Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
32 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Jako posiadacz 2 wallboksow tesli to wedlug mnie oprogramowanie tesli leży i kwiczy jesli chodzi o destination charger. O ile w domu nie mam z wallboksem większego problemu (no poza ciasną chodzącą wtyczką), o tyle jeśli chodzi o komercyjne zastosowanie (destination charging) to jest jak dla mnie totalna lipa. Drugi wallboks mam zainstalowany w hali garażowej (brak zasięgu GSM, brak WiFi, brak możliwości instalacji wifi). Zdalne zarządzanie dostępem jest niemożliwe (jedynie co to można uruchomić ap na wallboksoe, podłączyć się bezpośrednio i zmienić autoryzację). to jeszcze nawet jak ustawię ap na telefonie gdzie złapie zasięg, wallboks się połączy to nie jest nawet w stanie poprawnie całkowitej historii ładowania wysłać. GSM też próżno szukać. Można by się spodziewać wiele więcej od podobno lidera technologii. Wystarczyło by żeby każdy wallboks miał caly czas działający ap, i każdy użytkownik z apka  tesli  mógłby sie z wallboksem połączyć. Z kolei właściciel wallboksa miałby możliwość wysłania ilości możliwych kWh do pobrania dla wybranego użytkownika. No i jeszcze wallboks wysłał by historię ładowania na telefon a ten później przesłał na serwer. Umożliwiło by to udostępnienie każdemu wybranej ilości możliwej energii do pobrania w wybranym czasie.

Komercyjne zastosowanie jest takie, ze montuje sie to najczesciej w hotelach i samo ladowanie jest najczesciej DARMOWE (czy tez wliczone w cene parkingu ktory kosztuje zwyczajowo 40-50 PLN/dobe i tak)

Korzystalem 2 razy (oba za free) i w rzeczywistosci wygladalo to tak ze za kazdym razem przychodzil pan z ochrony, otwieral kluczykiem rozdzielniczke obok, wlaczal obwod i ladowanie startowalo (przezorny zawsze ubezpieczony najwyrazniej ^^)

W ladowarce w GUI mozna ustawic ladowanie "Tesla vehicles only" wiec i tak nikt kto nie powinien sie ladowac sie nie naladuje nawet jakby bylo dostepne 24h/dobe dla wszystkich.

Takie ekskluzywne chargery AC Tesli to drobnostka (w sensie kosztow dla hotelu) a sprawiaja ze w tym roku tez odwiedze Babylon np, po prostu mily (i uzyteczny) dodatek.

 

.

Opublikowano

Adam mam do ciebie parę pytań odnośnie tesli.Mianowicie...Będę wymieniał auto swoje i żony,a że miałem okazję ostatnio trochę pojeździć tm3 perf.wywarła na mnie dużę wrażenie.Od razu chcę odpowiedzieć wszystkim tym którzy pisali o słabej jakości materiałów tesli,auto miało 130tkm czyli dokładnke tyle co moje wychuchane 440i f36.Zużycie i jakość materiałów tesli była lepsza.Auto też lepiej sięprowadzi-jak gokart.Jedynie co mnie denerwowało to brak dzwięku(u siebie mam mppsk)i przesadny minimalizm,ale chciałem spróbować elektryfikacji.Do żeczy:

1jak wygląda zużycie przy prędkości 160km/h(wolniej nie potrafię)chodzi o to czy dojadę do trójmiasta z Łodzi bez "tankowania".

2.Czy 3LR będzie wystarczająca czy lepiej poczekać na perf/plaid

3.A może lepiej model y perf.Jest teraz w fajnej cenie.Chyba 247tys.Czy takie auto łapię się pod dopłaty?

Tesla zrobiła na mnie mega wrażenie i innego auta nie rozważam.Ma być głównie do miasta.Wdalsze trasy ma bedzie x3,które nie długo wychodzi.

Z góry dzięki za pomoc.Uważam,że robisz kawał dobrej roboty.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Hej, dzieki za mile slowa.

Po pierwsze - jako ze jestesmy na forum BMW - polecam zawsze przejechac sie tez i4 M50 przed podjeciem ostatecznej decyzji n/t elektryka!

 

Co do Tesli:

1. Przy 160 km/h zuzycie TM3 LR to bedzie minimum 25-26kWh/100km, w TM3P pewnie z 28kWh/100km, przy 75kWh baterii przejedziesz wiec w LR 100-10% maks 260-270km przy tej predkosci, w TM3P okolice 230-240km.

