Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

Owczesni DECYDENCI BMW mowili otwarcie ze elektryki sa do kitu, ze probowali z i3 i NIKT tego nie chce kupowac poza swirami w Kaliforni wiec beda sie trzymac silnikow spalinowych do ostatniego dnia.

Słowotok bzdur z twojej strony jest zadziwiający. Cala platforma pod serię g była projektowana zapewne z 10 lat temu pod uniwersalność napędu. Bmw MIAŁO RACJĘ. Płynnie dostosowywało podaż elektryków do popytu dzięki czemu nie musiało desperacko opuszczać cen. bmw ix3 jest już ze 4 lata na rynku, i4 ze dwa. Twoje biadolenie i plucie na BMW nic tu nie znieni a to co zrobiło BMW to był MISTRZOWSKi RUCH. Teraz płynnie dostosowuje sprzedaż do popytu a za dwa lata wjedzie neural classe do której już się szczerzyć. Jak patrzę na ciebie to mogę być o BMW tylko spokojny bo widzę że pierwszy zachwyt tesla zgasł, alternatywy brak a zaraz wjedzie neue classe. 
 

poza tym BMW wzrost sprzedaży bev jest ze 2-3 razy większy jak w tesli, więc jeśli nie wy hamuje tesla ma się czego bać bo przyrosty procentowe ma wiele wiele mniejsze

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Bmw MIAŁO RACJĘ.

to co zrobiło BMW to był MISTRZOWSKi RUCH

ciezko sie nie zgodzic, dlatego oferujac prawie 10% dywidendy rocznie (!) wycena gieldowa BMW to niecale 10% tego co jest warta dzis Tesla (ktora sie wciaz rozwija i dywidendy placi nadal okragle 0)

236b4cec8c2a2305be59f7fc88d3943d.jpg

 

6 godzin temu, BMFun napisał(a):

A co w 2024? Co napędzi wzrost Tesli i jak to na wyniki finansowe wpłynie vs 2023?

Nie wiem co bedzie w tym roku. Napedzac wzrost na pewno beda:

- sprzedaz pickupa w usa (ale nie wiem ile im sie uda wyprodukowac, historycznie to zawsze slabo wygladaly poczatki nowego modelu), maja na niego setki tysiecy zamowien.

- lifting modelu Y

- tanszy kredyt jak stopy zaczna spadac

6 godzin temu, BMFun napisał(a):

Jakby produkowała silniki spalinowe to możemy o dogonieniu mówić.

Silniki spalinowe to dead man walking, w tym roku w Europie elektryki przescignely sprzedaza diesla, ile wg Ciebie zajmie zanim przescigna benzyne - 2 lata? 3 lata? Moze 4?

Silnik spalinowy na dzis to obciazenie bo cos z tymi fabrykami/liniami montazowymi trzeba bedzie zrobic, cos z emerytami na liniach zrobic - zobacz jaki zgryz ma np VW, to samo czeka tez BMW.

6 godzin temu, BMFun napisał(a):

Tak się ekscytujesz platformą projektowaną pod Bev, która daje może max 5-10% poprawy parametrów pojazdu, a zapominasz że BMW poprawia efektywność kosztowa współdzieląc platformę pomiędzy Bev a Ice. 

Dedykowane platformy to nie tylko symboliczne poprawienie poprawy parametrow pojazdu jak piszesz, daja wieksza przestrzen dla pasazerow, wieksza przestrzen dla bagazy, umozliwiaja tansza i szybsza produkcje aut (te kilkaset kg nadwagi BMW to nie pianka w drzwiach kolego) i ogolnie pozawalaja zaprojektowac auto od poczatku do konca pod baterie - zobacz jak bryla i5 wyglada, frunki, tunele, promien skretu - to wszystko to pozostalosci ICE.

b) BMW czeka jeszcze miliardy dolarow wydatkow na swoja platforme, gdzie Ty tu widzisz oszczednosci? Myslisz ze te Neue Klasse studenci robia za orzeszki? To tylko przelozenie kosztow w czasie.

c) soft? beda dalej opracowywac swoj autorski czy placic google/apple haracz?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk ustalmy najpierw pewne fakty

1. Sprzedaż tesli model s/x od wielu lat to jeden wielki kibel. Wręcz nie ma czego szukać w segmencie e, co znaczy że BMW ma jednak rację pozostajac przy ice. Nie zapominaj że BMW to też optymalizacja. Jedna platforma na wszystkie modele i trzy rodzaje napędów to są duże oszczędności.

2. Wymiary już ustaliliśmy to poza frunkiem i bagażnikiem kabiną wielkościowo i5/model s jest podobna więc czemu znowu piszesz kłamstwa? Masz nadzieję że kłamstwo powtórzone wiele razy stanie się prawdą?

3. Niższa masa w bev to kolejne kłamstwo. Niższa masa w tańszej od premium tesli to prawda vide porównaj masy modeli premium czysto elektrycznych Eqs/eqe czy też ix. Niższa masa w tesli jak dla mnie jest oznakiem wydmuszki (musieli dziadować w wielu miejscach). Tyle i tylko tyle.

4. Cybetruck, Elon przyznał że jest porażką. Sprzedaż będzie niewielka bo ceny są duuuzo wyższe niż obiecane oraz produkcja jest problematyczna.

