Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spojrzałem na cennik BMW. Po co kupować słabe technicznie i5 skoro za te same pieniądze jest xdrive 40d.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

BMFun często piszesz o wyposażeniu auta. Jakiego wyposażenia nie ma w Tesli,  a może być w BMW?

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakoś tak w Tesli były protesty pod salonami. O protestach pod salonem BMW nie słyszałem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

BMFun często piszesz o wyposażeniu auta. Jakiego wyposażenia nie ma w Tesli,  a może być w BMW?

Mi chodzi o jakość wyposażenia a nie tylko czy jest odfajkowana pozycja. Bo zgodzisz się że widok z kamer Tesli a widok 360 to zupełnie nie to samo. Albo reflektory laserowe lub nawet adaptacyjne z wycinaniem w BMW są lepsze od tego co jest w Tesli. Do tego cała masa rzeczy typu dostępne listwy, kolory nadwozia, felgi, rodzajów i kolorów pseudo-skór czy np brak zupełnie skór naturalnych w Tesli itp.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, tak, że wszystkim się zgadzam. Wszystko zależy kto czego oczekuje od auta. Kiedyś kolega mi powiedział takie zdanie: ile Wy tymi autami jeździcie, że tak przezywacie te auta. 

Jak ktoś ma takie wymagania jak Ty BMFun to Tesli nie kupi. 

A mi ta prostota bardzo podpasowala. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, BMFun napisał(a):

Mi chodzi o jakość wyposażenia a nie tylko czy jest odfajkowana pozycja. Bo zgodzisz się że widok z kamer Tesli a widok 360 to zupełnie nie to samo. Albo reflektory laserowe lub nawet adaptacyjne z wycinaniem w BMW są lepsze od tego co jest w Tesli. Do tego cała masa rzeczy typu dostępne listwy, kolory nadwozia, felgi, rodzajów i kolorów pseudo-skór czy np brak zupełnie skór naturalnych w Tesli itp.

Mnie ta wypowiedz jako fana marki i "ultimate driving machine" czy "sheer driving pleasure" troche smuci powiem szczerze.

Listwy, kolory, felgi - oto czym sie stalo dla uzytkownikow BMW 😞

Dodalbym do tego jeszcze od siebie fantazyjne ambienty, fantazyjne podswietlane grille i sto znaczkow ///M, w kazdym kur&^ mozliwym do wyobrazenia miejscu, to ze auto ma 10s do setki w niczym absolutnie nie przeszkadza.

 

A to, ze elektryczna TM3P po liftingu wazy dokladnie tyle co spalinowa M3C i robi cwiartke w te same 10.9s kosztujac przy tym polowe mniej to dyskusji na ten temat nie ma. Smutne to troche. A nawet bardzo.

 

Moze czas na nowe slogany po prostu --> "ultimate LGBT car" albo "sheer sporty m-look" - cos w ten desen..

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam ja takie dyskusję przerabiałem przy M2. Ee, nie ma skóry na desce, a w M4 jest itd.  

Opublikowano
3 minuty temu, adamjttk napisał(a):

A to, ze elektryczna TM3P po liftingu wazy dokladnie tyle co spalinowa M3C i robi cwiartke w te same 10.9s kosztujac przy tym polowe mniej to dyskusji na ten temat nie ma. Smutne to troche. A nawet bardzo.

Ale jak sam Adam kiedyś napisałeś większość kupujących M3 nie wie co to Nürburgring nie wspominając o właścicielach Tesli 😉 Więc co za różnica jakie auto ma osiągi jak w mieście od świateł do świateł i tak się więcej niż do 90 nie rozpędzisz, bo później prawko zabierają 😉

Ważne żeby było ładne, kolorowe i błyszczące 😉

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko ładne, kolorowe i błyszczące każdy ma inne wyobrazenie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
53 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Mnie ta wypowiedz jako fana marki i "ultimate driving machine" czy "sheer driving pleasure" troche smuci powiem szczerze.

Listwy, kolory, felgi - oto czym sie stalo dla uzytkownikow BMW 😞

Pytanie było jakie są różnice w opcjach wyposażenia, a wybrałeś jeden aspekt. To że w X5 mam 4 czy 5 opcji zawieszenia do wyboru, a w Model X jest 1 opcja, a na forum BMW jest długa dyskusja i jeden mówi - tylko pneumatyka, drugi tylko adaptacyjne M, a trzeci tylko M itd. to już pomijasz.