 Wiec prosta odpowiedz brzmi - nie, nie dojedziesz przy tej predkosci bez ladowania (340km). Bedziesz musial zrobic ~15-20 min stop na SC w Ciechocinku.

Zeby sie nie zatrzymywac na SC musialbys jechac okolice ~120-130 km/h

2. Pytanie subiektywne. Jak masz 440i to podejrzewam, ze blizej Ci do modelu Perf. niz LR, ma obnizone zawieszenie, 20" kola, lepiej sie prowadzi. Ale i zasieg odrobine mniejszy niz LR (~50km). Ma tez jakies detale estetyczne typu czerwone zaciski, lotka karbonowa, alu nakladki na pedaly czego nie ma w LR. Nowa wersja Perf. bedzie tez miec fotele z lepszym trzymaniem ciala po bokach niz wersje LR.

Jezeli piszesz, ze elektryk bedzie Ci sluzyl glownie do miasta to jak dla mnie wybor pomiedzy nimi jest tylko jeden, roznica w cenie pomiedzy LR/Perf. jest smieszna imho i zal nie wybrac mocniejszej wersji i ZDECYDOWANIE bym poczekal na premiere nowego Perf., tym bardziej ze znajac zamilowanie Muska do "dopiekania" konkurencji podejrzewam ze bedzie mial osiagi lepsze niz nowa M3 G80 😉

3. Znowu - subiektywna sprawa. 247k PLN za TMYP to rozboj w bialy dzien imho, kawal auta ze swietnymi osiagami. Wychodzi lift za kilka mies (nie bedzie manetek od kierunkowskazow) ale bedzie wentylacja foteli czy lepsze wyciszenie. Tez bym poczekal przed zakupem kilka mies i wyprobowal nowa wersje chociaz 247k PLN jak za takie auto to imho mega dobra oferta. Nie bez powodu jest to obecnie najczesciej kupowane auto w Europie. Co do doplat - nie jestem kompetentna osoba, musisz sie doktoryzowac na google. Pamietaj tylko, ze wrazenia z jazdy pomiedzy TM3P a TMYP sa zgola inne, to 2 rozne auta dajace zupelnie inna frajde z jazdy (pomimo podobnych osiagow).

 

PS. Nie wiem jaki masz budzet ale w czwartek jest premiera Macana EV ze 100kWh bateria - to auto bedzie mialo na pewno swietne osiagi, swietne prowadzenie i duzy zasieg ze wzgledu na baterie --> to moze byc juz blisko do jednego, jedynego auta ktore sie bedzie rowniez nadawalo w trasy (nie bedzie potrzebne x3 spalinowe wtedy)

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

Korzystalem 2 razy (oba za free) i w rzeczywistosci wygladalo to tak ze za kazdym razem przychodzil pan z ochrony, otwieral kluczykiem rozdzielniczke obok, wlaczal obwod i ladowanie startowalo (przezorny zawsze ubezpieczony najwyrazniej ^^)

Chyba nie tego można oczekiwać od podobno wiodącej technologicznie firmy moto na rynku. Nieprawdaż?

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
12 minut temu, słonik40 napisał(a):

Chyba nie tego można oczekiwać od podobno wiodącej technologicznie firmy moto na rynku. Nieprawdaż?

To co piszesz, to antylogika.

Rownie dobrze moglbys sie czepiac, ze MB produkuje takie beznadziejne samochody, ze w Madisonie w Gdansku zakazuja im wjazdu na parking podziemny.

Czy to wina wg Ciebie Mercedesa?

Zakaz wjazdu dla aut elektrycznych. Czy ktoś pójdzie w ślady Madisona? - GDAŃSK, GDYNIA, SOPOT (trojmiasto.pl)

 

Napisalem Ci juz raz wyraznie - w GUI ladowarki ustawiasz ladowanie dla "Tesla vehicles only" i masz w 100% zastosowanie wg zalozen Tesla Destination Charging.

