Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Przed Tesla jezdzilem Jeepem, który ważył 2400 kg. Tesla Y waży pół tony mniej. Różnica w jeździe po zakrętach jest niepodważalna dla mnie. Mogę jeździć duża bardziej dynamicznie, a to lubię.  Tylko tyle i aż tyle. 

Dla porównania M2 waży 1520 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
6 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Przed Tesla jezdzilem Jeepem, który ważył 2400 kg. Tesla Y waży pół tony mniej. Różnica w jeździe po zakrętach jest niepodważalna dla mnie. Mogę jeździć duża bardziej dynamicznie, a to lubię.  Tylko tyle i aż tyle. 

Dla porównania M2 waży 1520 kg.

Możesz jeździć bardziej dynamicznie bo zawieszenie Tesli jest sporo twardsze i pod tym względem jest całkiem przyzwoite. Bym powiedział bardziej europejskie i bliżej mu do niemieckich marek. Stąd myślę jest jedna z przyczyn takiej popularności auta na świecie. Zawieszenie w Tesli nie jest komfortowe, nie jest wyciszone, ale jest sztywniejsze. Zawieszenie Jeep to ponton. Założę się że moim X5 2400kg ze sztywnym zawieszeniem przejedziesz zakręty z tą samą lub lepszą prędkością co TMY.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

I bardzo dobrze,  że nie jest komfortowe. Mi to pasuje. 

Kiedyś byłem na jeździe testowej przedpremiorym X5 F15. Miła zawieszenie Proffesional. To był majstersztyk. Także X5 na pewno potrafi dużo . Kwestia jest zawsze ta sama, czy czcesz/możesz za to zapłacić. 

W zawieszeniu M2 dociam tą prostotę 

 Tak samo jest w Tesli. Proste zawieszenie, dobrze działające przy dynamicznej jeździe. Przy spokojnej czuć brak komfortu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
5 godzin temu, BMFun napisał(a):

Rzeczywiście, wartość użytkowa niska przez to i auto jest wolne. Może jeszcze sprawdź ile ma na liczniku 🙂 

ok, klepmy wszystkie auta z 8s do setki i Vmax 160km/h - dla 99% ludzi to wiecej niz potrzebne przeciez.

Powtorze po raz setny - odkad Tesla zmonopolizowala tania moc i topowe osiagi to nagle fanboje BMW zaczeli deprecjonowac osiagi i zaczeli sie skupiac na wyciszeniu i jedrnosci zawieszenia, bo to przeciez najwazniejsze cechy z ktorych slynela zawsze marka BMW i na podstawie ktorych zbudowala swoja tozsamosc przez ostatnie 100 lat 😄 😄

 

5 godzin temu, BMFun napisał(a):

Uważasz że 225km/h i 11,6s to mało?

Uwazam, ze 260km/h to wiecej niz 225km/h a 10,9s to mniej niz 11,6s.

Nie uwazam, zeby marka popularna i tansza powinna oferowac wiecej/lepiej jezeli chodzi o osiagi niz marka rzekomo "premium", utozsamiana ze sportowymi osiagami. Do tego gdy fanboje krzycza, ze technologia jest sprzed 5 lat gdy to sa osiagi nowej M3C za 2x wiecej pieniedzy.

5 godzin temu, BMFun napisał(a):

Poczytaj lepiej co kupiłeś. Jeśli masz Digital Key Plus, a raczej masz bo ludzie to mają w x1, to masz tel w kieszeni i nie grzebiesz. Pisałem o tym 100 razy że w BMW masz zrobione porządnie przez UWB, a nie chałupniczo przez apkę mobilną. 

BMW i4 LCI AD 2024 nie ma Digital Key Plus.

Ma Digital Key bez chipu UWB.

Takie to "premium" w porownaniu do plebejskiej TM3 sprzed 6 czy 7 lat.

Mnie "chalupniczo"/"nie-chalupniczo" nie interesuje - ma dzialac. W BMW nie dziala, w Tesli dziala.

5 godzin temu, BMFun napisał(a):

Piszesz że się ośmieszam, a nie przedstawiłeś ŻADNEGO przykładu realnego postępu przez ostatnie 5 lat na przykładzie Tesla Model 3, poza dogonieniem i4 przez wersji TM3P w sprincie do 200km/h.

Jestes naprawde zaslepionym fanem BMW, podziwiam Cie w sumie 🙂

TM3 majac premiere 6-7 lat temu jest nadal technologicznie o lata swietlne przed BMW i4 M50 ktore wlasnie ma swoj lift.

Tesla jest warta 10x tyle co BMW bo ma topowa technologie BEV, bo ludzie wybieraja jej produkty mimo Twojego zaklinania rzeczywistosci, bo firmy pokroju BMW oferuja produkty ktore sa dinozaurami juz w dniu premiery. 

 

Meczy mnie powoli nasza dyskusja BMFun, kilka lat temu mozna bylo argumentowac/przekonywac, dzisiaj to juz trzeba byc ultra fanbojem zeby bronic "technologii" czy "jakosci" BMW jezeli chodzi o BEV, jaki jest kon kazdy widzi - wiekszosc modeli na dzisiaj jedyne czym moze konkurowac to cena ktora rowna do poziomu Tesli, brutalne ale prawdziwe.

Wybrales iX3 bo bylo tansze od TMY, ja obecnie wybralem i4 po 3 Teslach bo bylem odrobine znudzony teslami a cena i4 = cena TM3P. Jakby chcieli 10-20% wiecej od TM3P to bym wysmial to auto bo nie przedstawia na dzis po prostu zadnego value poza TM3P zeby zadac za nie wiecej $

Ot zycie zweryfikowalo produkty BMW jako towar "premium".

5 godzin temu, BMFun napisał(a):

OTA to OTA. W BMW działa, aktualizowałem wielokrotnie. Nie widzę żądnej przewagi OTA Tesli nad BMW. Żadnej.

