Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kowalski to potrzebuje zasieg powyżej 300 km raz w roku. Tu jest jeszcze jedna sprawa. Ludzie, którzy mają diesle cenią zasieg 1000 km, bo raz na miesiąc wystarczy się zatankować.  A elektryka trzeba co tydzień ładować. Do nich jeszcze nie dotarło, że nigdzie nie będą jeździć się ładować.  Jak ktoś mnie pyta na ile mi starcza prądu, to odpowiadam- na tydzień.  I wtedy jest zdziwko  😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

Pamietam jak slonik tak pisal ~3 lata temu, ze Taycany za paczke orzeszkow bedzie kupowal

Adamie drogi i wiele się nie pomyliłem 😀 może przedstawisz nam jak wygląda spadek wartości w Norwegii dla 3 letnich tacanow na dzis dzień? W Polsce jak wchodził lifting to żadne auto w historii marki nie było tak rabatowane. W zeszłym roku mogłem nabyć rajcami 4s sport tourismo za nieco ponad 500k plus koła zimowe o wartości cennikowej 30k oraz leasing promo. Desperacja pozbycia się aut była bardzo duża. Porsche to jest marka której auta zazwyczaj świetnie trzymają wartość a tutaj co mogło pójść nie tak? Czy odpowiedzią nie jest bateria w podłodze oraz bryła niepopularnych dziś sedanów?

 

co do skoku bateriii Chińczycy pokazali zeekra i nio z bateria 150kwh a to w porównaniu z przerwania ładowanymi 90 można powiedzieć że jest postęp skokowy tylko pytanie ile w tym prawdy jest.

notabene mi brakuje pojemności i żadne auto tego nie rozwiąże. Bardzo chętnie wróciłbym do prędkości podróżowania 180-200 😀👍

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Pamietam jak slonik tak pisal ~3 lata temu, ze Taycany za paczke orzeszkow bedzie kupowal jak tylko Toyota na bialym koniu wjedzie i solid state pokaze i z dnia na dzien pojawi sie przeciez magicznie sto milionow elektrykow z nowa bateria 😉 A w rzeczywistosci kupil (zamowil) swojego 3-go elektryka z ta przestarzala technologia. Ja za chwile zamawiam 4-tego.

Elektryki sie beda oczywiscie rozwijac ale bedzie to ewolucja ktora bedzie trwala dekadami, zapomnij o jakichs rewolucyjnych wynalazkach z dnia na dzien --> jedno to wymyslec, drugie to produkowac w dziesiatkach milionow sztuk (z zyskiem). Tesla sie o tym bolesnie przekonuje z 4680 bateriami chociazby. Kto mialby to robic i przede wszystkim po co jak mozna zbijac kase przez najblizsze dekady juz tym co mamy obecnie. A na to co mamy obecnie poszly dziesiatki jak nie setki miliardow dolarow w R&D, budowe fabryk i lini montazowych, zaplecza etc etc --> to wszystko sie musi najpierw zwrocic.

Kolejna sprawa to zasieg - te 1000km to naprawde potrzebne promilowi ludzi, mowie z doswiadczenia - zasieg wiekszy jak 300-400km Kowalski potrzebuje raz na miesiac-dwa, w sytuacji gdy moze kolejne 300km podladowac w 20-30 min i przejechac 700km nie ma juz naprawde zadnego problemu. Grunt to miec gdzie sie ladowac w domu/pracy i zeby pobudowali gesta siec DC, koniecznie wielostanowiskowa jak Tesla, nie pojedyncze stacje.

Niech te Lidle iBiedry pobuduja setki/tysiace ladowarek to juz bedzie mala rewolucja w sumie w PL.

Pasuje jak ulal tutaj, od dekady sie odgrazaja 😄

86c38eb38cb3943e2fde51094b011ab5a281bd65

 

 

 

Nie liczą się fakty, liczy się percepcja. A ta wsparta reklamą dowodzącą, że nowy rodzaj baterii zmienia wszystko w wartości użytkowej BEV doprowadzi do widocznego spadku wartości BEV z małymi zasięgami i starymi bateriami. 

Już nie tylko Toyota ale i firmy chińskie awizują, że za 3 - 4 lata będą takie auta masowo produkować. Wydaje mi się, że wtedy dopiero BEV zaczną realnie konkurować /bez dopalaczy w formie dopłat/ z innymi napędami. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
22 godziny temu, słonik40 napisał(a):

może przedstawisz nam jak wygląda spadek wartości w Norwegii dla 3 letnich tacanow na dzis dzień?