 

53 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Dodalbym do tego jeszcze od siebie fantazyjne ambienty, fantazyjne podswietlane grille i sto znaczkow ///M, w kazdym kur&^ mozliwym do wyobrazenia miejscu, to ze auto ma 10s do setki w niczym absolutnie nie przeszkadza.

 

A to, ze elektryczna TM3P po liftingu wazy dokladnie tyle co spalinowa M3C i robi cwiartke w te same 10.9s kosztujac przy tym polowe mniej to dyskusji na ten temat nie ma. Smutne to troche. A nawet bardzo.

 

Moze czas na nowe slogany po prostu --> "ultimate LGBT car" albo "sheer sporty m-look" - cos w ten desen..

Tylko na koniec dnia, przyszedłeś do BMW i kupiłeś TM3P 🙂 Także coś rozum mówi coś innego, serce coś innego...

Słonik Ci pewnie wypomni, że to dla metki. Ty sam na forum piszesz że z nudów, ale jak jest naprawdę, to sam możesz do końca sobie nie uświadamiać 🙂

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Ratm napisał(a):

Ale jak sam Adam kiedyś napisałeś większość kupujących M3 nie wie co to Nürburgring nie wspominając o właścicielach Tesli 😉 Więc co za różnica jakie auto ma osiągi jak w mieście od świateł do świateł i tak się więcej niż do 90 nie rozpędzisz, bo później prawko zabierają Ważne żeby było ładne, kolorowe i błyszczące 😉😉

Generalnie zgoda gdybysmy rozmawiali o np Volvo - limiter na 180 km/h, wszystkie silniki R4, zawieszenie ponton i heja.

Ale mowimy o podobno marce premium - a marka premium powinna sie charakteryzowac tym, ze robimy wszystko tak samo dobrze co marki popularne + jeszcze troche lepiej, te ekstra 10-20% jezeli chodzi o osiagi, o materialy, o wyposazenie etc

A o czym tu rozmawiac jak najszybsze i5 M60 jest wolniejsze od najwolniejszego modelu S chociazby, roznica na cwiartke to 0,7s czyli wiecznosc. A mowimy o wersji LR, a gdzie tam Plaid? Jak ma 20-30% mniej zasiegu? Ja rozumiem ze mozna lubic "fit&finish" ale premium to cale spektrum plusow a nie tylko "gdzies tam da sie znalezc cos lepszego w kabinie czy w zawieszeniu czy w dywanie swietlnym", c'mon..

2 godziny temu, BMFun napisał(a):

Pytanie było jakie są różnice w opcjach wyposażenia, a wybrałeś jeden aspekt. To że w X5 mam 4 czy 5 opcji zawieszenia do wyboru, a w Model X jest 1 opcja, a na forum BMW jest długa dyskusja i jeden mówi - tylko pneumatyka, drugi tylko adaptacyjne M, a trzeci tylko M itd. to już pomijasz.

No ale przeciez w druga strone to tez dziala.

W modelu X masz np fantazyjne falkonowe drzwi ktore sie same otwieraja, masz osiagi czy wydajnosc o ktorych mozesz tylko pomarzyc w X5, masz jakies frunki, duzo bardziej zaawansowana autonomie, GUI czy OTA ktore sa lata swietlne przed BMW etc. etc.

2 godziny temu, BMFun napisał(a):

Tylko na koniec dnia, przyszedłeś do BMW i kupiłeś TM3P 🙂 Także coś rozum mówi coś innego, serce coś innego...

Słonik Ci pewnie wypomni, że to dla metki. Ty sam na forum piszesz że z nudów, ale jak jest naprawdę, to sam możesz do końca sobie nie uświadamiać 🙂

Metka ma jakies tam znaczenie w sensie w koncu siedze tu na forum od 10 lat.

Tylko wez tez pod uwage fakt, ze cenowo w Norwegii to i4 M50 jest w tej samej lidze co Polestar 2 czy TM3P (czyli tam gdzie powinno byc od poczatku) wiec wybacz ale po 3 Teslach w ciagu ostatnich 3-4 latach mam chyba prawo na mala odskocznie 😜

Auto po prostu jest wycenione adekwatnie do mozliwosci wiec zakup jest sensowny, nawet jakbym mial tym autem jezdzic tylko rok czy dwa. Dzieki braku personalizacji nie musze sie tez martwic, ze utrata wartosci bedzie rzedu 30% po roku jak to bylo prawie zawsze w przypadku dobrze wyposazonych BMW.

