Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli dobrze policzyłem zera to wychodzi 4300 dolców na auto a to już raczej sporo poniżej 10 procent marży. No ale zawsze mogą zarabiać 100 dolców na aucie. Jestem bardzo ale to bardzo ciekawy jak elon zrealizuje obiecany około 50 procentowy wzrost sprzedaży w tym roku. Może Eskimosom zacznie Teslę sprzedawać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, słonik40 napisał(a):

Jeśli dobrze policzyłem zera to wychodzi 4300 dolców na auto a to już raczej sporo poniżej 10 procent marży. No ale zawsze mogą zarabiać 100 dolców na aucie. Jestem bardzo ale to bardzo ciekawy jak elon zrealizuje obiecany około 50 procentowy wzrost sprzedaży w tym roku. Może Eskimosom zacznie Teslę sprzedawać?

W baaardzo dużym uproszczeniu w 3 kwartale 2023 wychodzi:

$1.85b / 435k = $4,250/szt

W przypadku BMW:

$2.93b / 621.7k = $4,712/szt

No i trzeba przypomnieć że BEV w BMW rosną w 2023 o 100% do ok 320-330tys, a Tesla wymęczyła wzrost ok 40% do ok. 1.8m. Ciekawe będą wyniki finansowe Tesli i BMW za 4 kwartał. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 godzin temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk opluwajsc ix3 za osiągi i walory auta elektrycznego wyszedłeś na hipokrytę. Sam kupiłeś tm3 rwd o bardzo podobnym zasięgu i osiągach, przy okazji kolejny raz oplułeś wybór @Kriss33 który na to wychodzę, że jeździ elektrycznym trupem i dinozaurem bo zasięg oraz osiągi ma kiepskie.

 

@Randall3 tony w spectre na elektryczne standardy wielkiego wrażenia nie robi, moje amg m bodaj 2,7

@Kriss33elon sobie może mówić ile jego firma nie będzie warta, na razie wtopił 70 procent na Twitterze. On wiele rzeczy gada, z 10 procent się tego sprawdza.

Ludzie strasznie przeżywają zasieg, a w ogóle im jest niepotrzebny, bo w trasy powyżej 300 km jeżdżą raz lub dosłownie kilka razy w roku. Przypominam kolegom z forum, że zwykli ludzie to jeszcze Nissanami leafami pierwszej generacji jeżdżą o zasięgu 120 km.

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, BMFun napisał(a):

W baaardzo dużym uproszczeniu w 3 kwartale 2023 wychodzi:

$1.85b / 435k = $4,250/szt

W przypadku BMW:

$2.93b / 621.7k = $4,712/szt

To w baaaardzo duzym uproszczeniu zaoranie samego siebie.

Gdzie to mityczne premium BMW w takim razie?

Auta premium charakteryzuja sie duza marza producenta, im wieksze premium, wym wieksze marze, takie Porsche zarabia na kazym aucie 20k usd. Im popularniejsze auto, bardziej dla ludu tym zysk na auto mniejszy, PSA, VW maja po 1k usd.

A tutaj widze "="

Przypomina sie artykul sprzed kilku miesiecy, przecietna sprzedana Tesla i przecietne BMW oscyluja w okolicy ~250k PLN. Tyle apropo aut premium/aut dla ludu. 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

To w baaaardzo duzym uproszczeniu zaoranie samego siebie.

Gdzie to mityczne premium BMW w takim razie?

Auta premium charakteryzuja sie duza marza producenta, im wieksze premium, wym wieksze marze, takie Porsche zarabia na kazym aucie 20k usd. Im popularniejsze auto, bardziej dla ludu tym zysk na auto mniejszy, PSA, VW maja po 1k usd.

A tutaj widze "="

Przypomina sie artykul sprzed kilku miesiecy, przecietna sprzedana Tesla i przecietne BMW oscyluja w okolicy ~250k PLN. Tyle apropo aut premium/aut dla ludu. 

