Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttkNajśmieszniejsze jest to ze nawet nie widziałeś tego auta na żywo już nie mówiąc żeby w nim siedzieć albo się przejechać.

Co to da ze pojde po poludniu do dealera i pojezdze tym autem? Akumulator 80kWh mu sie od mojej jazdy powiekszy o 25%? Siatki urosna w fotelach? Czy B&W przestanie byc oszukany?

To jest auto dla nikogo (i5) - na miasto sie nie nadaje bo jest +5m mastodontem, na trase sie nie nadaje bo bateria sie skonczy po 2h jazdy. Seria 5 to powinien byc polykacz kilometrow na trasie, w tym przypadku mamy cos co wyglada jak 5-er a jest technologiczna kupa. W tym konkretnym przypadku wolalbym z pewnoscia diesla/hybryde zamiast elektryka albo iX jezeli ma byc elektryk, tam przynajmniej BMW nie dziaduje ani na wyposazeniu ani na baterii i jest wszystko czego zabraklo w 5-er.

Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk Jak ktoś wypowiada się pochlebnie to według ciebie mu zapłacili a przykład prawdziwej recenzji wklejasz film pajaca stonogi który z nudów próbuje zabłysnąć w Internecie plując na wszystko wokół. 

Mowisz o Pertynie? Ten czlowiek to szkodnik i idiota, najpierw plul od gory do dolu na elektryki, pier&*&* takie farmazony ze uszy wiedly jeszcze rok-dwa lata temu (slawne blackouty w Mcdonaldach i 3 doby ladowania) a jak mu BMW zaczelo placic to stal sie takim Zientarskim od Toyoty. Stonoga to byl dowcip, chociaz w miare trafnie podsumowal "premium" obecnej 5-er. Przyanjmniej jest bezstronny, on to auto wypozycza w swojej firmie z tego co zrozumialem a mimo to mowi jak jest, ot obiektywna opinia przynajmniej.

Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

odnośnie wolumenu to premium nie jest marką luksusową żeby sprzedawało się w kilku sztukach

Juz to przerabialismy sloniku, 90% sprzedazy/oferty BMW ma tyle wspolnego z premium co Tesla z napedem spalinowym ^^

Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

wielu ludzi nie chce po prostu jeździć z kurą na masce podobnie jak samochodami firmy t.

Solidny argument. Juz abstrachujac ze model TMY wybrala wiekszosc ludzi na swiecie w zeszlym roku to co chcesz udowodnic? Ze na Multiple tez sie znajda chetni? Nie zaprzeczam, pisalem o tym - hardcorowy fan BMW szukajac elektryka w segmencie E wybierze i5 bez wzgledy na argumenty, kazdy inny czlowiek trzezwo myslacy ominie to auto z daleka bo nie ma ono zadnych zalet w porownaniu do konkurencji. Cringe o ktorym za 2 lata zapomni firma i zapomna ludzie.

Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

pochwal się jakie nowości wprowadziła tesla w modelu performance w tym roku? 

Doskonalosci sie nie zmienia, patrz 911, tylko delikatna ewolucja ^^

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak zwykle masz klapy na oczach i dalej jak czubek nosa nie widzisz. Ja ci podam chociażby jedno zastosowanie takiej i5. Wożenie klientów VIP z czy do hotelu, lotniska etc… zarówno e klasa jak i seria 5 była dosyć szeroko w tym celu stosowana.  Nie każdy takmjak ty telepie się regularnie z Norwegii do Polski przez pół Europy. Niektórzy w dalsze trasy wybierają tylko i wyłącznie samolot a samochodem podróżują ile? Krzyczałeś tu 3 lata, średnio 50 km dziennie.

 

argument że model y był najlepiej sprzedającym się samochodem jest poniekąd z dupy. W USA biden dopłacał do sprzedaży, w europie to samo a w Chinach Elon bił się z tanimi Chińczykami. To był jednorazowy wybryk wspierany pieniędzmi podatników a jak wygląda sprzedaż dziś?

 

Ideałów się nie zmienia? Serio? Piszesz to dzień po premierze 911 gdzie nastąpiła jedna z większych rewolucji w historii i został wprowadzony napęd hybrydowy? Daruj sobie bo 911 dostaje zawsze wszystkie nowinki technologiczne, jedynie co kształt jest trochę podobny. Pora otworzyć oczy i zauważyć że tesla idzie na dno. Próbuje mydlić oczy akcjonariuszom AI…. Kiedy jednocześnie Elon w zeszłym roku otworzył własną nową firmę AI. Zapewne „wyniesie” wszystkie technologie z tesli do firmy w której ma większość udziałów i aż dziw bierze że akcjonariusze tesli przyglądają się temu co ten niezrównoważony człowiek wyprawia i nie idą z tym do sądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, adamjttk napisał(a):

BMFun zaprzeczasz sam sobie w sumie w jednym krotkim poscie z ta Panamera 😉

To ze Audi, BMW i MB rownaja w dol jak jeden maz jest oczywiste - tam jest taka zmowa technologiczno-cenowa ze jak za to niemiecki urzad do ochrony konsumentow sie nie wzial to nie mam bladego pojecia, od lat o tym pisze tu na forum ze polityke czy to apropo technologii, czy wyposazenia dodatkowego/standardowego czy to apropo cen --> wszystkie 3 firmy maja _identyczna_ i jest to ze szkoda dla klienta.