Apropo serca - emocji przy odbiorze bedzie tyle co na grzybobraniu badz przy odbiorze TM3 SR+ --> ani osiagow, ani wyposazenia ani jakiejs wielkiej jakosci w tym aucie nie widze po TM3P. Co z tego ze mozesz sobie skonfigurowac Merino przy zakupie jak jednoczesnie musisz ustawiac manualnie kierownice jak w jakims Golfie czy przykladac telefon do klamki (ROTFL!) zeby otworzyc auto rano?

Ot zwykla odskocznia od swietnych elektrykow ktore robi Tesla, mam tyle odwagi zeby to napisac wprost. Jak w Neue Klasse mi zamkna gebe bo bedzie wszystko ah i oh to tez nie bede mial problemu napisac ze "Tesla sie skonczyla" 👍

Chociaz poki co na gieldzie zapowiadanego krachu nadal nie widac, BMW tez chyba po dywidendzie wraca na rejony w ktorych sie porusza od dekady czy dwoch..

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No właśnie to jest sedno sprawy dla tych co kupuję Teslę. Tesla robi świetne elektryki, ale nie koniecznie najlepsze samochody. Żeby mieć jedno i drugie to by trzeb kupić np Tycana. Jakoś tak się nie dzieje, wiadomo dlaczego. 

BMFun to oczywiste, że BMW może zaoferować więcej w wielu obszarach. Wiadomo, że wybór wnętrza w Tesli w 2 kolorach jest słaby itd. Nikt temu nie zaprzecza. Tylko nie każdy chce za to dopłacić, bo Ci co kupują Teslą wierzą, że dostają najlepszą technologię i osiągi za najlepsze pieniądze. 

I tyle wystarczy do auta, którym się jeździ 90 % w koło komina. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
28 minut temu, Kriss33 napisał(a):

No właśnie to jest sedno sprawy dla tych co kupuję Teslę. Tesla robi świetne elektryki, ale nie koniecznie najlepsze samochody. Żeby mieć jedno i drugie to by trzeb kupić np Tycana. Jakoś tak się nie dzieje, wiadomo dlaczego. 

BMFun to oczywiste, że BMW może zaoferować więcej w wielu obszarach. Wiadomo, że wybór wnętrza w Tesli w 2 kolorach jest słaby itd. Nikt temu nie zaprzecza. Tylko nie każdy chce za to dopłacić, bo Ci co kupują Teslą wierzą, że dostają najlepszą technologię i osiągi za najlepsze pieniądze. 

I tyle wystarczy do auta, którym się jeździ 90 % w koło komina. 

Po raz 50ty się z Tobą zgadzam 🙂 Bo tyle mniej więcej razy doszliśmy do tych samych wniosków.

Dyskusja po raz 50ty zaczęła się od tego, że Adam twierdzi że jeśli BMW w jakichś aspektach jest 20-30% gorszy od Tesli, to znaczy że marka pluje w twarz i auto do niczego się nie nadaje. Czyli już od kilkudziesięciu lat pluje w twarz, bo Fort Mustang 5.0 ma V8 a M3 nie ma V8, że Nissan GTR jest szybsze niż M5, że VW TDI ma większy zasięg niż M550d itd. BMW i5 jest jakie jest i nikt nie powiedział że ma być we wszystkim lepsze od Tesli Model S który na dodatek kosztuje praktycznie tyle samo....

I nie bronię tutaj marki, tylko bezsensowność tezy, bo ta teza nie pasuje ani do BMW i5, ani G30, F10 czy E60...zawsze coś innego nawet nie-premium w czymś jest lepsze.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Dyskusja po raz 50ty zaczęła się od tego, że Adam twierdzi że jeśli BMW w jakichś aspektach jest 20-30% gorszy od Tesli, to znaczy że marka pluje w twarz i auto do niczego się nie nadaje. Czyli już od kilkudziesięciu lat pluje w twarz, bo Fort Mustang 5.0 ma V8 a M3 nie ma V8, że Nissan GTR jest szybsze niż M5, że VW TDI ma większy zasięg niż M550d itd. BMW i5 jest jakie jest i nikt nie powiedział że ma być we wszystkim lepsze od Tesli Model S który na dodatek kosztuje praktycznie tyle samo....

