Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Oglądałem akurat wczoraj test RR Spectre Douga Demurro. On waży..... 3 tony 🫣

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dealer sprzedał 59 aut za ponad 1 mln zł każdy - GDAŃSK, GDYNIA, SOPOT (trojmiasto.pl)

Jak widac design to nie wszystko, elektryki Porsche slabiutko poki co.

Czekamy na Macana EV, to powinien byc punkt zwrotny dla marki jezeli chodzi o BEV

911 - 88 sztuk
718 - 29
Cayenne - 91
Macan - 178
Panamera - 29
Taycan - 20

3621161-W-2023-r-dealer-sprzedal-20-sztu

3621162-Porsche-911-GT3-i-Porsche-911-GT

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttk bardzo dobry przykład dałeś. Pokaż mi teraz gdzie tam jest anc. Po drugie przeczytaj teraz jak jest zrealizowany ten system i porównaj go z boomboksem tesli. Jak sobie nie poradzisz to daj znać to ci wytłumaczę różnice i może lizniesz/zrozumiesz troszkę high-end audio

 

poza tym ja na codzień słucham raczej burmester, audio w twojej tesluni nie ma do niego podejścia 

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

poza tym ja na codzień słucham raczej burmester, audio w twojej tesluni nie ma do niego podejścia 

Ten burmester to jakis zespol disco polo czy o co chodzi?

Czy sluchasz napisu na maskownicy? 😜

 

Ale na powaznie - jak juz gadamy o audio, ciekawy temat, sprawdzilem z ciekawosci ten Twoj "Burmester" w EQE:

Information on the Burmester® 3D surround sound system | EQE SUV March 2023 MBUX | Mercedes-Benz

No i co widzimy? 15 glosnikow, 710W

Co mielismy w G30 przy HK? 16 glosnikow, 600W

Co mamy obecnie w G60 przy "Bowersie"? 18 glosnikow, 655W

Slowem - jeden i ten sam "shit" pod inna nazwa dla fanow "metek" bo specyfikacja jaka jest kazdy widzi.

Oczywiscie przyznam racje BMFun - zaden z tych systemow nie brzmi zle, ot zwykle, poprawnie brzmiace audio nie wyrozniajace sie niczym szczegolnym biorac do porownania chocby jakies lepsze audio w Passacie czy innym Mondeo.

Wyzwaniem w i5 na pewno bedzie nowy HK o zabojczej mocy 205W, juz widze te madre miny kupujacych i chwalacych sie "ja mam Harman Kardon w mojej i5", a to ze gra to gorzej od Dynaudio w Golfie, no coz. HK jak widac przyklei swoje logo do najwiekszego badziewia, kasa nie smierdzi.

 

Zaden z tych wszystkich systemow nie ma sie nijak do Bowersa ktory byl w G30, mial tyle samo glosnikow (16), a ponad 2x wiecej mocy (1400W).

G30 Audio system Diagrams (bimmerpost.com)

 

Wiec tak sloniku, rozkoszuj sie nieskazitelnym dzwiekiem w EQE, jestem pewny ze w porownaniu do podstawy iX1 brzmi wysmienicie, niestety nic ponadto, tak jak mowilem - metka, tyle.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttkwidzze ze nadal nie zrozumiałeś. No to mały hint. Ideałem sprzętu audio do słuchania muzyki jest zestaw stereo. Zrób teraz research z topowych firm audio z różnych kontynentów i opowiedz tutaj na forum ile głośników wchodzi w taki zestaw oraz jak te głośniki są zbudowane. Następnie powymadrzaj się ze to ten sam shit.

 

nastepnje wróć do artykułu o rollsie który wkleiłeś. Przeczytaj go dokładnie i ze zrozumieniem od czego zaczyna się projektowanie systemu audio. Jak już zrozumiesz to zestaw to z akustyką wiadra tesli 3/y i odpowiedz mi jakim cudem cokolwiek może tam grać na wysokim poziomie?

 

tesla to firma papierowa, tak jak boombox z bazarku chce zauroczyć kupujących ilością WAT oraz głośników.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

tesla to firma papierowa

co to znaczy?

PS. w TM3 3 tony wagi nie przejda wsrod klienteli, to nie rolls niestety.

