Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Super @adamjttk że wysłałeś. Widzisz w podsumowaniu że kwota netto to 599k NOK + 18k NOK VAT, czyli 6.6tys zł VAT 🙂 Także większość VAT "dofinansowuje" rząd Norwegii, czego w Polsce czy UE nie ma tylko zapłaciłbyś grubo VAT (np gdybyś sprowadzał). Także Zipse dostaje netto kasę i w Norwegii i w UE, a to że konsument nie płaci w Norwegii VAT za elektryki, to tylko tłumaczy dlaczego tam jeżdżą elektryki.

To jest właśnie ta "pół prawda", że mówisz że brutto, ale nie mówisz że VATu tam praktycznie nie ma, czyli żeby porównać to z UE, to VAT trzeba dodać albo porównywać netto. Co nie zmienia faktu, że oferta jest całkiem niezła.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@BMFun, o tym, ze w Norwegii od roku placi sie VAT od 500k NOK a wczesniej nie bylo go w ogole na auta elektryczne pisalem w tym watku 20 razy minimum wiec nie sciemniaj 🙂

Im drozsze auto powyzej 500k NOK tym wiecej VATu trzeba doplacic.

W Polsce masz za to 27k PLN dofinansowania na elektryki (dofinansowuje rzad Polski) czego nie ma w NO, w przypadku aut za ~200-250k PLN roznice sa marginalne, tym bardziej jeszcze jak wezmiesz pod uwage rozna wartosc rezydualna aut (w PL wieksza).

 

Kwota ktora widzisz na fakturze BMW jest kwota brutto, do zaplacenia przy kasie przez Kowalskiego i to kwestionowales przypominam.

 

Co do Zipse i porownujac kwoty netto:

- z NO za i4 M50 dostaje 220k PLN za bardzo dobrze wyposazone auto

- z PL za i4 M50 dostaje 290k PLN za golasa (minus rabaty, plus wyposazenie wychodzi nadal okolice 300k)

Widzisz roznice czy bedziesz dalej sie upieral przy swoim?

 

Czy wg Ciebie i4 M50 w Norwegii jest sprzedawane ze strata (lol) czy w PL jest ordynarne strzyzenie frajerow obecnie?

Proste pytanie do ktorego sie ustosunkuj prosze.

 

Oferta jest niezla natomiast chetnych nadal brak, znaczy sie ze beda lepsze oferty czyt. BMW chcac nie chcac dolacza do wojny cenowej, podziekowac mozna Muskowi za to.

PS. i4 M50 w NO w cenie 318i w mapakiecie w PL, to brzmi po prostu komicznie.

Jak na moje kazda osoba ktora kupuje na dzis w PL elektryka BMW bez minimum 30% rabatu od nierealistycznej ceny katalogowej jest dymana bez mydla, inaczej tego okreslic sie nie da.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam co Ty tam wiesz. Żaden klient BMW na pewno nie czuje się dymany, nie możliwe, żeby tak było...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, adamjttk napisał(a):

@BMFun, o tym, ze w Norwegii od roku placi sie VAT od 500k NOK a wczesniej nie bylo go w ogole na auta elektryczne pisalem w tym watku 20 razy minimum wiec nie sciemniaj 🙂

Nie będę Ci już cytował, ale pisałeś że w No kosztuje 220k a w Polsce strzyga i za 400 sprzedaje żeby “Zipse kieszenie napchał”. Różnica realna to raptem mniej niż 70k, bo w Norwegii najpierw wprowadzono na to auto promocje z oczywistych względów. Także 70 a 180 to delikatna różnica.

I chwala że w końcu sprostowałeś, bo to Ty tworzysz clickbajtowe tezy i zachowujesz się jak troll i znowu zaczynasz obrażać innych i się pienić. Ja po prostu zakwestionowałem bo nierzetelnie tutaj przedstawiasz “rewelacje” bez istotnych faktów. Każdy tutaj w Polsce ma w d… co się dzieje w Norwegii i o takim “szczególe” jak brak VAT nie myśli 🙂 Przypominam że jesteś na polskim forum a nie norweskim.