I nie bronię tutaj marki, tylko bezsensowność tezy, bo ta teza nie pasuje ani do BMW i5, ani G30, F10 czy E60...zawsze coś innego nawet nie-premium w czymś jest lepsze.

Odnosze sie do pogrubionego fragmentu bo jest najbardziej niedorzeczny i ja nic takiego co insynuujesz nigdy nie powiedzialem.

BMW i5 nie jest gorszy o 20-30% tylko od Tesli modelu S (jezeli chodzi o zasieg w tym przypadku).

O te same 20-30% lepszy zasieg (wieksza baterie) oferuje Mercedes EQE, Porsche Taycan, Audi Q6 e-tron, Lucid Air, Tesla model S --> slowem KAZDY samochod w segmencie E w 2024r. Kazdy oprocz BMW.

I tak, to jest plucie w twarz klientowi oferujac taki segment E w 2024 za takie pieniadze.

Jakby je sprzedawali po 200k PLN moznaby to auto traktowac ostatecznie jako jakies 518d czy cos w tym stylu, jakiegos kastrata dla waskiej grupy odbiorcow.

Jakby je zaczeli sprzedawac 5 latemu to moznaby jakos przebolec, ze chca doczekac do nowej platformy etc.

Ale wypuscic takie auto w 2024r gdy konkurencja pokazuje co pokazuje? Kupujac to auto kupujesz technologie sprzed 5 lat i to mi sie gryzie z "premium". Technologicznie to skansen a nie premium.

To ze napchasz do srodka fotele Merino czy aluminiowe maskownice z szumnym napisem Bowers&Wilkins czy dasz podswietlany grill ze Skody nie sprawi, ze to auto bedzie premium w prawdziwym tego slowa znaczeniu (przynajmniej dla mnie bo oczywiscie kazda osoba co jezdzi Golfem powie ze i5 to creme de la creme motoryzacji i skoro to BMW to kosztuje milion i jest ultra premium). A to ze tam podziadowali CA w tylnych klamkach czy siatki w fotelach czy listwy progowe wykastrowali to juz klient nie zauwazy w salonie bo pierwsze co mu sie rzuci w oczy to oczoje&*ne paski LED i krysztalki zamiast galki biegow, sto znaczkow ///M bo to przeciez najwazniejsze obecnie w BMW (w sumie nie tylko w BMW ale w calej obecnie niemieckiej motoryzacji).

PS. To jest moje subiektywne zdanie, nie musisz sie z nim absolutnie zgadzac, wg podrecznika i5 to 100% premium jakby co co juz niejednokrotnie ustalilismy tu na forum ^^

52 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

Fantastyczna wiadomosc, elektryki beda tansze (zupelnie jak fotowoltaika) i coraz szybciej przebijac sie do mainstreamu, odpadnie podstawowy czynnik ktory zniechecal ludzi do zakupu --> wysoki prog wejscia

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Jakby je sprzedawali po 200k PLN moznaby to auto traktowac ostatecznie jako jakies 518d czy cos w tym stylu, jakiegos kastrata dla waskiej grupy odbiorcow.

Ale te auta sa sprzedawane taniej. Najtańsza nówka na OtoMoto od dealera jest za 309k

Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Jakby je zaczeli sprzedawac 5 latemu to moznaby jakos przebolec, ze chca doczekac do nowej platformy etc.

Ale wypuscic takie auto w 2024r gdy konkurencja pokazuje co pokazuje? Kupujac to auto kupujesz technologie sprzed 5 lat i to mi sie gryzie z "premium". Technologicznie to skansen a nie premium.

W TM3 jest technologia sprzed 5 lat właśnie 😄 Tam się niewiele zmieniło poza dodaniem światełek LED, klejonych szyb. 

Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

To ze napchasz do srodka fotele Merino czy aluminiowe maskownice z szumnym napisem Bowers&Wilkins czy dasz podswietlany grill ze Skody nie sprawi, ze to auto bedzie premium w prawdziwym tego slowa znaczeniu

Mylisz sie. Maskownice tez sa plastikowe 😉 Przynajmniej tutaj producent uczciwie pokazał segment audio. Realnie logo HK NA bowers sie zmienił.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, BMFun napisał(a):

W TM3 jest technologia sprzed 5 lat właśnie 😄 Tam się niewiele zmieniło poza dodaniem światełek LED, klejonych szyb.

Nowa TM3P robi cwiartke w 10,9s, BMW i5 "M60" AD 2024, segment wyzej i 250k PLN wiecej robi cwiartke w 11,6s.

