Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Adam, nie rozumiesz kompletenie ze oferta na auto to cena za auto i finansowanie, które może mieć ukryty koszt (albo ukryty rabat jak ktoś sprzedaje kredyt „na 0%”).

To jaranie się oferta BMW i męczenie sprzedawcy i publiczne opowiadanie o tym daje Ci jakąś frajdę i poczucie revenge na BMW za jakieś urazy z przeszłości czy jak? Ja nie opowiadam ile Tesla maili do mnie pisze i nie wyciągam z tego wniosków jak im towar stoi na stockach.

Utrata 38% wartości jeśli polowałeś na cenę w dołku a do tego golasa Tesliwego, to jest możliwa przy tak prestiżowym aucie jak Tesla.  Znajomy w 4 lata stracil 58%, ale brał FSD, opcjonalne felgi, opcjonalny kolor i opcjonalne wnętrze.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
55 minut temu, słonik40 napisał(a):

pieprzysz coś o jakiś golasach a tymczasem na rynku używanych to golasy właśnie tracą najmniej. Ktoś kto kupuje auto używane głównie patrzy na przebieg/stan auta a w drugiej kolejności martwi się reszta. Wręcz jest odwrotnie, im auto bardziej dokoksowane tym większa utrata wartości.

1a Juz Ci pisalem, ze "pieprzyc" to Ty mozesz ewentualnie cos do swojej rodziny w domu jak macie tam taki chlew ze sie tak do siebie odnosicie.

Na forum sie pisze.

1b. Jakbys czytal ze zrozumieniem co sie do Ciebie pisze to bys zrozumial, ze wlasnie napisalem, ze Twoj golas iX1 byl wlasnie jednym z nielicznych wyjatkow gdzie utrata wartosci nie bedzie standardowo duza jak na BMW bo auto jest wlasnie golasem i nie ma opcji za 50% wartosci auta.

 

55 minut temu, słonik40 napisał(a):

2. Z vatem to jest kolejna bzdura. VAT został dołożony po tym jak już kupiłeś, czyli kupiłeś taniej ale już taniej nie kupisz bo jest drożej, OK ty stracisz mniej bo rząd ci jeszcze dołożył ale ten co kupi po tobie już straci normalnie

Standardowo nie wiem, nie znam sie to sie wypowiem, nie?

Pisalem wielokrotnie, ze do 500k NOK VATu w NO nie ma czyli kupujac TM3, TMY, i4 M50 etc VATu nie ma albo jest symboliczny rzedu kilku tysiecy PLN

Czyli jeszcze raz zebys zrozumial - kupujac 3 lata temu TM3 czy teraz --> VATu nie ma nadal.

55 minut temu, słonik40 napisał(a):

3. Z tego co kojarzę już z 2 miesiące temu próbowałeś sprzedać auto (sam pisałeś że wystawiłeś ogłoszenie). Najwyraźniej pies z kulawą nogą się nie zainteresował. Z mojego doświadczenia nie zawsze dostanie się samemu lepszą cenę jak oferta odkupu od salonu.

Zle kojarzysz i bajdurzysz bo w zyciu nic takiego nie pisalem i nie wystawialem swojego auta na sprzedaz (lol), czyms do pracy trzeba przeciez jezdzic. Pisalem, ze sie bede zabieral do sprzedazy za jakis czas bo juz 3 lata minely i chce sie cos nowego, tyle. Konkretow zadnych nie bylo bo to zaden priorytet.

55 minut temu, słonik40 napisał(a):

4. standardowe żonglowanie cenami przez BMW, dałeś się nabrać jak człowiek z ulicy na reklamę kiedy część ceny jest ukryta w finansowaniu dlatego zawsze należy rozpatrywać całkowitą cenę łącznie z finansowaniem.

Lol a na co tu sie nabierac, cena auta to jedno a finansowanie to drugie - auto kupujesz u dealera a finansujesz u niego albo gdziekolwiek indziej.

