Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 minuty temu, BMFun napisał(a):

Nie chodzi mi o hamowanie awaryjne, tylko lecisz sobie spokojnie 140km/h, mijasz TIRa, a tu nagle jest przyhamowanie i nie pamiętam czy wyłączenie autopilota czy po tym przyhamowaniu wracał do swojej prędkości. Dla mnie to jest niedoskonałość autopilota Tesli wynikająca z polegania wyłącznie na kamerach i żaden AI tutaj wg mnie nie zmieni tego ograniczenia.

Jestem chyba strasznym pechowcem że przez 2 tygodnie jeżdżąc w Stanach zdarzyło mi się to kilkanaście razy, a znajomy z którym jechałem mówi że w Polsce jeździ Teslą od 4 lat i prawie 100tys przebiegu i ma to samo i tak samo często. Dla mnie takie zachowanie autopilota jest nieakceptowalne i to większy problem niż tunel środkowy czy elektryczna klapka.

To podobno zdarzało się na niektórych typach dróg i w tych samych miejscach. Ja miałem to zawsze na Gierkówce i nigdzie więcej. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
28 minut temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk panie znawco to gdzie się podział zasięg w tym egzemplarzu? Kola to nie tylko rozmiar felgi ale i szerokośc opon, które mogą się różnić dla słabszych wersji?

Dobra slonik, nie bede Cie juz meczyl bo Kriss ma racje, troche Cie podpuszczam niepotrzebnie.

MB ma burdel na swoich stronach w specyfikacji i to jest fakt niezaprzeczalny, ciezko sie dokopac do jakichs konkretnych specyfikacji, BMW robi to duzo lepiej, sa oficjalne dane techniczne w pdf czarno na bialym. Co do baterii 500/EQE wcale nie jestem pewny czy sa identyczne czy nie, jak cos znajdziesz konkretnego to daj znac, ulotki dealerow to slabe zrodlo informacji i tu sie chyba wszyscy zgadzamy.

Peace!

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

@adiki Jeśli poniższy wyjazd to masochizm to ok. Zobacz ile mam jeszcze zapasu przy dojeździe na Supercharger. 

 

image.png.56bb9583ea5bd64b7e05ca7b50806325.png

Byłem ostatnio na nartach. W jedną stronę zrobiłem 2 tankowania (nie tankowałem na oparach). Oto zasięg jaki mi aplikacja pokazuje przy spokojnej jeździe autostradą 120-140km/h. Nie wyobrażam sobie wydłużyć tą podróż o kolejne 2-3h i mieć wymuszonych postojów na ładowanie. Łączny czas postojów to ok. 1h nie licząc noclegu po drodze i tylko w jednym miejscu postoju na 10min tankowanie były obok ładowarki SUC i jakiś inny brand. Tylko że ja mam 1500km i nie startuję z południa Polski.

Ale fakt, trzeba przyznać że w miejscu noclegu po drodze były ładowarki Tesli oraz na miejscu w hotelu też, co poprawiłoby sytuację.

image.thumb.png.94c18290a2cd35f7f2116583651ca432.png

Ciekawy jestem relacji Słonika z podróży w Alpy elektrykiem.

Edytowane przez BMFun
Opublikowano
48 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

@adiki Jeśli poniższy wyjazd to masochizm to ok. Zobacz ile mam jeszcze zapasu przy dojeździe na Supercharger. 

 

image.png.56bb9583ea5bd64b7e05ca7b50806325.png

Ok z Wrocławia do Austrii nie wygląda tak źle ale jak już byś jechał z Rzeszowa we Włoskie Alpy to pewnie już tak kolorowo by nie było. Ten Twój planner uwzględnia warunki atmosferyczne?

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@BMFun x5 jest u teściów zarezerwowana więc mnie nie podpuszczaj 😀 ale nie powiem na wszelki wypadek kupiłem sobie coś takiego https://www.rowertour.com/p/199296/box-na-hak-thule-backspace-xt

 

@adikijest taki serwis jak a better route planner. Jak jesteś zaimteresowany jakimś modelem to polecam pobawieniem się różnymi trasami które planujesz przejeżdżać  oraz autami które Cię interesują. Ja po zabawie tym serwisem oraz obejrzeniem wielu testów różnych aut doszedłem do wniosku że realne różnice w zasięgach większości topowych marek są tak małe że czasy dojazdu nie różnią się aż tak mocno znacznie. Zapytaj się kolegi @adamjttkktory ma dwie tesle (y i 3) o dosyć sporej różnicy katalogowej zasięgu dlaczego pomimo różnicy w zasięgu jezdzi w trasy y 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Ale fakt, trzeba przyznać że w miejscu noclegu po drodze były ładowarki Tesli oraz na miejscu w hotelu też, co poprawiłoby sytuację.

