Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja spokojnie zaliczyłem narty jadąc elektrykiem tak jakbym jechał spalinowym. W każdą stronę dwa postoje po 15 minut, które zrobiłbym też spalinowym samochodem. Przejazd przez AU i CZ z prędkościami w granicach 120-130 km/h zgodnie z przepisami. Miałem trochę obawy jak pojedzie się z Boxem na dachu i wyszło bez najmniejszych problemów. W drodze powrotnej pomagał wiatr z tyłu 😉 Zużycie praktycznie niezauważalne. Spokojnie przejechałbym ponad 400km bez ładowania. Zresztą po przekroczeniu granicy ładowarek jest od zatrzęsienia. Jedzie się jak spaliną bez żadnych obaw. Po drodze mija się pełno Superchrgerow Tesli plus inne szybkie ładowarki.

 

IMG_2027.thumb.jpg.f25e33ecda0e3ba79e13299aab8bb856.jpg

 

 

  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

Ja spokojnie zaliczyłem narty jadąc elektrykiem tak jakbym jechał spalinowym. W każdą stronę dwa postoje po 15 minut, które zrobiłbym też spalinowym samochodem. Przejazd przez AU i CZ z prędkościami w granicach 120-130 km/h zgodnie z przepisami. Miałem trochę obawy jak pojedzie się z Boxem na dachu i wyszło bez najmniejszych problemów. W drodze powrotnej pomagał wiatr z tyłu 😉 Zużycie praktycznie niezauważalne. Spokojnie przejechałbym ponad 400km bez ładowania. Zresztą po przekroczeniu granicy ładowarek jest od zatrzęsienia. Jedzie się jak spaliną bez żadnych obaw. Po drodze mija się pełno Superchrgerow Tesli plus inne szybkie ładowarki.

 

IMG_2027.thumb.jpg.f25e33ecda0e3ba79e13299aab8bb856.jpg

 

 

1406km w 2 strony? Tyle to ja mam do Włoch w 1 stronę 🙂 700km to dla mnie jak wyjazd nad polskie morze, które jakbym się uparł, to jadąc z prędkościami 120-130km/h spalinowym, miałbym może 30min dłuższy czas w iX3.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

700km z dwoma ładowaniami to i spokojnie zrobi moje Eqe, no dobra zamiast 15 minut ładowanie trwało by maks ze 30, czyli zaoszczędziłes całe pół godziny w stosunku do Suva. Średnia prędkość z podróży gdzieś tam masz?

Edytowane przez słonik40
Opublikowano
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

700km z dwoma ładowaniami to i spokojnie zrobi moje Eqe, no dobra zamiast 15 minut ładowanie trwało by maks ze 30, czyli zaoszczędziłes całe pół godziny w stosunku do Suva. Średnia prędkość z podróży gdzieś tam masz?

Ja z psem jechałem i postoje mi pies wymuszał. Te ładowania nie były potrzebne. Spokojnie mógłbym zrobić jedno ładowanie w okolicy 30 minut ale jak tak często są ładowarki to nie ma problemu się zatrzymać i przy okazji podładować. Idziesz na szybki siku i dlatego wyszły dwa ładowania. 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, BMFun napisał(a):

1406km w 2 strony? Tyle to ja mam do Włoch w 1 stronę 🙂 700km to dla mnie jak wyjazd nad polskie morze, które jakbym się uparł, to jadąc z prędkościami 120-130km/h spalinowym, miałbym może 30min dłuższy czas w iX3.

Tak, ja jade na narty z południa Polski. Moje ładowania wynikają nawet nie z potrzeby ładowania tylko zatrzymania się, wyskoczenia na siku, dotlenienia się i przeprostowania kości. Ogólnie wniosek jest taki, że taką samą podróż zrobiłbym G31 w dieslu w podobnym czasie ponieważ też zatrzymałbym się na to przysłowiowe siku.

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

W obu przypadkach zaoszczędzasz całe pół godziny i przy twoich maksymalnych trasach które są krótkie każde auto z większą baterią sprawdzi się niemal tak samo. Chyba że jeździsz w trasy co tydzień to wtedy lepiej wziąć diesla i lecieć 700km od strzała w jakieś 5 godzin.

 

tak z ciekawości ile sobie liczy tesla za kWh w Czechach, Austrii?

Edytowane przez słonik40
Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, słonik40 napisał(a):

W obu przypadkach zaoszczędzasz całe pół godziny i przy twoich maksymalnych trasach które są krótkie każde auto z większą baterią sprawdzi się niemal tak samo.