Nie ma "premium" i "prawdziwe premium" --> jezeli taka Panamera potrafi oferowac dzis fotele z masazem, 10 wersjami nakladek progowych (gdzie w G60 nie ma juz zadnej rotfl), ma wciaz nightvision, ma soft close, ma 1500W Burmestera a nie jakas cyganska podrobe i dziesiatki pomniejszych rzeczy ktore wykastrowano juz w G60 to ciezko mowic ze pada deszcz jak Ci firma pluje w twarz. G60 nie jest "malym premium" czy "prawie premium" - po prostu rowna w dol jakoscia do troche wiekszej 3-er i tyle. To ze te wszystkie rzeczy sa nadal w 7-er tylko to potwierdza.

Zeby miec wolument sprzedazy wiekszy niz Skoda czy Renault trzeba zaplacic cene, a cena ta jest coraz wieksza plebejskosc i upodobnienie G60 do jakichs Passatow.

I to nie jest moj hejt - spojrz na posty ludzi w dziale 5-er, przeciez ten wylew zolci na kilkadziesiat stron to nie moje dzielo.

 

Dlatego że niemiecki Urząd (Anty)Monopolowy nawet z nazwy jest Kartelamt 🙂

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
18 minut temu, słonik40 napisał(a):

Ja ci podam chociażby jedno zastosowanie takiej i5. Wożenie klientów VIP z czy do hotelu, lotniska etc… zarówno e klasa jak i seria 5 była dosyć szeroko w tym celu stosowana.  

Chyba 15 lat temu.

Dzisiaj ludzie szanujacy swoja godnosc (chociazby przy wsiadaniu/wysiadaniu) wola byc wozeni iX.

To auto nawet na taxi sie dzis nie nadaje bo suvy sa wygodniejsze przy wsiadaniu/wysiadaniu i dostepu do bagazy.

Powtorze Ci bo nie dociera - seria 5 to bylo auto nie do miasta a do komfortowego i szybkiego polykania km na autostradzie. Elektryki sie do tego srednio nadaja jak wszyscy wiemy a elektryki segmentu E za pol banki majace 80kWh baterie nie nadaja sie do tego W OGOLE. Ergo --> sens tego auta jest zaden. Ergo --> sprzedaz bedzie ZADNA.

18 minut temu, słonik40 napisał(a):

Ideałów się nie zmienia? Serio? Piszesz to dzień po premierze 911 gdzie nastąpiła jedna z większych rewolucji w historii i został wprowadzony napęd hybrydowy? 

Ale co, maja naped hybrydowy do TM3 wprowadzic? 😉

Jak piszesz o tej REWOLUCJI w 911 to smiac mi sie chce, rewolucja to moze byla w SF90 jak widzisz podlaczone do gniazdka, tutaj to jest koniecznosc wymagana przepisami EU i tym, ze ciezko na dzis juz osiagi w inny sposob poprawiac a tlum zada osiagow.

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

I tu się mylisz. O ile wsiadanie i wysiadanie jest faktycznie wygodniejsze o tyle sam komfort masz wyższy w limo. Po pierwsze mniej buja na dziurach bo siedzisz niżej, po drugie jest ciszej bo auto niższe. Do dzis vipy jeżdżą limuzynami. Popatrz na auta prezydenckie chociażby no ale seria 5 to jest dla tych mniej znaczących VIP co seria 7 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak czytam o lifcie 3-er i 4-er.

Pieklo zamarzlo 😄

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0442583EN/bmw-model-update-measures-for-summer-2024?language=en

"Summer 2024 will also bring further optimisation for a host of control functions
grouped within the BMW iDrive system with QuickSelect. In cars equipped with
BMW Operating System 9, the BMW Intelligent Personal Assistant will enable
communication in Polish
and Dutch, with Swedish also added to the line-up of
languages in models with BMW Operating System 8ͅ 5. "

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Warto dodac, ze hybrydy w koncu wygladaja konkretnie w porownaniu do konkurencji - bateria 20kWh starcza na ~100km jazdy na pradzie i ladowanie w koncu 3-fazowe 11kW wiec w ~2h mozna doladowac auto, akurat jak czlowiek jest w kinie, na silce, na zakupach w jakims CH to bateria sie naladuje do pelna. Jak na polskie warunki ma to juz rece i nogi jak ktos nie toleruje BEV jeszcze.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
17 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Chyba 15 lat temu.

Dzisiaj ludzie szanujacy swoja godnosc (chociazby przy wsiadaniu/wysiadaniu) wola byc wozeni iX.

To auto nawet na taxi sie dzis nie nadaje bo suvy sa wygodniejsze przy wsiadaniu/wysiadaniu i dostepu do bagazy.

Powtorze Ci bo nie dociera - seria 5 to bylo auto nie do miasta a do komfortowego i szybkiego polykania km na autostradzie. Elektryki sie do tego srednio nadaja jak wszyscy wiemy a elektryki segmentu E za pol banki majace 80kWh baterie nie nadaja sie do tego W OGOLE. Ergo --> sens tego auta jest zaden. Ergo --> sprzedaz bedzie ZADNA.

Chyba do Ciebie nie dociera. Taka teza do czego służy i5 jest tak bezsensowna ze można obalić w 5 sekund. Zrodziła się w Twojej głowie na potrzeby uzasadnienia tezy że 80kWh baterii nie wystarczy. A od 4 lat tłuczesz że mało kto jeździ w trasy, średnio do 50km, a w No to wogole samolotami latają głównie na odległość. Nawet sam jesteś chyba jej zaprzeczeniem. Ani jednego uzasadnienia nie podałeś poza arbitralną tezą - bo tak powoedzialeś.

