Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To czy model y jest najlepiej sprzedającym sie samochodem to się okaże. Zeszły rok był specyficzny chociażby przez to że na. Ajwiekszym rynku w Europie czyli Niemczech to był ostatni rok dopłat do tego napędu. Kto chciał kupić to się spieszył a nodel y był najtańszym autem. Tak samo jak w Polsce, zero sentymentów kupowali Niemcy najtańsze auto. W tym roku sprzedaż bev e Niemczech zalicza spektakularne spadki sprzedazy, może to tylko chwilowy skutek wycofania dopłat a może pełna prawda o prawdziwym zainteresowaniu Bev. W tym roku w Europie model y leci mocno w dół https://uk.motor1.com/news/711350/best-selling-cars-europe-january-2024/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, Rufio napisał(a):

W Polsce klienci są nadzwyczaj wrażliwi cenowo. Zero sentymentów czy lojalności.

Każdy patrzy: kupię sobie hybrydę Toyoty spala 4 litry benzyny po 6-7zl. Po paru latach odkupią taksówkarze i będzie mała utrata wartości.

Tu sie nie do konca zgadzam, gdyby tak bylo to olbrzymim zainteresowaniem cieszylyby sie tanie chinskie wynalazki (a tak nie jest).

Magia Toyoty to przede wszystkim renoma i niezawodnosc (i obecnie calkiem przyjemny, nowoczesny design), "kup, tania eksploatacja (jak piszesz kilka l/100km) i zero problemow bo hybrydy mamy dopracowane od 20 lat"

I cieszy to bardzo w sumie bo elektryki jak maja wyprzec auta spalinowe/hybrydowe maja tez byc od nich tansze (i w zakupie i w eksploatacji), nie moze byc tak ze za proste w konstrukcji i surowe w srodku (np ID3) VW zyczy sobie 200k PLN, to absurd jak za miejskiego hatchbacka, w tej cenie konkurencja oferuje w pelni wyposazone auta segmentu D.

.

Opublikowano

Panowie, a co z milionami ludzi mieszkającymi w blokach? Przyszłość elektryków w miastach to...?

ladowanie-z-przedluzacza.jpg

  • Lubię to 1
  • Haha 1

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nic, bo pewnie jakiś 1% z nich chiałoby kupić elektryka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakby nie było to Toyota jest pionierem elektryczności w moto. Pamiętam jak pierwsze hybrydy wychodziły to każdy się w głowę pukał, po czym brzydkie jak noc priusy zaczęły być królami niezawodności i szybko stały się ulubieńcami taksówkarzy. Biorąc pod uwagę że znają się na technologii bateryjnej jak łyse konie myślę że nie bez powodu zostają przy hybrydach i ciężko stwierdzić co jest powodem, czy względy ekonomiczne czy technologiczne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

slonik - z ciekawosci, Porsche daje jakiekolwiek rabaty na Macany nowe czy cena katalogowa?

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://auto.dziennik.pl/premiery/artykuly/9461051,nowa-skoda-epiq-wjezdza-do-polski-wyglada-oblednie-cena-i-naped-sensacja.html

No to mamy już MG4, Renault 5, Citroen c3 i teraz Skoda. Wszystkie te auta kosztują czy będą kosztować ok 80-90 tys zł po dopłacie.  Zobaczymy czy to na Polaków zadziała...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

slonik - z ciekawosci, Porsche daje jakiekolwiek rabaty na Macany nowe czy cena katalogowa?

 Daje, na dzień dobry zaproponowali 5 procent 😀 ale do 10 zdecydowanie nie udało mi się dociągnąć 😀

Opublikowano

Slonik40, właśnie otrzymałem ofertę kontynuacji pakietu ubezpieczeń dla mojego i4. Auto po 2 latach dalej jest wyżej wycenione niż w momencie zakupu.

PZU i Allianz oceniają wartość auta prawie na  10 tys. więcej   niż 2 lata temu. Co za czasy...

