Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
7 minut temu, BMFun napisał(a):

W takim tempie 120k to mrzonka i jak do 15k dobije wg autora to będzie sukces. Przeczytaj cytat który wkleiłem albo artykuł to zrozumiesz.

Ciezko mi sie odniesc bo to gdybania autora. Nie mowie ze nie ma racji bo elektryki sa ewidentnie na cenzurowanym obecnie i to widac golym okiem.

Wiem jedno - Tesla ma zawsze beznadziejne poczatki a pozniej sie ogarniaja i produkcja rusza z kopyta. Pierwsze egzemplarze modelu 3 to byl smiech na sali, klepali je w jakichs namiotach, jakosciowo byla tragedia a po 2-3 latach ciezko sie do czegos doczepic.

Mysle ze z Cybertruckiem bedzie podobnie - rynek USA na takie samochody jest olbrzymi i mysle ze nie beda mieli problemu z popytem najblizsze lata. Pozyjemy zobaczymy. Pamietaj tez, ze nie oferuja nawet tej taniej wersji, sprzedaja tylko najdrozsze.

7 minut temu, BMFun napisał(a):

A ile jest roczna produkcja model X albo model S? Chyba oba do kupy razem z „bestsellerem” plaid to chyba z 50k

Klient glosuje portfelem. Dla mnie te auta sa zle wycenione i za malo w nich jakosci w stosunku do ceny/segmentu.

7 minut temu, BMFun napisał(a):

Jest sporo gorzej to fakt, ale kpina? Dla mnie nadal dużo lepsze od Passata i Skody, ale ok.

Nie siedzialem dawno w nowym Passacie wiec ciezko mi sie odniesc (zreszta to nie ten segment D/E), caly samochod sprawia wrazenie po prostu tandetnego, nie szydze, nie hejtuje - po prostu w tym segmencie, za te pieniadze nowa 5-er sprawia tandetne wrazenie czego sie nie dotknac, czego nie pomacasz --> krzyczy "oszczednosci", G30 bylo o klase wyzej i to sie czulo po sekundzie od posiedzenia tylka za kierownica. Nowa 5-er stawia na krysztalki, ledy i ekrany, tombak mozna by rzec.

7 minut temu, BMFun napisał(a):

Dziadowanie Tesli Model S w segmencie E to już nie jest kpina? 🙂

Model S tez jakoscia nie grzeszy ale na tunelu w Plaidzie jest karbon przez cala dlugosc i tez obity jest skaja z ladna nitka, wyglada mniej tandetnie 😜

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
19 minut temu, Randall napisał(a):

W G30 nie ma tam żadnej poduszki tylko taki w miarę miękki plastik. Co nie zmienia faktu że G60 jest pożałowane.

ok, poduszka zle slowo.

Miekki plastik obity estetycznie skora --> nie uwieral w kolana

Auto jest pozalowane i moim skromnym zdaniem takie oszczednosci nie przejda, tzn w lifcie sie beda z tego rakiem wycofywac, podobna historia byla z VW i ID3 po premierze

537_586eecd4-5ad1-49b0-937f-3fe407e3066e

  • Dziękuję 1

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Ciezko mi sie odniesc bo to gdybania autora. Nie mowie ze nie ma racji bo elektryki sa ewidentnie na cenzurowanym obecnie i to widac golym okiem.

Jak tu nie gdybać. Jakby były dane oficjalne to by było wiadomo że jest ok, a tak firma nie publikuje, to prawie wszyscy czują że jest słabo, łącznie z Tobą, bo tłumaczysz się za Teslę 🙂

Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Wiem jedno - Tesla ma zawsze beznadziejne poczatki a pozniej sie ogarniaja i produkcja rusza z kopyta. Pierwsze egzemplarze modelu 3 to byl smiech na sali, klepali je w jakichs namiotach, jakosciowo byla tragedia a po 2-3 latach ciezko sie do czegos doczepic.

Z Tm3 i Y było dopiero jak cena zanurkowała mocno w dół. Model S/X nawet gdy zjechała do 419k to sprzedaż specjalnie nie drgnęła.

Takze teoria nie trzyma się kupy bo ze sprzedażą Model X/S po upływie 10’lat się Tesla „nie ogarnęła”.

 

Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Mysle ze z Cybertruckiem bedzie podobnie - rynek USA na takie samochody jest olbrzymi i mysle ze nie beda mieli problemu z popytem najblizsze lata. Pozyjemy zobaczymy. Pamietaj tez, ze nie oferuja nawet tej taniej wersji, sprzedaja tylko najdrozsze.

Jak cen zanurkuje jak TMY/3, to może i ruszy, chociaż patrząc na materiały z jakich jest zrobiony to wątpię żeby tutaj było duże pole  do obniżek. Jakoś fani Tesli nie ekscytują się wielką marża jaka jest na Cybertruck.

Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Klient glosuje portfelem. Dla mnie te auta sa zle wycenione i za malo w nich jakosci w stosunku do ceny/segmentu.

To na ile powinien być Model S wyceniony? 300k żeby miał sens? Dziś wyśmiewany przez Ciebie g60 na 100% będzie miał duzo lepsza sprzedaż mimo cen 400-500k

Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

.Model S tez jakoscia nie grzeszy ale na tunelu w Plaidzie jest karbon przez cala dlugosc i tez obity jest skaja z ladna nitka, wyglada mniej tandetnie 😜

No to jak taki świetny to dlaczego sprzedaż szoruje po dnie i wyprzedzają go iXy, Eqe i inne?

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Z Tm3 i Y było dopiero jak cena zanurkowała mocno w dół. Model S/X nawet gdy zjechała do 419k to sprzedaż specjalnie nie drgnęła.

Nieprawda. Tesla swiecila triumfy ze sprzedaza 3/y bo ma dobra integracje podzespolow i nie odczula tak brakow polprzewodnikow jak konkurencja.

