Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, BMFun napisał(a):

Trzeba być naprawdę ciemnym obserwując to co dzieje się z samochodami elektrycznymi. Ja zdecydowanie kupiłbym raz jeszcze TMS.

To jak Chińczycy będą teraz te samochody elektryczne transportowali jak się palą. Tak naprawdę patrząc na Chińczyków i niemieckie marki premium widać jak głęboko są w dupie. 

Jak wynaleziono prąd to nagonka była większa niż na samochody elektryczne. Przecież to było dzieło szatana. Kolejny etap to samochody spalinowe, Jak tym jeździć, stacji benzynowych nie było a koń żarcia dostał i pociągnął. 

Opublikowano
19 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

URZĄDZENIA Z FUNKCJĄ JAZDY- powiedziały asy z Automaniaka w dzisiejszym programie. Kilka faktów z programu:

Trasa Warszawa-Berlin - 570 km

Kornacki zjechał na ładowanie przy 65% na Ionity i ładował się 45 min do 85%. Jego komentarz - no i gdzie to szybkie ładowanie...Po drodze 3 x sie ładował.

Mikiciuk jechał TM3 Long Range - 80-90 km/h z wyłączoną klimą i uwaga z wylączoną nawigacją Tesli, żeby mu auto baterii nie podgrzalo przed Poznaniem. Navi włączył przed Berlinem i zjechał na SUC, gdzie ładował sie 9 min. Potem włączył ogrzewanie wszystkiego co się da i cieszył sie jak dziecko.

Colin jechał NIO ET5 - ładował się m.in. na ładowarce Teslowej na 230V na jakies stacji benzynowej z WC. 

Kolejny raz przypajacowali, a na koniec stwierdzili, ze z Gorzowa do Warszawy pojadą autem ekipy 1.6 diesel. 

Co za kretyni.

@Kriss33, jako użytkownik Tesli widzisz jak Ci pseudo dziennikarze zakrzywiają rzeczywistość. Przecież oni są na usługach koncernów motoryzacyjnych. Robią wszystko żeby obrzydzić samochody elektryczne. Wymyślają jak mogą, żeby klikalność jakaś była. 

Niemcy muszą chociaż opóźnić rozwój i ekspansję Chińczyków i podgonić. Jaka narazie sami są jeszcze w szoku a Toyota chyba za chwilą będzie porównywana do Nokii.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Jac3kBMW napisał(a):

@Kriss33, jako użytkownik Tesli widzisz jak Ci pseudo dziennikarze zakrzywiają rzeczywistość. Przecież oni są na usługach koncernów motoryzacyjnych. Robią wszystko żeby obrzydzić samochody elektryczne. Wymyślają jak mogą, żeby klikalność jakaś była. 

A coz oni biedni za content maja wymyslic na tym etapie zeby sie klikalo?

Wrocilem z wakacji, poltora tygodnia, przejechalem 4600km, srednie zuzycie 20kWh/100km (a nadal resztki zimy sa) -- wszedzie w praktyce max dozwolony jazda, bez zadnego zamulania (oprocz Niemiec gdzie jezdzilem 130-140 km/h)

Norwegia, Niemcy, Czechy, Slowacja, Polska - wszedzie BEZPROBLEMOWO i SZYBKO mozna jezdzic jak sie chce elektrykiem.

Ladowarki sa wszedzie, w wielu miejscach sa w miejscu docelowym wiec mozna dojechac na 10% i rano jechac zaladowanym na 100%, czesto wrecz za darmo.

AP1GczMqRDvIZGUQmBaMEEUx1nOVQj2CyqPatWRv

 

A w praktyce w wielu lokalizacjach wyglada to tak:

AP1GczPRI_goVTE-POjCEaSe6nWArDWvmIyxZfGT

 

Na dzisiaj Ci dziennikarze motoryzacyjni musza wymyslac rozne dramatyczne historie bo inaczej pies z kulawa noga by nie klikal.
A jak sie wyjezdzie gdziekolwiek dalej to elektrykow juz napackane wszedzie, po Nieczech jezdzi juz tyle Tesli ze w szoku bylem.