8 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Kwota ktora widzisz na fakturze BMW jest kwota brutto, do zaplacenia przy kasie przez Kowalskiego i to kwestionowales przypominam.

I mialem racje, bo 599k to kwota netto w tym co wysłałeś. Tylko po prostu VAT do tego jest w No śmiesznie niski 16k.

 

8 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Co do Zipse i porownujac kwoty netto:

- z NO za i4 M50 dostaje 220k PLN za bardzo dobrze wyposazone auto

- z PL za i4 M50 dostaje 290k PLN za golasa (minus rabaty, plus wyposazenie wychodzi nadal okolice 300k)

Widzisz roznice czy bedziesz dalej sie upieral przy swoim?

Jak juz wspomniałem powyżej, poprawiłeś półprawdę i teraz się z tym zgadzam. I od początku pisałem że dobra promocja.

Od zawsze pisze że dla mnie elektryki BMW (i4, iX3) w Polsce są sporo za drogie i dziś bym nie kupił, tylko pewnie wziął Teslę. Ale ja czy rkmi kupowaliśmy auta jak były spooooro tańsze. A do tego trzeba wziąć pod uwagę że to już bardzo stare modele na dziś. 2,5 roku temu już były nie pierwszej świeżości, więc tym bardziej dzisiaj wysokie rabaty mnie totalnie nie dziwią.

8 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Czy wg Ciebie i4 M50 w Norwegii jest sprzedawane ze strata (lol) czy w PL jest ordynarne strzyzenie frajerow obecnie?

Proste pytanie do ktorego sie ustosunkuj prosze.

Nie wiem. Podejrzewam ze nie, ale moze być tez tak ze z minimalną stratą żeby rynek utrzymać oraz żeby odkuć się na naprawach mechanicznych czy blacharskich.

 

8 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Oferta jest niezla natomiast chetnych nadal brak, znaczy sie ze beda lepsze oferty czyt. BMW chcac nie chcac dolacza do wojny cenowej, podziekowac mozna Muskowi za to.

Tutaj co do Polski to pewnie masz racje i tez sie spodziewalbym promocji

 

8 godzin temu, adamjttk napisał(a):

PS. i4 M50 w NO w cenie 318i w mapakiecie w PL, to brzmi po prostu komicznie.

Dotowany o całość VAT elektryk vs spalinowy silnik, który jest opodatkowany w NO, opodatkowany przez UE (kary za co2, wyżyłowane normy euro). Co konkretnie jest dla Ciebie tutaj komiczne? Polityka rządu NO czy UE, bo nie złapałem?

8 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Jak na moje kazda osoba ktora kupuje na dzis w PL elektryka BMW bez minimum 30% rabatu od nierealistycznej ceny katalogowej jest dymana bez mydla, inaczej tego okreslic sie nie da.

Metafory z podtekstem proponuje zostawic na forum Tesli, tam Cię ozłocą za takie “mądrości”. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

Adam co Ty tam wiesz. Żaden klient BMW na pewno nie czuje się dymany, nie możliwe, żeby tak było...

Tutaj na forum większość jeździ BMW. Jak mamy odbierać takie komentarze rodem z forum Tesli?

Opublikowano
21 minut temu, Kriss33 napisał(a):

BMFun więcej dystansu 

Kriss, dystans dystansem ale po co tak pisać, co to wnosi do dyskusji poza negatywnymi emocjami?

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

BMFun więcej dystansu 

Ok, masz rację. Żaden Teślarz kupujący 2 lata temu po 300k+ (w szczycie 315k) TMY LR w Polsce też z pewnością “nie czuł się dymany” jak widzi teraz nówki po 224k. Jeszcze się cieszył że Elon ma wysokie marże co stanowiło powód do dumy całej społeczności…

Taki dystans coś dla Ciebie Kriss wnosi?

