Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

To pewnie sygnał niewidzialnej ręki rynku przypominający o tym z kim najbardziej konkuruje Tesla 😉

A wg mnie główny problem spadku TMY to oczekiwanie na lift, który w przypadku TM3 zauważalnie poprawił parę kwestii. Część klientów przeskoczyła z pewnością na poliftowy TM3, który zanotował spory wzrost. Reszta przeskoczyła na Dacie, VW i Toyote 🙂

Tak się zastanawiam, czemu tak często razem ze Słonikiem zresztą podkreślacie, że Tesla to konkurencja dla Toyoty. Wy tak serio uważacie?

Tylko nie pokazujcie mi cen, bo je znam. Jeździliście tymi autami w ogóle? Pomijam wygląd, plastiki i inne bzdety. Dla mnie najważniejsza jest jazda. 

Skrzynia CVT to najgorsze badziewie jakie znam. Jedyna zaleta tych aut to bezawaryjność i niskie spalanie przy spokojnej jeździe. 

Opublikowano

Ja się wypowiem bardzo w temacie, że podoba mi się nowa funkcja forum podsumowująca aktywność w danym wątku.

I tak w tym temacie mamy 12,500 postów, z czego 8053 natrzaskały 4 osoby, a liderami są panowie słonik40 (2761 postów) i adamjttk (2676 postów). Może warto się wymienić numerami albo umówić na kawkę? 😉

image.thumb.png.46305969ac6239c0a6a27c4c0c0bc948.png

 Dobrze spędzony czas, warto było 👍

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

My nie tankujemy to mamy czas  😀

A Tobie nic do tego

  • Haha 1
Opublikowano
31 minut temu, TheApocalypse napisał(a):

I tak w tym temacie mamy 12,500 postów, z czego 8053 natrzaskały 4 osoby, a liderami są panowie słonik40 (2761 postów) i adamjttk (2676 postów). Może warto się wymienić numerami albo umówić na kawkę? 😉

image.thumb.png.46305969ac6239c0a6a27c4c0c0bc948.png

 Dobrze spędzony czas, warto było 👍

 

Ale to jeden z niewielu aktywnych i czasem ciekawych/śmiesznych wątków. Jak panowie przejdą na prv, to zostaną tu tylko tematy typu, kupilem 25letnie auto i mi się kontrolka świeci, pomóżcie naprawić,  najlepiej za darmo... 😉

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Tak się zastanawiam, czemu tak często razem ze Słonikiem zresztą podkreślacie, że Tesla to konkurencja dla Toyoty. Wy tak serio uważacie?

Tylko nie pokazujcie mi cen, bo je znam. Jeździliście tymi autami w ogóle? Pomijam wygląd, plastiki i inne bzdety. Dla mnie najważniejsza jest jazda. 

Skrzynia CVT to najgorsze badziewie jakie znam. Jedyna zaleta tych aut to bezawaryjność i niskie spalanie przy spokojnej jeździe. 

Bo duzo ludzi zyje przeszloscia i stereotypami.

Kiedys jak kupowales BMW to kupowales z dobrodziejstwem inwentarza - naped na tyl gdy konkurencja miala na przod, swietne silniki R6 gdy konkurencja miala R4/V6, swietne skrzynie biegow, cudowne prowadzenie, topowe osiagi, idealny rozklad masy, nowinki technologiczne, agresywny design, swietne i przyjazne GUI, prestiz.

Dzisiaj jak kupujesz BMW (przynajmniej elektryki) to naped sie niczym nie wyroznia, silniki i osiagi gorsze niz u Tesli/Kii czy Hyundaia, baterie chinskie jak u kazdego innego producenta, prowadzenie fatalne bo auta sa tluste jak swinie, design jak u Skody bo szefem designu jest facet ze Skody do tego robiony pod chinskie gusta typu ostentacyjnosc czy swiecace grille, GUI tragiczne i nieprzyjazne, nowinki technologiczne ma czesto lepsze konkurencja. Placisz w sumie juz tylko za przywiazanie do marki bo wiele produktow jak np ix3, i4, iX jest tragicznie zapozniona technologicznie. Nadal sa dobre materialy i dbalosc o detale (chociaz marka usilnie pracuje nad oszczednosciami gdzie sie da), nadal jest sporo prestizu, przynajmniej wsrod ludzi mniej ogarnietych technologicznie ktorzy kojarza marke nadal ze sportem, osiagami i wysoka cena.