Ciekawy jestem relacji Słonika z podróży w Alpy elektrykiem.

👍

Ja powiem szczerze mam za soba juz kilka tras Teslami po kilka tysiecy kilometrow i powiem uczciwie:

1. Wyjechac gdziekolwiek po Europie moge nawet za 5 min - ZERO stresu. Praktycznie wszedzie juz sa co kilkadziesiat km SC z 6-8-10-15 punktami ladowania na stacje. Doslownie ZERO stresu, wsiadam i jade za 5 minut na Gibraltar chocby. Wiem ze siec dziala, ze ladowarki sa w 99% przypadkow dostepne bez zadnych obsuw, ze jest plug&play. 

2. Wyjazd czyms innym niz Tesla i ladowanie sie na Ionity (gdzie jest duzo mniej stanowisk na stacje i czesc jest nierzadko nieczynna albo zapchana) czy nie daj boga na jakichs innych szemranych, pojedynczych ladowarkach DC ktore dzialaja jak chca (apka dziala albo i nie, konsultanci przez przez tel, inne zaklecia i czary mary) do tego nie daj boga suvem ktory zuzywa 30kWh/100 km spowodowalby u mnie dyskomfort psychiczny bo wiem ze lapie szybko nerwa i powodowaloby to zaraz jakies klotnie/spiecia podczas podrozy czyli cos czego staram sie podczas urlopu unikac.

Dlatego tez bardzo chetnie poslucham relacji slonika z wyjazdu jego EQE w Alpy, to bedzie wartosciowy content 🙂

.

Opublikowano
1 godzinę temu, adiki napisał(a):

Ok z Wrocławia do Austrii nie wygląda tak źle ale jak już byś jechał z Rzeszowa we Włoskie Alpy to pewnie już tak kolorowo by nie było. Ten Twój planner uwzględnia warunki atmosferyczne?

@adiki, Dokładnie tak jak Słonik pisał, pobaw się ABRP, tylko wybierz samochód i ustaw sobie tak zwany oczekiwany poziom baterii na przyjeździe do ładowarki Charger SOC i do miejsca dojazdu Destination SOC. Wybierz też preferowane ładowarki np. same Tesle, Ionity itp. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlaczego hybrydy tak szybko traca na wartosci?

Ano dlatego m.in:

The New VW Golf Has More Style, More Power, And More Buttons (motor1.com)

Rok temu byl lifting 3-er i hybryda 330e ma baterie 12kWh i ladowanie AC 3,6kW (w realu 2,3kW z dolaczona ladowarka) czyli ~5h ladowania z gniazdka zwyklego i ~3h z wallboksa. Zasieg ~50km. T

A tymczasem plebejski Golf hybrydowy rok pozniej ma juz 20kWh baterie i ladowanie AC 11kWh i DC 50kW czyli w domu z wallboksa naladuje sie w niecale 2h a na ladowarce DC w pol godziny (akurat zakupy w Biedrze czy wizyta w Macu)I na tym ladowaniu przejedzie ~100km a nie jak hybryda BMW ~50km.

 

Technologicznie BMW z hybrydami naprawde jest w czarnej dupie i utrata warosci bedzie gigantyczna, w Norwegii takie 5-er G30, z poczatkowego wypustu (2018-2020) z bateriami po 6-8kWh, wyposazone pod korek, chodza juz po 100k PLN, duuuzo mniej od chociazby 520d. Nawet nowa 5-er, ktora ma baterie 20kWh nie ma ladowania DC, jakim cudem, nie mam pojecia.

 

.

Opublikowano (edytowane)

Widzę że jest opcja realtime weather ale tylko w wersji premium. Obawiam się że planowanie trasy w zimie w mrozie bez tej opcji może nieść ze sobą niemiłe niespodzianki po drodze i ni jak się ma do czasów w bardziej korzystnych warunkach. No chyba że się będzie planować ładowania nie przy niskim poziomie baterii  

Edytowane przez adiki

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano
20 minut temu, adiki napisał(a):

Widzę że jest opcja realtime weather ale tylko w wersji premium. Obawiam się że planowanie trasy w zimie w mrozie bez tej opcji może nieść ze sobą niemiłe niespodzianki po drodze i ni jak się ma do czasów w bardziej korzystnych warunkach. No chyba że się będzie planować ładowania nie przy niskim poziomie baterii  