Nowa TM3 LR AWD przejezdza 566km a i5 RWD z 10% wieksza bateria przejezdza 477km.

 

To jest TECHNOLOGIA, nie gowniane swiatelka LED z alibaby, nie cyganskie grille, nie galwanizowany plastik czy chinskie 5-kolorowe felgi czy sto znaczkow ///M

Dopoki tego nie zrozumiesz to nigdy sie tu na forum nie zgodzimy.

14 minut temu, BMFun napisał(a):

Maskownice tez sa plastikowe 😉 

haha, dzieki za inspiracje 🤣

"sheer driving pleasure" --> "maskownice tez sa plastikowe"

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Bmw 5 lat temu nie miała żadnego elektryka w ofercie. Dziś ma z 8 modeli i BMW i5 z 20% mniejsza pojemnością akumulatorem niż TMS i BMW i4 z osiągami i zasięgiem jak TM3P. Za chwilę wejdzie Neue Klasse. Można pomyśleć co będzie za kolejne 5 lat. 
 

Pytanie jaki postęp zrobiła Tesla przez 5 lat z modelem TM3 oprócz:

- zmniejszenia Vmax

- dodanie softem parę koni żeby się fani cieszyli że coś się zmienilo w TM3P przegrywającym sprint do 200km/h z 500kg cięższym i4

- zabranie USS

- zabranie dźwigni kierunkowskazów

- wprowadzenie gumowatego układu kierowniczego wprost z pontonu

 

Reszta to Kopiowanie producentów legacy:

- diody LED

- nowe siedzenia „sportowe” w tm3p

- klejone szyby

- regulowane amortyzatory w TM3P (wow!)

- pompa ciepła! montowana w BMW i3 od 2013r

- wentylacja siedzen

 

Pomine takie przydatne funkcje jak gra świateł, pierdzenie czy tryb psa.

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Bmw 5 lat temu nie miała żadnego elektryka w ofercie.

- pompa ciepła! montowana w BMW i3 od 2013r

wybierz jedno z tych zdan bo zaprzeczasz sam sobie

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Pytanie jaki postęp zrobiła Tesla przez 5 lat z modelem TM3 oprócz:

- zmniejszenia Vmax

Amerykansko/chinskie TM3P ma Vmax 262km/h

Niemieckie topowe na 2024r BMW i4 M50 ma Vmax 225 km/h a i5 M60 Vmax 230 km/h - niemieckie "M" auta z kraju ktory ma jako jedyny na swiecie autobahny bez limitow predkosci --> czujesz rechot losu?

Jak juz odbiore swoje i4 M50 to dzieki Bjornowi wiem zeby nie kozaczyc na autostradzie bo sie ze wstydu spale jak nie bede mogl wyprzedzic 2 litrowego Mercedesa w dieslu 🤣🤣

34.30 - fani BMW niech nie ogladaja bo sie mozna w kompleksy wpedzic

 

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

- dodanie softem parę koni żeby się fani cieszyli że coś się zmienilo w TM3P przegrywającym sprint do 200km/h z 500kg cięższym i

W nowej TM3P jest nowy, mocniejszy silnik na tylnej osi

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

- zabranie USS

- zabranie dźwigni kierunkowskazów

PDC bez USS dziala IDEALNIE w mojej TMYP, w slepej probie nie odroznilbys od TM3P z USS.

Poczatkowo byly problemy z softem, ogarneli (jak praktycznie zawsze to robia) i tyle, mozesz narzekac dalej a za kilka lat BMW jak zwykle skopiuje pomysl jak z 10 innymi rzeczami

Kierunkowskazow nie komentuje bo za malo testowalem ale chyba sie zgadzam, zly pomysl imho, irytowaly na rondach

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

- wprowadzenie gumowatego układu kierowniczego wprost z pontonu

Nowa TM3P nie jezdzilem, mowisz z doswiadczenia?

Co do TM3 LR --> widac ludzie glosuja portfelem za komfortem zamiast gokartowosci (mi to sie akurat nie podoba ale jestem pewnie w sporej mniejszosci)

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

- diody LED

- nowe siedzenia „sportowe” w tm3p

- klejone szyby

- regulowane amortyzatory w TM3P (wow!)

