Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Cytat

Czyli mam ~200k PLN, nie kupie srednio wyposazonego Enyaqa czy ID3 tylko kupie gole iX1.

Twoja logika jest z dupy. Nie rozważałem enyaqa, nie jest to samochód który bym chciał miec  i nie kupiłem BMW zamiast enyaqa także BMW nikomu klienta nie podebrało. Wręcz przeciwnie jak wszedłem na pewien pułap to poniżej niego jest ciężka zejść bo jak wsiadam do takiej tesli/enyaqa czy innego wynalazku to te plastikowe wnętrza (w tesli na siedzeniach i kierownicy) zbierają mnie na wymioty, dużo lepiej czuję się w ix1, niż w tej biedzie od elona. Bieda kierownica z dwoma rolkami które za każdym razem służą do czego innego nie ma nic wspólnego z ergonomia ani wygodą użytkowania, brak centralnego ekranu to permanentny zez a najbardziej bawi mnie fakt że wszystkich klientów tesli Elon wydymal żeby konkurować z takimi tuzami jak golf czy dacia serwując taką biedę w środku a większość z nich jeszcze się z tego cieszy i udaje że to jest super fajne ii nowoczesne., niektórym się nawet wydaje że to premium. Ale @adamjttknie martw się, troszkę go liźniesz jak kupisz kolejną Teslę bo zamiast kierunkowskazów dostaniesz paski led
 

porównanie ceny golfa z seria jeden pozostawię bez komentarza bo bladego pojęcia nie masz ani o kupnie nowego BMW ani golfa ale już się przyzwyczaiłem że cię tak mocno cztery litery pieką że dzień bez naplucia na prawdziwe premium to dla ciebie stracony dzień 👍 poużywaj sobie jeszcze może poczujesz się lepiej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
48 minut temu, słonik40 napisał(a):

Twoja logika jest z dupy. Nie rozważałem enyaqa, nie jest to samochód który bym chciał miec  i nie kupiłem BMW zamiast enyaqa także BMW nikomu klienta nie podebrało. Wręcz przeciwnie jak wszedłem na pewien pułap to poniżej niego jest ciężka zejść bo jak wsiadam do takiej tesli/enyaqa czy innego wynalazku to te plastikowe wnętrza (w tesli na siedzeniach i kierownicy) zbierają mnie na wymioty, dużo lepiej czuję się w ix1, niż w tej biedzie od elona.

Dlatego nazywam Cie czlowiek-metka 🙂

Ty naprawde myslisz, ze bieda absolutny golas segmentu C jest jakims "pulapem" poprzez aklamacje bo ma znaczek BMW ^^

A w realu to jest auto z przecietnymi na tle konkurencji osiagami, na 17" balonach, w srodku bieda az oczy pieka, plastiki twarde jak skorupa, brakuje 3/4 wyposazenia ktore jest dostepne u popularnych producentow juz nie wspominajac o producentach premium. W tym Twoim konkretnym egzemplarzu szczerze nie potrafilbym wymienic 3 rzeczy premium na tle popularnej konkurencji typu Kia czy VW 😮

Zeby to auto mialo jakikolwiek sens to trzeba w nie wrzucic 50-60-70k PLN bo inaczej jezdzi sie wyrobem samochodo-podobnym, BMW w sumie o tym dobrze wie dlatego w wiekszosci rozwinietych krajow nie mozna w ogole dostac takich golasow bo psuja po prostu renome firmie (nie zakladaja nawet chyba, ze ktos moze nie dokupic chocby za 10-20% ceny wyposazenia)

I musze sie przyznac do malego bledu, ludzie sa tak slepo zapatrzeni na metki, ze BMW moze chyba bez obawy ogolacac i degradowac dalej swoje auta do kosci a mimo wszystko wielu ludzi bedzie nadal uwazalo, ze kupuje "premium" i nazywalo to "pewnym pulapem", majsterszczyk PRowcow 🙂

 