Nie umiem odpowiedziec precyzyjnie szczerze mowiac.

Bazowy 4s 3 lata temu w Norwegii kosztowal ~1,0M koron, 3-latki chodza obecnie po  ~700k NOK

Ale do Porsche mozna dokupic od groma opcji ktore moga spokojnie dochodzic do 40-50% bazowej ceny auta wiec kazdy przypadek jest w sumie inny.

W miedzyczasie nowe Taycany 4S podrozaly do 1,3M NOK czyli sa ~30% drozsze (inflacja i VAT >500k NOK doszedl), ale z drugiej strony sa tez szybsze i maja wieksze baterie tez wiec troche nierzetelne porownanie.

 

Porsche ogolnie odlecialo z cenami, wersja 4S za 1,3M NOK a Turbo za 1,9M NOK --> te auta w tych cenach sa niesprzedawalne. W Norwegii w 2024r sprzedalo sie 5 sztuk. Slownie - piec sztuk.

Zeby nie bylo - Tesla model S sprzedal sie w 13 sztukach w tym roku, cena jest niewspolmierna imho do tego co oferuje --> kosztuje dokladnie 2x wiecej niz model 3 LR. A czy oferuje 2x wiecej? Szczerze mowiac imho absolutnie nie.

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

BARDZO wywazona recenzja nowej TM3 LR - bez slodzenia i bez hejtowania

Zuzycie energii jest rewelacyjne w tym aucie, 14kWh/100km to >500km zasiegu w "normalnym" jezdzeniu na codzien

 

 

I jeszcze jeden ciekawy filmik o Norwegii i Tesli i EV ogolnie

 

 

Edytowane przez adamjttk
  • Lubię to 1

.

Opublikowano

Tu akurat realizowany jest chytry plan - niższe koszty i zwiększenie produkcji, akcjonariusze będą zachwyceni.

Opublikowano (edytowane)
46 minut temu, klakierek napisał(a):

Tu akurat realizowany jest chytry plan - niższe koszty i zwiększenie produkcji, akcjonariusze będą zachwyceni.

nie wiem gdzie tam wyczytales zwiekszenie, ja widzialem zMniejszenie 🙂

 

"W zeszłym miesiącu Tesla zmniejszyła produkcję w swojej "gigafabryce" w Szanghaju, a w minionym tygodniu firma przekazała pracownikom, którzy pracują przy Cybertrucku, że zmiany przy produkcji w fabryce w Austin zostaną skrócone."

Edytowane przez Ratm

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czasy wracają do normalności, i bardzo dobrze!!! Ostatnio zaczepił mnie na mieście miły pan sprzedawca tesli, obok którego zaparkowałem. Okazało się że ma jakieś stoisko z jazdami próbnymi, także mają nowy sposób na biznes. Wypuszczają w miasto ludzi z autami nagabującymi na jazdy próbne. Przy okazji ucięliśmy sobie miłą pogawędkę i dowiedziałem się że model s/x ma podobno dostać update wnętrza. Fotele kubełkowe i takie tam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

image.thumb.png.14eb396425b319874a86a51e839d63c5.png

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 17.04.2024 o 22:15, Ratm napisał(a):

To auto imho bedzie niesprzedwalne w PL

Czasy Fiatow 126p minely bezpowrotnie, moze gdzies w Indiach beda to kupowac, u nas nikt tym nie bedzie chcial jezdzic

45KM, 20s do setki i 77k PLN, powodzenia ^^

drgfwwb9y5d61.jpg

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jest, ceny spadly o ~5%.

Tna do kosci - cena FSD w US spadla o 1/3 (12k-->8), abonament FSD spadl o 50% (200$-->100$), skasowali program polecen, zwolnili 10% zalogi, widac szukaja oszczednosci gdzie moga i jednoczesnie chca zwiekszac sprzedaz.

Musk pewnie obryzga paznokcie i sie modli o powrot taniego kredytu i pierwsze obnizki stop procentowych w US.

We wtorek wyniki finansowe za 1Q, nawet nie chce myslec jaki bedzie wodospad na akcjach ^^

Zapowiedz "robotaxi" na sierpien to juz despercja imho, przeciez to w rzeczywistosci ma szanse zaczac realnie dzialac najwczesniej za kilka lat.

 

 

 

.

Opublikowano (edytowane)
22 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Tak jest, ceny spadly o ~5%.

Tna do kosci - cena FSD w US spadla o 1/3 (12k-->8), abonament FSD spadl o 50% (200$-->100$), skasowali program polecen, zwolnili 10% zalogi, widac szukaja oszczednosci gdzie moga i jednoczesnie chca zwiekszac sprzedaz.