- pompa ciepła! montowana w BMW i3 od 2013r

- wentylacja siedzen

Zaslepia Cie juz z tej zolci 😉

Wyciszanie samochodu (zachowujac dotychczasowa mase) czy usprawnianie foteli zeby lepiej trzymaly z boku to kopiowanie innych producentow? Ja bym powiedzial ze raczej sluchanie narzekan klientow i reagowanie na te narzekania - chcialbym zeby BMW tak sluchalo swoich klientow..

Wentylacja siedzen? Ludzie narzekali ze sie tylek klei latem na skaji, Tesla dodala te opcje gratis, w miedzy czasie w BMW w i4 ta opcje usunieto zupelnie z konfiguratora. Ot premium ktore skrecilo w zla strone 😄

Amortyzatory regulowane nie pasuja do narracji to szydercze "wow".

 

Oj BMFun, klasyczne pies szczeka a karawana idzie dalej, praktycznie kazdy jeden recenzent chwali usprawnienia TM3, ze zachowalo mase, ze bardziej "premium", ze cichsze, ze wydajniejsze, ze zachowalo cene a Ty psioczysz zeby sie lepiej poczuc 🙂

Chociaz kto wie, moze i recenzenci podkupieni, klienci zaslepieni, akcjonariusze to sekta, co ja tam wiem 👍

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
46 minut temu, adamjttk napisał(a):

Zaslepia Cie juz z tej zolci 😉

Wyciszanie samochodu (zachowujac dotychczasowa mase) czy usprawnianie foteli zeby lepiej trzymaly z boku to kopiowanie innych producentow? Ja bym powiedzial ze raczej sluchanie narzekan klientow i reagowanie na te narzekania - chcialbym zeby BMW tak sluchalo swoich klientow..

Wentylacja siedzen? Ludzie narzekali ze sie tylek klei latem na skaji, Tesla dodala te opcje gratis, w miedzy czasie w BMW w i4 ta opcje usunieto zupelnie z konfiguratora. Ot premium ktore skrecilo w zla strone 😄

Amortyzatory regulowane nie pasuja do narracji to szydercze "wow".

 

Oj BMFun, klasyczne pies szczeka a karawana idzie dalej, praktycznie kazdy jeden recenzent chwali usprawnienia TM3, ze zachowalo mase, ze bardziej "premium", ze cichsze, ze wydajniejsze, ze zachowalo cene a Ty psioczysz zeby sie lepiej poczuc 🙂

Chociaz kto wie, moze i recenzenci podkupieni, klienci zaslepieni, akcjonariusze to sekta, co ja tam wiem 👍

Dziękuję. To chciałem właśnie potwierdzić. Realnie w tym aucie nic się istotnego nie zmieniło przez 5 lat oprócz drobnych usprawnień znanych od nastu lat u innych producentów legacy. Te zmiany są oczywiście na plus dla auta, bo były sporą wadą.

Nie ma we mnie żadnej żółci, a karawana niech sobie jedzie, auto znajdzie nabywców, bo to jest przyzwoite auto i sensownie wycenione. Mi tylko chodzi o to żebyś tu nie opowiadał bajek jakie to nowoczesne auto a BMW przestarzałe. Dobrze że przestałeś opowiadać bajki o mitycznych latach świetlnych przewagi Tesli.

Śmiało można powiedzieć że kupując dziś Teslę, kupuje się w praktyce technologię sprzed 5 lat, podobnie jak kupując i5 czy i4. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttkdlaczego znowu wprowadzasz ludzi w błąd plując na lewo i prawo i pisząc bzdurki? Wynik tego testu to jest wręcz wstyd dla tesli. Zobacz na czym tam tesla jedzie. Na PLASTIKOWYCH KOŁPAKACH AERO. Podajesz zasięg tesli model s. Ale na czym.? Na balonach 19 z plastikową wkładką? Zmień na normalne koła,i zasięg podany na stronie masz 100 km mniejszy. Ilość silników i moc ma tu drugorzędne znaczenie , szczególnie że większość producentów ma opanowane całkowite rozłączenie nieużywanego silnika. Warto o tym pisać żeby każdy kupujący był tego świadomy. Chcesz mieć jak najlepszy zasięg, wybierz koła jak najmniejsze, najwęższe i najbardziej Aero. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, BMFun napisał(a):

Śmiało można powiedzieć że kupując dziś Teslę, kupuje się w praktyce technologię sprzed 5 lat, podobnie jak kupując i5 czy i4. 

Jeszcze raz Ci napisze bo widze nie dociera.