-----------------------

Przyjrzalem sie tym wysmiewanym "zdegradowanym" przyciskom w i5 do otwierania szyb:

W poprzedniej generacji BMW:

segment C, np iX1 -- przyciski byly podstawowe, ot kawalek taniego plastiku bez fajerwerkow, zadnych detali finezji, przetloczen etc

629_1414963907.jpg

 

segment E, np 5-er - przyciski wygladaly sporo lepiej, powierzchnia przycisku odlewana w 2 plaszczyznach, bogatsza w detale, pomiedzy rzedami aluminiowa ekskluzywna listwa, mozna bylo dokupic tez opcje "galwanizowane" ktore w 7-er byly w standardzie (cala reszta panelu w 7-er byla identyczna jak w 5-er)

247_2030411615.jpg

 

Obecna generacja aut - panel przyciskow w iX1 (segment C) jest identyczny jak w i5 (segment E) 🫤

iX1:

685_971788207.jpg

 

i5:

590_514821622.jpg

Dopiero w 7-er wyglada to inaczej, bardziej luksusowo:

444_741446099.jpg

 

 

Ktos moze powiedziec - ee tam, to tylko przyciski, "nic sie nie stalo" - ale pomiedzy 5-er a iX1 sa 2 segmenty roznicy, kierowane sa do zupelnie roznego klienta, takich innych "pierdol" ktore BMW zdegradowalo w segmencie E sa dziesiatki, a to tylko to co widac golym okiem. Z kazda taka zdegradowana pierdola ulatuje poczucie obcowania z ekskluzywnym produktem. Wyglada to tak jakby BMW zdegradowalo segment E od obecnej generacji i zostawilo prawdziwe premium na 7-er, segment F.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja z kolei uważam Ciebie za kogoś marzącego o metce. Kupiłeś auto bez licznika, łatwej możliwości ustawienia wycieraczek, bez jakiegokolwiek oświetlenia na zewnątrz, hoker nie głośne w środku i z prymitywnym zawieszeniem i ceratka na siedzeniu. Na oocieszeniemlez dostałeś możliwość otworzenia auta komórka, kilka głośniczków więcej abyś mógł zagłuszyć uliczny hałas i 4 matki grzewcze na siedzenia żeby ci tyłeczek w zimę do ceratki nie przymarzł a nabijasz się w tym samym czasie ze moje ix1 to golas.
 

Tak z nudów pobawiłem się a better route planner. Trasa statystycznego,Polaka na narty (Gdańsk-Alpy), ta sama trasa, te same ustawienia, poniżej wyniki i „premium” infrastruktury tesli.

1. tesla model s long range na balonach 19: 15h, 42 minuty

2. najnowsze dziecko, tesla model 3 long range na balonach 18 Aero: 16h 47 minut

3. Tesla model y long range: 18 godzin, 53 minuty

4. Mercedes Eqe 53 amg (mniejszych jak 21 cali włożyć nie nada): 16h, 35 minut

 

trasa przez 4 kraje (Polska, Niemcy, Austria i Włochy). Gdzie jest przewaga? Gdzi

IMG_0758.png

IMG_0756.png

IMG_0755.png

IMG_0758.png

IMG_0757.png

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Ja z kolei uważam Ciebie za kogoś marzącego o metce. Kupiłeś auto bez licznika, łatwej możliwości ustawienia wycieraczek, bez jakiegokolwiek oświetlenia na zewnątrz, hoker nie głośne w środku i z prymitywnym zawieszeniem i ceratka na siedzeniu.

