Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
18 minut temu, słonik40 napisał(a):

Generalnie to ludzie z dużą ilością $$ kochają v8. Świetnie to widać po np sprzedaży rimac, tesla plaid czy chociażby nowy mercedes c63. Sprzedaż tych aut szoruje po dnie pomimo super osiągów. 

I dlatego: https://autokult.pl/mercedes-posypal-glowe-popiolem-cle-63-z-v8-zamiast-hybrydy-plug-in,7026438188112864a

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

3. Ladowanie, jak ktos akurat przez miesiac porusz sie tylko po miescie to praktycznie trzeba codziennie podlaczac sie dogniazdka, w BEV wystarczy raz na tydzien

A to nie 3 sekundy? 😉 Czepiam sie, oczywiście troche upierdliwe, ale ja się już martwię co tu kupić za rok - dwa zamiast auta na trasy, bo drugie do jazdy po mieście to nadal się upieram że elektryk idealny w moim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, --maly-- napisał(a):

Adam Porsche trzymają dobrze wartość ale nie turbo to samo jak M8. Samochody bardzo drogie w zakupie i utrzymaniu. Później nie ma komu tego sprzedać bo jak kogoś stać na utrzymanie to stać też na zakup nowego i nie chce starego za 300 czy 400tys. Porsche utrzymuje wartość fenomenalnie dla odmian GTS tutaj można pojeździć rok dwa z minimalną stratą.

Nie straszcie Słonika, bo jeszcze wycofa zamówienie na Macan Turbo i kto zda relację z realnej eksploatacji 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 minuty temu, BMFun napisał(a):

A to nie 3 sekundy? 😉 Czepiam sie, oczywiście troche upierdliwe, 

Upierdliwe, upierdliwe, chociazby trwalo 1s bo trzeba chociazby o tym po prostu pamietac 🙂

A to jest jedna rzecz wiecej o ktorej musisz pamietac kazdego dnia po przyjezdzie do domu (no dobra, nie musisz, ale wtedy po co 2,5 tonowa hybryda)

Te podlaczanie codzienne to w sumie to co mnie najbardziej irytowalo w mojej 330e i bylo glownym powodem sprzedazy juz po niecalym roku.

8 minut temu, BMFun napisał(a):

Nie straszcie Słonika, bo jeszcze wycofa zamówienie na Macan Turbo i kto zda relację z realnej eksploatacji 🙂

To nie straszenie a zwykle fakty 😉

U mnie w pracy 20-kilku latek kupil poltora roku temu Taycana Turbo z 2020r, kredyt prywatny na 100% --> 1,3 M NOK

Wczoraj wrzucil ogloszenie sprzedazy z cena 1,1M NOK

A dealerzy Porsche sprzedaja w miedzyczasie juz te auta po 850-900k, z promocyjnym finansowaniem, rozszerzona gwarancja etc

Bedzie dobrze jak mu sie uda za 800k NOK sprzedac prywatnie, tym bardziej ze oprocentowanie kredytow na auta obecnie w okolicach ~10%

I troche wtopa byc w plecy ~35% wartosci auta po 1,5 roku

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To nie spadek wartości bo aż takich nie ma na Porsche. Po prostu przepłacił kupując i teraz będzie musiał wziąść to na klatę. 

Druga sprawa że używany elektryk mimo wszystko słabo się sprzedaje musi być promocją ale om też kupował używkę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
44 minuty temu, rkmi09 napisał(a):

Super ruch muszą chronić swój rynek. Tylko europa jest na każdym polu światowym frajerem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
10 godzin temu, rkmi09 napisał(a):

Najsmieszniejsze jest to, ze oni wprowadzaja te cla a chinskie elektryki nie sa tam jeszcze nawet w ogole sprzedawane ^^

Dziadzia Biden juz wie, ze srodek ciezkosci jezeli chodzi o motoryzacje, przesunal sie na Azje.

