Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jak Adam, dobrze jest? Zamawiasz?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ptaszki ćwierkają że W BMW w PL rabaty wracają do normy więc zakładając te standardowe 18 procent (nie wiem jak jest w przypadku i4) cena zrobi się podobna 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

To jak Adam, dobrze jest? Zamawiasz?

Nie zdecydowalem sie jeszcze, mam troche metlik, nie mam takiego "wow" jak mialem jak wyszedl poprzedni lift TM3P. Jest ok ale szalu wielkiego nie ma w porownaniu do obecnej.

Gdzies z tylu glowy mam i4 po lifcie (korci zmiana po prawie 4 latach z TM3) i uzywanego Taycana 4S/Turbo z Burmestrem (nowe zupelnie poza budzetem a 3-latki wciaz na 2 letniej gwarancji i z mikro przebiegami chodza po 40-50% wartosci nowego wiec utrata wartosci nie bedzie tak bolala)

Musze polazic po salonach i potestowac. 

3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Ptaszki ćwierkają że W BMW w PL rabaty wracają do normy więc zakładając te standardowe 18 procent (nie wiem jak jest w przypadku i4) cena zrobi się podobna 😀

Tak, o to mi chodzilo, twardo negocjowac -20% bo na koniec dnia BMW Polska na tym interesie nadal duzo zarabia. Kupowanie za cene blisko MSRP jest bez sensu bo utrata wartosci bedzie olbrzymia.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W Porsche masz coś takiego jak gwarancje approved. Podpytaj jak to wygląda w norwegiii, ile kosztuje i jak to wygląda w przypadku samochodów elektrycznych. Spalinowym daje się dokupić approved do 15 lat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tak, gwarancja to nie problem, PA jest chyba we wszystkich krajach bardzo podobne.

Z autami w NO jest w miare wygodnie - masz zawsze 5 lat gwarancji od producenta/dystrybutora a potem masz albo gwarancje rozszerzona ala BRI/PA a jak nie to mozesz sobie wykupic AC rozszerzone ktore obejmuje wszelkie usterki/naprawy. Troche to kosztuje ale warto bo ceny napraw w ASO zwalaja z nog po prostu a te ubezpieczenia sa w miare bezpieczne tzn nie robia Cie w bambuko tylko naprawiaja jak trzeba i kiedy trzeba i nie robia wielkich problemow z tego powodu.

Doslownie ze 2-3 miesiace temu mojemu koledze z AC wymienili caly zespol napedowy w jego 10-letnim i3 (z samego poczatku produkcji) --> naprawa kosztowala tyle co wartosc rynkowa samochodu wiec gdyby tego nie mial to praktycznie auto na zlom czy tez na czesci by poszlo.

Z drugiej strony zespol napedowy i baterie praktycznie w kazdym elektryku to 8 lat i 160-180k km gwarancji producenta wiec raczej nie ma sie czego obawiac bo to najdrozsze elementy.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja sobie czesto zartuje z obecnego designu BMW ale to co sie dzieje to juz naprawde przestalo byc smieszne.

BMW powinno zwolnic natychmiastowo tego czlowieka od Skody, przeciez to jest jawny sabotaz stuletniej tradycji firmy.

To jest BMW jeszcze czy Kia czy jakis chinski ssangyong?

I tak jak myslalem, ze doslownie kazdy zakamarek samochodu zostal juz zapelniony literkami i kolorkami ///M, nie, wpada jakis stazysta i mowi potrzymaj mi piwo, na desce rozdzielczej jeszcze sie kolorowe nitki zmieszcza 🤮

Facet jadacy autostrada, widzacy taki design we wstecznym lusterku - co on ma sobie pomyslec..

Cena startowa 155k PLN za 118d FWD

2025-bmw-120-f70-exterior-15.jpg

2024-bmw-m135-f70-11.jpg

2024-bmw-m135-highlights-00.jpg

 

 

.

Opublikowano
17 minut temu, TheApocalypse napisał(a):

Bardzo ładne auto, duży progress w stosunku do poprzedniej serii 1, nowoczesny design i technologia, świetna droga wejścia do świata BMW 

Bardzo często jestem w Czechach i jestem mocno oswojony z widokiem Skody na ulicach.  Uwierz mi, że w jak zobaczyłem nowe BMW 1 (szczególnie to w tym zielonkawym kolorku) to nie mogłem odeprzeć wrażenia, że już gdzieś to widziałem

333.png

  • Lubię to 1
Opublikowano

Na zdjęciach zawsze tak to wygląda, na szczęście nie jeździ się zdjęciami.

