BMFun napisał(a):

No w sumie...macie racje. Wróciłaby wtedy historia do korzeni. Tesla to taka aktualna realizacja koncepcji Forda T czy też VW Garbusa. Na każdej ulicy będzie kilka modeli na krzyż w kilku kolorach, a samochody będą wyglądać jak przysłowiowe karaluchy. Tylko jakoś historia po momencie fascynacji skręciła w zupełnie inną stronę.

Imho argumenty strasznie naciagany.

1. Ford T czy VW Garbus nigdy nie aspirowaly do bycia top pod wzgledem osiagow czy wyposazenia.

Zarowno TM3P jak i Plaid nie maja praktycznie zadnych odpowiednikow w swoich segmentach jezeli chodzi o osiagi i efektywnosc napedu. Pojawiaja sie jakies przebisniegi, najczesciej w abstrakcyjnych cenach typu x2, x3 czy x10 typu Taycany, egzotyczne Lucidy czy Koenigsegi. TM3P nie ma zadnej konkurencji tak naprawde jezeli chodzi o BEV.

Marki typowo premium ktore zawsze gorowaly osiagami przecieraja oczy ze zdumienia jedynie i probuja cos na szybko rzucac na rynek, ulepy spalinowo-elektryczne pokroju i4 czy Polestara 2.

2. Kolory nadwozia - producent moze miec i 1000 kolorow tylko po co jezeli na dzisiaj 6 najczesciej wybieranych kolorow aut stanowi 94% sprzedazy.

Najpopularniejsze kolory aut • AutoCentrum.pl

Tesla doskonale sobie z tego zdaje sprawe - oferuja wszystkie 6 kolorow czyli pokrywaja 94% zapotrzebowania rynku.

Pozostale 6%? Chcesz auto pomaranczowe czy sraczkowate? --> nie ma problemu, w kazdym miescie jest 10 zakladow ktore Ci okleja auto na kolor jaki Ci sie zamarzy.

Tesla dodatkowo idzie ludziom na reke bo w GUI mozesz sobie wybrac kolor swojego samochodu jaki tylko zechcesz --> wlasnie dla uzytkownikow ktorzy sie zdecyduja na oklejenie auta.

 

Co do karaluchow - czy masz tez takie myslenie jak idziesz np ze swoim Iphonem ktory kupuje kazdy Twoj sasiad czy kolega z pracy? 

Czujesz odraze ze 90% Iphonow jest czarna badz biala? ^^

 

  

8 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

Nie wiedziałem,  że Ty się tak o ludzkość martwisz BMFun. W sumie to się okazało, że tak samo nie lubisz Tesli jak Słonik,  tylko Słonik od zawsze to wyrażał jednoznacznie...

Nie zartuj, BMFun wielokrotnie pisall ze jedynym powodem dla ktorego jezdzi iX3 a nie TMY jest cena, ktora w momencie zakupu byla po prostu nizsza.

Gdyby w momencie zakupu oba auta byly tak samo wycenione to jezdzilby i chwalilby dzis Tesle 😉

Mnie to cieszy bo jak BMW sprzedaje swoje elektryki to wiedza ze musza sie na nich tez skupic i robic je coraz lepsze a mozna tez dodatkowo tutaj na forum podyskutowac przynajmniej 😆 

------

pierwsze mody do nowej 5-er juz sie pojawiaja ^^

AP1GczNPqZA7cLXq8JBG__NCSgJHuzGzQuH1uUzU

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

Nie wiedziałem,  że Ty się tak o ludzkość martwisz BMFun. W sumie to się okazało, że tak samo nie lubisz Tesli jak Słonik,  tylko Słonik od zawsze to wyrażał jednoznacznie...

Każdy ma prawo wyboru.  Szanujmy to.

Wielokrotnie powtarzałem, że nie mam nic do Tesli. Lubię tym autem jeździć jak go wypożyczałem. Ja nie lubię jak się wyolbrzymia zalety Tesli i a bagatelizuje wady i odwrotnie jeśli chodzi o BMW 🙂 Tylko tyle. Cenię Tesle głównie w kolejności: za osiągi, dobre value/cena, przyzwoite prowadzenie, fajny UI.

 

9 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Nie zartuj, BMFun wielokrotnie pisall ze jedynym powodem dla ktorego jezdzi iX3 a nie TMY jest cena, ktora w momencie zakupu byla po prostu nizsza.

