Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/bmw-sales-up-103-q4-2024-01-09/

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0438999EN/a-successful-2023:-bmw-group-posts-record-sales-meets-ambitious-e-mobility-growth-targets

Strzeliło 2.5M i to bez obniżek cen. Jak to @adamjttk było? Kierunek 1.5M za 10 lat? Tesla rośnie kosztem BMW. Pewnie dlatego wzrost Bev w BMW to ok 75% r/r mając same “upośledzone” pojazdy (376tys)

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@BMFun - nie negujesz moich postow, negujesz posty ludzi ktorzy tu pisali od 4 lat n/t elektrykow jedynie.
Przypomne Ci - gdy zaczynalem ten watek byl 2020r, BMW sie zarzekalo, ze elektryki sa autami ulomnymi, ze nikt ich nie chce kupowac a w ofercie mieli jedynie i3, ktore wyglada jak wyglada, a bylo na rynku od 7 lat, mialo zasiegu 200km.
Owczesni decydenci BMW jeszcze 4 lata temu pluli na elektryki jak sie tylko dalo i mowili ze mogli by zalac nimi rynek ale nikt ich NIE CHCE dlatego ich nie oferuja. I ze beda w zamian klepac swoje auta spalinowe do konca swiata i jeden dzien dluzej.

Fakty:
1. BMW zalalo swoimi elektrykami wszystkie segmenty, ludzie je kupuja wiec to tylko potwierdza moje narzekanie na ich polityke 4 lata temu w tym watku, mylili sie i zaspali.
2. Elektryki na dzisiaj sa popularniejsze w Europie od diesli, to tylko potwierdza moje tezy n/t elektrykow w tym watku pomimo pier*&^^ ludzi o wyjazdach od strzalu do Chorwacji
3. Tesla przez te 4 lata wyrosla na motoryzacyjnego GIGANTA ktory w tym roku ma szanse przegonic wolumenowo sprzedaz BMW, kapitalizacja firmy jest 10x wieksza, sprawdz gdzie byli 4 lata temu jak zaczynalem ten watek
4. Elektryki BMW sa w wiekszosci uposledzone i robione na kolanie zeby bylo co sprzedawac i nie placic kar za emisje a mimo to ludzie I TAK JE KUPUJA kosztem ich aut spalinowych - to tylko swiadczy o tym jak bardzo decydenci sie mylili, gdyby nie gadali o wodorze, o solid state, hybrydach gorszych od Skody i innych mrzonkach i skupili sie wiele lat temu na dedykowanych platformach elektrycznych to dzisiaj BMW moglo byc warte 10x wiecej a o Tesli by nikt nie slyszal. Dla mnie to jest porazka a dla Ciebie moze sukces marki BMW, mamy rozbiezne oczekiwania najwidoczniej.

Wiec jeszcze raz - BMW sie ogarnelo (na ile moglo) przez te 4 lata i sprzedaje swoje BEV - swietna wiadomosc, 4 lata temu wygladalo to zupelnie inaczej.
Nie zmienia to jednak zupelnie faktu, ze inne firmy wykorzystaly okres transformacji O WIELE LEPIEJ i rozwinely sie w tym czasie kilkukrotnie. A BMW? Jako firma stoja duzo lepiej niz dekade temu? Maja duzo lepsza sprzedaz? Czy ich nowe produkty typu i4 czy i5 sa wg Ciebie konkurencyjne? Ciecia kosztow i degradacja jakosci zeby zachowac spadajace marze nic Ci nie przeszkadza?

Ja zdania nie zmieniam nawet o milimetr - wszystko co tu pisze od 4 lat konsekwentnie sie realizuje.

Wez moze poczytaj pierwsze posty w tym watku o czym pisalem i na co narzekalem i sie odnies gdzie te moje zupelnie nietrafione prognozy sa wg Ciebie. Bo pisanie o kwartalnej/rocznej sprzedazy (gdy rosli WSZYSCY producenci) i zestawianie tego z prognoza za dekade jest smieszno zenujace w sumie.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Weźcie pod uwagę że w BMW kupuje się auta z rabatem 10-20% od katalogu a utratę wartości liczy się od ceny detalicznej. Tesla natomiast nie daje żadnych rabatów. Z ostatnich lat moje przykłady. M340i sprzedałem z przebiegiem 30tys km po 14 miesiacach bez żadnej straty. X5 M50d sprzedałem po 3 latach z przebiegiem 25tys km  ze stratą 10%. Obecne M3 ma 15 miesięcy i 25tyś przebiegu utrata wartości na poziomie ok 5% na ten moment od ceny zakupu. Wszystkie auta wyposażone mocno prawie na max wiec teoretycznie duża utrata. (M340i konfig 390tyś w 2021, X5 620tyś w 2020). Bmw w dobrych wersjach trzyma wartość solidnie ale najlepsze w tym jest porsche. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W utracie wartości jest ważna kwota nie procent utraty. BMW z założenia droższe od Tesli powinno więcej stracić. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://otoev.pl/volkswagena-klopotow-ciag-dalszy--niemiecka-marka-zaczyna-wojne-cenowa.html?fbclid=IwAR0g0cY1E_2B4fA7Bx4JA_aTg1KSLpskWzjQBDZLtVhfHt_KIEcb8LOeFXw