Nie rozumiem tej rolniczej metafory. Nie miałeś argumentów do wszystkiego innego co padło?

Czy wyznacznikiem premium jest to ile zysku netto jest na pojedynczym samochodzie? Czyli jeśli Rolls Roys miałby stratę to znaczy że przestal być premium? A w tym samym czasie jak BMW „zdegraduje” przyciski otwierania szyb, wytnie pasek ledowy na tylnych drzwiach i oferuje auto w wyższej cenie, to staje się bardziej premium?

Ok, to już rozumiem dlaczego nie mogliśmy się zgodzić co do definicji premium Tesli, która wycinając USS, kierunkowskazy, licznik za kierownicą itp dla Ciebie stawała się bardziej premium bo producent miał wyższą marżę, a dla wielu innych ludzi to był kierunek przeciwny.

———-

A pisząc już bez sarkazmu, zgodziłem się z Tobą wcześniej że BMW sprzedaje sporo aut w tańszych segmentach cenowych i większych wolumenach gdzie sporo aut w cenie poniżej poziomów Tesli w niższych segmentach w których Tesla nie ma oferty: 150-200k jak wszystkie 118i, 318i business line, x1 18i i to podkradanie klientów Skody, VW. Albo jakby materiały marketingowe BMW by pewnie napisały: „zaproszenie do świata premium” 🙂 Bo dziś kupi 118i dla żony a jutro m3 dla siebie 🙂 A w tym 118i będzie miał wyciszenie, komfort i prowadzenie BMW, nawet jak podziaduje na wyposażeniu.

Dla mnie to np zaleta że jest dużo x5 25d którzy dorzucili się do r&d modelu, zwiększają sieć serwisów i powodują że moje auto mniej rzuca się w oczy. Bo ja auto kupuje dla siebie a nie dla innych. 
 

image.thumb.png.0f7977efeb08395764a7e7364d87f4bb.png

image.thumb.png.94e4241537047424b6a8fde4de1dfb75.png

image.thumb.png.1acbec6a5d53c88c9d7ea4e48b7d20de.png

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMWFun jako ze ciagle piszesz o tym "wycinaniu".
Ty w ogole zdajesz sie nie rozumiec rynku moto, zastanawiam sie jak to mozliwe?
"wycinając USS, kierunkowskazy, licznik za kierownicą itp"

Czy wg Ciebie jak sie przesiedlismy na samochody i wycielismy wodopoj i siano dla konia to komunikacja stala sie mniej premium?
Czy wg Ciebie Iphony sa mniej premium bo wyciely gniazdo sluchawek, fizyczna klawiature czy radio?
Imho zupelnie nie rozumiesz kierunku rozwoju motoryzacji.

USS to technologia PDC, sama funkcjonalnosc nie zostala "wycieta", zostala zastapiona inna technologia. BMW zmalpuje, cierpliwosci.
Kierunkowskazy w TM3 LCI sa nadal, zniknela manetka jedynie. BMW zmalpuje (juz w neue klasse), cierpliwosci.
Licznik w autach pokazywal m.in obroty, temperature oleju, predkosc - czesc z tych rzeczy w BEV jest N/A a czesc przeszla na ekran glowny. BMW juz zmalpowalo w mini czy neue klasse.

Wiec mozesz do mnie mowic o "wycinaniu" a ja Ci odpowiadam - kiedys i kierownica zniknie.

Rolls i straty? Piszesz o czarnych labedziach rozpaczliwie chwytajac sie nielogicznych analogii. Jak zacznie przynosic straty i zniknie z rynku to pogadamy. Do tego czasu trzymajmy sie rzeczywistosci. Poki co na jednym aucie zarabiaja duzo wiecej niz Porsche wiec wypada z dyskusji.