- popatrz na przebiegi w ogłoszeniach 5er f10, g30 i zobaczysz ze często mają mniejsze niż np 3er, a w trasach robi się przebiegi

- miałeś f10, używałeś jako daily czy to był drugi samochód tylko na trasy 🤣

- miałem f10 kilka lat i 80% jeździł w mieście, dziś mam x5 który jest jeszcze większym autem i 80% czasu spędza w mieście jako daily

- Kriss miał chyba 5er i założę się że to był daily

- Słonik długo jeździł g30 i oprócz tras to był daily.

To jedna z tez na poczekaniu która się totalnie nie trzyma kupy  tak jak ta ze g60 nie jest premium. Nadal nie odpowiedziałeś mi na pytania zadane wprost bez oczekiwania “tygodniowej dyskusji” żeby zrozumieć Twoją definicję premium. Odpowiedz mi prosto na te 2 pytania. Kolejny brak odpowiedzi traktuje jako przyznanie się do błędu ze nie można mówić że g60 nie jest już premium i jest tym samym co Passat.

1. Proszę podaj listę aut premium w segmencie 5er wg Ciebie.

2. Proszę abyś wymienił konkurencyjne auta w segmencie nie premium dla aut M2, M3, M5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przez 12 lat jeździłem na co dzień BMW serii 5, E39, E60, F10. Na co dzień w koło komina i czasem w trasy. Potem odkryłem, że na codzien lepsze, praktyczniejsze są suvy. Pewnie dalej da się jezdzić 5m limuzyną na codzien w koło komina. M2 tez da sie jezdzić w koło komina. Na dzisiaj wymiarowo Tesla Y jest dla idealna, bo nie jest za duża, a jednocześnie dużo miejsca w środku. 475 cm długości. 

Podsumowująć te Wasze dyskusje to ja wole jezdzic Teslą w koło komina, a nie BMW serii 5. Natomiast co do elektrycznych limuzyn od BMW, zarówno i7 jak i i5 to wg mnie te auta są bez sensu. Takie auta powinny potrafić lecieć w trasie 200 km/h, ale nie przez godzinę, albo nawet mniej. Dla mnie nie spełniają swojej podstawowej funkcji czyli jazda w trasy z dużymi prędkościami. To moje zdanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, BMFun napisał(a):

@BMFun...

1. Po raz n-ty --> premiera 5m limuzyny z 80kWh w 2024r ma tyle samo sensu co premiera hybrydy G30 z 9kWh w 2018r. Po kilku latach potwory premium jak Octavia maja ~26kWh (~3x wiecej) a ceny hybrydowych G30 z zasiegiem elektrycznym 30km szoruja po dnie. Ceny i5 beda tak samo szybko szorowac bo dzis standardem u konkurencji jest >100kWh (zobacz na Taycana, EQE, model S etc etc) a za 3 lata pewnie bedzie >120kWh. To auto jest technologicznym skansenem juz w momencie premiery.

2. Segment E kupuje sie z zalozenia do dalszych tras, jako glowne auto, nie do jezdzenia po miescie. Co nie przeszkadza oczywiscie jezdzic nim rowniez po miescie, zeby nie bylo (!) - po miescie mozesz jezdzic i deskorolka i V-klasa czy MANem jak sie uprzesz co nie znaczy ze do tego zostaly stworzone. Glupio ze trzeba takie rzeczy w ogole Ci tlumaczyc.

3. Patrzenie na przebiegi aut uzywanych w PL na otomoto jest argumentem niezbyt rozsadnym, kazdy wie, ze w PL auta maja max 200-250k km, niewazne czy maja 3 lata czy 13 lat

4. Nie neguje uzywania i5 jako daily (skad Ci to przyszlo do glowy wtf?), mowie tylko, ze wiekszosc osob decydujacych sie na 5m limuzyne BEV (za grube pieniadze) nie bedzie chcialo kompromisow jak przy kupowaniu TM3 czy innego ID3 za 200k PLN ktore na trasach sie sprawdzaja "tak sobie". Im wieksza cena i wyzsza klasa samochodu tym wiecej wymagan i mniej checi na kompromisy, to chyba naturalne?

5. Premium - nie ma jasnej definicji i dla kazdego znaczy co innego. Jedni definiuja to sama marka, inni cena, jeszcze inni jakoscia, materialami czy wyposazeniem, mozna sie spierac do upadlego i nikt nikogo nie przekona.

Dla wiekszosci ludzi juz sama marka jest definicja premium ergo WSZYSTKO co BMW wypusci, 2,5 miliona aut rocznie, to "premium". Dla mnie to jest IDIOTYZM bo 80-90% wolumenu marki BMW to smutne 116i, 320d czy 520d i niczym  szczegolnym sie nie roznia od przecietnego Golfa czy Passata. Tym bardziej obecne modele w ktorych jakosc i wyposazenie jest systematycznie kastrowane. 