To prawda. Kupując 2,5 roku temu iX3 byłem przekonany że kupuję gorsze auto niż Teslę. Dopiero jeżdżąc iX3 i testując dłużej TMY, odkryłem że nie doceniałem BMW w wielu kwestiach, a przeceniałem Teslę w niektórych kwestiach. Po roku użytkowania miałem ofertę na stole na iX3 za 250k i w podobnej cenie mógłbym wtedy kupić TMY. Nie skorzystałem 🙂 Miałem obawy że straciłbym pare rzeczy za które lubię iX3 + nie chciało mi się bawić.

Jestem przekonany @Kriss33 że gdybyś pojeździł tydzień iX3, to byś auto polubił i nie czułbyś że masz coś gorszego niż TMY, a doceniłbyś fajniejszą jakość, komfort i ciszę od innych aut stojąc w korku czy jeźdżąc wokół komina.

9 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Gdyby w momencie zakupu oba auta byly tak samo wycenione to jezdzilby i chwalilby dzis Tesle 😉

Też prawda, ale z tym chwaleniem to bym się nie rozpędzał 🙂 Za te osiągi, przyzwoite prowadzenie z pewnością tak. Ale też narzekałbym na: słaby komfort, hałas zawieszenia, hałas powietrza opływającego, miejscami bardziej tandetne wykończenie czy materiały.

 

9 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Mnie to cieszy bo jak BMW sprzedaje swoje elektryki to wiedza ze musza sie na nich tez skupic i robic je coraz lepsze a mozna tez dodatkowo tutaj na forum podyskutowac przynajmniej 😆 

Czyli zrobiłem dobrze dla marki i świata kupując jednak BMW 😉 

 

9 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Imho argumenty strasznie naciagany.

1. Ford T czy VW Garbus nigdy nie aspirowaly do bycia top pod wzgledem osiagow czy wyposazenia.

Zarowno TM3P jak i Plaid nie maja praktycznie zadnych odpowiednikow w swoich segmentach jezeli chodzi o osiagi i efektywnosc napedu. Pojawiaja sie jakies przebisniegi, najczesciej w abstrakcyjnych cenach typu x2, x3 czy x10 typu Taycany, egzotyczne Lucidy czy Koenigsegi. TM3P nie ma zadnej konkurencji tak naprawde jezeli chodzi o BEV.

Tyle że na co dzień nie są one niezbędne, inaczej wszyscy by zamawiali Teslę Performance, tymczasem stanowi ona ~10% sprzedaży Tesli. Podobnie pewnie ~10% w BMW auta typu 340i/d+M3 vs 330d i poniżej.

Auto typu Tesla Plaid, to zwykła pokazówka możliwości i dobrze że firma takie robi, bo to napędza marketing. Tyle że jak się spojrzy na wartość bezwzględną liczby rocznie sprzedanych Plaid Model S/X razem wziętych, to pewnie to będzie z 10k na cały świat. A pomyśl ile BMW na cały świat może sprzedawać 520d 😄 😄 😄

To jest jak z M5 - oglądasz i Ci się podoba, a przychodzisz do salonu i kupujesz 520d/i, względnie 530d/i i cieszysz się autem. I nie chodzi tylko o cenę, ale o to, że wielu nie potrzebuje tak mocnych aut. A jak ktoś kupuje dla metki, to weźmie najszybszy i się może chwalić kolegom danymi katalogowymi których użyje kilka razy 🙂 

 

9 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Marki typowo premium ktore zawsze gorowaly osiagami przecieraja oczy ze zdumienia jedynie i probuja cos na szybko rzucac na rynek, ulepy spalinowo-elektryczne pokroju i4 czy Polestara 2.

Nie zawsze górowały, a zawsze były jakieś non-premium które miały lepsze typu Nissan GTR.

9 godzin temu, adamjttk napisał(a):

2. Kolory nadwozia - producent moze miec i 1000 kolorow tylko po co jezeli na dzisiaj 6 najczesciej wybieranych kolorow aut stanowi 94% sprzedazy.

Najpopularniejsze kolory aut • AutoCentrum.pl

Tesla doskonale sobie z tego zdaje sprawe - oferuja wszystkie 6 kolorow czyli pokrywaja 94% zapotrzebowania rynku.