PS2. Masz audio w EQE za doplata 5900 PLN (dla bazowego modelu), tak jak pisalem wczesniej jest to odpowiednik HK w G30, dostajesz to za co placisz, jakosciowo ~ audio Sony w Mondeo Vignale ale oczywiscie 3 dlugosci lepiej niz w Twoim iX1 👍

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttka ile trzeba zapłacić za „premium” audio tesli gdzie całe auto kosztuje 200k? Tam są najtańsze chinskie głośniki, kable oraz wzmacniacz w odpowiedniej ilości i mocy aby rozpalić emocje takich jak ty. Pooglądaj zresztą testy bjorna czy chociażby ostatnio wklejany test mercedesa co powiedział baku o systemie burmetstera. Wszyscy twierdzą że burmester i bowers to są najlepsze systemy na rynku. Ja testowałem te auta jednego dnia i między burmester w eqe a Teslas y to jest przepaść jesli chodzi o audio. Bjorn też ,w kilkumrrcenzjach wspominał że audio w tesli model y nie gra najlepiej. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

wiem, ze sie sprzeczaliście o sprzedaż Tesli i jak im poszło? kto miał rację? 

Tesla z kolejnym rekordem sprzedaży. Zrealizowała cel i sprzedała ponad 1,8 miliona aut w 2023 roku.

https://otoev.pl/tesla-z-kolejnym-rekordem-sprzedazy--zrealizowala-cel-i-sprzedala-ponad-18-miliona-aut-w-2023-roku.html?fbclid=IwAR3ctp87jhiqXbnPVkC-WGcq-e_B4VTfKCou6KxbhRb3B69Fa-5z_KS5Ki0

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33elon bredził o dwóch bankach, konsensus był na 1,8 po desperackich obniżkach udało im się dowieźć wynik. Czy to świetny wynik? I tak i nie. Elon bredził 50 procent wzrost sprzedaży każdego roku aż do 20 baniek tymczasem Wzrost sprzedaży o 40 procent i to w stosunku do roku gnębionego przez lock down jak dla mnie szału nie robi. Ciekawy będzie ten rok. Co zrobi Elon żeby znacząco zwiększyć sprzedaż? Kolejna runda dużych obniżek?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakie desperackie obniżki? Y do 12 % obniżka. Co to jest? Chyba, że masz na myśli S,X, których sprzedaż jest śladowa.  Na nową 3 brak obniżek. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttka ile trzeba zapłacić za „premium” audio tesli gdzie całe auto kosztuje 200k? Tam są najtańsze chinskie głośniki, kable oraz wzmacniacz w odpowiedniej ilości i mocy aby rozpalić emocje takich jak ty.

Masz jakas specyfikacje na poparcie tej tezy? Jak dla mnie audio w TM3/Y to taki odpowiednik HK w 3-er, ewentualnie 10-20% slabszy (mniej mocy). Biorac pod uwage ze jest to podstawowe audio bez zadnej doplaty - jest ok.

To, ze masz np "AMG" w nazwie nie znaczy ze masz szybsze auto, nie? 😉

Metki sloniku, patrzysz tylko na metki, dlatego tak ciezko sie z Toba rozmawia.

Dla Ciebie:

AMG = szybsze

Burmester = lepiej grajace

ot takie dzieciece spojrzenie na swiat na ktorym zeruja producenci.

11 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Wszyscy twierdzą że burmester i bowers to są najlepsze systemy na rynku.

N-ty raz bo NIE DOCIERA DO CIEBIE, patrzysz na nazwe na maskownicy.

B&O w A3 a B&O w A8 to tak jakbys porownywal Anne Grodzka do Claudii Schiffer

HK w G30 a w G60 to 2 rozne swiaty jezeli chodzi o muzyke, zrozum ta prosta rzecz, to ze cos sie nazywa "Burmester" wcale nie znaczy ze to dobry system audio.

11 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Ja testowałem te auta jednego dnia i między burmester w eqe a Teslas y to jest przepaść jesli chodzi o audio.

To sa 2 rozne auta z 2 roznych segmentow, porownuj audio z EQE do TMS/X, nie TMY.

9 godzin temu, słonik40 napisał(a):

@Kriss33elon bredził o dwóch bankach, konsensus był na 1,8 po desperackich obniżkach udało im się dowieźć wynik. Czy to świetny wynik? I tak i nie. Elon bredził 50 procent wzrost sprzedaży każdego roku aż do 20 baniek tymczasem Wzrost sprzedaży o 40 procent i to w stosunku do roku gnębionego przez lock down jak dla mnie szału nie robi. Ciekawy będzie ten rok. Co zrobi Elon żeby znacząco zwiększyć sprzedaż? Kolejna runda dużych obniżek?