200k PLN to zaden majatek i mozna rownie dobrze kupic za gotowke, tylko kto chce mrozic kase w aucie jak polowa delaerow obecnie doplaca w finansowaniu tylko za to zeby wybrac ich marke? Dlatego od miesiecy pisalem ze Zipse robi dobra mine do zlej gry i chcac nie chca bedzie robil DOKLADNIE to samo co konkurencja - przecenial auta o 20-30%, dawal kola zimowe, darmowe fnansowanie etc etc. BMW to zadne Porsche a marka wolumenowa, w sumie duzo bardziej wolumenowa od Skody i jezeli chce ten wolumen zatrzymac to bedzie cial ceny i jakosc swoich samochodow DO KOSCI. Ktos kto kupuje dzisiaj elektryki BMW bez ~30% upustu od cen katalogowych jest dymany bez mydla przez niemiecki koncern.

12 minut temu, BMFun napisał(a):

To jaranie się oferta BMW i męczenie sprzedawcy i publiczne opowiadanie o tym daje Ci jakąś frajdę i poczucie revenge na BMW za jakieś urazy z przeszłości czy jak? Ja nie opowiadam ile Tesla maili do mnie pisze i nie wyciągam z tego wniosków jak im towar stoi na stockach.

Jaranie, meczenie, revenge --> duzo sobie widze nadinterpretowujesz kolego, jak zwykle w sumie 😉

Byl temat wojen cenowych, nie wierzyles gdy Ci pisalem ze i4 M50 za 220k PLN sie w NO sprzedaje wiec napisalem maila do dealera zeby mi przyslal oferte bo jak Ci wklejalem konkretne linki to nie chciales uwierzyc bo przeciez TO NIEMOZLIWE, tam sa same polprawdy i w ogole fantazje, haczyki ukryte etc nie? 😄 

Dzisiaj narracja juz jest widze ze ukrytym haczykiem i4 M50 za 220k PLN jest rynkowe oprocentowanie 7% (przy stopach 4,5%) i brak 1% oferty ROTFL 😄 

 

12 minut temu, BMFun napisał(a):

Utrata 38% wartości jeśli polowałeś na cenę w dołku a do tego golasa Tesliwego, to jest możliwa przy tak prestiżowym aucie jak Tesla.  Znajomy w 4 lata stracil 58%, ale brał FSD, opcjonalne felgi, opcjonalny kolor i opcjonalne wnętrze.

1. Nie polowalem zadnego dolka chlopie, kupilem swoja TM3P w tydzien po premierze LCI.

2.  Pisalem Ci juz, przyjmij do wiadomosci bo sie blaznisz, golas i Tesla to oksymoron, takie okreslenie wystepuje jedynie w niemieckim "premium" ala BMW.

Kolor lakieru i tapicerki to gust a nie wyposazenie, felg sie nie da kupic innych/wiekszych w Performance, sa domyslnie 20" w modelu 3 i 21" w modelu Y.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam, „dymać” to sobie możesz gdzieś tam gdzie jest „chlew”. No szczyt hipokryzji pouczać Słonika, a samemu taki chlew językowy robić. 

Opublikowano
10 minut temu, BMFun napisał(a):

Utrata 38% wartości jeśli polowałeś na cenę w dołku a do tego golasa Tesliwego, to jest możliwa przy tak prestiżowym aucie jak Tesla.  Znajomy w 4 lata stracil 58%, ale brał FSD, opcjonalne felgi, opcjonalny kolor i opcjonalne wnętrze.

Faktycznie na Tesle trzeba zapolować i dobrze kupić. Teraz wątpię, że Tesla będzie schodziła dalej z cenami. 

W moim przypadku jak stracę 30% wartości to sprzedam ją za 290tyś. Jak narazie po prawie roku używania utraty nie widać 😉

@BMFun, często przytaczasz temat akcji, pogadamy na koniec roku 😉

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, BMFun napisał(a):

Adam, „dymać” to sobie możesz gdzieś tam gdzie jest „chlew”. No szczyt hipokryzji pouczać Słonika, a samemu taki chlew językowy robić. 