Obniżki i to naprawdę gigantyczne nie ominęły elektromobilnego raju, jak jest określana Norwegia.
W tym kraju, przodującym pod względem upowszechnienia się pojazdów elektrycznych, gdzie 82% sprzedaży nowych samochodów stanowią pojazdy zasilane akumulatorami, Volkswagen znacznie obniżył cenę ID.3 z 500 000 koron do 358 000 koron, znów przeliczając to na złotówki, niemiecki producent obniżył cenę ze 190 000 złotych na 136 000 złotych, to gigantyczna zmiana ceny, wynosząca prawie 30%.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

https://ithardware.pl/aktualnosci/bmw_osiagnelo_punkt_krytyczny_w_przejsciu_z_samochodow_spalinowych_na_pojazdy_elektryczne-31159.html

BMW osiągnęło „punkt krytyczny” w przejściu z samochodów spalinowych na pojazdy elektryczne

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

https://ithardware.pl/aktualnosci/bmw_osiagnelo_punkt_krytyczny_w_przejsciu_z_samochodow_spalinowych_na_pojazdy_elektryczne-31159.html

BMW osiągnęło „punkt krytyczny” w przejściu z samochodów spalinowych na pojazdy elektryczne

100% zgoda. Pisałem o tym wyjaśniając dlaczego BMW nie rośnie sprzedaż już od wielu lat nawet pomimo otwieraniu się na klientów Skody. Na rynku spalinowych nie uzyska BMW wzrostów, a raczej powolne spadki, stąd mocny kurs na elektryki, bo jest tam sporo rynku premium.

Adam mówi 1.5M sprzedaży BMW w 2033, a ja mówię że za 5 lat BMW dobije do 3m.

Patrzac na kurs akcji Tesli rok temu to było nawet 109, niedawno było 250, w peaku 380, a dziś 219. Kto lubi rollercoaster? 🙂

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, BMFun napisał(a):

Patrzac na kurs akcji Tesli rok temu to było nawet 109, niedawno było 250, w peaku 380, a dziś 219. Kto lubi rollercoaster? 🙂

Mozesz to samo napisac o wiekszosci firm z nasdaqa za ostatnie 3 lata ale do narracji to juz zbytnio nie pasuje nie? 😉

3 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Tesla y ceny w dół o ok 30 tys.

Od 195 tys za RWD

https://www.tesla.com/pl_pl/modely/design#overview

Grubo, Musk sie nie pier&&*& w tancu ^^

Wchodzi nowy model od przyszlego kwartalu znaczy sie.

Wersja LR za 198k PLN po doplatach, cos czuje bedzie testowanie jak bardzo Kowalski lubi swoje wycieczki do Chorwacji z jednym 5 min postojem na siku ;PP

 

PS. Trzymam kciuki zeby Zipse dotrzymal slowa, BMW powinno sie pozycjonowac w cenniku zdecydowanie wyzej, marka premium zobowiazuje

BMW says 'no interest' in price war as order books bulge | Reuters

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Takie ceny w invertory Tesli to praktycznie od kilku miesięcy były. Teraz obniżki są cen katalogowych. 

Informacje o cenach Tesli na forum BMW to taka ciekawostka.  To przecież żadna konkurencją  🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
49 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Informacje o cenach Tesli na forum BMW to taka ciekawostka.  To przecież żadna konkurencją  🙂

Oczywiscie, to sie rozumie samo przez sie, slonik to wielokrotnie juz tlumaczyl tutaj 😉

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Takie ceny w invertory Tesli to praktycznie od kilku miesięcy były. Teraz obniżki są cen katalogowych. 