Haha, kocham ten watek.

3 lata temu "Tesla=wydmuszka" i konkurencja za chwile ich zmiecie a po 3 latach 1,8mln sprzedanych aut to "dowiezli" i "szalu nie robi"

Jak w 2024 bedzie sprzedanych 2,5 miliona aut to zacznie sie o toyotowatosci i skodowatosci bo przeciez premium sie szanuje (a 116i czy inne 318i w ofercie jest dla zmylki)

10 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Tymczasem nadchodzący odświeżony Taycan właśnie zniszczył plaida na nurburging

https://motofilm.pl/2024/01/tesla-jest-bez-szans-nowe-porsche-taycan-prawie-tak-szybkie-jak-rimac/

FANTASTYCZNA wiadomosc, niczego innego po Porsche bym sie nie spodziewal.

Nie ma nic lepszego dla klienta niz walka o osiagi i prymat na torze dla klienta BEV - to napedza postep i gwarantuje, ze za jakis czas, czy to 10 czy 15 lat beda dominowac nad autami spalinowymi i w tej dziedzinie.

Przelozy sie to na lepszy handling, prace nad lzejszymi bateriami etc etc

BRAWO Porsche !!

(chociaz trzeba nadmienic ze poki co to nie bylo stockowe auto a przynajmniej Porsche nie chce podac konfiguracji, trzeba czekac na oficjalne dane. Nie zmienia to absolutnie faktu ze czas to czas i czekamy na odpowiedz Tesli)

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttkty widzisz metki, ja widzę lata doświadczenia i gwarancje produktu wysokiej jakości. Nie porównuje do modelu s bo audio tam zwyczajnie nie testowałem. To jest raczej oczywiste że topowe audio siedzi w BMW 7/ Mercedes s klasa, ale wysoka jakość burmestera w eqe czy też e klasa jest potwierdzona wieloma recenzjami chociażby baka czy też bjorna. Nie zapominaj że w eqe zadebiutował w Dolby atmos ze spatial audio z Apple Music. Watpię że by Apple zgodziło się na współpracę jeśli system byłby słabej jakości.

 

@Kriss33 to nie jest 12 procent bo na początku zeszłego roku tmy long range kosztowała 300-315k, to jest aż 25 procent różnicy a jak doliczysz łapanie się auta pod dopłaty to ponad 30 procent. Tesla stała się najtańszym autem na rynku biorąc pod uwagę pojemność baterii/zasieg czy też wyposażenie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
37 minut temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttkty 

 

@Kriss33 to nie jest 12 procent bo na początku zeszłego roku tmy long range kosztowała 300-315k, to jest aż 25 procent różnicy a jak doliczysz łapanie się auta pod dopłaty to ponad 30 procent. Tesla stała się najtańszym autem na rynku biorąc pod uwagę pojemność baterii/zasieg czy też wyposażenie.

To ja nie śledziłem cen. Znam je od polowy 2023, wtedy było 12% obniżki.

Dla mnie to osiągi są na pierwszym miejscu. SUV o mocy 320 kM za 200 tys to póki co Tesla nie ma konkurencji. 

Za 229 tys 500 kM.

Słonik dla klientów Tesli to bardzo dobra wiadomość,  że Tesla jest najtańsza. No, ale to dobrze dla tych co kupili...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie dla nowych klientów to świetna wiadomość, dla nabitych w Teslę którzy kupili przed obniżkami już niekoniecznie. Sam gdybym dzisiaj kupował auto to zamiast ix1 kupiłbym tesle … ix1 (ewentualnie volvo ex30 w wersji performance). Niska cena i dobry value to nie wszystko. Żonie się akurat model y mocno niepodoba i nie przekona ja do auta lepsze audio czy też grzanie tyłka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przecież za ix1 zapłaciłeś tyle co za Tesle, a BMW to BMW co nie 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
48 minut temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttkty widzisz metki, ja widzę lata doświadczenia i gwarancje produktu wysokiej jakości. 