Tendencyjny jestes i nudzisz w sumie piszac takie posty kolego jak juz Ci argumentow brakuje.

Jest roznica pomiedzy bezosobowym "byc dymanym" a jak do Ciebie napisze ktos bezposrednio w odpowiedzi, ze "pieprzysz" (bzdury) etc.

Jezeli jej nie rozrozniasz to nie mamy o czym rozmawiac.

-------------------------

PS. pamietam ze pisales ze w Twojej iX3 nie widac sladow zuzycia na tapicerce bo przeciez Tesla ma slabe tapicerki a w BMW sa swietne.

Mam nadzieje, ze jest lepiej niz w tej iX3 ktora ma 70k km przebiegu

Bruktbil til salgs: BMW iX3 - 2021 - Hvit - 286 Hk - SUV/Offroad | FINN.no

199_06cf3cb5-27b4-4984-8605-51b5c5b71409

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 minuty temu, Jac3kBMW napisał(a):

Faktycznie na Tesle trzeba zapolować i dobrze kupić. Teraz wątpię, że Tesla będzie schodziła dalej z cenami. 

W moim przypadku jak stracę 30% wartości to sprzedam ją za 290tyś. Jak narazie po prawie roku używania utraty nie widać 😉

@BMFun, często przytaczasz temat akcji, pogadamy na koniec roku 😉

Ty kupiłeś na dołku w znakomitej cenie. I do tego „golasa” (który w standardzie jest oczywiście w miarę bogato wyposażony). FSD nie brałeś pewnie? Przypominam że LR przez długi czas kosztował 500k+.

Ty nie masz szansy dużo stracić, podobnie jak ci co kupują dziś Teslę Y za 200-220k  dawno pisałem że to uczciwa cena za to auto.

Ja nigdy nie mowilem że BMW mało traci na wartości, bo traci dużo. Ja walczę tuna mitem ze Tesla traci mało. Teraz jak już tak mocno staniała to faktycznie już dużej utraty nie będzie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 minutę temu, adamjttk napisał(a):

Tendencyjny jestes i nudzisz w sumie piszac takie posty kolego jak juz Ci argumentow brakuje.

Jest roznica pomiedzy bezosobowym "byc dymanym" a jak do Ciebie napisze ktos bezposrednio w odpowiedzi, ze "pieprzysz" (bzdury) etc.

Jezeli jej nie rozrozniasz to nie mamy o czym rozmawiac.

Jak dla mnie oba nie sa Ok. „Nudzisz mnie”, ale odpowiem Ci tak - jeśli Ty relatywizujesz i dajesz sobie prawo do takiego języka na forum, to tak jakbyś mówił że ukraść 10k to zło ale 1tys to już nie, bo przecież widać różnice.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@Jack BMWpocieszaj się tak dalej 😀 spojrzałem na otomoto i to co było dostępne na początku roku nadal jest dostępne ale taniej. Pies z kulawą nogą nie interesuje się tymi modelami pomimo że bez przebiegu evdlaciebie aktualnie już oferuje ze stratą. Druga oferta to kolejny anioł biznesu ze srebrna s z przebiegiem całe 500km (słownie pięćset) w cenie zawrotnych 369k. Kupiłeś auto pół roku temu a już jesteś ze 20 procent straty lekko patrząc.

 

a jest jeszcze jedna za 375k, z pełnym Fsd.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, BMFun napisał(a):

Jak dla mnie oba nie sa Ok. „Nudzisz mnie”, ale odpowiem Ci tak - jeśli Ty relatywizujesz i dajesz sobie prawo do takiego języka na forum, to tak jakbyś mówił że ukraść 10k to zło ale 1tys to już nie, bo przecież widać różnice.

Musze juz leciec, ale Ci odpowiem na szybko - nie, to nie jest dobre porownanie.

Nie mam nic przeciwko miekkim przeklenstwom - jak slonik tu napisze ze czasami dealerzy "pieprza bzdury" czy cos w tym stylu to nie ma problemu.