 

5. Wycena akcji to żaden argument tylko czysta spekulacja karmiona ceo oszolomem/cwaniakiem obiecującym ludziom nierealne rzeczy. Jak widać działa to wyśmienicie bo na świecie jest pełno naiwniaków łykających wszystko jak pelikany. Nawet mieliśmy tutaj jednego na forum który twierdził że już a momencik będzie zarabiał na robotaxi. Dziwi mnie to ogromnie jak można być tak naiwnym żeby powierzyć złamanego grosza plugawemu klamcy a lista kłamstw/obietnic jest bardzo dluuuga

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Dedykowane platformy to nie tylko symboliczne poprawienie poprawy parametrow pojazdu jak piszesz, daja wieksza przestrzen dla pasazerow, wieksza przestrzen dla bagazy, umozliwiaja tansza i szybsza produkcje aut (te kilkaset kg nadwagi BMW to nie pianka w drzwiach kolego) i ogolnie pozawalaja zaprojektowac auto od poczatku do konca pod baterie - zobacz jak bryla i5 wyglada, frunki, tunele, promien skretu - to wszystko to pozostalosci ICE.

Tak. Dlatego Model S vs i5:

- 0% różnicy - ta sama długość /szerokosc

-0% różnicy - ta sama ilość miejsca w srodku (nawet jak się odliczy w i5 tunel środkowy zajmujący miejsce)

- 0-5% różnicy - waga zbliżona 2100 (plaid 2300) Tesla vs 2200 i5

- bagażnik trochę większy w Tesli (liftback vs sedan) analogicznie jak BMW vs Skoda, która zawsze miała większy bagaznik

- ok 17% większa pojemność baterii Model s (95 Netto Model S vs 81 Netto i5). 

- na plus dochodzi frunk w Tesli

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Są wyniki sprzedaży BMW za poprzedni rok z USA. BMW zalicza 9 procentowy wzrost całkowitej sprzedaży a sprzedaż bev została POTROJONA. przewidywania forumowego krzykacza nie sprawdzają sie, BMW na rodzinnym rynku tesli nie chyli się ku upadkowi oraz płynnie wdraża napędy elektryczne w ofertę. Nie nastepuje exodus klientów BMW do premium z promocji
https://insideevs.com/news/703416/bmw-us-electric-sales-2023q4/

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, słonik40 napisał(a):

5. Wycena akcji to żaden argument

koniec internetu na dzis, a dopiero 9 rano 😜

13 godzin temu, BMFun napisał(a):

Tak. Dlatego Model S vs i5:

- 0-5% różnicy - waga zbliżona 2100 (plaid 2300) Tesla vs 2200 i5

Odniose sie tylko do tego bo szkoda mi czasu na reszte bo jest podobnie naciagana.

BMW i5 AWD wazy 2380kg, to o 210kg wiecej od modelu S LR, ktory ma wciaz lepsze osiagi i o 15% wieksza baterie i zasieg WLTP o ~200km wiekszy.

Jezeli wezmiemy pod uwage, ze wg BMW i4 M50 wazy 2290kg (EU), a Bjorn doposazone auto zwazyl i wyszlo mu rowno 2400kg to podejrzewam ze w przypadku i5 M50 bedzie podobnie (jezeli nie gorzej) i roznica wagi pomiedzy oboma autami bedzie wynosic ponad 300 kg. Ludzie pokroju slonika, co jezdza autem o wadze 2,6-2,7t, powiedza ze 300kg w lewo czy prawo jest nieistotne i w sumie beda mieli racje, przeciez literki "M" czy "AMG" nie przyczepia sie do byle czego, nie? ^^

 

----

I kolejna rzecz - poczytalem sobie o systemie Bowers wczoraj.

w BMW:

https://www.bowerswilkins.com/en-au/collaborations/bmw

i w Volvo:

https://www.bowerswilkins.com/en-au/collaborations/volvo

 

Tak sie zastanawiam gdzie lezy ta granica premium w BMW i5

Na dzisiaj topowe audio w tym aucie jest 2x gorsze od plebejskiego Volvo V90 (!), osiagi najszybszej i5 "M" sa slabsze od najwolniejszego modelu S, auto jest najnormalniej w swiecie brzydkie i nieforemne, usuwaja soft close, dziaduja na comfort access w tylnych drzwiach, usuwaja siatki z foteli, lamanie oparc, masaze, listwy progowe, wygluszenie pod maska w wersjach benzynowych, plastiki w wielu miejscach o jakosci wolajacej o pomste do nieba ze dziennikarzy szczypie w oczy i mowia ze "posuneli sie za daleko" - gdzie lezy granica plucia klientowi w twarz? To Tesla ma fanbojow?

 

ABLVV87Eg1riC-OIMvsEUMwzQPpmsSUxu1tF0TTp

ABLVV86vR5IWErHA8NbkIRsCS3ObuvVjcGgRJpvT

 

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Są wyniki sprzedaży BMW za poprzedni rok z USA. BMW zalicza 9 procentowy wzrost całkowitej sprzedaży a sprzedaż bev została POTROJONA. przewidywania forumowego krzykacza nie sprawdzają sie, BMW na rodzinnym rynku tesli nie chyli się ku upadkowi oraz płynnie wdraża napędy elektryczne w ofertę. Nie nastepuje exodus klientów BMW do premium z promocji
https://insideevs.com/news/703416/bmw-us-electric-sales-2023q4/

Tesla X jest tak dobrym autem że na rodzimym rynku z bardzo słabo rozwiniętej sieci ładowarek w porównaniu do SUC o włos zachował honor sprzedając 17,500 egzemplarzy vs 17,300 BMW iX.

https://www.goodcarbadcar.net/bmw-ix-sales-figures/
https://www.goodcarbadcar.net/tesla-model-x-sales-figures-usa-canada/

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Odniose sie tylko do tego bo szkoda mi czasu na reszte bo jest podobnie naciagana.

Szkoda, bo widzisz ze różnice są żadne w pozostałych aspektach. A jak weźmiesz jeszcze np ładowność Model S 439kg to widzisz jak papierowe auto to jest w porównaniu do 590kg. Chyba że coś poprawili. 

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

BMW i5 AWD wazy 2380kg, to o 210kg wiecej od modelu S LR, ktory ma wciaz lepsze osiagi i o 15% wieksza baterie i zasieg WLTP o ~200km wiekszy.