Poczekaj aż będą na ulicach i obejrzyj obok siebie Skodę i nową BMW 1er, zobaczysz czym różni się Premium od nie-Premium 😉

Opublikowano
7 minut temu, TheApocalypse napisał(a):

Na zdjęciach zawsze tak to wygląda, na szczęście nie jeździ się zdjęciami.

Poczekaj aż będą na ulicach i obejrzyj obok siebie Skodę i nową BMW 1er, zobaczysz czym różni się Premium od nie-Premium 😉

Oczywiście to są subiektywne wrażenia, odczucia czy opinie, zgadzam się z Tobą.

Niemniej jednak, ja nigdy nie miałem wątpliwości jak widziałem BMW, że to jest BMW (mimo różnych opinii na temat wielkości nerek, kształtu maski czy ogólnie przerośnięcia - tak jak napisałem to odczucia subiektywne). W sytuacji w której muszę doszukiwać się detali, sprawdzać premium-niepremium bo nie widać na pierwszy rzut oka że to jest BMW trudno mi oceniać ten projekt pozytywnie.

Opublikowano

Hesky zgadzam się, na tym piękno tego świata polega. Jednemu podobają się blondynki, innemu brunetki, no i świetnie.

 

Najgorsi są ci, którzy próbują wmówić innym, co jest dla nich lepsze czy ładniejsze.

Jak to śpiewał Cugowski w Budce Suflera "Nawet gdy ktoś przy swej prawdzie zostać chce, Czemu pięknie nie umiemy różnić się". To z dedykacją dla niektórych wypowiadających się w tym wątku 👍

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
59 minut temu, TheApocalypse napisał(a):

Najgorsi są ci, którzy próbują wmówić innym, co jest dla nich lepsze czy ładniejsze.

Wiesz, zawsze myslalem, ze forum jest tez od wyrazania swoich subiektywnych opinii 👍

Moja opinia n/t designu tej 1-er czy 5-er nowej jest prosta - zatrudniasz szefa designu Skody --> dostajesz design Skody --> 1-er to gloryfikowana Fabia, 5-er to gloryfikowana Octavia obecnie i moim zdaniem nie jet to powod do chluby dla marki BMW.

A biorac pod uwage ze BMW sprzedaje WIECEJ aut od Skody (takie to premium) to tylko bardziej smieszy.

To powiedziawszy:

1 godzinę temu, TheApocalypse napisał(a):

Screenshot 2024-06-05 at 12.22.07.png

Na tego typu zdjeciach najwieksza maszkara jak Multipla bedzie wygladala ponetnie i wyzywajaco, to sa zdjecia "artystyczne" a nie "na ulicach" --> nastrojowe oswietlenie, kurtyny, ledy, cienie, cos ala to:

FIAT-MULTIPLA-scaled.jpg

 

1 godzinę temu, TheApocalypse napisał(a):

Screenshot 2024-06-05 at 12.22.56.png

Tyl mi sie bardzo podoba i to przyznaje --> wyglada zupelnie jak nie od tego auta albo jakby przod/tyl projektowaly 2 zupelnie rozne osoby (!), 2 rozne mysli designerskie.

Gdybym nie wiedzial ze to tyl nowej 1-er to smialo moglbym pomylic z tylem jakiej m340d po lifcie.

 

Szkoda po prostu ze fron aut BMW wyglada wlasnie tak jak kolega wkleil --> ze swieca szukac roznicy z 10m czy to Skoda czy BMW

333.png

 

AP1GczOjNxMulTEPh3KJL9B_aBPwXCccdmLJj0Qr

AP1GczMLR5vPUGDFb5vxCp01dkJQFDv6SfJiobwg

 

BMW steals Skoda's design boss - Drive

 

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano
Cytat

Wiesz, zawsze myslalem, ze forum jest tez od wyrazania swoich subiektywnych opinii 👍

Niby słowa słuszne, szkoda że ich nie rozumiesz.

W praktyce wyzywasz tych, którzy mają odmienne zdanie i prześmiewczo ustawiasz błędy lingwistyczne innych, jako cytaty w stopce każdego posta.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Design jak design, natomiast zwróciłem uwagę na inną rzecz. Kolejny model, gdzie ten nowy ma gorsze parametry mechaniczne, niż poprzednik...