 

Nie chce sie bezcelowo droczyc, jestem pewny ze Burmester w EQE jest porzadnym audio wystarczajacym dla 95% ludzi. Moje zdanie jest takie:

1. Burmester w MB EQE, Bose w Porsche Taycan, HK w BMW G30 to mniej wiecej TO SAMO bez wzgledu na metke, ~15 glosnikow, 600-700W mocy, taki bym powiedzial standard w segmencie. Z tego co rozumiem audio w Tesli model S (ten sam segment) nie odstaje a wrecz powinno byc mocniejsze (przynajmniej na papierze) - ma 950W i ze 20 glosnikow.

2. Metka metce NIE ROWNA. HK w G30 a HK w G60 to ZUPELNIE INNA BAJKA i oszukiwanie klientow przez producenta. Odpowiednikiem HK z G30 jest teraz Bowers w G60, a obecny HK w G60 to HiFi w G30 (200W podstawowe audio) - MB moze jutro zrobic podobna machlojke a Ty bedziesz pewny ze masz swietne audio bo Burmester to Burmester bo taki napis jest na na maskownicy, a to zwykla nieprawda. Tylko o to mi chodzi, trzeba patrzec na dane techniczne a nie na metki, tyle. Z mocy W mozesz sie smiac ale dopoki producenci podaja te same wartosci i mozna je porownywac miedzy soba to rownie dobrze zamiast W moga uzywac cytryn badz bananow - dopoki 2 cytryny to bedzie audio mocniejsze 2x od jednej cytryny - nie mam z tym problemu.

Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

na początku zeszłego roku tmy long range kosztowała 300-315k, to jest aż 25 procent różnicy

Mozesz wkleic jakies potwierdzenie/cennik?

Wg mnie jest to NIEPRAWDA, w szczytowym okresie TMYP kosztowal 300k PLN a wersja LR byla ze 20-30k PLN tansza, nie przypominam sobie zeby przekraczala kiedykolwiek 280k PLN

-----------

Porsche widze nadal fason trzyma jezeli chodzi o premium audio:

ABLVV84DTc1AsgLB3KO8KOq4gG0_FRWgHWb-Ba1q

 

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie a nie widzicie że ten temat do niczego nie prowadzi? Od 100 stron ciągle to samo. 

Ten który jeździ teslą i chce jeździć teslą nie przekona drugiej strony i odwrotnie. Każdy ma inne potrzeby, co innego jest dla niego dobre, co innego lubi itd itd. jednemu przeszkadzają parujące lampy i szum wiatru drugiemu nie. Jeden ma panele fotowoltaiczne i nadmiar prądu, drugi mieszka w Norwegii gdzie kompletnie nie opłaca się jeździć autem spalinowym a trzeci płaci za prąd jak za złoto.  Po co ciągnąć to bezsensowne dyskusje zostawmy ten temat jakimś ważnym i ciekawym informacjom, nowinką a nie zbędnym dyskusją. 

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://www.benchmark.pl/aktualnosci/tesla-podnosi-ceny-wszedzie-tylko-nie-w-polsce.html 

masz screeny z cenami. 
 

odnośnie audio to jest mój konik, znam się trochę na tym, nawet mam na swoim koncie kilka wzmacniaczy własnej roboty i powtórzę poraz kolejny waty nie odpowiadają za jakość. Wklejałem ci już topowe wzmacniacze ale jak mi nie wierzysz to poszukaj na Internecie jaka moc mają wzmacniacze lampowe czy też no wzmacniacze naima, hegel, nad. Niektóre mają po 30w na kanał a potrafią skutecznie napędzić duże podłogówki i nagłosnic 20-40m2 pomieszczenie oferując przy tym bardzo dobrą jakość audio. To samo tyczy się kolumn, nie zawsze te z większą ilością głośników grają lepiej a wręcz często jest odwrotnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Przyjmuje do wiadomosci i wycofuje sie z tego co napisalem wczesniej - czyli w w szczycie banki LR kosztowal 315k PLN

Dzisiaj mamy w cenniku 260k PLN a stock jest wypychany za 230k PLN bo za kilka miesiecy wchodzi odswiezona wersja.

Wszyscy Ci ktorzy sie "zalapali" na cene 315k PLN rok temu sa dzis grubo w plecy (~30% utrata wartosci po roku) i jest to fakt.

Biorac pod uwage inflacje i wartosc zlotowki obecnie cena 230k PLN (minus dotacje) wydaje sie rewelacyjna cena/value na dzisiaj jak za segment/wyposazenie/osiagi i w ogole mnie nie dziwi czemu model Y jest ogolnie obecnie najczesciej kupowanym autem w Europie. 