Do tego jeszcze sie odniose. Z watku obok na naszym forum

W dniu 4.04.2022 o 13:20, KombiFan napisał(a):

A potem jak ją pobierzesz to jeszcze poczekaż aż samochód pozwoli na instalację 😉 Ja czekam juz kilka tygodni z przygotowaną 07/2021.85. Zrobiłem trasę 2 x 300 km, więc akumulator naładowany, auto czeka jednak na lepszy moment.

 

W dniu 4.04.2022 o 17:54, Yossi123 napisał(a):

Miałem identycznie z każdą aktualizacją, żadna trasa nie pomagała a wystarczyło podłączyć do CTEK-a i OTA odpala natychmiastowo.

 

2 godziny temu, Markok napisał(a):

Koledzy będąc miesiąc temu we Włoszech dopiero co odebraną siódemką pobrało mi aktualizację (coś tam 23, auto ma starą widać nigdy nie aktualizowaną wersję 20 czy 21) i przesłało do auta, i tak jeżdżę zrobiłem kolejne 2-3 tysiące i dalej czeka na zielone światło. 

Tak wyglada w praktyce OTA by BMW

Ciekawy jestem czy przy zakupie auta deler BMW dodaje CTEK'a bo ewidentnie jest niezbedny do prawidlowego funkcjonowania aktualizacji OTA 🤣

W Tesli jakos nie ma takich problemow.

 

Apropo CTEK i aku - kiedys o tym gadalismy.

W kazdej wspolczesnej Tesli jest akumulator niskonapieciowy litowo-jonowy, waga niecale 4 kg.

W BMW wiadomo, technologia premium to akumulator kwasowo olowiowy, 15kg zywej wagi.

Te extra 11kg wiadomo, wplywa tez wg co niektorych na np wyciszenie auta ^^

Nie to co ta zacofana technologicznie Tesla co nie aktualizuje swoich aut od premiery.

W BMW pamietam ktos wrzucal info, ze lekkie i nowoczesne litowo-jonowe aku jest montowane w M3 np, coz i4 M50 widac jest polke nizej i 2,4 tony nikomu nie przeszkadzaja.

 

Edytowane przez adamjttk
  • Lubię to 1

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
7 godzin temu, adamjttk napisał(a):

ok, klepmy wszystkie auta z 8s do setki i Vmax 160km/h - dla 99% ludzi to wiecej niz potrzebne przeciez.

Powtorze po raz setny - odkad Tesla zmonopolizowala tania moc i topowe osiagi to nagle fanboje BMW zaczeli deprecjonowac osiagi i zaczeli sie skupiac na wyciszeniu i jedrnosci zawieszenia, bo to przeciez najwazniejsze cechy z ktorych slynela zawsze marka BMW i na podstawie ktorych zbudowala swoja tozsamosc przez ostatnie 100 lat 😄 😄

 


Pierwsze słyszę 😀 Wszystko jest ważne. BMW nigdy nie było „naj” pod każdym względem i tak samo z osiągami. Ale jak ktoś ma problem i chce mieć „naj” na papierze, to niech nie kupuje BMW tylko weźmie Nissana GTR, Ferrari albo najlepiej Teslę 😅

 

 

7 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Uwazam, ze 260km/h to wiecej niz 225km/h a 10,9s to mniej niz 11,6s.

Nie uwazam, zeby marka popularna i tansza powinna oferowac wiecej/lepiej jezeli chodzi o osiagi niz marka rzekomo "premium", utozsamiana ze sportowymi osiagami. Do tego gdy fanboje krzycza, ze technologia jest sprzed 5 lat gdy to sa osiagi nowej M3C za 2x wiecej pieniedzy.

To sa osiągi M3C na prostej zapomniałeś dodać 😂

Na szczęście są fanboje Tesli którzy wiedzą co jest najlepsze na świecie i…idą do salonu BMW po nowe-stare elektryczne BMW i4 😂

 

7 godzin temu, adamjttk napisał(a):

BMW i4 LCI AD 2024 nie ma Digital Key Plus.

Ma Digital Key bez chipu UWB.

Takie to "premium" w porownaniu do plebejskiej TM3 sprzed 6 czy 7 lat.

Mnie "chalupniczo"/"nie-chalupniczo" nie interesuje - ma dzialac. W BMW nie dziala, w Tesli dziala.

No to straszna lipa. Realnie i4 to konstrukcja wprowadzona w 2020r. A właściwie bazuje na 3er z 2018. Kiepsko ze tego nie dodali. No ale jak jest 30 wersji nadwoziowych zamiast 1 jak w Tesli to jest to trudniejsze bo nie da się inaczej wytłumaczyć tego skoro mogliby brać za to dodatkowe $$$ za opcję. 

7 godzin temu, adamjttk napisał(a):

 

Do tego jeszcze sie odniose. Z watku obok na naszym forum

Tak wyglada w praktyce OTA by BMW

Ciekawy jestem czy przy zakupie auta deler BMW dodaje CTEK'a bo ewidentnie jest niezbedny do prawidlowego funkcjonowania aktualizacji OTA 🤣

W Tesli jakos nie ma takich problemow.
 

Taaaa, w Tesli nie ma problemów. Dlatego forum Tesli pęka w szwach. Wklejasz problemy sprzed 2 lat garstki ludzi. Wejdź na forum Tesli i poczytaj jakie ludzie mają problemy.

7 godzin temu, adamjttk napisał(a):

(…)

Nie to co ta zacofana technologicznie Tesla co nie aktualizuje swoich aut od premiery.

W BMW pamietam ktos wrzucal info, ze lekkie i nowoczesne litowo-jonowe aku jest montowane w M3 np, coz i4 M50 widac jest polke nizej i 2,4 tony nikomu nie przeszkadzaja.

 

Adam, muszę zapytać. Od razu mówię ze nie jestem ekspertem i się nie znam, ale tyle jadu i krytyki, a potem kupujesz któreś z kolei BMW i do tego najbardziej znienawidzony elektryczny i4? Czy to nie jest jakaś forma syndromu sztokholmskiego? 😉 🤣

Bo mi wychodzi że za rok po i4 kupisz BMW i5 jak rzucą dobrą promocję 🤣🤣

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
50 minut temu, BMFun napisał(a):

To sa osiągi M3C na prostej zapomniałeś dodać 😂

Inne mnie nie interesuja, nie uczeszczam na tor

50 minut temu, BMFun napisał(a):

i…idą do salonu BMW po nowe-stare elektryczne BMW i4 😂

No ida, ida - juz 5-ty raz o tym piszesz, tak - za 2 mies bede jezdzil i4, mial slonik wypominac a na razie robisz to tylko Ty 🤪

50 minut temu, BMFun napisał(a):

Realnie i4 to konstrukcja wprowadzona w 2020r. A właściwie bazuje na 3er z 2018.