Co do pytan:

5-er bez watpienia nalezy do premium. Takie jest postrzeganie i respektuje to. Jak wsiadasz do doposazonej 550e czy innego 550i z nappa za 500-600k PLN to czujesz to premium. Wsiadajac do 520d za 300k PLN ze sztucznymi skorami i 8s do setki - no nie bardzo. Niby premium nadal z definicji ale co tam jest tak naprawde premium? Ot taki trik marketingowy zeby sie ludzie dowartosciowywali. A6, E-klasa, Panamera, S90, model S, GS - to wszystko auta teoretycznie premium. Tyle ze z drugiej strony to jalowa dyskusja bo marki "nie premium" porzucily ten segment zupelnie wiec mozna powiedziec, ze wszystko w segmencie E to dzis juz premium rotfl. A jak wszystko jest premium to znaczy.. Cos jak z wyksztalceniem wyzszym - robisz studia tanca i rozrywki na jakiejs padakowej uczelni i kierunku, niby jestes magistrem i masz wyzsze wyksztalcenie a w realu pracujesz pozniej za minimalna krajowa. No masz niby wyksztalcenie wyzsze, mozesz sie pochwalic oficjalnie a sasiad obok nie ma papierka ale IQ ewidentnie wyzsze, zarabia 3x wiecej, mieszka w ladniejszym domu, znajomi na wyzszym poziomie etc etc

Pyt 2. Konkurencja nie premium dla M2 to kazdy praktycznie hothatch - golf R, Civic R i inne podobne

Konkurencja dla M3 nie premium? Wymarla w praktyce. Alfa Quadrifoglio? TM3P? Polestar Performance? Tylko co chcesz udowodnic powiedz, ze kazde 3-er jest premium bo w ofercie jest 500KM M3 bo juz sie pogubilem?

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Potem odkryłem, że na codzien lepsze, praktyczniejsze są suvy.

Mozesz rozwinąć czemu suv praktyczniejszy od np 5 w kombi? Oprócz oczywiście wygodniejszego wsiadania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Poza wsiadaniem dzięki wyższemu zawieszeniu jesteś w stanie w więcej miejsc wjechać aby zaparkować auto oraz widoczność masz dużo lepsza dzięki temu że siedzisz wyżej. Zarówno na krajówkach przy wyprzedzaniu (widzisz powyżej dachu osobówek) jak i np nanosekundach w centrum handlowym łatwiej miejsce wypatrzeć. Generalnie każdy typ auta ma swoje wady i zalety dlatego raz kupuje takie innym razem inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, Ratm napisał(a):

Mozesz rozwinąć czemu suv praktyczniejszy od np 5 w kombi? Oprócz oczywiście wygodniejszego wsiadania?

Na prawdę nie widzisz różnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Na prawdę nie widzisz różnicy?

Widzę, ale pytanie było co ty widzisz. Każdy ma swoją perspektywę, chciałem zobaczyć inne. Słonik podał parę przykładów, może jest coś jeszcze? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
5 godzin temu, adamjttk napisał(a):

1. Po raz n-ty --> premiera 5m limuzyny z 80kWh w 2024r ma tyle samo sensu co premiera hybrydy G30 z 9kWh w 2018r. Po kilku latach potwory premium jak Octavia maja ~26kWh (~3x wiecej) a ceny hybrydowych G30 z zasiegiem elektrycznym 30km szoruja po dnie. Ceny i5 beda tak samo szybko szorowac bo dzis standardem u konkurencji jest >100kWh (zobacz na Taycana, EQE, model S etc etc) a za 3 lata pewnie bedzie >120kWh. To auto jest technologicznym skansenem juz w momencie premiery.

Może tak, może nie. Mam w suvie iX3 baterie 78kWh i w 99.5% zastosowań tego samochodu to całkowicie wystarcza. Fajniej mieć 95kWh lub lepiej więcej i też tego bym się spodziewał po tej wielkości auta, ale dla kogoś komu to nie przeszkadza a widzi inne zalety to nie problem. W aucie segment niżej TM3 highland, który debiut miał w zeszłym roku masz baterie 75kWh i nikt nie pisze że jest skansenem. W tym samym czasie Porsche Macan ma 100kWh, a TMY którego premiera liftingu zaraz wyjdzie będzie też mieć pewnie 75kWh.

To ja Ciebie pytam czy zatem TM3/Y to dziś skansen technologiczny? Przypominam że nie ma też 800v i wielu innych rzeczy 🙂

5 godzin temu, adamjttk napisał(a):

2. Segment E kupuje sie z zalozenia do dalszych tras, jako glowne auto, nie do jezdzenia po miescie. Co nie przeszkadza oczywiscie jezdzic nim rowniez po miescie, zeby nie bylo (!) - po miescie mozesz jezdzic i deskorolka i V-klasa czy MANem jak sie uprzesz co nie znaczy ze do tego zostaly stworzone. Glupio ze trzeba takie rzeczy w ogole Ci tlumaczyc.

Kupuje sie bo Ty tak mówisz czy jak? 🙂 Do długich tras kupuje się Skodę 1.1 R3 jakich jeździ dużo po trasach i tam są przebiegi duże. Jak patrzę pod szkołami różnymi w mieście czym przywożą dzieci, to widzę całe mnóstwo 5er, x5, cayenne, jeepy itp. Aut wielkości tm3/y jest zdecydowana mniejszość. Czy ci wszyscy ludzie nie wiedzieli że nie powinni tych aut do miasta brać? 😄

 

5 godzin temu, adamjttk napisał(a):

3. Patrzenie na przebiegi aut uzywanych w PL na otomoto jest argumentem niezbyt rozsadnym, kazdy wie, ze w PL auta maja max 200-250k km, niewazne czy maja 3 lata czy 13 lat

czepiasz sie - popatrz na aukcje w Norwegii albo mobile.de.

Póki co skreślasz g60 w wersji bev jako bezsensowne bo to auto na trasy a nie podałeś ani jednego argumentu dlaczego to jest auto tylko na trasy. Ja pije ciągle do tego.