Slonik, ja moj bolid kupilem bo ma 3,5s do setki i GENIALNE zawieszenie, reszta to tylko mile dodatki 💪

15 godzin temu, słonik40 napisał(a):

trasa przez 4 kraje (Polska, Niemcy, Austria i Włochy). Gdzie jest przewaga? Gdzi

IMG_0758.png

Wsiadaj i jedz, zdasz relacje praktyczna a nie ze strony www 💪

Pierwszy stop na jakims Greenwayu w jakims CH w Bydgoszczy, trafisz w piatkowe popoludnie, bedziesz tam wjezdzal i wyjezdzal przez pol godziny a na miejscu sie okaze ze ladowarka nie dziala albo akurat ktos laduje plugina przez najblizsze 2h i sie zesrasz na kolorowo 😄

4 ostatnie stopy to ladowarki Tesli, ot jak wyglada w praktyce siec Ionity (MB jest wspolwlascicielem) i jezdzenie Mercedesem po Europie, premium pelna geba 😄 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttkmoze kiedyś dorośniesz do uczciwej dyskusji bo wydaje mi się że jesteś wystarczająco inteligentny i piszesz głupoty specjalnie. Z tesla nie jest lepiej bo ładowarka jest w centrum poznania i będzie ten sam problem co z ładowarką w Bydgoszczy. Poza tym wydaje mi się że a better route planner tsk poprowadził ponieważ start podróży był wieczorem, więc w nocy nie będzie ani korków ani zajętości. Niestety okolice Bydgoszczy to dziura ładowarkowa. Poza tym to tylko pokazuje tą “ekskluzywność” ładowarek tesli ale jak chcesz to proszę. Masz screeny poniżej z ładowaniem tylko na ionity i bez preferencji. Czas jest dłuższy od wczorajszego bo tym razem jazda w dzień więc nie porównuj do wczorajszych czasów a jedynie te załączone. Na screenach widać jak na dłoni że ładowanie na ionity nie wydłuża czasu, wręcz go skraca ale kawałek drogi trzeba nadrobić.

IMG_0761.png

IMG_0760.png

Edytowane przez słonik40
Opublikowano (edytowane)

Przymusowe postoje co 200 km i po niespełna 1,5h jazdy???

Ups czym innym nas tu karmili od 4 lat😅

Średnia prędkość jazdy ok 90 km/h po autostradach, fiu fiu to jest przyszłość🤣

Edytowane przez klakierek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@klakierek na każdym postoju żłopiesz litr kawy, to za godzinę goni cię do kibelka. Jak wrócisz z wakacji to pochwalisz się że przerwa była tylko na kawusię i siku 👍

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, klakierek napisał(a):

Przymusowe postoje co 200 km i po niespełna 1,5h jazdy???

Ups czym innym nas tu karmili od 4 lat😅

Średnia prędkość jazdy ok 90 km/h po autostradach, fiu fiu to jest przyszłość🤣

To tak z ciekawości wyjazd na narty i Chorwacja, są to miejsca w które często jeżdzę. Dorzuciłem też dojazd do jednego z moich klientów w DE. Sami oceńcie czy jest to problematyczne. Oczywiście samochód TMS LR. Mieszkam na południu polski więc każdy kierunek na południe i zachód mam fajnie obstawiony Superchargerami, które według Slonika nie są żadną zaletą Tesli. Ja tylko ładuje się w trasie na Superchrgerach lub hotelach. Nawet jadąc z południa nad morze mam fajne ładowanie na Superchargerach lub ewentualnie Ionity. Czyli jadąc nad morze z południa ładowanie to jeden postój i 30 minut. 

Slonik, widzę, że Twój hejt przerzucił się z elektryków na Tesle. Kup sobie w końcu Tesle i skończy się Twoje hejtowanie 😉 

Zobaczcie, że praktycznie na każdym ładowaniu mam jeszcze spory zapas. Na każdej z poniższych tras mijam kilka Superchargerow. Np. przed Wiedniem mam jeszcze Olomuniec, Brno, Poysdorf. Wszystkie na trasie. 