Kolejek na SC zadnych nie doswiadczylem niestety, jak na zlosc 😞

 

PS. TMY jest mega pakowna dzieki podwojnemu bagaznikowi i frunkowi - 4 osobowa rodzina, pelno bagazy, komplet nart, butow, kaskow --> wszystko bezproblemowo sie miesci. Za tunelem z tylu nie tesknie rowniez, wrecz przeciwnie lol.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 godzin temu, Jac3kBMW napisał(a):

@Kriss33, jako użytkownik Tesli widzisz jak Ci pseudo dziennikarze zakrzywiają rzeczywistość. Przecież oni są na usługach koncernów motoryzacyjnych. Robią wszystko żeby obrzydzić samochody elektryczne. Wymyślają jak mogą, żeby klikalność jakaś była. 

Niemcy muszą chociaż opóźnić rozwój i ekspansję Chińczyków i podgonić. Jaka narazie sami są jeszcze w szoku a Toyota chyba za chwilą będzie porównywana do Nokii.

A ciemny lud w to wierzy...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, Jac3kBMW napisał(a):

Trzeba być naprawdę ciemnym obserwując to co dzieje się z samochodami elektrycznymi. Ja zdecydowanie kupiłbym raz jeszcze TMS.

To jak Chińczycy będą teraz te samochody elektryczne transportowali jak się palą. Tak naprawdę patrząc na Chińczyków i niemieckie marki premium widać jak głęboko są w dupie. 

Jak wynaleziono prąd to nagonka była większa niż na samochody elektryczne. Przecież to było dzieło szatana. Kolejny etap to samochody spalinowe, Jak tym jeździć, stacji benzynowych nie było a koń żarcia dostał i pociągnął. 

Takie wnioski wyciągasz z artykułu? 🙂

Bo artykuł w sumie o tym że prawdopodobnie elektryk Porsche się zapalił. Skoro są pozwy, to raczej jakies dowody powinni mieć. Jeśli nie o winie, to o niepełnych informacji o tym że przewożone są elektryki.

Statek z tego co kojarzę leży na głębokości 3km, a pewne jest głównie to że nie ma ustandaryzowanych norm bezpiecznego przewozu elektryków które są podatne na samozapłon.

Na szczęście normy stopniowo powstają, a ubezpieczyciele cały czas zbierają dane do oceny ryzyka. Póki co nie widzą w statystykach większego ryzyka transportu Ev w porównaniu do ICE i ubezpieczają takie transporty:

https://gcaptain.com/marine-insurers-publish-recommendations-for-safe-carriage-of-electric-vehicles/

A to że ubezpieczyciele kładą na szali swoje pieniądze ubezpieczając takie statki, to dla mnie najlepszy dowód że transport elektryków jest wystarczająco bezpieczny 🙂

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Porsche dzisiaj nie tylko na torze wszystkich wyprzedza 🙂 

image.thumb.png.d3ec76b3a006cd25e4b256e543a5f89f.png

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wraca zdrowy rozsądek w UE. Moim zdaniem idzie w kierunku - EV jako dodatkowy napęd do wyboru. Na tym wygrają takie marki jak BMW, Porsche, Toyota.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/niemcy-chca-zniesc-zakaz-sprzedazy-aut-spalinowych,aid,4006

Norma Euro7 - nie od 2025, tylko od 2030 i nie tak restrykcyjna:

https://pim.pl/norma-euro-7-bedzie-zlagodzona-najmniejsze-auta-drastycznie-nie-podrozeja/

Edytowane przez BMFun
Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, BMFun napisał(a):

Wraca zdrowy rozsądek w UE. Moim zdaniem idzie w kierunku - EV jako dodatkowy napęd do wyboru. Na tym wygrają takie marki jak BMW, Porsche, Toyota.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/niemcy-chca-zniesc-zakaz-sprzedazy-aut-spalinowych,aid,4006

Norma Euro7 - nie od 2025, tylko od 2030 i nie tak restrykcyjna:

https://pim.pl/norma-euro-7-bedzie-zlagodzona-najmniejsze-auta-drastycznie-nie-podrozeja/

Tak powinno być. Klienci powinni zdecydować co bardziej im się opłaca i jaki rodzaj napędu wybrać. Dla mnie elektryk dla przyjemności z jazdy i ogólnego komfortu użytkowania. W Tesli lubię to, że nikt mnie nie naciąga i nie ściga z przeglądami plus niskie koszty użytkowania. 