A to jak ktos uzywa tych ladowarek na swoim terenie nie ma nic wspolnego z sama Tesla, jest to tylko widzimisie wlasciciela.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak już to nie Teslas vehicles only bo wtedy wszystkie Teslę się naładują a Teslas authorized vehicles only. Dodatkowo trzeba być fizycznie blisko ładowarki żeby móc to ustawić. Antykogika to jest w produkcie tesli. Wallboksy są reklamowane jako destination chargers a w praktyce produktem nie można zdalnie zarządzać co jest po prostu słabe w 21 wieku. Jeśli dla Ciebie to jest normalne że ochroniarz musi latać i ręcznie włączać/wyłączać prąd to nie mam więcej pytań. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

PS. Nie wiem jaki masz budzet ale w czwartek jest premiera Macana EV ze 100kWh bateria

Macan w mocniejszej wersji to cena 500k+ raczej będzie, ale może q6 etron będzie nieco lepiej wyceniony. Generalnie macan/blizniak macana Audi oraz elektryczne a6 kombi to chyba najciekawsze auta tego roku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
31 minut temu, słonik40 napisał(a):

Jak już to nie Teslas vehicles only bo wtedy wszystkie Teslę się naładują a Teslas authorized vehicles only. Dodatkowo trzeba być fizycznie blisko ładowarki żeby móc to ustawić. Antykogika to jest w produkcie tesli. Wallboksy są reklamowane jako destination chargers a w praktyce produktem nie można zdalnie zarządzać co jest po prostu słabe w 21 wieku. Jeśli dla Ciebie to jest normalne że ochroniarz musi latać i ręcznie włączać/wyłączać prąd to nie mam więcej pytań. 

Slonik, co Ty mi probujesz udowodnic?

Jeszcze raz Ci napisze, po raz trzeci, bo NIE DOCIERA, jak grochem o sciane.

1. "Tesla Destination Charging" to wallboksy Tesli AC sluzace do ladowania Tesli w hotelach etc (nie Twoj walboks Tesli w domu!)  - jest ich na mapce Tesli cos pomiedzy 40-50k sztuk.

Ustawione powinny byc na "Only Tesla" i wtedy laduja sie na nich tylko Tesle (czyli wg zalozen Tesla Destination Charging), zadne inne auto elektryczne sie nie naladuje.

Wtedy nie potrzebny ochroniarz, nie potrzebne wylaczanie obwodu, klodki czy bog wie co jeszcze.

2. Jeszcze raz zeby Ci do glowy weszlo - zalozeniem Tesla Destination Charging jest to, zeby mogly sie tam ladowac dowolne Tesle, DOWOLNE.

3. "Authorized Teslas Only" sluzy do domowego walboksa Tesli zebys mogl ladowac tylko swoja Tesle czy Tesle tesciowej. Zeby sasiad ze swoja Tesla sie nie podlaczyl.

4. Ustawienia wszystkie BEV/wszystkie Tesle/wybrane Tesle robi sie raz przy konfiguracji, ewentualnie za kilka lat jak kupisz sobie nowa Tesle - po kiego wala mialbys to robic zdalnie? Oczekujesz ze Henio z ochrony w apce bedzie VIN do kazdej kolejnej Tesli kazdorazowo dodawal zebys mogl sie naladowac w hotelu? Czy Ty jestes chlopie powazny?

 

Wez sprzedaj te walboksy Tesli jak Ci tak wadza i kup sobie wallboksa MB, w sumie jestem zdziwiony ze przy zakupie AMG za pol banki nie dodawali jednego wallboksa gratis, musi byc z tym Mercedesem naprawde slabo finansowo juz, Tesla rozdaje te wallboksy na lewo i prawo za jakies polecenia, BMW pamietam rozdawalo te wallboksy przy zakupie i3 tak samo a w MB widze strasznie dziaduja.

 

Tutaj jest prawdziwa technologia premium MB:

wallbox-ładowarka-samochodowa (zasadaauto.pl)

"Autoryzacja dostępu jest kontrolowana za pomocą przełącznika z kluczem."

Tyle w temacie technologii.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja nic nie próbuje udowodnić. Do prywatnych zastosowań mi wystarcza ale już na nieruchomości komercyjnej (np wynajem krótkoterminowy) wygląda to słabo czego efektem np w twoim przypadku jest latający ochroniarz do skrzynki. Z tego co piszesz to wallboks Mercedesa jest lepszy bo klucz ma wbudowany i nie trzeba dodatkowej skrzynki zakładać jak w przypadku hotelu z twojego przykładu 👍 pije do tego że tak przyziemne rzeczy mogły być już dawno softem rozwiązane a dodatkowo wystawione odpowiednie api.

 

adam z tego co kojarzę ty też wallboksow za darmo nie dostałeś. Dopiero po dwóch latach naganiania na zakup dorobiłeś się własnego 😀

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Do prywatnych zastosowań mi wystarcza ale już na nieruchomości komercyjnej (np wynajem krótkoterminowy) wygląda to słabo czego efektem np w twoim przypadku jest latający ochroniarz do skrzynki.