IMG_D0D3E773E509-1.thumb.jpeg.c45bc97e68ebccff2146326f0406d49c.jpegIMG_1880.thumb.PNG.b4b3259c1d00d24cf52331dea1b7e63d.PNGIMG_F4D254FB1A01-1.thumb.jpeg.ef5e2ebdfbc126de099060b5dcc899af.jpeg

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Jack BMW trasa 600-800 kilometrów dramatycznie zmniejsza ilość ładowań. Na moich screenach też była tesla model s long range na kołach 19. Jazda praktycznie w każdym aucie taka sama. Jak zestawisz swoją trasę z takim Eqe to wyjdzie bardzo podobnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
41 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

Slonik, widzę, że Twój hejt przerzucił się z elektryków na Tesle. Kup sobie w końcu Tesle i skończy się Twoje hejtowanie 😉

haha, ot clue obecnosci slonika w tym watku 😁

Najpierw plucie na Tesle i elektryki, pozniej kupono 2xelektrykow i pozostalo tylko plucie na Tesle niestety.

slonik, obiecaj nam tu ze nie kupisz nigdy Tesli bo zrobi sie nudno w watku.

Ale jak juz widze, ze screeny z ABRP i EQE sie pojawiaja znaczy sie, ze plan "pozycze auto spalinowe od tescia jak bede jechal na narty" juz jest nieaktualny ^^

A ile to sie czlowiek nasluchal o hotdogach, o 10 stopach po drodze i siku na krzywy, o placzacych dzieciach czy przelotowej 160 km/h bo inaczej zona marudzi ^^

@słonik40 czekam na relacje z tej trasy w Alpy, pamietaj ze jak sie jezdzi SUV AMG z gwiazda to dozwolone stopy sa tylko w porzadnych, ekskluzywnych restauracjach nie tam jakies podrabiane ladowarki Tesli "w krzakach" :D:D

41 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

IMG_D0D3E773E509-1.thumb.jpeg.c45bc97e68ebccff2146326f0406d49c.jpegIMG_1880.thumb.PNG.b4b3259c1d00d24cf52331dea1b7e63d.PNGIMG_F4D254FB1A01-1.thumb.jpeg.ef5e2ebdfbc126de099060b5dcc899af.jpeg

Wszystkie te trasy wygladaja rewelacyjnie i podobnie do ICE, tzn przy takich odleglosciach 2-3 stopy po 20-30 min na rozprostowanie nog i jakas przekaske to zadna ujma i tak jak klepie tu od lat - na dzisiaj jezdzenie BEV to praktycznie zadne wyrzeczenie w porownaniu do ICE przy dobrej sieci SC/Ionity. Nawet te 1500km i 6 stopow to zaden deal breaker, ja za miesiac w ferie zimowe biore TMY (z raptem 75kWh bateria) i zwiedze Tropikalna wyspe pod Berlinem, Babylon w Czechach, Tatralandie w Slowacji czy Terma Banie w Bialce i mam w nosie auta spalinowe, korona mi z glowy nie spadnie ze bede jechal 130km/h zamiast 150 km/h raz czy dwa razy w roku.

 

.

Opublikowano
12 minut temu, adamjttk napisał(a):

haha, ot clue obecnosci slonika w tym watku 😁

Najpierw plucie na Tesle i elektryki, pozniej kupono 2xelektrykow i pozostalo tylko plucie na Tesle niestety.

slonik, obiecaj nam tu ze nie kupisz nigdy Tesli bo zrobi sie nudno w watku.

Ale jak juz widze, ze screeny z ABRP i EQE sie pojawiaja znaczy sie, ze plan "pozycze auto spalinowe od tescia jak bede jechal na narty" juz jest nieaktualny ^^

A ile to sie czlowiek nasluchal o hotdogach, o 10 stopach po drodze i siku na krzywy, o placzacych dzieciach czy przelotowej 160 km/h bo inaczej zona marudzi ^^

@słonik40 czekam na relacje z tej trasy w Alpy, pamietaj ze jak sie jezdzi SUV AMG z gwiazda to dozwolone stopy sa tylko w porzadnych, ekskluzywnych restauracjach nie tam jakies podrabiane ladowarki Tesli "w krzakach" :D:D