Jakbym mial takie wymowki stosowac to rownie dobrze mozesz powiedziec ze Plaid bazuje na budzie sprzed +10 lat.

A Tesla model 3 miala premiere 7 lat temu.

A jednak nie przeszkadza to Tesli modernizowac swoich aut z miesiaca na miesiac - poprawiaja osiagi, poprawiaja komfort, dodaja rozne opcje, unowoczesniaja hardware, GUI etc etc

Co poprawilo wg Ciebie BMW w i4 przy okazji liftu oprocz wyciecia kilku opcji?

Swiatla laserowe z tylu, kolejny gadzet z alibaby, na tyle stac marke po 3 latach na rynku z tym modelem. Nic, absolutnie nic wiecej.

Wiec nie widze powodu (oprocz niezaradnosci technologiczno-produkcyjnej badz zwyklego DZIADOWANIA) dlaczego i4 po lifcie nie mialoby miec UWB. A nie ma. Ot po prostu skostniala firma z typowo niemieckim betonem w managemencie.

50 minut temu, BMFun napisał(a):

Adam, muszę zapytać. Od razu mówię ze nie jestem ekspertem i się nie znam, ale tyle jadu i krytyki, a potem kupujesz któreś z kolei BMW i do tego najbardziej znienawidzony elektryczny i4? Czy to nie jest jakaś forma syndromu sztokholmskiego? 😉 🤣

Bo mi wychodzi że za rok po i4 kupisz BMW i5 jak rzucą dobrą promocję 🤣🤣

1. Mieszasz jad z dosadna krytyka, ja naprawde uwielbiam BMW, nie moja wina ze sie firma troche po prostu stacza dosadnie mowiac.

2. Jezeli wezmiesz warunki brzegowe --> elektryk + frajda z jazdy masz nadal bardzo maly wybor na rynku, mimo tego ze tu sobie od 4 lat juz gadamy.

SUVy odpadaja od razu bo to zart a nie frajda z jazdy.

5m+ auta typu i5 tez nie ma w nich frajdy praktycznie zadnej, to sa pontony a nie sprytne auta.

Co zostaje tak naprawde? TM3P, i4 M50 (naciagane bo blizej mu juz do 5-er niz 3-er), jakis Polestar 2 czyli jeszcze duzo gorzej od BMW no i powoli jakies chinczyki typu BYD etc

Taycan jeszcze gdzies tu sie krzata ale to juz zupelnie inna polka cenowa no i jednak segment wyzej tez gdzie ja preferuje auta wrecz segmentu C.

Audi nadal nie ma nic w segmencie C/D, MB to samo, lipa zupelna pomimo uplywu lat.

3. Kupno i4 M50 w tej cenie/opcjach nie jest zadnym ryzykiem, najwyzej sprzedam po roku jak bedzie bardzo zle i wroce do TM3P, gdyby byla pelna personalizacja zamiast duzego pakietu opcji dodatkowych i 30% utraty wartosci po roku to bym sie nie zdecydowal bo imho nie warto. A tak jak Ci wspominalem bardzo chetnie porownam w szczegolach BMW OS 8.5, interakcje roznych pierdol w kabinie, wszelkie glupoty ktore BMW ciagnie z serii na serie. No i pozytywne rzeczy tak samo - wszystko co bedzie na plus w stosunku do TM3 tez chetnie sobie porownam.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ważny jest też odpowiedni strój na "grzybobranie", tzn na odbiór BMW, bo przecież w garnitur to nie wypada. Strój oczywiście później się przyda do eksponowania swojego przywiązania do marki 🙂

Czekamy na zdjęcia z odbioru auta 🙂 

Chodząc po ulicy w takim stroju, będziesz mógł wszystkim tłumaczyć - odbierałem auto, ale się nie cieszyłem bo jest przestarzałe, ułomne i w ogóle to frankenstein taki, ale kocham BMW 🙂

image.thumb.png.a53a8e609b516e45ac92811deee01acc.pngimage.thumb.png.cb40453a53d3d6c9625b84a9476e12e3.pngimage.thumb.png.dbf4a4488423730f6664afd3760a1cdf.pngimage.thumb.png.2a9c63739fbe9fdb2bf48514f2c126c1.pngimage.png.b5b136c778be254f6ffa42548af858e1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
23 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Tak wyglada w praktyce OTA by BMW

Ciekawy jestem czy przy zakupie auta deler BMW dodaje CTEK'a bo ewidentnie jest niezbedny do prawidlowego funkcjonowania aktualizacji OTA 🤣

W Tesli jakos nie ma takich problemow.

Rozliczmy się z tym kolejnym mitem szerzonym tu przez @adamjttk na temat Tesli i proszę już nie wracajmy więcej do tego mitu. Ja sam osobiście próbowałem update wgrać kiedyś w wypożyczonej Tesli, ale coś się wysypywało i się poddałem.

 

Pierwsze z brzegu wygooglane i żeby nie było, to świeże problemy z lutego 2024: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/having-problem-to-download-latest-ota-update-anyone-else.321096/

"My model Y behaves strangely this time while previous 2 updates were smooth and fine. I don't know what's wrong and need suggestions.

It's the latest "recall", nothing important, just text is too small or whatever. Software is 2024.2.2.1

Here is what happens, it's been almost 3 days now, it tried to download the software, but no progress. My Model Y connects to Wi-Fi(with good signal) as usual. It stays in downloading status just like that. The worst thing is, it eats battery so bad, I lost 5% per day because of this! I can't do anything, can't make it going forward, can't stop it either! I have restarted the router, the Telsa software system, nothing helps. I never had such problem and I don't think anything I changed it either. 