Informacje o cenach Tesli na forum BMW to taka ciekawostka.  To przecież żadna konkurencją  🙂

Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Oczywiscie, to sie rozumie samo przez sie, slonik to wielokrotnie juz tlumaczyl tutaj 😉

 

Panowie, jeśli komentarze Słonika są tak dotkliwe, to zawsze możecie założyć dodatkowy wątek "Tesla fans and/or lovers" i tam sobie z dzióbków spijać i klepać po plecach. Słonik z pewnością nie będzie tam zaglądał 🙂 Społeczność BMW jest wbrew pozorom bardzo tolerancyjna i nie sądzę żeby moderator miał coś przeciwko istnienia takiego wątku 🙂

Dla mnie ciekawe jest czytanie ile radości dostarczają Wam informacje, że wartość rynkowa Waszych aut topnieje w oczach, a pomimo tego Adam żyje w przekonaniu że utrata wartości nominalna to "~10% rocznie" i twierdzi że to poziom jeden z niższych poziomów na rynku. I tak sobie myślę co bym czuł gdybym 2 lata temu kupił Teslę Y LR za 299tys w podstawie, gdy teraz to samo auto jako nowe kosztuje 225tys, a ja miałbym 2 letnią używaną. Utrata wartości nawet nominalna byłaby kosmiczna, a realna po uwzględnieniu inflacji, to już wolę nie myśleć. I to mnie nazywa Adam zaślepionym fanem BMW 🙂

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMFun widzę, że Ty się bardzo przejmujesz pieniędzmi innych.  Widać podejmujesz bardzo dobre decyzje finansowe na których tylko zyskujesz. Gratuluję.  

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, Kriss33 napisał(a):

BMFun widzę, że Ty się bardzo przejmujesz pieniędzmi innych.  Widać podejmujesz bardzo dobre decyzje finansowe na których tylko zyskujesz. Gratuluję.  

Nie o to chodzi, tylko widzę ogromny dysonans pomiędzy faktami, a tym co mówi Adam nt niskiej utraty wartości Tesli. Kto jakie decyzje podejmuje, to nie jest przedmiotem dyskusji i mnie niezbyt interesuje.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To pisz, że chodzi o to co Adam pisze.  To, że ja kupiłem Tesle nie oznacza, że to samo uważam. 

Opublikowano (edytowane)

Nie tylko Tesla obniża ceny. Moją TM3 z 2021 kupiona za 217 tys po dotacjach dzisiaj można spokojnie sprzedać za 160tyś czyli utrata wartości akceptowalna. TMS jest droższa od ceny którą zapłaciłem o 50tyś pln. Nie czuje się ubrany przez Teslę. TM3 jest drugim samochodem na miasto więc jeszcze pojeździ u mnie do końca gwarancji na silniki i na baterie czyli jeszcze 6 lat. 

Mercedes też trochę osób ubrał w EQE SUV, bagatela 100tyś w dół. 

image.thumb.png.c91daaeadce55d7e5bf75f92b22e7930.png

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, BMFun napisał(a):

Dla mnie ciekawe jest czytanie ile radości dostarczają Wam informacje, że wartość rynkowa Waszych aut topnieje w oczach, a pomimo tego Adam żyje w przekonaniu że utrata wartości nominalna to "~10% rocznie" i twierdzi że to poziom jeden z niższych poziomów na rynku. I tak sobie myślę co bym czuł gdybym 2 lata temu kupił Teslę Y LR za 299tys w podstawie, gdy teraz to samo auto jako nowe kosztuje 225tys, a ja miałbym 2 letnią używaną. Utrata wartości nawet nominalna byłaby kosmiczna, a realna po uwzględnieniu inflacji, to już wolę nie myśleć. I to mnie nazywa Adam zaślepionym fanem BMW 🙂

Bo Twoje argumenty sa delikatnie mowiac naciagane.

1. Odsetek osob ktore kupilo auta na absolutnej gorce i odsetek osob ktore kupi(lo) auta w absolutnym dolku to ile % ogolu sprzedanych aut? 10%? 15%?
Tych Tesli sprzedaje sie setki tysiecy i to, ze jakis maly procent ludzi kupil te auta nienaturalnie drogo/tanio imho nie bedzie mial duzego znaczenia na mediane cen. Za chwile wejdzie lifting i ceny wroca do "normy". Po drodze mamy jeszcze zaburzenie cen przez doplaty, inflacje, wartosc dolara etc etc

2. Mnie obnizki cen ogolnie bardzo ciesza bo sprzyjaja rozwojowi elektromobilnosci, duzy, pakowny, szybki, dobrze wyposazony i nowoczesny crossover segmentu D za 170k PLN wytraca wszelkie argumenty przeciwnikom elektromobilnosci ze "elektryki sa drogie" bo juz pal licho te 300KM ale to jest poprostu rewelacyjne value bez wzgledu na typ napedu (!)

