Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

8 lat gwarancji na baterie, a na silnik BMW ile daje, dalej 2 lata w standardzie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

8 lat gwarancji na baterie, a na silnik BMW ile daje, dalej 2 lata w standardzie?

8 lat lub 160tys km

Jak zapłacisz to BMW daje do 5 lat i 200tys km a Porsche to i do 15 lat. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@BMFun badz uczciwy i porownuj jablka z jablkami

 

Kupujesz dla przykladu BMW i4 M50 --> na jednostke napedowa masz 8 lat/160k km gwarancji producenta.

Kupujesz BMW M440ix --> na jednostke napedowa masz 2 lata gwarancji producenta, przedluzenie gwarancji do 5 lat (200k km) to koszt 10,6k PLN, do 8 lat sie w ogole nie da z tego co rozumiem a jakby sie dalo jak w Porsche to dodaj kolejne 10k PLN.

 

Jak ktos bierze sobie w leasing nowe auto na 3 lata to moze go temat zbytnio nie interesuje natomiast drugi kupujacy (takiego 3-latka) moze sie juz powaznie zastanowic.

Najsmieszniejsze jest to, ze media nie strasza naprawami silnikow, turbin, rozrzadow gdzie koszta moga isc w grube dziesiatki tysiecy PLN tuz po zakupie a strasza degradacja baterii i usterkami elektrykow gdzie tam jest gwarancja producenta na 8 lat.

Jeden wielki rotfl.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bezsensowność jest pokazywać silnik v8 który jest nieudany jako flagowy przykład kosztów aut spalinowych. Ile kosztuje silnik 2.0 tsi czy 1.5 benzyna toyoty?

 

Adam a tak z ręką na sercu, mając budżet max 50tys. Kupiłbyś w Polsce 8-10 letnia Teslę S, 8-letnia Skodę Superb/Passat 2.0 czy 8-10 letnie 650i V8?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
51 minut temu, adamjttk napisał(a):

Najsmieszniejsze jest to, ze media nie strasza naprawami silnikow, turbin, rozrzadow gdzie koszta moga isc w grube dziesiatki tysiecy PLN tuz po zakupie a strasza degradacja baterii i usterkami elektrykow gdzie tam jest gwarancja producenta na 8 lat.

No jak nie straszą 😄 Pełno tego. Artykuły typu “Tego silnika nie kupuj”, programy “zakup kontrolowany”, filmy na YT o Mercu za 1M.

Zyjesz w jakiejś bańce przekonany że jest jakaś zmowa, spisek, a taka  Tesla niszczy system, ale nie dopowiadasz już że….wprowadza nowy inny system z którego będzie czerpać zyski. Albo i nie 😉 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
22 minuty temu, BMFun napisał(a):

Bezsensowność jest pokazywać silnik v8 który jest nieudany jako flagowy przykład kosztów aut spalinowych. Ile kosztuje silnik 2.0 tsi czy 1.5 benzyna toyoty?

Coś sobie dopowiadasz.

A potrzebowałeś kiedyś silnik do auta? Bo ja tak, do auta premium. Koszt nowego kilka lat temu 100 tys zł, diesel 2.7 do Land Rovera Discovery. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, BMFun napisał(a):

Adam a tak z ręką na sercu, mając budżet max 50tys. Kupiłbyś w Polsce 8-10 letnia Teslę S, 8-letnia Skodę Superb/Passat 2.0 czy 8-10 letnie 650i V8?

Zadnego. Szukalbym kolejnej E90, dla mnie najlepsze BMW ever, takie dzisiejsze i4 mu do piet nie dorasta biorac pod uwage roznice 15 lat 🙂

Jako ciekawostke powiem, ze zadbane E90 335i (juz nie mowie o is czy V8) kosztuje w NO niewiele mniej niz nowe i4 M50, ktore za 15 lat bedzie warte pewnie tyle co na skupie metalu (2,4 tony wiec troche spowrotem dostaniemy ;P)

2 godziny temu, BMFun napisał(a):

No jak nie straszą 😄 Pełno tego. Artykuły typu “Tego silnika nie kupuj”, programy “zakup kontrolowany”, filmy na YT o Mercu za 1M.

Chodzilo mi bardziej o porownywanie uzywanych napedow ICE/BEV.