Natomiast jak mi ktos tak do mnie pisze bezposrednio w odpowiedzi to moge tylko skomentowac to w jeden sposob - "cham"

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano
4 minuty temu, BMFun napisał(a):

Ty kupiłeś na dołku w znakomitej cenie. I do tego „golasa” (który w standardzie jest oczywiście w miarę bogato wyposażony). FSD nie brałeś pewnie? Przypominam że LR przez długi czas kosztował 500k+.

Ty nie masz szansy dużo stracić, podobnie jak ci co kupują dziś Teslę Y za 200-220k  dawno pisałem że to uczciwa cena za to auto.

Ja nigdy nie mowilem że BMW mało traci na wartości, bo traci dużo. Ja walczę tuna mitem ze Tesla traci mało. Teraz jak już tak mocno staniała to faktycznie już dużej utraty nie będzie. 

Tak ja w sumie kupiłem standard plus kolor Ultra Red i Yoke. 

W temacie FSD mnóstwo się dzieje i wygląda w US już bardzo fajnie. Czekamy na zmianę przepisów w EU, wtedy sobie kupie FSD ale po dobrych recenzjach w EU.

Jeśli chodzi o akcje to weź pod uwagę, że Tesla nie jest typową firmą Automotive, patrz Optimus a Robo Taxi to będzie futurystyczny mały samochód ala Tesla 2. chcą go sprzedawać w milionach sztuk i raczej tak będzie. 

 

Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, słonik40 napisał(a):

@Jack BMWpocieszaj się tak dalej 😀 spojrzałem na otomoto i to co było dostępne na początku roku nadal jest dostępne ale taniej. Pies z kulawą nogą nie interesuje się tymi modelami pomimo że bez przebiegu evdlaciebie aktualnie już oferuje ze stratą. Druga oferta to kolejny anioł biznesu ze srebrna s z przebiegiem całe 500km (słownie pięćset) w cenie zawrotnych 369k. Kupiłeś auto pół roku temu a już jesteś ze 20 procent straty lekko patrząc.

 

a jest jeszcze jedna za 375k, z pełnym Fsd.

Słonik nie tak dawno pisałeś o chyba 11 sztukach (jakieś 2 miesiące temu i o Januszach biznesu), gdzie się podziały ? 

Ta za 375, zadzwoń podpytaj (netto ?)

@slonik40, pokaż mi TMS 2023 za 330tyś po 20% utracie wartości 🙂 wtedy uwierzę. Weź pod uwagę, że mam największy spadek wartości za sobą i max 10% na szybką sprzedaż. 

Ta z Evdlaciebie to jeszcze przejęcie dziadowskiego leasingu, czyli masz 2 sztuki. Gdzie są te pozostałe które jeszcze wisiały ?

@Slonik40, Ty już zapłaciłeś dwa razy więcej najmu za EQE niż ja mam utraty wartości 🙂 🙂 🙂 

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@Jack BMW jak już chcesz zostać przy tesli to po 3 latach jak będziesz wystawiał auto to kupujący będzie miał wybór albo pojemniejszy pachnący nowością i równie szybki model y performance w cenie ca 250k albo 3 letni potencjalnie drogi w naprawach model s z kończącą się gwarancją. Sam sobie odpowiedz co byś wybrał i ile by musiał być tańszy model s od y abyś się na niego zdecydował.

 

@Jack BMW ja najmu żadnego nie płacę, mam leasing 2 procent więc ty zapisz w tym samym okresie za same odsetki więcej niż ja straciłem 😀

Edytowane przez słonik40
Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, słonik40 napisał(a):

@Jack BMW jak już chcesz zostać przy tesli to po 3 latach jak będziesz wystawiał auto to kupujący będzie miał wybór albo pojemniejszy pachnący nowością i równie szybki model y performance w cenie ca 250k albo 3 letni potencjalnie drogi w naprawach model s z kończącą się gwarancją. Sam sobie odpowiedz co byś wybrał i ile by musiał być tańszy model s od y abyś się na niego zdecydował.