Edytowane przez BMFun
  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja nie wiem kto jak się czuje. O dymaniu przecież napisał Adam, a ja to tylko podtrzymałem. Jak widać niepotrzebnie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11 godzin temu, BMFun napisał(a):

Od zawsze pisze że dla mnie elektryki BMW (i4, iX3) w Polsce są sporo za drogie i dziś bym nie kupił, tylko pewnie wziął Teslę. Ale ja czy rkmi kupowaliśmy auta jak były spooooro tańsze. A do tego trzeba wziąć pod uwagę że to już bardzo stare modele na dziś. 2,5 roku temu już były nie pierwszej świeżości, więc tym bardziej dzisiaj wysokie rabaty mnie totalnie nie dziwią.


Mowisz?
Ja bym raczej powiedzial, ze od zawsze piszesz jak mala utrate wartosci maja iX3 czy i4 bo przeciez w cenniku w PL stoja tak wysoko.
Ze ubezpieczalnie je tak wysoko wyceniaja.
Ze klienci Tesli sa dymani bo ceny spadly.
A jak Ci pokazuje realna wartosc elektrykow BMW sprzedawana w innych krajach to sie pieklisz ze polprawdy.

Nie odrozniasz tez ceny brutto/netto od ulg podatkowych.

Wiec teraz trzeba glosno pisac, z pozytkiem dla ewentualnych kupujacych, ze ceny elektrykow BMW takich jak np i4 czy iX3, ze wzgledu na stara architekture i uposledzona platforme beda teraz uprawiac freefall. Zarowno na rynku pierwotnym jak i wtornym. I kto kupi blisko cen katalogowych bedzie nabity w butelke na kwoty rzedu 100-150k PLN chwile po wyjezdzie za brame od dealera.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy kupując auta planujecie po ilu latach sprzedacie i przeliczacie utratę wartości?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiście że tak. Kiedy taki bjorn czy Freddy któremu podobno nawciskali bzdur do głowy w postaci jakiegoś lari czy jak tam to się nazywa tłucze się rozklekotanym e golfem czy też leaferm po drodze marnując czas i nieregularnie na naprawy, ja w tym samym czasie idę po golasa ix1, place za niego razem z kosztami leasingu około 240k, jednocześnie biorąc dopłatę 27k + uzyskując korzyści podatkowe w wysokości około 60k + 20k oszczędności na paliwie, zakładam że będę pracował na auto nie dłużej niż bjorn na swojego rumora a przy okazji będę jeździć dużo bardziej komfortowo, bezstresowo oraz oszczędzał swój cenny czas na naprawę potencjalnych usterek czy też wymiany zużytych elementów. Krótkowzroczni ludzie widzą znaczki i marudzą na brak niepotrzebnego mi wyposażenia , ja w tym czasie cieszę się nowym autem praktycznie bezkosztowo 😀😀

@adamjttk zipse to może dymac ale takich ludzi jak Ty, jak ktoś jest dobrze zorientowany w temacie zakupu BMW to umie je kupić tak żeby strata była relatywnie niewielka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

„To był tak naprawdę początek końca bańki Tesli, która prawdopodobnie była największą bańką na giełdzie we współczesnej historii” – stwierdził Lekander, wskazując na nadmierne oczekiwania względem spółki.

Piszę o tym od dwóch lat. Czyżbym nie był jedyny który tak uważa?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, adamjttk napisał(a):


Mowisz?
Ja bym raczej powiedzial, ze od zawsze piszesz jak mala utrate wartosci maja iX3 czy i4 bo przeciez w cenniku w PL stoja tak wysoko.
Ze ubezpieczalnie je tak wysoko wyceniaja.
Ze klienci Tesli sa dymani bo ceny spadly.

 

Aha, czyli to Cię piecze 🙂

Nie chodziło mi o to, że BMW ma małą utratę wartości, tylko że spowolnienie utraty wartość nominalnej (nie mylić z realna), która spowodowana była duża inflacja oraz niedoborami dostaw, dotyczył nie tylko Tesli, ale całego rynku (dlatego pokazywałem na przykładzie mojego iX3 który nienaturalnie trzymał wartość nominalną, a powinien tracić na wartości te 40-50% w 3 lata).