Przypominam, ze podnosili cene z miesiaca na miesiac a auta schodzily jak swieze buleczki, TM3P ponad 300k PLN w pewnej chwili kosztowal i nadal ludzie kupowali bo na konkurencje trzeba bylo i rok czy poltora czekac i dostawac wybrakowane egzemplarze.

 

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Jak cen zanurkuje jak TMY/3, to może i ruszy, chociaż patrząc na materiały z jakich jest zrobiony to wątpię żeby tutaj było duże pole  do obniżek. Jakoś fani Tesli nie ekscytują się wielką marża jaka jest na Cybertruck.

Mysle ze pole do obnizek jest duze, tutaj Tesla bryluje jesli chodzi o usprawnianie produkcji, ciecie kosztow etc Cybertruck jest obecnie sprzedawany w najdrozszych i najmocniejszych wersjach, na najwiekszej marzy bo jest spory hype.

Jak ogarna baterie nowe i linie montazowe to mysle ze produkcja ruszy konkretnie z kopyta, pozyjemy zobaczymy

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

To na ile powinien być Model S wyceniony? 300k żeby miał sens? Dziś wyśmiewany przez Ciebie g60 na 100% będzie miał duzo lepsza sprzedaż mimo cen 400-500k

Rozmawialismy o tym kiedys. Dla mnie model S LR to powienien byc max z ~30% drozszy od TM3 LR. Zasieg ma raptem tyci wiekszy, ma troche wiecej featuresow typu pneumatyka, lepsze audio etc

W NO model 3 LR kosztuje 450k NOK a S okragly 1 milion, to jest ponad 100% wiecej. Cena absurdalna po prostu jak na to co oferuje i 90% ludzi popuka sie tylko w glowe.

To tak jaby 320d kosztowalo 200k PLN a 520d z tyci lepszym wyposazeniem kosztowalo ponad 400k PLN --> pies z kulawa noga byc tego nie kupil. I podobnie jest z modelem S.

10 lat temu jak model S w Norwegii wchodzil na rynek to ceny byly bardzo rozsadne, mialo toto 300-400KM i kosztowalo tyle co jakas 520d. I sie sprzedawalo calkiem niezle.

Jak dla mnie jezeli w PL model 3 LR kosztuje 225k PLN to model S LR powinien kosztowac nie wiecej niz te ~300-320k PLN.

PS. G60 bedzie mial lepsza sprzedaz w wersji 520d golas za ~250k PLN, takie i5 M60 to przez kilka miesiecy sie sprzeda kilkanascie, kilkadziesiat sztuk a pozniej swiat o tym aucie zapomni i bedzie stalo smutne u dealerow z przecenami po 30-40%

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

No to jak taki świetny to dlaczego sprzedaż szoruje po dnie i wyprzedzają go iXy, Eqe i inne?

BMW iX w NO, ten model z mala bateria, kosztuje 700k NOK dobrze wyposazony, to jest 2/3 ceny modelu X.

To samo e-trony czy EQE. WYglada jakby Tesla odpuscila juz ten segment zupelnie. Widac nie byli dosyc premium zeby konkurowac z niemiecka trojca w segmencie E.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
29 minut temu, adamjttk napisał(a):

BMW iX w NO, ten model z mala bateria, kosztuje 700k NOK dobrze wyposazony, to jest 2/3 ceny modelu X.

To samo e-trony czy EQE. WYglada jakby Tesla odpuscila juz ten segment zupelnie. Widac nie byli dosyc premium zeby konkurowac z niemiecka trojca w segmencie E.

No i tutaj sobie udowodniłeś błąd w myśleniu! Śmiejesz się z baterii i5 83kWh, a podajesz fakt że sprzedaż iX ze śmiesznie mała bateria 71kWh (i to w prądożernym suv) dzięki dobrej cenie, bije rekordy sprzedaży.

Jak to mawiał ekspert od 5 metrowych mastodontów, 5 metrowe mastodonty ludzie kupują na trasy tylko, a szczególnie w Norwegii 😂 

To się nazywa samozaoranie 😉
 

A wogole to Norwegowie sie nie znają bo w 2024 zarejestrowali tylko 22 Tesli Model S vs 70szt i5. Samego m60 w cenie w PL 500k+ było dużo więcej niż Model S. Czy Norwegowie się nie znają i biorą auto które jest tandetne i nie nadaje się w trasy ale oni o tym nie wiedzą mimo że jeżdżą średnią dzienną tymi autami pewnie standardowe 30-50km.

image.thumb.jpeg.20808f48f2d759221fed0e8fe58a9f60.jpegimage.thumb.jpeg.8d8030a7bf74dc97848bcf14ab72bdfb.jpegimage.thumb.jpeg.40e2f1b38853fdc7fd09a7fbe0fffc9d.jpeg

 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
23 minuty temu, BMFun napisał(a):

No i tutaj sobie udowodniłeś błąd w myśleniu! Śmiejesz się z baterii i5 83kWh, a podajesz fakt że sprzedaż iX ze śmiesznie mała bateria 71kWh (i to w prądożernym suv) dzięki dobrej cenie, bije rekordy sprzedaży.

Jak to mawiał ekspert od 5 metrowych mastodontów, 5 metrowe mastodonty ludzie kupują na trasy tylko, a szczególnie w Norwegii 😂 

To się nazywa samozaoranie 😉
 

A wogole to Norwegowie sie nie znają bo w 2024 zarejestrowali w 2 miesiące tylko 22 Tesli Model S vs 70szt i5. Samego m60 w cenie w PL 500k+ było dużo więcej niż Model S. Czy Norwegowie się nie znają i biorą auto które jest tandetne i nie nadaje się w trasy ale oni o tym nie wiedzą mimo że jeżdżą średnią dzienną tymi autami pewnie standardowe 30-50km.