Po 3 latach samochód będzie miał jeszcze rok gwarancji na cały samochód i 5 na silnik i na baterie. Za 3 lata wnętrze TMS dalej będzie jednym z najbardziej nowoczesnych na rynku z aktualnym oprogramowaniem nawet lepszym niż dzisiaj 🙂

Koszty napraw tego samochodu to nic w porównaniu do dowolnej spaliny o połowę mniejszej mocy a może ich nie być wcale. 

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tylko Rok gwarancji/ zużycie oraz przykładowo potencjalnie bardzo drogie w naprawie pneumatyczne zawieszenie to jednak dużo gorzej niż nowiutki samochód z salonu z 4 letną gwarancją, do tego pakowniejszy oraz tak samo szybki, nieprawdaż? Upewniłem się w ogłoszeniach, ev dla Ciebie ma kwotę netto 333 tysiące za auto bez przebiegu i na pewno jeszcze się coś da utargować 

 

ludziki ma forach zastanawiają się między 3-5 letnimi modelami s albo dołożyć do nowego y, więc raczej sprzedaż sporo poniżej ceny nowego y.

Edytowane przez słonik40
Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, słonik40 napisał(a):

Tylko Rok gwarancji/ zużycie oraz przykładowo potencjalnie bardzo drogie w naprawie pneumatyczne zawieszenie to jednak dużo gorzej niż nowiutki samochód z salonu z 4 letną gwarancją, do tego pakowniejszy oraz tak samo szybki, nieprawdaż? Upewniłem się w ogłoszeniach, ev dla Ciebie ma kwotę netto 333 tysiące za auto bez przebiegu i na pewno jeszcze się coś da utargować 

 

ludziki ma forach zastanawiają się między 3-5 letnimi modelami s albo dołożyć do nowego y, więc raczej sprzedaż sporo poniżej ceny nowego y.

Ludzie zastanawiają się między starym modelem przed liftingiem. W Polsce pierwsze modele poliftowe były odbierane w Grudniu 2022 i są tak naprawdę 3 na Otomoto 🙂 z czego jeden to przejęcie leasingu. 

BTW, wczoraj pojawił się jeden nowy za 449 na Inventory i odrazu poszedł, już go nie ma. Są tylko z drogimi kołami, które sprzedają się gorzej. 

Dlaczego ludzie kupują stare BMW 5 po gwarancji niż nowe BMW 3, zostawiam Cię z tym pytaniem.

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlatego że jest albo sporo tańsze albo dużo mocniejsze i lepiej wyposażone? Doskonały przykład notabene. Używanej 3 letniej 5 nie sprzedaż w cenie nowej serii 3.  Tutaj masz podobne osiągi, i niemal identyczne wyposażenie więc będzie podobnie. Swoją drogą widzę że znowu s/x wyrastają jak grzyby po deszczu na stronie tesli. Zapewne historia z zeszłego roku się powtórzy i żeby się pozbyć z placu to drogie koła znowu zamienia się w tanie a mówimy tutaj o samochodzie rok młodszym, nowiutkim i bez przebiegu. 

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, słonik40 napisał(a):

Dlatego że jest albo sporo tańsze albo dużo mocniejsze i lepiej wyposażone? Doskonały przykład notabene. Używanej 3 letniej 5 nie sprzedaż w cenie nowej serii 3.  Tutaj masz podobne osiągi, i niemal identyczne wyposażenie więc będzie podobnie. Swoją drogą widzę że znowu s/x wyrastają jak grzyby po deszczu na stronie tesli. Zapewne historia z zeszłego roku się powtórzy i żeby się pozbyć z placu to drogie koła znowu zamienia się w tanie a mówimy tutaj o samochodzie rok młodszym, nowiutkim i bez przebiegu. 