Jak ktoś woli tankować benzynę, płacić haracz za serwisy i jeździć trzęsącymi się i mielącymi biegami spalinami to jego wybór. 

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moja teściowa jest na etapie wyboru auta. Pojeździła , pooglądała, była na kilku jazdach próbnych. Poszukiwala  wygody i zamówiła cayene coupé. Nic się w tym aucie nie telepie ani nie trzęsie. Przy okazji podpytałem się o macana, kolornikow jeszcze nie mają, pierwsze odbiory najwcześniej we wrześniu a nawet trzeba się nastawiać że w tym roku się nie odbierze. No nic, córka mnie na mówiła więc wpłaciłem zaliczke, wersja turbo … fioletowy 😂😂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Macan elektryczny oczywiście?

No Słonik, gratuluję  😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Moja teściowa jest na etapie wyboru auta. Pojeździła , pooglądała, była na kilku jazdach próbnych. Poszukiwala  wygody i zamówiła cayene coupé. Nic się w tym aucie nie telepie ani nie trzęsie. Przy okazji podpytałem się o macana, kolornikow jeszcze nie mają, pierwsze odbiory najwcześniej we wrześniu a nawet trzeba się nastawiać że w tym roku się nie odbierze. No nic, córka mnie na mówiła więc wpłaciłem zaliczke, wersja turbo … fioletowy 😂😂

Świetna wiadomość, to będą prawdziwe testy z pierwszej ręki 🙂 No ale pogratuluje jak odbierzesz, bo do tej pory bywało różnie 😜 Miejmy nadzieję że nie będzie opóźnień. A do testów są u dealerów czy brałeś w ciemno?

Btw. Ja też mam jakiś wybrakowane x5 bo u mnie nic nie trzęsie 😞 a “mielenie” biegami jest bardzo fajne.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też mam nadzieję że dotrwam do odbioru bo z moją cierpliwością bywa różnie 😀 Zamówiłem w ciemno, w salonach będzie dopiero za kilka miesięcy, jak zamawiałem to nie mieli nawet kolornikow. W maju czy w kwietniu mają dojść wersje pośrednie typu 4s … ale jak skonfigurowałem podstawowego to do turbosa dopłata nie była aż taka duża bo w turbosie jest już wiele w standardzie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

No to się znowu nasłuchasz że “golasa” wziąłeś. Takie turbo, to przynajmniej grzane siedzenia powinni dać w standardzie 😉

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie no kilka dodatków dlozylem a grzane siedzenia drogie nie są 😀

@Kriss33tak elektryczny, wciąż mam. IE przepalony prąd z pv więc bez sensu było by go oddać za darmo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Macan Turbo to swietne auto, technologiczny top na dzisiaj, odstawia TMYP na 2 dlugosci bez dwoch zdan - osiagi, duza bateria i zasieg, szybkosc ladowania, pneumatyczne zawieszenie, premium wyposazenie, komfort i wyciszenie, premium materialy, prestiz - wszystko na plus. Wiadomo za co sie placi. Pogratuluje jak dojdzie bo z tym zamawianiem roznie bywa jak to kolega BMFun slusznie zauwazyl 😜

Jakze los jest przewrotny - najwiekszy hejter elektrykow stal sie po kilku latach ich najwiekszym fanem ^^
Jak to nie jest ta slynna "przewaga technologiczna" to nie wiem co nia jest 😉

Slonik, nie bylbym soba jakbym nie spytal:
1. Po co Ci Turbo? - przeciez osiagi elektrykow pisales od lat tutaj sa "teoretyczne". W miescie do 50-tki bedziesz sie scigal spod swiatel? Przeciez na autostradzie jak wiemy po godzinie cisniecia i tak bedzie koniec baterii. Twoje argumenty tutaj przez x lat przeciez.
2. Skoro wybierasz drogie EV to znaczy ze oszczednosci na benzynie/pradzie sa pomijalne biorac pod uwage utrate wartosci, mozna je wyrzucic z argumentow za elektrykami. Dlaczego wiec nie benzyna? Przeciez pisales tu sto razy ze przegram wyscig z Gdanska do Zakopanego chocby ze Skoda Kodiaq, juz nie mowiac o Twojej 530i. Dlaczego skazujesz sie swoimi ciezko zarobionymi pieniedzmi na orlenowe hotdogi i ogladanie majtek Grazyny z Zafiry jadac 90km/h za TIRem?