Nie zrozumiales nadal, spoko, od czego jest forum 😉

Ochroniarz kazdorazowo wylaczal walboksa w rozdzielnicy bo "dmuchal na zimne", ot takie przesady jak "elektryki sie pala" czy "bez gwiazdy nie ma jazdy"

Rownie dobrze moglby wylaczac TV czy piekarnik w domu fizycznie (wyjmowac wtyczke z gniazda) wychodzac do pracy - nic to nie daje ale jakos tak czlowiek spokojniejszy na duchu.

Nie ma to NIC wspolnego z softem walboksa a jedynie przesadem wlasciciela.

Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Do prywatnych zastosowań mi wystarcza ale już na nieruchomości komercyjnej (np wynajem krótkoterminowy) wygląda to słabo czego efektem np w twoim przypadku jest latający ochroniarz do skrzynki.

Teraz jak o tym mysle to podejrzewam chcialbys zarabiac na swoim walboksie? 😄

W sensie przyjezdza jakis Stefan, podaje Ci VIN przez telefon (badz inny sposob uwierzytelniania ala PIN czy cos), Ty szybko dopisujesz do GUI i moze sie ladowac?

I z tego co rozumiem chcialbys to robic zdalnie, nie bedac na miejscu, minimum wysilku i kasa leci? 😜

To po co w takim razie kupowales wlaboksa Tesli, trzeba bylo poszukac jakiegos innego ktory taka opcje umozliwia, sa w ogole takie?

Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

adam z tego co kojarzę ty też wallboksow za darmo nie dostałeś. Dopiero po dwóch latach naganiania na zakup dorobiłeś się własnego 😀

Mialem lepszy bo ze znaczkiem BMW ale wstyd mi bylo nim moje plebejskie Tesle ladowac dlatego zdegradowalem 😜

PS. Nikogo na zakup Tesli nie namawiam, wrecz odradzam niektorym, mam nadzieje ze bedziesz wspieral europejska motoryzacje do konca swiata i jeden dzien dluzej 😆

 

-------------------

Apropo utraty wartosci jeszcze, ciekawy artykul norweski (mozna sobie translatorem przetlumaczyc) apropo zachowania dealera MB w Norwegii przy zakupie EQC

Mercedes-Benz EQC: The new electric car fell NOK 180,000 in one year (tv2.no)

W skrocie - rok temu wchodzil podatek od elektrykow w Norwegii na przelomie 2022/23 (VAT na wartosc auta powyzej 500k NOK) - wiec przed koncem roku bylo szalenstwo zakupowe BEV bo "bedzie drozej".

Tytulowy bohater zamowil auto 29.12.2022 bo dealer wmawial mu ze za 3 dni bedzie spora podwyzka.

Na pytanie czy czarne sa dostepne (najczesciej kupowane) dostal odpowiedz ze musza sie naszukac, ze zostalo bardzo malo etc (w miedzyczasie na stocku bylo 200-300 sztuk w kraju ^^)

Podwyzki po nowym roku zadnej nie bylo, podatek dealerzy wzieli na siebie a "efekt Tesli" spowodowal ze producenci zaczeli sie przescigac w promocjach.

I tak jak tytulowy bohater po 11 mies i 17k km przebiegu dostal oferte odkupu swojego auta za 75% ceny (przy wymianie na nowego MB w tym samym salonie) - czyli do zainkasowania 25% utraty wartosci po niecalym roku.

W miedzyczasie w ofercie dealera pojawily sie najmy dlugoterminowe w cenie niecalych ~15% utraty wartosci rocznej wiec auto roczne jest niesprzedawalne bo duzo taniej wziac nowe z salonu.

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wzięli przykład z Leona który kłamał w żywe oczy na koniec 2022, że ich sprzedaż jest ograniczona jedynie podażą a popyt mają tak duży że nie są w stanie go zaspokoić 👍

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jak się cyferki osiągowo/zasiegowe będą zgadzać to W odpowiednim czasie najprawdopodobniej zawita u mnie w garażu 👍

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

https://antyweb.pl/porsche-macan-elektryczny-100-kwh-i-612-km-mocy-premiera-2024
Technologicznie brzmi nieźle. Tesla będzie miała co kopiować 🙂 Jak to było? Tesla ucieknie o lata świetlne od konkurencji, a tutaj niespodzianka. 