Kolego, rzeczowo:

1. Gdzie ja napisalem, ze iX bije jakies "rekordy sprzedazy"? Napisalem, ze ludzie czesciej wybieraja ten model za 2/3 ceny modelu X, nic ponadto. Sam bym tez tak zrobil bo w NO srednia predkosc na drogach krajowych to 50-55km/h (gory, tunele, promy etc).

Czyli bateria 70kWh pozwala tu na 300-350km zasiegu czyli 6-7h jazdy non-stop bez siku. iX jest nowszy, ladniej wykonany, nie opatrzyl sie tak jak model S/X i to ze sie lepiej w NO sprzedaje w ogole mnie nie dziwi. Za rok-dwa podzieli los e-trona, 3latki beda po 150k PLN chodzily.

2. Rozmowa o bateriach i5 byla ogolna, nie tyczyla sie samej Norwegii. Tutaj sedany sie i tak tragicznie sprzedaja wiec sprzedaz i5 bedzie tak czy inaczej marginalna zupelnie.

3. Co do rejestracji - bierz poprawke na salony i demowki, tez sie wliczaja. Kilkanascie salonow, kazdy ma ze 2-3 demowki to juz masz z 50szt zarejestrowane. Efekt nowosci tez swoje doklada. Nie wiem gdzie Ty tu widzisz samozaoranie.

 

W dniu 22.05.2024 o 12:39, słonik40 napisał(a):

@adamjttkdrcyzja, decyzja. Co zamawiasz perf czy i4? 😀

Poszlo zamowienie na i4 dzisiaj.

Ani lift TM3P ani i4 M50 LCI jakos mnie nie porywaja ale musialem sie juz na cos zdecydowac bo niedlugo minie 4 lata jak jezdze TM3P i mam juz ochote na nowe auto.

Zakup i4 w NO przypomina obecnie zakup Tesli --> do wyboru 2 pakiety ktore zawieraja wiekszosc/wszystkie opcje dodatkowe, poza tym jakies duperele typu lakier/felgi/tapicerka/dekor (tez mocno okrojony wybor juz) i w sumie tyle. Kilka klikow i gotowe, umowa do podpisania na telefonie po 10 minutach.

Cena jest smieszna dzieki Muskowym wojnom cenowym, i4 M50 w NO kosztuje porzadnie doposazone niecale 15% wiecej od TM3P (tyle na temat czy BMW chce/musi konkurowac z Tesla) a ma jednak rzeczy niedostepne w TM3 - headup, elektryczny hak, laserowe swiatla etc wiec nie wiem jak to BMW sie spina finansowo, jak na moje to sprzedaja te auta po cenach dumpingowych obecnie zeby nie stracic zupelnie norweskiego rynku. Odbior lipiec-sierpien co tez bylo czynnikiem motywujacym. Ma tez ten najnowszy OS 8.5 wiec z mila checia porownam na ile BMW sie ogarnelo z GUI w porownaniu do Tesli.

  • Dziękuję 1

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam, gratulacje. Mam nadzieje, ze jako użytkownik i4 M50 zmienisz o tym aucie zdanie na lepsze. Witam w gronie użytkowników M50

  • Lubię to 1
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
7 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Poszlo zamowienie na i4 dzisiaj.

Gratulacje!! 🙂 Ale wiesz ze pewnie pare cytatów o i4 z historycznych wypowiedzi ktos Ci zacytuje pewnie 😉 

No I Slonik Ci nie odpuści jak go przez parę miesięcy męczyłeś że kupił 2 elektryki wcześniej na nie plując. Teraz Ty kupiłeś i4 plując na niego od 3 lat 😉 

7 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Ani lift TM3P ani i4 M50 LCI jakos mnie nie porywaja ale musialem sie juz na cos zdecydowac bo niedlugo minie 4 lata jak jezdze TM3P i mam juz ochote na nowe auto.

Jakbyś cytował Słonika 😉 Jeżdżę już X5 od 3 lat i podoba mi się to auto jak żadne inne, ale jak 2 tygodnie pojeździłem liftem z fajniejszym (większym, w lepszej rozdzielczości) ekranem, fajniejszymi nowocześniejszymi światłami itp, to po powrocie cały jakoś tak staro wygląda mi moje auto 😉 

7 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Zakup i4 w NO przypomina obecnie zakup Tesli --> do wyboru 2 pakiety ktore zawieraja wiekszosc/wszystkie opcje dodatkowe, poza tym jakies duperele typu lakier/felgi/tapicerka/dekor (tez mocno okrojony wybor juz) i w sumie tyle. Kilka klikow i gotowe, umowa do podpisania na telefonie po 10 minutach.

To już tylko sobie udowadniasz dlaczego zmieniłeś decyzję o 180 stopni - bo proces zakupu przypomina zakup Tesli 🤣

7 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Cena jest smieszna dzieki Muskowym wojnom cenowym, i4 M50 w NO kosztuje porzadnie doposazone niecale 15% wiecej od TM3P (tyle na temat czy BMW chce/musi konkurowac z Tesla) a ma jednak rzeczy niedostepne w TM3 - headup, elektryczny hak, laserowe swiatla etc wiec nie wiem jak to BMW sie spina finansowo, jak na moje to sprzedaja te auta po cenach dumpingowych obecnie zeby nie stracic zupelnie norweskiego rynku. Odbior lipiec-sierpien co tez bylo czynnikiem motywujacym.

Otóż to, przy tej cenie zakup nawet starego już samochodu ale fajnie wyciszonego, komfortowego i lepiej wyposażonego, jest rozsądny. Ja jestem przekonany ze to ceny dumpingowe dla Norwegii są. Pamiętaj że dealer/producent zarabiają jeszcze na serwisie, akcesoriach, likwidacjach szkód itp. 