Ja juz kilka Chinczykow przetestowalem i pomacalem --> BYD, MG etc

To juz nie jest kwestia "czy" tylko kwestia "kiedy", taki VW, Renault czy Peugeot na dzis juz niczym nie konkuruja z Chinczykami,nawet europejskiego prestizu juz w tych firmach nie ma, VW sie kojarzy ze smierdzacymi oszustwami co najwyzej a nie niezawodnoscia czy niemiecka renoma. Ich elektryki jak ID3 czy ID7 to zart co najwyzej.

Jako kontynent zaspalismy i to zaspanie bedzie nas kosztowalo kolejna galaz przemyslu, z clami czy bez.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 13.05.2024 o 17:33, adamjttk napisał(a):

Upierdliwe, upierdliwe, chociazby trwalo 1s bo trzeba chociazby o tym po prostu pamietac 🙂

A to jest jedna rzecz wiecej o ktorej musisz pamietac kazdego dnia po przyjezdzie do domu (no dobra, nie musisz, ale wtedy po co 2,5 tonowa hybryda)

Te podlaczanie codzienne to w sumie to co mnie najbardziej irytowalo w mojej 330e i bylo glownym powodem sprzedazy juz po niecalym roku.

To nie straszenie a zwykle fakty 😉

U mnie w pracy 20-kilku latek kupil poltora roku temu Taycana Turbo z 2020r, kredyt prywatny na 100% --> 1,3 M NOK

Wczoraj wrzucil ogloszenie sprzedazy z cena 1,1M NOK

A dealerzy Porsche sprzedaja w miedzyczasie juz te auta po 850-900k, z promocyjnym finansowaniem, rozszerzona gwarancja etc

Bedzie dobrze jak mu sie uda za 800k NOK sprzedac prywatnie, tym bardziej ze oprocentowanie kredytow na auta obecnie w okolicach ~10%

I troche wtopa byc w plecy ~35% wartosci auta po 1,5 roku

 

Czy mi się zdaje? Ale chyba i tak mniej stracił niż Ty na akcjach Tesli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

@BMFun nie czytaj bo sie przerazisz 😄

 

Dobra wiadomość, leci kolejny hardware, więc będzie jeszcze tańsza Tesla 😉

Dobrze że Tesla kopiuje na rynku od innych np VAG etron w pierwszej wersji kilka lat temu. Jakoś się tam nie przyjęło, ale prawdziwi fani Tesli pomarudzą, a potem kupią wszystko 🙂 Bo przecież musieliby się przyznać że się mylili rozgłaszając ze Tesla jest najlepsza i sprzedać akcje teraz na górce 😉

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Panowie, lepiej sie trzymac motoryzacji bo widze podjazdy sa ostatnio czeste "prawdziwi fani Tesli", "wlasciciele Xiaomi" etc

Jak powszechnie wiadomo kierowcy BMW tez nie kojarza sie raczej z lekarzami czy innymi prawnikami, BMW Polska wrecz doplacalo swego czasu tym grupom zawodowym 10% przy zakupie auta szeby poprawic swoj zszargany wizerunek w PL

Auta chinskie to ciezki temat, nie wiem na ile tam sa ceny dumnpingowe, na ile kraj doplaca producentom ale jezeli te 170k PLN za to auto to rynkowa cena to motoryzcja europejska skonczy jak Nokia, Ericsson czy inny Siemens bez 100% cel jak w USA.

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Adam nic się nie skończy.  Prawdziwy fan BMW nie zniży się do poziomu chińczyka...

Jak ktoś ma myślenie, czym jeździsz? Xiaiomi to nie ma o czym gadać. 

Mało jest ludzi z otwartą głową. Lepiej dla nas  😀

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, adamjttk napisał(a):

"Ultimate Driving Machine"

oliver_zipse_00.jpg

Adam to jakiś fotomontaż, czy prawdziwe zdjęcie? Bo jeśli to prawdziwe nowe BMW to nie wróżę temu przyszłości 😉

 

A trochę z innej beczki...

