Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33 odpowiedź dlaczego tak się stało (tesla z bycia kiedyś przynajmniej cenowo premium zeszła do półki niżej i marek popularnych) jest w master planie elona

Cytat

The first master plan that I wrote 10 years ago is now in the final stages of completion. It wasn't all that complicated and basically consisted of:

  1. Create a low volume car, which would necessarily be expensive
  2. Use that money to develop a medium volume car at a lower price
  3. Use that money to create an affordable, high volume car
    And...

Elon nigdy nie chciał docelowo produkować samochodów premium. Na początku to robił żeby drogie r&d się chociaż trochę zwróciło. Jego celem jest sprzedaż w jak największym wolumenie. I tu jest właśnie różnica między tesla a BMW które ma bardzo dużo modeli, produkcja większości z nich jest planowana pod stosunkowo małe wolumeny. 

  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11 godzin temu, BMFun napisał(a):

Super! To możesz teraz z czystym sumieniem kupić BMW 🙂 

Jeszcze troche pracy przed nimi zeby zasluzyli na moje $.
Dedykowana platforma, brak tunelu, frunk, elektryczna klapka, elektromechaniczne otwieranie drzwi od srodka, CA we wszystkich klamkach, zmniejszenie masy o kilkaset kg - to sa podstawy podstaw, jak inni producenci  potrafia (chocby taka KIA..) to i BMW, marka z taka tradycja i historia powinna potrafic (a nie isc na latwizne i odcinanie kuponow).

Ida w dobrym kierunku i to cieszy.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
42 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Jego celem jest sprzedaż w jak największym wolumenie.

Natomiast BMW sprzedajac wiecej aut od Skody, Fiata czy Renault i oferujac takie tuzy premium jak 114i, 318i, 518d, 218i etc etc skupia sie na klientach premium, ludziach w garniturach, lekarzach i prawnikach. Firmie nie zalezy na wolumenie, walcza jedynie o PRESTIZ i EKSKLUZYWNOSC, kisne 😄

W dniu 8.01.2024 o 17:39, BMFun napisał(a):

Ja zadam inaczej pytanie - w Stanach SUC z oczywistych powodów deklasuje wszystkie inne razem wzięte, a pomimo tego Model X i iX mają w 2023 w USA praktycznie tą samą wartość sprzedaży (ok 17tys sztuk).

Co poszło nie tak? 

Elektrowoz opublikowal ciekawe zestawienie sprzedazy aut w USA, akurat na czasie

Tesla sprzedaje się w Stanach lepiej niż VW, Subaru, BMW. Następni do pokonania: Nissan, Honda [wyniki 2023] | SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Co w nim widzimy:

 

rok 2022:

BMW - sprzedaz - 362k aut

Tesla - sprzedaz - 522k aut

rok 2023:

BMW - sprzedaz - 386k aut 

Tesla - sprzedaz - 655k aut

 

Mozna powiedziec ze w USA na dzis Tesla sprzedaje juz ~2x wiecej aut niz BMW przy podobnym wolumenie produkcji (wciaz mniejszym!)

Dynamika wzrostu sprzedazy BMW - 6% rok do roku, Tesli 25% (!!)

W zarzadzie BMW na pewno strzelaja korki od szampanow ^^

Popularnosc-samochodow-w-USA-Kelley-Blue

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
48 minut temu, słonik40 napisał(a):

@Kriss33 odpowiedź dlaczego tak się stało (tesla z bycia kiedyś przynajmniej cenowo premium zeszła do półki niżej i marek popularnych) jest w master planie elona

 

Słonik wiesz, że mam to gdzieś czy Tesla jest premium czy nie. 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

 

Natomiast BMW sprzedajac wiecej aut od Skody, Fiata czy Renault i oferujac takie tuzy premium jak 114i, 318i, 518d, 218i etc etc skupia sie na klientach premium, ludziach w garniturach, lekarzach i prawnikach. Firmie nie zalezy na wolumenie, walcza jedynie o PRESTIZ i 