Teraz jak widać sytuacja się normuje. Dodatkowo w przypadku elektryków jest efekt pewnego nasycania rynku, zmniejszania dopłat oraz zalania rynków tanimi chińczykami i Teslami. Zipse może mówić że nie uczestniczy w wojnie cenowej, ale ja bym to odczytał ze nie zejdzie do poziomów Tesli czy Chińczyków, a nie że nie będzie obniżał cen.

BMW zawsze miało sporą utratę wartości i to nic nowego. Mnie śmieszyło gadanie że Tesla jest tak samo premium bo TMY był oferowany w cenie premium (300k+) i do tego trzyma mitycznie wartość. Ten mit udało się dawno obalić, więc misja tutaj zakończona już jakiś czas temu.

W aktualnej dyskusji obalam mit, że BMW obniża ceny do poziomu Tesli (220tys, czyli tyle ile kosztuje Tesla w Polsce).
 

12 godzin temu, adamjttk napisał(a):


A jak Ci pokazuje realna wartosc elektrykow BMW sprzedawana w innych krajach to sie pieklisz ze polprawdy.

Nie odrozniasz tez ceny brutto/netto od ulg podatkowych.

Jak sie lepiej poczujesz ze nie odróżniam brutto/netto to możemy tak pozostawić. Faktem jest że w Polsce efektywnie VAT to 23%, a w Norwegii 3% w przypadku tego i4, a resztę “dokłada” rząd norweski. I brak tej informacji i porównywanie dotowanej przez państwo ceny norweskiej z niedotowana polska, nazywam wprost - półprawda, czyli inaczej całe kłamstwo 🙂

12 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Wiec teraz trzeba glosno pisac, z pozytkiem dla ewentualnych kupujacych, ze ceny elektrykow BMW takich jak np i4 czy iX3, ze wzgledu na stara architekture i uposledzona platforme beda teraz uprawiac freefall. Zarowno na rynku pierwotnym jak i wtornym. I kto kupi blisko cen katalogowych bedzie nabity w butelke na kwoty rzedu 100-150k PLN chwile po wyjezdzie za brame od dealera.

Nie znam nikogo kto kupuje blisko cen katalogowych. I zgadzam sie ze kupowanie iX3 czy i4 bez duuuzego rabatu min 20% uważam ze wiązałoby się z bardzo dużą utratę wartości. Ja bym nie kupił za mniej niż 25% rabatu widząc jakie promocje są w Norwegii, a wręcz bym poczekał aż dotrze do Polski 🙂

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
41 minut temu, słonik40 napisał(a):

Piszę o tym od dwóch lat. Czyżbym nie był jedyny który tak uważa?

Jest nas więcej +1

Ostrzegałem Adama który widzi tutaj swoją emeryturę, a ja widzę 8x większą wycenę Tesli od BMW przy niższych przychodach, zyskach i liczbie produkowanych egzemplarzy rocznie.

Rynek coraz mniej wierzy w obietnice: 

https://www.investors.com/market-trend/stock-market-today/dow-jones-sp500-nasdaq-tesla-stock-nvidia-stock/

 

Meanwhile, Tesla fell over 3% after Reuters reported that plans for an inexpensive "mass market" car were called off. The company will continue to develop self-driving robotaxis, according to the report. On X, formerly called Twitter, CEO Elon Musk said "Reuters is lying (again)."

Adam też już przestał opowiadać o Robotaxi oraz o Cybertruck. A przecież nt  Cybertruck krzyczał tu oburzony że było milion zamówień które czekają od tak i że to dopiero początek sprzedaży będzie. Bo jak pick-up w Stanach będzie to sprzedaż ruszy pionowo do góry. A tymczasem …w USA 2024Q1 kolejny raz rośnie sprzedaż BMW…

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

W aktualnej dyskusji obalam mit, że BMW obniża ceny do poziomu Tesli (220tys, czyli tyle ile kosztuje Tesla w Polsce).