Panowie, nie bierzcie wszystkiego tak na poważnie, zluzujcie gumę w majtach. Moja uwaga wynikała z tego że Xiaomi to synonym przeciętności, niczym się produkty tej firmy nie wyróżniają, po prostu mają rozsądną cenę do parametrów. Chińczycy kradną technologie firm zachodnich, które u nich przez lata produkowały sprzęt różnego typu. Oni na razie niewiele mają innowacyjnych rozwiązań. Mają ukradzioną technologię i tyle. Tak, robią taniej niż europa, po 1 mają tańszą siłę roboczą, po 2 pracują po 10-14h dziennie, po 3 państwo ma ogromne środki i ładuje kasę tam gdzie uważa za stosowne (coś jak Nowa Huta w KRK za komuny, która nie miała sensu ekonomicznego, ale miała sens polityczny). Czego to dowodzi? To auto z filmiku jest z zewnątrz atrakcyjne wizualnie na 1 rzut oka, przyznaję. Ale jak się przyjrzeć uważniej to wygląda na niedorobione (dziwna linia drzwi), może to taki design, może słabo poskładane, ciężko ocenić na podstawie filmu. W środku totalna przeciętność, niczym się to nie wyróżnia, nuda, troszkę tandety i cyganerii (ten obracający się wyświetlacz). Przyznać trzeba że zapierdala po prostej, ale co z tego, to też ani nowość, ani już nic nadzwyczajnego (to że silnik elektryczny jest wydajny i na krótkich dystansach umie zapierdalać to inni już dawno pokazali.) Auto to nie telefon czy odkurzacz, który kosztuje parę groszy i co 2 lata można go zmienić. Jeśli rzeczywiście będą mieli rozsądne ceny (160k to cena w Chinach, w Polsce będzie sporo drożej), dobry serwis, i auta nie będą się psuć to dużo ludzi kupi (ja też bym takie auto kupił, bo w dupie mam czy ma naklejke BMW czy Xiaomi czy Porshe, ważne żeby było w miarę bezawaryjne, rozsądny stosunek ceny do tego co oferuje i to "Coś" co dla każdego jest czymś innym. Ale na razie jeszcze tam nie są i może nigdy nie będą, więc te wasze prognozy że czas spalinówek minął, że chińczycy nas zaraz wygryzą, że tesla sprzeda miliard samochodów w 2 lata to na razie mrzonki i wróżenie z fusów. Tylko tyle i aż tyle.

Udanej niedzieli życzę 🙂

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dobrze powiedziane @Ratm Też nie rozumiem tutaj tego żegnania się z niemiecka motoryzacją, która owszem przechodzi kryzys, ale do upadku jest daleko. Może niektóre firmy zaspały, ale sporo ciekawych elektryków wypuścili. Wiele niemieckich modeli ma to coś czego brakuje chińskim czy samej Tesli. Stary już BMW i4 m50 ma zasięg zbliżony do najnowszej Tesli 3 Performance, w której wystarczyło dać większe koła i już siadł zasięg do poziomu “przestarzałego” modelu BMW.

A żeby zrozumieć jak wygląda innowacyjność i główne drivery chińskiej gospodarki, polecam poszukać rozmów z ludźmi znających i rozumiejących tamten region.