Any help on this one? Should I take to the service?"

Inny przypadek:

I am on the same boat. 2024.2.2.1 is stuck at 100% from last three days. Opened multiple service requests with Tesla but no one bothered to contact.
Is Reinstall Software in Service Mode a safe thing to do? It pops up so many warnings!

 

Na szczęście jest masa tips&tricks dla "bezproblemowej" OTA w Tesli:

I would recommend to try soft reset and hard reset few times and try to install the SW again making sure you are in a good Wi-Fi location. 
Soft reset( pressing the two scroll buttons on steering wheel)
Hard reset( going into controls and powering down the car for 120sec before waking up again )
Hope this helps

I kolejny sfrustrowany użytkownik który spędził 2 dni nad problemem z OTA:

I had the same issue and I spent two days figuring out things by trying all different troubleshooting techniques. Finally scheduled a service repair and found out the issue was something different causing the SW update to run into loops. They told
me they will replace my car computer ( covered under warranty). Car feels all new again.

Nawet serwis potwierdza że mają trochę takich problemów i użytkownik może sobie popsuć auto bawiąc się w szerzone na forach tricki. No ale Adam wie lepiej że problem nie istnieje:

Update: Tesla service guy (quite technical) called me yesterday and did a remote "re-hand shake" and this solved the issue overnight.
BTW, I asked the service guy about Software Re-Install and he quite strongly advocated against it. He said lot of cars got bricked by that process and the customer is always on their own for any repair costs including swap of computer if needed. I have no ways to verify that but it sounded quite scary.

Szczęśliwe zakończenie po długim procesie naprawczym z którego niejeden youtuber mógłby nagrać ciekawy film. Taki scenariusz nawet nie przyszedłby do głowy żadnemu użytkownikowi BMW na tym forum 🙂:

Finally, after a third attempt at contacting customer support and explaining the issue they scheduled me for a service appointment on the 23rd of February. After the service appointment was scheduled, the local service center messaged me through the Tesla App pretty quickly telling me to do a "hard reset" (steering wheel scroll wheel buttons) which I explained I had already done. They advised that the issue would be resolved by doing this. Obviously I already knew it wouldn't fix the issue because I had already tried this. I did it again to please them and told them again it didn't work and they passed it off to their virtual technicians. The virtual technicians sent the latest available firmware version to my car and this time it successfully installed (software version 2024.2.2.1). After it was installed I asked a couple of more questions in regards to why it was version 2024.2.2.1 that was installed and not 2024.2.3 and they said "the software development team was able to identify significant corruption in the version 2024.2.3 and that the latest version is 2024.2.2.1". 

I am not sure why this took almost a week and 3 separate phone calls to service support but the problem has been fixed (for now). Hopefully this will help some of you if you're running into similar issues. 

For some data, I was losing ~5% battery overnight while it was stuck in the downloading loop. Car was still functioning normally other than that but the Tesla App and what the screen in the vehicle was showing matched the entire time. 

2023 MYLR

Similar threads z tego forum:

image.png.ef0c98a4e07a84f01053422c3f178b2c.png

 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
38 minut temu, BMFun napisał(a):

Rozliczmy się z tym kolejnym mitem szerzonym tu przez @adamjttk na temat Tesli i proszę już nie wracajmy więcej do tego mitu. Ja sam osobiście próbowałem update wgrać kiedyś w wypożyczonej Tesli, ale coś się wysypywało i się poddałem.

Co Ty stary opowiadasz? ^^

Jak mozna probowac wgrac jakies updaty do Tesli jak ona sama sobie sciaga jak jest podlaczona do wifi a Twoja rola konczy sie na kliknieciu "yes" w apce w dogodnym dla Ciebie momencie? 😉

Co do OTA - mozesz wklejac na co masz ochote (o odpadajacych dachach i kierownicach tez wiele sie naczytalem tu ^^), ja od prawie 4 lat mialem dziesiatki update'ow w 3 moich Teslach i wiem z czym to sie je

 

Co do OTA BMW mamy na naszym forum kilka watkow, przytocze Ci cytat ktory najlepiej oddaje technologie:

W dniu 31.07.2023 o 19:20, bestb napisał(a):

U mnie z chmury nie dało rady, w ASO dzisiaj zainstalowali 07/2023.27

W dniu 31.07.2023 o 22:44, rafaeelloo napisał(a):

Zapłaciłeś, czy jakoś się skuteczine skarżyłeś?

W dniu 1.08.2023 o 00:21, bestb napisał(a):

Zapłaciłem w Poznaniu  450zl

<kurtyna>

 

Tymczasem w Tesli, ktora od 5 lat stoi w miejscu i sie nie rozwija - osiagi nowej TM3P na oponach calorocznych rotfl

GQNou2zWEAEfb60?format=jpg&name=large

 

GQNou29W4AASSsX?format=jpg&name=large

 

No i jeszcze ciekawy screen z tego filmiku co byl wklejany tu - wydajnosc napedow na dzisiaj - i5 RWD vs TM3 AWD - co tu komentowac w sumie

1000082840-jpg.1056692

 

PS. Skarpet ///M nie komentuje bo za gesty content juz jak dla mnie, chyba Ci sie okres ze slonikiem zzsynchronizowal ^^

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
49 minut temu, adamjttk napisał(a):

Co Ty stary opowiadasz? ^^

Jak mozna probowac wgrac jakies updaty do Tesli jak ona sama sobie sciaga jak jest podlaczona do wifi a Twoja rola konczy sie na kliknieciu "yes" w apce w dogodnym dla Ciebie momencie? 😉

🤣🤣🤣 Nie odróżniasz wgrania update'u od ściągnięcia. Twój telefon też najpierw ściąga, a potem wgrywa update. BMW też tak robi.