Obalasz mit ktorego nikt tu nie forsuje (ja przynajmniej nic takiego nie powiedzialem 🙂)

Napisalem, ze BMW sporo obniza ceny w NO bo sprzedaz siadla, tyle. Reszte sobie dopowiedziales raczej.

Podejrzewam, ze w PL szykuje sie podobna promocja bo Tesla sie tez juz zaczela rozpychac jak pokazywaly ostatnie statystyki.

W NO TM3 LR kosztuje 510k NOK, wersja Perf. bedzie pewnie za 560k NOK (taka byla roznica przed liftem) a i4 M50 jest teraz za 600k porzadnie wyposazona, mysle ze takie ceny sa uczciwe, 7% doplaty za BMW --> i4 M50 ma headup, lasery i kilka bajerow ktorych nie ma TM3 jakby nie patrzec. I czujnik deszczu i czujniki USS jak to slonik ciagle akcentuje ^^

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Jak sie lepiej poczujesz ze nie odróżniam brutto/netto to możemy tak pozostawić. Faktem jest że w Polsce efektywnie VAT to 23%, a w Norwegii 3% w przypadku tego i4, a resztę “dokłada” rząd norweski. I brak tej informacji i porównywanie dotowanej przez państwo ceny norweskiej z niedotowana polska, nazywam wprost - półprawda, czyli inaczej całe kłamstwo 🙂

Nie chodzi o moje samopoczucie a Twoje odpowiedzi, doliczales 23% VAT kilka postow temu gdy Ci mowilem wyraznie ze cena 220k PLN to cena brutto, ostateczna do zaplacenia dla klienta.

Rozmawianie o netto/brutto jest mylace w przypadku elektrykow bo rozne kraje stosuja rozne doplaty.

Norwegia odpuszcza VAT do 500k NOK czyli realnie doplaca ~46k PLN.

Polska daje dofinansowanie 27k PLN.

Na koniec dnia trzeba po prostu patrzec ile ze swojej kieszeni wyklada Kowalski w salonie.

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Nie znam nikogo kto kupuje blisko cen katalogowych. I zgadzam sie ze kupowanie iX3 czy i4 bez duuuzego rabatu min 20% uważam ze wiązałoby się z bardzo dużą utratę wartości. Ja bym nie kupił za mniej niż 25% rabatu widząc jakie promocje są w Norwegii, a wręcz bym poczekał aż dotrze do Polski 🙂

Heh, co nie przeszkadza Ci pisac/wklejac ceny z otomoto po 400k PLN za i4 M50 jak mi wykladasz swoje argumenty, nie? 😉

Ale ogolnie sie zgadzamy, elektryki BMW sa na dzis w PL o te minimum 25-30% przeszacowane i warto o tym pamietac idac do salonu.

2 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

"Tesla spadnie o kolejne 32%! Giełdowy ekspert prognozuje możliwość upadku firmy El"

http://pl.investing.com/analysis/tesla-spadnie-o-kolejne-32-gieldowy-ekspert-prognozuje-mozliwosc-upadku-firmy-el-200281587

Lubie takie artykuly, oby podkrecily troche FUD, jak spadnie ponizej 150$ to zaczynam dokupywanie akcji.

Ten "gieldowy ekspert" to Per Lekander, zarzadza jakims podrzednym funduszem hedgingowym i zupelnym przypadkiem od 4 lat shortuje akcje Tesli ^^

Nawet nie chce myslec ile wtopil pieniedzy swoich klientow shortujac te akcje przez 2021-22r ^^

https://www.cnbc.com/2021/03/17/tesla-in-a-bubble-and-its-going-down-fund-manager-says.html

Na ich stronie za to wiele artykulow o Toyocie i solid state battery ^^

 

Ech, z ciekawosci sprawdzilem ten jego fundusz - Global Clean Energy.