Jeszcze z 2 tygodnie temu było dużo więcej i nawet sporo kolorów było do wyboru i nie ma nic. Porównujesz gruszki do jabłek TMY i TMS, sorry. Chyba nie jesteś takim ignorantem. Stock się cały czas zmienia i ludzie kupują w tych cenach co jest teraz więc obniżek nie będzie. Dzisiaj masz 5, a 10 dni temu było 10 😉

image.thumb.png.5a0f3fc8714ee2b90770da3662f9ae50.png

 

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zdaję sobie sprawę że s jest lepsze od y ale inaczej zupełnie rzeczy się mają kiedy zaczynasz porównywać nowiutkie auto na pełnej gwarancji i nowiutkich oponach do kilkuletniej używki. Stock esek oraz x się zapełnia bo jak rozmawialiśmy o cenach ostatnio to nie było żadnego auta. Nie zapominaj też że aktualna s to też już stary model proszący się o lifting i albo się on pojawi albo Elon całkowicie ubije ten model. Odnośnie modelu 2 to gdzieś mi mignęło że tesla zrezygnowała z planów jego wprowadzenia podobno ze względu na straconą pozycję z chińska konkurencja.  Akcje jak dla mnie nadal są sporo przewartościowane, przyjdzie czas że się zrównają z resztą firm moto a Optimus i robotaxi to jakież mrzonki i całkowita porażka tesli. Konkurencyjne autonomiczne taksówki już jeżdżą więc tesla nie będzie ani pierwsza ani innowacyjna a na króla ai i autonomii wyrasta nvidia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co Wy chcecie tu udowodnić? Skoro ktoś kupuje auto za kilkaset tysięcy złotych to zapewne akceptuje utratę wartości. Skoro ktoś chce kupić nową Teslę S to kupuje. Będą też tacy którzy kupią używane Teslę S, a inni nową Teslę Y. Analogicznie jest w każdej innej marce. 

Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, słonik40 napisał(a):

Zdaję sobie sprawę że s jest lepsze od y ale inaczej zupełnie rzeczy się mają kiedy zaczynasz porównywać nowiutkie auto na pełnej gwarancji i nowiutkich oponach do kilkuletniej używki. Stock esek oraz x się zapełnia bo jak rozmawialiśmy o cenach ostatnio to nie było żadnego auta. Nie zapominaj też że aktualna s to też już stary model proszący się o lifting i albo się on pojawi albo Elon całkowicie ubije ten model. Odnośnie modelu 2 to gdzieś mi mignęło że tesla zrezygnowała z planów jego wprowadzenia podobno ze względu na straconą pozycję z chińska konkurencja.  Akcje jak dla mnie nadal są sporo przewartościowane, przyjdzie czas że się zrównają z resztą firm moto a Optimus i robotaxi to jakież mrzonki i całkowita porażka tesli. Konkurencyjne autonomiczne taksówki już jeżdżą więc tesla nie będzie ani pierwsza ani innowacyjna a na króla ai i autonomii wyrasta nvidia.

Słonik, Tesla model 2 to tak naprawdę Robotaxi i zobaczysz w Sierpniu. Tesla jeśli chodzi o AI i uczenie maszynowe za pomocą wizji zostawi konkurencję lata za sobą. Zobaczysz za rok a już nawet w Sierpniu. 

Optimus i Robotaxi (Tm2) będą korzystały z tego samego silnika wizyjnego uczenia maszynowego za pomocą naśladowania. 

Jak Tesla wypuszczała pierwsze samochody elektryczne to też były mrzonki. 

Edytowane przez Jac3kBMW
Opublikowano
3 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

Co Wy chcecie tu udowodnić? Skoro ktoś kupuje auto za kilkaset tysięcy złotych to zapewne akceptuje utratę wartości. Skoro ktoś chce kupić nową Teslę S to kupuje. Będą też tacy którzy kupią używane Teslę S, a inni nową Teslę Y. Analogicznie jest w każdej innej marce. 

Słonik próbuje udowodnić, że Tesli za darmo nikt nie weźmie a tak naprawdę to jego abonament na EQE dwa razy przekroczył moją utratę wartości ale ma dużą siłę wyparcia. Samochody akurat kupiliśmy w tym samym czasie i fajnie widać który samochód traci więcej i czego więcej zalega na placach. Wystarczy zobaczyć Otomoto i stoki Tesli MS. 