Chociaz mozesz miec racje z moim dopowiadaniem - ja ciagle zapominam ze teraz artykuly nie maja informowac/douczac etc tylko maja sie klikac, wiec im bardziej "szokujacy"/bulwersujacy etc tym lepiej.

Jak elektryk to ma byc pozar/koszta/autopilot Tesli ktory zabija etc etc

  • Lubię to 1

.

  • Moderatorzy
Opublikowano
3 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Coś sobie dopowiadasz.

A potrzebowałeś kiedyś silnik do auta? Bo ja tak, do auta premium. Koszt nowego kilka lat temu 100 tys zł, diesel 2.7 do Land Rovera Discovery. 

Chcesz wiedzies co się psuje to wchodzisz na allegro.

Np skrzynie 8hp do BMW są po 2-3 tys złotych.

Skrzynie DSG OCK do audi są po 10 tys. (nawet nie ma w czym wybierać)

Silniki kompletne B58 są po 10-20 tys, czyli tanie

 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak chce kupić dany model to kupuje. Miałem świadomość, że ten silnik może paść, ale dlaczego akurat mi...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Sa juz porownania nowej TM3P do starej.

No nie powiem, te pol sekundy roznicy na cwiartke robi robote, 10,9s to juz nie przelewki 👍

I ciekawostka - europejskie TM3P (Z bateriami LG) sa sporo wolniejsze (0,3-0,4s na cwiartke) w porownaniu do wersji amerykanskich (baterie Panasonica), troche lipa.

Kolejna rzecz ktora mozna od razu zauwazyc to wyciszenie, w nowej TM3P sporo lepsze

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk tak czasami patrzę na e90:w cabrio, te auta chodzą u nas po 20-50 tysięcy więc tanio. Nic tylko ekdposrtowac e90 do Norwegii 😀

 

ukradzione z jakiejś grupy jak wygląda ladoawanie auta premium na ładowarce premium. 100km jazdy autostradowej dobite w 8 minut. Nowy Taycan po lifcie. Gdzie jest król? Lata nagi w krzakach?

 

IMG_0800.jpeg

IMG_0799.jpeg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz niżej zdjęcie z sesji ładowania ładowarki ionity. Taycan nabił pół baterii Twojej tesli  a dokładnie34,3 kWh w 7 minut. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To Ty porównujesz Taycana za milion do Tesli za 200 tys ??? BMFun Tesle porównuje do Dacii. Macie jakieś fobie z tą Teslą czy co?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Porównuje technologię ev z tego co tutaj czytałem podobno wiodacej firmy na rynku która jest o dwie dekady przed Niemcami wraz ze skostniałą strukturą ich firm oraz którymi podobno rządzą stare dziady. Cena auta w tym wypadku nie ma znaczenia. Technologię tą kupisz też w q6 etron za jakieś 300-400 tys.

Edytowane przez słonik40
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mogę tylko pogratulować Porsche, wiadomo, że to doskonałe auta. Problem jest zawsze ten sam, nie każdy chce tyle płacić za auto, po to, żeby mieć najlepsze. Z wielu powodów. 

Myślę jednak, ze tu o co innego chodzi, żeby Adam się przyznał, że się mylił tu i tam itd...

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
37 minut temu, słonik40 napisał(a):

Cena auta w tym wypadku nie ma znaczenia. Technologię tą kupisz też w q6 etron za jakieś 300-400 tys.

Ciezko sie nie zgodzic.

Nawet frunk jest jako opcja premium za jedyne 2610 PLN 😄

Ja jak widze takie praktyki to dziekuje producentowi - trzeba sie szanowac chociaz troche.

Audi-Q6-e-tron-ceny-i-wersje-wyposazenia

 

Ale co do meritum, czyli:

Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

ukradzione z jakiejś grupy jak wygląda ladoawanie auta premium na ładowarce premium. 100km jazdy autostradowej dobite w 8 minut. Nowy Taycan po lifcie. Gdzie jest król? Lata nagi w krzakach?

IMG_0800.jpeg

 

Popatrz na moje ladowanie na SC sprzed prawie 4 lat w aucie za 225-245k PLN, w srodku mroznej zimy, przy -7C doladowujesz te same 160km w 10 min

20210105_230040

 

20210105_231034

 

Wiec nie wiem slonik czym Ty sie tu tak podniecasz w sumie, latem pewnie jeszcze z minute by mozna urwac jak by byly baterie odpowiednio dogrzane przed ladowaniem.