5 godzin temu, adamjttk napisał(a):

4. Nie neguje uzywania i5 jako daily (skad Ci to przyszlo do glowy wtf?), mowie tylko, ze wiekszosc osob decydujacych sie na 5m limuzyne BEV (za grube pieniadze) nie bedzie chcialo kompromisow jak przy kupowaniu TM3 czy innego ID3 za 200k PLN ktore na trasach sie sprawdzaja "tak sobie". Im wieksza cena i wyzsza klasa samochodu tym wiecej wymagan i mniej checi na kompromisy, to chyba naturalne?

j.w. Jakbym kupował dziś auto segmentu 5er w elektryku to patrzyłbym oczywiście na mniejszy zasięg jako wadę, ale nie byłoby to kryterium decydujące. Liczyłyby się inne rzeczy. Dyskwalifikujące byłoby jakby miał mniej niż 70kWh. 

5 godzin temu, adamjttk napisał(a):

5. Premium - nie ma jasnej definicji i dla kazdego znaczy co innego. Jedni definiuja to sama marka, inni cena, jeszcze inni jakoscia, materialami czy wyposazeniem, mozna sie spierac do upadlego i nikt nikogo nie przekona.

Dlatego pytam Ciebie ktore auta segmentu 5er i 3er sa premium a które nie bo ciągle powtarzasz ze g60 nie jest premium  tymczasem są różne aspekty ze coś jest premium i są odcienie szarości tego premium ale w zdecydowanej większości jest to bardzo jasne. Konsensus społeczny jest taki że BMW to premium: m5 bardzo, 540i zdecydowanie, 518d/520d w znacznie mniejszym stopniu, choć nadal są bo dla odpowiedników niepremium 520d będzie lepszy jeśli chodzi o silnik i zawieszenie niż np Passat 2.0tdi.

 

 

5 godzin temu, adamjttk napisał(a):

 

Dla wiekszosci ludzi juz sama marka jest definicja premium ergo WSZYSTKO co BMW wypusci, 2,5 miliona aut rocznie, to "premium". Dla mnie to jest IDIOTYZM bo 80-90% wolumenu marki BMW to smutne 116i, 320d czy 520d i niczym  szczegolnym sie nie roznia od przecietnego Golfa czy Passata. Tym bardziej obecne modele w ktorych jakosc i wyposazenie jest systematycznie kastrowane. 

Mylisz sie absolutnie. 318i jeździ lepiej i jest bardziej wyciszone i ma lepsze zawieszenie i gui niż odpowiednik Skoda Octavia 1.1 r3. 99% ludzi po przejażdżce 2 takimi tak powie. Oczywiście jak porównasz 318i do skody octavi ts to będzie bez sensu porównanie bo to “inne” samochody.  

5 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Co do pytan:

5-er bez watpienia nalezy do premium. Takie jest postrzeganie i respektuje to.
 

Dziękuję, przez dziesiątki postów z tym respektowaniem było odwrotnie, ale cieszę się ze w końcu mamy konsensus i możemy zamknąć ten temat. W razie powrotu wątpliwości, zacytuję Ci powyższe 🙂

 

5 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Jak wsiadasz do doposazonej 550e czy innego 550i z nappa za 500-600k PLN to czujesz to premium. Wsiadajac do 520d za 300k PLN ze sztucznymi skorami i 8s do setki - no nie bardzo. Niby premium nadal z definicji ale co tam jest tak naprawde premium? Ot taki trik marketingowy zeby sie ludzie dowartosciowywali. A6, E-klasa, Panamera, S90, model S, GS - to wszystko auta teoretycznie premium.
 

Nazywaj sobie to jako trick, ale to szara rzeczywistość. 520d to otwarcie na premium - dostajesz dobre zawieszenie, układ kierowniczy, gui, wyciszenie i wiele innych rzeczy z premium. Kiedyś jak wydasz więcej to kupisz sobie 540i albo m5. Pierwsze słyszę i chyba nigdy na tym forum nie czytałem że ktoś poczuł się oszukany i kupując 520d na standardowych komfortach myślał że auto będzie jeździć jak 550i na komfortowych fotelach i z zawieszeniem m profesional z kontrolą przechyłów. Wydał 300k i ma to za co zapłacił. Mógł kupić Passata za 200k albo Superb RS za 300k ale superb wtedy to inne auto. 

5 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Tyle ze z drugiej strony to jalowa dyskusja bo marki "nie premium" porzucily ten segment zupelnie wiec mozna powiedziec, ze wszystko w segmencie E to dzis juz premium rotfl. A jak wszystko jest premium to znaczy.. Cos jak z wyksztalceniem wyzszym - robisz studia tanca i rozrywki na jakiejs padakowej uczelni i kierunku, niby jestes magistrem i masz wyzsze wyksztalcenie a w realu pracujesz pozniej za minimalna krajowa. No masz niby wyksztalcenie wyzsze, mozesz sie pochwalic oficjalnie a sasiad obok nie ma papierka ale IQ ewidentnie wyzsze, zarabia 3x wiecej, mieszka w ladniejszym domu, znajomi na wyzszym poziomie etc etc

To w segmencie BMW 3er - co jest premium a co nie?

 

5 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Pyt 2. Konkurencja nie premium dla M2 to kazdy praktycznie hothatch - golf R, Civic R i inne podobne

Konkurencja dla M3 nie premium? Wymarla w praktyce. Alfa Quadrifoglio? TM3P? Polestar Performance? Tylko co chcesz udowodnic powiedz, ze kazde 3-er jest premium bo w ofercie jest 500KM M3 bo juz sie pogubilem?