7 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Ma tez ten najnowszy OS 8.5 wiec z mila checia porownam na ile BMW sie ogarnelo z GUI w porownaniu do Tesli.

Jakbyś chciał gui przetestować to zajrzałbyś do salonu i przetestował 🙂 

 

No ale nic, cieszymy się że wróciłeś do klubu BMW. Życzę Ci satysfakcji z auta, wg mnie dobra decyzja i po cichu czułem że idzie w tym kierunku bo od jakichś paru tygodni Twój ton wypowiedzi nt i4 złagodniał 🙂 

Koniecznie podeślij nagranie z przejazdu i4 przez rondo w Norwegii 😜 

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, BMFun napisał(a):

Gratulacje!! 🙂 Ale wiesz ze pewnie pare cytatów o i4 z historycznych wypowiedzi ktos Ci zacytuje pewnie 😉 

No I Slonik Ci nie odpuści jak go przez parę miesięcy męczyłeś że kupił 2 elektryki wcześniej na nie plując. Teraz Ty kupiłeś i4 plując na niego od 3 lat 😉 

Dzieki (wszystkim za gratulacje), ja zdania nie zmieniam nawet o jote - tzn i4 to nadal tlusta locha, prowadzi sie duzo gorzej od TM3P ze wzgledu na wage i ma duzo brakow w stosunku do TM3 (glowna to brak dedykowanej platformy ze wszystkim co sie z tym wiaze). Biore ja z dobrodziejstwem inwentarza przymykajac na to wszystko oko dlatego, ze lubie po prostu marke (pomimo psioczenia) i na chwile obecna nie ma innych ciekawych alternatyw (dla mnie) a nowa TM3P nie porywa. I4 ma tez sporo zalet w stosunku do TM3 o ktorych tez nie raz pisalem, zeby nie bylo. Zakup troche pragmatyczny mozna powiedziec.

3 godziny temu, BMFun napisał(a):

 To już tylko sobie udowadniasz dlaczego zmieniłeś decyzję o 180 stopni - bo proces zakupu przypomina zakup Tesli 🤣

Absolutnie nie zrozumiales. Napisalem tylko, ze proces zakupu po prostu podoba mi sie duzo bardziej niz wczesniej, pisalem o tym tu na forum od dekady w sumie --> nie powinienes sie przebijac przez 40 stronicowy cennik wybierajac czy chcesz czy nie chcesz miec wzmacniacz audio w aucie premium czy tez podgrzewane siedzenia. I BMW po prostu poszlo po rozum do glowy bo wiekszosc personalizacji tyczy sie juz tylko rzeczy estetycznych (kolory tapicerki, lakieru, felgi, dekory etc) a nie rzeczy fundamentalnych ktore powinny byc w kazdym aucie a teraz sa w raptem 2 pakietach hurtem i bez doplaty wiec taka kreatywna ksiegowosc w sumie. Zawsze o to mialem zgryz bo zanizalo to mocno wartosc rezydualna po latach bo ludzie kupowali absolutne golasy i musiales do nich pozniej rownac cena przy sprzedazy bo opcje dodatkowe sa wtedy prawie nic nie warte a przy zakupie kosztuja krocie.

Obecnie w i4 M50 w standardzie masz juz audio hifi, podgrzewane i elektryczne siedzenia, nawigacje z duzymi ekranami, elektryczny bagaznik, adaptacyjne zawieszenie M, przyciemniane szyby, sportowe fotele, klime 3-strefowa, sportowe hamulce etc etc A dobierajac jeden pakiet (a jest za free wiec kazdy go bierze przy konfiguracji) masz pelne wyposazenie jak w TM3 w podstawie w sumie wiec BMW robi dokladnie to samo co Tesla czyli kazde sprzedane i4 M50 w Norwegii ma mozna powiedziec pelne wyposazenie i mi sie to po prostu bardzo podoba bo po kilku latach nie tracisz duzo kasy na wyposazeniu dodatkowym bo praktycznie wszystkie egzemplarze na rynku wtornym traca jednakowo na wartosci bardziej ze wzgledu na przebieg a nie ze wzgledu na wyposazenie. Po roku utrata wartosci bedzie 10% a nie 40% jak potrafilo byc kiedys przy dobrze doposazonych autach. Dla mnie takie rzeczy sa istotne przy zakupie i dlatego kupowalem wczesniej auta BMW w PS a nie w salonie. Nie wykluczam opcji ze za rok bede sie chcial przesiasc na Taycana np i przy -30% po roku bylbym "zblokowany" bo finansowo bylaby to po prostu glupia decyzja.

3 godziny temu, BMFun napisał(a):

Otóż to, przy tej cenie zakup nawet starego już samochodu ale fajnie wyciszonego, komfortowego i lepiej wyposażonego, jest rozsądny. Ja jestem przekonany ze to ceny dumpingowe dla Norwegii są. Pamiętaj że dealer/producent zarabiają jeszcze na serwisie, akcesoriach, likwidacjach szkód itp. 

Co do cen - tak, mysle ze ceny sa po prostu dumpingowe bo nie widze po prostu jak BMW moze sie spinac sprzedawanie w NO w pelni wyposazonego i4 M50 za 230-240k PLN gdy w PL czy DE te auta chodza po 350-400k PLN, vat vatem ale roznica jest po prostu ogromna. No chyba ze zaraz w PL zaczna sie obnizki i rabaty na 30% na LCI.

Pisalem o tym nie raz - w NO nie da sie nie kupowac wersji elektrycznych przy takich cenach, hybrydy 330e czy 2 litrowe diesle sa drozsze o kilkadziesiat k PLN a 500KM nie maja 😉 Oferta na nowe i4 jest po prostu swietna i po prawie 4 latach z Teslami przyda mi sie tez troche odmiany.