Sam pare lat temu posiadałeś 116i i na pewno jakbym dobrze poszukał to znalazłbym Twoje posty na których gęba ci się cieszyła z tego auta. Nie każdy potrzebuje rakiety. Są ludzie, którzy nie lubią zbyt szybkich przyspieszeń, boją się czy jeżdżą spokojnie ale chcą dopłacić do innych rzeczy. Nawet golas 518d zapewni ci na dłuższej trasie ciszę a przy tym zasięg i wysoka prędkość przelotowa czyli najzwyczajniej będzie szybszy od twojego sportowego bolidu. Można by powiedzieć że widzisz drzazge w cudzym oku a belki w swoim nie widzisz. Tak samo jak 518d jest ułomne pod pewnymi względami tak samo każdy elektryk pod innymi. Szydzisz tu z tych silników a sam w trasie na autostradzie w PL czy Niemczech musisz uznać tam ich wyższość.  Tymczasem Ja cały czas od 3 lat czekam na filmik jak wchodzisz na te swoje ronda bokiem i doczekać się nie mogę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
42 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Sam pare lat temu posiadałeś 116i i na pewno jakbym dobrze poszukał to znalazłbym Twoje posty na których gęba ci się cieszyła z tego auta. Nie każdy potrzebuje rakiety.

Slonik, my mamy fundamentalne problemy ze zrozumieniem siebie bo dla mnie jestes osoba nielogiczna, Twoje argumenty sa nielogiczne i dosadnie mowiac dziecinne.
2 posty temu pisales ze Tesla to nie premium bo chce miec jak najwiekszy wolumen sprzedazy. To jest Twoj argument w dyskusji.
Ja Ci na to, ze BMW niczym sie nie rozni, tez chce miec jak najwiekszy wolumen sprzedazy oferujac nawet 100KM auta FWD w cenie Golfa (tylko ze ~doszli do sciany bo maja juz na dzis ulomna technologie, ludzie ich diesle i hybrydy maja brzydko mowiac w dupie a BEV nie sa konkurencyjne poki co)


Wiec moim argumentem jest to, ze wolumen sprzedazy nie ma nic wspolnego z premium i Tesla moze i 10M aut produkowac i nadal byc w segmencie premium, cos ala miliony Iphonow, Hiltonow etc


Produkt jest premium jezeli oferuje cechy lepsze (premium) niz wiekszosc tanszej i popularniejszej konkurencji - Tesla ma mnostwo takich cech. BMW oczywiscie tez chociaz nastepuje ewidentna degradacja np na dzis takie Volvo jest bardziej premium w audio od BMW w segmencie E bo oferuje lepszego Burmestera, Tesla jest bardziej premium jezeli chodzi o osiagi w segmencie E bo oferuje lepsze i napedy i 2,5s do setki etc etc. I odwrotnie - BMW jest bardziej premium jezeli chodzi o np wykonczenie wnetrza i szeroko pojeta jakosc materialow.

Co do mojego 116i - to bylo genialne auto na tamten czas, mialo naped RWD (w tamtym czasie jako jedyny HB w segmencie), swietne audio HK (top w segmencie), swietne prowadzenie (dzieki dobremu rozkladowi masy i obnizonemu zawieszeniu), niska mase, czytelne i proste GUI, dawalo mnostwo radosci z jazdy. Mialo mnostwo cech premium pomimo malej mocy.
Wspolczesne 116i nie ma prawie nic wspolnego z poprzednikiem i na dzisiaj szukajac auta w tym segmencie wybralbym konkurencje bo HB BMW niczym szczegolnym sie nie wyroznia - nie ma juz RWD, GUI zagmatwane, bryla auta brzydka, prowadzenie nijakie. 
Gdyby na dzis 116i przedstawialo jakakolwiek wartosc to sprzedawaloby sie jak swieze buleczki, a jak wyglada zainteresowanie tym autem widac chociazby po naszej galerii. Jak Tesla wypusci HB w segmencie C to sprzedaz bedzie szla w miliony mimo ze cena bedzie podobna ~150k PLN. Ot to rozni na dzis te 2 firmy. Stad tez rozna kapitalizacja na gieldzie.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk stawiam dolary za orzeszki ze dzisiejsze 116i na takim nurburgingu bedzie szybsze niż te co ty posiadałeś i tak samo albo i bardziej będzie cieszyło kogoś kto te auto kupi. Dodatkowo na autostradzie w swoim sportowym bolidzie jedynie co to pozostanie ci wąchanie spalin tego 116i, no dobra przez chwile możesz być szybszy jak za daleko nie jedziesz. Nabijasz się tu z małych silników, twierdzisz że BMW pluje klientom w twarz a ja tak samo widzę jak Elon napluł klientom w twarz kiedy ci wleką się wyprzedzani przez 30 letnie bolidy tdi po autostradzie. Do tego chyba nie zauważyłeś ale tesla doszła już do ściany sprzedaży stąd desperackie obniżki a tanie auto segmentu b to na dziś dzień nierealne mrzonki. Nie bez powodu Elon wstrzymał budowę fabryki w Meksyku twierdząc że na dziś dzień ludzie nie mogą kupić takiego auta. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk stawiam dolary za orzeszki ze dzisiejsze 116i na takim nurburgingu bedzie szybsze niż te co ty posiadałeś i tak samo albo i bardziej będzie cieszyło kogoś kto te auto kupi. 