Ja nadal uwazam ze marka sie grubo pogubila przez ostatnie lata, zrobila sie masowka sprzedajaca 2x wiecej aut od Skody, jakosc i filozofia marki mocno podupadly, jest wyciskanie ostatnich sokow z legendy ///M co najwyzej i uczepienie sie peletonu zeby go nie zgubic, duzo wiekszy fokus na zadowalanie akcjonariuszy zamiast klientow, tak jakby firme przejeli ksiegowi a nie entuzjasci tego co reprezentowalo soba BMW. Wyznaczania trendow, odwagi, przelamywania konwenansow w tej marce nie ma juz od dawna.

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano
8 godzin temu, adamjttk napisał(a):

 Wyznaczania trendow, odwagi, przelamywania konwenansow w tej marce nie ma juz od dawna.

Myślę ze neue classe jest właśnie próbą powrotu na szczyt,  z zupełnie nowym designem i filozofią,  choc wg mnie postawili wszystko na 1 kartę i wtopią,  bo rynek nie jest na to gotowy. Ale zobaczymy, jesli suvy chwycily to moze i to paskudztwo się sprzeda...

  • Lubię to 1

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

Opublikowano

kto wiedzial skad sie wziela nazwa Dacia? 😉 

 

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
12 godzin temu, Ratm napisał(a):

Myślę ze neue classe jest właśnie próbą powrotu na szczyt,  z zupełnie nowym designem i filozofią,  choc wg mnie postawili wszystko na 1 kartę i wtopią,  bo rynek nie jest na to gotowy. Ale zobaczymy, jesli suvy chwycily to moze i to paskudztwo się sprzeda...

Ja mysle, ze rynek OD DAWNA jest gotowy na Neue Classe!

Niech zrobia podobne, lekkie, nowoczesne auta jak TM3/TMY, dodadza wszystko to czego czlowiek oczekuje od premium a na co narzeka w Tesli (a troche tego jest przeciez), dadza swoja marze bo jest mnostwo ludzi ktorzy chca doplacic za jakosciowy i dopracowany produkt o dobrej renomie przeciez. Nie musza isc droga Skody zeby firma zwiekszala wartosc i akcjonariusze byli zadowoleni.

Tak jak piszesz - gdy wprowadzali na rynek SAV to byli pionierami i pociagneli przez 2 dekady trendy w segmencie, nie widze przeciwskazan zeby z elektrykami nie moglo byc podobnie.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 25.05.2024 o 11:39, TheApocalypse napisał(a):

Ja się wypowiem bardzo w temacie, że podoba mi się nowa funkcja forum podsumowująca aktywność w danym wątku.

I tak w tym temacie mamy 12,500 postów, z czego 8053 natrzaskały 4 osoby, a liderami są panowie słonik40 (2761 postów) i adamjttk (2676 postów). Może warto się wymienić numerami albo umówić na kawkę? 😉

image.thumb.png.46305969ac6239c0a6a27c4c0c0bc948.png

 Dobrze spędzony czas, warto było 👍

 

Uwielbiam jak niektórzy mówią innym jak żyć…tyle w tym bezinteresownej troski o innych i empatii 🙂

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Sa w koncu pierwsze testy wydajnosci nowej TM3P

Jak na moje - slodko-gorzkie bo przyznam sie, ze spodziewalem sie wiecej 😄

W skrocie - do ~200km/h nowa TM3P jest tak samo szybka jak G80 Competition AWD, powyzej M3 nadal odjezdza

Gorzko bo myslalem ze bedzie jednak szybsza, tym bardziej, ze M3 mialo premiere juz 3 lata temu

Slodko - bo kosztuje 245k PLN w porownaniu do ~500k PLN za M3 wiec dla ludzi ktorzy szukaja przede wszystkim osiagow za zaplacone $ jest lepiej niz ok

 