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A o ile więcej kosztuje takie i4 nowe niż 2 lata temu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
40 minut temu, rkmi09 napisał(a):

Slonik40, właśnie otrzymałem ofertę kontynuacji pakietu ubezpieczeń dla mojego i4. Auto po 2 latach dalej jest wyżej wycenione niż w momencie zakupu.

PZU i Allianz oceniają wartość auta prawie na  10 tys. więcej   niż 2 lata temu. Co za czasy...

Mi w 2 rocznicę iX3 w PZU, Allianz i kilku innych wyceniono 15tys taniej niż cena zakupu (260k). Dzisiaj po pół roku nadal za mój rocznik w ogłoszeniach jest 215-249k.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

W ogłoszeniach to używane Tesle są droższe niż nowe 🙂   BMFun tak z ciekawości, czy Twoje elektryczne BMW traci przyczepność czasami? Kolega właśnie kupił takie BMW i mowi, że jego pierwsze auto z napędem na tył i czasem koła tracą przyczepność. 

Edytowane przez Kriss33
Opublikowano
46 minut temu, Kriss33 napisał(a):

A o ile więcej kosztuje takie i4 nowe niż 2 lata temu?

Jak zamawialem i4 M50 w 08/21 to cennik zaczynał się od 289 tys. a teraz od 362 tys.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, Kriss33 napisał(a):

W ogłoszeniach to używane Tesle są droższe niż nowe 🙂   BMFun tak z ciekawości, czy Twoje elektryczne BMW traci przyczepność czasami? Kolega właśnie kupił takie BMW i mowi, że jego pierwsze auto z napędem na tył i czasem koła tracą przyczepność. 

Ja mówię zarówno o wycenie EuroTax jak i o ogloszeniach. Dla mnie sprzedaż nawet za 215k (czyli najniższa cena z ogłoszenia) byłoby świetna cena po 2,5 roku użytkowania, bo to byłoby 45k utraty wartości, czyli jakieś 17% wartości auta.

Znajomy sprzedał 4letnia Teslę 3LR za 40% ceny zakupu (60% utraty wartości) i cieszy się że dobra cenę dostał. Pogodził się z utratą wartości, szczególnie że miał FSD. Ale teraz kupił nową Teslę po faceliftingu i wziął ten pierwszy poziom FSD, bo mówi że w tym podstawowym jest za mało. Także nie jest tak że nie ma sensu dopłacać do tych pakietów. Ty @adamjttk, @Kriss33 dokupujecie do Tesli któryś z pakietów autonomii?

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja nie dokupuje, nie mam w ogole potrzeby ( póki co), żeby auto samo jechało, czasem w korku włączam autopilota i tyle. W trasie nigdy.

Co do tych wycen aut, to Tesla wiadomo, że przez te częste zmiany cen ma duże wahania. Przed pandemią ceny BMW to dopiero była utrata wartości, auta półroczne z Premium Selection były tańsze od nowych o ponad 30%, czyli taka piątka za 300 tys była tańsza o 100 tys zł. Złotówki są ważne, nie procenty. 

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy systemy autonomiczne pozwalają na przekraczanie prędkości? W Tesli tylko o 10 km/h pojedzie szybciej. Dla mnie się nie nadaje...

  • Moderatorzy
Opublikowano
40 minut temu, Kriss33 napisał(a):

 

Co do tych wycen aut, to Tesla wiadomo, że przez te częste zmiany cen ma duże wahania. Przed pandemią ceny BMW to dopiero była utrata wartości, auta półroczne z Premium Selection były tańsze od nowych o ponad 30%, czyli taka piątka za 300 tys była tańsza o 100 tys zł. Złotówki są ważne, nie procenty. 

 

 

Hmm nic się w tej materii nie zmieniło. Za 9 miesiącznę piętkę wyszło mi 150 tys zł taniej. Kupowałem rok temu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
31 minut temu, BMFun napisał(a):

Dla mnie sprzedaż nawet za 215k (czyli najniższa cena z ogłoszenia) byłoby świetna cena po 2,5 roku użytkowania, bo to byłoby 45k utraty wartości, czyli jakieś 17% wartości auta.