Pozostale 6%? Chcesz auto pomaranczowe czy sraczkowate? --> nie ma problemu, w kazdym miescie jest 10 zakladow ktore Ci okleja auto na kolor jaki Ci sie zamarzy.

Tesla dodatkowo idzie ludziom na reke bo w GUI mozesz sobie wybrac kolor swojego samochodu jaki tylko zechcesz --> wlasnie dla uzytkownikow ktorzy sie zdecyduja na oklejenie auta.

Wszystko można. Można szyby oklejać samemu, można 

9 godzin temu, adamjttk napisał(a):

 

Co do karaluchow - czy masz tez takie myslenie jak idziesz np ze swoim Iphonem ktory kupuje kazdy Twoj sasiad czy kolega z pracy? 

Ja tylko cytuje - wielokrotnie powtarzałeś o Teslach w Norwegii których dużo jak karaluchów. 

9 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Czujesz odraze ze 90% Iphonow jest czarna badz biala? ^^

Nie czuję, bo to coś innego jak każdy ma w kieszeni swój telefon, a trzymając w ręku z metra nie jestem w stanie rozpoznać ani marki, ani tym bardziej modelu. A co innego jak masz parking na którym jest z 30 Tesli zaparkowanych obok w 3 różnych kolorach które dominują - 70% białych 15% niebieskich, 14% czarnych, 1% w innym kolorze. Smutne widoki będą w Norwegii jak już się rynek mocno nasyci elektrykami - głównie Teslą....

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 godzin temu, BMFun napisał(a):

Wielokrotnie powtarzałem, że nie mam nic do Tesli. Lubię tym autem jeździć jak go wypożyczałem. Ja nie lubię jak się wyolbrzymia zalety Tesli i a bagatelizuje wady i odwrotnie jeśli chodzi o BMW 🙂 Tylko tyle. Cenię Tesle głównie w kolejności: za osiągi, dobre value/cena, przyzwoite prowadzenie, fajny UI.

 

To prawda. Kupując 2,5 roku temu iX3 byłem przekonany że kupuję gorsze auto niż Teslę. Dopiero jeżdżąc iX3 i testując dłużej TMY, odkryłem że nie doceniałem BMW w wielu kwestiach, a przeceniałem Teslę w niektórych kwestiach. Po roku użytkowania miałem ofertę na stole na iX3 za 250k i w podobnej cenie mógłbym wtedy kupić TMY. Nie skorzystałem 🙂 Miałem obawy że straciłbym pare rzeczy za które lubię iX3 + nie chciało mi się bawić.

Jestem przekonany @Kriss33 że gdybyś pojeździł tydzień iX3, to byś auto polubił i nie czułbyś że masz coś gorszego niż TMY, a doceniłbyś fajniejszą jakość, komfort i ciszę od innych aut stojąc w korku czy jeźdżąc wokół komina.

Też prawda, ale z tym chwaleniem to bym się nie rozpędzał 🙂 Za te osiągi, przyzwoite prowadzenie z pewnością tak. Ale też narzekałbym na: słaby komfort, hałas zawieszenia, hałas powietrza opływającego, miejscami bardziej tandetne wykończenie czy materiały.

 

Ja to już pisałem. X3 bym nie kupił, nie ważne czy spalinowe czy elektryczne, bo X5 mi zdecydowanie bardziej pasuje, a X6 najbardziej. Pewnie dlatego mi tak pasuje Tesla Y, bo kształtem jest zbliżona do X6. 

Co do jakości Tesli to już pisałem, nie wiem co ludziom nie pasuje, mi pasuje. Ta wegańska skóra jest podobnej jakości co dakota w BMW. 

Piszesz o głośnym zawieszeniu w Tesli. Nie wiem o czym piszesz, pierwszy raz się spotkałem z taką opinią. Może masz doświadczenia z 2022 roku, a to dawno i nieprawda. 

Ja nie jestem zaślepiony Teslą. Jak by mi coś nie pasowało to bym nie kupił. Ja po prostu wiem czego chcę i zawsze jestem zadowolony ze swoich samochodów. Żadnego nie sprzedałem, bo mi coś nie pasowało. Z każdego byłem zadowolony do ostatniego dnia.