BMW i "degradowanie przyciskow" - ja pisze o zysku na pojedynczym aucie a Ty o podwyzszaniu cen w katalogu, logiczne to wg Ciebie? Oni degraduja jakosc i podwyzszaja ceny bo sa technologicznie (stare fabryki, emeryci, brak elektrycznych platform) w CZARNEJ DUPIE wiec degraduja JAKOSC i PREMIUM zeby zysk na aucie nie spadal i wycena firmy nii pikowala liczac na to ze fanboje przelkna plucie w twarz i rozwodniony naczek ///M i BMW - jedyne co trzyma dzis kurs/wycene firmy to 10% dywidenda, zetnij dywidende i przywitasz nowe LL.
A jezeli firma jest juz na tyle gruba i syta i zadowolona, ze woli malpowac od innych sama przestajac byc zupelnie innowacyjna, przestajac wyznaczac standardy - no coz, moze klienci sie po prostu starzeja razem z firma i ich to zadowala a nowy narybek ma juz inne obiekty do wzdychania - widac to po dzieciakach/mlodziezy chociazby co sam zauwazyles. Erozja imho, powolna i postepujaca, jak z chorym starym czlowiekiem.
 

.

Opublikowano

 

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sztywne, twarde, niekomfortowe zawieszenie. W Modelu przed i po lifcie.

I co BMFun powiesz? Ty sobie chwalisz zawieszenie. 

Tyle są warte opinie. Każdy ma swoją...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

"Cenisz rzetelne dziennikarstwo?" 😉

Mam lepsze naglowki:

"TESLA ZBANKRUTOWALA !!!"   ("wczoraj mi sie przysnilo", powiedzial Stefan pod budka z piwem)

"MUSK NIE ZYJE !!!"   (Wczoraj widziano jak ktos spalil kukle Muska na ulicach Kalifornii)

"TESLA ZABIJA, UWAZAJCIE"   (Wczoraj Pan Krzysztof przejechal swojego psa na podjezdzie, mial 2 promile alkoholu we krwi)

Kazdy z tych fantastycznych artykulow bedzie mial po 20k klikow 👍

A wracajac do tabloidowego "artykulu" - to ilu wlascicieli zakazalo uzywania Tesli w Norwegii? 1? 5.000?

 Norwedzy to pragmatycy, w szkole jazdy wiekszosc ludzi uczy sie juz na automatach i NIE MOZE kierowac aut z manualnymi skrzyniami (przynajmniej wg prawa), moze bedzie prawko tylko na auta bez manetek 😄

W Norwegii tylko automat? Szkoły jazdy rezygnują z manualnych skrzyni biegów (mojanorwegia.pl)

 

ABLVV85mRPHk7hXl4OltpLnk_obVWoR8Ip_4N3pE

 

8 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Sztywne, twarde, niekomfortowe zawieszenie. W Modelu przed i po lifcie.

I co BMFun powiesz? Ty sobie chwalisz zawieszenie. 

Tyle są warte opinie. Każdy ma swoją...

Nie klam. Kazdy wie, ze zawieszenie w BMW jest komfortowe i sportowe jednoczesnie i jest jak to mowi kolega BMFun "wyrafinowane" natomiast zawieszenie w Tesli jest tanie i prymitywne po prostu, czasem jeszcze zapominaja zamontowac hamulcow a poza tym kola odpadaja (jak akurat Tersla nie rozpedza sie sama do 200km/h chcac zabic duzo ludzi na ulicy bo sie buntuje AI) ^^

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Sztywne, twarde, niekomfortowe zawieszenie. W Modelu przed i po lifcie.

I co BMFun powiesz? Ty sobie chwalisz zawieszenie. 

Tyle są warte opinie. Każdy ma swoją...

Kilka razy podkreślone “jak na SUVa”.

Nigdy nie pisałem że zawieszenie w M jest miękkie i  komfortowe. Tylko co najwyżej ze lepiej wybiera nierówności niż Tesla mimo sztywnego zawieszenia. Tesla zarówno słabo wybiera nierówności jak i słabo się prowadzi (mówię cały czas o Y, TM3 mało jeździłem i dawno temu).