Ma calkiem niezla stope zwrotu odkad zaczeli shortowac w 2021r akcje Tesli, @BMFun mysle ze to dobry wybor na emeryture pod palmami 😄

AP1GczOVt0Eho-1fzeVV5HLNp0-6Gc7u1yyCncdv

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
34 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Obalasz mit ktorego nikt tu nie forsuje (ja przynajmniej nic takiego nie powiedzialem 🙂)

Napisalem, ze BMW sporo obniza ceny w NO bo sprzedaz siadla, tyle. Reszte sobie dopowiedziales raczej.

No to temat zamknięty 🙂 

34 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Podejrzewam, ze w PL szykuje sie podobna promocja bo Tesla sie tez juz zaczela rozpychac jak pokazywaly ostatnie statystyki.

W NO TM3 LR kosztuje 510k NOK, wersja Perf. bedzie pewnie za 560k NOK (taka byla roznica przed liftem) a i4 M50 jest teraz za 600k porzadnie wyposazona, mysle ze takie ceny sa uczciwe, 7% doplaty za BMW --> i4 M50 ma headup, lasery i kilka bajerow ktorych nie ma TM3 jakby nie patrzec. I czujnik deszczu i czujniki USS jak to slonik ciagle akcentuje ^^

Ja to bym brał na Twoim miejscu i4, nawet pomimo ze stary model. Ja bym tak zrobił 🙂 Byłby headup, ciche wnętrze, skórę można dokupić i jak to pisałeś “w i4 czuć prawdziwe premium”. Jak dla mnie to ważniejsze niż jakieś tam papierowe “przewagi technologiczne”, szczególnie że Tesla jak w artykule Krissa napisane, jest już też przestarzala. No ale każdy ma swoje priorytety.

Ciekawe czy ta promocja jest za poliftowe i4, bo może ta promocja wynika właśnie z wyprzedaży produkcji przed lift. 

34 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Nie chodzi o moje samopoczucie a Twoje odpowiedzi, doliczales 23% VAT kilka postow temu gdy Ci mowilem wyraznie ze cena 220k PLN to cena brutto, ostateczna do zaplacenia dla klienta.

Rozmawianie o netto/brutto jest mylace w przypadku elektrykow bo rozne kraje stosuja rozne doplaty.

Norwegia odpuszcza VAT do 500k NOK czyli realnie doplaca ~46k PLN.

Polska daje dofinansowanie 27k PLN.

Na koniec dnia trzeba po prostu patrzec ile ze swojej kieszeni wyklada Kowalski w salonie.

Dlatego bądź precyzyjny i porównuj ofertę Tesli w No do ofert innych marek w No. Bo jak porównujesz cenę BMW w Norwegii do cen czegoś w Polsce to wychodzi właśnie jakiś kosmos w którym musisz porównywać te VATy i dopłaty bo inaczej to kompletnie nie ma sensu. 

34 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Heh, co nie przeszkadza Ci pisac/wklejac ceny z otomoto po 400k PLN za i4 M50 jak mi wykladasz swoje argumenty, nie? 😉

Bądź precyzyjny - podaje zakres ofert na OtoMoto od dealerów 309-400.

 

34 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Ale ogolnie sie zgadzamy, elektryki BMW sa na dzis w PL o te minimum 25-30% przeszacowane i warto o tym pamietac idac do salonu.

Ja bym w PL kupując auto do tłuczenia po mieście, nie dopłacił różnicy do BMW iX3/i4 (za 300k+) od Tesli i wziąłbym pewnie Teslę Y/3 za 225k (-27k dopłaty) akceptując kompromisy.