Szukając analogii do innych branż, to obecność marek chińskich powinien dawno zaorać takie marki jak Apple, Samsung, Sony itp, które wszystkie są dużo droższych a pewnie i w niektórych aspektach gorsze technicznie. A sprowadzanie wszystkiego tylko do znaczka, to wskazuje na jakiś problem z tym samych autorów takich wypowiedzi, bo to oni ciągle to podnoszą jakby to miało jakieś znaczenie. Może w Polsce 20-30 lat temu miało, ale mamy dzisiaj zupełnie inne czasy. 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
11 godzin temu, Ratm napisał(a):

Adam to jakiś fotomontaż, czy prawdziwe zdjęcie? Bo jeśli to prawdziwe nowe BMW to nie wróżę temu przyszłości 😉

Zdjecie wziete z:

https://www.bmwblog.com/2024/05/14/bmw-eu-tariffs-chinese-evs-shooting-yourself-in-the-foot/

To jest koncept BMW i Vision Circular

https://www.bmw.com/en/magazine/sustainability/circular-lab/vision-circular.html

bmw-i-vision-circula_3.jpg

 

Teraz sobie pomysl jak zle jest koncepcyjnie w BMW, ze fani sie pytaja czy ich nowe projekty to nie fotomontaz 😉

 

PS. Wczoraj zerknalem na recenzje nowej Skody Octavia - segment C i ja naprawde przestaje rozumiec motoryzacje, to auto kosztuje 1/3 tego co nowa 5-er a ma np.

- schowek na okulary, schowki na monety ktore zostaly wykastrowane w BMW

- fotele z tylu sa cale obite (eko)skora a nie jedna wielka polac twardego plastiku

- kieszenie w fotelach, 2 sztuki wrecz

- listwy progowe aluminiowe, do tego grawerowane w 3d

- filc w schowkach w drzwiach zamiast ordynarnego twardego plastiku

- uchwyt w tylnej kanapie ladnie chowa miejsce na kubki zamiast ordynarnych dziur na wierzchu

- pod maska wyciszenie, nad reflektorami plastikowe zaslepki a nie gola elektronika

i cle inne mnostwo detali z ktorych zostala wykastrowana limuzyna G60 segmentu E (!)

 

O co tu chodzi, w BMW jest tak zle z marzami ze trzeba takie rzeczy kastrowac w segmencie E czy Skoda jeszcze nie dostala memo ze te rzeczy juz sa niemodne i niepotrzebne kupujacemu?

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pisanie o znaczkach, o orzestarzalosci to jest jak dla mnie jedynie zwykła zazdrosc i słoma z butów. Po pierwsze każdy kupuje auto dla siebie, żeby cieszyło właściciela i dawało jak najwięcej radości. Komuś radość daje skopiowany noname z Chin wyprodukowany przez “niewolników” i dotowany przez chiński reżim wspierający wojnę - jeszcze komu innemu da radość sprawdzony i solidny produkt europejski. Swego czasu bjorn określił eqs suv jako najlepsze auto elektryczne jakim jeździł a Eqe, Eqs, i5 czy ix mają praktycznie topowe parametry w klasie. Do tego przyprawione szczyptą luksusu.
 

porównanie cen z Chinami też nie ma sensu bo no w Polsce samej akcyzy na większe silniki jest 18 procent plus 23 procent VAT. Do tego wszyscy po drodze muszą zarobić więc można by powiedzieć że auto które wyjeżdża z fabryki jest tanie.

 

@adamjttk zniżki dla prawników, lekarzy oraz milion innych zawodów  a nawet księdza to mają praktycznie wszystkie marki i jest to tylko chwyt marketingowy i każdy z ulicy taką dostanie aby poczuć się lepiej. Pamiętam jak teściu kupował jako lekarz BMW z 15 lat temu, wszedł do salonu BMW w Gdańsku (tego jeszcze na elbląskiej) i jako rabat zaproponowali mu…. 2 opony zimowe. Tak 2!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jest sporo ludzi, którzy patrzą na znaczki. Choćby przykładowa Skoda miała niawiado co to i tak gość jej nie kupi, bo żoną Skoda nie będzie jeździć. To samo dotyczy chińskich samochodów.  Już wiele razy to słyszałem.  Co? Chiński? Nigdy.

Elektryk? Nie, ja chce normalny samochód. 

Tak jest i będzie, dlatego nic nie zagraża europejskiej motoryzacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.