BMW i4 M50 - cwiartka 11,6s; 0-130mph 16,2s; 60-130mph 12,9s

stara TM3P - cwiartka 11,5s; 0-130mph 16,2s; 60-130mph 13,1s

nowa TM3P - cwiartka 11,0s; 0-130mph 12,7s; 60-130mph 9,7s

BMW G80 Comp. AWD - cwiartka 11,0s; 0-130mph 12,3s; 60-130mph 9,5s

 

w skrocie - zbili 3-3,5s od 100-200km/h w porownaniu do starej wersji

 

img_5812-png.1050625

 

img_5815-png.1050627

 

1716676176482-jpeg.1050586

 

img_5814-png.1050629

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam nic się nie stało  😀 Nawet jak by Tesla była szybsza do 200 to i tak by to były 2 różne auta z różnymi emocjami delikatnie mówiąc.  

Tobie się chyba wydaje, żebyś "oszukał system" I za połowę kwoty kupił fajniejszy samochód. Wg mnie nie. Ale to każdy ocenia wg swoich kryteriów. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kwestia troche "ambicji" Tesli i "przewagi technologicznej" BEV nad ICE o ktorej zawsze tu pisalem.

Moim skromnym zdaniem TM3P powinna byc o 10-15k$ drozsza ale jednak powinno jej skapnac wiecej technologii&osiagow z Plaida, wtedy by nie bylo zadnych watpliwosci.

Trzeba przyznac ze G80 Comp. to naprawde kawal szybkiego auta, tym bardziej ze mialo premiere 3 lata temu.

 

PS. Emocje/"fajnosc" etc to kwestie subiektywne, cyferki sa uniwersalne i tego sie lepiej imho trzymac jak mowimy o autach Performance/usportowionych

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, adamjttk napisał(a):

 

PS. Emocje/"fajnosc" etc to kwestie subiektywne, cyferki sa uniwersalne i tego sie lepiej imho trzymac jak mowimy o autach Performance/usportowionych

 

absolutnie tak

tak jak kiedyś "mały" pisał o Plaidzie i M5

Edytowane przez Kriss33
Opublikowano
W dniu 25.05.2024 o 11:39, TheApocalypse napisał(a):

Ja się wypowiem bardzo w temacie, że podoba mi się nowa funkcja forum podsumowująca aktywność w danym wątku.

I tak w tym temacie mamy 12,500 postów, z czego 8053 natrzaskały 4 osoby, a liderami są panowie słonik40 (2761 postów) i adamjttk (2676 postów). Może warto się wymienić numerami albo umówić na kawkę? 😉

image.thumb.png.46305969ac6239c0a6a27c4c0c0bc948.png

 Dobrze spędzony czas, warto było 👍

 

Troll-konta dbają, żeby użytkownicy forum BMW wiedzieli, że Tesla najlepszym autem jest.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
18 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Sa w koncu pierwsze testy wydajnosci nowej TM3P

Jak na moje - slodko-gorzkie bo przyznam sie, ze spodziewalem sie wiecej 😄

W skrocie - do ~200km/h nowa TM3P jest tak samo szybka jak G80 Competition AWD, powyzej M3 nadal odjezdza

Gorzko bo myslalem ze bedzie jednak szybsza, tym bardziej, ze M3 mialo premiere juz 3 lata temu

Slodko - bo kosztuje 245k PLN w porownaniu do ~500k PLN za M3 wiec dla ludzi ktorzy szukaja przede wszystkim osiagow za zaplacone $ jest lepiej niz ok

 

BMW i4 M50 - cwiartka 11,6s; 0-130mph 16,2s; 60-130mph 12,9s

stara TM3P - cwiartka 11,5s; 0-130mph 16,2s; 60-130mph 13,1s

nowa TM3P - cwiartka 11,0s; 0-130mph 12,7s; 60-130mph 9,7s

BMW G80 Comp. AWD - cwiartka 11,0s; 0-130mph 12,3s; 60-130mph 9,5s

 

w skrocie - zbili 3-3,5s od 100-200km/h w porownaniu do starej wersji

 

img_5812-png.1050625

 

img_5815-png.1050627

 