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ostatnio szwagier przyjechał nową octavia kombi dosyć dobrze wyposażona. Skoda poczyniła olbrzymi progres stylistyczny i wygląda naprawdę bardzo bardzo dobrze. Z ładną felgą oraz dużym otwieranym oknem dachowym jest o jakieś dwie generacje stylistyczne przed przykładowo bardzo nieproporcjonalna i wyglądająca jak bombel tesla.  
 

wracając do serii 1 to miałem okazję usiąść w salonie kilka lat temu do aktualnego modelu bardzo dobrze wyposażonego i dodatkowo z licznymi dodatkami m performance. Szczerze mówiąc to kopara mi opadła gdy zobaczyłem jak takie małe gowienko może dobrze wyglądać. Trzeba obejrzeć na żywo i na pewno dobrze skinfifurowane. Radzie wyglądało świetnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 5.05.2024 o 15:54, BMFun napisał(a):

Widok był dość przygnębiający dla fana BMW, bo ten showroom Tesli w ogromnym centrum handlowym przyciągał mnóstwo zainteresowanych, a oglądanie CyberTruck było limitowane do kilku minut. W tym samym czasie w głównym holu nieopodal stało nowe BMW i7, a przy nim żadnych zainteresowanych.

 

W dniu 5.05.2024 o 18:44, słonik40 napisał(a):

@adamjttk z tymi gwiazdami w cyberruck to się tak nie rozpędzaj bo chodzą spekulacje że to była część kampanii marketingowej. 

Tutaj dalsza czesc "kampanii marketingowej" 😉

Książę Monako i Cybertruck, to pierwsza taka oficjalna jazda w Europie. Czyli da się homologować? | SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

A na serio - to wlasnie na dzis rozni obie marki - jedna wypuszcza auto i internet grzeje sie do czerwonosci - media spolecznosciowe, fora, na imprezach kazdy chce sie ogrzac w blasku firmy, ludzie spolaryzowani oczywiscie. Jednym sie podoba, innym nie - ale wszyscy gadaja. Kazdy komentuje.

Druga wypuszcza jakies auto - wiekszosc ludzi ziewa, czesc podsmiechuje, na forach pustki, nikt nie daje jednego zlamanego faka.

BMW idac w generycznosc i wolumen Skody troche zapomnialo o hypie, o takich projektach jak pierwsze X5, jak kiedys i8.

Oby Neue Klasse bylo czyms orzezwiajacym.

 

Ksiaze-Monako-i-Cybertruck-Frederic-Nebi

Ksiaze-Albert-w-Cybertrucku-Monaco-Tribu

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Efekt nowości. Jakie zainteresowanie może budzić n-ta generacja BMW 7.

Cybertruck robi wrażenie, ale to dla mnie bardziej marketingowa korzyść niż finansowa. Jakos nie widać hype ze teraz wszyscy chcą go kupić, a było podobno ponad milion zamówień. Tesla 3/Y nic nowego nie pokazuje tymczasem i jest już elektrycznym dinozaurem przybijając sobie 5ke z BMW iX3 🙂 A tyle tu było o latach świetlnych przewagi Tesli. @adamjttk co poszło nie tak? Wycofujesz swoje nietrafione prognozy? 🙂

 

Tymczasem ceny Tesli spadły chyba na tyle ze o to jakaś większa partia zielonych Boltow TMY została rzucona w Warszzawie, bo już kilka widziałem. Chyba ceny spadły na tyle, że w połączeniu z niskimi kosztami eksploatacji, okazało się że to jest ekonomiczne. To dobry znak. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba żyjemy w alternatywnych rzeczywistościach bo nie mam ani jednego znajomego który by napomknal O cynetruku. Ba, elektromobilnosc spowalnia, duzi producenci wycofują się lub odkładają inwestycje. CyberrucI miał być bestsellerem a wyszedł kapiszon. Kolejne „gwiazdy” w cybetrucku to jest tylko nieudolna kampania marketingowa próbująca ratować tonącego trupa. IMG_1378.thumb.png.f12d2d4f4ac11c5de7a1e10f1380a713.pngTymczasem tesla desperacko szuka klienta wysyłając chociażby przed chwilą do mnie takiego smsa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja pytam Cię @adamjttk gdzie jest te 1m zamówień o których tutaj trąbiłeś? Bo póki co optymistyczne prognozy z rynku to 15k na rok. Możesz wrzucić też statystyki ile w Norwegii sprzedano?

https://www.motor1.com/news/716771/tesla-cybertruck-delivery-numbers/amp/

 

If Tesla keeps its current sales pace, it will deliver around 15,500 pickups for the year. However, this new recall could stunt deliveries. The recall is due to the accelerator pedal,  which could come dislodgedand inadvertently keep the accelerator pressed, increasing the chances of a crash.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@BMFun

1. Preordery na Cybertrucka to bylo ponad milion sztuk, ale zwrotne wiec bog jeden wie ile przez te ostatnie 2 lata ludzi anulowalo bo kupilo cos innego (Rivian!) czy sie rozmyslilo