Natomiast iX od pewnego czasu ma całkiem dobre ceny i tutaj dla mnie byłby no-brainer porównując do Modelu X. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
18 minut temu, BMFun napisał(a):

Ja to bym brał na Twoim miejscu i4, nawet pomimo ze stary model. Ja bym tak zrobił 🙂 Byłby headup, ciche wnętrze, skórę można dokupić i jak to pisałeś “w i4 czuć prawdziwe premium”. Jak dla mnie to ważniejsze niż jakieś tam papierowe “przewagi technologiczne”, szczególnie że Tesla jak w artykule Krissa napisane, jest już też przestarzala. No ale każdy ma swoje priorytety.

Ciekawe czy ta promocja jest za poliftowe i4, bo może ta promocja wynika właśnie z wyprzedaży produkcji przed lift.

Powiem Ci ze przeszlo mi to przez mysl z prostego powodu - TM3P jezdze juz 3,5 roku i najnormalniej w swiecie przydala by sie jakas odmiana mimo ze jestem z auta w 100% zadowolony!

O lifcie nawet nie pomyslalem ale biorac pod uwage co sie stalo z i5 mysle ze to bedzie DUZY krok w tyl - usuna pewnie lasery, wywala obszycie kierownicy skorzane, CA z tylnych klamek, siatki, schowki, listwy, ambienty z tylu --> to bedzie rzez podejrzewam i nawet nie chce myslec jak daleko pojda oszczednosci. Obym sie mylil ale mam nienajlepsze przeczucia ^^

No i kolejna sprawa to oprocz WIELU wad i4 w porownaniu do TM3P --> nowa TM3P ma wazyc dokladnie tyle samo co stara (1850kg) a ma miec 650KM, ciezko bedzie przejsc kolo takich osiagow obojetnie 🤪 bo pewnie bedzie malym zapier*(**(czem. Tym bardziej ze poprawili mocno wyciszenie w kabinie, ogolnie auto sprawia duzo lepsze wrazenie "premium" w porownaniu do mojej wersji. Nadal nie poziom BMW oczywiscie jezeli chodzi o materialy i feeling ale jest duzo lepiej. Poprawili nawet takie glupoty jak dzwiek zamykanych drzwi.

18 minut temu, BMFun napisał(a):

Natomiast iX od pewnego czasu ma całkiem dobre ceny i tutaj dla mnie byłby no-brainer porównując do Modelu X. 

Zgoda, chociaz jak dla mnie oba auta to tragedia, moze blizej 60-tki mi sie zmieni 😉

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
27 minut temu, adamjttk napisał(a):

Powiem Ci ze przeszlo mi to przez mysl z prostego powodu - TM3P jezdze juz 3,5 roku i najnormalniej w swiecie przydala by sie jakas odmiana mimo ze jestem z auta w 100% zadowolony!

To jest to o czym słonik pisał. Człowiek potrzebuje zmian i stąd producenci co 5-6 lat muszą nowe modele wypuszczać. I tutaj bym się dopatrywał spadków sprzedaży Tesli, bo to auto tak samo wygląda od 5 lat. A taki model S od 13 lat tak samo I facelift niewiele pomógł. Dzisiaj statystyka sprzedaży Model S, X są raportowane przez Teslę jako “other models” do którego wrzucili też Cyber truck, a sprzedaż łączna i tak spadła r/r w 2023Q4

27 minut temu, adamjttk napisał(a):

O lifcie nawet nie pomyslalem ale biorac pod uwage co sie stalo z i5 mysle ze to bedzie DUZY krok w tyl - usuna pewnie lasery, wywala obszycie kierownicy skorzane, CA z tylnych klamek, siatki, schowki, listwy, ambienty z tylu --> to bedzie rzez podejrzewam i nawet nie chce myslec jak daleko pojda oszczednosci. Obym sie mylil ale mam nienajlepsze przeczucia ^^

Oby nie. To sa niestety te wady wojen cenowych, ktore na koniec dnia konsumentom wcale nie służy bo obniża jakość. Bo producent swój zysk musi mieć i jak będzie w jednym roku mniejszy to musi sobie go odbijać bo inaczej inwestorzy ich dojadą 🙂 Tesla ma te same problemy. 