TM3P / i4 M50 --> oba auta segment D, premiery w 2024, najnowoczesniejsze co ma dana firma na DZIS.

V max 260km/h --> V max 225km/h

cwiartka 10,9s --> 11,6s

dedykowana platforma BEV --> platforma ICE (frunk, tunel, elektryczne wszystko vs mechaniczne etc)

1850kg --> 2400kg

auto otwierasz telefonem --> telefon przykladasz do przedniej klamki albo targasz kluczyk

topowe GUI --> przedpotopowe GUI / AA/CP

OTA --> pozorowane OTA

FSD --> asystent utrzymania na pasie i adaptacyjny tempomat

I trzeba miec tego wszystkiego swiadomosc wybierajac i4.

Piszac, ze Tesla ma technologie sprzed 5 lat osmieszasz sie.

Sa firmy ktore robia to na dzis lepiej w segmencie D --> np Porsche z nowym Macanem, ale robia to lepiej w autach o praktycznie zerowym wolumenie, w cenie x2-x3

22 minuty temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttkZobacz na czym tam tesla jedzie. Na PLASTIKOWYCH KOŁPAKACH AERO. Podajesz zasięg tesli model s. Ale na czym.? Na balonach 19 z plastikową wkładką?

Napisz do typa od filmiku zeby powtorzyl test jak sciagnie plastikowa nakladke na felgi, wtedy pogadamy o kolejnym filmiku i kolejnych wynikach.

Ktos wkleil filmik, opisalismy wyniki. Te nakladki to nie zadne NASA, BMW/Porsche etc przeciez stosuja identyczne triki zeby zmniejszyc opor powietrza/zawirowania.

Kola 19" to teraz "balony"? ok ^^

 

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 minutę temu, adamjttk napisał(a):

Jeszcze raz Ci napisze bo widze nie dociera.

TM3P / i4 M50 --> oba auta segment D, premiery w 2024, najnowoczesniejsze co ma dana firma na DZIS.

V max 260km/h --> V max 225km/h

cwiartka 10,9s --> 11,6s

Rzeczywiście, wartość użytkowa niska przez to i auto jest wolne. Może jeszcze sprawdź ile ma na liczniku 🙂 Dla mnie to już trąci trochę infantylizmem. Rechotem czasu jest to że zamówiłeś właśnie to wolniejsze auto i ciekawy jestem czy to w ogóle odczujesz. Uważasz że 225km/h i 11,6s to mało? Człowieku, to są elektryki a nie super cars. Te filmy na YT z drag race'ami 

1 minutę temu, adamjttk napisał(a):

dedykowana platforma BEV --> platforma ICE (frunk, tunel, elektryczne wszystko vs mechaniczne etc)

Taka strategia producenta - możesz się z tym nie zgadzać, ale sam przyznawałeś wielokrotnie że i4 mimo wieku wygląda dużo ładniej - długa linia maski, OLEDy, design vs tylko surowa efektywność. Coś za coś.

1 minutę temu, adamjttk napisał(a):

1850kg --> 2400kg

Komfort swoje waży 🙂 Poza tym sam doszedłeś do tego że masz lepsze value do ceny. Jak we wzmacniaczach hifi.

1 minutę temu, adamjttk napisał(a):

auto otwierasz telefonem --> telefon przykladasz do przedniej klamki albo targasz kluczyk

Poczytaj lepiej co kupiłeś. Jeśli masz Digital Key Plus, a raczej masz bo ludzie to mają w x1, to masz tel w kieszeni i nie grzebiesz. Pisałem o tym 100 razy że w BMW masz zrobione porządnie przez UWB, a nie chałupniczo przez apkę mobilną. W BMW nie musisz mieć nawet apki mobilnej, wystarczy wysłać SMSem komuś klucz do auta. Kilka razy wypożyczałem Teslę i nigdy nie działała aplikacja, bo nie byłem właścielem auta, także męczyłem się kartą i trafić miejsce na słupku Tesli, to dopiero była katorga.

 

1 minutę temu, adamjttk napisał(a):

topowe GUI --> przedpotopowe GUI / AA/CP

Topowe dla fanboja Tesli. Dla typowego człowieka - po prostu estetyczne i przejrzyste. Z jego intuicyjnością to bym nie przesadzał. Ja się kilka dni uczyłem podstawowych rzeczy, gdzie w każdym wypożyczonym BMW wsiadam i wszystko wiem. AP/CP to o wiele wygodniejsze rozwiązanie, szczególnie jak wypożycza się auto, ale także w użytkownianiu na codzień.