Napisz po prostu ze elektryki sa zajeb&*&*, ich przewaga technologiczna nad autami spalinowymi dla Kowalskiego na dzis jest bezdyskusyjna i dam Ci spokoj 😉

 

PS. Tak jak wiele razy mi sie tu oberwalo za to, ze pisalem ze iX3 to "uposledzone" auto, nie majace nic wspolnego z "premium" w porownaniu do TMY (osiagi, technologia, soft etc) tak po premierze macana elektrycznego, szczegolnie w tej wersji turbo, mozna smialo napisac, ze na dzis TMY nie ma praktycznie nic wspolnego z premium w porownaniu do Porsche Macana - auto pod praktycznie kazdym wzgledem jest o 2 dlugosci "lepsze".

Klient placi, wymaga i co najwazniejsze dostaje. Porsche zrobilo kawal dobrej roboty z tym autem.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wziąłem turbo bo … mogę 😀 a tak już na poważnie to wziąłem z tegomsamego powodu co ty performance, dopłata była stosunkowo niewielka. W turbosie już masz felgę/kolor/sportowe fotele czy też lepsze światła w cenie jak to dołożysz do macana 4 to różnica w cenie dosyć sporo maleje. Złotym środkiem jeśli chodzi o osiągi według mnie będzie 4s i tak masz rację, osiągi w większości przypadków są niepotrzebne. Jak żona mnie wozi ix1 a ja patrzę w tym czasie w telefon to robi mi się niedobrze, sam też nieczęsto wciskam głęboko w gaz, szczególnie w mieście bo jest to niebezpieczne. Ludzie nie spodziewają się rakiety i już kilka podbramkowych sytuacji miałem. Według mnie to czysta fanaberia.
 

odnośnie kosztów, to nie jest on taki pomijalny. Za parę dni mija rok od odbioru ix1, mercedesa odebrałem w sierpniu. Na dziś dzień w obu autach mam przebieg około 40 tysięcy razem, więc jakbym jeździł większą benzyną to ze 40k wydałbym na samo paliwo, a to jest niemal 1/4 ix1 w rok. Na prąd na mieście wydalem w tym czasie ze 4K. 

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja to podsumuje tak - gdyby Słonik odkrył na działce złoża ropy i zbudowałby na niej rafinerię, to by wziął benzynę, ale że przypadkiem postawił FW, to wziął elektryka 😉

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Wziąłem turbo bo … mogę 😀 a tak już na poważnie to wziąłem z tegomsamego powodu co ty performance, dopłata była stosunkowo niewielka. W turbosie już masz felgę/kolor/sportowe fotele czy też lepsze światła w cenie jak to dołożysz do macana 4 to różnica w cenie dosyć sporo maleje. Złotym środkiem jeśli chodzi o osiągi według mnie będzie 4s i tak masz rację, osiągi w większości przypadków są niepotrzebne. Jak żona mnie wozi ix1 a ja patrzę w tym czasie w telefon to robi mi się niedobrze, sam też nieczęsto wciskam głęboko w gaz, szczególnie w mieście bo jest to niebezpieczne. Ludzie nie spodziewają się rakiety i już kilka podbramkowych sytuacji miałem. Według mnie to czysta fanaberia.
 

odnośnie kosztów, to nie jest on taki pomijalny. Za parę dni mija rok od odbioru ix1, mercedesa odebrałem w sierpniu. Na dziś dzień w obu autach mam przebieg około 40 tysięcy razem, więc jakbym jeździł większą benzyną to ze 40k wydałbym na samo paliwo, a to jest niemal 1/4 ix1 w rok. Na prąd na mieście wydalem w tym czasie ze 4K. 

Podobno jest niezłe ssanie na Macana, popyt przerósł oczekiwania. Niech go dopracują i jak nie będzie nic lepszego to na 2026 będzie można kupić jak go dopracują i wyjdą pierwsze bolączki wieku dziecięcego. 

Przecież podstawowego silnika Porsche V6 nie ma co porównywać z żadną Teslą czy innym elektrykiem Mercedesa. Zatrzymaj się na światłach i spróbuj ruszyć dynamicznie. Będziesz wiedział o czym mówię pisząc o wyciu ;-). Zresztą wiesz bo stawiasz na elektryki. 