Jak bym miał się czepiać to F10 4 cylindy, no nie. Osiągi miało absolutnie wystarczające, ale świadomość 4 cylindrów w BMW to nie to. A najgorszy szok to był jak się okazało, że w BMW z przebiegiem 50 tys km trzeba było dotykać się silnika. Słynne problemy z pompą oleju. 3x naprawiali. Dramat.

No, ale na szczęście trafiło się wspaniałe M2, którego nie sprzedam jak mnie życie nie zmusi  🙂

Czego chcieć więcej, sportowa zabawka, praktyczny elektryk do taniej jazdy. No i jeszcze terenówka  🙂 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Co człowiek, to potrzeba 🙂 Ja nie jestem tak rozrzutny i mi 2 auta wystarczą 😉 I tak się męczę jak trzeba 2x2 razy w roku koła zmienić letnie/zimowe. Nie namawiam Cię absolutnie do iX3, tylko mówię że mnie denerwuje jak co niektórzy wyszydzają niektóre auta, a okazuje się że one dają radość użytkownikom. A najlepsze gdy wyszydzając jakieś auto potem się je kupuje 🤪
 

Ja z Tesli nie szydzę i kto wie, może kiedyś kupię TMY jak wyjdzie lift, a ja „będę chciał odpocząć” od BMW, bo mi się „zacznie nudzić” 🙃

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11 godzin temu, BMFun napisał(a):

Cenię Tesle głównie w kolejności: za osiągi, dobre value/cena, przyzwoite prowadzenie, fajny UI.

To juz wiem czemu tak bardzo lubie Tesle a marudze na BMW --> bo ja na te rzeczy w sumie ktore wymieniles najbardziej zwracam uwage ^^ Moze jeszcze bym dodal na koncu "samopoczucie" w kabinie - pozycja w fotelu + ogolny "sportowy" feeling z ktorych BMW zawsze slynelo.

W BMW osiagi vs "value" (i mowiac o value nie mam na mysli samej ceny auta a cena+wartosc rezydualna+serwis+eksploatacja) jest na dzis w porownaniu do Tesli obecnie tragiczne, w PL to juz w ogole.

Prowadzenie i UI (w tym rowniez przede wszystkim GUI) w BMW BARDZO sie pogorszyly na przestrzeni ostatniej dekady - kazde auto jest z generacji na generacje ciezsze i ciezsze, gorzej sie prowadzi, GUI i UI sa albo archaiczne albo archaiczne i dodatkowo nieprzemyslane. Na to wszystko jeszcze dokladaja sie wszedobylskie oszczednosci i ciagle uklony w strone chinskiego klienta (biznesowo zrozumiale ale irytujace tak czy inaczej).

I nie zrozum mnie zle - nadal wole najgorsze, najtansze i najwolniejsze BMW od kazdego VW czy Renault, firma nadal ma "to cos" co przyciaga - ale BMW musi ewidentnie poprawic swoja gre - nowe platformy, nowe GUI, ograniczyc dziadowanie (naprawde nie wypada), zoptymalizowac produkcje/zaklady zeby value bylo lepsze.

11 godzin temu, BMFun napisał(a):

...

Generalnie jezeli chodzi o przedostatni post to musze powiedziec ze zgadzam sie praktycznie ze wszystkim co powiedziales, nuda troche ^^

  • Dziękuję 1

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

To juz wiem czemu tak bardzo lubie Tesle a marudze na BMW --> bo ja na te rzeczy w sumie ktore wymieniles najbardziej zwracam uwage ^^ Moze jeszcze bym dodal na koncu "samopoczucie" w kabinie - pozycja w fotelu + ogolny "sportowy" feeling z ktorych BMW zawsze slynelo.

Już kiedyś pisałem, że moje pierwsze wrażenie z jazdy Teslą 3 LR w 2020r było - hmm, to jeździ i daje feeling jak moja ulubiona e90 335i w m-pakiecie 🙂 Potem wsiadłem do warkoczące R6 w dieslu (F10) i stwierdziłem - to się telepie jak ponton, warczy i nie jedzie 😉 I wtedy zacząłem się rozglądać za nowym autem. Początkowo zakochałem się w X3M Competion i już miałem brać, ale jednak wybór padł na V8 w X5 i F10 poszła bez żalu. Zrozumiałem też wtedy, że w BMW podstawa to nie mieć podstawowego zawiasu i dołożyć do fajnego silnika i wyposażenia.