Czlowiek testuje samochody pod Kowalskiego i musi zwrócić uwagę że zawieszenie jest bardziej sztywne niż typowy suv. Trudno żeby pływał jak pneumatyka która dla mnie jest nieprzyjemna przy prędkości autostradowej.

Odsluchaj od 19:36 - “jak masz nierówności na drodze, to zawieszenie nie wydaje się twarde i niekomfortowe, a wręcz przeciwnie bardzo ładnie wybiera te nierówności a jak ktoś śpi na fotelu pasażera to się nie obudzi.” - ja głównie o tym mówię. W takich warunkach Tesla Y ani nie prowadzi się za dobrze ani nie jest komfortowa tylko się cała telepie.

Plyty betonowe to nie są małe nierówności tylko nietypowa sytuacja drogowa i nie da się mieć sztywnego nadwozia i zawieszeni które mogłoby to amortyzować. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Nie klam. Kazdy wie, ze zawieszenie w BMW jest komfortowe i sportowe jednoczesnie i jest jak to mowi kolega BMFun "wyrafinowane" natomiast zawieszenie w Tesli jest tanie i prymitywne po prostu,

100% zgody.

3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

 

czasem jeszcze zapominaja zamontowac hamulcow a poza tym kola odpadaja (jak akurat Tersla nie rozpedza sie sama do 200km/h chcac zabic duzo ludzi na ulicy bo sie buntuje AI) ^^

Skoro tak twierdzisz, to ufam że masz rację. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Od 21:00 minuty spójrz @adamjttk na minę Bąka oraz jego opisu wrażeń z przyspieszenia i może zrozumiesz dlaczego samo papierowo DUŻO lepsze przyspieszenie Plaid nie zrobiło na mnie takiego wrażenia jak w autach spalinowych.

Plaid wali zagłówkiem w głowę, mieli kołami i tyle doznań.

Przypomnij sobie czy w teście Tesli Y takie wrażenia i miny mogłeś zobaczyć 😉

image.thumb.png.06e1e17984320a24d387a67b21e088a3.png

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem po co ciągle piszesz o zawieszeniu Tesli Y, skoro nawet nie jeździłeś aktualnym modelem? Pisałem Ci, że zawieszenie w 2023 roku jest inne niż w 2022, a Ty dalej swoje. I piszesz herezje, że Tesla Y się źle prowadzi.  Prowadzi się bardzo pewnie. Mi to zawieszenie pasuje. Taka jest moja opinia jako właściciela.  

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
39 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Nie wiem po co ciągle piszesz o zawieszeniu Tesli Y, skoro nawet nie jeździłeś aktualnym modelem? Pisałem Ci, że zawieszenie w 2023 roku jest inne niż w 2022, a Ty dalej swoje. I piszesz herezje, że Tesla Y się źle prowadzi.  Prowadzi się bardzo pewnie. Mi to zawieszenie pasuje. Taka jest moja opinia jako właściciela.  

Może Cię źle zrozumiałem jak wyciągnąłeś temat zawieszenia, bo ja o nim pisałem że dla mnie jest optymalne i lepiej wybiera nierówności niż Tesla. Ale może nie takie miałeś intencje.

Oczywiscie nie twierdzę że zawieszenie jest złe w TMY. Dzięki twardości prowadzenie jest podobnie jak w iX3 które ma dość miekkie nastawy, ale Tesla nie ma tego komfortu i wyciszenia zawieszenia.

Być może przy okazji faceliftingu TM3, poprawili od razu zawieszenie TMY, stąd mamy tak rozbieżne odczucia. Taki niemy facelifting 🙂

Ale jak już napisałeś że 2022 to zawieszenie stare a 2023 nowe, to ja jako klient używanej Tesli nigdy do końca nie wiem co kupuje. To tajemnicza wiedza gdzie wyprodukowana, na której zmianie i w którym tygodniu. Przypomina mi to pewne czasy 🙂

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Klient używanej Tesli raczej nie jest tak wymagający i nie porównuje do BMW połowę droższego...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, BMFun napisał(a):

Od 21:00 minuty spójrz @adamjttk na minę Bąka oraz jego opisu wrażeń z przyspieszenia i może zrozumiesz dlaczego samo papierowo DUŻO lepsze przyspieszenie Plaid nie zrobiło na mnie takiego wrażenia jak w autach spalinowych.