Plaid wg testu Bjorn waży 2300kg. To ile waży dodatkowy silnik? 130kg? Różnica to max 150kg do LR i jak widzisz że gdy BMW “degraduje” przyciski, zabiera LEDy, wyciszenie pod maską, to i masa spada, czyli wiesz już skąd niska masa i zużycie energii Tesli się bierze.

A tak przy okazji, to czy płyta podłogowa Model S nie pochodzi od ICE, a konkretnie od Mercedesa CLS chyba z okolic 2008 roku? 🥸

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Jezeli wezmiemy pod uwage, ze wg BMW i4 M50 wazy 2290kg (EU), a Bjorn doposazone auto zwazyl i wyszlo mu rowno 2400kg to podejrzewam ze w przypadku i5 M50 bedzie podobnie (jezeli nie gorzej) i roznica wagi pomiedzy oboma autami bedzie wynosic ponad 300 kg. Ludzie pokroju slonika, co jezdza autem o wadze 2,6-2,7t, powiedza ze 300kg w lewo czy prawo jest nieistotne i w sumie beda mieli racje, przeciez literki "M" czy "AMG" nie przyczepia sie do byle czego, nie? ^^

Materialy premium swoje ważą. Nawet głupią cienką cerata na siedzeniach waży mniej niż nawet vege “skora” w nowym i5 która jest dużo lepsza nie mówiąc już o prawdziwej skórze.

Elektryk to auto które z zasady jest ciężkie i do sportowej jazdy się nie nadaje, więc wolę wozić 200-300kg więcej i cieszyć się w każdej sekundzie jazdy wyciszeniem i jakością.

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

----

I kolejna rzecz - poczytalem sobie o systemie Bowers wczoraj.

w BMW:

https://www.bowerswilkins.com/en-au/collaborations/bmw

i w Volvo:

https://www.bowerswilkins.com/en-au/collaborations/volvo
 

Doszliśmy już do tego że sprzęt jest słabszy. Ja nadal nie rozumiem tego ruchu i jestem przekonany że dodadzą opcje high-end analogicznie jak zawsze było. To kwestia czasu imho. 

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Na dzisiaj topowe audio w tym aucie jest 2x gorsze od plebejskiego Volvo V90 (!), osiagi najszybszej i5 "M" sa slabsze od najwolniejszego modelu S, auto jest najnormalniej w swiecie brzydkie i nieforemne, usuwaja soft close, dziaduja na comfort access w tylnych drzwiach, usuwaja siatki z foteli, lamanie oparc, masaze, listwy progowe, wygluszenie pod maska w wersjach benzynowych, plastiki w wielu miejscach o jakosci wolajacej o pomste do nieba ze dziennikarzy szczypie w oczy i mowia ze "posuneli sie za daleko" - gdzie lezy granica plucia klientowi w twarz? To Tesla ma fanbojow?

Jak już mówiłem, biadolą najbardziej ci co nie zamawiają tego. Czy Tobie “poczuciu premium” w f10 którym jeździłeś dodawało to że f10 ma opcję głośników z 1500W a wersja M rozpędza się do 300km/h i opowiadałeś o tym z dumą sąsiadowi przy płocie? Jakby te głośniki były dla Ciebie tak ważne dla poczucia premium to byś sobie takie auto kupił. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tesla model s była oparta na starym Mercedesie cls. Zawieszenie, pneumatyka, nawet elementy wnętrza to były komponenty żywcem wyjęte z clsa. Widać to także na załączonym kilka miesięcy temu filmie z recenzji budowy eqe na podnośniku przez ev repair. Autor filmu twierdził że wiele rozwiązań jest w Mercedesie podobnych do tych z tesli model s co jest nieprawda bo to tesla model s jest oparta na rozwiązaniach Mercedesa stąd podobieństwa 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, BMFun napisał(a):

Materialy premium swoje ważą.

Fanboj przez duze "F" ^^

Osiagow nie ma? - spoko

Zalet wynikajacych z platformy elektrycznej nie ma? (nizsza masa, brak  tunelu, frunk, elektryczne klapki etc etc) - spoko

Softu nie ma (jest PAZDZIERZ) i trzeba sie ratowac nakladka google? - spoko

Brakuje polowy wyposazenia z poprzedniej 5-er? - spoko

audio gorsze od Volvo? - spoko

OTA nie ma, to co jest to jest niesmieszny zart? - spoko

Wyciszenie gorsze niz u poprzednika? - spoko

i tak mozna pol dnia.

4 godziny temu, BMFun napisał(a):

Czy Tobie “poczuciu premium” w f10 którym jeździłeś dodawało to że f10 ma opcję głośników z 1500W a wersja M rozpędza się do 300km/h i opowiadałeś o tym z dumą sąsiadowi przy płocie?

Nie musisz pokazywac swojej wsiokowatosci przy niedzieli, jak Ci sie ulewa to idz pobiegaj 👍

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oglądałem nową serię 5 i dla mnie to świetnie wyglądające, bardzo fajne auto. Doświadczenie mnie nauczyło że zawsze najwięcej na te samochody plują ludzie których na te auta  po prostu nie stać. Uczepiłeś się @adamjttkserii 5 a auto jest całkowicie poza twoim zasięgiem z wielu względów (i nie mówię tu tylko o finansach). Pytanie dlaczego? Co ci BMW takiego w życiu zrobiło że plujesz na samochód tej marki nie widząc go nawet na oczy? Jeśli nie jesteś nim zainteresowany, nie chcesz go kupić to się zajmij lepiej hodowla jedwabników jak się nudzisz bo plujesz na serię 5 jak wściekła żaba od ładnych kilku lat jak się tylko renifery pojawiły. Tracisz sporo na wiarygodności i uchodzisz za internetowego hejtera

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Fanboj przez duze "F" ^^

Osiagow nie ma? - spoko

Osiągi ma na poziomie Model S Long Range, tylko mniejszą baterię i mniejszy zasięg, ale za to więcej jakości i komfortu. Kto co lubi.

https://zeperfs.com/en/match9877-11221.htm

Przez 4 lata przekonujesz tutaj, że ludzie w długie trasy jeżdżą 1-2 razy w roku i mogą się przemęczyć, kupujesz Tesle SR+ z zasięgiem 400km i ładowaniem 150kW, jedziesz nią do Polski ostentacyjnie i piszesz że spokojnie się da.