Wgrałeś kilkadziesiąt razy update'y i nie miałeś problemu i to stanowi dowód na to że OTA musi wszystkim działać 🤣 Normalnie "SOA #1" - powinieneś w IT pracować 🤣

Ja wgrałem z 6 updateów w 2 samochodach BMW przez ostatnie 3 lata i z żadnym nie było problemu. Czy to dowód że nikt nie ma problemów z OTA w BMW? Ja bym na Twoim miejscu zadał sobie raczej pytanie dlaczego w nowoczesnych samochodach trzeba kilkadziesiąt razy wgrywać software update... Powiedziałbym Ci wprost, ale pewnie i tak zadziała u Ciebie mechanizm wyparcia.

"After it was installed I asked a couple of more questions in regards to why it was version 2024.2.2.1 that was installed and not 2024.2.3 and they said the software development team was able to identify significant corruption in the version 2024.2.3 and that the latest version is 2024.2.2.1". 

 

Tak samo jak wypierasz realne problemy ludzi oraz informacje uzyskane z centrum wsparcia technicznego Tesla:

Tesla service guy (quite technical) called me yesterday and did a remote "re-hand shake" and this solved the issue overnight.
BTW, I asked the service guy about Software Re-Install and he quite strongly advocated against it. He said lot of cars got bricked by that process and the customer is always on their own for any repair costs including swap of computer if needed. I have no ways to verify that but it sounded quite scary.

 

49 minut temu, adamjttk napisał(a):

Tymczasem w Tesli, ktora od 5 lat stoi w miejscu i sie nie rozwija - osiagi nowej TM3P na oponach calorocznych rotfl

Ale to jest jedyny argument który przez ostatnie kilkanaście postów podałeś. Że istniej TM3P które kupuje i tak max ~10% osób, czas na ćwiartkę jest lepszy od BMW i4 o 0.7sek i VMax o 35km/h. No jest, to fakt, Tesla jest szybka. Ale to koniec usprawnień auta które zostało zaprezentowane jak to zauważyłeś 7 lat temu? Ja nie widzę nic więcej oprócz wymienionej wcześniej listy drobnych usprawnień.

 

49 minut temu, adamjttk napisał(a):

No i jeszcze ciekawy screen z tego filmiku co byl wklejany tu - wydajnosc napedow na dzisiaj - i5 RWD vs TM3 AWD - co tu komentowac w sumie

1000082840-jpg.1056692

Czyli już teraz nie przeszkadza Ci że i5 jest w klasie E, a Tesla w klasie D?

Porównując jabłko do jabłek: BMW iX M60 vs Tesla Model X, różnica to niecałe 15% efektywności na korzyść Tesli, co przy mniejszej baterii sprowadza się do identycznego albo lekko gorszego w Tesli zasięgu. Gdyby porównywać z M50, różnica byłaby zapewnię mniejsza:

BMW iX - 3.1mi/kWh

Tesla Model X - 281Wh/mi (3.56mi/kWh)

image.png.4a29a47291f73f32574bb5b9b08bf797.pngimage.thumb.png.873f5d7a5e65eca665cd14bb6ed5ea6b.png

 

 

 

49 minut temu, adamjttk napisał(a):

PS. Skarpet ///M nie komentuje bo za gesty content juz jak dla mnie, chyba Ci sie okres ze slonikiem zzsynchronizowal ^^

 

Brak dystansu do siebie - typowe dla niektórych fanów Tesli 😜 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
38 minut temu, BMFun napisał(a):

🤣🤣🤣 Nie odróżniasz wgrania update'u od ściągnięcia. Twój telefon też najpierw ściąga, a potem wgrywa update. BMW też tak robi.

Cytuje Twoje wypowiedzi:

2 godziny temu, BMFun napisał(a):

Ja sam osobiście próbowałem update wgrać kiedyś w wypożyczonej Tesli, ale coś się wysypywało i się poddałem.

Wiec sie pytam po raz kolejny - co Ty probowales wgrac, jezeli jeszcze raz Ci powtarzam, ze gdy Tesla jest podlaczona do wifi to sama sobie sciaga update'y a Twoja rola jest jedynie zezwolenie na ich instalacje?

I co Ci sie tam "wysypywalo"? ^^

 

Napisz po prostu ze sie zakreciles i piszesz od rzeczy i dam Ci spokoj, nie pograzaj sie kolego 🙂

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
58 minut temu, adamjttk napisał(a):

Cytuje Twoje wypowiedzi:

Wiec sie pytam po raz kolejny - co Ty probowales wgrac, jezeli jeszcze raz Ci powtarzam, ze gdy Tesla jest podlaczona do wifi to sama sobie sciaga update'y a Twoja rola jest jedynie zezwolenie na ich instalacje?

I co Ci sie tam "wysypywalo"? ^^

 

Napisz po prostu ze sie zakreciles i piszesz od rzeczy i dam Ci spokoj, nie pograzaj sie kolego 🙂

Wgranie update'u to jest właśnie instalacja lub ewentualnie cały proces razem z pobraniem. Tak się po prostu mówi w przypadku software'u. Nigdy nie słyszałem żeby ktoś mówił że "wgranie" to "pobranie".

Nawet po angielsku masz "download" do pobrania, a "install" do wgrania aktualizacji (lub "install update" jako całość procesu aktualizacji). Jeśli jakieś problemy się pojawiają to z wgrywaniem (instalacją) update'u, bo z softwarowego punktu widzenia to miejsce gdzie może najwięcej rzeczy nie wyjść.

Nie rozumiem dlaczego czepiasz się takich pierdół zamiast odnieść się do faktów które podałem.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

OTA w Tesli wywalać się może przy instalacji, ale także przy pobieraniu. Jest cala masa problemów opisywanych na forach Tesli i YT z pobieraniem/zatrzymywaniem pobierania itp.

To jest software i takie rzeczy się zdarzają czy w Tesli czy w BMW czy w Kia. Mnie dziwi że w tym samym czasie BMW wgrywa 2-3 poprawki, a Tesla np ze 20. Daje do myślenia. To jest w końcu samochód, który służy do jeżdżenia i ja nie rozumiem dlaczego tam ciągle coś trzeba poprawiać. To nie telefon, gdzie postęp zmian jest ogromny, a co roku wypuszczane są nowe modele z nowym hardware'm, innymi rozdzielczościami i jest cała masa 3rd party vendorów robiących software.