3. Te obnizki nie wplywaja tylko na wlascicieli Tesli, wplywaja na WSZYSTKICH ludzi, na tych co planuja kupic auto (dowolnej marki i dowolnego typu napedu) i na tych co planuja sprzedac auto (dowolnej marki) - tak jak Ci pisalem, jezeli myslisz ze jestes w "lepszej" sytuacji bo BMW wystawia iX3 za "od 297k PLN" to sprobuj je sprzedac za jakas zalozona czesc np 70% tej ceny katalogowej.
Mysle ze szybko sie nieprzyjemnie rozczarujesz bo jezeli klient bedzie mial do wyboru 3 letnie iX3 za 70% abstrakcyjnej ceny BMW a obok nowa TMY LR na gwarancji w podobnej cenie to nie musze dlugo myslec co wybierze.

4. Obnizki nie bola wracajacych klientow - taniej sprzedasz stara wersje ale i taniej kupisz nowa ^^

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale co to za obniżki, schodzący model 30 tys taniej, każde BMW bez obniżki ma taki rabat. To, że przez chwile Tesle były po 300 tys. teraz po 200 to fakt, ale ile można tym żyć? Kiedy to było? Rok czy 2 lata temu? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 minutę temu, Kriss33 napisał(a):

ale ile można tym żyć? Kiedy to było? Rok czy 2 lata temu? 

Do konca swiata i jeden dzien dluzej ^^


Spytaj sie na ulicy (w Polsce) dowolnej osoby (oprocz wlascicieli) co sadzi o Tesli.


Bedzie krotka pilka:
- notorycznie sie pala (czesto razem z domem/blokiem)
- podroz z Gdanska do Zakopanego to 2 dni, jezdzi sie za ciezarowkami i wozi agregat w bagazniku
- notorycznie odpadaja kola/dachy/zderzaki/kierownice/hamulce --> do wyboru do koloru
- autopilot czesto wariuje i sam przyspiesza/hamuje, czycha na twoje zycie, zabil setki osob
- w szczeliny karoserii mozna wlozyc nie palec a cala reke
- przy odbiorze trzeba sprawdzic czy nie zapomnieli pomalowac auta, czy jest kierownica etc
- najblizszy serwis jest w Berlinie i trzeba tam co miesiac jezdzic
- obcierka parkingowa = wymiana baterii za 200k PLN
etc etc

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

4 miesiące mam Tesle i nie ma dnia bez zaczepek. Połowa dalej nie wierzy w tą technologię i nikt nie bierze pod uwagę zakupu auta elektrycznego. I nie chodzi o pieniądze. Dalej sa tacy co mówią, że elektryk to nie samochód. Oni mnie znają, mają informacje ode mnie, nie z Internetu, ale to niczego nie zmienia. Polacy mają gen sprzeciwu i tyle.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 minutę temu, Kriss33 napisał(a):

4 miesiące mam Tesle i nie ma dnia bez zaczepek. Połowa dalej nie wierzy w tą technologię i nikt nie bierze pod uwagę zakupu auta elektrycznego. I nie chodzi o pieniądze. Dalej sa tacy co mówią, że elektryk to nie samochód. Oni mnie znają, mają informacje ode mnie, nie z Internetu, ale to niczego nie zmienia. Polacy mają gen sprzeciwu i tyle.

Pisałem Ci dawno - przyjrzyj się tym znajomym. Mam wśród znajomych 4 użytkowników Tesli, a jeszcze więcej jeżdżących elektrykami i żaden nie ma takich problemów j.w.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, adamjttk napisał(a):

Do konca swiata i jeden dzien dluzej ^^


Spytaj sie na ulicy (w Polsce) dowolnej osoby (oprocz wlascicieli) co sadzi o Tesli.


Bedzie krotka pilka:
- notorycznie sie pala (czesto razem z domem/blokiem)
- podroz z Gdanska do Zakopanego to 2 dni, jezdzi sie za ciezarowkami i wozi agregat w bagazniku
- notorycznie odpadaja kola/dachy/zderzaki/kierownice/hamulce --> do wyboru do koloru
- autopilot czesto wariuje i sam przyspiesza/hamuje, czycha na twoje zycie, zabil setki osob
- w szczeliny karoserii mozna wlozyc nie palec a cala reke
- przy odbiorze trzeba sprawdzic czy nie zapomnieli pomalowac auta, czy jest kierownica etc
- najblizszy serwis jest w Berlinie i trzeba tam co miesiac jezdzic
- obcierka parkingowa = wymiana baterii za 200k PLN
etc etc