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

W BMW osiagi vs "value" (i mowiac o value nie mam na mysli samej ceny auta a cena+wartosc rezydualna+serwis+eksploatacja) jest na dzis w porownaniu do Tesli obecnie tragiczne, w PL to juz w ogole.

Prowadzenie i UI (w tym rowniez przede wszystkim GUI) w BMW BARDZO sie pogorszyly na przestrzeni ostatniej dekady - kazde auto jest z generacji na generacje ciezsze i ciezsze, gorzej sie prowadzi, GUI i UI sa albo archaiczne albo archaiczne i dodatkowo nieprzemyslane. Na to wszystko jeszcze dokladaja sie wszedobylskie oszczednosci i ciagle uklony w strone chinskiego klienta (biznesowo zrozumiale ale irytujace tak czy inaczej).

Jakość tak, ale prowadzenie to się nie zgodzę. G30 wg mnie sporo lepsze od F10 pod tym względem, a w i5 M50 zawieszenie było dla mnie fenomenalne. Dlatego tak Ci mówiłem żebyś się przejechał i porównał z prowadzeniem Tesli Model S - dla mnie przepaść na korzyść BMW. Dzięki anti-roll bars wrażenie minus 300kg przez mniejsze przechyły. Na plastiki nawet nie patrzyłem. Myślę że z tego wynika skrajnie różna opinia na temat tego auta.

Mówisz też o osiągach i prędkości maksymalnej, a to właśnie prędkości autostradowe są przewagą BMW. Mój iX3 jest na autostradzie świetnie wyciszony i przy prędkościach 140-160km/h prawie tak samo cichy jak X5 i o "lata świetlne" lepszy od TMY czy nawet Model S. Dla mnie to na przykład ważna cecha, bo dotyczy nie tylko prędkości autostradowej, ale przede wszystkim stojąc w korku i słuchając cicho muzyki, jestem dużo lepiej odizolowany od hałasu otoczenia.

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

I nie zrozum mnie zle - nadal wole najgorsze, najtansze i najwolniejsze BMW od kazdego VW czy Renault, firma nadal ma "to cos" co przyciaga - ale BMW musi ewidentnie poprawic swoja gre - nowe platformy, nowe GUI, ograniczyc dziadowanie (naprawde nie wypada), zoptymalizowac produkcje/zaklady zeby value bylo lepsze.

Generalnie jezeli chodzi o przedostatni post to musze powiedziec ze zgadzam sie praktycznie ze wszystkim co powiedziales, nuda troche ^^

Jeszcze się okaże że różnice zdań są mniejsze niż się wydawało 😛 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

No, ale na szczęście trafiło się wspaniałe M2, którego nie sprzedam jak mnie życie nie zmusi  🙂 

Jak juz wiekszosc aut sie bedzie sprzedawala elektrycznych w PL to bedzie podobnie jak w Norwegii:

- nowka i4 M50 (dobrze doposazona) 600k NOK

- uzywane, 7 letnie M2 - 680k NOK ^^

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=350086048

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=353864179

 

Takze dbaj o nie bo na wartosci juz raczej nie straci!

.

Opublikowano

To auto ma mieć premierę za 3 lata, do tego czasu Tesle będą już latać w kosmos... 😉

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

Opublikowano

Jak dobrze pójdzie to za 1,5 roku😏

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kto by chciał elektryczne M

Opublikowano
2 godziny temu, rkmi09 napisał(a):

Jeżeli będzie nadwozie typu liftback (jak seria 4) to zacznę poważnie myśleć o kupnie. W moim przypadku liftbact to must have (takie zboczenie 😉)

W ubiegłym roku chciałem kupić i4 ale musiałbym czekać prawie rok to zdecydowałem się na 430.

Podoba mi się, fajnie poradzili sobie z nerkami.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mi się podoba koncepcja suv który ma być wcześniej. Pewnie trochę znormalnieje jeśli chodzi o wygląd względem koncepcji. Ale proporcje, detale wyglądają fajnie. Myślę że to będzie poważna opcja do rozważenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BRAWO PORSCHE !

https://wysokienapiecie.pl/101899-elektryczne-porsche-taycan-sprawdzilismy-zasieg-przy-200-km-h/

Nowy Taycan (bateria 97 kWh netto) w ruchu miejskim spokojnie przejedzie 600 km, a na drogach lokalnych możemy przekroczyć 700 km. Zużycie na poziomie 15 kWh/100 km nie jest niczym nadzwyczajnym przy spokojnej jeździe podmiejskiej.