Jak na moje USD bedzie sie umacnial w najblizszym czasie, po wejsciu odswiezonej wersji Y o tanszych o 30k PLN autach ze stocku bedzie mozna zapomniec w najblizszym czasie wiec jak komus nie przeszkadza "stara" wersja (w porownaniu do odswiezonego TM3) to TMY LR za 230k PLN wydaje sie b. dobrym zakupem na dzis imho.

Ciekawy jestem jakie marze pokaze Tesla za 4 kwartal, jak przy takim wolumenie i obnizkach aut stockowych beda nadal oscylowac w okolicach  10-15% to moim zdaniem konkurencja bedzie miala olbrzymi problem bo presja bedzie olbrzymia bo takie obrazki (stan na dzien 31.12.2023) po prostu nie wygladaja dobrze dla tradycyjnych producentow.

ABLVV86vvSqYtfm5LHBpWHJLQhfZMzo6Af-C1NVT

 

Warto tez zauwazyc co kupuja klienci (w Norwegii przynajmniej) - na 10 najpopularniejszych aut 8 to crossovery, jeden mini bus (ID buzz) i jeden hatchback (VW ID3)

 

2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

odnośnie audio to jest mój konik, znam się trochę na tym, nawet mam na swoim koncie kilka wzmacniaczy własnej roboty i powtórzę poraz kolejny waty nie odpowiadają za jakość. Wklejałem ci już topowe wzmacniacze ale jak mi nie wierzysz to poszukaj na Internecie jaka moc mają wzmacniacze lampowe czy też no wzmacniacze naima, hegel, nad. Niektóre mają po 30w na kanał a potrafią skutecznie napędzić duże podłogówki i nagłosnic 20-40m2 pomieszczenie oferując przy tym bardzo dobrą jakość audio. To samo tyczy się kolumn, nie zawsze te z większą ilością głośników grają lepiej a wręcz często jest odwrotnie.

Ale kolego, moze Ty sluchasz Mozarta badz spiew labedzi w swoim AMG i zachwycasz sie jakimis nieuchwytnymi dla mnie niuansami.

Dla mnie przede wszystkim liczy sie moc zestawu i dopoki producenci porownuja jakblka z jablkami to chocbys mi opowiadal ze Twoj 700W Burmester gra najlepiej na swiecie to jak w takim BMW bedzie Bowers z 1400W czy Bang z podobna moca to audio z AMG nie wezme i nijak mnie nie przekonasz ze to lepszy dla mnie wybor.

Albo inaczej - w Porsche masz Bose 700W i Burmestera 1400W, jezeli by bylo odwrotnie i to Burmester by mial 700W a Bose 1400W - to wzialbys Burmestera? Juz to widze.

W TM3P mam audio "noname" i gra ewidentnie CZYSCIEJ od HK w 3-er, porownywalem kilkukrotnie i subiektywnie GRA LADNIEJ, slyszy sie wiecej detali, jest lepsza scena (na pozycji kierowcy przynajmniej). Tylko co z tego jezeli gra przynajmniej o ~20% ciszej od HK bo brakuje wzmacniaczowi pary? Dla mnie wtedy jest niedosyt.

W domu w salonie mam Klipsche RF7 M III, te kolumny maja duza moc 250W ale wysoka efektywnosc wiec wielu "specjalistow" gada jak Ty - podlacz jakis "dobry wzmacniacz, moze byc niewielkiej mocy i bedzie pieknie gralo". Robilem odsluch w sklepie audio, koles podlaczal renomowane klocki - odsluchiwalem z polecanymi Heglem 95 (60W), Heglem Röst (100W) i H190 (150W) i co z tego ze te wzmacniacze graja pieknie przy malej/sredniej glosnosci - przy 90% brakuje MOCY a czasem sie po prostu chce glosno sluchac muzyki. Wybralem 2x NAD 375 i dopiero to robi robote pomimo tego ze wmacniacze sa gorszej jakosci niz Hegle.

Wiec reasumujac - nie, nie zgadzam sie z Toba, rzeczywistej mocy nie zastapisz metka, chocby najlepsza. Zreszta pobozne zyczenia ze Burmester, Bose, HK, Bowers, Bang czy co tam jeszcze montuja w autach graja jakos znaczaco rozno od siebie przy podobnej mocy zestawow. Imho bzdura - w slepej probie  nie odroznisz jednego zestawu od drugiego jezeli wszystkie beda mialy po 600-700W (zakladajac podobna akustyke w aucie oczywiscie) natomiast zestaw 2x mocniejszy odroznisz po 5 sekundach.