Plaid wali zagłówkiem w głowę, mieli kołami i tyle doznań.

Przypomnij sobie czy w teście Tesli Y takie wrażenia i miny mogłeś zobaczyć 😉

image.thumb.png.06e1e17984320a24d387a67b21e088a3.png

Dla mnie takie auta to czysta abominacja (mowie o SUV ze sportowymi osiagami), zeby nie bylo niejasnosci - TMYP tez do takich aut zaliczam (crossover/SUV, jeden pies).

Skoro sprzedaja sie tylko lepiej i lepiej to jestem w mniejszosci ale tak jak w TM3P uwielbiam 3,5s do setki tak w TMY mogloby ich byc 5-6s mysle bez problemu.

Cos takiego mi sie przypomina:

PS. Podsumowania filmu juz nie przywowales, nie? 😉

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 godzin temu, adamjttk napisał(a):

BMWFun jako ze ciagle piszesz o tym "wycinaniu".
Ty w ogole zdajesz sie nie rozumiec rynku moto, zastanawiam sie jak to mozliwe?
"wycinając USS, kierunkowskazy, licznik za kierownicą itp"

Czy wg Ciebie jak sie przesiedlismy na samochody i wycielismy wodopoj i siano dla konia to komunikacja stala sie mniej premium?
Czy wg Ciebie Iphony sa mniej premium bo wyciely gniazdo sluchawek, fizyczna klawiature czy radio?
Imho zupelnie nie rozumiesz kierunku rozwoju motoryzacji.

USS to technologia PDC, sama funkcjonalnosc nie zostala "wycieta", zostala zastapiona inna technologia. BMW zmalpuje, cierpliwosci.
Kierunkowskazy w TM3 LCI sa nadal, zniknela manetka jedynie. BMW zmalpuje (juz w neue klasse), cierpliwosci.
Licznik w autach pokazywal m.in obroty, temperature oleju, predkosc - czesc z tych rzeczy w BEV jest N/A a czesc przeszla na ekran glowny. BMW juz zmalpowalo w mini czy neue klasse.

Wiec mozesz do mnie mowic o "wycinaniu" a ja Ci odpowiadam - kiedys i kierownica zniknie.

Rolls i straty? Piszesz o czarnych labedziach rozpaczliwie chwytajac sie nielogicznych analogii. Jak zacznie przynosic straty i zniknie z rynku to pogadamy. Do tego czasu trzymajmy sie rzeczywistosci. Poki co na jednym aucie zarabiaja duzo wiecej niz Porsche wiec wypada z dyskusji.

BMW i "degradowanie przyciskow" - ja pisze o zysku na pojedynczym aucie a Ty o podwyzszaniu cen w katalogu, logiczne to wg Ciebie? Oni degraduja jakosc i podwyzszaja ceny bo sa technologicznie (stare fabryki, emeryci, brak elektrycznych platform) w CZARNEJ DUPIE wiec degraduja JAKOSC i PREMIUM zeby zysk na aucie nie spadal i wycena firmy nii pikowala liczac na to ze fanboje przelkna plucie w twarz i rozwodniony naczek ///M i BMW - jedyne co trzyma dzis kurs/wycene firmy to 10% dywidenda, zetnij dywidende i przywitasz nowe LL.
A jezeli firma jest juz na tyle gruba i syta i zadowolona, ze woli malpowac od innych sama przestajac byc zupelnie innowacyjna, przestajac wyznaczac standardy - no coz, moze klienci sie po prostu starzeja razem z firma i ich to zadowala a nowy narybek ma juz inne obiekty do wzdychania - widac to po dzieciakach/mlodziezy chociazby co sam zauwazyles. Erozja imho, powolna i postepujaca, jak z chorym starym czlowiekiem.
 