A gdy jedziemy na autostradę? Przy prędkości 140 km/h zużycie elektrycznego Porsche oscyluje w okolicach 22 kWh/100 km (ponad 440 km realnego zasięgu), przy 160 km/h auto zużywa 25 kWh/100 km (zasięg ponad 380 km), a przy 180 km/h nadal fenomenalne 30 kWh/100 km (ponad 320 km zasięgu).

W komentarzach pod postami z podróży często padało pytanie o to ile przejedziemy Porsche Taycan z prędkością 200 km/h? Będzie to nieco ponad 230 km (zużycia w okolicach 40 kWh/100 km). W praktyce bardzo trudno znaleźć oczywiście odcinki niemieckich autostrad, gdzie przez dłuższy czas będziemy w stanie utrzymywać taką prędkość. Jednak nawet przy dynamicznym przyśpieszeniu i hamowaniu. ze względu na limity prędkości lub zajęty lewy pas. zużycie nie przekraczało 45 kWh/100 km, podczas gdy benzynowa Panamera spalałaby w takich warunkach już ok. 25 l/100 km, oferując zasięg raptem 320 km na pełnym baku.

  • Haha 1
Opublikowano

Żałosne i nieprawdziwe robić wyliczanki zasięgu przyjmując możliwość wykorzystania pojemności baterii w zakresie 100-0% tym bardziej na autostradzie, czy w podróży.  

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 godzin temu, klakierek napisał(a):

Żałosne i nieprawdziwe robić wyliczanki zasięgu przyjmując możliwość wykorzystania pojemności baterii w zakresie 100-0% tym bardziej na autostradzie, czy w podróży.  

Co za typowa Polska mentanosc.  Ktoś zrobi coś zajebistego, a Polak i tak stwierdzi, że jest do dupy.

Brzydzę  się takim podejściem. 

 

  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, klakierek napisał(a):

Żałosne i nieprawdziwe robić wyliczanki zasięgu przyjmując możliwość wykorzystania pojemności baterii w zakresie 100-0% tym bardziej na autostradzie, czy w podróży.  

Bez przesady!

Jak wyjezdzamy z domu w dluga podroz to mamy te 100% czesto naladowane.

Im gestsza siec SC/Ionity etc to tez mozna sobie juz planowac przedzial 10-0%

Co do ladowania - w takim Taycanie naladowanie baterii do 95% zajmuje ~40min a nieraz mi sie zdarzalo jadac w jakas dluzsza trase zatrzymac sie na ~godzine w jakiejsc restauracji i ladowac sie do pelnych 100%.

 

Ten Taycan wyglada ultra dobrze jezeli chodzi o podrozowanie po autostradach przy predkosci ~140km/h

Wyjezdzasz z domu ze 100% i robisz ~400km, ladujesz sie ~20min do 80% i przejezdzasz ~300km, ladujesz sie znowu ~20min i kolejne 300km i dojezdzasz do mety.

Lacznie zrobione 1000km z 2 przerwami po 20min., tu juz nie ma praktycznie zadnej roznicy pomiedzy spalinowymi.

 

Jak na moje to technologia jezeli chodzi o ladowanie i baterie moglaby sie zatrzymac w tym miejscu ---> 1000km trasa 140km/h z 2 postojami po 20 min wystarczy komfortowo dla 99,9% ludzi imho.

 

"Nowy Taycan (bateria 97 kWh netto) w ruchu miejskim spokojnie przejedzie 600 km, a na drogach lokalnych możemy przekroczyć 700 km. Zużycie na poziomie 15 kWh/100 km nie jest niczym nadzwyczajnym przy spokojnej jeździe podmiejskiej."

W takim przypadku ciezko tu mowic o takim elektryku jako o 2-gim/3-cim aucie w domu do jezdzenia dookola komina.

Robi wrazenie.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
23 minuty temu, adamjttk napisał(a):

 

Robi wrazenie.

Dokładnie.  Nic dodać nic ująć. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.