Dorzucasz 20% do zużycia i zapominasz o temacie. Pytanie ile razy w roku a może wcale pojedziesz w trasę przy -10 stopniach. Taka temperatura występuje w Polsce max 10 dni w roku 😉

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja mam z kolei zupełnie inne doświadczenia jeśli chodzi o ładowanie 😀

30 tysięcy zrobione dwoma elektrykami w niecały rok, większość na trasie a1/a2 Warszawa -Gdańsk. Ładowałem się kilkadziesiąt razy na IONITY niani razu od kiedy stosuję myk podpatrzony na filmie bjrona )docisnąć wtyczkę w momencie komunikacji) nie spotkałem się z żadnym problemem. Na trasie mam 3 punkty ładowania na samych mopach z bardzo dobra infrastrukturą. Dodatkowo jeden z nich jest w miarę blisko Warszawy a drugi Gdańska.  Dzięki temu mogę naładować się przed wjazdem do każdego z tych miast, w mieście nie martwić się już o ładowanie.  Dodatkowo dzięki 3 punktom IONITY mogę śmigać sobie ze sporą większą prędkością niż Teslę. Regularnie wyprzedzam teslakow nie omieszkajac przywitać ich szyderczym uśmiechem widząc ich niedowierzanie ze jak to ten pradozerczy amg może ich wyprzedzić. Bawią mnie też ci ktorzy próbują się ścigać do IONITY coby ktoś nie zajął im kabla kiedy  ja w tym samym czasie widzę w nawigacji auta ilość wolnych miejsc. Spotykam też czasami teslakow koczujących w samochodach na ac nawet z niektórymi pogadałem co się często kończyło zazdrosnym spojrzeniem że mój amg siorbie prąd z prędkością 2 razy większa bo aż 22ac i to w cenie nieco ponad złotówkę za kWh.

 

jak przeanalizowałem sobie trasę to co nieco ponad 100km praktycznie jest IONITY, do tego duże sieci z dużą ilością stanowisk typu allego czy fasttned. IONITY przy abo jednak wygrywa cena 0,35 euro za kwh

Opublikowano
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

A ja mam z kolei zupełnie inne doświadczenia jeśli chodzi o ładowanie 😀

30 tysięcy zrobione dwoma elektrykami w niecały rok, większość na trasie a1/a2 Warszawa -Gdańsk. Ładowałem się kilkadziesiąt razy na IONITY niani razu od kiedy stosuję myk podpatrzony na filmie bjrona )docisnąć wtyczkę w momencie komunikacji) nie spotkałem się z żadnym problemem. Na trasie mam 3 punkty ładowania na samych mopach z bardzo dobra infrastrukturą. Dodatkowo jeden z nich jest w miarę blisko Warszawy a drugi Gdańska.  Dzięki temu mogę naładować się przed wjazdem do każdego z tych miast, w mieście nie martwić się już o ładowanie.  Dodatkowo dzięki 3 punktom IONITY mogę śmigać sobie ze sporą większą prędkością niż Teslę. Regularnie wyprzedzam teslakow nie omieszkajac przywitać ich szyderczym uśmiechem widząc ich niedowierzanie ze jak to ten pradozerczy amg może ich wyprzedzić. Bawią mnie też ci ktorzy próbują się ścigać do IONITY coby ktoś nie zajął im kabla kiedy  ja w tym samym czasie widzę w nawigacji auta ilość wolnych miejsc. Spotykam też czasami teslakow koczujących w samochodach na ac nawet z niektórymi pogadałem co się często kończyło zazdrosnym spojrzeniem że mój amg siorbie prąd z prędkością 2 razy większa bo aż 22ac i to w cenie nieco ponad złotówkę za kWh.

 

jak przeanalizowałem sobie trasę to co nieco ponad 100km praktycznie jest IONITY, do tego duże sieci z dużą ilością stanowisk typu allego czy fasttned. IONITY przy abo jednak wygrywa cena 0,35 euro za kwh

Coś niesamowitego. 

Teraz wyprzedzasz Tesle a jeszcze rok temu Haliny w Zafirze. Normalnie się wzruszyłem. Przecież Tesle mają bana na Ionity i się nie ładują. Właśnie sprawdziłem swoje statystyki. Przy 50tys km ładowanie w trasie na Superchrgerach to równe 10%. Reszta to dom 🙂

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@Jack BMWto jest faktycznie niesamowite że podobno najlepsza sieć ładowarek na świecie ma tak słabo obstawione jedne z nielicznych autostrad w naszym kraju (jeden punkt oddalony o kilkumetrow od autostrady w jakis krzakach). Bana na IONITY oczywiście nie ma ale przy cenie grubo ponad 3 złote za 1kwh na IONITY bez karty producenta skutecznie odstrasza ogromna większość teslarzy. Poza tym urzekła mnie twoja historia z lądowaniem w domu. Co drugi post dogryzasz mi że moje amg ma tak mały zasięg a się jednak okazuje że tylko 10 procent ładowań to ładowania gdzieś w trasie.