3 godziny temu, BMFun napisał(a):

No ale nic, cieszymy się że wróciłeś do klubu BMW. Życzę Ci satysfakcji z auta, wg mnie dobra decyzja i po cichu czułem że idzie w tym kierunku bo od jakichś paru tygodni Twój ton wypowiedzi nt i4 złagodniał 🙂 

Koniecznie podeślij nagranie z przejazdu i4 przez rondo w Norwegii 😜 

Przez norweskie ronda przy 2,5 tonach bede jezdzil dostojnie teraz (innego wyboru nie ma ;P), za to sie bede delektowal cisza i lepszym zawieszeniem jak to wiele osob wypominalo apropo TM3 😜

Co do tonu - nic nie zlagodnialo, slynna personalizacja w i4 (ta estetyczna) lezy i kwiczy i moglbym tu caly elaborat napisac - chcesz M-sportowe fotele? To sensatec i merino nie dla Ciebie. No i musza byc czarne, innych kolorow nie ma a w pre-LCI byly tylko koniakowe akurat. Chcesz czerwona tapicerke do czarnego auta? To sensatec bo vernasci nie ma jak w pre-lci. Chcesz deske rozdzielcza w skorze? Przepraszamy, opcja wycieta, nie ma nawet z merino. Wentylacja? Przepraszamy, opcja wycieta, polecamy perforowany sensatec. Chcesz ciemne klosze lamp? To musisz wziac cyganskie pasy kolorowe obowiazkowo. Ciezko zrozumiec niektore decyzje firmy  i ciezko skonfigurowac naprawde "pod siebie".

 

@BMFun spojrz na tunel VW ID7, marka plebejska, jak tu sie nie irytowac na i5 M60? Dekory na drzwiach to samo, w 5-er polacie plastiku szarego. 

VW-ID.7-kabina.jpg

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
46 minut temu, adamjttk napisał(a):

Dzieki (wszystkim za gratulacje), ja zdania nie zmieniam nawet o jote - tzn i4 to nadal tlusta locha, prowadzi sie duzo gorzej od TM3P ze wzgledu na wage i ma duzo brakow w stosunku do TM3 (glowna to brak dedykowanej platformy ze wszystkim co sie z tym wiaze). Biore ja z dobrodziejstwem inwentarza przymykajac na to wszystko oko dlatego, ze lubie po prostu marke (pomimo psioczenia) i na chwile obecna nie ma innych ciekawych alternatyw (dla mnie) a nowa TM3P nie porywa. I4 ma tez sporo zalet w stosunku do TM3 o ktorych tez nie raz pisalem, zeby nie bylo. Zakup troche pragmatyczny mozna powiedziec.

Trafiłeś w samo sedno! Od 4 latach wielu próbuje to właśnie powiedzieć - nie broni BMW za jego wady, lecz pokazuje że albo niektóre są dla wielu są, ale w praktyce mniej znaczące (np większa waga, tunel, klapka elektyczna), albo bilans tych wad jest nadal na korzyść BMW przy porównaniu do np Tesli. Cała dyskusja najcześciej toczyła się wokół wyolbrzymiania przez Ciebie wad BMW i powierzchownemu przedstawianiu zalet i odwrotnie w przypadku Tesli.

Najbardziej mnie przeraża o czym tu teraz będziemy dyskutować jak już przyznasz Słonikowi rację że zmiany są potrzebne i nie mogą się ograniczać do "ciągłemu udoskonalaniu przez OTA"  😄 Jakoś już dawno nie słyszałem o nowościach które doszły software'owo a które były takim game changerem Tesli 😄 Tymczasem inni producenci wypuszczają nowe modele, a Tesla od 11 lat wypuszcza praktycznie niezmieniony Model S/X i od 5 lat Model 3/Y. Nawet najtwardszemu fanowi Tesli może się to znudzić 😄

46 minut temu, adamjttk napisał(a):

Absolutnie nie zrozumiales. Napisalem tylko, ze proces zakupu po prostu podoba mi sie duzo bardziej niz wczesniej, pisalem o tym tu na forum od dekady w sumie --> nie powinienes sie przebijac przez 40 stronicowy cennik wybierajac czy chcesz czy nie chcesz miec wzmacniacz audio w aucie premium czy tez podgrzewane siedzenia. I BMW po prostu poszlo po rozum do glowy bo wiekszosc personalizacji tyczy sie juz tylko rzeczy estetycznych (kolory tapicerki, lakieru, felgi, dekory etc) a nie rzeczy fundamentalnych ktore powinny byc w kazdym aucie a teraz sa w raptem 2 pakietach hurtem i bez doplaty wiec taka kreatywna ksiegowosc w sumie. Zawsze o to mialem zgryz bo zanizalo to mocno wartosc rezydualna po latach bo ludzie kupowali absolutne golasy i musiales do nich pozniej rownac cena przy sprzedazy bo opcje dodatkowe sa wtedy prawie nic nie warte a przy zakupie kosztuja krocie.

Obecnie w i4 M50 w standardzie masz juz audio hifi, podgrzewane i elektryczne siedzenia, nawigacje z duzymi ekranami, elektryczny bagaznik, adaptacyjne zawieszenie M, przyciemniane szyby, sportowe fotele, klime 3-strefowa, sportowe hamulce etc etc A dobierajac jeden pakiet (a jest za free wiec kazdy go bierze przy konfiguracji) masz pelne wyposazenie jak w TM3 w podstawie w sumie wiec BMW robi dokladnie to samo co Tesla czyli kazde sprzedane i4 M50 w Norwegii ma mozna powiedziec pelne wyposazenie i mi sie to po prostu bardzo podoba bo po kilku latach nie tracisz duzo kasy na wyposazeniu dodatkowym bo praktycznie wszystkie egzemplarze na rynku wtornym traca jednakowo na wartosci bardziej ze wzgledu na przebieg a nie ze wzgledu na wyposazenie. Po roku utrata wartosci bedzie 10% a nie 40% jak potrafilo byc kiedys przy dobrze doposazonych autach. Dla mnie takie rzeczy sa istotne przy zakupie i dlatego kupowalem wczesniej auta BMW w PS a nie w salonie. Nie wykluczam opcji ze za rok bede sie chcial przesiasc na Taycana np i przy -30% po roku bylbym "zblokowany" bo finansowo bylaby to po prostu glupia decyzja.