Musk pewnie obryzga paznokcie i sie modli o powrot taniego kredytu i pierwsze obnizki stop procentowych w US.

We wtorek wyniki finansowe za 1Q, nawet nie chce myslec jaki bedzie wodospad na akcjach ^^

Zapowiedz "robotaxi" na sierpien to juz despercja imho, przeciez to w rzeczywistosci ma szanse zaczac realnie dzialac najwczesniej za kilka lat.

 

 

 

Adam, czytałeś biografie Muska Isacsona? Robotaxi to będzie tak naprawdę Tesla 2 czyli tzw Robotaxi z kierownicą, pedałami i wnętrzem podobnym do TM3. Zobaczysz co będzie się działo na akcjach w Sierpniu ;-). Franz jak go zapytali o model 2 jasno odpowiedział stay tuned 😉 Każdy może sobie to zinterpretować. Nie było sensu robić dwóch oddzielnych nadwozi na tej samej platformie czyli Robotaxi to Tesla 2 a jak przyjdzie pora to zrobią ją bez kierownicy i pedałów 😉

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Troche sie nie zgadzam.

Tzn mozemy przyjac, ze robotaxi=tania miejska Tesla (powiedzmy TM2).

Tyle ze mam mnostwo watpliwosci:

1. Jezeli to ma wozic ludzi po miescie to musi byc nadal sporym crossoverem z pogranicza segmentu C/D czyli niewiele mniejsze od obecnego modelu Y, z czego wtedy maja wynikac tak duze oszczednosci?

2. Jezeli Musk akcentuje slowo "robotaxi" a nie "tania miejska Tesla" to znaczy, ze nacisk jest na autonomie a nie na nowa platforme z mniejszymi kosztami

3. Jaki horyzont wg Ciebie jest realny dla nowej platformy/autonomicznego auta --> jak dla mnie to jest minimum 2027-28 jezeli chodzi o jakis sensowny wolumen (nie ma fabryki nadal przeciez nowej)

4. Regulacje dla autonomii w powijakach w wiekszosci regionow swiata

 

Ja osobiscie uwazam ze ten rok dla Tesli bedzie bardzo zly (jak i dla calego rynku BEV), w ogole mnie nie zdziwi jak akcje zjada do 100-120$ a jutro juz po wynikach kwartalnych bedzie wodospad.

Natomiast dlugoterminowo jestem bardzo byczy i nic sie tu nie zmienia, kierunek w motoryzacji jest obrany, Tesla jako jedna z niewielu firma nadal ma swietne marze na swoich elektrykach przy sprzedazy ~2M szt rocznie, infrastruktura topowa, soft topowy, fabryki topowe, wolumen sie zgadza.

 

Mi sie osobiscie wydaje ze Musk chyba widzi ze z Chinczykami nie wygra jezeli chodzi o cene i najtansze modele i walka o TM2 za 20-25k$ nie ma sensu, zysk na tym zaden a trzeba to bedzie sprzedawac w milionach sztuk.

Stad chyba probuje "all in" w autonomie.

Jak to sie skonczy, zobaczymy

 

PS. Jutro chyba premiera TM3 Ludicrous ptaszki cwierkaja.

 

 

 

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Model 2 został podajże ubity, nie będzie go w najbliższej przyszłości.

@Jac3kBMW zebrałeś akcje z ulicy w zeszłym tygodniu? 😀

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

oby sie jutro potwierdzilo ze nowa TM3P ma 600HP i 1850kg

BMW M3 G80 Competition robi cwiartke w 11,0-11,5s a mialo premiere ponad 3 lata temu

Obecna TM3P w ~11,5s

Jak nowa TM3P w 2024r nie zejdzie ponizej 10,5s to imho stracili swoje mojo

 

GLwmstibAAEZndG?format=jpg&name=large

GLwmstZacAAiNqI?format=jpg&name=large

0F7ECC1E-BCE2-4D8E-B88E-B9346889FF37.jpg

 

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Model 2 został podajże ubity, nie będzie go w najbliższej przyszłości.

@Jac3kBMW zebrałeś akcje z ulicy w zeszłym tygodniu? 😀

Oczywiście, cały czas dokupuje, dzisiaj też dokupiłem. Kupuje cały czas od 180 😉 po kilka akcji. 

Slonik, a Ty masz już shorta 😉

Ja ciagle uważam, że model 2 to Robotaxi i zostanie pokazany w Sierpniu.