No problem jest wlasnie taki, ze coraz mniej ludzi chce ten model kupowac.

F40 mialo premiere 5 lat temu a w galerii mamy 11 aut. Slownie, jedenascie.

Zainteresowanie tym autem dramatycznie spada bo od przecietnego Golfa nie odroznia je dzis juz absolutnie nic.

Kiedys bylo RWD, byly R6, wyrazisty design, lepsze GUI od konkurencji. Dzisiaj? Mozesz na tym aucie nalepic znaczek Ssang Yonga i nikt sie nie zorientuje

Jak zerkniesz na sprzedaz serii 1-er to zobaczysz to - przez dekade w Europie sprzedawalo sie tego po 150k sztuk a dzisiaj sprzedaz wynosi 1/3 tego

BMW w tym segmencie sie przestawilo na sprzedaz auta dla geriatrii minivana 2-er a reszte udzialu rozkradaja SUVy/crossovery.

PS. Jak znajdziesz cyferki z ringu to sie podziel, chetnie sie czegos nowego dowiem.

BMW 1-Series Sales Figures | GCBC (goodcarbadcar.net)

ABLVV87lyKGhPpNN0MCBoKlc2F1HLNBH8CsRTJOi

1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Nabijasz się tu z małych silników, twierdzisz że BMW pluje klientom w twarz 

Nie zrozumiales mnie albo odwracasz kota ogonem.

Ja sie nie nabijam z malych silnikow, ja sie nabijam z Twojej pseudologiki, ze Tesla idac w wolumenowa sprzedaz wypada z premium a BMW klepiac miliony aut FWD, 3 cylindry, bieda wersje etc etc jest ewidentnie premium wg Ciebie. 

Stosujesz podwojne standardy, 3/4 aut BMW to skodowatosc i toyotowatosc i wez to na klate ze marka ta sprzedaje wiecej aut niz Dacia czy Skoda.

Wg Twojej logiki to jest zaprzeczenie premium przeciez lol.

 

1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

ja tak samo widzę jak Elon napluł klientom w twarz kiedy ci wleką się wyprzedzani przez 30 letnie bolidy tdi po autostradzie. 

Szczekasz na zle drzewo.

To nie Elon naplul rotfl, podziekuj rzadzacym ktorzy wymyslaja reguly gry (elektromobilnosc) w ktora Elon po prostu gra poki co najlepiej. Tyle.

Gdyby nie ten Elon to bys mial dzis elektryki pokroju i3 - wygladajace jak rozdeptane psie gowno i z zasiegiem 100km.

Inna sprawa jest ze mnie tam zadne stare diesle nie wyprzedzaja - no chyba ze raz do roku w Niemczech bez V max, na wiekszosci europejskich autostrad smigam z max predkoscia 130-140km/h i jezeli mnie ktos wyprzedza to rownie dobrze moglbym jechac spalinowa M3 i dalej efekt bylby podobny. 

Wklejalem Ci filmiki gdzie nie raz wyprzedzalem spalinowe M3 na autostradzie - mnostwo ludzi jezdzi spokojnie i przepisowo  i ma w nosie "sciganie sie" z przedstawicielami w Octaviach.

1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Do tego chyba nie zauważyłeś ale tesla doszła już do ściany sprzedaży stąd desperackie obniżki a tanie auto segmentu b to na dziś dzień nierealne mrzonki. Nie bez powodu Elon wstrzymał budowę fabryki w Meksyku twierdząc że na dziś dzień ludzie nie mogą kupić takiego auta. 