Czesto to powtarzam - smutne jest to, ze fani BMW bronia sie grupa VW umniejszajac Tesli ^^

I niesamowite, ze jezeli chodzi o osiagi i technologie Tesle zestawiac trzeba z Porsche bo swieta niemiecka trojca premium - BMW, Audi, MB nie ma w ofercie w tym segmencie NIC o chocby zblizonych osiagach do TMYP 🤣

W segmencie E w sumie roznica jest jeszcze wieksza jezeli chodzi o osiagi 😲

 

Tymczasem wracajac do segmentu D SUV:

Audi - najmocniejszy q4 55 etron --> 340KM, 5,4 do setki, 180km/h vmax 

MB - najmocniejsze EQC 400 --> 408KM, 5,1s do setki, 180 km/h vmax

BMW - najmocniejsze iX3 --> 286KM, 6,8s do setki (!), 180km/h vmax

i plebejskie TMYP za 250k PLN --> 530KM, 3,7s do setki, 250 km/h vmax

 

I trzeba Porsche z Macanem AD 2024 zeby pokazac w koncu cos co ma 600KM i ~4,0s do setki.

A za kwartal lifting TMYP i pewnie dokoksuja model zdrowo..

  • Lubię to 1

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W przyszłym roku zostanie pokazane mocne ix3 na 800v. W tym czasie model y dostanie downgrade wycieraczek, kiepskie audio(jeśli będzie powtórka z rozrywki highlanda) i kilka smaczków premium. To jest właśnie smutne że podobno lider technologii poza dodaniem paseczka led, wentylacji a w zamian zabraniem kilku rzeczy coby dolary się zgadzały nie ma nic ciekawego do zaproponowania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

W przyszłym roku zostanie pokazane mocne ix3 na 800v. W tym czasie model y dostanie downgrade wycieraczek, kiepskie audio(jeśli będzie powtórka z rozrywki highlanda) i kilka smaczków premium. To jest właśnie smutne że podobno lider technologii poza dodaniem paseczka led, wentylacji a w zamian zabraniem kilku rzeczy coby dolary się zgadzały nie ma nic ciekawego do zaproponowania.

A tymczasem ludzie z pieniedzmy w portfelach kulturalnie sie nie zgadzaja:

Tesla Model Y Was Europe's Best-Selling New Car Last Year (motor1.com)

ABLVV87ik8bE_4-S5gdFmVlG4bFuNhR7ldF-H7dn

 

A slonik za miesiac bedzie jechal w Alpy swoim AMG, naladuje sie w domu z wallboksa Tesli i po drodze bedzie sie ladowal na SC Tesli (gdzies w krzakach podobno).

Znajac Twoja hipokryzje jestem na 99% pewny ze w ciagu najblizszych kilku lat kupisz jakas Tesle, mojej szydery nie bedzie konca ^^

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nie mam z tym najmniejszego problemu, że ludzie kupują elektryczny odpowiednik golfa. Nawet jakbym jechał amg to wybrałbym jednak ładowanie na ionioty (wklejałem ci alternatywna trasę, nie ma z tym żadnego problemu) chociażby z tego powodu że jest połowę tańsze (0.32 vs 0.56) a tesli raczej nie kupię bo raczej mierze w półeczkę wyżej. Tak dla twojej wiadomości mając abonament IONITY plus jest to aktualnie najtańsze ładowanie zarówno w Polsce jak i za granicą więc krzaków odwiedzać nie muszę 👍

IMG_0760.png

Edytowane przez słonik40
Opublikowano (edytowane)

Proszę zobaczyć jak działa FSD w wersji 12. Fajnie to widać w okolicach 1 minuty jak omija straż pożarną. Czekamy na zmianę przepisów w EU, która ma być w tym roku. Wszyscy zostaną mocno w tyle jeśli chodzi o autonomiczną jazdę i znowu będą gonili.

To już jest public edition. @Slonik, czy Twój obecny EQE będzie kiedyś potrafił tak jeździć ? Moja TMS zdecydowanie tak ;-). Wystarczy kliknięcie w apce o dokupienie FSD.