Opublikowano
18 minut temu, słonik40 napisał(a):

Akcje jak dla mnie nadal są sporo przewartościowane, przyjdzie czas że się zrównają z resztą firm moto a Optimus i robotaxi to jakież mrzonki i całkowita porażka tesli. Konkurencyjne autonomiczne taksówki już jeżdżą więc tesla nie będzie ani pierwsza ani innowacyjna a na króla ai i autonomii wyrasta nvidia.

Zrób sobie shorta, czemu nie. To zależy czy porównujesz Teslę do innych firm automotive czy do firm technologicznych AI. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jak na razie na OtoMoto to widzę 3 nowe tesle model s z zeszłego roku których od ponad połowy roku nikt nie chce, zapełniający się stock, niewiele droższych tegorocznych i kolegę twierdzącego że prawie nic nie stracił. Ja nie twierdzę że nic nie stracę bo zawsze kupno drogiego auta wiąże się ze stratą. Pokaż mintskze te dziesiątki tanich eee 43 amg na OtoMoto bo ja jakoś nie widzę.

 

ja z kolei radzę sprzedaj auto i kup akcje, za rok lambo będziesz jeździł 

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystkie EV wyposażone w stary rodzaj baterii stracą bardzo na wartości gdy do masowej produkcji wejdą EV z stałym elektrolitem i skokowo większym zasięgiem. Teraz nabyłbym EV tylko w leasingu albo najmie  długoterminowy. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, karbo napisał(a):

Wszystkie EV wyposażone w stary rodzaj baterii stracą bardzo na wartości gdy do masowej produkcji wejdą EV z stałym elektrolitem i skokowo większym zasięgiem. Teraz nabyłbym EV tylko w leasingu albo najmie  długoterminowy. 

Pamietam jak slonik tak pisal ~3 lata temu, ze Taycany za paczke orzeszkow bedzie kupowal jak tylko Toyota na bialym koniu wjedzie i solid state pokaze i z dnia na dzien pojawi sie przeciez magicznie sto milionow elektrykow z nowa bateria 😉 A w rzeczywistosci kupil (zamowil) swojego 3-go elektryka z ta przestarzala technologia. Ja za chwile zamawiam 4-tego.

Elektryki sie beda oczywiscie rozwijac ale bedzie to ewolucja ktora bedzie trwala dekadami, zapomnij o jakichs rewolucyjnych wynalazkach z dnia na dzien --> jedno to wymyslec, drugie to produkowac w dziesiatkach milionow sztuk (z zyskiem). Tesla sie o tym bolesnie przekonuje z 4680 bateriami chociazby. Kto mialby to robic i przede wszystkim po co jak mozna zbijac kase przez najblizsze dekady juz tym co mamy obecnie. A na to co mamy obecnie poszly dziesiatki jak nie setki miliardow dolarow w R&D, budowe fabryk i lini montazowych, zaplecza etc etc --> to wszystko sie musi najpierw zwrocic.

Kolejna sprawa to zasieg - te 1000km to naprawde potrzebne promilowi ludzi, mowie z doswiadczenia - zasieg wiekszy jak 300-400km Kowalski potrzebuje raz na miesiac-dwa, w sytuacji gdy moze kolejne 300km podladowac w 20-30 min i przejechac 700km nie ma juz naprawde zadnego problemu. Grunt to miec gdzie sie ladowac w domu/pracy i zeby pobudowali gesta siec DC, koniecznie wielostanowiskowa jak Tesla, nie pojedyncze stacje.

Niech te Lidle iBiedry pobuduja setki/tysiace ladowarek to juz bedzie mala rewolucja w sumie w PL.

Pasuje jak ulal tutaj, od dekady sie odgrazaja 😄

86c38eb38cb3943e2fde51094b011ab5a281bd65

 

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.