Ja jeżdżę do Funtany CRO gdzie mam 900km czyli jedno dodatkowe ładowanie na 15 minut. Wychodzi na to, że elektrykiem z boxem pojadę tak samo jak spalinowym samochodem przy założeniu, że ktoś na trasie 900km robi sobie spalinowym postoje co 200-300km. Przy żadnym ładowaniu nawet nie zbliżyłem się do 80%. Spokojnie ładowałem tyle ile Tesla chciała czyli coś między 60=70%. Na ładowarkach 250kw to jest praktycznie moment. Podpinasz się i zaraz musisz jechać. 

@slonik, co do prędkości to przepisowo w Austrii I CZ między 120-130 plus inne zwolnienia roboty drogowe. Tempomat miałem cały czas ustawiony na 130.  Miałem obawy, że box zwiększy bardziej zużycie. 

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zaoszczędzić czas to można w spalinowym aucie jadąc 200 km/h. Kiedyś to było...

Opublikowano
1 minutę temu, Kriss33 napisał(a):

Zaoszczędzić czas to można w spalinowym aucie jadąc 200 km/h. Kiedyś to było...

Tylko mi głowa nie pozwala już na takie manewry. Nie tak dawno ruszyłem ostrzej ze świateł i skończyło się to filmem i 12pkt.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Boks zwiększa mocno zużycie (potwierdzone przez bjorna oraz forumowiczów użytkujących różne auta w tym tesle). zużycie z twojego komputera pokazuje że jechałeś sporo poniżej tego co piszesz, zapewne jechałeś te 130km/h ale tylko fragmentami. Poza tym jak jechałeś przykładowo w ten weekend to Austria/czechy temperatury w dzień to około 16 stopni 😀 p.s. według testów bjorna bardzondobrze wypada trumna na hak (Thule arcos czy jakoś tak). Podobno duża różnica w zużyciu między dachową a tą.

Opublikowano
13 minut temu, słonik40 napisał(a):

Boks zwiększa mocno zużycie (potwierdzone przez bjorna oraz forumowiczów użytkujących różne auta w tym tesle). zużycie z twojego komputera pokazuje że jechałeś sporo poniżej tego co piszesz, zapewne jechałeś te 130km/h ale tylko fragmentami. Poza tym jak jechałeś przykładowo w ten weekend to Austria/czechy temperatury w dzień to około 16 stopni 😀 p.s. według testów bjorna bardzondobrze wypada trumna na hak (Thule arcos czy jakoś tak). Podobno duża różnica w zużyciu między dachową a tą.

Tak, na powrocie miałem ponad 10 stopni. Zużycie około 21 świadczy, że bez boksa miałbym spokojnie koło 17-18. Jak masz na autostradzie ustawiony tempomat na 130 to czasami zwalniasz a czasami przyspieszasz jak jadą wolniej przed Tobą. Zgadza się. 

Co do tego testu EQE, jak odbierałem TMS to do domu z Warszawy miałem 380km na południe, dojechałem do domu to zostało mi 28%. Jazda cały czas Ska i A1 od Częstochowy bez oszczędzania. Jakby zamiast EQE jechał Ska to dojechałby bez problemu z dużym zapasem normalnymi prędkościami do Krakowa. 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z racji ze moje TM3P w warsztacie chwilowo bo kolo do wymiany z powodu drobnej wymuszonej kolizji - jezdze nowka (ponizej 1k km przebiegu) Toyota CH-R z Hertza.

Wersja GR Sport, 197KM, jakis automat, w polskim katalogu od 191k PLN

Moj boze jedyny.

Jak ta firma sprzedaje ponad 10M aut rocznie to przechodzi moje rozumowanie.

Co za absolutnie gowniane auto, nie dalbym za nie wiecej niz 70-80k PLN i to musieliby mi przylozyc pistolet do glowy 🤮

Naped - wyjacy, zamulajacy, ANACHRONICZNY, nie jedzie NIC, rzezi i wyje, nie przyspiesza.

Infotainment/GUI - moglo by go nie byc rownie dobrze, w sumie nie rozni sie wiele od mojej AVensis sprzed 15 lat, nie uzywam bo dziala jak kiedys Atari - to jest niesamowite jak mozna miec gowniane GUI w aucie.

audio - nie da sie sluchac zadnej muzyki, moze TOK FM czy cos ewentualnie

prowadzenie - oczywiscie dramat ale tego akurat kliencie TOyoty oczekuja wiec to subiektywna rzecz

 

Tego typu auta sa skazane na pozarcie elektrykow, naped hybrydowy to jakies gigantyczne nieporozumienie.