1716676176482-jpeg.1050586

 

img_5814-png.1050629

Patrząc na wykres przyspieszenia, to ok 0-80km/h jest cały czas prawie 1g, sporo więcej niż w poprzednim TM3P. To już musi być wrażenie jak z rollercoaster. Pamiętam w starym TM3P po kilku przyspieszeniach robiło się już nieprzyjemnie. W praktyce to te różnice to są papierowe i to bardziej pokaz możliwości niż realna korzyść. Myślę że dużo większa korzyść to lepsze fotele, zawieszenie i wyciszenie, nie wspominając oczywiście o lepszych kierunkowskazach 😜 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Biorąc pod uwagę jak przyspieszało i4 m50 powyżej 100 czy też hyundai ioniq można by powiedzieć że tm3p po 5 latach dogoniło konkurencję 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, BMFun napisał(a):

W praktyce to te różnice to są papierowe i to bardziej pokaz możliwości niż realna korzyść. Myślę że dużo większa korzyść to lepsze fotele, zawieszenie i wyciszenie, nie wspominając oczywiście o lepszych kierunkowskazach

W Norwegii poprawa osiagow powyzej 100km/h jest zupelnie papierowa, nikt tego nie zauwazy czy nie skorzysta i zgadzam sie z Toba w 100% ze poboczne rzeczy jak zawieszenie adaptacyjne, lepsze fotele czy wyciszenie beda bardziej przyciagac (jezeli nie popsuli prowadzenia przynajmniej bo jak bedzie podobnie "nijako" do nowej LR to lipa zupelna)

W Polsce mysle te 3-3,5s roznicy w przedziale 100-200km/h jednak sie przyda na autostradach, bedzie ewidentnie zauwazalne bo w modelu przed liftem to powyzej 100km/h czy jechales wersja LR czy Perf. to roznicy nie bylo zbytniej.

Generalnie auto jak na swoja cene bardzo szybkie ale mam troche niedosytu, spodziewalem sie wiecej fajerwerkow jezeli chodzi o osiagi i ta mityczna przewage technologiczna a tu troche spoczecie na laurach. Auta spalinowe w ciagu ostatnich kilku lat mocno poprawily osiagi - M3 (cwiartka z 12s na 11s z F80 na G80) czy 911 4S (to samo, cwiartka z 12s na 11s pomiedzy 991 i 992) juz nie mowiac o Turbo ktore zeszlo do 10s w nowej generacji.

12 minut temu, słonik40 napisał(a):

Biorąc pod uwagę jak przyspieszało i4 m50 powyżej 100 czy też hyundai ioniq można by powiedzieć że tm3p po 5 latach dogoniło konkurencję 😀

Biorac pod uwage, ze Ioniq 5n mialo premiere ~pol roku temu a i4 M50 100-200km/h przyspiesza szybciej o 0,2 czy 0,3s od starej TM3P to rzeczywiscie ma sens to co piszesz ^^

Nowa TM3P 100-200km/h jest szybsza od i4 M50 o 3s, to nie jest przepasc, to sa 2 przepasci.

Kolejna sprawa --> i4 M50 ma lift wlasnie teraz, wiesz moze jakie poczynili postepy w sprawie osiagow?

Jak nie wiesz to Ci zacytuje:

"The 2025 BMW i4 M50 Gets Sharper Look"

"The 2025 BMW i5 M50 marches into production with no performance changes to report"

2025 BMW i4 M50 Facelift vs. Pre-Facelift – Photo Comparison (bmwblog.com)

2025 BMW i4 M50 - Overview & Specs (bmwblog.com)

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiesz co swoją opinię 100-200 opieram na testach bjorna i kilku innych którzy pierwsze  co zauważyli to że jest znacznie szybsze 100-200. Aż nie chce mi się wierzyć że zauważyli oni aż tak bardzo te 0,3 s.

Opublikowano

 

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Propo nowej 5 to dobry znajomy jeździ teraz zastępczą nową 5 i bardzo to auto chwali a prywatnie ma x5 40i po lifcie. Nie słyszałem żeby na coś narzekal

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tutaj opinia prawdziwego fachowca a nie podkupionego recenzenta, sa tez nawiazania do Toyoty (pozdrawiam @BMFun ;P) oraz siekiery, dluta i mlotka 😄

 

 

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.