Mieszasz wszystko ze wszystkim, tragedia.

1. Kolejne auto Tesli to ma byc segment C a nie B

2. To gdzie Tesla ma "sciane" zobaczymy chociazby w tym roku, mnie 2,5M sprzedanych aut w 2024 ogole nie zdziwi ale Ty wiesz lepiej co sie spina/nie spina firmie o 10x wiekszej wycenie gieldowej od BMW ^^

3. Fabryka w Meksyku rzeczywiscie jest opozniona z premedytacja - zobaczymy co przyniesie przyszlosc. Tutaj mam za malo informacji.

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To raczej ty wszystko mieszasz. Najpierw piszesz że sprzedaż 116i spada a później że BMW sprzedaje miliony sztuk a że sprzedaż sedanów spada to wiadomo nie od dziś bo ludzie po prostu przesiadają się do suvow czego skutkiem jest np,szorowanie po dnie sprzedaży tesli model 3 w Norwegii. Co do opóźnień meskyku i mniejszego auta to ja nie wiem lepiej ale opieram się na słowach elona. To że tesla nie jest premium to akurat już się ugruntowało w wielu społeczeństwach dlatego armia takich jak ty zażarcie walczy po forach i próbuje wmówić ludziom coś co ludzie widzą inaczej. Wystarczy w tesli zamknięcie drzwi, pomachanie kierownicy i wszystko staje się jasne, Renault czy Honda też ma świetne samochody sportowe ( hot hatche) a premium nie jest więc osiągi to nie wszystko bo liczy się całokształt.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jedynkę kupowało się by mieć coś wyjątkowego w segmencie kompaktów - napęd na tył i genialne prowadzenie. Za to płaciło się wyższą ceną zakupu i mniejszą praktycznością. Niestety nowa seria 1, 2gt itp stały się nijakim badziewiem i tutaj akurat BMW się nie popisało. W dodatku większość nie posiada już skrzyni ZF. A sens istnienia kompaktu RWD idealnie odwzorowują ceny M140i F20 które już staje się pożądanym "future classic".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Randallm240i, 230i dalej możesz kupić  rwd i przy cenie 203-260k (w stosunku do np 520d za 450k) to biorąc pod uwagę że dostajesz pod maską świetny 6 cylindrowy motor to jest wręcz okazja. Nie ma się co oszukiwać, ludzie do pewnego poziomu mają gdzieś czy napęd jest rwd/fwd czy tam ile cylindrów ma silnik bo i tak na koniec dnia w większości krajów toczą się powoli w korkach albo jadą 120km:h na autostradzie. 

  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

@Randallm240i, 230i dalej możesz kupić  rwd i przy cenie 203-260k (w stosunku do np 520d za 450k) to biorąc pod uwagę że dostajesz pod maską świetny 6 cylindrowy motor to jest wręcz okazja. Nie ma się co oszukiwać, ludzie do pewnego poziomu mają gdzieś czy napęd jest rwd/fwd czy tam ile cylindrów ma silnik bo i tak na koniec dnia w większości krajów toczą się powoli w korkach albo jadą 120km:h na autostradzie. 

Tak samo jak mają gdzieś z jakiego materiału jest kierownica.

Słonik głosisz swoje poglądy sugerując, że wszyscy uważają tak jak Ty, a dobrze wiesz, że tak nie jest. Co człowiek to inne potrzeby, wrażenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

2 ciekawe grafiki do rozkminy:

https://insideevs.com/news/704040/global-ev-sales-november-2023/

 

global-plug-in-electric-car-sales-novemb

global-plug-in-electric-car-sales-novemb

I cytat o listopadzie 2023:

"All-electric car registrations increased by 25% year-over-year to a new record of 952,598, taking about 13% of the global passenger car market."

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
44 minuty temu, adamjttk napisał(a):

2 ciekawe grafiki do rozkminy:

https://insideevs.com/news/704040/global-ev-sales-november-2023/

 

global-plug-in-electric-car-sales-novemb

global-plug-in-electric-car-sales-novemb

I cytat o listopadzie 2023:

"All-electric car registrations increased by 25% year-over-year to a new record of 952,598, taking about 13% of the global passenger car market."