Chce udowodnić ze jedna z cech premium jest to ze z jakiegoś powodu szybsze czyli zazwyczaj droższe auta marek nie premium praktycznie nie istnieją. Segment golfa jest wyjątkiem. Ale powiedz z ręką na sercu czy wolałbyś Golf GTI czy Audi RS3 albo M2? I które w takim razie jest premium a które nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, Ratm napisał(a):

Widzę, ale pytanie było co ty widzisz. Każdy ma swoją perspektywę, chciałem zobaczyć inne. Słonik podał parę przykładów, może jest coś jeszcze? 

ok, dokładnie to co Słonik napisał, w kolejności:

1. Więcej widać, bo odległość od ziemi jest znacznie wyższa niz w zwykłym osobowym. 

2. Wyższy prześwit nawet o 3-4 cm robi różnicę w parkowaniu gdziekolwiek przy chodnikach, krawężnikach.

3. Więcej miejsca nad głową i ogólnie więcej przestrzeni. Rodzina nie chce jeździć osobówką.

4. Dopiero na 4 miejscu jest wsiadanie i wysiadanie, ale różnica jest ewidentna na plus do osobówki, bez względu na sprawność kierowcy i pasażerów.

5. Im większy SUV tym większy "szacunek" na drodze  🙂 

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, BMFun napisał(a):

Może tak, może nie. Mam w suvie iX3 baterie 78kWh i w 99.5% zastosowań tego samochodu to całkowicie wystarcza. Fajniej mieć 95kWh lub lepiej więcej i też tego bym się spodziewał po tej wielkości auta, ale dla kogoś komu to nie przeszkadza a widzi inne zalety to nie problem. W aucie segment niżej TM3 highland, który debiut miał w zeszłym roku masz baterie 75kWh i nikt nie pisze że jest skansenem. W tym samym czasie Porsche Macan ma 100kWh, a TMY którego premiera liftingu zaraz wyjdzie będzie też mieć pewnie 75kWh.

To ja Ciebie pytam czy zatem TM3/Y to dziś skansen technologiczny? Przypominam że nie ma też 800v i wielu innych rzeczy 🙂

1. W 2024 w segmencie E, gdy CALA konkurencja oferuje +100kWh baterie, oferowanie auta z 80kWh bateria JEST PROBLEMEM wbrew temu co piszesz. Odbierasz autu jego podstawowa uzytecznosc (w tym segmencie). To nie jest 2gie trzy 3cie auto w rodzinie do jezdzenia po bulki. Jezeli tego nie akceptujesz - nie bede Cie wiecej przekonywal bo klocisz sie dla klocenia , sporo hipokryzji widze.

2. TM3 to auto za 200k PLN segmentu D a nie za 500k PLN seg E. To pierwsza roznica. Druga roznica jest taka, ze Tesle waza pol tony mniej i maja efektywniejsze napedy dzieki czemu ten Highland ma 680km WLTP. To jest 100km wiecej od i5 e40, rozumiesz o czym mowie?

Nowy Macan sprawil, ze model Y powoli tez sie robi skansenem technologicznym, tak zgadzam sie. Wieksza bateria, pneumatyka, 800V, skretna os, lepsze osiagi etc to wszystko sprawia ze Macan jest autem premium a Tesla robi sie absolutnym nie-premiem. Pisalem juz o tym wiecej i nie mam zadnego problemu zeby to potwierdzic. Macana kupi czlowiek szukajacy topowych rozwiazan w segmencie (i jest gotowy za to zaplacic) a model Y kupi Kowalski. Cos czego Ty nie potrafisz przyznac w porownaniu np Panamery do modelu 5, nieprawdaz?

5 godzin temu, BMFun napisał(a):

Póki co skreślasz g60 w wersji bev jako bezsensowne bo to auto na trasy a nie podałeś ani jednego argumentu dlaczego to jest auto tylko na trasy. Ja pije ciągle do tego.

Ok, sprobuje cyferkami.

Bo ma 506cm dlugosci?

Bo ma promien skretu 12,3-12,6m a skretna tylna os kosztuje dodatkowe 12-20k PLN w pakiecie i patrzac na auta uzywane bedzie ja wybieral pewnie co 5-ty czy co 10-ty kupujacy?

Bo kosztuje pol miliona i do miesta BMW ma w ofercie 5 innych elektrykow, mniejszych, sprytniejszych, tanszych o polowe?

Jezeli uwazasz, ze 5-er Kowalski kupuje do jezdzenia po miescie to ok, nie bede Cie juz wiecej przekonywal.

5 godzin temu, BMFun napisał(a):

Konsensus społeczny jest taki że BMW to premium: m5 bardzo, 540i zdecydowanie, 518d/520d w znacznie mniejszym stopniu, choć nadal są bo dla odpowiedników niepremium 520d będzie lepszy jeśli chodzi o silnik i zawieszenie niż np Passat 2.0tdi.

Przemyslalem sprawe. Mozesz w sumie powiedziec dzis, ze kazde auto w segmencie E jest premium. Wszystkie marki popularne sie wycofaly z tego segmentu. Tyle ze to nie ma sensu wtedy.

Jezeli mowimy o takim 520d --> naped NIE JEST premium bo jest IDENTYCZNY w Passacie czy jakiejs Octavii. Czy wyposazenie jakies w tym aucie jest premium?, czy jest tam cos czego nie ma w Passacie? Skretna os moze, nie wiem. Wszystko co bylo premium zostalo wykastrowane i pozostawili dla serii 7/iX --> dlatego pisze, ze DLA MNIE to auto, ten wariant (czy to 520d, 530i, 530e) to nie sa juz auta premium, to sa tyci drozsze Passaty ze wspoldzielonym nadwoziem ktore moze byc premium przez aklamacje jak sie dorzuci tam 200k PLN do napedu ktorego nie ma w Passatach.