Wijesz sie jak węgorz. Kawa na ławę - kiedy BMW padnie? Jakie prognozy sprzedaży szacujesz na kolejne lata vs prognoza Tesli. W internecie nic nie ginie. Sprawdzimy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
42 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Dla mnie takie auta to czysta abominacja (mowie o SUV ze sportowymi osiagami), zeby nie bylo niejasnosci - TMYP tez do takich aut zaliczam (crossover/SUV, jeden pies).

Skoro sprzedaja sie tylko lepiej i lepiej to jestem w mniejszosci ale tak jak w TM3P uwielbiam 3,5s do setki tak w TMY mogloby ich byc 5-6s mysle bez problemu.

Cos takiego mi sie przypomina:

PS. Podsumowania filmu juz nie przywowales, nie? 😉

Bąku Ci to wyjaśnił - masz 3 auta w jednym. Oczywiście to gorsze niż 3 samochody oddzielne, ale jak jedziesz na wakacje to możesz wziąć tylko 1. Jak zmieniasz koła na zimowe to w 1. Płacisz 1 ubezpieczenie, zajmujesz 1 miejsce parkingowe, serwisujesz jedno. Cała magia.

Bąku spędził z tymi autami po kilka godzin z każdym. Ja spędziłem prawie rok z m50i oraz 2 lata z x5m i za żadne skarby nie wróciłbym do poprzednika z własnej woli. Nie że jest zle m50i, ale dla mnie m jest lepsze. Dla mnie to daily car a nie sportowe na tor i tak go traktuje. Moje zdanie podzieli pewnie 20-30%, pozostałe wybrałoby m50i, stąd pewnie takie podsumowanie a nie inne 🙂 Chcesz wierzyć lub nie, dla mnie to auto dające najwięcej radości i po 2 latach ani trochę mi się nie nudziło i nie pojawia się niedosyt praktycznie w żadnym aspekcie i nie czuję potrzeby zmiany. Nie wiem co mógłbym chcieć dziś kupić w sensownej kasie. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, BMFun napisał(a):

Wijesz sie jak węgorz. Kawa na ławę - kiedy BMW padnie? Jakie prognozy sprzedaży szacujesz na kolejne lata vs prognoza Tesli. W internecie nic nie ginie. Sprawdzimy.

Nie wije tylko poczytaj realia BMW jak zaczynalem watek kilka lat temu.

Byly skrajnie inne niz dzis. Przypomne Ci.

Owczesni DECYDENCI BMW mowili otwarcie ze elektryki sa do kitu, ze probowali z i3 i NIKT tego nie chce kupowac poza swirami w Kaliforni wiec beda sie trzymac silnikow spalinowych do ostatniego dnia.

Ja to od pierwszego dnia w tym watku NEGOWALEM.

Minely 3 lata a BMW gada juz tylko o elektrykach - na 30 stron prezentacji dla inwestorow 25stron to elektryki.

 

BMW ZASPALO jak diabli, mowie tak od wielu lat - dzisiaj porobili uposledzone elektryki na kolanie bo widza co sie dzieje, Neue Klasse za 2 lata dopiero a sprzedawac cos trzeba dzis bo pluginy nie wypalily.

Jestes swietnym przykladem, ze nawet i na takie uposledzone elektryki znajda sie chetni i hej, nie mam z tym zadnego problemu.

 

Moja teza od poczatku watku byla inna i nie nastawiona na to co sie teraz akcentuje tu, ze Tesla wygryzie z rynku konkretnie BMW (wtf?) - pisalem, ze Tesla bedzie rosla i rosla kosztem wszystkich producentow legacy bo gdy w ofercie BMW byl i3 i hybrydy Tesla miala juz genialnego elektryka gotowego do zakupu jakim bylo TM3. I od 3 lat tlumaczylem cierpliwie dlaczego tak sie dzieje i w czym wg mnie Tesla jest lepsza.