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nope, nie bawię się w spółki spekulacyjne a tesla taka jest. Uważam że docelowo akcje uplasują się gdzieś poniżej byd/toyoty, vw ale zanim do tego dojdzie będą wzloty i upadki aby wydymac z kasy „inwestorów” . Na forach widzę że nawet wieloletni zatwardziali wyznawcy coraz bardziej zaczynają wątpić w firmę i narzekać że nic ciekawego nie potrafi pokazać podczas gdy konkurencja prze ostro do przodu. Model s/x ma już kilka ładnych lat, pojemność baterii nie zmieniła się od 5 lat podczas gdy Mercedes ładuje już 118kwh netto przykładowo do eqs a nio chwali się że ich auto przejedzie 1000km. Model y błaga o lifting, model 3 po liftingu to odgrzewany kotlet, semi sprzedał się w ilościach kolekcjonerskich a cybertruck to niewypal.  O przebranym za robota i tańczącym na scenie człowieku podmsxumna nazwa Optimus też cisza.  
 

wygląda na to że położyłeś trochę kasy na giełdzie i działa u ciebie mechanizm wyparcia. Model 2 miał być produkowany w Meksyku oraz być może Indiach a budowy obu tych fabryk zostaly zawieszone. Dodatkowo zadziwiające jest to że jeszcze ktoś wierzy w kłamstwa elona który już od 8 lat co kilka miesięcy zapowiada że już za kilka tygodni będzie update i tesla będzie w pełni autonomiczna. Facet nawet filmiki nagrywał jak to go tesla po mieście woziła i do sieci wrzucał 😀  nom ale poczekajmy do sierpnia, zobaczy się kto miał rację 😂

z dobrych wiadomości to przy cenie 225k za model 3 long range jest szansa na wersje performance łapiąca się na dopłatę gdzieś w drugiej połowie roku jak kurs pierwszych kupujących opadnie 👍🏼

 

 

 

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Nope, nie bawię się w spółki spekulacyjne a tesla taka jest. Uważam że docelowo akcje uplasują się gdzieś poniżej byd/toyoty, vw ale zanim do tego dojdzie będą wzloty i upadki aby wydymac z kasy „inwestorów” . Na forach widzę że nawet wieloletni zatwardziali wyznawcy coraz bardziej zaczynają wątpić w firmę i narzekać że nic ciekawego nie potrafi pokazać podczas gdy konkurencja prze ostro do przodu. Model s/x ma już kilka ładnych lat, pojemność baterii nie zmieniła się od 5 lat podczas gdy Mercedes ładuje już 118kwh netto przykładowo do eqs a nio chwali się że ich auto przejedzie 1000km. Model y błaga o lifting, model 3 po liftingu to odgrzewany kotlet, semi sprzedał się w ilościach kolekcjonerskich a cybertruck to niewypal.  O przebranym za robota i tańczącym na scenie człowieku podmsxumna nazwa Optimus też cisza.  
 

wygląda na to że położyłeś trochę kasy na giełdzie i działa u ciebie mechanizm wyparcia. Model 2 miał być produkowany w Meksyku oraz być może Indiach a budowy obu tych fabryk zostaly zawieszone. Dodatkowo zadziwiające jest to że jeszcze ktoś wierzy w kłamstwa elona który już od 8 lat co kilka miesięcy zapowiada że już za kilka tygodni będzie update i tesla będzie w pełni autonomiczna. Facet nawet filmiki nagrywał jak to go tesla po mieście woziła i do sieci wrzucał 😀  nom ale poczekajmy do sierpnia, zobaczy się kto miał rację 😂

z dobrych wiadomości to przy cenie 225k za model 3 long range jest szansa na wersje performance łapiąca się na dopłatę gdzieś w drugiej połowie roku jak kurs pierwszych kupujących opadnie 👍🏼

 

 

 

Ja podchodzę do tego na chłodno i mam w Tesli jakiś minimalny procent inwestycji. Lubię pospekulować i wiem, że Tesla jeszcze nie jeden raz nas zaskoczy. 

Powiem tak, byłbym zaskoczony gdyby już zaczęła się odbijać. Jak dla mnie możemy zobaczyć 100 za akcje wtedy wejdę mocniej :-). To tak odnośnie akcji a według mnie model 2 zobaczymy w sierpniu. Musk nie chce pogrzebać Tesli, weź pod uwagę to, że on gra swoim portfelem a nie tak jak menadżerowie najemni. Wątpię, że wypuści autonomiczne Robotaxi, które sprzeda się w kilku egzemplarzach w Stanach. 

Edytowane przez Jac3kBMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.