340i jest bardzo premium - naped na tyl, 6 cylindrow, Nappa --> to sa wszystko atrybuty premium wspolczesnie w porownaniu do konkurencji popularnej. Jak usuna prawdziwe skory, usuna 6 cylindrow --> auto usunie sie tez w "nie-premium", chocby tam 600KM wsadzili.

5 godzin temu, BMFun napisał(a):

Mylisz sie absolutnie. 318i jeździ lepiej i jest bardziej wyciszone i ma lepsze zawieszenie i gui niż odpowiednik Skoda Octavia 1.1 r3. 99% ludzi po przejażdżce 2 takimi tak powie. Oczywiście jak porównasz 318i do skody octavi ts to będzie bez sensu porównanie bo to “inne” samochody.  

3-er i Octavia to 2 rozne segmenty, pierwszy blad.

Obecne 3-er jest dobrze wyciszone, poprzednie (F30) bylo tragicznie wyciszone, zdecydowanie gorzej od jakiegos Passata czy innej Insignii.

GUI - tak, roznice w porownaniu do Skody/VW sa duze na korzysc BMW, w BMW jest lepszy hardware i sa bardziej dopracowane, bez dwoch zdan

5 godzin temu, BMFun napisał(a):

Chce udowodnić ze jedna z cech premium jest to ze z jakiegoś powodu szybsze czyli zazwyczaj droższe auta marek nie premium praktycznie nie istnieją. Segment golfa jest wyjątkiem. Ale powiedz z ręką na sercu czy wolałbyś Golf GTI czy Audi RS3 albo M2? I które w takim razie jest premium a które nie?

Trzeba tez spojrzec na to co Ci mowilem - segment E nie-premium ZNIKNAL, nie kojarze ani jednego modelu nie-premium w Europie.

Segment D sedany - to samo, praktycznie znika. Juz nawet Passata w sedanie nie kupisz, Mondeo - nie ma, ludzie przestali kupowac, ostaly sie marki premium tylko.

Wiec niedlugo bedziesz mogl powiedziec ze WSZYSTKIE sedany w segmencie D i E sa premium, chocby BMW klepalo je z R3, mialy 10s do setki i byly cale ze skaji i plastikowej skorupy w srodku. A koronnym argumentem na to bedzie to, ze wyprodukowala je firma BMW ktora ma tez w ofercie M3 za pol miliona (ktore wyglada podobnie do 314i) ktore sie sprzedaje w 30 sztukach rocznie (koloryzuje i przejaskrawiam oczywiscie zeby nie bylo).

 

PS. Oba auta 1000 KM (nierzadko byl to argument tu ze porownujemy jablka z pomaranczami), Plaid ciezszy o 400kg i wyglada "troche" inaczej od wloskiego potwora ultra-sportowego.

Jak tu nie doceniac kunsztu Tesli?

Dlaczego zamiast Plaida nie ma tam Prisua, przeciez Tesla=Toyota wg wielu tutaj?

Warto zwrocic tez uwage na postep w osiagach nie z kreski a z rolki --> jak elektryk odchodzi latwo V12+bateriom co do niedawna bylo nie do pomyslenia bo przeciez elektryki szybko "puchly" a tu i do 300 km/h Plaid ucieka 400kg lzejszemu Lambo.

Hamulce to samo --> 400 kg ciezszy rodzinny Plaid hamuje LEPIEJ od najnowszego Lambo (nie sa stockowe ale to bez znaczenia), swiat oszalal.

Takimi glupimi filmikami, takimi glupimi designami jak Cybertruck buduje sie wlasnie legende firmy na dekady.

A na koniec dnia po przegonieniu Lambo mozna odwiezc komfortowo dzieci do przedszkola bo to rodzinny sedan jezdzacy za 10-15 PLN/100km --> przewaga technologiczna.

 