BMW przez ostatnie kilka lat zmienilo narracje apropo BEV o 180 stopni i ciezko chyba temu zaprzeczyc, zwolnili beton w zarzadzie i probuja wrocic do gry.

 

Wracajac do pytania - BMW nie upadnie jako firma, to przeciez oczywiste, sam znaczek jest DUZO wart, w najgorszym przypadku zostali by przejeci przez Chinczykow ale o takich kataklizmach gospodarczych wole nie myslec bo to bedzie koniec Europy jaka znamy.

Jak na moje sprzedaz mocno spadnie w najblizszych latach bo jak amerykanom i chinczykom bedzie teraz tylko roslo to BMW bedzie musialo zaplacic udzialem w rynku ktory nei jest z gumy, teraz juz jest za pozno na utrzymanie sprzedazy  jak sie nie ma w ofercie nic ciekawego w sumie i trzeba czekac lata na nowoczesne dedykowane platformy. O ile spadnie? Jak na moje na pewno o kilkaset tysiecy. Mysle ze w najblizszych ~10 latach spadnie do ~1,5M easy.

Kolejna sprawa jest to ze BMW nie ma w elektrykach nic autorskiego do zaoferowania czego nie ma konkurencja - kiedys bylo swietne GUI, swietny design, pierwszorzedny handling, topowe jednostki napedowe, genialne diesle, fantastyczne rzedowki.

Dzisiaj? KIA robi lepsze napedy w BEV czy porownywalnie sie prowadzi. Hyundai czy Skoda robi ladniejsze auta. Ot brutalna prawda.

Wiec albo beda isc w wieksze premium, wyzsze ceny i mniejszy wolumen albo beda dalej degradowac jakosc gdzie sie da starajac sie zachowac wolumen ale wiekszosc ich oferty to beda auta brutalnie mowiac plebejskie, niczym sie nie rozniace od dowolnego chinczyka czy jakiejs Skody. Poki co wyglada jakby wybrali opcje nr 1 - czekam z niecierpliwoscia ilu bedzie chetnych na te przeswietne i4, iX3, i5 etc etc w kolejnych kwartalach. Bo nabijanie sobie statystyk iX1 w segmencie C, czesto bez ogrzewanych siedzen etc w cenie ID3 to juz widzimy i splendoru nie przynosi imho i efekt nowosci szybko minie.

Co do Tesli - Musk mowi o 50% rok do roku, ja obstawiam 30-35%, czyli

2024 - ~2,3-2,4M

2025 - ponad 3 miliony

Dalej pozyjemy zobaczymy - zeby sprzedawac wiekszy wolumen bedzie potrzebny hatchback w segmencie C

Co do X5M - ja tylko wyrazilem swoj prywatny poglad n/t tego typu aut, Twoje auto jest piekielnie drogie wiec sila rzeczy na pewno jest mega dopracowane i sprawia duzo frajdy z mocnego silnika czy luksusu i wcale sie nie dziwie ze je tak chwalisz, bylbym zaskoczony gdybys tego nie robil wydajac fure siana na auto, nie mam z tym zadnego problemu. Dla mnie to szybki mastodont. Chociaz nie ukrywam ze z ciekawosci chociazby Macanem elektrycznym sie przejade.

1 godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Zobacz BMFun jaki koleś zadowolony

https://youtu.be/l58EuXekt00?si=j6ku5xh1uo5Mdr6J

Fajny filmik, bylem identycznie zajarany w 2020r jak kupowalem TM3P, doslownie wszystko mi w nim pasowalo praktycznie. Tak samo nawet zwracalem uwage na ta mala kierownice piszac tu recenzje.

Moze mialem inny punkt widzenia bo przesiadalem sie raptem z hybrydy F30 ale jak niektorzy tu pisza ze to jest jakosc Dacii Logan i plastik to robie wielkie oczy ze zdumienia.