 

swoja droga Elon był w tygodniu w Oświęcimiu. Teslarze na forach zastanawiają się czy miał okazję doświadczyć permanentnych kolejek na jedynym sic tesli w okolicy.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

 

swoja droga Elon był w tygodniu w Oświęcimiu. Teslarze na forach zastanawiają się czy miał okazję doświadczyć permanentnych kolejek na jedynym sic tesli w okolicy.

Czytasz forum Tesli?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nope. Zaglądam czasami na fors poswiecone samochodom elektrycznym. Pojawiają się tam także tematy związane z tesla.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tesla wrzuca niższy bieg. Musk zapowiada tani elektryk i mówi o ISIS - Bankier.pl

Tesla ewidentnie dostala zadyszki, ten rok sie szykuje "na przeczekanie", o wzrostach sprzedazy rzedu 40-50% mozna zapomniec, dobrze bedzie jak do 2M aut dobija.

Na gieldzie pewnie dzisiaj bedzie krwawa jatka 😉

Chyba Tesla/Musk sie przeliczyli troche z Cybertruckiem, trzeba bylo sie wczesniej wziac za segment C bo BYD jencow nie bierze jak widac jezeli chodzi o rozwoj.

Jestem MEGA ciekawy jak sie potoczy sytuacja z europejska motoryzacja i elektromobilnoscia, czy zaraz bedziemy widziec dodatkowe cla i protekcjonalizm czy Chinczycy/Amerykanie zaczna przejmowac zauwazalnie rynek. Co z markami popularnymi jak PSA/VW? Te firmy niczym na dzis juz nie konkuruja z chinskimi. Ilu bedzie chetnych na niemieckie premium w takiej cenie i z podobna technologia do chinskiej w dlugim okresie? Mega ciekawe czasy przed nami.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moim zdaniem w Polsce jeszcze dlugo sie nic nie zmieni. Większość nie ma żadnego parcia na elektryki. Ludzie nie wiedza jakie plusy sa tej technologii.  Dla mnie na dzisiaj technogia spalinowa to przezytek, archaizm itd. Sam nie wierze w to co piszę.  Efektywnosc elektryków jest na innej planecie. To zrozumie tylko ten co pojeździ na codzień,  a potem wsiądzie w auto spalinowe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Dla mnie na dzisiaj technogia spalinowa to przezytek, archaizm itd. Sam nie wierze w to co piszę.  Efektywnosc elektryków jest na innej planecie. To zrozumie tylko ten co pojeździ na codzień,  a potem wsiądzie w auto spalinowe.

Heh, a tyle czasu mnie tu meczyles "gdzie ta przewaga technologii" bo jej "nie widzisz" i stary Jeep robi/ma wszystko tak samo jak elektryk.

A prawda jest taka, ze jak ktos pojezdzi troche elektrykiem to po prostu nie chce wracac juz do spaliny bo widzi ze w elektryku wszystko jest prostsze, cichsze, czystsze, jakies takie nowoczesniejsze i bardziej pasujace do obecnychczasow. I wtedy te popularne 2.0 TDI wydaja sie po prostu z innej, poprzedniej epoki.

PS. Za kilka minut premiera elektrycznego Macana!

World Premiere live stream of the new Porsche Macan - Porsche Newsroom

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Tesla wrzuca niższy bieg. Musk zapowiada tani elektryk i mówi o ISIS - Bankier.pl

Tesla ewidentnie dostala zadyszki, ten rok sie szykuje "na przeczekanie", o wzrostach sprzedazy rzedu 40-50% mozna zapomniec, dobrze bedzie jak do 2M aut dobija.

Na gieldzie pewnie dzisiaj bedzie krwawa jatka 😉

Chyba Tesla/Musk sie przeliczyli troche z Cybertruckiem, trzeba bylo sie wczesniej wziac za segment C bo BYD jencow nie bierze jak widac jezeli chodzi o rozwoj.

Jestem MEGA ciekawy jak sie potoczy sytuacja z europejska motoryzacja i elektromobilnoscia, czy zaraz bedziemy widziec dodatkowe cla i protekcjonalizm czy Chinczycy/Amerykanie zaczna przejmowac zauwazalnie rynek. Co z markami popularnymi jak PSA/VW? Te firmy niczym na dzis juz nie konkuruja z chinskimi. Ilu bedzie chetnych na niemieckie premium w takiej cenie i z podobna technologia do chinskiej w dlugim okresie? Mega ciekawe czasy przed nami.