Wrzucenie postów, że jakieś problemy w OTA BMW się zdarzają KOMPLETNIE niczego nie dowodzi. Mi się OTA nigdy nie wywaliło w BMW i nie miałem żadnych problemów, co nie jest dowodem że u kogoś się nie może zdarzyć.

Odczaruj już te swoje iluzje o wyższości Tesli nad wszystkim. Mam wrażenie że mity które głosiłeś przez 4,5 roku stopniowo są obalane i na szczęście do wielu już nie wracasz. Pora żebyś zakopał przekonanie że Tesla ma jakieś magiczne OTA. Z punktu widzenia software'owego to jest całkowicie standardowy proces, który jest w telefonach, samochodach, pralkach, lodówkach czy słuchawkach. Marketing Tesli dobry jest skoro tak głęboko się zakorzenił w Twoim przekonaniu.

 

image.thumb.png.9afd7af91dd9840cd1ffca4080ea8352.pngimage.thumb.png.d4b81bca54f2418b0badff2ee74336df.pngimage.thumb.png.659160caa02544872b3e40725593a317.pngimage.png.e42d261b94bd7399870c9498accf9801.pngimage.thumb.png.402ba103468eb4a1da8b0c685f74a697.png

 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Co Ty stary opowiadasz? ^^

Jak mozna probowac wgrac jakies updaty do Tesli jak ona sama sobie sciaga jak jest podlaczona do wifi a Twoja rola konczy sie na kliknieciu "yes" w apce w dogodnym dla Ciebie momencie? 😉

Wgranie update'u to proces który może zająć 15-30min zarówno w Tesli jak i w BMW jak i w telefonie. Jeśli piszesz to co powyżej, to chyba znaczy że Ty fundamentalnie nie rozumiesz co się w ramach takiego update'u dzieje. Skoro to to "tylko" kliknięcie yes, to co Tesla robi przez 25min i dlaczego auto się unieruchamia, nie może się w tym czasie ładować itp i na logikę pomyśl jak dużo może być rzeczy które w czasie takiego update'u mogą nie wyjść. To że w ~99.5-99.9% przypadków kończą się takie update'y sukcesem, to wynika z dopracowaniu software'u, ale to jest podstawa wszystkich producentów software'u i nie ma w tym żadnej Teslowskiej magii  🙂  Tak samo to, że część z tych 0.1-0.5% ludzi będzie pisać na forach/nagrywać filmy na YT 🙂 Jakby się sypały takie udpate'y nagminnie to by producenci zbankrutowali na supporcie 🙂

image.png.8a64cc255e82d6d470fe2556a6953ec1.png

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno tu nie zaglądałem. Buahahaha, @adamjttk kupuje stare przestarzałe BMW. Serio. Od początku wątku najeżdżasz na BMW i na koniec kupujesz I4. Ja prdle ;-). Nie przeszkadzają Ci te plastiki i okleiny Msport dookoła samochodu, grafika na zegarach rodem z Atari nie robi już problemu. 

Jednak BMW Financial Services to decydujący czynnik zakupowy a nie technologia czy też osiągi 🙂

BTW. Ja mam w TMS przejechane 20tyś km. Ostatnio jechałem na zawody triathlonowe do Gdańska ze śląska z boxem i rowerem na dachu czyli opór potężny na dachu. Zużycie dla ciekawskich wyszło 230 w dwie strony, prędkości w okolicy 120 ale osobowym z takim ładunkiem jechałbym podobnie. 

 

 

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, BMFun napisał(a):

Wgranie update'u to jest właśnie instalacja lub ewentualnie cały proces razem z pobraniem. Tak się po prostu mówi w przypadku software'u. Nigdy nie słyszałem żeby ktoś mówił że "wgranie" to "pobranie".

Nawet po angielsku masz "download" do pobrania, a "install" do wgrania aktualizacji (lub "install update" jako całość procesu aktualizacji). Jeśli jakieś problemy się pojawiają to z wgrywaniem (instalacją) update'u, bo z softwarowego punktu widzenia to miejsce gdzie może najwięcej rzeczy nie wyjść.

Nie rozumiem dlaczego czepiasz się takich pierdół zamiast odnieść się do faktów które podałem.

Reczywiscie sie czepiam bo sie po prostu zakreciles, lejesz duzo wody bo to Twoja dzialka IT a piszesz po prostu od czapy.

"download" do pobrania --> to juz w ogole jakies maslo maslane ala potworki typu cukrowac cukrem.

download znaczy pobierac jezeli to czasownik albo proces pobierania jezeli mowimy o rzeczowniku, obie wersje sa poprawne, mozesz miec co najwyzej jakis "content" do pobrania a nie zaden "download" do pobrania --> co Wy tam macie za slangi w swoim lokalnym IT to juz ma male znaczenie, na budowie podaja sobie "tubajfora" nie znaczy ze ma to jakikolwiek sens.

Jest proces pobierania danych (samoistny w OTA Tesli przy wifi) i proces instalacji tegoz (za zezwoleniem uzytkownika).

Dlatego sie dopytywalem co Ty tam probowales "osobiscie wgrac" bo to nie ma zadnego sensu co napisales powtarzam po raz trzeci.

 

Komentujac reszte Twojego lania wody apropo OTA:

1. To ze znajdziesz jakies jednostkowe przypadki ze sie proces samej instalacji wyklada (pierwsze widze, pewnie rownie czeste jak odpadajace kola) dowodzi absolutnie NICZEGO bo ja nie o tym pisze. Ja pisze, ze w BMW NAGMINNYM jest, ze 

a) OTA nie dziala juz przy minimalnie niedoladowanym akumulatorze co jest rechotem technologicznym gdy masz obecnie uklad mikro-hybrydy czy hybrydy plugin praktycznie w kazdym aucie, juz nie mowiac o BEV (ot zwykle zacofanie technologiczne o ktorym pisalem setki razy)

b) po co sa czeste aktualizacje i co daja uuzytkownikom nie masz pojecia bo nie masz Tesli, pozyczyles na dzien dwa, korzystales z kierownicy i pedalow gazu/hamulca i tyle, nie masz pojecia o sofcie, o GUI etc

c) soft w Tesli zawiaduje wszystkim, poprzez OTA producent ma wplyw na osiagi, na zawieszenie, uklad kierowniczy, hamulcowy czy sam proces ladowania --> niejednokrotnie byly rozne poprawki poprawiajace osiagi, poprawiajace efektywnosc jazdy czy ladowania, proces dostepu do SC gdy w miedzy czasie OTA w BMW to POZORANCTWO --> tak jakbys przykleil sobie telefon do roweru i zaktualizowal soft w telefonie. Masz doswiadczenie w IT, lubisz motoryzacje i wstyd mi ze musze Ci takie rzeczy tlumaczyc - pytalem sie Ciebie co BMW poprawilo poprzez OTA w swoich autach --> potrafi wgrac mape nowsza po roku, cos jeszcze ciekawego? Dodac jakis kolor ambientu?