I w sumie ciesze sie ze nie jestem jeszcze tak zblazowany bo inaczej bym zrzedzil jak np Slawomir.

Na moje wiekszosc ludzi po przejazdzce TM3/Y jest zachwycona stad wcale sie nie dziwie ze sprzedaz tak szybko urosla do prawie 2M aut rocznie pomimo utyskiwan roznych marud.

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Mysle ze w najblizszych ~10 latach spadnie do ~1,5M easy.

Nie wiadomo czy forum będzie istnieć za 10 lat 😉

Jaka masz prognozę dla BMW na 2024-2030? Co z finansami?

Tesla 2024 - 2.4M, 2025 - 3.0m. Co dalej? Kiedy 20m? Co z przychodami i zyskiem?

Edytowane przez BMFun
  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Chcesz zebym Ci rozpisal w ujeciu kwartslnym kolejna dekade czy jak?

Moja prognoza dla BMW - zarowno wolumen sprzedazy,, przychody i zyski beda spadac. Poczynajac juz od tego roku (yoy)

Tesla - w tym roku wolumen bedzie wiekszy od BMW, przychody i zyski beda wieksze w 25' bo pamietaj ze buduja fabryki i sie rozwijaja, bmw wyplaca dyeidende ze 100 lat tuczenia sie.

dosc szczegolowo?

 

aha, samo to ze pisze to po dokladnie 4 latach od zalozenia watku jest dla mnie KOSMOSEM i pokazuje jak szybko mozna dogonic konkurencje o takiej renomie i 100 latach tradycji. To co osiagnela Tesla jest niewiatygodne a wiekszosc z tego to zasluga jednego czlowieka w sumie. Historia pisze sie na naszych oczach

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Chcesz zebym Ci rozpisal w ujeciu kwartslnym kolejna dekade czy jak?

Nie, chodziło mi o roczną prognozę w tej dekadzie.

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Moja prognoza dla BMW - zarowno wolumen sprzedazy,, przychody i zyski beda spadac. Poczynajac juz od tego roku (yoy)

W tym roku spadki przychodów i wyników BMW i Tesli to akurat sa fakty mając twarde dane za 2023Q1-3 😄 24 stycznia Tesla poda dane roczne, 

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Tesla - w tym roku wolumen bedzie wiekszy od BMW, przychody i zyski beda wieksze w 25' bo pamietaj ze buduja fabryki i sie rozwijaja, bmw wyplaca dyeidende ze 100 lat tuczenia sie.

dosc szczegolowo?

A co w 2024? Co napędzi wzrost Tesli i jak to na wyniki finansowe wpłynie vs 2023?

2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

 

aha, samo to ze pisze to po dokladnie 4 latach od zalozenia watku jest dla mnie KOSMOSEM i pokazuje jak szybko mozna dogonic konkurencje o takiej renomie i 100 latach tradycji. To co osiagnela Tesla jest niewiatygodne a wiekszosc z tego to zasluga jednego czlowieka w sumie. Historia pisze sie na naszych oczach

Sukces Tesli jest niesamowity. Z tym dogonieniem to bym nie przesadzał. Jakby produkowała silniki spalinowe to możemy o dogonieniu mówić. Tesla “wykreowała” nowy inny rynek aut EV, który oczywiście rozwija się kosztem konwencjonalnego napędu. Tesla jest od 2019 liderem w tej kwestii, ale już dzis takie BMW które zaspało sprzedaje 320-330tys aut Ev, czyli już prawie 20% tego co Tesla i dynamika wzrostu przebija Teslę +100% vs +40%. A BMW nadal zarabia sprzedając ponad 2miliony konwencjonalnych aut.

Tak się ekscytujesz platformą projektowaną pod Bev, która daje może max 5-10% poprawy parametrów pojazdu, a zapominasz że BMW poprawia efektywność kosztowa współdzieląc platformę pomiędzy Bev a Ice. 

Edytowane przez BMFun

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.