Inflacja w Polsce za ostatnie 3 lata to ile, 40%? Czy wiecej?

Wtedy tego typu wyliczenia biora w leb troche.

Chociaz oczywiscie zalezy na co chcesz przeznaczyc te pieniadze ze sprzedazy - jezeli na nowe auto to trzeba patrzec na ceny aut dzis i 3 lata temu i moze wtedy realna inflacja bedzie mniejsza.

Jak uncjowki zlote za to kupisz to porownujac do 3 lat temu duzo nie straciles rzeczywiscie

Jako ze TM3P nie ma jeszcze nowej to zerknalem w Norwegii na ceny TM3 LR - 3 lata temu kosztowala 450k NOK, dzisiaj kosztuje 500k NOK czyli na tym samym samochodzie da sie odczuc 11% inflacji np.

 

31 minut temu, BMFun napisał(a):

Znajomy sprzedał 4letnia Teslę 3LR za 40% ceny zakupu (60% utraty wartości) i cieszy się że dobra cenę dostał. Pogodził się z utratą wartości, szczególnie że miał FSD. Ale teraz kupił nową Teslę po faceliftingu i wziął ten pierwszy poziom FSD, bo mówi że w tym podstawowym jest za mało. Także nie jest tak że nie ma sensu dopłacać do tych pakietów. Ty @adamjttk, @Kriss33 dokupujecie do Tesli któryś z pakietów autonomii?

60% utraty wartosci po 4 latach w jakimkolwiek samochodzie to jakis horror i ekonomiczny analfabetyzm imho.

W takim przypadku bym chyba jezdzil tym autem kolejne 3-4 lata, tym bardziej ze mechanicznie etc nie powinno byc problemu.

Z takiej przyczyny polecial np prezes Hertza za deal z TM3 😉

https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-03-15/hertz-replaces-ceo-with-former-gm-cruise-executive-after-ev-bet-fizzles?leadSource=reddit_wall

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 minut temu, Rufio napisał(a):

Hmm nic się w tej materii nie zmieniło. Za 9 miesiącznę piętkę wyszło mi 150 tys zł taniej. Kupowałem rok temu.

No i wszystko w temacie utraty wartości. Ilo letnia musi być Tesla Y za 200 tys, żeby straciła 150 tys ? To jest dla mnie prosta matematyka, a fani BMW się cieszą, że ich BMW traci mało procentowo, a zakup Tesli to wielka utrata wartości. I nie pije tu do nikogo z forum, zeby nie było. Takich wątków jest wiele. 

  • Moderatorzy
Opublikowano
6 minut temu, Kriss33 napisał(a):

No i wszystko w temacie utraty wartości. Ilo letnia musi być Tesla Y za 200 tys, żeby straciła 150 tys ? To jest dla mnie prosta matematyka, a fani BMW się cieszą, że ich BMW traci mało procentowo, a zakup Tesli to wielka utrata wartości. I nie pije tu do nikogo z forum, zeby nie było. Takich wątków jest wiele. 

Jak dla mnie kupowanie nowego BMW/Mercedesa/Audi na minimalnym rabacie to przepalanie kasy.

Standardowe upusty wzgledem nowego:

6-12 miesieczne minus 30-35%

 

Opublikowano
20 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

nic, bo pewnie jakiś 1% z nich chiałoby kupić elektryka

A skąd takie przekonanie? Szczególnie że jeśli od 2030 nie da się kupić innego auta to nie istotne co będą chcieli? W miastach nie ma infrastruktury do ładowania tylu samochodów a koszt jej utworzenia byłby gigantyczny.

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Ratm napisał(a):

A skąd takie przekonanie? Szczególnie że jeśli od 2030 nie da się kupić innego auta to nie istotne co będą chcieli? W miastach nie ma infrastruktury do ładowania tylu samochodów a koszt jej utworzenia byłby gigantyczny.

Przeinaczasz.