Adam, trochę przesadzasz, zapraszam do Polski, bo chyba dawno nie byłeś 🙂 Jeśli rozmawiasz z kimś kto chce wydać na auto 150-300tys, to raczej rzadko się z tym spotkasz. A jak ktoś chce wydać 1-30tys to myślę że statystycznie częściej, bo on i tak nie rozważa opcji elektryków to co będzie się nad tym zastanawiał 🙂

Ja rozmawiałem i z takimi i z takimi o elektrykach i dosłownie 2-3 osoby coś z tego rzuciła, reszta mówi że jeszcze nie teraz, poczekam parę lat. Mam tańsze/wymagające mniejszych wyrzeczeń opcje spalinowe 🙂

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po pierwsze tesla model y long range za 299k to była cena z dnia debiutu. Później było tylko drożej bo ceny wzrosły do od 315k za long range. Więc każdy kto kupił Teslę y wxzesniej jak rok temu jest nieźle ubrany

2. Po drugie dyskusja o tesli i cenach na forum BMW rozpoczęła się przez jednego naganiacza, który nigdy klientem BMW tak naprawdę nie był. Naganiał tu wszystkich żeby kupować „premium” drożej niż premium BMW 3 czy x3. Ostrzegałem tutaj ludzi przed wyrzucaniem pieniędzy w błoto na przewrtosciowanymshit i jak patrzę na aktualne ceny to miałem rację. Teraz wróciło wszystko do normy.

 

po trzecie 160k za 3 letnie tm3 long range to jak dla mnie jest cena mocno życzeniowa. W podobnych pieniądzach można mieć tm3 rwd nówkę po lifcie, lepsze auto.

3. @Jack BMWkupiujac model s wziąłeś po prostu aktualnie dobra ofertę na rynku co jest zrozumiałe, tak samo jak u mnie 25 rabatu na Eqe co mocno minimalizuje stratę. Niemniej jak patrzę po ile ludzie kupuja 3-5 letnie ski zjazd na wartości będzie ogromny/ u mnie zapewne będzie podobnie. 

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
13 minut temu, BMFun napisał(a):

Pisałem Ci dawno - przyjrzyj się tym znajomym. Mam wśród znajomych 4 użytkowników Tesli, a jeszcze więcej jeżdżących elektrykami i żaden nie ma takich problemów j.w.

To nie ma znaczenia, że są moimi znajomymi, czy kolegami.  Dla mnie to pokazuje jaki jest podejście do aut elektrycznych wśród Polaków. Absolutny brak przekonania do tej technologii. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Jac3kBMW napisał(a):

Nie tylko Tesla obniża ceny. Moją TM3 z 2021 kupiona za 217 tys po dotacjach dzisiaj można spokojnie sprzedać za 160tyś czyli utrata wartości akceptowalna. TMS jest droższa od ceny którą zapłaciłem o 50tyś pln. Nie czuje się ubrany przez Teslę. TM3 jest drugim samochodem na miasto więc jeszcze pojeździ u mnie do końca gwarancji na silniki i na baterie czyli jeszcze 6 lat. 

1. Utrata wartości Tesli to 244 -> 160 = 84tys w 2 lata, bo realnie tyle go masz jak kojarzę, czyli to jest 34% w 2 lata, więc gdzie tutaj do ~10% rocznie. A na dodatek kupiłeś golasa, a co z ludźmi co dokupują kolor nadwozia, wnętrza czy nie mówiąc już o FSD. A to że auto jest dofinansowane, to znaczy że część utraty wartości pokrył skarb państwa, a nie że mniej straciło na wartości. Dziś dofinansowanie jest, jutro pula się skończy albo będzie zamknięte.

2. Bądź ostrożny z tym że wyceniasz 2 letnią Teslę na 160tys. Jeszcze niedawno Adam wyzywał mnie od hesterów Tesli którzy uważają że 3-4letnia Tesla może kosztować 150tys zł, bo to jakiś szrot jest i 180tys to minimum.

3. TMS kupiłeś na dołku, realnie po 2-3 latach ocenisz utratę wartości

 

1 godzinę temu, Jac3kBMW napisał(a):

Mercedes też trochę osób ubrał w EQE SUV, bagatela 100tyś w dół. 

image.thumb.png.c91daaeadce55d7e5bf75f92b22e7930.png

20% obniżki za wyprzedaż rocznika w Mercedesie to co dziwnego? Na auto do produkcji Mercedes dawał z 6-10%. Ja iX3 kupiłem z kilkunasto% rabatem od ceny katalogowej przed podwyżkami w 2021 za auto stockowe z datą produkcji 1 miesiąc przed datą sprzedaży.

Edytowane przez BMFun

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.