Napisz rzeczowo bez lania wody jakie updaty dostales i co zmienily w Twoich BMW.

d) to ze OTA jest standardem w telefonie czy konsoli do gier a nie jest w BMW jest tylko potwierdzeniem ze technologicznie BMW jest 10 lat za amerykanska konkurencja. Ale spoko --> w innych markach np VW jest jeszczegorzej jezeli Cie to pocieszy.

2. Apropo ostatniego posta i kolejnego lania wody - opowiadaj mi jeszcze ile trwa proces instalacji poprawek w Tesli i czego nie rozumiem, troche mi poprawisz humor ^^ W tej wypozyczonej Tesli "osobiscie probowales update wgrac" i klops, wysypalo sie 😄 😄

59 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

Dawno tu nie zaglądałem. Buahahaha, @adamjttk kupuje stare przestarzałe BMW. Serio. Od początku wątku najeżdżasz na BMW i na koniec kupujesz I4. Ja prdle ;-). Nie przeszkadzają Ci te plastiki i okleiny Msport dookoła samochodu, grafika na zegarach rodem z Atari nie robi już problemu. 

Jednak BMW Financial Services to decydujący czynnik zakupowy a nie technologia czy też osiągi 🙂

1. Nie mam i nie zamierzam miec nic wspolnego z BMW FS wtf?

2. Okleiny "m-sport" czy inne krysztalki ktore sie da zostaly/zostana usuniete/nie zamowione --> np musialem zrezygnowac z czerwonych zaciskow hamulcowych ktore sie ladnie komponuja z czarnym lakierem/tapicerka tylko dlatego ze sa w przymusowym zestawie z wiesniackimi kolorowymi pasami bezpieczenstwa - taka to personalizacja w BMW 🤮

3. Ile razy mozna pisac, po 3 Teslach daj na chwile wrocic do ulubionej marki, te i4 to nie jest Tipo, ma 20 roznych wielkich i malych wad w porownaniu do TM3 ale ma tez swoje zalety o ktorych tez pisalem nie raz, to ze sprzedaja je za pol darmo w NO bo sprzedaz BMW jest taka swietna tez mi nie przeszkadza nic a nic (ccc).

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
8 minut temu, adamjttk napisał(a):

Reczywiscie sie czepiam bo sie po prostu zakreciles, lejesz duzo wody bo to Twoja dzialka IT a piszesz po prostu od czapy.

"download" do pobrania --> to juz w ogole jakies maslo maslane ala potworki typu cukrowac cukrem.

download znaczy pobierac jezeli to czasownik albo proces pobierania jezeli mowimy o rzeczowniku, obie wersje sa poprawne, mozesz miec co najwyzej jakis "content" do pobrania a nie zaden "download" do pobrania --> co Wy tam macie za slangi w swoim lokalnym IT to juz ma male znaczenie, na budowie podaja sobie "tubajfora" nie znaczy ze ma to jakikolwiek sens.

Jest proces pobierania danych (samoistny w OTA Tesli przy wifi) i proces instalacji tegoz (za zezwoleniem uzytkownika).

Dlatego sie dopytywalem co Ty tam probowales "osobiscie wgrac" bo to nie ma zadnego sensu co napisales powtarzam po raz trzeci.

Chodziło mi o to, że słowo "download" oznacza pobranie w potocznej mowie. Może na szybko niejasno napisłem. Za to po polsku "wgrać"/"zupdete'ować"/"zainstalować" to bardziej update/install. Update też można powiedzieć o całym procesie od pobrania pliku, aż do zainstalowania nowej wersji (i restarcie urządzenia/systemu). Mówię o potocznej mowie jaką się często stosuje, żebyś rozumiał moje intencje. Nie konsultowałem tego z prof Miodkiem ani Bralczykiem żeby nie było 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Kriss33OTA zarówno w ix1 jakim Eqe odbywają się dokładnie tak samo. Pojawia się w apce info ze pojawiła się nowa aktualizacja. Wsiadasz do auta, wciszkasz przycisk aktualizuj który pojawia się na ekranie. Potwierdzasz następnie auto informuje cię że możesz opuścić pojazd i zamknąć auto a po kilkunastu minutach masz zaktualizowany system.

@Jack BMW a ile można jeździć pseudo premium, ogryzkiem bez połowy nowoczesnych feature? Jak tylko BMW okazało się tylko trochę droższe od tesli kolega od razu wybrał po prostu lepsze auto, ale na BMW pluć dalej musi bo mu głupio bo namówił tu kilku naiwniaków na zakup 👍

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

BTW jak dzisiaj wygląda aktualizacja nawigacji w BMW? Samo się robi bez ingerencji użytkownika?

Nie wiem, bo ja mam nawigację online w Apple Car Play. A poza tym stary iDrive (7.0). Wydaje mi się że kiedyś dla sportu aktualizowałem mapę i chyba to się działo przez aplikację myBMW jednym kliknięciem, ale głowy nie dam.