1 minutę temu, adamjttk napisał(a):

OTA --> pozorowane OTA

OTA to OTA. W BMW działa, aktualizowałem wielokrotnie. Nie widzę żądnej przewagi OTA Tesli nad BMW. Żadnej.

1 minutę temu, adamjttk napisał(a):

FSD --> asystent utrzymania na pasie i adaptacyjny tempomat

Pisałem wielokrotnie. W BMW działa dużo lepiej. Sam wypierałeś się że Tesla widzi fantomowe pojazdy, aż w końcu przejrzałeś. Brak pojemnościowych czujników w kierownicy to dopiero non-premium rozwiązanie gdzie musisz się z autem szarpać. 10 razy bardziej wolę FSD w BMW z lidarami i większą liczbą czujników.

1 minutę temu, adamjttk napisał(a):

I trzeba miec tego wszystkiego swiadomosc wybierajac i4.

Piszac, ze Tesla ma technologie sprzed 5 lat osmieszasz sie.

Piszesz że się ośmieszam, a nie przedstawiłeś ŻADNEGO przykładu realnego postępu przez ostatnie 5 lat na przykładzie Tesla Model 3, poza dogonieniem i4 przez wersji TM3P w sprincie do 200km/h.

1 minutę temu, adamjttk napisał(a):

Sa firmy ktore robia to na dzis lepiej w segmencie D --> np Porsche z nowym Macanem, ale robia to lepiej w autach o praktycznie zerowym wolumenie, w cenie x2-x3

Bez 2 zdań, Porsche i jako auto i jako elektryk bije na głowę zarówno BMW jak i Teslę. Tym samym obala to mit o przewadze o lata świetlne Tesli nad producentami legacy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Różnica zdań między Wami jest nie do pogodzenia. Na przykładzie wagi Tesli 3 i BMW i4. 

Adam uwaza, że przewaga Tesli jest niższa masa o pół tony, a BMFun uwaza, że Tesla po prostu ma gorsze materiały i gorsze wyposażenie i można BMW wybaczyć tą masę. 

Ja to już kiedyś pisałem. Dla mnie sedan wielkości i4 o masie 2400 to jest dyskwalifikacja. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

Różnica zdań między Wami jest nie do pogodzenia. Na przykładzie wagi Tesli 3 i BMW i4. 

Adam uwaza, że przewaga Tesli jest niższa masa o pół tony, a BMFun uwaza, że Tesla po prostu ma gorsze materiały i gorsze wyposażenie i można BMW wybaczyć tą masę. 

My nie chcemy pogodzić różnicy zdań. Ja próbuję pokazać, że Adam wyśmiewa BMW za technologię i brak postępu, a ja pokazuję że Tesla technologicznie praktycznie nic istotnego nie zmieniła od 5 lat. Za to BMW przez 5 lat nadrabianie "zaspanie" i w tym roku planuje sprzedać 500tys elektryków.

Pisałem że 5 lat temu kiedy Tesla wypuszczała udany i popularny model 3, BMW nie miało praktycznie nic. W odpowiedzi Adam czepia się oczywistych rzeczy, że przecież był BMW i3... ale nie odniósł się zupełnie do meritum, czyli tego jak duży postęp BMW zrobiło w tym czasie, a Tesla praktycznie żaden. Oczywiście grupa VW, w szczególności Porsche zrobiło jeszcze większy prześcigając Teslę o kilka długości, podobnie jak robią to Koreańczycy czy niektórzy Chińczycy.

 

3 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

Ja to już kiedyś pisałem. Dla mnie sedan wielkości i4 o masie 2400 to jest dyskwalifikacja. 

Ok, dlatego masz wybór. Ale 95%+ osób nawet nie wie ile waży jego auto i nie przywiązuje do tego wagi, bo ważna jest cena, spalanie/zużycie energii itp. Ja jeżdżę na codzień autami 2400kg i 2300kg i nie czuję abym coś z tego powodu tracił. Przecież ja tych aut nie muszę podnosić 🙂 Sportowo po norweskich rondach nie jeżdżę, na tor też nie, a jak będę potrzebował poszaleć to sobie dokupię jakiegoś hot hatcha czy jakąś 911 którą będę trzymał pod kocem i jeżdził nią 1000km rocznie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.