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To trza było pisać że jakość jest nieważna ale ma nap%{%*} 😆 tak z ciekawości ile głośników mają te kolumny? 15-20, czy może w sumie 6? Co do wzmacniacze to wszyscy co ci doradzali mieli rację. Kolumny mają wysoką skuteczność, są duże więc w statystycznym pomieszczeniu nie są trudne do napędzenia. Żeby wykorzystać w pełni ich dużą moc musisz posiadać odpowiednio duże pomieszczenie, w przeciwnym razie wszystko się zleje, zacznie rezonować itd..:

 

odbownie cen tesli w pełni zgoda teraz jest bargain. Marzę już nie są tak duże biorąc pod uwagę że Elon sam wspomina że model y nie jest już produktem o największej marży na świecie ale za to najlepiej się sprzedaje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak mają Bowesy w g05 być tanie jak same maskownice tylko dla 4 głośników mają na allegro cene 3600zl. BMW nie umie zarabiać pieniędzy ze oferuje teraz tylko plastikowe osłonki a mógłby chargowac 20k.

Ja szczerze mówiąc nie rozumiem tego ruchu BMW. Może kryje się za tym jakaś inna myśl typu problem z dostępnością części, drastyczną podwyżką Bowersa i musieliby go oferować po 30k lub więcej, albo jakieś naruszenie patentu (to też się zdarza np od 20.12 nie można w Stanach kupić Apple Watch bo był wyrok sądu o naruszenie patentu). Może któryś z problemów pojawił się na krótko przed premierą i to był jakiś ruch na szybko. Zobaczymy w najbliższym czasie.

serio, pastwimy się tutaj nad BMW jak to “pluje w twarz”, a przyczyna może być bardziej prozaiczna niż nam się wydaje.

image.thumb.png.3853f00b341fa4a937b006ced4518d01.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
35 minut temu, adamjttk napisał(a):

zisiaj mamy w cenniku 260k PLN a stock jest wypychany za 230k PLN bo za kilka miesiecy wchodzi odswiezona wersja.

Wszyscy Ci ktorzy sie "zalapali" na cene 315k PLN rok temu sa dzis grubo w plecy (~30% utrata wartosci po roku) i jest to fakt.

Biorac pod uwage inflacje i wartosc zlotowki obecnie cena 230k PLN (minus dotacje) wydaje sie rewelacyjna cena/value na dzisiaj jak za segment/wyposazenie/osiagi i w ogole mnie nie dziwi czemu model Y jest ogolnie obecnie najczesciej kupowanym autem w Europie. 

Jak na moje USD bedzie sie umacnial w najblizszym czasie, po wejsciu odswiezonej wersji Y o tanszych o 30k PLN autach ze stocku bedzie mozna zapomniec w najblizszym czasie wiec jak komus nie przeszkadza "stara" wersja (w porownaniu do odswiezonego TM3) to TMY LR za 230k PLN wydaje sie b. dobrym zakupem na dzis imho.

200% zgoda. Pisałem to wielokrotnie od 100 stron 🙂 Jak kupowałem iX3 2 lata temu to TMY LR był po 299k a potem poszedł w górę, a najbogatszą wersja iX3 wziąłem za 260k (machnąłem ręką na doplaty). Dziś z dopłatą TMY LR kosztuje praktycznie 200k (27k dopłaty) a za iX3 trzeba 300k+. A będąc precyzyjnym to TMY RWD to po dopłatach można mieć i za 180k.

Ot i cala magia dlaczego na 1 iX3 przypada 70 Tesli Y.

Oczywiście w uproszeniu bo iX3 to tylko TMY RWD, a poza tym jest trochę argumentów dla których ludzie wybierają Teslę (np Kriss wziął Teslę, “bo tak”). Ale pewny jestem że przy tych samych cenach zakupu BMW I Tesli, proporcje byłyby kompletnie inne i te wszystkie “przewagi” tunelów i klapek elektrycznych nie miałyby znaczenia. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

197 tys się zaczyna TY, minus 27 wyjdzie 170 tys. 

Nie, bo tak, tylko, że chciałem Teslę.😀

  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.