Ten stary blok co wkleiles to srednia wieku auta tam to 15-20 lat.

Ban na nowe auta spalionowe ma byc w okolicach 2035 czyli dla hardcorowych przeciwnikow BEV --> ludzie ci beda mogli kupic nadal swoje 15-20 letnie Passaty w TDI w okolicach roku ~2050.

Do tego czasu to mozemy juz na Marsa latac czy bedziemy mieli ulepszony Covid 5.0 ktory wytepi 3/4 ludzkosci, to jest odlegla, odlegla przyszlosc i narzekanie na to w kontekscie elektrykow w 2024r jest zupelnie nie na miejscu.

 

Co do gigantycznego kosztu utworzenia infrastruktury --> znowu przeinaczasz.

Przecietny Kowalski to jezdzi w miescie 30 km dziennie, to jest jakies 5-7kWh energii dziennie i tyle to mozna sobie ladowac z najgorszego, najmniej wydajnego gniazdka chocby i do maszynki do golenia.

Oczywiscie generalizuje bo chodzi o wiekszosc tzn bedzie na osiedlu 30 punktow ladowania i ludzie beda tam zagladac raz w tygodniu w praktyce.

Kolejne 30 punktow bedzie pod praca, kolejne 30 pod CH Auchan, kolejne 20 pod Multikinem, kolejne 10 pod silownia etc etc

 

Co nie zmienia oczywiscie faktu ze na dluzsza mete w perspektywie kilkudziesieciu lat samochody beda absolutnie wyganianie z centrow miast - beda zastepowac je rowery, autobusy, kolejki i tylko tych naprawde zamoznych bedzie utrzymywanie wlasnego auta w scislym centrum - to juz sie dzieje w Londynach czy innych bogatych metropoliach.

2 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

No i wszystko w temacie utraty wartości. Ilo letnia musi być Tesla Y za 200 tys, żeby straciła 150 tys ? To jest dla mnie prosta matematyka, a fani BMW się cieszą, że ich BMW traci mało procentowo, a zakup Tesli to wielka utrata wartości. I nie pije tu do nikogo z forum, zeby nie było. Takich wątków jest wiele. 

Obecne ceny BMW w Polsce to jest abberracja, kazdy kto w obecnej chwili kupuje bez minimum 20% rabatu zostanie wydymany przez duze "W" w perspektywie kilku lat.

Jak patrze na i4 M50 w PL ktore sie zaczyna od 360k PLN, a doposazone egzemplarze od 400k PLN to nie wiem czy sie smiac czy plakac.

W Norwegii juz sie BMW ogarnelo z powodu konkurencji (czyt. Tesla) , znizki po 70-80k PLN na nowe auta od dealera, setki sztuk zalegaja do odbioru od reki a na rynku wtornym wrocila normalnosc, np:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=344169383

Auto odebrane miesiac temu, 2000km przebiegu --> cena 210k PLN

Dla mnie osobiscie jako klienta to co robi Musk (wojenki cenowe i ciecie cen do kosci) to piekna sprawa bo wbrew pozorom kazdy jeden producent bedzie sie musial dopasowac do nowych realiow albo jego kawalek tortu bedzie coraz mniejszy.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Ratm napisał(a):

A skąd takie przekonanie? Szczególnie że jeśli od 2030 nie da się kupić innego auta to nie istotne co będą chcieli? W miastach nie ma infrastruktury do ładowania tylu samochodów a koszt jej utworzenia byłby gigantyczny.

Moje przekonanie wynika z obserwacji podejścia Polaków do aut elektrycznych oraz z danych nt ilości tego rodzaju aut w PL,

Większość liczy na to, że nie będzie musiała jeżdzić tymi melexami...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
27 minut temu, adamjttk napisał(a):

 

W Norwegii juz sie BMW ogarnelo z powodu konkurencji (czyt. Tesla) , znizki po 70-80k PLN na nowe auta od dealera...

jak to, to w Norwegii BMW uznaje Teslę za konkurencję? dziwny kraj 😉

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.