Masz rację. BMW jak mogło to wyciągało kasę od tych co więcej zapłacą i "zmuszało" tych z mniejszymi budżetami do kupowania lekko wybrakowane auto. A te czasy chyba się powoli kończą. Nie Tesla to wymyśliła, lecz pamiętam że od co najmniej 20 lat marki japońskie tak robiły - Tyoyta, Honda itp - miałeś 3-4 pakiety wyposażeniowe i konfigurowałeś detale. Obecny zakres konfiguracji w BMW mi też bardziej odpowiada i to lepszy złoty środek niż wybór koloru i felg w Tesli. Być może obecne wady G60 o których tutaj mówimy jest efektem ("testem" na klientach?)  wprowadzania strategii upraszczania cennika, która wg mnie poszła w tej klasie za daleko, ale rynek to zweryfikuje bo ja i Ty możemy się mylić. Wg mnie w przypadku 5er poszło to faktycznie za daleko, nie da się wybronić braku najwyższego audio na przykład, czy paru innych rzeczy. Nie da się niestety mieć ciastka i zjeść ciastka - prostszy cennik i oferowanie opcji premium jak np audio 1000W+ o dobrym brzmieniu.

Na zmianie tej strategii BMW korzystają klienci - lepsza wartość rezydualna, łatwiej na stocku znaleźć pasujący egzemplarz, mniejsze ryzyko pomyłki przy konfiguracji.

 

46 minut temu, adamjttk napisał(a):

Przez norweskie ronda przy 2,5 tonach bede jezdzil dostojnie teraz (innego wyboru nie ma ;P), za to sie bede delektowal cisza i lepszym zawieszeniem jak to wiele osob wypominalo apropo TM3 😜

Otóż to 🙂

46 minut temu, adamjttk napisał(a):

 

Co do tonu - nic nie zlagodnialo, slynna personalizacja w i4 (ta estetyczna) lezy i kwiczy i moglbym tu caly elaborat napisac - chcesz M-sportowe fotele? To sensatec i merino nie dla Ciebie. No i musza byc czarne, innych kolorow nie ma a w pre-LCI byly tylko koniakowe akurat. Chcesz czerwona tapicerke do czarnego auta? To sensatec bo vernasci nie ma jak w pre-lci. Chcesz deske rozdzielcza w skorze? Przepraszamy, opcja wycieta, nie ma nawet z merino. Wentylacja? Przepraszamy, opcja wycieta, polecamy perforowany sensatec. Chcesz ciemne klosze lamp? To musisz wziac cyganskie pasy kolorowe obowiazkowo. Ciezko zrozumiec niektore decyzje firmy  i ciezko skonfigurowac naprawde "pod siebie".

To prawda, ale to problem j.w. nie da się mieć ciastko (personalizację) i zjeść ciastko (prosty cennik). Ty też zdecyduj się co jest lepsze wg Ciebie w BMW. Bo mówisz że Tesla jest super bo nie trzeba konfigurować oprócz koloru i jest premium, a BMW upraszcza cennik i przestaje być premium przez to.

46 minut temu, adamjttk napisał(a):

 

@BMFun spojrz na tunel VW ID7, marka plebejska, jak tu sie nie irytowac na i5 M60? Dekory na drzwiach to samo, w 5-er polacie plastiku szarego. 

VW-ID.7-kabina.jpg

Klient zdecyduje portfelem czy to aż tak było ważne 🙂 Założę się że jak to będzie wielki problem, to będą aftermarketowe rozwiązania tak jak np licznik za kierownicą dla Tesli.

Jako dowód - spójrz na X5 (g05, nie M), gdzie nie ma podparcia na kolano i mnie to zawsze delikatnie denerwowało, ale nie spowodowało decyzji że nie kupuję M50i. Poszukaj na wątku G05 czy ktoś to wymienił jako wadę. Byłem niewielkim procentem osób które to zauważyło, a mimo to kupiłem, to chyba nie miało aż takiego znaczenia. A jak ktoś siada i porównuje 2 obrazki i znajduje różnice i wstawia screeny z opisem "żenada", "plucie klientowi w twarz" itp to niestety ale niczym nie różni się od clickabajtowych artykułów że elektryki to zło czy Tesla to zło na które tak się (bardzo słusznie oczywiście) oburzasz. Robisz to samo tylko w stronę BMW i dlatego niektórzy mówią że "plujesz na BMW" 🙂

 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję jechać za Teslą 3 chyba (taka mydelniczka) po "ślimaku" na krajówce. Kierowca bardzo starał się pokazać jak szybkie jest jego auto i jak precyzyjnie prowadzi się w zakręcie, pewnie przeczytał, że to bolid, niski środek ciężkości itd....wyglądało to komicznie, auto myszkowało, kierowca non stop korygował tor jazdy, a wystarczyło zwolnić. No nie wyglądało żeby to auto pokonywało zakręty z precyzja skalpela.

I4 z wentylacją miało fotele bez regulacji boczków, jeśli tak jest nadal to bym nie brał tej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
35 minut temu, klakierek napisał(a):

Miałem okazję jechać za Teslą 3 chyba (taka mydelniczka) po "ślimaku" na krajówce. Kierowca bardzo starał się pokazać jak szybkie jest jego auto i jak precyzyjnie prowadzi się w zakręcie, pewnie przeczytał, że to bolid, niski środek ciężkości itd....wyglądało to komicznie, auto myszkowało, kierowca non stop korygował tor jazdy, a wystarczyło zwolnić. No nie wyglądało żeby to auto pokonywało zakręty z precyzja skalpela.