Trzeba klikac jakies start/stop, nie wiadomo kiedy to auto wylaczone jest, przerzucac manetke biegow na P, zaciagac elektryczny reczny, jak zaczelo pikac ze niezapiety pas czy nie wylaczony samochod po wyjsciu to obudziloby martwego 😕

Pierwszym razem jak sie przesiadlem to po skonczonej jezdzie jak wyszedlem na parkingu to auto zaczelo sie staczac z gorki pod sklepem, wtf

 

Zeby nie bylo ze nie ma zadnych zalet - przyjemna skorzana pikowana kierownica (ale za chuda i za duza), bardzo przyjemne fotele z jakiegos zamszu/alkantary i tyci lepszy promiec skretu od TM3 z racji krotszego nadwozia. I przyjemnie sie drzwi zamykaja, jak nie Toyota. AUto warte max 70k PLN dla babci do jezdzenia do sklepu po bulki.

 

  • Dziękuję 1

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

Co do tego testu EQE, jak odbierałem TMS to do domu z Warszawy miałem 380km na południe

W lato To ja do Gdańska/wawy latałem po 160-180km/h Eqe. Zima/późna jesień zmienia drastycznie zużycie i to nie tylko niska tempwretaria. Regularne deszcze/mokro no i potężne wiatry, szczególnie w PL sprawiają że zużycie różni się drastycznie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
57 minut temu, adamjttk napisał(a):

Z racji ze moje TM3P w warsztacie chwilowo bo kolo do wymiany z powodu drobnej wymuszonej kolizji - jezdze nowka (ponizej 1k km przebiegu) Toyota CH-R z Hertza.

Wersja GR Sport, 197KM, jakis automat, w polskim katalogu od 191k PLN

Moj boze jedyny.

Jak ta firma sprzedaje ponad 10M aut rocznie to przechodzi moje rozumowanie.

Co za absolutnie gowniane auto, nie dalbym za nie wiecej niz 70-80k PLN i to musieliby mi przylozyc pistolet do glowy 🤮

Naped - wyjacy, zamulajacy, ANACHRONICZNY, nie jedzie NIC, rzezi i wyje, nie przyspiesza.

Infotainment/GUI - moglo by go nie byc rownie dobrze, w sumie nie rozni sie wiele od mojej AVensis sprzed 15 lat, nie uzywam bo dziala jak kiedys Atari - to jest niesamowite jak mozna miec gowniane GUI w aucie.

audio - nie da sie sluchac zadnej muzyki, moze TOK FM czy cos ewentualnie

prowadzenie - oczywiscie dramat ale tego akurat kliencie TOyoty oczekuja wiec to subiektywna rzecz

 

Tego typu auta sa skazane na pozarcie elektrykow, naped hybrydowy to jakies gigantyczne nieporozumienie.

Trzeba klikac jakies start/stop, nie wiadomo kiedy to auto wylaczone jest, przerzucac manetke biegow na P, zaciagac elektryczny reczny, jak zaczelo pikac ze niezapiety pas czy nie wylaczony samochod po wyjsciu to obudziloby martwego 😕

Pierwszym razem jak sie przesiadlem to po skonczonej jezdzie jak wyszedlem na parkingu to auto zaczelo sie staczac z gorki pod sklepem, wtf

 

Zeby nie bylo ze nie ma zadnych zalet - przyjemna skorzana pikowana kierownica (ale za chuda i za duza), bardzo przyjemne fotele z jakiegos zamszu/alkantary i tyci lepszy promiec skretu od TM3 z racji krotszego nadwozia. I przyjemnie sie drzwi zamykaja, jak nie Toyota. AUto warte max 70k PLN dla babci do jezdzenia do sklepu po bulki.

 

AMEN 

  • Lubię to 1
Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bardzo dobry ruch ze strony Mercedesa z nazwami. Są one zdecydowanie zbyt długie i nieczytelne.  Co do zmiany stylistyki to czyżby BMW miało znowu rację produkując elektryki na wzór spalinowek?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nowy Taycan pokazal jak powinno wygladac prawdziwe premium w segmencie E

Bateria 100kWh (700km WLTP), 800V, prawdziwa personalizacja, topowe osiagi - czapki z glow

Przy tym aucie i5 to takie premium jak Skoda Superb 🤪

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, rkmi09 napisał(a):

Tak, Porsche pozamiatał nowym Taycanem także ceną...

https://e.autokult.pl/nowe-porsche-taycan-2024-polski-cennik,6993165206432736a

Te ceny to sa z dowcipu o psie za milion i 2 kotach po pol miliona.