 

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Świetny temat wyciągnąłeś @Jac3kBMW. Jeździłem Teslą Y z Hertz po autostradach w Kalifornii i Nevadzie w dużej części na autopilocie. Moje obserwacje/wnioski po ponad 1tys km są następujące:

- co jakiś czas Tesla "widzi" jakąś przeszkodę widmo, co w kilkugodzinnej trasie zdarza się z kilka-kilkanaście razy. To jest denerwujące oraz może powodować niebezpieczną sytuację. Znajomy użytkownik Tesli od 4 lata mówi że w jego Tesli z pełnym FSD w Polsce dzieje się dokładnie tak samo. Moim zdaniem to efekt braku lidarów i poleganie wyłącznie na kamerze. W BMW system antykolizyjny podaje fałszywy alarm może raz na 2-3tys km

- czujnik "trzymania rąk" w Tesli jest dla mnie wyjątkowo upierdliwy - trzeba przeciwdziałać autopilotowi, ale nie za mocno, bo można "urwać" co powoduje wyłączenie. W BMW działa to sto razy lepiej i bazuje na czujnikach dotykowych. Widać ten efekt w pierwszej minucie filmu. Ja tutaj widzę po prostu oszczędność - Tesla wybrała tańsze rozwiązanie.

- ta uwaga dotyczy bardziej mapy niż autopilota. W ciągu 2 tygodni jazdy Teslą wyprowadziła mnie w pole - raz zapętliła na autostradzie, bo były jakieś roboty drogowe, a drugi raz doprowadziła do miejsca "Road closed". Dodam że jeżdżąc na google mapie przez Apple Car Play od kilku lat miałem z 1-2 takie sytuacje że przez zakaz ruchu/wjazdu/nieistniejącą drogą próbowała mnie poprowadzić mapa. Także wygląda jak problem nieaktualności map oraz niedoskonałej jakości aktualnej sytuacji drogowej. Na obronę Tesli dodam, że fabryczna mapa BMW też cierpi na nieaktualność map.

A jakie Wasze doświadczenia w Tesli? Pytam bez uszczypliwości, ale dlatego żeby wiedzieć jak jest.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja autopilota używam czasami w korku, w trasie wolę sam prowadzić.  

Opublikowano (edytowane)
40 minut temu, BMFun napisał(a):

Świetny temat wyciągnąłeś @Jac3kBMW. Jeździłem Teslą Y z Hertz po autostradach w Kalifornii i Nevadzie w dużej części na autopilocie. Moje obserwacje/wnioski po ponad 1tys km są następujące:

- co jakiś czas Tesla "widzi" jakąś przeszkodę widmo, co w kilkugodzinnej trasie zdarza się z kilka-kilkanaście razy. To jest denerwujące oraz może powodować niebezpieczną sytuację. Znajomy użytkownik Tesli od 4 lata mówi że w jego Tesli z pełnym FSD w Polsce dzieje się dokładnie tak samo. Moim zdaniem to efekt braku lidarów i poleganie wyłącznie na kamerze. W BMW system antykolizyjny podaje fałszywy alarm może raz na 2-3tys km

- czujnik "trzymania rąk" w Tesli jest dla mnie wyjątkowo upierdliwy - trzeba przeciwdziałać autopilotowi, ale nie za mocno, bo można "urwać" co powoduje wyłączenie. W BMW działa to sto razy lepiej i bazuje na czujnikach dotykowych. Widać ten efekt w pierwszej minucie filmu. Ja tutaj widzę po prostu oszczędność - Tesla wybrała tańsze rozwiązanie.

- ta uwaga dotyczy bardziej mapy niż autopilota. W ciągu 2 tygodni jazdy Teslą wyprowadziła mnie w pole - raz zapętliła na autostradzie, bo były jakieś roboty drogowe, a drugi raz doprowadziła do miejsca "Road closed". Dodam że jeżdżąc na google mapie przez Apple Car Play od kilku lat miałem z 1-2 takie sytuacje że przez zakaz ruchu/wjazdu/nieistniejącą drogą próbowała mnie poprowadzić mapa. Także wygląda jak problem nieaktualności map oraz niedoskonałej jakości aktualnej sytuacji drogowej. Na obronę Tesli dodam, że fabryczna mapa BMW też cierpi na nieaktualność map.

A jakie Wasze doświadczenia w Tesli? Pytam bez uszczypliwości, ale dlatego żeby wiedzieć jak jest.

Tak się dzieje w obecnej wersji. To co widzisz jest udostępnione tylko dla pracowników i wybranych użytkowników w końcowej fazie testów. Przepisali wszystko od nowa z języka C++. To jest pełny AI (machine learning). Wersja 12 to ma być nowe rozdanie jeśli chodzi o Autopilota. Zobaczymy. Narazie są bardzo dobre opinie w sieci. 