Opublikowano
16 godzin temu, BMFun napisał(a):

Świetna wiadomość, to będą prawdziwe testy z pierwszej ręki 🙂 No ale pogratuluje jak odbierzesz, bo do tej pory bywało różnie 😜 Miejmy nadzieję że nie będzie opóźnień. A do testów są u dealerów czy brałeś w ciemno?

Btw. Ja też mam jakiś wybrakowane x5 bo u mnie nic nie trzęsie 😞 a “mielenie” biegami jest bardzo fajne.

W Twoim silniku to trzeba przyznać, że jest lepiej niż dobrze. Tylko to może 2 czy 3% rynku samochodów spalinowych. Nawet nie ma co tu porównywać do podstawowego V6 z grupy VW. Mogłem kupić V8 od BMW ale nie chciałem ponieważ i tak na codzień wybierałbym Tesle a V8 by stało. Wybrałem TMS ponieważ spokojnie jeżdżę nią w trasy za grosze i z minimalnymi kosztami utrzymania. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

Przecież podstawowego silnika Porsche V6 nie ma co porównywać z żadną Teslą czy innym elektrykiem Mercedesa. Zatrzymaj się na światłach i spróbuj ruszyć dynamicznie.

W elektryku skończyło się to obcierka i malowaniem błotnika 😀 nawet podstawowy porsche v6 ze sportowym wydechem nie wyje ale bardzo fajnie brzmi. Ja bym to ujął tak, to jest different beast i najlepiej mieć oba rodzaje napędów bo każde z nich daje inne uczucia. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Jac3kBMW napisał(a):

Podobno jest niezłe ssanie na Macana, popyt przerósł oczekiwania.

Mnie to wcale nie dziwi.

Jezdzenie dieslem to przypal w Macanie (SUV+ diesel w Porsche to 2 potworki naraz = Ferdinand sie w grobie przewraca)

Pozostaje R4 albo V6 - oba w sumie osiagi slabe, a V6 do tego srednio 15l/100km chleje.

Myslalem tylko ze bedzie delikatny kwik bo bazowe R4 w Macanie kosztowalo prawie 300k PLN a bazowy elektryk to jednak +100k PLN a wiadomo ze wiekszosc kupuje "bude".

 

3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Za parę dni mija rok od odbioru ix1, mercedesa odebrałem w sierpniu. Na dziś dzień w obu autach mam przebieg około 40 tysięcy razem, więc jakbym jeździł większą benzyną to ze 40k wydałbym na samo paliwo, a to jest niemal 1/4 ix1 w rok. Na prąd na mieście wydalem w tym czasie ze 4K. 

slonik, tlumacz sie tu forumowiczom.

Mowiles tu dziesiatki razy - w tygodniu jazda to kilka km dziennie (doslownie) i w weekendy robisz przebiegi w trasie.

Czyli wiekszosc z tych 40k km natlukles na trasie mam rozumiec.

Czyli jednak da sie jezdzic tymi elektrykami w trasie, nawet w PL?

Jak to jest w koncu? ^^

 

PS. Oszczednosci na paliwie/energii w EQE/Macanie po 500k+ przyrownujesz do ceny najtanszego, golego, miejskiego elektryka w BMW?

Przeciez to nie ma sensu, rownie dobrze mozesz to przeliczyc na Dacie Spring.

Na koniec dnia utrata wartosci takiego Macana czy AMG bedzie miesiecznie 5 czy 10x wieksza od spalania/zuzycia energii.

Wiec wybor tych aut w wersji elektrycznej (znajac kompromisy technologii ktore tutaj szeroko omawiales w tym watku) ma imho maly sens biorac pod uwage Twoje argumenty za/przeciw elektrykom.

No chyba ze jednak nie jestes z nami tu do konca szczery 😄

No coz, madrzy czytelnicy forum umieja w matematyke i wiedza ile to 2+2.

Jak nadworny wieloletni hejter elektrykow w ciagu 18 mies kupuje swojego trzeciego elektryka, to nawet jak nie chce przyznac, potwierdza tylko to o czym pisalem tu od lat --> przewaga technologiczna pod kazdym wzgledem.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ty się Słonik przyznawaj czym pojechałeś na narty, bo jakoś cicho było, albo mi umknęło 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.