Chciałbym powiedzieć - a nie mówiłem(liśmy) 🙂 

A co do CyberTruck, to pamiętam że pisałeś że jest ponad 1mln zamówień, więc wystarczy chyba "tylko" je wyprodukować? 😉 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To tak dla równowagi przejezdzalem dzisiaj koło salonu Mercedesa i napomknąłem córce że chyba zamienię eqe na elektrycznego macana, na co córka westchnęła z niesmakiem. Ech, znowu elektryk. Kup w końcu normalny samochód który zawiezie nas na narty w normalnym czasie 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 minuty temu, słonik40 napisał(a):

To tak dla równowagi przejezdzalem dzisiaj koło salonu Mercedesa i napomknąłem córce że chyba zamienię eqe na elektrycznego macana, na co córka westchnęła z niesmakiem. Ech, znowu elektryk. Kup w końcu normalny samochód który zawiezie nas na narty w normalnym czasie 😀

A moje dzieci wiercą dziurę w głowie żeby kupić Teslę, bo tam są fajne gry 😉

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W nowej serii 5 też podobno sa już gry 😀 moja uznaje tylko jedno auto (911)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Macam turbo 3.3 s do setki, v max 260km/h do 612 km zasięgu. Je sty dobrze

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
41 minut temu, BMFun napisał(a):

A moje dzieci wiercą dziurę w głowie żeby kupić Teslę, bo tam są fajne gry 😉

Smiej sie a ja wczoraj na syna pod basenem czekalem 15 min wieczorem i ze 3 levele w Sky Force przeszedlem.

Moglem na telefonie poklikac cos czy pograc ale jakos tak na miejscu kierowcy na 15" sie przyjemnie gra 😜 

Mi tam te gry nie przeszkadzaja i uwazam ze jest to ewidentnie zaleta auta  mala bo mala ale na pewno zaleta.

Moje dzieciaki Fallout Shelter czesto wlaczaja jak bezczynnie gdzies kilka minut w aucie spedzamy i pierwsze co jak wspominam o innym aucie to marudza ze nie, ze Tesla lepsza bo ma duzy ekran i gry. Na spaliny tez maja alergie ale to chyba im piora mozgi w szkole norweskiej po prostu. Inne pokolenie juz rosnie i trzeba sie do tego przyzwyczaic.

 

12 minut temu, słonik40 napisał(a):

Macam turbo 3.3 s do setki, v max 260km/h do 612 km zasięgu. Je sty dobrze

Ciekawe jak cena, podejrzewam ze bedzie pi razy drzwi tyle co Taycan czyli wersja Turbo okolice ~700k PLN a doposazone 800-850 🙄

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
52 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Smiej sie a ja wczoraj na syna pod basenem czekalem 15 min wieczorem i ze 3 levele w Sky Force przeszedlem.

Moglem na telefonie poklikac cos czy pograc ale jakos tak na miejscu kierowcy na 15" sie przyjemnie gra 😜 

Mi tam te gry nie przeszkadzaja i uwazam ze jest to ewidentnie zaleta auta  mala bo mala ale na pewno zaleta.

Moje dzieciaki Fallout Shelter czesto wlaczaja jak bezczynnie gdzies kilka minut w aucie spedzamy i pierwsze co jak wspominam o innym aucie to marudza ze nie, ze Tesla lepsza bo ma duzy ekran i gry. Na spaliny tez maja alergie ale to chyba im piora mozgi w szkole norweskiej po prostu. Inne pokolenie juz rosnie i trzeba sie do tego przyzwyczaic.

Trend tabletyzacji wszystkiego trwa od dawna i nie ma przed tym ucieczki. I tutaj Tesla nie jest żadnym odkrywcą, a jedynie jako pierwsza wprowadziła to. My tego nie rozumiemy, ale dla dzisiejszych i przyszłych 20 latków, to może być opcja must have, dlatego się to pojawia w innych markach i ja tego nie neguję.

EDIT Macan EV już w cennikach w Niemczech. Ceny dość wysokie, ale może w standardzie mają sporo. Na rabaty prędko liczyć nie będzie można, bo mocno wyczekiwany model. Wersja Turbo bije pod każdym względem TMYP.

EDIT2: W polskim konfiguratorze też już jest. @słonik40 możesz zamawiać 🙂 

image.thumb.png.70c361ec79aa162ccaca4d51f88d3c23.png

Edytowane przez BMFun

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.