Jak wychodzi i5 o osiągach Model S LR, to się czepiasz zasięgu 515km i 205kW mocy ładowania  wszystko jest źle, mimo że większość jest lepsze niż w Tesli nazywając mnie fanbojem że pozytywnie oceniam auto. Mógłby mieć zasięg lepszy, mógłby mieć lepsze highend audio i parę innych drobiazgów, ale overall dla mnie fajniejsza opcja od Model S. Dla Ciebie niemalże najgorsza na rynku. Wtf?

Jezdze iX3 z zasięgiem 460km i jakbym musiał mieć 1 auto to bez problemu na moje potrzeby by wystarczył - moja typowa trasę nad morze spalinowym robię z postojami w 5h, iX3 robię w 5h50min, Tesla w ile? 5h40min? 35min? Co to zmieniloby w moim życiu? A taki iX3 czy potencjalnie i5 przez całe 365dni w roku dawałby mi o wiele więcej przyjemności i radości.

Krissowi wystarczy 455km, mi 460km, Tobie w TM3P którego sprzedajesz katalogowo chyba z 536km albo i mniej, TMY Performance 514km, a “najpopularniejszy samochód w Europie” do którego piejesz z zachwytu i którym jeżdżą miliony ludzi czyli TMY LR ma 533km. Ale 515km w m60 to “pazdzierz”?  Serio? Jak dla mnie, to szczyt hipokryzji.


image.thumb.png.bf403e3184d0f36ce207339e74ff77cd.png

Co Ty tak się uczepiłeś tego i5? Nie chcesz, nie kupuj, ale nie pluj na to auto i markę tak mocno, bo to Twoje uprzedzenie a nie jakaś rzetelna obiektywna opinia. No forum Tesli może za to otrzymasz oklaski, ale tutaj raczej zniechęcasz takim radykalizmem.

7 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Zalet wynikajacych z platformy elektrycznej nie ma? (nizsza masa, brak  tunelu, frunk, elektryczne klapki etc etc) - spoko

Softu nie ma (jest PAZDZIERZ) i trzeba sie ratowac nakladka google? - spoko

Brakuje polowy wyposazenia z poprzedniej 5-er? - spoko

audio gorsze od Volvo? - spoko

OTA nie ma, to co jest to jest niesmieszny zart? - spoko

Wyciszenie gorsze niz u poprzednika? - spoko

i tak mozna pol dnia.

j.w.

OTA - Ty się zatrzymałeś w BMW z 2009r. Dziś mamy 2024r, OTA to mają pociągi, smartfony, pralki, lodówki, zegarki i wszystko inne. Ty chyba kompletnie nie rozumiesz czego się czepiasz. OTA w BMW działa od dawna i nie ma z nim żadnego problemu. To że pierdzenie nie dochodzi i trybu psa to nie wina OTA tylko tego że producent takich funkcjonalności nie przewiduje. Póki co na pytanie co takiego dało Ci OTA istotnego, to wymieniłeś same totalne pierdoly. Oprócz podglądu zdalnego auta, które weszło w BMW w ramach…OTA kilka lat temu. Przypominam że karty SIM są w BMW od chyba 2009r. 

BMW zdalny podgląd oferuje od 2016r oraz aplikacje MyBMW ze zdalnym podglądem, otwieraniem/zamykaniem, sterowaniem webasto. Jeśli Tesla dodała podgląd auta w 2020 czy 2021 to świadczy to jedynie o zapóźnieniu technologicznym a nie zaleta OTA. No ale marketing Tesli czyni cuda jak widać i fani się cieszą 🙂

https://moto.wp.pl/bmw-oferuje-w-serii-5-mozliwosc-zdalnego-podgladu-samochodu-przez-urzadzenie-mobilne-6036894477128833a

image.thumb.png.53e133616db59495c38989863e447aba.png

7 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Nie musisz pokazywac swojej wsiokowatosci przy niedzieli, jak Ci sie ulewa to idz pobiegaj 👍

Argumenty merytoryczne sie skończyły czy jak? Nie miałem nic personalnego na myśli, a Ty mnie za to wysyłasz biegać w taki mróz? 🙂 Pozwól ze nie odpowiem tym samym, jednak wciąż podtrzymuje moje pytanie w czym Twoje F10 było bardziej premium od Volvo v70, mimo że nie zdecydowałeś się na tą opcję ale miałeś poczucie że jakbyś chciał to byś miał?

Podpowiem że u dobrych speców możesz opcjonalnie zrobić w Golfie IV audio 2500W i lepsze jakościowo niż Bowers z g30. Czy to czyni Golfa bardziej premium?

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
12 godzin temu, BMFun napisał(a):

Przez 4 lata przekonujesz tutaj, że ludzie w długie trasy jeżdżą 1-2 razy w roku i mogą się przemęczyć, kupujesz Tesle SR+ z zasięgiem 400km i ładowaniem 150kW, jedziesz nią do Polski ostentacyjnie i piszesz że spokojnie się da.

Jak wychodzi i5.. Dla Ciebie niemalże najgorsza na rynku. Wtf?