27 minut temu, adamjttk napisał(a):

No i kolejna sprawa to oprocz WIELU wad i4 w porownaniu do TM3P --> nowa TM3P ma wazyc dokladnie tyle samo co stara (1850kg) a ma miec 650KM, ciezko bedzie przejsc kolo takich osiagow obojetnie 🤪 bo pewnie bedzie malym zapier*(**(czem. Tym bardziej ze poprawili mocno wyciszenie w kabinie, ogolnie auto sprawia duzo lepsze wrazenie "premium" w porownaniu do mojej wersji. Nadal nie poziom BMW oczywiscie jezeli chodzi o materialy i feeling ale jest duzo lepiej. Poprawili nawet takie glupoty jak dzwiek zamykanych drzwi.

650km to petarda, ale szybko sie znudzi po paru przyspieszeniach. Ale satysfakcja ze objedzie na światłach większość Mek BMW by pewnie byla.
 

Znajomy kupił Teslę po lifcie i się nią przejechałem krótko. Potwierdzam, dźwięk zamykania drzwi dużo na plus. Prawie jak w BMW 😉 Z zamkniętymi oczami bym pewnie nie odróżnił. Duży plus to wentylacja foteli, świeższy wygląd. Znajomy chwali też poprawę komfortu zawieszenia. A samo wyciszenie podobno tak się nie poprawiło, chociaż lepiej jest. Po pierwszej trasie znajomy zda relację.

27 minut temu, adamjttk napisał(a):

Zgoda, chociaz jak dla mnie oba auta to tragedia, moze blizej 60-tki mi sie zmieni 😉

IX kiedyś odrzucało, ale dziś zaczęło mi się podobać, szczególnie po jeździe próbnej. Jakbym suv zmieniał to bym takie m60i kupił. A do 60ki mam baaaardzo daleko, więc taki wiek chyba nie jest warunkiem koniecznym 😉 

Edytowane przez BMFun
Opublikowano
18 minut temu, BMFun napisał(a):

Oby nie. To sa niestety te wady wojen cenowych, ktore na koniec dnia konsumentom wcale nie służy bo obniża jakość. Bo producent swój zysk musi mieć i jak będzie w jednym roku mniejszy to musi sobie go odbijać bo inaczej inwestorzy ich dojadą 🙂 Tesla ma te same problemy. 

Przecież temat liftu 4 już jest przesądzony. Wszedł lift 4er coupe i wszystko to co Adam napisał ma tam swoje miejsce. Z przodu też wycięli ponad połowę oświetlenia ambientowego i wygląda to biednie. Zdziwię się jeśli zmiany będą inne w 4er GC czy i4. 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@BMFunwidze ze powoli przymierzasz się do wymiany auta 😀rozważ jeszcze macaną ev, czy bardzo ładne q6 etron. 
 

@adamjttkwidze ze powoli dojrzewasz tutaj na naszych oczach i zaczynasz prawilnie gadać. Sam zauważasz że idąc do salonu po nową zabawkę chciałbyś mieć coś nowego a nie odgrzanego kotleta 😀 co do czujników to pije do tego bo w moim przypadku to jest oprócz kierownicy najważniejsze wyposażenie samochodu a kamery 360 stopni to jeszcze lepiej. O ile np braku podgrzewania siedzeń w ix1 nie zauważam wogole w stosunku do Eqe (auta praktycznie nigdy nie stoją na zimnie na zewnątrz dłużej plus szmaty na siedzeniach) o tyle do garażu wjeżdżam codziennie. Jak jest w garażach to każdy wie, oprócz aut pełno gratów czy też chociażby rowery. Moją szosą stoi przed maską i zawsze wjeżdżając do garażu skupiam się na kamerze z przodu. Podjeżdżam na dosłownie centymetry, dzięki kamerze i narysowanej na ekranie czerwonej linii, robię to bez problemu bardzo dokładnie będąc spokojny że nie uszkodzę roweru. Bez kamer czy chociażby czujników nie było by to możliwe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.