2. W Norwegii czy ogolnie w Europie Cybertruck nie jest w ogole sprzedawany z tego co mi wiadomo, tylko USA

3. O jakich prognozach 15k na rok piszesz bo nie rozumiem? Chodzi o preordery, o sprzedaz czy o co?

Z tego co czytalem rocznie produkcja siegac ma 120k sztuk bo na wiecej poki co nie ma mocy przerobowych (one sa na tych nowych wiekszych bateriach ktore tez dopiero rozkrecaja produkcje)

 

4. Obejrzalem dzis w salonie sobie dokladnie i5 M50. Jest jeszcze gorzej niz myslalem. Odbior auta taki organoleptyczny jest po prostu fatalny, skala oszczednosci, nie nie oszczednosci --> DZIADOWANIA, po prostu poraza. To jest kpina z klientow segmentu E.

Oni zabrali nawet te poduszeczki miekkie na kolana przy konsoli centralnej --> to sie po prostu w glowie nie miesci, teraz jest tam twardy plastik. Caly tunel to w ogole polacie twarde plastiku jak w jakims Renault. Przyciski od szyb, ogolnie cale drzwi od wewnatrz (!) to jedna wielka zalosc ktora krzczyczy "tanio", airbag (!) --> wstyd dla marki, ktos kto broni tego dziadowania jest dla mnie niepowazny.

poprzednia 5-er --> poduszka na kolana obita skora szla do podlokietnika:

693_979f446a-572e-468c-94b2-ad9e04e87049

 

4-er ta poduszka jest mala ale nadal robi robote, nie obijamy kolana o twardy plastikowy tunel:

880_92f86d7a-048c-4124-a004-751d2324b4cf

 

a nowa M60i za pol banki plastikowa twarda skorupa jak w Dacii omfg:

ogolnie ten tunel caly to jest jeden wielki wstyd, kierownica, drzwi od srodka to wszystko wyglada po prostu tragikomicznie, to auto to jedno wielkie nieporozumienie

405_ae3e1ddb-ca1e-422c-8c21-1e6ce9ad02bf

Moja stara TM3 czy Y jest w tym miejscu obita skora/skajem z jakims sciegiem kontrastujacym, gdzie ta marka zmierza..

083_3c9aa418-091b-4269-9e88-bcc1dd279562

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

@BMFun

1. Preordery na Cybertrucka to bylo ponad milion sztuk, ale zwrotne wiec bog jeden wie ile przez te ostatnie 2 lata ludzi anulowalo bo kupilo cos innego (Rivian!) czy sie rozmyslilo

No to sam widzisz ile warte sa te preordery którymi tutaj sie tak ekscytowałeś i pisałeś jakim gamechangrem będzie wypuszczenie semitruck na rynek USA, a tu kapiszon. Oficjalnych danych o sprzedaży nie ma, na ulicach nie widać, a dane pośrednie jak w artykule mówią o ok 5tys sztuk slrzdedanych w całym 1 kwartale. W takim tempie 120k to mrzonka i jak do 15k dobije wg autora to będzie sukces. Przeczytaj cytat który wkleiłem albo artykuł to zrozumiesz. 

Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

2. W Norwegii czy ogolnie w Europie Cybertruck nie jest w ogole sprzedawany z tego co mi wiadomo, tylko USA

3. O jakich prognozach 15k na rok piszesz bo nie rozumiem? Chodzi o preordery, o sprzedaz czy o co?

J.w. Wkleiłem cytat. Pełne wnioski w artykule do którego podałem link. 

Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Z tego co czytalem rocznie produkcja siegac ma 120k sztuk bo na wiecej poki co nie ma mocy przerobowych (one sa na tych nowych wiekszych bateriach ktore tez dopiero rozkrecaja produkcje)

A ile jest roczna produkcja model X albo model S? Chyba oba do kupy razem z „bestsellerem” plaid to chyba z 50k

Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

4. Obejrzalem dzis w salonie sobie dokladnie i5 M50. Jest jeszcze gorzej niz myslalem. Odbior auta taki organoleptyczny jest po prostu fatalny, skala oszczednosci, nie nie oszczednosci --> DZIADOWANIA, po prostu poraza. To jest kpina z klientow segmentu E.

Jest sporo gorzej to fakt, ale kpina? Dla mnie nadal dużo lepsze od Passata i Skody, ale ok.
Dziadowanie Tesli Model S w segmencie E to już nie jest kpina? 🙂

Edytowane przez BMFun
  • Moderatorzy
Opublikowano
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

poprzednia 5-er --> poduszka na kolana obita skora szla do podlokietnika:

W G30 nie ma tam żadnej poduszki tylko taki w miarę miękki plastik. Co nie zmienia faktu że G60 jest pożałowane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.