 

Ja już rozkminiłem. Wnioski:

1. Fundamentalny: Non All-Electric car took 87% of the global passenger car market  🙂

2. Rynek aut elektryczny rozwija się, ale pomimo ogromnych dopłat, opodatkowaniu ICE, niższych kosztów eksploatacyjnych BEV, to nadal tylko 13%, co świadczy o wielu ułomnościach i gorszych walorach użytkowych aut elektrycznych dla społeczeństwa.

3. BMW hybrydy całkiem nieźle się sprzedają pomimo plucia na nie na forum

4. BMW w kraju zdominowanym przez Teslę w kwestii elektryków (narodowy patriotyzm), pomimo drastycznych obniżek cen Tesli, trzyma się naprawdę nieźle. A sprzedaż głównie bazuje na iX, i4, bo i7 weszło późno do sprzedaży, a i5 to chyba dopiero od grudnia. Także słabo to dla Tesli będzie wyglądało jak się sprzedaż i5 rozpędzi i będą oferowane mniejsze SUVy elektryczne BMW na rynku. Jak widać bardzo dyskusyjnym iX, BMW pozamiatało Model X co Adam dziwnym trafem przemilczał kompletnie.

5. BMW w 3 lata z 0 sprzedanych elektryków (i3 uznajemy za historię skoro Adam sugeruje że jest niewarty uwagi bo wygląda jak "rozdeptana psia kupa"), sprzedaje rocznie w 2023 ponad 300tys All electric, gdzie tymczasem Tesla od 13 lat nad tym pracuje. Niektórzy tutaj na forum twierdzili że jak BMW się ruszy, to Tesla ucieknie o lata świetlne do przodu. Tymczasem przez te 3 lata BMW wprowadziło ponad 5 modeli elektrycznych podnosząc ich ceny, dogoniło sprzedaż Modelu X, a w tym czasie Tesla:

- wprowadziła Cybertruck,

- dodała ze 2 kolory nadwozia,

- zabrała USS,

- zdegradowała manetki kierunkowskazów zastępując je przyciskami,

- wprowadziła 1 facelifting,

- wprowadza aktualizacje przez najlepsze na świecie OTA, tylko szkoda że te OTA niewielki wpływ mają dla użytkowników

- zrobiła facelifting Model S zwiększając moc do 1020KM co czyni 13 letnią konstrukcję bazującą na Mercedesie CLS najszybszą 7osobową limuzynę świata, która ściga się z Bugatti Chiron na prostej, ale której sprzedaż na świecie jest homeopatyczna.

Czy coś pominąłem jeszcze istotnego? Aaa, tak, obniża ceny z prędkością światła, co pozwala zwiększać sprzedaż, która w przeciwnym razie by się zatrzymała lub zaczęła spadać.

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

obniża ceny z prędkością światła, co pozwala zwiększać sprzedaż

Ja, jako konsument tylko przyklaskuje takiej polityce 😁

Mam nadzieje, ze jeszcze obniza wiecej (!), akurat gdy bedzie premiera nowej TM3P 💪

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
21 godzin temu, słonik40 napisał(a):

To też są drastyczne obniżki? Czy tylko Tesla obniża ceny?

Trochę obiektywizmu by się przydało.

https://kalisz.premiumarena.pl/samochody/nowe-bmw/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAnfmsBhDfARIsAM7MKi1Gyw4hAmfz4UYmNszgeOMCRS89IK3YTwXYmutwcwa8l5CucX9exegaAltDEALw_wcB

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33 to co wkleiłeś to albo demowki albo poprzedni rocznik. BMW uczcicie obniży ci cenę za “stare” auto w tesli o roczniku dowiesz się przy odbiorze i wyjedziesz z salonu z niesmakiem…

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 10.01.2024 o 08:46, słonik40 napisał(a):

@Kriss33 

 