Krissowi wystarczy 455km, mi 460km, Tobie w TM3P którego sprzedajesz katalogowo chyba z 536km albo i mniej, TMY Performance 514km, a “najpopularniejszy samochód w Europie” do którego piejesz z zachwytu i którym jeżdżą miliony ludzi czyli TMY LR ma 533km. Ale 515km w m60 to “pazdzierz”?  Serio? Jak dla mnie, to szczyt hipokryzji.

Co Ty tak się uczepiłeś tego i5? Nie chcesz, nie kupuj, ale nie pluj na to auto i markę tak mocno, bo to Twoje uprzedzenie a nie jakaś rzetelna obiektywna opinia

1. Jezeli nie odrozniasz TM3 SR za 170k PLN po doplatach (wyposazona), segment D, od BMW i5 M60, auta rzekomo premium, segmentu E, zaczynajacego sie od 500k PLN to nie mamy o czym rozmawiac po prostu bo fundamelntalnie dla mnie piszesz glupoty 😲 Inny klient, inny budzet, inne parametry techniczne.

2. TM3 SR ma dostep do sieci SC, cos o czym zapominasz piszac o mojej podrozy do PL kilka lat temu.

3. Napisz mi gdzie napisalem ze i5 jest "najgorsze na rynku" bo wydaje mi sie ze rozmawiasz sam ze soba.

4. Jezeli moja konkretna lista niedorobek czy dziadowania BMW w modelu i5 w porownaniu do Teli czy G30 Cie boli czy sprawia ze jestem wg CIebie hipokryta --> niech tak bedzie, nie mam z tym problemu.

12 godzin temu, BMFun napisał(a):

OTA - Ty się zatrzymałeś w BMW z 2009r. Dziś mamy 2024r, OTA to mają pociągi, smartfony, pralki, lodówki, zegarki i wszystko inne. Ty chyba kompletnie nie rozumiesz czego się czepiasz. OTA w BMW działa od dawna i nie ma z nim żadnego problemu. To że pierdzenie nie dochodzi i trybu psa to nie wina OTA tylko tego że producent takich funkcjonalności nie przewiduje. Póki co na pytanie co takiego dało Ci OTA istotnego, to wymieniłeś same totalne pierdoly. Oprócz podglądu zdalnego auta, które weszło w BMW w ramach…OTA kilka lat temu. Przypominam że karty SIM są w BMW od chyba 2009r. 

Moze poczytaj watki n/t "OTA" na tutejszym forum - przeciez to sie nadaje do cyrku - ludzie po 2 lata nie widzieli jednego update'u jezdza dalej po fizycznych serwisach do "mistrzow" wymyslajac jakies glupie powody wizyty serwisowej, uaktualnienia sie blokuja z najprzerozniejszych powodow jak chocby zle zaparkowane auto (nierowno stoi rotfl!!) czy niedoladowany akumulator - to sa przypadki z naszego forum. Czy Ty jestes powazny w ogole?  OTA w BMW to tak jakbys sobie przyczepil Iphona do roweru, zrobil sobie do niego update i mowil ze masz OTA w rowerze, farsa, jedyne co moge powiedziec.

 

12 godzin temu, BMFun napisał(a):

Argumenty merytoryczne sie skończyły czy jak? Nie miałem nic personalnego na myśli, a Ty mnie za to wysyłasz biegać w taki mróz? 🙂 Pozwól ze nie odpowiem tym samym, jednak wciąż podtrzymuje moje pytanie w czym Twoje F10 było bardziej premium od Volvo v70, mimo że nie zdecydowałeś się na tą opcję ale miałeś poczucie że jakbyś chciał to byś miał?

Podpowiem że u dobrych speców możesz opcjonalnie zrobić w Golfie IV audio 2500W i lepsze jakościowo niż Bowers z g30. Czy to czyni Golfa bardziej premium?

Mam duzo argumentow merytorycznych tylko na poziomie jaki czasem prezentujesz nie bede ich Ci przedstawial bo to zapasy w blocie.

Jak Ci sie nie ulewa to jest ok, nie zaczynaj tych wiesniackich tekstow po prostu i nie bedzie problemu czy piszesz personalnie czy nie.

Jak slonik tak pisze to juz go nie poprawiam nawet bo on taki stabilny poziom bucowania trzyma od 4 lat, Tobie sie widze udziela a wtedy robia sie blotne zapasy i sie odechciewa.

Co do mojej F10 - bylo w niej topowe audio z procesorem dzwieku DSP jak na tamte czasy, po kilku latach dopiero wszedl B&O czy Bowers, nie pamietam juz tych metek wiec nie rozumiem pytania. Poza tym co to ma do rzeczy w ogole?

 

Ty widze nie rozumiesz absolutnie clue problemu, wszystko obracasz do 2 rzeczy:

1) "nie stac Cie, i tak bys nie kupil"

2) a w Tesli jeszcze gorzej

I w sumie ciesze sie ze zalazlem Ci tak za skore z tym "hejtowaniem" wg Ciebie bo przynajmniej jestes SWIADOMY niedorobek nowej 5-er, od tego jest wlasnie forum.

O rzeczach jak fejkowy "Bowers", o braku CA w tylnych klamkach, o braku wygluszenia pod maska czy siatek czy glupich listw progowych dowiedziales sie ODE MNIE wiec watek ten ma wartosc dydaktyczna co mnie cieszy. A to ze FAKTY uwazasz za hejt to juz tylko i wylacznie Twoj problem.

 

I powtorze Ci 10-ty raz - to ze czasami "DA SIE" np w aucie za 200k PLN jak TM3 SR czy VW ID3 nie znaczy ze tak powinno byc kupujac auto za 500-600k PLN, premium , z wyzszego segmentu. Bo w takim aucie nie chodzi o "da sie" a o wlasnie "premium". Jezeli nie zgadzamy sie co do takich fundamentalnych rzeczy to dalsza dyskusja jest bezcelowa zupelnie.