Wszystkie te trasy wygladaja rewelacyjnie i podobnie do ICE, tzn przy takich odleglosciach 2-3 stopy po 20-30 min na rozprostowanie nog i jakas przekaske to zadna ujma i tak jak klepie tu od lat - na dzisiaj jezdzenie BEV to praktycznie zadne wyrzeczenie w porownaniu do ICE przy dobrej sieci SC/Ionity. Nawet te 1500km i 6 stopow to zaden deal breaker, ja za miesiac w ferie zimowe biore TMY (z raptem 75kWh bateria) i zwiedze Tropikalna wyspe pod Berlinem, Babylon w Czechach, Tatralandie w Slowacji czy Terma Banie w Bialce i mam w nosie auta spalinowe, korona mi z glowy nie spadnie ze bede jechal 130km/h zamiast 150 km/h raz czy dwa razy w roku.

 

No ale jednak jak jedziesz te 160 vs 120 to jest 1/3 szybciej zakładając tyle samo stopów na długiej trasie zrobi się różnica nawet kilku godzinna. 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 minutę temu, adiki napisał(a):

No ale jednak jak jedziesz te 160 vs 120 to jest 1/3 szybciej zakładając tyle samo stopów na długiej trasie zrobi się różnica nawet kilku godzinna. 

Masz racje. Tylko co z tego?

Mam tydzien wolnego, robie objazdowke z dzieciakami, nie jade od strzalu 1500km czy wiecej i to 160km/h, kto tak w ogole robi poza jakimis hardcorowymi "swirami"? Z dziecmi? Na wakacjach?

Gdybym mial VANA i robil zawodowo kursy Warszawa-Frankfurt to bym Ci pierwszy przyznal racje i powiedziel "elektryki to gowno nie nadajace sie poki co do jezdzenia".

Ale prywatnie? Czesto stopy sa w miejscach gdzie mozna dojechac na 10% baterii, podlaczyc sie i naladowac i wieczorem czy nastepnego dnia jechac dalej majac znowu 100%

 

Babylon (frikowe ladowanie na Tesla Destination Charging AC):

53055108520_1972edeb53_o.jpg

Energylandia:

53055108535_0e4429b217_o.jpg

Suntago:

53054730626_eb158ed29d_o.jpg

 

Te miejsca dla aut elektrycznych sa bardzo czesto tuz pod sama glowna brama wejsciowa co jest dodatkowa zaleta.

 

I kolejna rzecz - ludzie kojarza ladowarki Tesli tylko z Superchargerami DC.

A Tesla ma olbrzymia siec szybkich i darmowych ladowarek AC (Tesla Destination Charging), w Polsce oczywiscie to raczkuje ale ogolnie tego jest ponad 40.000 punktow (!)

Czyli po noclegu mozemy znowu wyruszac w dalsza trase majac 100% baterii, swietna sprawa.

https://www.tesla.com/en_eu/destination-charging

ABLVV879mB-00TWkrAQFnMascGODzNc7bM8-Uvto

 

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Słonik nie oglądaj tego. Gość powiedział,  że nie odda Tesli za żadne inne auto, nawet za BMW i4 bez dopłaty...

 

Edytowane przez Kriss33
Opublikowano

Może mieć to np takie znaczenie że ICE zrobisz Chorwację w jeden dzień zmieniając się z żoną a już BEV będziesz robił nocleg na trasie. Ja osobiście wolne spędzić jeden dzień więcej na wakacjach w ciepłych miejscach niż gdzieś na trasie 😉

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33filmy tego gościa to jak masz ochotę to sam oglądaj sobie Pamiętam jak wklejałeś jego film o Eqe z przejażdżki na siedzeniu pasażera 😂😂kolejny pseudo znafva motoryzacji na codzień jeżdżący zapewne 20 letnim golfem i próbującym zarobić parę groszy w internecie. Zenua i szkoda mojego czasu na takich paprakow.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Prowadzący ten kanał mnie akurat nie obchodzi. On chyba nie jechał szybciej niż 120 w życiu i tylko komfortu szuka...

Czasem oglądam co ludzie mają do powiedzenia o swoich autach. Tyle. 