Cały czas są takie obniżki w BMW

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zgadza się swego czasu były sięgające 20 procent. Przez ostatnie 2/3 lata nie było ale zapewne wrócą. Niemniej jednak jak porównujesz ceny to sprawdź co wklejasz czy np seria 5 to nie poprzedni model albo nie sprzedaje firma krzak która sprowadza z zagranicy i do ceny na stronie musisz sporo dopłacić. Na tej stronie co wkleiłeś z aktualnego rocznika masz całe 3 auta, wszystkie z rabatem około 10 procent. Reszta do demo i poprzedni rocznik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słonik ja nie wchodzę w szczegóły. Chodzi mi o to, że obniżki cen to nic szczególnego. A to, że Tesla tak zmienia ceny to może być okazja dla klienta. Jak ktoś nie chce ryzykować to nie kupi Tesli. Ja zaryzykowałem i jestem zadowolony. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aktualnie w Tesli brak obniżek. Tylko ceny katalogowe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Standardowo chcą zgolić naiwniaków na początku kwartału. W Niemczech na forach latają posty żeby w żadnym wypadku nie kupować tesli na początku kwartałów a kupować najlepiej na końcu 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wielu ludzi zapomina, ze Tesla prowadzi sprzedaz bezposrednia swoich aut, nie ma setek salonow dealerskich w ktorych przetrzymywane sa tysiace samochodow na placach, nierzadko z poprzedniego rocznika czy jeszcze wczesniejszych. Ma schodzic bezposrednio wszystko co jest wyprodukowane, opoznienia sa ewentualnie w logistyce. 
To sa olbrzymie pieniadze ktore przekladaja sie realnie na nizsza cene samochodow.
Jezeli nie schodzi wszysztko co wyprodukuja znaczy sie plan biznesowy jest zly, cena za wysoka, konkurencja jest lepsza i trzeba ciac zeby przezyc i sie rozwijac. Otoczenie makroekonomiczne na dzis tez nie jest idealne, kredyty na auta sa najdrozsze od 20 lat i to musi odbijac sie na popycie, nowe auto to nie produkt pierwszej potrzeby.


Wielu ludzi zapomina tez, ze Tesla zdecydowanie udoskonalila proces produkcji (efektywnosc) aut w swoich fabrykach w porownaniu do tradycyjnych producentow, uzywaja wysokocisnieniowych odlewow, maja najnowoczesniejsze fabryki optymalizowane pod linie produkcyjne danego modelu - przeklada sie do na duzo krotszy czas produkcji i NIZSZE KOSZTA ktore mozna przelozyc realnie na nizsza cene samochodu.
Wiec jak ktos mi pisze, ze w BMW uzywa sie "premium materialow" bo jest np 20% drozej niz w Tesli to moze sie gorzko rozczarowac bo pieniadze te nie ida zawsze w szeroko pojeta jakosc samochodu i lepsze materialy czy staranniejsza produkcje a ida w gwizdek, w nieefektywna fabryke, w przerzeraczy godzin na tasmie, w nieefektywny management czy przestarzala technologie w fabrykach. Oraz w 8% dywidende.

I zeby nie bylo niedomowien - to nie Tesla chce malpowac BMW i otworzyc kilkaset salonow w Europie - to BMW chce przejsc na sprzedaz bezposrednia i zmalpowac zarzadzanie Tesli (juz to zrobili w mini z tego co rozumiem od poczatku 2024) - robia to nie dlatego ze chca, robia to bo musza, zeby przezyc, zeby byc dalej konkurencyjni jako korporacja - konkurencja pokazala ze tak jest taniej i ludzi to nie odrzuca, znaczy sie klient glosuje portfelem.

Ludzie, ktorzy narzekaja ze producent a) obniza ceny jak tylko widzi ze popyt nie nadaza za produkcja a nie narzekaja, ze producent b) utrzymuje zawyzone ceny zeby pozniej sprzedac auto taniej ale jako stary rocznik juz - nie dowierzam po prostu - w sensie cieszyc sie, ze dostaje sie przecenione auto ale rok pozniej? Niebywale.

@BMFun - apropo Twojego amerykanskiego wywodu.

Patriotyzm gospodarczy w US? Kraju gdzie Toyota/Lexus sprzedaje miliony aut? Wolne zarty

I kolejna sprawa o ktorej piszesz - sprzedaz BEV w US stoi nie iX (bo tego sie sprzedaje jakies 15k sztuk czyli 4% oferty BMW w USA) a stoi iX1, ktore jest w cenie 40k$, tyle co jakas Camry.

Sprzedaje sie tez sporo i4 oczywiscie (zeby nie bylo)


 

Edytowane przez adamjttk

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.