Moze to byla wersja SR/LR a nie Perf? Ja swoje wiem i porownywalem dokladnie oba auta dokladnie pod tym katem na tych samych kretych drogach, TM3P cisnie po slimakach/rondach jak _przyklejona_, nic nie myszkuje i jest mega stabilna. Popatrz zreszta na czasy okrazen na kretych torach w porownaniu do M2 czy M3, roznice sa kosmetyczne jezeli w ogole, to sa suche cyferki wiec ciezko o bardziej obiektywne dane. O i4 M50 tego nie mozna niestety powiedziec, fizyki nie oszukasz, pol tony to 5 doroslych chlopow extra w aucie i to nie sa kg w baterii 15 cm nad podloga (bo baterie sa circa te same) tylko pol metra nad jezdnia.

35 minut temu, klakierek napisał(a):

I4 z wentylacją miało fotele bez regulacji boczków, jeśli tak jest nadal to bym nie brał tej opcji.

Nadal jest to samo 😕

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, klakierek napisał(a):

I4 z wentylacją miało fotele bez regulacji boczków, jeśli tak jest nadal to bym nie brał tej opcji.

Fotel z wentylacją bez pompowanych boczków w 4er to jest jakaś porażka, jeśli ktoś lubi jeździć dynamicznie to będzie w nim latał na boki, no chyba że jest odpowiedniej postury dostosowanej do boczków które są na maksa odsunięte. 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@adamjttk gratuluję zakupu i wyboru. Piękne auto w środku i na zewnątrz. P.s jaki kolor? Felga? 😀

 

patrząc na kolegę @adamjttk jestem spokojny o marke bmw, które rozegrało tutaj tesle jak wytrawny szachista. Tesla okazała się że jest jak napalony pryszczaty nastolatek przystępujący do wyscigu. Dużo pokrzyczała, wyrwała do przodu jak szalony ale równie szybko spuchła. Brak know-how jak utrzymać na dłużej klienta podając mu to samo danie w postaci liftingów, nowych wersji modeli czy chociażby różnorodności modeli w ofercie sprawiło że tacy klienci jak Adam znudzeni marką idą gdzieś indziej. Kolega Adam też już dojrzał trochę i zauważył że nawet kawior jedzony 3 razy dziennie szybko zbrzydnie i się znudzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@adamjttk czy rozważasz napisać artykuł do elektrowozu o swojej historii? Widzę ten nagłówek clickbajtowy i wpływy z reklam - „Znudziła mu się Tesla/Zawiodl sie na Tesli I wrócił do BMW pomimo tunelu, nadwagi itp”.

Toż nie ma lepszej reklamy dla nadchodzącego Neue Klasse które zlikwiduje wiele wad i wyprzedzi technologicznie Teslę.

Moglbys być nawet ambasadorem nowego modelu BMW z taką historią. Tylko koledzy na forum Tesli będą pisać że napewno BMW płaci za reklamę, sponsoruje wycieczki itp bo niemożliwe żeby coś lepszego niż Tesla było 🙂 No chyba że kolegów masz tylko tutaj, to czeka Cię tylko ogromny szacun na forum 🙂

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk gratuluję zakupu i wyboru. Piękne auto w środku i na zewnątrz. P.s jaki kolor? Felga? 😀

dzieki, tak to wyglada

https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/d5932d7

Mam maly zgryz z tapicerka jedynie bo musze w ciagu kilku dni sfinalizowac jej wybor bo auto sie wyprodukuje bardzo szybko, w przeciagu ~2 miesiecy, a kazda jedna tapicerka obecnie do wyboru ma swoje wady.

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

@adamjttk czy rozważasz napisać artykuł do elektrowozu o swojej historii? Widzę ten nagłówek clickbajtowy i wpływy z reklam - „Znudziła mu się Tesla/Zawiodl sie na Tesli I wrócił do BMW pomimo tunelu, nadwagi itp”.

Toż nie ma lepszej reklamy dla nadchodzącego Neue Klasse które zlikwiduje wiele wad i wyprzedzi technologicznie Teslę.

Moglbys być nawet ambasadorem nowego modelu BMW z taką historią. Tylko koledzy na forum Tesli będą pisać że napewno BMW płaci za reklamę, sponsoruje wycieczki itp bo niemożliwe żeby coś lepszego niż Tesla było 🙂 No chyba że kolegów masz tylko tutaj, to czeka Cię tylko ogromny szacun na forum 🙂

Jedyne forum samochodowe na jakim jestem od dekady to te od BMW!

Co do Neue Klasse to nie mow hop bo jak ludzie tu na bobra narzekaja czy jakies oszczednosci to jak zobacza Neue Klasse to sie moga obsrac na rozowo, to bedzie szok (asceza!) na miare i3, mark my words ^^

Poza tym - mowilem Ci kiedys - zerknij na elektrowoz forum - dzial BMW i4 - 20 watkow przez 3 lata, dzial iX3 - 4 watki przez 3 lata.

Dla porownania - model 3 - +700 watkow, model Y +300 watkow.

My tu zyjemy w bance w ktorej kazdy lubi i rozmawia o BMW, w rzeczywistosci elektrykow jest Tesla, pozniej dlugo, dlugo, dlugo NIC a dopiero potem jakies BMW, Hyundaie czy inne Kie ktorymi zainteresowanie jest po prostu marginalne.

I nie ma co sie z tego powodu obrazac, tak jak energetyk to Redbull tak elektryk to Tesla, mysle ze to sie nie zmieni przez najblizsze dekady.