Z norweskiego rynku:

wersja po lifcie Sport Turismo (RWD) 1,1M NOK + jakiekolwiek wyposazenie = ~1,3M NOK

Roczne auta u dealera, z przebiegiem 10k km sa do kupienia po 700-750k NOK czyli za 50-55% wartosci nowego

 

TO tez smieszne - i5 RWD demowka z 2024, 10kkm - 850k NOK

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=338264907

Tycan Turismo demowka z 2023, 10kkm - 730k NOK

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=337689543

Nie mialbym duzego problemu z decyzja ^^

  • Lubię to 1

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Spojrzałem w artykuł o taycanie, nie jest źle. Cena dla sport tourism 4s która by mi najbardziej pasowała wzrosła o 70k ale sporo rzeczy dorzucili w standardzie które i tak trzeba by było wybrać więc podwyżka jest kosmetyczną. W zamian potężna bateria, świetny zasięg i ładowanie 10-80 procent w podobno duuuzo poniżej 20 minut. Na dziś dzień jest to król elektryków z najlepszą technologią a zaraz wyjdzie bliźniacze kombi a6. Oj córka była by zadowolona z taycana na podjeździe 😀
 

co pokaże tesla w. Owym modelu y? Dorzuci ledy i zmieni światła czy zaskoczy świat jakimiś nowinkami?

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Szok - 330kW mocy ładowania w wersji baterii 105kWh i 18min 10-80%. W BMW pewnie jeszcze trochę poczekamy na takie parametry, ale pocieszające jest że technologia Ev ma przestrzeń dla rozwoju tam gdzie ma najpoważniejsze ograniczenia.

Ja sie zastanawiam jak to możliwe ze Tesla tak się dała mocno wyprzedzić technologicznie, a Model S odświeżony niewiele poprawy technologii nie widać oprócz wstawienia silnika o mocy prawie 1MW. A podobno wg analityków forumowych jak się konkurencja do Tesli miała zbliżyc, to Tesla oddali się o lata świetlne, a tu klops. Co tam idzie nie tak @adamjttk?

Turbo S ma 2.4s do 100, prawie 1000KM z overboost i 9.9 na ćwiartkę, a do tego nawet 700km zasięgu. Tylko gdzie to wykorzystać??

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMW w przyszłym roku ma pokazać meue classe (ix3 chyba idzie na pierwszy ogień). Według ich zapowiedzi, gęstość energii ma się zwiększyć o 30 procent, 800v, 600KM. Zakładam że wartości będą zbliżone do takiego a6 czy q6 strona który ma wyjść w tym roku. To jest jakieś rok różnicy między Porsche/audi więc nie są tak bardzo do tyłu. A6 etron kombi to może być elektryczny kiler i gwóźdź do trumny dla modelu s.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, BMFun napisał(a):

Ja sie zastanawiam jak to możliwe ze Tesla tak się dała mocno wyprzedzić technologicznie, a Model S odświeżony niewiele poprawy technologii nie widać oprócz wstawienia silnika o mocy prawie 1MW. A podobno wg analityków forumowych jak się konkurencja do Tesli miała zbliżyc, to Tesla oddali się o lata świetlne, a tu klops. Co tam idzie nie tak @adamjttk?

Wszystko jest w jak najlepszym porzadku.

Jezeli chcesz miec 700km zasiegu WLTP i 2,5s do setki kupujesz Plaida za 0,5M PLN albo Taycana Turbo(S) za milion PLN.

Za dodatkowe pol miliona w Porsche dostajesz prawdziwe premium i niewatpliwy prestiz, prawdziwa personalizacje, lepsza architekture (800V) i krotszy czas ladowania.

Klienci glosuja portfelem, cieszy, bardzo cieszy mozliwosc wyboru 👍

 

Ja czekam na KM dla Kowalskiego czytaj nowa TM3P, jak toto zejdzie ponizej 3s do setki i osiagnie ~10,5s na cwiartke to imho w cenie ponizej 300k PLN bedzie to swietne value.

Szczegolnie zwroce uwage na mase (czy sie nie roztyje) i osiagi >100km/h bo to bylo pieta achillesowa obecnej TM3P a swietnie sobie z tym poradzili w Plaidzie.

Szczegolnie ze Tesla ogarnela po lifcie najwieksze bolaczki obecnej TM3 - poprawili sporo wyciszenie, poprawili komfort zawieszenia, dodali wentylacje foteli, drzwi sie w koncu zamykaja z przyjemnym odglosem i takie tam inne pierdoly 😉 

 

PS. Po tygodniu jezdzenia Toyota CHR obiecuje uczciwie mniej psioczyc na auta BMW, czlowiek nabiera perspektywy ;P:P

Edytowane przez adamjttk

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.