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tyle że wiesz że co ludzi to opinii. Można  takimi filmami toczyć zapasy w błocie przez wiele lat przebijając się kto o jakim aucie powiedział gorzej:.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiem, wiem, na forum jest bardzo wiele "ciekawych opinii". Najciekawsze zawsze są od tych co nie są właścicielami danych pojazdów. Przez wiele lat najwięcej do powiedzenia o BMW mieli Ci co nigdy BMW nie mieli. Teraz historia się powtarza, tylko dotyczy innej marki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

No nie. Nadal znajdują się tu osoby plujące na BMW których nie mieli. To że ktoś kiedyś miał BMW to się nie liczy bo BMW sprzed 20 lat a dzisiaj to dwa różne auta.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

20 lat temu to E60 wyszło 🙂 a przecież wiadomo, że pijesz do Adama, który miał F11 10 lat temu 🙂 niech sobie każdy pisze co uważa o autach, byle nie robić wycieczek osobistych. Kwestia jest odbiorcy, czy można polegać na opiniach kogoś kto się chwile przejechal, bądź wcale nie widział na żywo to indywidualna ocena każdego. No i każdy czego innego szuka w samochodzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
40 minut temu, słonik40 napisał(a):

To że ktoś kiedyś miał BMW to się nie liczy bo BMW sprzed 20 lat a dzisiaj to dwa różne auta.

Ciezko sie nie zgodzic 👍

20 lat temu mielismy E60 z 2004 roku

Mialo np:

- aluminowe listwy ozdobne, siatki w fotelach, lamane komforty, poduszki pod kark:

960_1688814273.jpg

- 20 lat temu montowali nawet ogrzewane fotele z tylu, 20 lat minelo a ja znam takich co nie maja ogrzewanych foteli nawet z przodu (personalizacja im za mocno weszla :P) bo opiekun im powiedzial ze dokupia sobie w abonamencie ale na forum dowiedzieli sie, ze sie jednak nie da a tylek marznie  🤣

229_689675446.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Cytat

Tesla ma olbrzymia siec szybkich i darmowych ladowarek AC (Tesla Destination Charging), w Polsce oczywiscie to raczkuje ale ogolnie tego jest ponad 40.000 punktow (!)

Jako posiadacz 2 wallboksow tesli to wedlug mnie oprogramowanie tesli leży i kwiczy jesli chodzi o destination charger. O ile w domu nie mam z wallboksem większego problemu (no poza ciasną chodzącą wtyczką), o tyle jeśli chodzi o komercyjne zastosowanie (destination charging) to jest jak dla mnie totalna lipa. Drugi wallboks mam zainstalowany w hali garażowej (brak zasięgu GSM, brak WiFi, brak możliwości instalacji wifi). Zdalne zarządzanie dostępem jest niemożliwe (jedynie co to można uruchomić ap na wallboksoe, podłączyć się bezpośrednio i zmienić autoryzację). to jeszcze nawet jak ustawię ap na telefonie gdzie złapie zasięg, wallboks się połączy to nie jest nawet w stanie poprawnie całkowitej historii ładowania wysłać. GSM też próżno szukać. Można by się spodziewać wiele więcej od podobno lidera technologii. Wystarczyło by żeby każdy wallboks miał caly czas działający ap, i każdy użytkownik z apka  tesli  mógłby sie z wallboksem połączyć. Z kolei właściciel wallboksa miałby możliwość wysłania ilości możliwych kWh do pobrania dla wybranego użytkownika. No i jeszcze wallboks wysłał by historię ładowania na telefon a ten później przesłał na serwer. Umożliwiło by to udostępnienie każdemu wybranej ilości możliwej energii do pobrania w wybranym czasie. 
 

Cytat

Mialo np

Mialo tez czujniki parkowania, ekran centralny, czujnik deszczu, dźwignie wycieraczek, dźwignie kierunkowskazów i wiele wiele innych przydatnych gadżetów których w tesli próżno szukać 👍🏼

Edytowane przez słonik40

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.