BMW moze byc ladniejsze, lepiej wykonczone etc ale na koniec dnia swiat elektrykow kreci sie wokol Tesli czy sie to komus podoba czy nie.

  • Dziękuję 2

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

dzieki, tak to wyglada

https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/d5932d7

Mam maly zgryz z tapicerka jedynie bo musze w ciagu kilku dni sfinalizowac jej wybor bo auto sie wyprodukuje bardzo szybko, w przeciagu ~2 miesiecy, a kazda jedna tapicerka obecnie do wyboru ma swoje wady.

Ładny zestaw. Kiedyś nie lubilem jasne wnętrza ale ciemne są bardziej praktyczne. Choć brązowy też fajnie wygląda. Czarny metalik czy nie? Ten niemetalik podobno mega się rysuje więc folia wskazana wtedy. 

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Jedyne forum samochodowe na jakim jestem od dekady to te od BMW!

Lubię to 🙂 

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Co do Neue Klasse to nie mow hop bo jak ludzie tu na bobra narzekaja czy jakies oszczednosci to jak zobacza Neue Klasse to sie moga obsrac na rozowo, to bedzie szok (asceza!) na miare i3, mark my words ^^

Może tak być. Dla mnie iX to był kosmos i nic mi się w nim nie podobało oprócz drobnych detali. A dziś jakbym szukał suv Ev to raczej bym wziął iX. Oglądam się za takimi na ulicy. 

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Poza tym - mowilem Ci kiedys - zerknij na elektrowoz forum - dzial BMW i4 - 20 watkow przez 3 lata, dzial iX3 - 4 watki przez 3 lata.

Dla porownania - model 3 - +700 watkow, model Y +300 watkow.

Dobrym artykułem moze zmienisz proporcje 😉 A o czym wogole na tym forum Tesli piszą skoro to auto tak dobre i sie praktycznie nie serwisuje go?

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

My tu zyjemy w bance w ktorej kazdy lubi i rozmawia o BMW, w rzeczywistosci elektrykow jest Tesla, pozniej dlugo, dlugo, dlugo NIC a dopiero potem jakies BMW, Hyundaie czy inne Kie ktorymi zainteresowanie jest po prostu marginalne.

I nie ma co sie z tego powodu obrazac, tak jak energetyk to Redbull tak elektryk to Tesla, mysle ze to sie nie zmieni przez najblizsze dekady.

BMW w 2023 sprzedało 330tys elektryków i 2,55M wszystkich aut, a dynamika dalece wyższa od Tesli. Także widać że Tesla przetarła szlaki ale pomysły już się kończą co dalej. BMW, Mercedesy, Kie, idąc parę kroków z tyłu idą udeptana ścieżka i Teslę pokonają dużym doświadczeniem proponowaniu wielu odmian modelowych (małe, średnie, SUVy, luksusowe, crossovery coupé i takie z dużym bagażnikiem) nadwoziowych (sedan, liftback, kombi itp) , lepszym jakościowo i będzie to powodować dalsze spychanie Tesli w kierunku Dacii, gdzie trzeba tanich materiałów używać i konkurować ceną 😉

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

BMW moze byc ladniejsze, lepiej wykonczone etc ale na koniec dnia swiat elektrykow kreci sie wokol Tesli czy sie to komus podoba czy nie.

Coraz mniej. 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, Randall napisał(a):

Nie myślałeś o czymś bardziej kontrastowym wewnątrz? Jakiś koniak?

Myslalem, tyle ze w koniaku jest teraz tylko sensatec i merino do wyboru bo z vernasci w LCI usuneli i koniak i czerwona nie wiedziec czemu.

Generalnie czerowny sensatec ladnie sie komponuje z czarnym lakierem tyle ze nie ma pompowanych boczkow no i nie pachnie zupelnie jak skora. W dotyku za to przyjemny, delikatniejszy niz vernasca.

image;s=7680x0;q=100

attachment.php?attachmentid=3320497&stc=

No i ta nowa tapicerka vernasca czarna z czerwonymi akcentami tez sie ladnie z czarnym lakierem by komponowala i z tym czerwonym paskiem na kierownicy

attachment.php?attachmentid=3467289&stc=

attachment.php?attachmentid=3468816&stc=

 

 

Za to nie wiem jak mozna bylo usunac skore z dolnej czesci deski rozdzielczej (teraz jest tylko plastik) i do tego jeszcze usuneli ta kieszonke na drobiazgi po lewej stronie i zostawili ordynarna dziure bo pewnie maja pol miliona odlewow do wykorzystania, wyglada to po prostu fatalnie jakby ktos 5 minut przed zamrozeniem projektu sobie przypomnial ze nie bedzie tego schowka. No chyba ze sie nie znam i to jest taki "feature", dzieki temu wepchniemy tam grube kolano 😉

image;s=7680x0;q=100

 

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

lepszym jakościowo i będzie to powodować dalsze spychanie Tesli w kierunku Dacii, gdzie trzeba tanich materiałów używać i konkurować ceną 😉

Odpowiem dyplomatycznie - nowa i5 stala przy samym wyjsciu u dealera, posiedzialem w niej troche, pomacalem tunel, deske rozdzielcza, drzwi od wewnatrz a po 30 sek. bylem juz w mojej TMYP i powiem Ci z reka na sercu --> ja nie widzialem tam jakiejs wielkiej roznicy w jakosci a auta dzieli segment i jakos ze 2x cena. Tunel w TMY lepiej wykonany, tacki na telefon, drzwi od srodka obszyte alcantara. I to jest wstyd dla BMW bo krysztalki, ekrany przec cala kabine i fantazyjne paski LEDowe nie zastapia dobrych i solidnych materialow w segmencie E. Nie ten klient, nie te wymagania. Porownywanie Tesli do Dacii jest imho niepowazne ^^

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.