W BMW mapa działa niezawodnie. Za to raz jechałem w Stanach Teslą która nie miała online map i zapętliła mnie na zjazdach autostradą i w kółko jeździłem zjazdami. Innym razem wprowadziła mnie w road closed. W obu przypadkach mapa google nie popełniła tego błędu, więc w BMW z Apple Car Play by mnie to nie spotkało.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

b) po co sa czeste aktualizacje i co daja uuzytkownikom nie masz pojecia bo nie masz Tesli, pozyczyles na dzien dwa, korzystales z kierownicy i pedalow gazu/hamulca i tyle, nie masz pojecia o sofcie, o GUI etc

Teslą jeździłem łącznie ok 2,5 tygodnia i zrobiłem prawie 3tys km, więc coś mam do powiedzenia na ten temat.

Za to od 4,5 roku krytykujesz na maxa wszystko co w BMW, znasz najlepiej bolączki softu BMW z OTA na czele. Możesz powiedzieć ile dni jeździłeś i ile zrobiłeś łącznie kilometrów samochodami BMW z rocznika 2020+ abyśmy ocenili wiarygodność Twoich opinii na temat aktualnych aut i softu BMW? Najwięcej krytyki jest pod adresem BMW i5, którym zdaje się nawet nie odbyłeś jazdy próbnej 🙂

Mam wrażenie że chyba dokonałeś tzw. samozaorania 🙂

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, BMFun napisał(a):

Teslą jeździłem łącznie ok 2,5 tygodnia i zrobiłem prawie 3tys km, więc coś mam do powiedzenia na ten temat.

I pomimo 3 pytan nadal sie nie dowiedzialem co Ci sie "wysypalo" z aktualizacja 🙃

3 godziny temu, BMFun napisał(a):

Za to od 4,5 roku krytykujesz na maxa wszystko co w BMW, znasz najlepiej bolączki softu BMW z OTA na czele. 

Nie mowisz prawdy, mam Ci przytoczyc Twoje wlasne cytaty jak pisalem prosto z mostu co mi sie podoba/nie podoba np w i4, ix czy TMS?

Mowiles cos w stylu "oo, nie spodziewalem sie ze bedziesz na tyle obiektywny etc" - teraz juz nie pamietasz tylko sama krytyke nagle widzisz jak brakuje argumentow 🙂

Wylozylem Ci czarno na bialym apropo bolaczek OTA w poscie wyzej. Do niczego sie nie odniosles. NICZEGO  👍🤣

3 godziny temu, BMFun napisał(a):

Możesz powiedzieć ile dni jeździłeś i ile zrobiłeś łącznie kilometrów samochodami BMW z rocznika 2020+ abyśmy ocenili wiarygodność Twoich opinii na temat aktualnych aut i softu BMW?

Do jakich opinii/faktow masz zastrzezenia? Konkrety kolezko. Do faktow rzadko kiedy sie juz odnosisz badz je bagatelizujesz/pomijasz ("po co komu 3s do setki, 2,5t wagi nikt nie zauwaza przeciez" etc etc 🤣) bo cyferki/twarde dane sie ciezko neguje, nie?

Opinie subiektywne starasz sie zawsze umniejszac jak typowy fanboj BMW co ostatnimi czasami jest juz troche meczace przyznaje ale to forum BMW w koncu wiec hej, nie narzekam.

Co do mojej historii jazd - testowalem wiekszosc tego co mnie interesuje (spalinowe, hybrydowe i elektryczne) i co mnie nie odrzuca ze stajni BMW, wbrew pozorom wyboru wielkiego nie ma, jest kilka aut w nieskonczonych iteracjach ktore sie niczym szczegolnym od siebie nie roznia, ot jak to w wolumenowej marce ktora bardzo stara sie przekonac klienta ze jest wciaz premium pomimo koldry ktora jest ewidentnie krotsza i krotsza. Km? Za kierownica na pewno mniej niz 3k 👍

Z jednym natomiast sie zgadzam, mam braki w sofcie takie apropo codziennego uzytkowania bo na jazdach testowych duzo rzeczy sie nie wylapie badz nie chce sie parowac telefonu, przeklikiwac przez niekonczace sie podmenu --> tu sie posilkuje YT badz radami kolegow z forum jak czegos nie wiem. I tez jest to jeden z powodow dlaczego tez zamowilem i4, bedzie mozna wylapac ciekawe/irytujace drobne rozwiazania ktore sie pojawily w nowym sofcie (chociaz nie najnowszym np w 1-er montuja juz OS 9.0, no ale to nie Tesla, OTA nie pomoze przeciez na nowy soft w i4 ktorego jeszcze nie ma nawet na ulicach, jest STARY juz w momencie sprzedazy, brawo BMW, OTA pelna geba! Chociaz kto wie, moze i UWB doloza przez ota, nie? ^^

3 godziny temu, BMFun napisał(a):

Najwięcej krytyki jest pod adresem BMW i5, którym zdaje się nawet nie odbyłeś jazdy próbnej 🙂

Bylo, nudne sie robi to juz.

Czy od mojej jazdy testowej bateria mu urosnie? Osiagi/efektywnosc sie poprawia? Wykastrowane opcje magicznie wroca? Twarde plastiki zamienia sie w cos przyjemnego? Czy moze Bowers zrobi sie grozniejszy? 😄

Wsiadlem na minute doslownie do tego auta, pazdzierz gorszy niz sobie wyobrazalem, wstyd dla marki i plucie biznesowemu klientowi w twarz. Szkoda mi bylo pol godziny zycia na jazde tym potworkiem 🤪

57 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Skads znam ta tacke na 2 telefony, zaden wstyd kopiowac od producentow ktorzy rozkminiaja lepiej takie rzeczy 🤣

Co prawda rozmawiamy o premium, wiec indukcyjna jest tylko ta po lewej (QI kosztuje na alibabie co najmniej 1 dolara) ale co tam.

Czy mnie oczy nie myla i uchwyty na napoje sa 3cm od tacki z telefonami? 😄

Dobrze ze Iphony sa wodoodporne bo po pierwszym mocniejszym hamowaniu bedzie tam bajorko prawdopodobnie 🤪

e04e87d98708e40b964b652d94b85762

 

 

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak kupujesz BMW i4 to nie masz najnowszego systemu i mieć nie będziesz,  tak? Masz wersję 8.5 i tego co w wersji 9 nie da się uzyskać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.