Tesla zrezygnowała z czujników ponieważ nie idzie to w parze z AI i machine learning które sobie wymyślili. To dla nich dodatkowe urządzenie do oprogramowania. Obecnie wszystko ma bazować na kamerach. 

Czekamy na pełne udostępnienie i więcej testów. 

@BMFun, tu masz więcej info, https://www.notateslaapp.com/news/1883/tesla-sets-new-standards-in-autonomy-with-fsd-beta-v12-1-2-launch

 

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Jac3kBMW klikaj i kupuj 👍🏼 a tak na poważnie tu już ze dwa lata temu byl tutaj taki co na robotaxi miał zarabiać. Coś zamilkł na wieki. To że tesla przepisała wszystko na AI to zgadza się ale poza bełkotem marketingowym w real life niewiele to wnosi. Wszystkie agencje dot bezpieczeństwa wymagają min 2 niezależnych systemów kontrolujących jazdę a w tesli masz tylko kamery które nieraz ze widzą widma, to jak to kamery są mocno wrażliwe na wrunki zewnętrzne (słabe światło, oślepianie, deszcze, mgła). Efekt mamy taki że w tesli do dzisiaj niepoprawnie działają wycieraczki a żeby włączyć „autopilota” muszą być uruchomione światła adaptacyjne które działają kiepsko, włączają się randomowo i oślepiają kierowców (obejzyj sobie chociażby ostatni test bjorna highlanda). Dodatkowo hardware kamer się też mocno zmienia, przy AI jest jego kolejna wersja więc raczej jak klik mięsa kup teraz to dostaniesz stary shit.

 

tymczasem „autopilot” Mercedesa został legalnie dopuszczony do użytku w niektórych miejscach w USA oraz Niemczech. Używam go regularnie na autostradzie i o ile zmiana pasa działa tak sobie (czasami nie działa) o tyle jazda po ustalonym pasie jest wręcz fenomenalna. Ostatnio leciałem z Gdańska na „autopilocie” jakieś ze 130km/h w śnieżyce przeplatana z ulewą, ja mało co widziałem ale samochód jechał jak po sznurku. Nic więcej mi nie potrzeba. Poza tym nie pamiętam czy tesla to ma ale zarówno BMW jak i Mercedes nawet jak. IE jadę na autopilocie to jak się zagapię w ekran (co czasami mi się zdarza) to samochód delikatnie skoryguje mi tor jazdy. Przyznam się bez bicia że już mi to kilkukrotnie tyłek uratowało. W sumie to nic więcej mi nie potrzeba jeśli chodzi o autonomiczną jadę, no może tego żeby samochód nie darł ryja żebym ręce na kierownicy trzymał. Ale na to też znalazłem sposób. Opuszczam kierownicę maksymalnie w dół na autostradzie żeby praktycznie leżała mi na kolanach? Trzymając tam ręce lekko ją smyram w czasie jazdy 😀

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, słonik40 napisał(a):

@Jac3kBMW klikaj i kupuj 👍🏼 a tak na poważnie tu już ze dwa lata temu byl tutaj taki co na robotaxi miał zarabiać. Coś zamilkł na wieki. To że tesla przepisała wszystko na AI to zgadza się ale poza bełkotem marketingowym w real life niewiele to wnosi. Wszystkie agencje dot bezpieczeństwa wymagają min 2 niezależnych systemów kontrolujących jazdę a w tesli masz tylko kamery które nieraz ze widzą widma, to jak to kamery są mocno wrażliwe na wrunki zewnętrzne (słabe światło, oślepianie, deszcze, mgła). Efekt mamy taki że w tesli do dzisiaj niepoprawnie działają wycieraczki a żeby włączyć „autopilota” muszą być uruchomione światła adaptacyjne które działają kiepsko, włączają się randomowo i oślepiają kierowców (obejzyj sobie chociażby ostatni test bjorna highlanda). Dodatkowo hardware kamer się też mocno zmienia, przy AI jest jego kolejna wersja więc raczej jak klik mięsa kup teraz to dostaniesz stary shit.