To ze Tobie nie przeszkadza ze i5 M60 jest wolniejsze w sprincie do setki od chinskiego miejskiego crossovera Volvo EX30 ktorego cena to 240k PLN to nas widzisz rozni.

Dla mnie przyczepianie jakichs 30 literek ///M gdy w miedzyczasie Stefan w chinskim aucie z doplat zostawia Cie w tyle na swiatlach jest wlasnie pluciem klientowi w twarz bo swiadczy o przewadze "PR" nad rzeczywista technologia, dlatego pisze ze te auta to technologiczny pazdzierz.

I tak, nie moge sie doczekac kolejnego wykladu ze np 0-100 to nie wszystko, ze skupmy sie na innych wymiarach premium a w rzeczywistosci osiagow nie ma, zasiegu nie ma, audio nie ma, wyposazenie premium topnieje w oczach - tylko cena niezmiennie rosnie i fanboje ZACHWYCENI 🙂

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Cytat

1. Jezeli nie odrozniasz TM3 SR za 170k PLN po doplatach (wyposazona), segment D, od BMW i5 M60, auta rzekomo premium, segmentu E, zaczynajacego sie od 500k PLN to nie mamy o czym rozmawiac po prostu bo fundamelntalnie dla mnie piszesz glupoty 😲 Inny klient, inny budzet, inne parametry techniczne.

Cena to jest pojęcie względne, dla kogoś 500k może znaczyć dużo mniej niż dla ciebie 100k, nie każdy podróżuje jak amisz przez całą Europę samochodem, poza tym sam się gryziesz z własnymi argumentami, że przeciętny człowiek podróżuje dziennie statystycznie 50km więc przez 355 dni w roku auto będzie dawało komuś radość. Jeśli statystyczny kierowca takiej tesli y performance jest zadowolony z zasięgu to czemu kierowca BMW miałby nie być zadowolony? Poza tym zawsze ma wybór,  może sięgnąć po i7

 

Cytat

1. Jezeli nie odrozniasz TM3 SR za 170k PLN po doplatach (wyposazona), segment D, od BMW i5 M60, auta rzekomo premium, segmentu E, zaczynajacego sie od 500k PLN to nie mamy o czym rozmawiac po prostu bo fundamelntalnie dla mnie piszesz glupoty 😲 Inny klient, inny budzet, inne parametry techniczne.

Pieprzysz jak połamany. Sieć suc już jakiś czas temu otworzyła się na inne marki, a otworzy się jeszcze bardziej bo chcą zgarnąć dopłaty. Zero ekskluzywności i przewagi na dziś dzień a w Polsce sieć suc to dno i dwa metry mułu.

 

Cytat

Moze poczytaj watki n/t "OTA" na tutejszym forum - przeciez to sie nadaje do cyrku 

od kiedy odebrałem ix1 miałem kilkanaście update software. Wszystko bezproblemowo. Pojawia się w apce oraz w aucie  info ze jest nowa wersja, klikam w aucie zainstaluj i po paru minutach jest. I5 to nowa wersja idrive więc powinno być tylko lepiej ale. Internetowy plujca oczywiście wie lepiej…. Zamilcz lepiej bo nie masz pojęcia o czym piszesz ani żadnego doświadczenia w tym temacie.

 

Cytat

To ze Tobie nie przeszkadza ze i5 M60 jest wolniejsze w sprincie do setki od chinskiego miejskiego crossovera Volvo EX30 ktorego cena to 240k PLN to nas widzisz rozni.

mnie nie przeszkadza to w ogóle. Ułamki sekund różnicy w realu przełożą się na to że  większe znaczenie będzie miała szybkość reakcji. Poza tym pokaż mi światła gdzie się można ścigać 0-100. Argument i poziom gimbazy imho.

 

Cytat

premium topnieje w oczach - tylko cena niezmiennie rosnie i fanboje ZACHWYCENI 🙂

Tobie zabrali czujniki parkowania a i tak kupiłeś wybrakowane auto. Perfekcje działania kamer w tesli widziałem w weekend na parkingu, gdzie kierowca tesli wysiadał ze 3 razy czyścić kamery bo z parkingu wyjechać nie mógł…. Można by żec jaka cena takie auto.

 

Cytat

Mam duzo argumentow merytorycznych tylko na poziomie jak

Plujesz na nowa serie 5 po wszystkich forach tutaj od kiedy ukazały się pierwsze rendery. Najwyraźniej mocno kuje cię to auto w tyłek. Jak ci ono nie pasuje to daj nacieszyć się nim innym i zamilcz, bo Przykładowo porównując audio w ogóle go nie słuchając ośmieszasz się tylko. 

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

..

Wiem ze pozaluje bo powinien Cie po prostu ignorowac ale niech strace

1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Cena to jest pojęcie względne, dla kogoś 500k może znaczyć dużo mniej niż dla ciebie 100k, nie każdy podróżuje jak amisz przez całą Europę samochodem, poza tym sam się gryziesz z własnymi argumentami, że przeciętny człowiek podróżuje dziennie statystycznie 50km więc przez 355 dni w roku auto będzie dawało komuś radość. Jeśli statystyczny kierowca takiej tesli y performance jest zadowolony z zasięgu to czemu kierowca BMW miałby nie być zadowolony? Poza tym zawsze ma wybór,  może sięgnąć po i7

Osoba inteligentna (nie pisze o Tobie) rozroznia gdy porownuje sie cene 2 produktow.

Osoba nieinteligentna pisze i probuje argumentowac ile dana cena dla kogo znaczy.

1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Pieprzysz jak połamany.

Do zony i dzieci tez sie tak w domu odzywasz?