Edytowane przez adamjttk
  • Lubię to 1

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie powiem, troche smiechlem

"Jest rok 2050, wszystkie auta są elektryczne. Pojawia się zupełnie nowa, przełomowa technologia - samochód spalinowy. Media, politycy, wszyscy przedstawiają wyjątkowe osiągnięcia tych pojazdów: duży zasięg, tankowanie w kilka minut, do tego są tańsze niż elektryczne. Brzmi świetnie ale gdzieś musi być jakiś haczyk.
Wybrałem się więc do salonu, aby przetestować tą nadchodzącą rewolucję. Na początku sprzedawca mi wyjaśnił, że muszę się udać specjalnie na jakąś stację, aby tam napełnić zbiornik jakąś łatwopalną cieczą. Ma to kosztować 6 razy więcej niż prąd, na dokładnie taki sam dystans. Oznacza to, że nie będę mógł zatankować w domu.
Chwilę później sprzedawca zaczął mi mówić o regularnym serwisowaniu, co 15 tysięcy kilometrów. Jakieś sprzęgło, wymiana oleju, ciągłe sprawdzanie jego poziomu, jakieś świece. Trochę się pogubiłem w tym. Brzmi to dziwnie i drogo, jakby chcieli mnie naciągnąć.
Podobno jak puszczę pedał przyspieszenia to paliwo nie wraca do baku. Nie rozumiem dlaczego, przecież tak to działało. Jeśli dobrze zrozumiałem, ta energia po prostu ucieka. Mam nadzieję, że się nie znał za bardzo, bo inaczej to straszne martnotrastwo energii.
Zaproponował mi w końcu jazdę próbną. W środku, żadnych różnic, może trochę ciaśniej. Jeszcze jakiś tunel na podłodze może przeszkadzać pasażerowi z tyłu. No ale z reguły jeżdżę sam, więc to nie jest duży problem.
Wyjeżdżam z salonu, wciskam gaz, jakaś dziwna przerwa zanim samochód zacznie przyspieszać. Trzeba się będzie przyzwyczaić. A mówiąc jeszcze o przyspieszaniu. Jest jakieś wolne, do tego dużo hałasu, cały samochód wibruje. Pomyślałem że ten egzemplarz ma jakiś problem mechaniczny, ale nie. Sprzedawca potwierdził, że tak ma być.
A zapomniałem co się stało, gdy nacisnąłem przycisk "start". Smród! No smród. To podobno jakiś gaz zabójczy dla człowieka i szkodliwy dla środowiska wylatuje z czegoś, co nazywa się rura wydechowa. Przecież to jakiś absurd, że rząd na to pozwala! Oznacza to jeszcze, że zimą nie mogę sobie włączyć ogrzewania w garażu, bo mogę się zatruć. Brzmi to wszystko dziwnie.
Dalej sprzedawca mi tłumaczył, że benzyna (to co się leje do zbiornika) pochodzi z ropy. Trzeba ją wydobyć, przetransportować, przetworzyć. Ogromne wyzwanie. Do tego jest tylko w niektórych krajach i z tego powodu nawet wojny wybuchają. A przecież każde państwo może swój prąd produkować.
Na koniec sprzedawca mi powiedział, że tylko 40% tej benzyny (która już mnie kosztuje 6 razy więcej) służy do napędzania pojazdu, reszta idzie w powietrze. Jakiś straszny problem z wydajnością tu jest.

Brzmi absurdalnie? A akceptujemy coś, co dziś jest normą tylko dlatego, że "tak jest od zawsze""

  • Dziękuję 2

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jako ze wyszly oficjalne konfiguratory BMW i4 M50 LCI, zarowno w NO jak i w PL - zrobilem male porownanie cen.

W Norwegii i4 M50, doposazone w promocyjny pakiet kosztuje rowno 600k NOK = 225k PLN

Lista wyposazenia w tej cenie (ponad opcje standardowe) --> lakier metalik, adaptacyjne ledy ze swiatlami laser. z tylu, adaptacyjny tempomat, Live Cockpit Prof. (headup etc), pakiet Comfort (comfort access, ledzwie, ladowarka bezprz.), asystent swiatel, systemy asystujace kierowce, asystenci parkowania z kamerami 360, ogrzewanie kierownicy, elektryczny hak.

W Polsce, identycznie wyposazona wersja kosztuje 350k+43=393k PLN

 

W Norwegii obowiazuje brak VAT na auta do ~200k PLN wiec w cenie norweskiego i4 nie ma praktycznie w ogole podatku VAT.

Tylko ciezko zrzucac wszystko na roznice w VAT - jezeli polskie i4 byloby sprzedawane w cenie netto kosztowaloby 393/1.23 = 320k PLN, to nadal ~95k PLN (~42%) wiecej niz w NO (!)

Reasumujac - i4 M50 w PL jest drozsze od norweskiego o ~75% (!) w cenach katalogowych (393/225)

Porownujac ceny netto PL/NO jest drozsze o 42% (320/225)

 

Nie podejrzewam BMW o dotowanie swoich i4 M50 w Norwegii, nadal na nich zarabiaja, co pozwala mi wysunac teze, ze BMW Polska goli na tym modelu kupujacych w PL niemilosiernie i warto miec to na uwadze negocjujac znizki w salonie.

 

Linki do obu identycznie skonfigurowanych wersji:

https://configure.bmw.no/no_NO/configure/G26/31HD/FEPMI,P0C4P,S01CB,S01CX,S0230,S0248,S02PA,S02VB,S02VF,S02VL,S0302,S0322,S03AC,S03FA,S0420,S0428,S0430,S0431,S0459,S0488,S0491,S0493,S0494,S04LN,S04T2,S04U9,S04UR,S04V1,S0534,S0548,S0552,S05AC,S05AQ,S05AS,S05DA,S05DF,S05DN,S0654,S0676,S06AE,S06AF,S06AK,S06C3,S06NX,S06PA,S06S4,S06U3,S06VB,S0715,S0754,S0760,S0775,S07A2,S07LG,S08AW,S08R3,S08R9,S08SM,S08TF,S08WD,S08WN,S0993,S0ZN9,S0ZPX?initialConfigId=6z11y3d5&effectDate=2024-09-03

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configure/G26/31HD/FEPMI,P0C4P,S01CB,S01CX,S0230,S0248,S02PA,S02VB,S02VC,S02VF,S02VL,S0302,S0322,S03AC,S03FA,S0420,S0428,S0430,S0431,S0459,S0488,S0491,S0493,S0494,S04LN,S04T2,S04U9,S04UR,S04V1,S0534,S0548,S0552,S05AC,S05AQ,S05AS,S05DA,S05DF,S05DN,S0654,S0676,S06AE,S06AF,S06AK,S06C3,S06NX,S06PA,S06U3,S06VB,S0715,S0754,S0760,S0775,S07A2,S07LG,S0851,S0879,S08R3,S08R9,S08TF,S08WD,S08WN?initialConfigId=dw127yf5&effectDate=2024-09-03

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.