 

tymczasem „autopilot” Mercedesa został legalnie dopuszczony do użytku w niektórych miejscach w USA oraz Niemczech. Używam go regularnie na autostradzie i o ile zmiana pasa działa tak sobie (czasami nie działa) o tyle jazda po ustalonym pasie jest wręcz fenomenalna. Ostatnio leciałem z Gdańska na „autopilocie” jakieś ze 130km/h w śnieżyce przeplatana z ulewą, ja mało co widziałem ale samochód jechał jak po sznurku. Nic więcej mi nie potrzeba. Poza tym nie pamiętam czy tesla to ma ale zarówno BMW jak i Mercedes nawet jak. IE jadę na autopilocie to jak się zagapię w ekran (co czasami mi się zdarza) to samochód delikatnie skoryguje mi tor jazdy. Przyznam się bez bicia że już mi to kilkukrotnie tyłek uratowało. W sumie to nic więcej mi nie potrzeba jeśli chodzi o autonomiczną jadę, no może tego żeby samochód nie darł ryja żebym ręce na kierownicy trzymał. Ale na to też znalazłem sposób. Opuszczam kierownicę maksymalnie w dół na autostradzie żeby praktycznie leżała mi na kolanach? Trzymając tam ręce lekko ją smyram w czasie jazdy 😀

Super, cieszę się, że jesteś zadowolony z autopilota w Mercedesie. W Tesli mówimy o pełnej jeździe autonomicznej w mieście a nie autopilocie.

Czasami trzeba zrobić trzy kroki do tyłu żeby pobiec 10 do przodu. Zobaczymy po dostosowaniu przepisów w EU jak to będzie działało. 

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Jac3kBMW pełna zgoda, czasami lepiej soft napisać od początku niż pudrować trupa. Niestety ale dopadł Ciebie syndrom teslarza, wierzysz w obietnicę kłamcy a malo trzymasz się faktów. Poza tym że Elon tysiące razy już obiecywał i nic z tego nie wyszło to kubeczek zimnej wody

Cytat

Przeczytaj dokładnie jak będzie wygląda sprzed pod nową wersję autopilota ai, a później daj znac ile z tego masz w aktualnym aucie 😀

Opublikowano (edytowane)
32 minuty temu, słonik40 napisał(a):

@Jac3kBMW pełna zgoda, czasami lepiej soft napisać od początku niż pudrować trupa. Niestety ale dopadł Ciebie syndrom teslarza, wierzysz w obietnicę kłamcy a malo trzymasz się faktów. Poza tym że Elon tysiące razy już obiecywał i nic z tego nie wyszło to kubeczek zimnej wody

Przeczytaj dokładnie jak będzie wygląda sprzed pod nową wersję autopilota ai, a później daj znac ile z tego masz w aktualnym aucie 😀

Akurat ja nie kupiłem Tesli dla FSD a autopilot obecnie działa super. Z TMS też jestem bardzo zadowolony. Nawet jak miałbym teraz wydać 400tyś na samochód to nie miałbym czego kupić ponieważ nic lepszego nie ma na rynku.

Może tak napiszę, pewnie wersje EQE są trochę lepszymi samochodami ogólnie ze względu na doświadczenie i długą obecność na rynku. Natomiast ja wybierając samochód elektryczny chciałem najlepszego elektryka jaki jest na rynku i takim jest zdecydowanie TMS jeśli chodzi o software, baterie, zasięg, infrastrukturę ładowania i ogólnie zastosowaną technologię nie ma obecnie nic lepszego na polskim rynku. Do tego dochodzi długa gwarancja oraz brak serwisów. 

Elon obiecuje to fakt ale to jest marzyciel i on wierzy w to co mówi, Czasami zajmuje mu to więcej czasu. Robi rzeczy, których nie zrobił nikt przed nim. Zobacz powracające rakiety. 

Z drugiej strony marki premium maję dużo bardziej zaawansowany proces robienia klientów w jajo, patrz serwis, proces sprzedaży, celowe postarzanie komponentów, marketing budujący ego potencjanego klienta, lichwiarskie usługi finansowe, itp. Doszli w tym procesie do perfekcji i niektórzy klienci np. Mercedesa tego nie zauważają 😉 

Przykładem mogą tu być wersje AMG EQE gdzie np EQE 500 jest dużo lepszym samochodem elektrycznym niż z mniejszą baterią i zasięgiem wersje AMG. Ale klient kupi przecież znaczek AMG. Przykład:

Gościu pojechałby mocniej po tym AMG ale następnym razem nie dostałby Mercedesa do testu. Tak wyglądają zresztą wszystkie testy na Youtube. Za krytykę przecież dostają bany na testy i nie dostają zaproszeń na premiery. Każdy jeden to youtube biznesmen pociskający kity. 

 

 

Edytowane przez Jac3kBMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.