Czy rodzice do Ciebie w domu tak mowili i wyniosles ta "kulture" i ja tu teraz przekazujesz?

 

1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Sieć suc już jakiś czas temu otworzyła się na inne marki, a otworzy się jeszcze bardziej bo chcą zgarnąć dopłaty. Zero ekskluzywności i przewagi na dziś dzień a w Polsce sieć suc to dno i dwa metry mułu.

Juz abstrachujac od tego ze piszesz polprawde bo poki co tylko czesc sieci SC sie otworzyla na inne marki, co to ma wspolnego z moja podroza TM3 SR kilka lat temu do PL o ktorej pisalem z BMFun? 

Piszesz wciaz o tym jakie doswiadczenie mam/nie mam - ile razy wybrales sie swoimi elektrykami "amiszowac" po Europie? Jakie masz doswiadczenie w tym temacie?

Bo to ze polecisz gdzies Ryanairem czy innym Wizzairem nie bardzo przeklada sie na praktyczne realia podrozowania elektrykiem po Europie.

Wez te swoje "AMG" albo bazowe iX1, zrob 1500km po Europie, poladuj sie na tych SC czy innych Ionity i zdaj relacje, do tego czasu sluchaj jak mowia madrzejsi i bardziej doswiadczeni od Ciebie 👍

1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

od kiedy odebrałem ix1 miałem kilkanaście update software. Wszystko bezproblemowo. Pojawia się w apce oraz w aucie  info ze jest nowa wersja, klikam w aucie zainstaluj i po paru minutach jest. I5 to nowa wersja idrive więc powinno być tylko lepiej 

Ciesze sie Twoim szczesciem.

Tylko co to ma wspolnego z ludzmi z forum ktorzy maja problemy z OTA bo im nie dziala jak powinno?

Co do "nowa wersja idrive więc powinno być tylko lepiej " przypomina mi Twoje rozumowanie - w nowym i5 jest nowszy Burmester wiec powinien byc "tylko lepszy" - wlasnie tak marka BMW zeruje na nauwnosci swoich klientow ktorzy omamieni metkami mysla ze kupuja top of the top a w rzeczywistosci jest gowno w pazlotku.

Jak kilka osob kupi i5 i zda relacje n/t OTA to bedzie mozna sensownie porozmawiac, do tego czasu to jest Twoje "e-tron plywa powyzej 200km/h" albo "kwintesencja premium jest personalizacja" zeby pozniej kupic 2 auta - jeden absolutny golas (jedyna opcja dodatkowa to autoalarm) --> jedyne takie auto w calej historii naszego forum, a drugie auto ze stocku. Wyzyny "personalizacji" o ktorej tu z Twoich ust (palcow) czytalem przez lata 😄

1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

mnie nie przeszkadza to w ogóle. Ułamki sekund różnicy w realu przełożą się na to że  większe znaczenie będzie miała szybkość reakcji. Poza tym pokaż mi światła gdzie się można ścigać 0-100. Argument i poziom gimbazy imho.

To co pogrubilem to jest wlasnie "gimbaza" i przede wszystkim hipokryzja.

Powiedzial koles ktory przez 3 lata wysmiewal osiagi Tesli zeby pozniej pobiec do salonu po stockowe auto bo byl na nim napis "AMG" i za dodatkowa moc doplaca sie relatywnie nieduzo. A ilez to ten osobnik sie naopowiadal po co duza moc jak sie jezdzi za TIRami i po miescie jedynie w BEV. Teraz bedzie opowiesc ze nie chodzi o moc, chodzi o zawieszenie AMG stad wybor tej wersji ^^

1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Tobie zabrali czujniki parkowania a i tak kupiłeś wybrakowane auto. Perfekcje działania kamer w tesli widziałem w weekend na parkingu, gdzie kierowca tesli wysiadał ze 3 razy czyścić kamery bo z parkingu wyjechać nie mógł…. Można by żec jaka cena takie auto.

1. "Rzec" jezeli juz.

2. Te wybrakowane auto kupuje pol Europy i nie narzeka jakos zbyt duzo, nie narzekam i ja 👍

1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Plujesz na nowa serie 5 po wszystkich forach tutaj od kiedy ukazały się pierwsze rendery. Najwyraźniej mocno kuje cię to auto w tyłek. Jak ci ono nie pasuje to daj nacieszyć się nim innym i zamilcz, bo Przykładowo porównując audio w ogóle go nie słuchając ośmieszasz się tylko. 

Pedofilii tez nie probowalem a zdanie mam wyrobione rowniez 👍

Odbije pileczke - to audio jest dla takich klientow jak Ty - ludzie "metki" - jezeli napis na maskownicy sie zgadza znaczy sie wszystko w porzadku 🤣

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Cytat

Osoba inteligentna (nie pisze o Tobie) rozroznia gdy porownuje sie cene 2 produktow.

Osoba inteligentna również zrozumie ze dla kogoś ważniejsze jest trzymanie kierownicy z prawdziwej skóry niż tej z ceraty i znajdą się osoby które za to zapłacą. Tak samo osoba inteligentna zrozumie ze dla kogoś cisza podróżowania przez kilka godzin jest ważniejsza niż hałas i realne 30km zasięgu więcej lub 0,2 szybciej do setki. Osoba o upośledzonej inteligencji będzie wciskała swój punkt myślenia wszystkim, klepała w kółko to samo aż do znudzenia.

o audio to już się lepiej.Nie wypowiadaj bo nie dla każdego więcej mocy oznaczy lepiej.

Cytat

 Te wybrakowane auto kupuje pol Europy i nie narzeka jakos zbyt duzo, nie narzekam i ja 👍

Nie mam z tym problemu tak samo jak z tym ze dacia m porównywalna ilość sprzedaży. Nie zmienia to faktu że dla mnie ani Dacia ani tesla nie jest wystarczająco dobra w wielu aspektach.