I zebysmy sie dobrze zrozumieli --> ja sie bardzo ciesze z konkurencji, to ona pcha motoryzacje do przodu, grupa VW robi MNOSTWO dobrego z technologia w nowym Taycanie/Macanie, chcialbym bardzo zeby i BMW dolozylo do rozwoju BEV tez cegielke bo poki co jada na garbie innych.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

To Ty porównujesz Taycana za milion do Tesli za 200 tys ??? BMFun Tesle porównuje do Dacii. Macie jakieś fobie z tą Teslą czy co?

Przeczytaj moje słowa - pisałem że Tesli zostaje strategia konkurencji głównie cenowej i zmierzanie w kierunku Dacii. No ale jak nie ma argumentów że jest inaczej to zawsze można przekręcić słowa i odwracać kota ogonem.

A nawet jeżeli by ktoś porównał Tesle do Dacii, to czy Tesla to jakaś świętość? Do Porsche, Ferrari to można? Jak dla mnie to bardziej traci Teslofilią.

47 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Myślę jednak, ze tu o co innego chodzi, żeby Adam się przyznał, że się mylił tu i tam itd...

 

Dyskutujemy tu od 4 latach. Mnóstwo prognoz tutaj padło, które życie zweryfikowało surowo. Dzisiaj weryfikujemy te prognozy i rozmawiamy o prognozach na kolejne lata. Jeśli ktoś osobiście taką dyskusję traktuję to jest jego problem. Adam raczej tego tak bardzo osobiście nie traktuje, chociaż niechętny jest do przyznawania się do nietrafionych prognoz 😉

 

Że tak zacytuje np że BMW się będzie kurczyć, a beneficjentem jest Tesla, a dzisiaj posiadacz 2 Tesli sprzedaje jedną z nich i kupuje BMW, które jest Frankensteinem przestarzałym i pies z kulawą nogą nie będzie chciał kupić. Tymczasem sprzedaż BMW rośnie, BEV rośnie bardzo szybko, a Tesli zaczyna spadać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

https://motoevo.pl/news/3264_porsche_taycan_2024_przechodzi_ewolucje

Wszystkie wersje pojazdu mają możliwość uzupełniania baterii z mocą przekraczającą 300 kW przez maksymalnie 5 minut

Kriss, czy Ty czytasz co cytujesz? 😄

Jak byk masz napisane:

Według pierwszych niezależnych pomiarów, krzywa ładowania utrzymuje się na poziomie powyżej lub w okolicy 300 kW aż do przekroczenia 60 procent pojemności baterii. To oznacza, że korzystanie z ładowarek o wyższej mocy staje się jeszcze bardziej efektywne.

To jest wprost fenomenalne. Ile kW ma Twoja Tesla na SC przy 60%? Też 300kW? Podpowiem - jakieś 70-80kW. Przecież to “lata świetlne” różnicy jak to Adam nazywa. Tylko nie w tą stronę która 4 lata temu prognozował 😉

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Do 70% ma 170 kWh

Nie czepiam się literówek 🙂 Czyli ile kWh 0 - 60% wchodzi? W Porsche to prawie 60kWh z mocą pod 300kW

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ze 40 kWh, Porsche się ładuje 2x szybciej, no i super

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
17 minut temu, BMFun napisał(a):

 

To jest wprost fenomenalne. Ile kW ma Twoja Tesla na SC przy 60%? Też 300kW? Podpowiem - jakieś 70-80kW. Przecież to “lata świetlne” różnicy jak to Adam nazywa. Tylko nie w tą stronę która 4 lata temu prognozował 😉

 

no i miałem rację, że chodzi o to, żeby Adam przyznał, ze się pomylił, a nie o to, że Tesla za 200 tys ładuje się dłużej o 10 minut niż Porsche za milion

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

ze 40 kWh, Porsche się ładuje 2x szybciej, no i super

Porsche, Kia i pare innych. Wolniej Tesla, BMW itp. Czyli Tesla zaspała. Bardzo szybko złapała zadyszki. Nie może dawać lepszej technologii bo się skupia na konkurencji cenowej, czyli kierunek Dacii. Ostatni lift Tesli to dokładanie rzeczy które większość legacy ma - wyciszenie, ambienty itp. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ee to luz, ja nie mam ambientów i wyciszenia, czyli do Dacii nie zmierzam  🙂 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.