Cytat

 

Odbije pileczke - to audio jest dla takich klientow jak Ty - ludzie "metki" - jezeli napis na maskownicy sie zgadza znaczy sie wszystko w porzadku 🤣

Ciekawa sprawa bo nie dalej jak kilka dni temu chwaliłeś się tutaj wszystkim swoim domowym audio jednej z topowych firm gdzie z 80 procent dopłacasz do metek. Dlaczego nie kupiłeś do domu audio za ułamek wydanej ceny ale za to o większej mocy i większej ilości głośników? Metka musi być?

 

Cytat

 

Tylko co to ma wspolnego z ludzmi z forum ktorzy maja

To ma być dla wpolnego ze najwyraźniej nie jest to reguła a jednostkowe przypadki.  Tak samo są tysiące postów na forach tesli ze update popsuły wiele rzeczy ale nie będę się zniżał do twojego poziomu żeby o tym tłuc przez wiele miesięcy. Tam gdzie jest soft/zmiany tam zdarzają się problemy i błędy.

Cytat

Piszesz wciaz o tym jakie doswiadczenie mam/nie mam - ile razy wybrales sie swoimi elektrykami "amiszowac" po Europie? Jakie masz doswiadczenie w tym temacie?

Ty opierasz swoje tezy na podstawie YouTube, zdjęć z internetu i kilku postach z forum, ja natomiast bazuje na analizie swoich potencjalnych tras na podstawie profesjonalnej aplikacji a better route planner oraz oficjalnych ogłoszeniach firmy tesla. Jeśli a better route planner uwzględnia i pokazuje mi ładowania na zuperchargerach tesli to dla mnie znaczy że one nie są już ekskluzywne. Ponadto można tam zmienić pojazd i zobaczyć różnice w czasie dojazdu. Każdy może wyciągnąć własne wnioski i zadecydować czy warto decydować się na pojazd danej marki jeśli raz w roku czas przejazdu będzie pół godziny czy godzinę dłuższy. Ponadto jeśli tesla sama się chwali że dostała kupe kasy od unii na rozbudowę sieci w Europie to dla mnie sygnał jest jasny że firma dąży do udostępnienia sieci wszystkim. To samo się stanie w USA bo nie bez powodu wszyscy producenci wdrożą nacs

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja zadam inaczej pytanie - w Stanach SUC z oczywistych powodów deklasuje wszystkie inne razem wzięte, a pomimo tego Model X i iX mają w 2023 w USA praktycznie tą samą wartość sprzedaży (ok 17tys sztuk).

Czy to jest przypadek? Tesla wsparta ta wspaniała siecią ładowarek, lepsza technologicznie, z „lepszym” OTA, frunkiem i automatyczną klapką, nie jest w stanie zdeklasować rywala? Ciekawe co by się stało jakby zrobili promocje minus 25%?

Z pewnością powodem jest większy zasięg iX 50 zarówno od Model X jak i Model S! 
https://www.consumerreports.org/cars/hybrids-evs/real-world-ev-range-tests-models-that-beat-epa-estimates-a1103288135/
 

image.thumb.png.bb961c83095d8590b4f32d686097cede.png

 

image.thumb.png.f082692e548e94da1f684a48201b20ea.png

 

Co poszło nie tak? 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
18 godzin temu, słonik40 napisał(a):

o audio to już się lepiej.Nie wypowiadaj bo nie dla każdego więcej mocy oznaczy lepiej.

True story, z watku obok ^^

W dniu 28.12.2023 o 10:37, Mandus napisał(a):

Ja od wczoraj mam do testu nowe E220d 4matic Avangarde

pomimo tak chwalonego nagłośnienia Burmaster - dźwięk to jakaś kpina - sztuczny do bólu, spodziewałem się WOW, długo ustawiałem i próbowałem i niestety, nie... do tego przy funkcji 4D Surround nie idzie siedzieć na fotelach przy głośniejszym graniu - tak wibrują przez basy. Ja to w sumie olałem, ale żona strasznie się irytowała...  ustawienie głośności radia to kolejne nieporozumienie - nieprecyzyjne suwaki dotykowe.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz rację. Burmeseter w Mercedesie jest do dupy bo jakiemuś forumowiczowi coś nie podpasoealo. Bjorny, baki i wiele innych recenzentów także z wykształceniem muzycznym nie wiedzą co słyszą bo jeden randomowy forumowicz wie lepiej. Na właśnie takich materiałach o wartości ścisku opierasz swoje argumenty i Żygadłą tu od 3 lat na BMW….

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W tym przypadku to moj czysty trolling, przyznaje sie bez bicia, nie moglem sie powstrzymac bo akurat zajrzalem do innego watku a tam takie kwiatki ^^

Natomiast opinia tego forumowicza tyle samo wazy co Twoja musze zauwazyc, mnie "opinie" bakow i innych bjornow malo interesuja, interesuja mnie fakty/cyferki czyli to co sie tu nazywa powszechnie "hejtem" w tym watku 👍

PS. Nawiazujac do Twojego poprzedniego posta - tak, wyciszenie auta i jakosc kierownicy w BMW jest sporo lepsze niz w Tesli, ciezko sie z tym faktem nie zgodzic.

PS2. Nie, Klipsch to zadne topowe audio (rotfl), taki sam marketowy sredniak jak np HK, natomiast absolutnie sie nie zgadzam ze 80% doplaca sie za metke w tym zestawie, kolumny robia duze lubudu i sa warte kazdej wydanej zlotowki, imho swietne value.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, adamjttk napisał(a):

<gryzie sie w jezyk> 🙃

BMW-Gaming-iDrive-9-Controller-CES-2024-

 

Super! To możesz teraz z czystym sumieniem kupić BMW 🙂 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.